Stránka 5 z 9

Napsal: 16. 3. 2009 16.29
od Nalk
Panathian píše:
Na EQ je krásné to, že člověk nemusí právě hrát to, co je napsáno v oněch popisech a může si hrát co chce. :bigwink:

EDIT: co se týče povahy, tak si vzpomínám, že jsem kdysi za nejmenovanou postavu vyprávěl příběh o vzniku draků a tehdejší jisté RDDčko (nebo možná obě přítomná RDDčka) to docela zaujalo a myslím, že se to na ně hodilo :biggrin:

Napsal: 16. 3. 2009 16.32
od kokosak
Panathian píše:Jako bránit vám v tom nebudu a nemůžu, ale nelíbí se mi to stejně jako když někdo hraje Arcane Archera tak, že "nepoužívá" magii. Přitom je to naprosto v rozporu s celým principem a dokonce i názvem povolání. Buď prostě buďte draci/AA/SD/PM/cokoliv a berte si ty levly, nebo nebuďte a neberte si je.
Mě se tohle zase na EQ líbí. Ačkoli totiž máme omezený počet implementovaných povolání, je možné si "vytvořit" další, prostě jen využitím existujících. Takže tu můžeme mít šamana, batlemage, potomky obrů, alchymisty, zkrátka cokoli, co si člověk může představit.
Pokud bys chtěl hrát opravdu klasického RDD, tak musíš nejprve IC najít červeného draka, domluvit se s ním (chtěl bych tě vidět) a začít mu sloužit.

Edit: sakra, předběhnutej.

Napsal: 16. 3. 2009 16.38
od Sethiel
Můj skromný názor na tohle … točí se to okolo toho, že RDD po získání křídel je horší než bez nich, protože nemůže mít bonusy z pláště? Systémově možná. Ale pokud se na mě rozběhne hovado s dračími křídly a mává zbraní, tak neváhám a panicky zdrhám.

Ale to už je zase o tom, jak ostatní hrají svoje postavy. A chápu, že proti equilibrijským přesíleným nestvůrám se to neprojeví.

Napsal: 16. 3. 2009 16.39
od George
kokosak píše:Pokud bys chtěl hrát opravdu klasického RDD, tak musíš nejprve IC najít červeného draka, domluvit se s ním (chtěl bych tě vidět) a začít mu sloužit.

Edit: sakra, předběhnutej.
No zrovna u RDD je to na pojetí hráče, nemusíš ho přímo potkat, stačí mít dračí krev, samotná postava o tom, že má dračí krev přitom nemusí vědět. :bigwink:
Sethiel píše:Ale pokud se na mě rozběhne hovado s dračími křídly a mává zbraní, tak neváhám a panicky zdrhám.
Stejně tak se ale může stát, že se někdo rozběhne na to RDDčko, což se stane častěji :bigwink:

Napsal: 16. 3. 2009 16.40
od Naylun
Svoboda ano, ale s respektováním základních principů. Základní princip pro mě sahá asi tak daleko, že kdo má levly RDD, má prostě dračí krev a ty bonusy má díky ní. Svobodu bych nejraději viděl až od toho, jak k té dračí krvi přišel. Může být z jiné sféry, kde draci na sebe brali lidské podoby a měli lidské partnery, může nosit prokletý předmět, který jeho tělo mění na půl-draka, může mít nějakou magickou nemoc, která ho postupně transmutuje …. to je mi už jedno, ale vadí mi, když někdo hraje RDD ale nehraje.

Napsal: 16. 3. 2009 16.43
od Roma
*usměje se* Paráda, tak to se těště na vznešenou elfku, která bude mít Nemrtvou ruku a a bude rozsévat smrt okolo sebe Dotekem nesmrtelného pána, ale ne že mi pak na ni někdo řekne, že je Pán smrti! .. Jo a Kostěná kůže se mi nehodí ke vznešené elfce, tak hrát že ji mám nebudu. - Brát s nadsázkou, ale myslím, že to vystihuje Kokosákovu a Nalkovu reakci na Panathiana.

Napsal: 16. 3. 2009 16.43
od Sethiel
Začíná to připomínat nedávnou diskuzi o klericích a jestli musí mít boha nebo se dají hrát i jako šaman atd.

Podle mě je jen dobře, pokud si hráč vymyslí vlastní originální (smysluplný) důvod toho, proč je jeho postava právě taková. Na skladbu classů bych se vůbec nedíval.

Napsal: 16. 3. 2009 16.47
od The_Balrog
jj, jak rikam - powerbuildy jsou dovolene, staci to vsechno poradne co nejlip rp okecat. Pak je clovek jeste za kinga s nejoriginalnejsi postavou (potomek lavovych obru - to by asi sedelo na rdd bez kridel nejlip, co?)

Napsal: 16. 3. 2009 16.49
od Kapik
Roma píše:*usměje se* Paráda, tak to se těště na vznešenou elfku, která bude mít Nemrtvou ruku a a bude rozsévat smrt okolo sebe Dotekem nesmrtelného pána, ale ne že mi pak na ni někdo řekne, že je Pán smrti! .. Jo a Kostěná kůže se mi nehodí ke vznešené elfce, tak hrát že ji mám nebudu. - Brát s nadsázkou, ale myslím, že to vystihuje Kokosákovu a Nalkovu reakci na Panathiana.
jasně, ale ruku ukryješ a místo kostěnný kůže si můžeš vymyslet jinej důvod(samožřejmě pokud bude logickej a sladitelnej s reáliema). Já si například dokážu představit AAčko, který nepoužívá magii(a ne, moje postava ji používá:). Ovšem s tim taky přichází vzít v úvahu to co je vhodné z dovedností daného classu používat. Když budu hrát RDD, ale nechci bejt potomek červenýho draka tak asi není vhodný používat ohnivej dech apod, ale to už záleží na hráči

Napsal: 16. 3. 2009 16.51
od Nalk
Roma píše:*usměje se* Paráda, tak to se těště na vznešenou elfku, která bude mít Nemrtvou ruku a a bude rozsévat smrt okolo sebe Dotekem nesmrtelného pána, ale ne že mi pak na ni někdo řekne, že je Pán smrti! .. Jo a Kostěná kůže se mi nehodí ke vznešené elfce, tak hrát že ji mám nebudu. - Brát s nadsázkou, ale myslím, že to vystihuje Kokosákovu a Nalkovu reakci na Panathiana.
samozřejmě jsou uričté věci/vlastnosti, které nejde brát úplně volně a určité změny vzhledu, taky jen tak nepřejdeš... ale RDD může být klidně GDD :biggrin: nebo uctívač nějakého božského draka atd. to máš buřt..

EDIT: jo poslední příspěvek co sem dávám.. nemá cenu řešit.. prostě jestli chcete zakazovat classy anebo něco podobnýho, tak prostě všecky prestiže a zakažte lvly 10+ abyste měli jsitotu že všichni hrajou dle základních principů :bigwink: + zpětná kontrola všech spadjících do těchto kritérií :bigwink: :bleh: jak chcete :megalol:

Napsal: 16. 3. 2009 16.56
od Sethiel
Roma píše:*usměje se* Paráda, tak to se těště na vznešenou elfku, která bude mít Nemrtvou ruku a a bude rozsévat smrt okolo sebe Dotekem nesmrtelného pána, ale ne že mi pak na ni někdo řekne, že je Pán smrti! .. Jo a Kostěná kůže se mi nehodí ke vznešené elfce, tak hrát že ji mám nebudu. - Brát s nadsázkou, ale myslím, že to vystihuje Kokosákovu a Nalkovu reakci na Panathiana.
To, cos nadhodil, není postava, jen "elfka s nemrtvou rukou". Kdyby to bylo prokreslený do celý postavy se všema aspektama (tj. postava asi netráví čas tím, že vraždí lidi nemrtvou rukou) a kdyby to bylo všechno nějak rozumně podložený a vysvětlený … kde je problém?

Napsal: 16. 3. 2009 16.59
od Akira
:no:

Napsal: 16. 3. 2009 17.19
od kohen
Na pohled celkového blokování RDD nemám pozitivní názor, to by se pak mohlo zablokovat a DM povolovat kde co (jakékoli prestižní povolání). On sice RDD má hezké bonusy, ale ostatní také. Blokování asi není ten nejlepší způsob, spíš by bylo dobré napsat, jak se má tedy RDD chovat dle osnov, jelikož to zde není přesně dané a popsané.

Brát si ho jen kvůli bonusům a nezahrát alespoň nějaké viditelné okolnosti, jako je dračí kůže, je dle mého ne až tak rozumné a hezké i pro ostatní. Ale to zda bude používat dračí dech či trhat syrové maso či se bránit vodě, mít rád teplo to už je dle mého čistě na hráči.

Drak nemusí být neurvalý a vidět před sebou jen ohnivou stěnu, potravu a jeskyni.

Komplikovat to RDD ještě tím , že budou muset mít i speciální zbroje, to asi je jen další vršení komplikací. Jen jsem poukazoval na to že drak na 9lvl ztrácí možnost použití zádového pole a tím je lehce hendikepován.

Křídla by asi měla být vždy viditelná i když nějaké to přikrytí by asi sem tam uvítal každý RDD a plášť s křídly moc hezky nevypadá ani to moc smysl nedává, ale měl by mít možnost nějakého alternativního výrobku.

Je to těžké uhrát draka tak aby se to všem líbilo, nebo aby to alespoň vzali, přesvědčuji se o tom poslední dni a i z tohoto topicu, že někteří lidé nebudou spokojeni do té doby, než RDD bude žít v jeskyni a trhat maso pařáty, nesnášet vodu a chlad, vrčet na lidi, plivat oheň.. atd.…
a zapomínají tak na to, že drak se také jistě může hrát jiným směrem, velkým srdcem, odvahou, ctí, moudrostí a činy, a čímkoli jiným co drakům přísluší…
Ne že by to byl zrovna Tonnyho případ…, ale v něčem by se tam jistě našel…

Napsal: 16. 3. 2009 17.20
od kokosak
George píše: No zrovna u RDD je to na pojetí hráče, nemusíš ho přímo potkat, stačí mít dračí krev, samotná postava o tom, že má dračí krev přitom nemusí vědět. :bigwink:
Mluvil jsem o klasickém DnD RDD, kde je kontrakt s červeným drakem nutná prerequisita prestižky.

Napsal: 16. 3. 2009 17.27
od drake127
kohen: Ani jednu z tebou zmiňovaných vlastností bych neztotožnil s rudým drakem. S některými jinými druhy ano, ale za svádění barvy křídel (šupinek) na nasycenost krví by vás 10 z 10 modrých draků sundalo bleskem.

Napsal: 16. 3. 2009 17.32
od kohen
drake127 píše:kohen: Ani jednu z tebou zmiňovaných vlastností bych neztotožnil s rudým drakem. S některými jinými druhy ano, ale za svádění barvy křídel (šupinek) na nasycenost krví by vás 10 z 10 modrých draků sundalo bleskem.
Jak jsem psal rudý drak by měl být spíše ke zlu, což by rozhodně mělo problém s přesvědčením mé postavy.

Napsal: 16. 3. 2009 17.42
od Braenn
Hrdě prohlašuji, že předkové mého veřejně jmenovaného bardího powerbuildu se nikdy nikde, schválně ani náhodou s draky nepířili a krev mé nejmenované postavy je čistě a pouze lidská. Z toho důvodu mít křídla nikdy, ale nikdy nebude i kdyby jí to přineslo dalších deset bodů kdo ví kam.

A její povolání je zaklínač/bojovník, možná by někdo řekl žoldák, kdyby to někoho zajímalo, protože z čeho je složená doopravdy je mi naprosto ale úplně jedno. To je na Eq to hezké, že paladin nemusí být usměvavý idiot, ale třeba inkvizitor, klerik fatalistický věřící ale šaman, pán smrti může být docela obyčejný nekromant a Tormův hrdina o nějakém Tormovi nemusí ani slyšet. Povolání nejsou striktní, ale orientační.
Rdd je silné, ale má své omezení, a chtít teď postavit opravdový powerbuild, vyberu si místo něj třeba bojovníka.

Nehrotíte to už trochu? Kdo chce křídla, ať si je dá, kdo je nechce, ať netvrdí že je rudý drak. Kdo si chce vysvětlil kostěnou ruku nehodou s kyselinou, prosím.

Napsal: 16. 3. 2009 17.44
od The_Balrog
kohen píše:Je to těžké uhrát draka tak aby se to všem líbilo, nebo aby to alespoň vzali, přesvědčuji se o tom poslední dni a i z tohoto topicu, že někteří lidé nebudou spokojeni do té doby, než RDD bude žít v jeskyni a trhat maso pařáty, nesnášet vodu a chlad, vrčet na lidi, plivat oheň.. atd.…
Pokud by toto z mých příspěvků zde nějak vyplynulo, pak se musím omluvit za špatné formulace, neboť tenle názor opravdu nesdílím. Stejně tak moje odpovědi KaTovi byly odpovědi k jeho argumentům, k tomu, jak je vyjádřil a popsal - a jak se daly třeba i jinak vykládat, než asi zamýšlel. Proto se nemusí George bát, že bych si o něm myslel, že si RDD bere jen kvůli bonusům (ačkoliv věty "za to by měl dostat zase na oplátku něco, ať už systémově ne tak silnýho jako použití pláště" a "...RDD je bojovník." to mohou naznačovat).

Trochu mne zaráží, jak se tu poslední stránku, dvě, rozhořela debata o tom, jak je prima si všechno rp odůvodnit, ale přitom nemožnost nosit pláště lidem vadí a nehodlají se s ní pořádně smířit a najít si nějaké rp východisko. Tak trochu mi přijde, že pro většinu lidí je korektní vyRPit si nějakou výhodu, ale pokud se objeví nějaká nevýhoda, je to spíš chyba systému, než podnět pro hru. Přitom přizpůsobit se systému je mnohem jednodušší, než se pokoušet systém ohýbat pro sebe. (Neříkám, že se to dělat nesmí, jen to mnohdy dopadne jako útok na větrný mlýn a rytíř si na tom ještě vyláme zuby.)

Kdysi.. v nějakém mém příspěvku na začátku tohoto tématu jsem napsal:
Protože kdyby ne, pak křídla/pláště přijmou bez remcání jako překážku a jako událost, která se dá IC dost zajímavě řešit (pokud tak moc děsně ona postava touží po své 5/- sekací odolnosti.
Asi jste to přehlédli - ale je to zase něco podobného, jako jsem kdysi psal o snaze hráčů ve hře a na fóru.

Můj "ideální postup", když by mi narostla křídla a nemohl jsem si nasadit plášť, by byl (až se všechno uklidní a drakobijci z Tirianu odjedou :D), že bych to rozvinul jako velký autoquest ohledně "dračí dospělosti", která nenadchází jen tím, že se ráno probudím a >plop< mám křídla, ale skládá se z několika zkoušek, která může dračí potomek skládat až poté, co se mu ta křídla udělají (třeba to má v knize ve skříňce, kterou dostal zapečetěnou od tatínka, že ji může otevřít až "něco"). Odměnou za složení všech zkoušek (velký autoquest, zkoušky si můžete celkem snadno vymyslet jaké chcete a zatáhnout do nich co nejvíc lidí, pokud chcete) může být nějaká mystická noc dospění, kde (protože si toho třeba DMka během tvého snažení všimly a rozhodli se, že tě za tvou snahu bavit ostatní podpoří) ti DM zapnou nějakou nově udělanou subrasu (odolnost sekání, zmenšená teplotní odolnost - nebo tak něco) a budeš zase chlapík jako dřív. Nebo bude cílem nějaký magický dračí odznak (prsten, kdovíco), který ti tu odolnost taky přidá.

Je to rozhodně větší zábava a větší přínos, než to řešit tady na fŕu - a je to to, co se tu pár lidí snaží naznačit. Že někdy i velká nevýhoda může být zajímavé výzva, od které se můžete odrazit k nezapomenutelnému příběhu pro vás,vaši postavu a pro ostatní.

A tohle je myslím na Eq tak krásné - že když se snažíte a bavíte lidi, je možné ledascos.

Ale kurnik - to mám všechno vymýšlet za vás?

Napsal: 16. 3. 2009 17.44
od hoodedskull
Ja to vidim tak ze pokud chci nektere povolani pro build, je to mozny, ale kdyz ziskam s patricnym lvl nejake schopnosti, ktere maji prokazatelne rysy, bud tak daleko v danem povolani nejdu, nebo holt musim IC mit toto poresene. U toho RDD tedy moznost volby zda chce nebo nechce kridla prave v tom jestli si danej lvl veme nebo ne.

Napsal: 16. 3. 2009 17.50
od drake127
kohen píše:
drake127 píše:kohen: Ani jednu z tebou zmiňovaných vlastností bych neztotožnil s rudým drakem. S některými jinými druhy ano, ale za svádění barvy křídel (šupinek) na nasycenost krví by vás 10 z 10 modrých draků sundalo bleskem.
Jak jsem psal rudý drak by měl být spíše ke zlu, což by rozhodně mělo problém s přesvědčením mé postavy.
To není tak docela pravda, rudý drak je chaoticky zlý (dle pravidel vždy, což nechápejte tak, že nemůže existovat dobrý drak, ale že jeho přesvědčení není věc, nad kterou se při setkání s ním obvykle uvažuje). Jako RDD máš ale dračího potomka někde hluboko v minulosti (x generací) a vliv dračí krve na tvé přesvědčení je tak minoritní. Neříkám, že žádný, ale lze se mu postavit.
Jenže pokud nechceš vůbec hrát potomka rudého draka, tak máš problém, protože to povolání tak postavené není a narážíš na dvou místech - dech a křídla. Pokud nechceš vůbec hrát potomka draka, tak už se pohybujeme nikoliv u zdůvodňování ale vymlouvání (netvrdím, že to nelze, ale že to bude sakra těžký, nestandardní a nijak nadšeně přijímáno, jak ostatně vidíš). Tyto dva znaky tě totiž celkem jednoznačně identifikují jako potomka rudého draka. Dračí křídla identifikovat půjdou, stejně tak půjde identifikovat barva jejich šupin. A já nejsem ochoten bez dalšího přistoupit na to, že modrý drak má červená křídla kvůli barvě krve. To samé s dechem.