Obcházení NPC

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Obcházení NPC

Příspěvek od kokosak »

labir píše: Dále byly optimalizovány některé menší systémy a některé aspekty AI, např. situace zaseknutí potvory potvorou jenž vedly k nárůstu zátěže.
Implementovaný systém má nevýhodu - NPC kolem sebe otáčí i PC, pokud do něj narazí. Důsledky jsou dva. První, RP nepříjemný je, že na NPC frekventovanějších místech postavy tančí valčík. Druhý, nepříjemný v boji je, že pokud kolem sebe NPCčko otočí někoho v hide, dostane od toho dotyčného příležitostný útok.. čímž se postavě zruší hide a začne rubačka.

Návrhy řešení:

- Otáčet NPCčkem, co do něčeho vrazí a ne překážkou
- Explicitně neotáčet PCčky
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Zdá se, že když postava sedí a projde kolem ní NPC, tak dojde k efektu posunutí. Ale postava je pak vrácena zpět. Vyzkoušejte lavičku u písaře v Tirianu a počkejte na stráž.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Oprava: tak je to trochu jinak. Postava nezaútočí... jen když do ní nepřátelské NPC vrazí, okamžitě ji uvidí. Což IMHO není špatně. Pokud postava narazí do NPC, nic se nestane.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

kokosak píše:Oprava: tak je to trochu jinak. Postava nezaútočí... jen když do ní nepřátelské NPC vrazí, okamžitě ji uvidí. Což IMHO není špatně. Pokud postava narazí do NPC, nic se nestane.
Hm, z vlastní zkušenosti potvrzuji - mám případ, kdy do mé postavy ve vysokém hidu a invis narazilo NPC a párkrát po ní seklo. Myslím, že mě ale nijak dál nepronásledovalo, když jsem se zdekoval. To mi přijde jako dobré řešení, pokud to tedy tak má opravdu fungovat a nebyla to jen nějaká anomálie nebo strašící DM :-)
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Panathian píše:
kokosak píše:Oprava: tak je to trochu jinak. Postava nezaútočí... jen když do ní nepřátelské NPC vrazí, okamžitě ji uvidí. Což IMHO není špatně. Pokud postava narazí do NPC, nic se nestane.
Hm, z vlastní zkušenosti potvrzuji - mám případ, kdy do mé postavy ve vysokém hidu a invis narazilo NPC a párkrát po ní seklo. Myslím, že mě ale nijak dál nepronásledovalo, když jsem se zdekoval. To mi přijde jako dobré řešení, pokud to tedy tak má opravdu fungovat a nebyla to jen nějaká anomálie nebo strašící DM :-)
Stává se mi od poslední verze pořád.
Zkusil jsem projít kolem slizů. Bylo jich asi šest, z toho mne dva napadli. Skrývání i tichý pohyb *censored (vysoké)*. Zkusil jsem i krysy. Minul jsem 4, ta druhá mne hned napadla. Opět skrývání i tichý pohyb *(vysoké)*. Pak ve třech lokacích vlci. Pokaždé mne ihned jeden ze smečky napadl při projití kolem. Stejnětak i jezevci. NIKDY dřív nic, a to chodím kolem slizů, krys i vlků a jezvců relativně často. Myslím, že je to špatně.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Pokud tě napadají, aniž by do tebe narazili, tak to asi špatně bude.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
dave
Příspěvky: 141
Registrován: 2. 7. 2007 23.32

Příspěvek od dave »

Mohu potvrdit, poté co jsem prošel velmi těsně kolem vlků (v hideu), ten nejbližší do kterého jsem skoro vrazil na mě zaútočil, ale po chvíli následování mě nechal být.
Pokud je to záměr, připadá mi to docela dobré. Něco jako když vlk chňapne po něčem co se o něj otřelo, chvíli větří okolo a pak si dá pokoj.
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

dave píše:Mohu potvrdit, poté co jsem prošel velmi těsně kolem vlků (v hideu), ten nejbližší do kterého jsem skoro vrazil na mě zaútočil, ale po chvíli následování mě nechal být.
Pokud je to záměr, připadá mi to docela dobré. Něco jako když vlk chňapne po něčem co se o něj otřelo, chvíli větří okolo a pak si dá pokoj.
Mně pokoj nedal. Vlastně mě hned vyhodil z hide a dostal zákeřný. Zajímavý je, že nejdřív zaútočil on, tj. jaktože zákeřný? Takto mne vlastně pořád vyhazují z hide. To je špatně.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Ty útoky na neviditelné postavy v případě naražení nepřátelského NPC do PC jsou zamýšlené. Nečekal jsem že to bude fungovat až tak dobře. I když cíl nevidí tak ho v tu chvíli cítí protože do něj narazil a tak po tom naslepo zaútočí. Pokud do PC NPC nevrazí tak na něj ani nemůže NPC zaútočit (spouští to až událost "zablokoval jsem se o dveře/potvoru").

Chyba to není, chyba doposud byla že NPC byla příliš blbá na to aby když si o něco neviditelného rozbijí frňák tak aby zkusila do toho místa párkrát tnout pařátem/zuby/čímkoliv. Cíl už nepronásledují, protože ho nevidí (tedy pronásledují do dalšího heartbeatu než zapůsobí protiefekt jenž NPC zastaví což je 0-10 sec). Teď je to opraveno a NPC už až tolik blbá nejsou - ti co chodí ve skrytu teď musí víc kalkulovat s pohybem NPC.

S těmi posuny PC a vyhozením z hide zkontroluji, ale pokud je vyhození způsobeno automatickým protiútokem postavy tak to není chyba.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
anurin
Příspěvky: 1736
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

Jojo, je to příjemné spestření.
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Hmm, aha. Jak zabráním automatickému protiútoku? Copak nemám dost postřehu (všímavost/spot) a reflexy (reflex) na vyhnutí se (akrobacie/tumble) takovému hrozícímu nárazu? Nešlo by to zakomponovat?
Ještě citace o módu utajení stínového tanečníka: viewtopic.php?t=3651#61531
Pavel Urban píše:[…]
Někde na foru bylo tuším psáno, že skrývající se postava dokáže vnutit svému okolí, že tam není. V podstatě jí ignorují. Proto se protlačíš i skupinou NPC v chodbě.
[…]
Naposledy upravil(a) Anade dne 17. 3. 2009 1.26, celkem upraveno 1 x.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
Tulak
Příspěvky: 208
Registrován: 4. 2. 2008 13.24
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tulak »

hmm pekny sem zvedav kolik me tet da prace se dostat do jednoho kramku
Tulák: odešel za minulostí
Rick Deckard: zmizel
Petr Král: socha na stráži
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Tulak píše:hmm pekny sem zvedav kolik me tet da prace se dostat do jednoho kramku
Jde to, akorát počítej s útokem od jednoho ze ***** téměř pokaždé.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Tulak píše:hmm pekny sem zvedav kolik me tet da prace se dostat do jednoho kramku
Jo, za toto jsem obzvlaste rad. Dost bylo situaci, kdy se PC v hidu brodily po pas ve vode plne ozivleho slizu, ktery je ignoroval a nechal po sobe slapat … :shades:

Mne se ta Labirova implementace velice libi a je to podle me znatelny pokrok ve vylepseni AI.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Je to tak, paráda :)) Hned jsem si to vyzkoušel v Ledových horách, kde mě málem zabili skřeti a orkové a.… a všechno co jsem potkal :)) To se hned líp cestuje, líp to utíká, když jde člověk sám. Přecejenom představa krvácejícího lovce na dalekém severu zabaleného v kůžích a vystrojeného na cestu, jak se po krvavé bitvě s asi třicítkou skřetů brodí sněhem a drží si střeva, aby mu nevytekly na zem.… má něco heroického do sebe. To pak je člověk rád za ty hnusné půlorčí držky, když k nim po strastiplné cestě dorazí, zesláblý, promáčený a zmrzlý na kost...

(Aneb příběh o tom, kterak se mnohé nevýhody ve výhody obrátiti mohou).
Kraki Skengdrang
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

labir píše:Ty útoky na neviditelné postavy v případě naražení nepřátelského NPC do PC jsou zamýšlené. Nečekal jsem že to bude fungovat až tak dobře. I když cíl nevidí tak ho v tu chvíli cítí protože do něj narazil a tak po tom naslepo zaútočí. Pokud do PC NPC nevrazí tak na něj ani nemůže NPC zaútočit (spouští to až událost "zablokoval jsem se o dveře/potvoru").

Chyba to není, chyba doposud byla že NPC byla příliš blbá na to aby když si o něco neviditelného rozbijí frňák tak aby zkusila do toho místa párkrát tnout pařátem/zuby/čímkoliv. Cíl už nepronásledují, protože ho nevidí (tedy pronásledují do dalšího heartbeatu než zapůsobí protiefekt jenž NPC zastaví což je 0-10 sec). Teď je to opraveno a NPC už až tolik blbá nejsou - ti co chodí ve skrytu teď musí víc kalkulovat s pohybem NPC.

S těmi posuny PC a vyhozením z hide zkontroluji, ale pokud je vyhození způsobeno automatickým protiútokem postavy tak to není chyba.
dave píše:Mohu potvrdit, poté co jsem prošel velmi těsně kolem vlků (v hideu), ten nejbližší do kterého jsem skoro vrazil na mě zaútočil, ale po chvíli následování mě nechal být.
Mne krysa pronásledovala pořád (od toho, co do mne narazila) a to celou minutu (stále jsem byl ve skrytu). Pak jsem se zastavil a dostala ode mne zákeřný, jakmile mne napadla (automaticky). Pozn.: Šel jsem pomocí klávesových „šipek“, poté vyzkoušeno i „klikacím“ způsobem chůze. Podle mne je v tom ještě bug.
Jinak jsem šel stále, kontinuálně. Pokud bych nechal postavu někam jít, zastavila by se při tom útoku, jak mne něco napadne, a hned mě to vyhodí ze skrytu kvůli protiútoku. Jak zabráním protiútoku? (Vizte též viewtopic.php?p=65451#65440 .)
EDIT: HIPS na krysu, která na mne zaútočila po odkrytí se (zrušení módu utajení), zafungoval (nechala mne, vlastně celý hejno mne nechalo).
HIPS na krysu, která do mne vrazila, a pak mne minutu (IR) pronásledovala, nezafungoval (po té minutě vyzkoušeno několikrát po sobě).
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Anade píše:
Ještě mě napadá, že jí do sebe musíš nechat párkrát hlodnout, jinak se to pronásledování možná nezruší. Bylo by to ale trochu nešťastné.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Panathian píše:
Anade píše:
Ještě mě napadá, že jí do sebe musíš nechat párkrát hlodnout, jinak se to pronásledování možná nezruší. Bylo by to ale trochu nešťastné.
Ale to mne vyhodí z HIDE. Pak mě třeba blbá krysa odhalí – já nevím, třeba skupině medvědů, banditů nebo já-nevím-čeho. Jestli chtěl Labir utnout stínovému tanečníkovi (zlodějovi, druidovi, hraničáři … s vysokým hide) možnost se nepozorovaně protáhnout skupinkami nepřátel, tak se mu to podařilo. Ani HIPS mi teď nepomůže. Díky, Labire, ale to jsem si ho fakt nemusel brát, jak píše i Sethiel zde: viewtopic.php?t=3782&start=20#65495
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Anade píše:
Panathian píše:
Anade píše:
Ještě mě napadá, že jí do sebe musíš nechat párkrát hlodnout, jinak se to pronásledování možná nezruší. Bylo by to ale trochu nešťastné.
Ale to mne vyhodí z HIDE. Pak mě třeba blbá krysa odhalí – já nevím, třeba skupině medvědů, banditů nebo já-nevím-čeho. Jestli chtěl Labir utnout stínovému tanečníkovi (zlodějovi, druidovi, hraničáři … s vysokým hide) možnost se nepozorovaně protáhnout skupinkami nepřátel, tak se mu to podařilo. Ani HIPS mi teď nepomůže. Díky, Labire, ale to jsem si ho fakt nemusel brát, jak píše i Sethiel zde: viewtopic.php?t=3782&start=20#65495
No ale s HIPSem bys mel mit tu vyhodu oproti hide, ze se ti podari v takovem pripade se znovu pekne hnedka (skoro) schovat. Obyc hider musi bud bojovat a nebo zdrhat.
dave
Příspěvky: 141
Registrován: 2. 7. 2007 23.32

Příspěvek od dave »

Anade píše:Ale to mne vyhodí z HIDE. Pak mě třeba blbá krysa odhalí – já nevím, třeba skupině medvědů, banditů nebo já-nevím-čeho. Jestli chtěl Labir utnout stínovému tanečníkovi (zlodějovi, druidovi, hraničáři … s vysokým hide) možnost se nepozorovaně protáhnout skupinkami nepřátel, tak se mu to podařilo. Ani HIPS mi teď nepomůže. Díky, Labire, ale to jsem si ho fakt nemusel brát, jak píše i Sethiel zde: viewtopic.php?t=3782&start=20#65495
Já bych to pořád ještě nezatracoval. Trochu jsem to včera testoval a nezdá se že by to fungovalo tak špatně.
1. Když narazím do někoho já, tak se nic nestane (tedy postava projde těsně kolem NPC nebo potvory, ale není tak hloupá aby do ní přímo vrazila).
2. Když narazí potvora do mě - většinou čumákem, tak:
a - útok jí oplatím a to mě vyhodí z hide (většinou když stojím a nic nedělám).
b - jdu v hide vesele dál (jdu na jinou stranu a klikám směrem od potvory - neproběhne zákeřný útok - zatím sem neměl moc příležitostí, tak nevím jak dalece je pravděpodobné se vyhnout oplacení útoku). Potvora mě po chvíli přestane pronásledovat.
Můj závěr je zatím takový, že je třeba daleko pečlivěji volit cestu mezi nepřáteli a příjde mi logické, že se postava neprotlačí hejnem krys nebo kalužemi zeleného slizu ve kterém se prakticky brodí. Také odpadne hlazení vlků v hide a podobně (zkuste sáhnout na německého ovčáka, který o vás nebude vědět a to je proti vlkovi beránek).
Odpovědět