Stránka 1 z 2
Obcházení NPC
Napsal: 16. 3. 2009 9.46
od kokosak
labir píše: Dále byly optimalizovány některé menší systémy a některé aspekty AI, např. situace zaseknutí potvory potvorou jenž vedly k nárůstu zátěže.
Implementovaný systém má nevýhodu - NPC kolem sebe otáčí i PC, pokud do něj narazí. Důsledky jsou dva. První, RP nepříjemný je, že na NPC frekventovanějších místech postavy tančí valčík. Druhý, nepříjemný v boji je, že pokud kolem sebe NPCčko otočí někoho v hide, dostane od toho dotyčného příležitostný útok.. čímž se postavě zruší hide a začne rubačka.
Návrhy řešení:
- Otáčet NPCčkem, co do něčeho vrazí a ne překážkou
- Explicitně neotáčet PCčky
Napsal: 16. 3. 2009 17.46
od Anade
Zdá se, že když postava sedí a projde kolem ní NPC, tak dojde k efektu posunutí. Ale postava je pak vrácena zpět. Vyzkoušejte lavičku u písaře v Tirianu a počkejte na stráž.
Napsal: 16. 3. 2009 18.44
od kokosak
Oprava: tak je to trochu jinak. Postava nezaútočí... jen když do ní nepřátelské NPC vrazí, okamžitě ji uvidí. Což IMHO není špatně. Pokud postava narazí do NPC, nic se nestane.
Napsal: 16. 3. 2009 18.55
od Naylun
kokosak píše:Oprava: tak je to trochu jinak. Postava nezaútočí... jen když do ní nepřátelské NPC vrazí, okamžitě ji uvidí. Což IMHO není špatně. Pokud postava narazí do NPC, nic se nestane.
Hm, z vlastní zkušenosti potvrzuji - mám případ, kdy do mé postavy ve vysokém hidu a invis narazilo NPC a párkrát po ní seklo. Myslím, že mě ale nijak dál nepronásledovalo, když jsem se zdekoval. To mi přijde jako dobré řešení, pokud to tedy tak má opravdu fungovat a nebyla to jen nějaká anomálie nebo strašící DM :-)
Napsal: 16. 3. 2009 20.28
od Anade
Panathian píše:kokosak píše:Oprava: tak je to trochu jinak. Postava nezaútočí... jen když do ní nepřátelské NPC vrazí, okamžitě ji uvidí. Což IMHO není špatně. Pokud postava narazí do NPC, nic se nestane.
Hm, z vlastní zkušenosti potvrzuji - mám případ, kdy do mé postavy ve vysokém hidu a invis narazilo NPC a párkrát po ní seklo. Myslím, že mě ale nijak dál nepronásledovalo, když jsem se zdekoval. To mi přijde jako dobré řešení, pokud to tedy tak má opravdu fungovat a nebyla to jen nějaká anomálie nebo strašící DM :-)
Stává se mi od poslední verze pořád.
Zkusil jsem projít kolem slizů. Bylo jich asi šest, z toho mne dva napadli. Skrývání i tichý pohyb *censored (vysoké)*. Zkusil jsem i krysy. Minul jsem 4, ta druhá mne hned napadla. Opět skrývání i tichý pohyb *(vysoké)*. Pak ve třech lokacích vlci. Pokaždé mne ihned jeden ze smečky napadl při projití kolem. Stejnětak i jezevci. NIKDY dřív nic, a to chodím kolem slizů, krys i vlků a jezvců relativně často. Myslím, že je to špatně.
Napsal: 16. 3. 2009 20.30
od Naylun
Pokud tě napadají, aniž by do tebe narazili, tak to asi špatně bude.
Napsal: 16. 3. 2009 21.12
od dave
Mohu potvrdit, poté co jsem prošel velmi těsně kolem vlků (v hideu), ten nejbližší do kterého jsem skoro vrazil na mě zaútočil, ale po chvíli následování mě nechal být.
Pokud je to záměr, připadá mi to docela dobré. Něco jako když vlk chňapne po něčem co se o něj otřelo, chvíli větří okolo a pak si dá pokoj.
Napsal: 16. 3. 2009 21.45
od Anade
dave píše:Mohu potvrdit, poté co jsem prošel velmi těsně kolem vlků (v hideu), ten nejbližší do kterého jsem skoro vrazil na mě zaútočil, ale po chvíli následování mě nechal být.
Pokud je to záměr, připadá mi to docela dobré. Něco jako když vlk chňapne po něčem co se o něj otřelo, chvíli větří okolo a pak si dá pokoj.
Mně pokoj nedal. Vlastně mě hned vyhodil z hide a dostal zákeřný. Zajímavý je, že nejdřív zaútočil on, tj. jaktože zákeřný? Takto mne vlastně pořád vyhazují z hide. To je špatně.
Napsal: 16. 3. 2009 22.32
od labir
Ty útoky na neviditelné postavy v případě naražení nepřátelského NPC do PC jsou zamýšlené. Nečekal jsem že to bude fungovat až tak dobře. I když cíl nevidí tak ho v tu chvíli cítí protože do něj narazil a tak po tom naslepo zaútočí. Pokud do PC NPC nevrazí tak na něj ani nemůže NPC zaútočit (spouští to až událost "zablokoval jsem se o dveře/potvoru").
Chyba to není, chyba doposud byla že NPC byla příliš blbá na to aby když si o něco neviditelného rozbijí frňák tak aby zkusila do toho místa párkrát tnout pařátem/zuby/čímkoliv. Cíl už nepronásledují, protože ho nevidí (tedy pronásledují do dalšího heartbeatu než zapůsobí protiefekt jenž NPC zastaví což je 0-10 sec). Teď je to opraveno a NPC už až tolik blbá nejsou - ti co chodí ve skrytu teď musí víc kalkulovat s pohybem NPC.
S těmi posuny PC a vyhozením z hide zkontroluji, ale pokud je vyhození způsobeno automatickým protiútokem postavy tak to není chyba.
Napsal: 16. 3. 2009 22.59
od anurin
Jojo, je to příjemné spestření.
Napsal: 17. 3. 2009 1.20
od Anade
Hmm, aha. Jak zabráním automatickému protiútoku? Copak nemám dost postřehu (všímavost/spot) a reflexy (reflex) na vyhnutí se (akrobacie/tumble) takovému hrozícímu nárazu? Nešlo by to zakomponovat?
Ještě citace o módu utajení stínového tanečníka:
viewtopic.php?t=3651#61531
Pavel Urban píše:[…]
Někde na foru bylo tuším psáno, že skrývající se postava dokáže vnutit svému okolí, že tam není. V podstatě jí ignorují. Proto se protlačíš i skupinou NPC v chodbě.
[…]
Napsal: 17. 3. 2009 1.22
od Tulak
hmm pekny sem zvedav kolik me tet da prace se dostat do jednoho kramku
Napsal: 17. 3. 2009 1.28
od Anade
Tulak píše:hmm pekny sem zvedav kolik me tet da prace se dostat do jednoho kramku
Jde to, akorát počítej s útokem od jednoho ze ***** téměř pokaždé.
Napsal: 17. 3. 2009 1.42
od cybermisa
Tulak píše:hmm pekny sem zvedav kolik me tet da prace se dostat do jednoho kramku
Jo, za toto jsem obzvlaste rad. Dost bylo situaci, kdy se PC v hidu brodily po pas ve vode plne ozivleho slizu, ktery je ignoroval a nechal po sobe slapat …
Mne se ta Labirova implementace velice libi a je to podle me znatelny pokrok ve vylepseni AI.
Napsal: 17. 3. 2009 1.53
od Jon
Je to tak, paráda :)) Hned jsem si to vyzkoušel v Ledových horách, kde mě málem zabili skřeti a orkové a.… a všechno co jsem potkal :)) To se hned líp cestuje, líp to utíká, když jde člověk sám. Přecejenom představa krvácejícího lovce na dalekém severu zabaleného v kůžích a vystrojeného na cestu, jak se po krvavé bitvě s asi třicítkou skřetů brodí sněhem a drží si střeva, aby mu nevytekly na zem.… má něco heroického do sebe. To pak je člověk rád za ty hnusné půlorčí držky, když k nim po strastiplné cestě dorazí, zesláblý, promáčený a zmrzlý na kost...
(Aneb příběh o tom, kterak se mnohé nevýhody ve výhody obrátiti mohou).
Napsal: 17. 3. 2009 4.15
od Anade
labir píše:Ty útoky na neviditelné postavy v případě naražení nepřátelského NPC do PC jsou zamýšlené. Nečekal jsem že to bude fungovat až tak dobře. I když cíl nevidí tak ho v tu chvíli cítí protože do něj narazil a tak po tom naslepo zaútočí. Pokud do PC NPC nevrazí tak na něj ani nemůže NPC zaútočit (spouští to až událost "zablokoval jsem se o dveře/potvoru").
Chyba to není, chyba doposud byla že NPC byla příliš blbá na to aby když si o něco neviditelného rozbijí frňák tak aby zkusila do toho místa párkrát tnout pařátem/zuby/čímkoliv. Cíl už nepronásledují, protože ho nevidí (tedy pronásledují do dalšího heartbeatu než zapůsobí protiefekt jenž NPC zastaví což je 0-10 sec). Teď je to opraveno a NPC už až tolik blbá nejsou - ti co chodí ve skrytu teď musí víc kalkulovat s pohybem NPC.
S těmi posuny PC a vyhozením z hide zkontroluji, ale pokud je vyhození způsobeno automatickým protiútokem postavy tak to není chyba.
dave píše:Mohu potvrdit, poté co jsem prošel velmi těsně kolem vlků (v hideu), ten nejbližší do kterého jsem skoro vrazil na mě zaútočil, ale po chvíli následování mě nechal být.
Mne krysa pronásledovala pořád (od toho, co do mne narazila) a to celou minutu (stále jsem byl ve skrytu). Pak jsem se zastavil a dostala ode mne zákeřný, jakmile mne napadla (automaticky). Pozn.: Šel jsem pomocí klávesových „šipek“, poté vyzkoušeno i „klikacím“ způsobem chůze. Podle mne je v tom ještě bug.
Jinak jsem šel stále, kontinuálně. Pokud bych nechal postavu někam jít, zastavila by se při tom útoku, jak mne něco napadne, a hned mě to vyhodí ze skrytu kvůli protiútoku. Jak zabráním protiútoku? (Vizte též
viewtopic.php?p=65451#65440 .)
EDIT: HIPS na krysu, která na mne zaútočila po odkrytí se (zrušení módu utajení), zafungoval (nechala mne, vlastně celý hejno mne nechalo).
HIPS na krysu, která do mne vrazila, a pak mne minutu (IR) pronásledovala, nezafungoval (po té minutě vyzkoušeno několikrát po sobě).
Napsal: 17. 3. 2009 10.54
od Naylun
Anade píše:…
Ještě mě napadá, že jí do sebe musíš nechat párkrát hlodnout, jinak se to pronásledování možná nezruší. Bylo by to ale trochu nešťastné.
Napsal: 18. 3. 2009 5.17
od Anade
Panathian píše:Anade píše:…
Ještě mě napadá, že jí do sebe musíš nechat párkrát hlodnout, jinak se to pronásledování možná nezruší. Bylo by to ale trochu nešťastné.
Ale to mne vyhodí z HIDE. Pak mě třeba blbá krysa odhalí – já nevím, třeba skupině medvědů, banditů nebo já-nevím-čeho. Jestli chtěl Labir utnout stínovému tanečníkovi (zlodějovi, druidovi, hraničáři … s vysokým hide) možnost se nepozorovaně protáhnout skupinkami nepřátel, tak se mu to podařilo. Ani HIPS mi teď nepomůže. Díky, Labire, ale to jsem si ho fakt nemusel brát, jak píše i Sethiel zde:
viewtopic.php?t=3782&start=20#65495
Napsal: 18. 3. 2009 6.22
od cybermisa
Anade píše:Panathian píše:Anade píše:…
Ještě mě napadá, že jí do sebe musíš nechat párkrát hlodnout, jinak se to pronásledování možná nezruší. Bylo by to ale trochu nešťastné.
Ale to mne vyhodí z HIDE. Pak mě třeba blbá krysa odhalí – já nevím, třeba skupině medvědů, banditů nebo já-nevím-čeho. Jestli chtěl Labir utnout stínovému tanečníkovi (zlodějovi, druidovi, hraničáři … s vysokým hide) možnost se nepozorovaně protáhnout skupinkami nepřátel, tak se mu to podařilo. Ani HIPS mi teď nepomůže. Díky, Labire, ale to jsem si ho fakt nemusel brát, jak píše i Sethiel zde:
viewtopic.php?t=3782&start=20#65495
No ale s HIPSem bys mel mit tu vyhodu oproti hide, ze se ti podari v takovem pripade se znovu pekne hnedka (skoro) schovat. Obyc hider musi bud bojovat a nebo zdrhat.
Napsal: 18. 3. 2009 8.41
od dave
Anade píše:Ale to mne vyhodí z HIDE. Pak mě třeba blbá krysa odhalí – já nevím, třeba skupině medvědů, banditů nebo já-nevím-čeho. Jestli chtěl Labir utnout stínovému tanečníkovi (zlodějovi, druidovi, hraničáři … s vysokým hide) možnost se nepozorovaně protáhnout skupinkami nepřátel, tak se mu to podařilo. Ani HIPS mi teď nepomůže. Díky, Labire, ale to jsem si ho fakt nemusel brát, jak píše i Sethiel zde:
viewtopic.php?t=3782&start=20#65495
Já bych to pořád ještě nezatracoval. Trochu jsem to včera testoval a nezdá se že by to fungovalo tak špatně.
1. Když narazím do někoho já, tak se nic nestane (tedy postava projde těsně kolem NPC nebo potvory, ale není tak hloupá aby do ní přímo vrazila).
2. Když narazí potvora do mě - většinou čumákem, tak:
a - útok jí oplatím a to mě vyhodí z hide (většinou když stojím a nic nedělám).
b - jdu v hide vesele dál (jdu na jinou stranu a klikám směrem od potvory - neproběhne zákeřný útok - zatím sem neměl moc příležitostí, tak nevím jak dalece je pravděpodobné se vyhnout oplacení útoku). Potvora mě po chvíli přestane pronásledovat.
Můj závěr je zatím takový, že je třeba daleko pečlivěji volit cestu mezi nepřáteli a příjde mi logické, že se postava neprotlačí hejnem krys nebo kalužemi zeleného slizu ve kterém se prakticky brodí. Také odpadne hlazení vlků v hide a podobně (zkuste sáhnout na německého ovčáka, který o vás nebude vědět a to je proti vlkovi beránek).