Hide

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
aster3
Příspěvky: 59
Registrován: 29. 1. 2008 9.44
Bydliště: Hag Hargol

Hide

Příspěvek od aster3 »

Mam takovej dotaz ohledne skryvani se. Uvedu priklady, ktere byly vyzkosene ingame.
Moje postavicka zautoci z hidu na nepritele, ten ji zacne honit a moje postava utece rekneme za nejakou prekazku (dum, sraz, nerovnosti povrchu, strom, kus lesa a podobne) tam se schova a popojede kousek z kritickeho mista na kterem se schovala tak 5-10 kroku coz je dost daleko aby ji nepritel prestal prenasledovat, ale nepritel pokracuje dal jakoby postavu videl. ikdyz ji vizualne stratil rekneme za rohem budovy nebo neceho... Ma to tak byt nebo je nekde zrada ?
Obrázek
Uživatelský avatar
Ikkie
Příspěvky: 1022
Registrován: 20. 2. 2006 17.10
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ikkie »

Je možné, že se jedná o tzv. autofollow bug, což je vlastně bioware bug (neodstranitelné). Občas se stává.

Nebo další možnost, že ona překážka byla "systémově průhledná". Ne za každým placeablem nebo součástí tilesetu se totiž dá schovat.

Navíc nevím přesně, jak je to se znovuskrytím se v případě, že postava již bojuje, možná to úplně nejde.
Tereza Smittová - RIP (portrait by NIAM)
Balkon, syn Daskův
Athriel
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Tipoval bych spise toto:
Ikkie píše: Navíc nevím přesně, jak je to se znovuskrytím se v případě, že postava již bojuje, možná to úplně nejde.
a ze by to v boji jit ani nemelo … Ono vazne ocekavat, ze popobehnu 5 - 10 kroku za roh, kde se schovam a NPC bude tak pitome, ze me neuvidi - to mi az hranici z pokusu o zneuzivani hlouposti AI :biggrin: Nemluve o tom, ze potvory na EQ majich cich, sluch, ctou stopy, schopnost vycitit zivot atd - proste zalezi …

K mizeni, jake popisujes, slouzi HIPS …
Uživatelský avatar
aster3
Příspěvky: 59
Registrován: 29. 1. 2008 9.44
Bydliště: Hag Hargol

Příspěvek od aster3 »

cybermisa píše:Tipoval bych spise toto:
Ikkie píše: Navíc nevím přesně, jak je to se znovuskrytím se v případě, že postava již bojuje, možná to úplně nejde.
a ze by to v boji jit ani nemelo … Ono vazne ocekavat, ze popobehnu 5 - 10 kroku za roh, kde se schovam a NPC bude tak pitome, ze me neuvidi - to mi az hranici z pokusu o zneuzivani hlouposti AI :biggrin: Nemluve o tom, ze potvory na EQ majich cich, sluch, ctou stopy, schopnost vycitit zivot atd - proste zalezi …

K mizeni, jake popisujes, slouzi HIPS …
Ehm … vis co je HIPS ? Skryt se pozorovan. takze na nekoho cumis a zmizne ti pred ocima. To je prave opak toho ze se "ztratis" nekde za rohem kde dojde k preruseni vizualniho kontaktu. S hipsem nemusis tedy utikat nikam za roh proste zmizis pred ocima a vsechny pachove a jine stopy jsou tatam. A skryvani je v podstate stejne jako hips (vyuziva se skryvani a tichy pohyb) jen nezmizis pred ocima ale treba v temne ulicce.

A kdyz postava utika do temne ulicky (treba za domek) tak neprobiha boj … Nikdy si nezazil ze nekoho si honil a jak zasel za nejakej roh tak pak si ho uz nevidel ?

A co se tyce vyciteni zivota je to dosti ubohe ze uplne obycejna zombie dokaze citit kdyz je to jen ozivle telo s primarni potrebou se krmit. Na ducha nebo licha nereknu ani pul slova ale ty zombie mne fakt dostavaji do kolen jak se za mnou loudaji :biggrin:
Obrázek
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

cybermisa píše:Tipoval bych spise toto:
Ikkie píše: Navíc nevím přesně, jak je to se znovuskrytím se v případě, že postava již bojuje, možná to úplně nejde.
a ze by to v boji jit ani nemelo … Ono vazne ocekavat, ze popobehnu 5 - 10 kroku za roh, kde se schovam a NPC bude tak pitome, ze me neuvidi - to mi az hranici z pokusu o zneuzivani hlouposti AI :biggrin: Nemluve o tom, ze potvory na EQ majich cich, sluch, ctou stopy, schopnost vycitit zivot atd - proste zalezi …

K mizeni, jake popisujes, slouzi HIPS …
HIPS nefunguje taky. Zabere až tak (podle příšerek) na 3.–10. pokus, pokud vůbec. Jindy zabere napoprvé, ale to je snad jen, když je to ještě před prvním útokem.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

aster3 píše: Ehm … vis co je HIPS ? Skryt se pozorovan. takze na nekoho cumis a zmizne ti pred ocima. To je prave opak toho ze se "ztratis" nekde za rohem kde dojde k preruseni vizualniho kontaktu. S hipsem nemusis tedy utikat nikam za roh proste zmizis pred ocima a vsechny pachove a jine stopy jsou tatam.
Nepochopils. Popisujes hidnuti postavy pronasledovane potvorou, tj. v boji. To nelze. K zmizeni v boji slouzi HIPS.
aster3 píše: A kdyz postava utika do temne ulicky (treba za domek) tak neprobiha boj … Nikdy si nezazil ze nekoho si honil a jak zasel za nejakej roh tak pak si ho uz nevidel ?
Vim moc dobre o cem pises. Uvazime-li, ze potvory behaji ve vetsine pripadu stejne rychle jako PC, tak v techto pripadech tebou popsana situace hranici se zneuzivanim hlouposti AI - i kdyz, do znacne miry je toto diky Labirovi osetreno.
aster3 píše: A co se tyce vyciteni zivota je to dosti ubohe ze uplne obycejna zombie dokaze citit kdyz je to jen ozivle telo s primarni potrebou se krmit. Na ducha nebo licha nereknu ani pul slova ale ty zombie mne fakt dostavaji do kolen jak se za mnou loudaji :biggrin:
To jsou EQ zombie. Uverim, ze je to ubohe, az kdyz mi v realu privedes ukazat uplne obycejnou zombii, ktera me v hidu nevyciti … :shades:
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Anade píše:
cybermisa píše:Tipoval bych spise toto:
Ikkie píše: Navíc nevím přesně, jak je to se znovuskrytím se v případě, že postava již bojuje, možná to úplně nejde.
a ze by to v boji jit ani nemelo … Ono vazne ocekavat, ze popobehnu 5 - 10 kroku za roh, kde se schovam a NPC bude tak pitome, ze me neuvidi - to mi az hranici z pokusu o zneuzivani hlouposti AI :biggrin: Nemluve o tom, ze potvory na EQ majich cich, sluch, ctou stopy, schopnost vycitit zivot atd - proste zalezi …

K mizeni, jake popisujes, slouzi HIPS …
HIPS nefunguje taky. Zabere až tak (podle příšerek) na 3.–10. pokus, pokud vůbec. Jindy zabere napoprvé, ale to je snad jen, když je to ještě před prvním útokem.
Presne tak, viz. wiki:

Specifics: The character is able to use the hide skill even while being observed. Note that this ability will not always be successful in the frenzy of combat, but disengaging from an enemy before attempting to hide in plain sight will succeed.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

aster3 píše:A co se tyce vyciteni zivota je to dosti ubohe ze uplne obycejna zombie dokaze citit kdyz je to jen ozivle telo s primarni potrebou se krmit. Na ducha nebo licha nereknu ani pul slova ale ty zombie mne fakt dostavaji do kolen jak se za mnou loudaji :biggrin:
Nemrtví, a to jacíkoliv od kostlivců po liche pociťují animální nenávist k čemukoliv živému (i ke zvířatům, například). Prostě vycítí život, mstí se za to, že oni už jsou (ne)mrtví a živí stále chodí po Desce. Nemrtví žijí ve "svém" světě... představ si to jako v Pánovi Prstenů, když si Frodo nasadil prsten (on byl pro ostatní neviditelný, ale ucítil ho každý z Devítky... ve filmu jsou pěkné scény z tohohle "světa duchů"). Jestli chceš vědět víc, jsou na Desce jistí mudrci, kteří se tím dokonce zabývají :))
Kraki Skengdrang
DenGrasse
Příspěvky: 207
Registrován: 22. 10. 2007 11.51

Příspěvek od DenGrasse »

Vysvětlení jsou v zásadě dvě:

1) schování, které jsi měl, nebylo dostatečné a kreatura s tvou postavou neztratila kontakt (engine NWN ti často umožňuje vidět i postavy za rohem, někdy si všimni), tj. čistě systémová záležitost.

2) autofollow bug, jak psal Ikkie. Mnohdy NPC dál pronásleduje i postavu, která nahodila invis, dokud se nedostane někam daleko nebo do jiné lokace... čas od času se to stává.

S oběma verzemi je třeba počítat.
malinový harwester a arcilooter
hrusi
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 7. 2008 18.18

Re: Hide

Příspěvek od hrusi »

aster3 píše:
Spíš mi přijde, že dotyčný si plete HIDE a HIPS.
Pro vítězství zla stačí, aby dobří lidé seděli se založenýma rukama.
Uživatelský avatar
aster3
Příspěvky: 59
Registrován: 29. 1. 2008 9.44
Bydliště: Hag Hargol

Příspěvek od aster3 »

DenGrasse píše:Vysvětlení jsou v zásadě dvě:

1) schování, které jsi měl, nebylo dostatečné a kreatura s tvou postavou neztratila kontakt (engine NWN ti často umožňuje vidět i postavy za rohem, někdy si všimni), tj. čistě systémová záležitost.

2) autofollow bug, jak psal Ikkie. Mnohdy NPC dál pronásleduje i postavu, která nahodila invis, dokud se nedostane někam daleko nebo do jiné lokace... čas od času se to stává.

S oběma verzemi je třeba počítat.
1) no dostatecne skryti tam jest. rekneme pri testovani jezevci a srazu. Ze srazu (nebo vyvyseniny) sem se postavil uplne na krajicek aby mne videli (ale byl sem v hidu) takze mne nevideli ale byli v zorne oblasti. Pak sem vystrelil kusi (zakernak + paralyza) a hned jak sem vystrelil sem se stahl smerem vzad aby doslo k preruseni zorneho pole (tudiz sme stratili vizualni kontakt jak ja na nich tak oni na mne) a pak sem se znova schoval. Cas kym dobehli jezevci nahoru na vyvyseninu odkud sem strilel bylo par sekund ale muj "utek" o neco malo zpatky trval asi o nekolik sekund mene. Jezevci mne pronasledovali dal jakoby mne videli (ikdyz moje hodnoty skryvani a ticheho pohybu sou na ne dostacujici)

2) vim co je autofollov bug, ale pri nem NPC pronasleduje (systemove) a pak prestane az "narazi". Ano labir to udelal tak ze pri "narazu" se zazene, kousne do tmy a podobne, ale nepronasleduje dal (treba do druhe lokace nebo po cele lokaci)
Naposledy upravil(a) aster3 dne 17. 3. 2009 11.27, celkem upraveno 1 x.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

aster3 píše:(ikdyz moje hodnoty skryvani a ticheho pohybu sou na ne dostacujici)
No pozor, jezevci a vlci jsou experti v prokoukávání hidu.
Kraki Skengdrang
Uživatelský avatar
aster3
Příspěvky: 59
Registrován: 29. 1. 2008 9.44
Bydliště: Hag Hargol

Příspěvek od aster3 »

cybermisa píše: Vim moc dobre o cem pises. Uvazime-li, ze potvory behaji ve vetsine pripadu stejne rychle jako PC, tak v techto pripadech tebou popsana situace hranici se zneuzivanim hlouposti AI - i kdyz, do znacne miry je toto diky Labirovi osetreno.
Neutoc na mne ze neco zneuzivam. To ze po nekom vystrelim a tudiz mam znacnej odstup dostatecnej na to, abych se nekam vyparil za dum nebo podobne neznamena ze to zneuzivam, ale vyuzivam okolni svet a teren. Je snad na tom neco zleho ?

A kdybychom sli do extremu jeste vic, co samozrejme engine nwn nedovoluje, tak bych treba mohl rict: "Moje postava strelila po jezevci, utekla za domek a vyskocila na balkon. Na balkon jezevec asi tezko doskoci. Nebo kdyz nejsou baraky s balkonama tak muze na nejaky nizsi klidne na strechu pac je to hbitej zlodej (stoupne na kliku a z te se vymrsti na strechu nejake chajdy treba jak je u hranicaru. Ale jezevci to tezko vyhvezdickujes a proto se to resi systemove. A celkove ten hide a hips je tu opravdu velice velice zvlasti nato, jaci ste na nej odbornici. Viz co pise anade ze ji spodne kdejaka krysa
Obrázek
Uživatelský avatar
aster3
Příspěvky: 59
Registrován: 29. 1. 2008 9.44
Bydliště: Hag Hargol

Příspěvek od aster3 »

Jon píše:
aster3 píše:(ikdyz moje hodnoty skryvani a ticheho pohybu sou na ne dostacujici)
No pozor, jezevci a vlci jsou experti v prokoukávání hidu.
Booooozinku proc mne beres za slovicka ? pokud to chces vedet tak klidne v hidu pohladim medveda, vlka i jezevce (kdyz neutocim) tady de o neco uplne jineho
Obrázek
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

prostě se smiř s tím, že se holt neumíš skrýt tak dobře, aby tě někdo nenašel...třeba se moc voníš, nebo naopak vůbec, něco na tobě chřestí, máš na sobě blýskavé věci....prostě to tak je :no:

taky neřeším, že je buglý kruhový kop a postava se uprostřed boje sama od sebe zastaví a hledí...prostě to tak beru...
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

aster3 píše:
cybermisa píše: Vim moc dobre o cem pises. Uvazime-li, ze potvory behaji ve vetsine pripadu stejne rychle jako PC, tak v techto pripadech tebou popsana situace hranici se zneuzivanim hlouposti AI - i kdyz, do znacne miry je toto diky Labirovi osetreno.
Neutoc na mne ze neco zneuzivam. To ze po nekom vystrelim a tudiz mam znacnej odstup dostatecnej na to, abych se nekam vyparil za dum nebo podobne neznamena ze to zneuzivam, ale vyuzivam okolni svet a teren. Je snad na tom neco zleho ?
Pokud se pri tom spolehas na hloupou AI potvor a postavis si na tom taktiku (napriklad strileni za behu kde je zneuzivana stejna rychlost pohybu PC a NPC + neunavitelnost postavy behem, vylakavani potvor za roh, o ktery se nasledne zaseknou …), tak na tom neco zleho je.

Obecne by melo platit, ze pokud nemas HIPS nebo nejsi superrychly mnich, tak by hidovani jako taktika v boji melo byt v drtive vetsine pripadu nepouzitelne.
Darmonlor
Příspěvky: 797
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

cybermisa píše: Pokud se pri tom spolehas na hloupou AI potvor a postavis si na tom taktiku (napriklad strileni za behu kde je zneuzivana stejna rychlost pohybu PC a NPC + neunavitelnost postavy behem, vylakavani potvor za roh, o ktery se nasledne zaseknou …), tak na tom neco zleho je.

Obecne by melo platit, ze pokud nemas HIPS nebo nejsi superrychly mnich, tak by hidovani jako taktika v boji melo byt v drtive vetsine pripadu nepouzitelne.
Válečník právě zaplatil svůj účet u chcípáka a odchází klidnou nocí staré čtvrti. Na ulici není ani živáčka, jen krysa se občas mihne mezi stíny budov. Ze vzdalujícího se hostince se rozléhá hluk bujaré zábavy. Když tu všechny ostatní zvuky přeruší drnčení tětivy kuše. Válečník vykřikne bolestí z rány v paži a otočí se právě včas, aby zahlédl zbytek pláště mizící za rohem. Vytrhne z pochvy krátký meč a rozběhne se za postavou. Doběhne za roh, vztekem a bolestí vidí rudě. Prázdná ulička. Po tajemném útočníkovi ani památky. Další zadrnčení. Druhá šipka se tentokrát zaryje do krku a úspěšný vrah po chvilce obírá mrtvolu dobrodruha.

Mně to přijde jako příklad situace kterou naznačuje Aster. K čemu by na tohle měl potřebovat zloděj HIPS?
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Darmonlor píše:
cybermisa píše: Pokud se pri tom spolehas na hloupou AI potvor a postavis si na tom taktiku (napriklad strileni za behu kde je zneuzivana stejna rychlost pohybu PC a NPC + neunavitelnost postavy behem, vylakavani potvor za roh, o ktery se nasledne zaseknou …), tak na tom neco zleho je.

Obecne by melo platit, ze pokud nemas HIPS nebo nejsi superrychly mnich, tak by hidovani jako taktika v boji melo byt v drtive vetsine pripadu nepouzitelne.
Válečník právě zaplatil svůj účet u chcípáka a odchází klidnou nocí staré čtvrti. Na ulici není ani živáčka, jen krysa se občas mihne mezi stíny budov. Ze vzdalujícího se hostince se rozléhá hluk bujaré zábavy. Když tu všechny ostatní zvuky přeruší drnčení tětivy kuše. Válečník vykřikne bolestí z rány v paži a otočí se právě včas, aby zahlédl zbytek pláště mizící za rohem. Vytrhne z pochvy krátký meč a rozběhne se za postavou. Doběhne za roh, vztekem a bolestí vidí rudě. Prázdná ulička. Po tajemném útočníkovi ani památky. Další zadrnčení. Druhá šipka se tentokrát zaryje do krku a úspěšný vrah po chvilce obírá mrtvolu dobrodruha.

Mně to přijde jako příklad situace kterou naznačuje Aster. K čemu by na tohle měl potřebovat zloděj HIPS?
Protoze hrajes nwn?
Darmonlor
Příspěvky: 797
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

Tak teď jsem tě nepochopil. Zloděj, který má dostatek času zmizet a jeho oběť ho většinu času nevidí musí mít Hide In Plain Sight aby to nebyl bugusing?
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Darmonlor píše:Tak teď jsem tě nepochopil. Zloděj, který má dostatek času zmizet a jeho oběť ho většinu času nevidí musí mít Hide In Plain Sight aby to nebyl bugusing?
Jde o to, ze napadeny by se treba taky schoval, nakouzlil, zacal kryt atd .. v 90% to diky implementaci nwn dopadne tak, ze potvora se necha tupe vylakat a jeste se pri tom vylakavani zasekne o prekazku. Labir nastesti tento neduh kompenzuje ruznyma vychytavkama. Proto si prosim vsimni, ze jsem nikde nenapsal, ze to JE bugusing, nybrz, ze se to blizi (hranici) klasickemu "vylakam po jednom diky tuposti AI a omezenemu pathfindingu".
Odpovědět