Hide
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Hide
Mam takovej dotaz ohledne skryvani se. Uvedu priklady, ktere byly vyzkosene ingame.
Moje postavicka zautoci z hidu na nepritele, ten ji zacne honit a moje postava utece rekneme za nejakou prekazku (dum, sraz, nerovnosti povrchu, strom, kus lesa a podobne) tam se schova a popojede kousek z kritickeho mista na kterem se schovala tak 5-10 kroku coz je dost daleko aby ji nepritel prestal prenasledovat, ale nepritel pokracuje dal jakoby postavu videl. ikdyz ji vizualne stratil rekneme za rohem budovy nebo neceho... Ma to tak byt nebo je nekde zrada ?
Moje postavicka zautoci z hidu na nepritele, ten ji zacne honit a moje postava utece rekneme za nejakou prekazku (dum, sraz, nerovnosti povrchu, strom, kus lesa a podobne) tam se schova a popojede kousek z kritickeho mista na kterem se schovala tak 5-10 kroku coz je dost daleko aby ji nepritel prestal prenasledovat, ale nepritel pokracuje dal jakoby postavu videl. ikdyz ji vizualne stratil rekneme za rohem budovy nebo neceho... Ma to tak byt nebo je nekde zrada ?
Je možné, že se jedná o tzv. autofollow bug, což je vlastně bioware bug (neodstranitelné). Občas se stává.
Nebo další možnost, že ona překážka byla "systémově průhledná". Ne za každým placeablem nebo součástí tilesetu se totiž dá schovat.
Navíc nevím přesně, jak je to se znovuskrytím se v případě, že postava již bojuje, možná to úplně nejde.
Nebo další možnost, že ona překážka byla "systémově průhledná". Ne za každým placeablem nebo součástí tilesetu se totiž dá schovat.
Navíc nevím přesně, jak je to se znovuskrytím se v případě, že postava již bojuje, možná to úplně nejde.
Tipoval bych spise toto:
K mizeni, jake popisujes, slouzi HIPS …
a ze by to v boji jit ani nemelo … Ono vazne ocekavat, ze popobehnu 5 - 10 kroku za roh, kde se schovam a NPC bude tak pitome, ze me neuvidi - to mi az hranici z pokusu o zneuzivani hlouposti AI Nemluve o tom, ze potvory na EQ majich cich, sluch, ctou stopy, schopnost vycitit zivot atd - proste zalezi …Ikkie píše: Navíc nevím přesně, jak je to se znovuskrytím se v případě, že postava již bojuje, možná to úplně nejde.
K mizeni, jake popisujes, slouzi HIPS …
Ehm … vis co je HIPS ? Skryt se pozorovan. takze na nekoho cumis a zmizne ti pred ocima. To je prave opak toho ze se "ztratis" nekde za rohem kde dojde k preruseni vizualniho kontaktu. S hipsem nemusis tedy utikat nikam za roh proste zmizis pred ocima a vsechny pachove a jine stopy jsou tatam. A skryvani je v podstate stejne jako hips (vyuziva se skryvani a tichy pohyb) jen nezmizis pred ocima ale treba v temne ulicce.cybermisa píše:Tipoval bych spise toto:a ze by to v boji jit ani nemelo … Ono vazne ocekavat, ze popobehnu 5 - 10 kroku za roh, kde se schovam a NPC bude tak pitome, ze me neuvidi - to mi az hranici z pokusu o zneuzivani hlouposti AI Nemluve o tom, ze potvory na EQ majich cich, sluch, ctou stopy, schopnost vycitit zivot atd - proste zalezi …Ikkie píše: Navíc nevím přesně, jak je to se znovuskrytím se v případě, že postava již bojuje, možná to úplně nejde.
K mizeni, jake popisujes, slouzi HIPS …
A kdyz postava utika do temne ulicky (treba za domek) tak neprobiha boj … Nikdy si nezazil ze nekoho si honil a jak zasel za nejakej roh tak pak si ho uz nevidel ?
A co se tyce vyciteni zivota je to dosti ubohe ze uplne obycejna zombie dokaze citit kdyz je to jen ozivle telo s primarni potrebou se krmit. Na ducha nebo licha nereknu ani pul slova ale ty zombie mne fakt dostavaji do kolen jak se za mnou loudaji
HIPS nefunguje taky. Zabere až tak (podle příšerek) na 3.–10. pokus, pokud vůbec. Jindy zabere napoprvé, ale to je snad jen, když je to ještě před prvním útokem.cybermisa píše:Tipoval bych spise toto:a ze by to v boji jit ani nemelo … Ono vazne ocekavat, ze popobehnu 5 - 10 kroku za roh, kde se schovam a NPC bude tak pitome, ze me neuvidi - to mi az hranici z pokusu o zneuzivani hlouposti AI Nemluve o tom, ze potvory na EQ majich cich, sluch, ctou stopy, schopnost vycitit zivot atd - proste zalezi …Ikkie píše: Navíc nevím přesně, jak je to se znovuskrytím se v případě, že postava již bojuje, možná to úplně nejde.
K mizeni, jake popisujes, slouzi HIPS …
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Nepochopils. Popisujes hidnuti postavy pronasledovane potvorou, tj. v boji. To nelze. K zmizeni v boji slouzi HIPS.aster3 píše: Ehm … vis co je HIPS ? Skryt se pozorovan. takze na nekoho cumis a zmizne ti pred ocima. To je prave opak toho ze se "ztratis" nekde za rohem kde dojde k preruseni vizualniho kontaktu. S hipsem nemusis tedy utikat nikam za roh proste zmizis pred ocima a vsechny pachove a jine stopy jsou tatam.
Vim moc dobre o cem pises. Uvazime-li, ze potvory behaji ve vetsine pripadu stejne rychle jako PC, tak v techto pripadech tebou popsana situace hranici se zneuzivanim hlouposti AI - i kdyz, do znacne miry je toto diky Labirovi osetreno.aster3 píše: A kdyz postava utika do temne ulicky (treba za domek) tak neprobiha boj … Nikdy si nezazil ze nekoho si honil a jak zasel za nejakej roh tak pak si ho uz nevidel ?
To jsou EQ zombie. Uverim, ze je to ubohe, az kdyz mi v realu privedes ukazat uplne obycejnou zombii, ktera me v hidu nevyciti …aster3 píše: A co se tyce vyciteni zivota je to dosti ubohe ze uplne obycejna zombie dokaze citit kdyz je to jen ozivle telo s primarni potrebou se krmit. Na ducha nebo licha nereknu ani pul slova ale ty zombie mne fakt dostavaji do kolen jak se za mnou loudaji
Presne tak, viz. wiki:Anade píše:HIPS nefunguje taky. Zabere až tak (podle příšerek) na 3.–10. pokus, pokud vůbec. Jindy zabere napoprvé, ale to je snad jen, když je to ještě před prvním útokem.cybermisa píše:Tipoval bych spise toto:a ze by to v boji jit ani nemelo … Ono vazne ocekavat, ze popobehnu 5 - 10 kroku za roh, kde se schovam a NPC bude tak pitome, ze me neuvidi - to mi az hranici z pokusu o zneuzivani hlouposti AI Nemluve o tom, ze potvory na EQ majich cich, sluch, ctou stopy, schopnost vycitit zivot atd - proste zalezi …Ikkie píše: Navíc nevím přesně, jak je to se znovuskrytím se v případě, že postava již bojuje, možná to úplně nejde.
K mizeni, jake popisujes, slouzi HIPS …
Specifics: The character is able to use the hide skill even while being observed. Note that this ability will not always be successful in the frenzy of combat, but disengaging from an enemy before attempting to hide in plain sight will succeed.
Nemrtví, a to jacíkoliv od kostlivců po liche pociťují animální nenávist k čemukoliv živému (i ke zvířatům, například). Prostě vycítí život, mstí se za to, že oni už jsou (ne)mrtví a živí stále chodí po Desce. Nemrtví žijí ve "svém" světě... představ si to jako v Pánovi Prstenů, když si Frodo nasadil prsten (on byl pro ostatní neviditelný, ale ucítil ho každý z Devítky... ve filmu jsou pěkné scény z tohohle "světa duchů"). Jestli chceš vědět víc, jsou na Desce jistí mudrci, kteří se tím dokonce zabývají :))aster3 píše:A co se tyce vyciteni zivota je to dosti ubohe ze uplne obycejna zombie dokaze citit kdyz je to jen ozivle telo s primarni potrebou se krmit. Na ducha nebo licha nereknu ani pul slova ale ty zombie mne fakt dostavaji do kolen jak se za mnou loudaji
Kraki Skengdrang
Vysvětlení jsou v zásadě dvě:
1) schování, které jsi měl, nebylo dostatečné a kreatura s tvou postavou neztratila kontakt (engine NWN ti často umožňuje vidět i postavy za rohem, někdy si všimni), tj. čistě systémová záležitost.
2) autofollow bug, jak psal Ikkie. Mnohdy NPC dál pronásleduje i postavu, která nahodila invis, dokud se nedostane někam daleko nebo do jiné lokace... čas od času se to stává.
S oběma verzemi je třeba počítat.
1) schování, které jsi měl, nebylo dostatečné a kreatura s tvou postavou neztratila kontakt (engine NWN ti často umožňuje vidět i postavy za rohem, někdy si všimni), tj. čistě systémová záležitost.
2) autofollow bug, jak psal Ikkie. Mnohdy NPC dál pronásleduje i postavu, která nahodila invis, dokud se nedostane někam daleko nebo do jiné lokace... čas od času se to stává.
S oběma verzemi je třeba počítat.
malinový harwester a arcilooter
1) no dostatecne skryti tam jest. rekneme pri testovani jezevci a srazu. Ze srazu (nebo vyvyseniny) sem se postavil uplne na krajicek aby mne videli (ale byl sem v hidu) takze mne nevideli ale byli v zorne oblasti. Pak sem vystrelil kusi (zakernak + paralyza) a hned jak sem vystrelil sem se stahl smerem vzad aby doslo k preruseni zorneho pole (tudiz sme stratili vizualni kontakt jak ja na nich tak oni na mne) a pak sem se znova schoval. Cas kym dobehli jezevci nahoru na vyvyseninu odkud sem strilel bylo par sekund ale muj "utek" o neco malo zpatky trval asi o nekolik sekund mene. Jezevci mne pronasledovali dal jakoby mne videli (ikdyz moje hodnoty skryvani a ticheho pohybu sou na ne dostacujici)DenGrasse píše:Vysvětlení jsou v zásadě dvě:
1) schování, které jsi měl, nebylo dostatečné a kreatura s tvou postavou neztratila kontakt (engine NWN ti často umožňuje vidět i postavy za rohem, někdy si všimni), tj. čistě systémová záležitost.
2) autofollow bug, jak psal Ikkie. Mnohdy NPC dál pronásleduje i postavu, která nahodila invis, dokud se nedostane někam daleko nebo do jiné lokace... čas od času se to stává.
S oběma verzemi je třeba počítat.
2) vim co je autofollov bug, ale pri nem NPC pronasleduje (systemove) a pak prestane az "narazi". Ano labir to udelal tak ze pri "narazu" se zazene, kousne do tmy a podobne, ale nepronasleduje dal (treba do druhe lokace nebo po cele lokaci)
Naposledy upravil(a) aster3 dne 17. 3. 2009 11.27, celkem upraveno 1 x.
Neutoc na mne ze neco zneuzivam. To ze po nekom vystrelim a tudiz mam znacnej odstup dostatecnej na to, abych se nekam vyparil za dum nebo podobne neznamena ze to zneuzivam, ale vyuzivam okolni svet a teren. Je snad na tom neco zleho ?cybermisa píše: Vim moc dobre o cem pises. Uvazime-li, ze potvory behaji ve vetsine pripadu stejne rychle jako PC, tak v techto pripadech tebou popsana situace hranici se zneuzivanim hlouposti AI - i kdyz, do znacne miry je toto diky Labirovi osetreno.
A kdybychom sli do extremu jeste vic, co samozrejme engine nwn nedovoluje, tak bych treba mohl rict: "Moje postava strelila po jezevci, utekla za domek a vyskocila na balkon. Na balkon jezevec asi tezko doskoci. Nebo kdyz nejsou baraky s balkonama tak muze na nejaky nizsi klidne na strechu pac je to hbitej zlodej (stoupne na kliku a z te se vymrsti na strechu nejake chajdy treba jak je u hranicaru. Ale jezevci to tezko vyhvezdickujes a proto se to resi systemove. A celkove ten hide a hips je tu opravdu velice velice zvlasti nato, jaci ste na nej odbornici. Viz co pise anade ze ji spodne kdejaka krysa
Booooozinku proc mne beres za slovicka ? pokud to chces vedet tak klidne v hidu pohladim medveda, vlka i jezevce (kdyz neutocim) tady de o neco uplne jinehoJon píše:No pozor, jezevci a vlci jsou experti v prokoukávání hidu.aster3 píše:(ikdyz moje hodnoty skryvani a ticheho pohybu sou na ne dostacujici)
prostě se smiř s tím, že se holt neumíš skrýt tak dobře, aby tě někdo nenašel...třeba se moc voníš, nebo naopak vůbec, něco na tobě chřestí, máš na sobě blýskavé věci....prostě to tak je
taky neřeším, že je buglý kruhový kop a postava se uprostřed boje sama od sebe zastaví a hledí...prostě to tak beru...
taky neřeším, že je buglý kruhový kop a postava se uprostřed boje sama od sebe zastaví a hledí...prostě to tak beru...
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Pokud se pri tom spolehas na hloupou AI potvor a postavis si na tom taktiku (napriklad strileni za behu kde je zneuzivana stejna rychlost pohybu PC a NPC + neunavitelnost postavy behem, vylakavani potvor za roh, o ktery se nasledne zaseknou …), tak na tom neco zleho je.aster3 píše:Neutoc na mne ze neco zneuzivam. To ze po nekom vystrelim a tudiz mam znacnej odstup dostatecnej na to, abych se nekam vyparil za dum nebo podobne neznamena ze to zneuzivam, ale vyuzivam okolni svet a teren. Je snad na tom neco zleho ?cybermisa píše: Vim moc dobre o cem pises. Uvazime-li, ze potvory behaji ve vetsine pripadu stejne rychle jako PC, tak v techto pripadech tebou popsana situace hranici se zneuzivanim hlouposti AI - i kdyz, do znacne miry je toto diky Labirovi osetreno.
Obecne by melo platit, ze pokud nemas HIPS nebo nejsi superrychly mnich, tak by hidovani jako taktika v boji melo byt v drtive vetsine pripadu nepouzitelne.
Válečník právě zaplatil svůj účet u chcípáka a odchází klidnou nocí staré čtvrti. Na ulici není ani živáčka, jen krysa se občas mihne mezi stíny budov. Ze vzdalujícího se hostince se rozléhá hluk bujaré zábavy. Když tu všechny ostatní zvuky přeruší drnčení tětivy kuše. Válečník vykřikne bolestí z rány v paži a otočí se právě včas, aby zahlédl zbytek pláště mizící za rohem. Vytrhne z pochvy krátký meč a rozběhne se za postavou. Doběhne za roh, vztekem a bolestí vidí rudě. Prázdná ulička. Po tajemném útočníkovi ani památky. Další zadrnčení. Druhá šipka se tentokrát zaryje do krku a úspěšný vrah po chvilce obírá mrtvolu dobrodruha.cybermisa píše: Pokud se pri tom spolehas na hloupou AI potvor a postavis si na tom taktiku (napriklad strileni za behu kde je zneuzivana stejna rychlost pohybu PC a NPC + neunavitelnost postavy behem, vylakavani potvor za roh, o ktery se nasledne zaseknou …), tak na tom neco zleho je.
Obecne by melo platit, ze pokud nemas HIPS nebo nejsi superrychly mnich, tak by hidovani jako taktika v boji melo byt v drtive vetsine pripadu nepouzitelne.
Mně to přijde jako příklad situace kterou naznačuje Aster. K čemu by na tohle měl potřebovat zloděj HIPS?
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>
Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
Protoze hrajes nwn?Darmonlor píše:Válečník právě zaplatil svůj účet u chcípáka a odchází klidnou nocí staré čtvrti. Na ulici není ani živáčka, jen krysa se občas mihne mezi stíny budov. Ze vzdalujícího se hostince se rozléhá hluk bujaré zábavy. Když tu všechny ostatní zvuky přeruší drnčení tětivy kuše. Válečník vykřikne bolestí z rány v paži a otočí se právě včas, aby zahlédl zbytek pláště mizící za rohem. Vytrhne z pochvy krátký meč a rozběhne se za postavou. Doběhne za roh, vztekem a bolestí vidí rudě. Prázdná ulička. Po tajemném útočníkovi ani památky. Další zadrnčení. Druhá šipka se tentokrát zaryje do krku a úspěšný vrah po chvilce obírá mrtvolu dobrodruha.cybermisa píše: Pokud se pri tom spolehas na hloupou AI potvor a postavis si na tom taktiku (napriklad strileni za behu kde je zneuzivana stejna rychlost pohybu PC a NPC + neunavitelnost postavy behem, vylakavani potvor za roh, o ktery se nasledne zaseknou …), tak na tom neco zleho je.
Obecne by melo platit, ze pokud nemas HIPS nebo nejsi superrychly mnich, tak by hidovani jako taktika v boji melo byt v drtive vetsine pripadu nepouzitelne.
Mně to přijde jako příklad situace kterou naznačuje Aster. K čemu by na tohle měl potřebovat zloděj HIPS?
Jde o to, ze napadeny by se treba taky schoval, nakouzlil, zacal kryt atd .. v 90% to diky implementaci nwn dopadne tak, ze potvora se necha tupe vylakat a jeste se pri tom vylakavani zasekne o prekazku. Labir nastesti tento neduh kompenzuje ruznyma vychytavkama. Proto si prosim vsimni, ze jsem nikde nenapsal, ze to JE bugusing, nybrz, ze se to blizi (hranici) klasickemu "vylakam po jednom diky tuposti AI a omezenemu pathfindingu".Darmonlor píše:Tak teď jsem tě nepochopil. Zloděj, který má dostatek času zmizet a jeho oběť ho většinu času nevidí musí mít Hide In Plain Sight aby to nebyl bugusing?