Hide

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Darmonlor
Příspěvky: 797
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

cybermisa píše:
Darmonlor píše:Tak teď jsem tě nepochopil. Zloděj, který má dostatek času zmizet a jeho oběť ho většinu času nevidí musí mít Hide In Plain Sight aby to nebyl bugusing?
Jde o to, ze napadeny by se treba taky schoval, nakouzlil, zacal kryt atd .. v 90% to diky implementaci nwn dopadne tak, ze potvora se necha tupe vylakat a jeste se pri tom vylakavani zasekne o prekazku. Labir nastesti tento neduh kompenzuje ruznyma vychytavkama. Proto si prosim vsimni, ze jsem nikde nenapsal, ze to JE bugusing, nybrz, ze se to blizi (hranici) klasickemu "vylakam po jednom diky tuposti AI a omezenemu pathfindingu".
Dobře, omlouvám se, špatný výraz :)
Ovšem šípem napadení skřeti by se taky nevrhli za roh kde čekají připravení válečníci a taktika je to běžná… Hrát takového zloděje, budu se chovat podobně. Navíc, když přihlédnu k autofollow bugu, novému „útoku při nárazu“, faktu že skrýt se takhle není systémově vůbec snadné…
Jasně, pokud se hit&run(hide) taktika spojí se zasekáváním bestií a podobně, dobře to není a při zjevném úmyslném opakování je to i o strhání expů, souhlasím.
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Darmonlor píše: Jasně, pokud se hit&run(hide) taktika spojí se zasekáváním bestií a podobně, dobře to není a při zjevném úmyslném opakování je to i o strhání expů, souhlasím.
Presne na to jsem se snazil nenapadne poukazat. Nenapadne, jelikoz jsem nechtel nikoho z niceho obvinovat. :smile:
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Zkusím napsat jiný příspěvek a jinou situaci. Soutězka na cestě z/do Amfiberai. Serin kráčí od Amfi a zahlédne u ohniště bantitu s šavlí jak znuděně stráží lodičku a lační po krvi. Mezi námi je samozřejmě slepé rameno řeky s lodičkou a strmým břehem z obou stran. Serin ho rozveselí šípem do úsměvu a hidne se. Bandita obkrouží chutě celou skálu, je mimo jakýkoliv prostor a šanci mně zahlédnout (já ho tedy ztratím zcela určitě, protože uteče i mimo dosah vidění), přesto útočí bez ohledu na HIDE (které ještě nikdy žádný bandita-šavloun neprohlédl), tohle zřejmě měla Ester na mysli. Samozřejmě Jája to ví a tak postojí, nachystá rychlostřelbu, cílený do nožiček a bandita nedojde a vysílením padne na půl cesty chudák. Není to zneužití, Ale Serin má milion možností se tam někde schovat, jít mu kolem skály naproti, i stan si za tu dobu rozloží. Tohle se děje se železnou pravidelností.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Jája CZE píše:
DenGrasse píše:Vysvětlení jsou v zásadě dvě:

1) schování, které jsi měl, nebylo dostatečné a kreatura s tvou postavou neztratila kontakt (engine NWN ti často umožňuje vidět i postavy za rohem, někdy si všimni), tj. čistě systémová záležitost.

2) autofollow bug, jak psal Ikkie. Mnohdy NPC dál pronásleduje i postavu, která nahodila invis, dokud se nedostane někam daleko nebo do jiné lokace... čas od času se to stává.

S oběma verzemi je třeba počítat.
3) Je chybka nekde v upravach AI.

Pokud se to stava vzdy, pak 3), jinak nejspis 2) v kombinaci s 1) :clover:
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Anade píše:
cybermisa píše:Tipoval bych spise toto:
Ikkie píše: Navíc nevím přesně, jak je to se znovuskrytím se v případě, že postava již bojuje, možná to úplně nejde.
a ze by to v boji jit ani nemelo … Ono vazne ocekavat, ze popobehnu 5 - 10 kroku za roh, kde se schovam a NPC bude tak pitome, ze me neuvidi - to mi az hranici z pokusu o zneuzivani hlouposti AI :biggrin: Nemluve o tom, ze potvory na EQ majich cich, sluch, ctou stopy, schopnost vycitit zivot atd - proste zalezi …

K mizeni, jake popisujes, slouzi HIPS …
HIPS nefunguje taky. Zabere až tak (podle příšerek) na 3.–10. pokus, pokud vůbec. Jindy zabere napoprvé, ale to je snad jen, když je to ještě před prvním útokem.
Jako že se to chová jinak než v singlu? Nevím o žádných úpravách HIPSu na EQ … je to způsobený něčím jiným? Tohle mě opravdu zajímá, protože o HIPSu uvažuju a jsem ochoten kvůli němu těch šílenejch šest levelů obětovat, k mojí postavě se to vyloženě hodí. Ale abych za takovou námahu pak dostal něco, co nefunguje, to by mě dost mrzelo.

V singlu se bez problému člověk odpoutal z boje, udělal pár kroků a zmizel. Občas se stalo, že to nějak zabuglo a postava se nechtěla odpoutat od boje nebo se neschovala, ale to nebylo tak častý.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Akira píše:prostě se smiř s tím, že se holt neumíš skrýt tak dobře, aby tě někdo nenašel...třeba se moc voníš, nebo naopak vůbec, něco na tobě chřestí, máš na sobě blýskavé věci....prostě to tak je :no:

taky neřeším, že je buglý kruhový kop a postava se uprostřed boje sama od sebe zastaví a hledí...prostě to tak beru...
Hodně často se na jakýkoli problém objeví někdo, kdo odpoví "prostě to tak je, smiř se". Neviděl jsem, že by se proti tomu někdo ohrazoval. Takže teď já, zkusím to pokud možno asertivně, nechci vyvolávat flame.

Nemůžeš se skrýt? Smiř se s tím! Každému to někdy nevyjde. Nemůžeš útočit? Smiř se s tím! Hraní mírumilovné postavy je taky zábava. Nemůžeš chodit? Smiř se s tím! Koneckonců to může být zajímavý RP, vymysli nějaké vysvětlení. A svět můžeš prohledat s jinou postavou.

Tohle prosímvás NENÍ konstruktivní řešení jakéhokoli problému, což je to, co lidi chtějí, když napíšou na fórum s nějakým problémem nebo možným bugem. Tohle ve skutečnosti není vůbec žádné řešení problému, tohle je přesný opak řešení. Pokud se ukáže, že problém ve skutečnosti není problém, to je pak jiný příklad. Ale natvrdo zdiskreditovat snahu někoho vyřešit problém, který mu kazí hru, je přinejmenším neuctivé, přinejhorším pak sprosté a arogantní.

Tohle neber úplně osobně, píšu to obecně na tenhle druh odpovědí.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Sethiel píše:
Anade píše:
cybermisa píše:Tipoval bych spise toto: a ze by to v boji jit ani nemelo … Ono vazne ocekavat, ze popobehnu 5 - 10 kroku za roh, kde se schovam a NPC bude tak pitome, ze me neuvidi - to mi az hranici z pokusu o zneuzivani hlouposti AI :biggrin: Nemluve o tom, ze potvory na EQ majich cich, sluch, ctou stopy, schopnost vycitit zivot atd - proste zalezi …

K mizeni, jake popisujes, slouzi HIPS …
HIPS nefunguje taky. Zabere až tak (podle příšerek) na 3.–10. pokus, pokud vůbec. Jindy zabere napoprvé, ale to je snad jen, když je to ještě před prvním útokem.
Jako že se to chová jinak než v singlu? Nevím o žádných úpravách HIPSu na EQ … je to způsobený něčím jiným? Tohle mě opravdu zajímá, protože o HIPSu uvažuju a jsem ochoten kvůli němu těch šílenejch šest levelů obětovat, k mojí postavě se to vyloženě hodí. Ale abych za takovou námahu pak dostal něco, co nefunguje, to by mě dost mrzelo.

V singlu se bez problému člověk odpoutal z boje, udělal pár kroků a zmizel. Občas se stalo, že to nějak zabuglo a postava se nechtěla odpoutat od boje nebo se neschovala, ale to nebylo tak častý.
Prave ze jak podle wiki tak i podle zkusenosti ze hry HIPSovani v boji rozhodne neni 100% a obavam se, ze se nechova jako v singlu (patch? nevim).
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Sethiel píše:
Akira píše:prostě se smiř s tím, že se holt neumíš skrýt tak dobře, aby tě někdo nenašel...třeba se moc voníš, nebo naopak vůbec, něco na tobě chřestí, máš na sobě blýskavé věci....prostě to tak je :no:

taky neřeším, že je buglý kruhový kop a postava se uprostřed boje sama od sebe zastaví a hledí...prostě to tak beru...
Hodně často se na jakýkoli problém objeví někdo, kdo odpoví "prostě to tak je, smiř se". Neviděl jsem, že by se proti tomu někdo ohrazoval. Takže teď já, zkusím to pokud možno asertivně, nechci vyvolávat flame.

Nemůžeš se skrýt? Smiř se s tím! Každému to někdy nevyjde. Nemůžeš útočit? Smiř se s tím! Hraní mírumilovné postavy je taky zábava. Nemůžeš chodit? Smiř se s tím! Koneckonců to může být zajímavý RP, vymysli nějaké vysvětlení. A svět můžeš prohledat s jinou postavou.

Tohle prosímvás NENÍ konstruktivní řešení jakéhokoli problému, což je to, co lidi chtějí, když napíšou na fórum s nějakým problémem nebo možným bugem. Tohle ve skutečnosti není vůbec žádné řešení problému, tohle je přesný opak řešení. Pokud se ukáže, že problém ve skutečnosti není problém, to je pak jiný příklad. Ale natvrdo zdiskreditovat snahu někoho vyřešit problém, který mu kazí hru, je přinejmenším neuctivé, přinejhorším pak sprosté a arogantní.

Tohle neber úplně osobně, píšu to obecně na tenhle druh odpovědí.
No, ohledne kruhoveho kopu, Akirovi nezbyva vazne nic jineho, nez se s tim smirit, pac ten bug je hardcoded. A neni to rozhodne jediny hardcoded bug …

Hrani RP v NWN je BTW IMHO predevsim o kompromisech mezi tim co chci a tim, co mi NWN engine umoznuje …
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Všimni si, že nikde neříkám, že neexistují věci, se kterými se člověk nemůže než smířit.

Ohledně hide - vlastně to takhle dobře (jak popisuju) funguje nejen v singlu, ale i v multiplayeru, když se hraje po LANce (což děláme zrovna teď). Takže otázka je, jestli něco mění buď perzistentní světy obecně nebo EQ.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

sethiel: prosím, přečti si co jsem napsal ještě jednou..rozhodně nikoho nediskredituju, jako sprosté a arogantní mi to taky rozhodně nepřijde...

pouze poukazuju na to, že některé věci nefungujou 100% a automaticky. Ty vytrhuješ věci z kontextu a zcela pozměňuješ to co píšu. Prostě, jestliže styhle věci dějou (ať je to dáno nastavením AI, bugem, nebo jen náhodou a nízkým skillem postavy), tak se to prostě děje a vysvětlení může být IC jakékoliv (i když se jedná o bug). Ale je to prostě věc se kterou se holt musí smířit. A nebo se s tím nesmíří, ale to je opět vše co s tím může dělat (mimo příspěvků na foru, samozřejmě- které jsou však už od určité doby nepodstatné, protože se nerozebírá daný problém, ale píšou se příklady jak by to mělo být a jak to funguje v reálném životě a jak na jiném serveru a jak v jiné hře a jak...).

nechci se moc vracet kekruhovému kopu (o němž jsme zjistil, že je buglej, když jsem si ho vzal..ale holt to tak beru, je to nepříjemné, zapříčinilo to minimálně mnoho těžkých zranění a nejspíš i smrt..ale je součástí postavy a holt s TÍM NIC NEUDELAM a MUSIM SE SMIRIT) :)
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Akira píše:sethiel: prosím, přečti si co jsem napsal ještě jednou..
Spíš Ty si přečti to moje ještě jednou. Bráníš se zbytečně, já Tě nenapadám. Vkládáš mi slova do úst a snažíš se proti nim argumentovat. Přestaň kolem sebe kopat a přečti si, co doopravdy píšu.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

Sethiel píše:
Akira píše:sethiel: prosím, přečti si co jsem napsal ještě jednou..
Spíš Ty si přečti to moje ještě jednou. Bráníš se zbytečně, já Tě nenapadám. Vkládáš mi slova do úst a snažíš se proti nim argumentovat. Přestaň kolem sebe kopat a přečti si, co doopravdy píšu.
nikdo kolem sebe nekope (a ani se nebráním :biggrin: )..ale myslím, že debata na tohle je dál zbytečná. To bychom se dostali do nekonečného kola rádobyargumentů a protiargumentů. Některé debaty je lepší ukočit. Pokud dál něco osobního chceš, použij PM.
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Uživatelský avatar
aster3
Příspěvky: 59
Registrován: 29. 1. 2008 9.44
Bydliště: Hag Hargol

Příspěvek od aster3 »

Darmonlor píše: Válečník právě zaplatil svůj účet u chcípáka a odchází klidnou nocí staré čtvrti. Na ulici není ani živáčka, jen krysa se občas mihne mezi stíny budov. Ze vzdalujícího se hostince se rozléhá hluk bujaré zábavy. Když tu všechny ostatní zvuky přeruší drnčení tětivy kuše. Válečník vykřikne bolestí z rány v paži a otočí se právě včas, aby zahlédl zbytek pláště mizící za rohem. Vytrhne z pochvy krátký meč a rozběhne se za postavou. Doběhne za roh, vztekem a bolestí vidí rudě. Prázdná ulička. Po tajemném útočníkovi ani památky. Další zadrnčení. Druhá šipka se tentokrát zaryje do krku a úspěšný vrah po chvilce obírá mrtvolu dobrodruha.

Mně to přijde jako příklad situace kterou naznačuje Aster. K čemu by na tohle měl potřebovat zloděj HIPS?
Presne, ted si to trefil uplne genialne. Takhle sem to myslel a HIPS jako takovej nema v tomhle pripade nic spolecneho...
Obrázek
Uživatelský avatar
aster3
Příspěvky: 59
Registrován: 29. 1. 2008 9.44
Bydliště: Hag Hargol

Příspěvek od aster3 »

Jája CZE píše:Serin ho rozveselí šípem do úsměvu a hidne se. Bandita obkrouží chutě celou skálu, je mimo jakýkoliv prostor a šanci mně zahlédnout (já ho tedy ztratím zcela určitě, protože uteče i mimo dosah vidění), přesto útočí bez ohledu na HIDE (které ještě nikdy žádný bandita-šavloun neprohlédl), tohle zřejmě měla Aster na mysli. Samozřejmě Jája to ví a tak postojí, nachystá rychlostřelbu, cílený do nožiček a bandita nedojde a vysílením padne na půl cesty chudák. Není to zneužití, Ale Serin má milion možností se tam někde schovat, jít mu kolem skály naproti, i stan si za tu dobu rozloží. Tohle se děje se železnou pravidelností.
No a ted si predstav ze by ten feat cileny zasah bugoval stejne jako hide, tudiz by si ho sice trefil s (-4AB myslim) ale zaroven by si jej nespomalil. Lidi jako Akira si reknou
Akira píše:a holt s TÍM NIC NEUDELAM a MUSIM SE SMIRIT) :)
Takze Akira misto aby mnela 1 utok navic si rekne ze se s tym smiri protoze ten feat pro jeji postavu neni existencne dulezity a vlastne je to jen jeden zbytecny feat, nic vic to pro ni neznamena. Kdezto pro zlodeje je bugnutej Hide ponekud existencni problem, protoze zlodej tezi hlavne ze stinu a skryvani se.
Obrázek
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

aster3 píše:
Jája CZE píše:Serin ho rozveselí šípem do úsměvu a hidne se. Bandita obkrouží chutě celou skálu, je mimo jakýkoliv prostor a šanci mně zahlédnout (já ho tedy ztratím zcela určitě, protože uteče i mimo dosah vidění), přesto útočí bez ohledu na HIDE (které ještě nikdy žádný bandita-šavloun neprohlédl), tohle zřejmě měla Aster na mysli. Samozřejmě Jája to ví a tak postojí, nachystá rychlostřelbu, cílený do nožiček a bandita nedojde a vysílením padne na půl cesty chudák. Není to zneužití, Ale Serin má milion možností se tam někde schovat, jít mu kolem skály naproti, i stan si za tu dobu rozloží. Tohle se děje se železnou pravidelností.
No a ted si predstav ze by ten feat cileny zasah bugoval stejne jako hide, tudiz by si ho sice trefil s (-4AB myslim) ale zaroven by si jej nespomalil. Lidi jako Akira si reknou
Akira píše:a holt s TÍM NIC NEUDELAM a MUSIM SE SMIRIT) :)
Takze Akira misto aby mnela 1 utok navic si rekne ze se s tym smiri protoze ten feat pro jeji postavu neni existencne dulezity a vlastne je to jen jeden zbytecny feat, nic vic to pro ni neznamena. Kdezto pro zlodeje je bugnutej Hide ponekud existencni problem, protoze zlodej tezi hlavne ze stinu a skryvani se.
Tak nějak. Jakož i stínový tanečník, že. A nejde jen o napadení nějakou bestií, ale také o utajení své přítomnosti před případnými přihlížejícími za dalším rohem (kam by vešel už skrytý, ale bestie ho může odkrýt).
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Nene, napsal bych na fórum a pokusil se na to upozornit jako na chybu, pokud by to chyba byla a nešla odstranit, měl bych další zbytečnost navíc, kterých má Serinek fůru. :clover: A musel bych rychle buď padnout pod level a vzít si něco jiného, nebo se s tím prostě smířit..

Je to pořád "jen hra". Svět se nezboří, když něco nefunguje. A banditu uklovu i bez cíleného, asi by si jednou seknul klučina no.. :o)

Pořád přemýšlím, na co bych si taky stěžoval.. že déšť šípů je k ničemu? protože DMG těch šípů je k smíchu? nebo že neomylný šíp se sice trefuje, ale v podstatě nic nedělá? Hmm.. A nebo prostě zapomenu, že tyhle ptákoviny AA má a budu se radovat z zesíleného DMG a šípů +x. Je mi to jedno, tak je holt Serin "jen" obyčejný lučištník, který umí jedním šípem zabít soupeře (pokud se trefí a protivník si nesejvne) a umí "navázat lahvičky" na šíp a plácnout je do houfu skřetů tak, že někdy dokonce nezraní kámoše. :nuke:
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

Jája CZE píše:Nene, napsal bych na fórum a pokusil se na to upozornit jako na chybu, pokud by to chyba byla a nešla odstranit, měl bych další zbytečnost navíc, kterých má Serinek fůru. :clover: A musel bych rychle buď padnout pod level a vzít si něco jiného, nebo se s tím prostě smířit..

Je to pořád "jen hra". Svět se nezboří, když něco nefunguje. A banditu uklovu i bez cíleného, asi by si jednou seknul klučina no.. :o)

Pořád přemýšlím, na co bych si taky stěžoval.. že déšť šípů je k ničemu? protože DMG těch šípů je k smíchu? nebo že neomylný šíp se sice trefuje, ale v podstatě nic nedělá? Hmm.. A nebo prostě zapomenu, že tyhle ptákoviny AA má a budu se radovat z zesíleného DMG a šípů +x. Je mi to jedno, tak je holt Serin "jen" obyčejný lučištník, který umí jedním šípem zabít soupeře (pokud se trefí a protivník si nesejvne) a umí "navázat lahvičky" na šíp a plácnout je do houfu skřetů tak, že někdy dokonce nezraní kámoše. :nuke:
:yes:
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Odpovědět