Informace o činnosti na DM questech

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Informace o činnosti na DM questech

Příspěvek od kokosak »

Bylo by myslím fajn zavést a dodržovat zvyk, kdy pokud by postava měla v plánu něco jiného, než boj, napsala nejprv do družiny například *hodlá vyjednávat*. DM by tak byl informován a dokázal odpovídajícím způsobem jednat.

Stejně tak DM, pokud potřebuje něco připravit, by neměl váhat napsat a klidně i OOC hlášení //čekat pls, //mmnt a podobně. Je pravda, že to vytrhne z atmosféry, ale je to lepší, než bez toho třeba vpadnout do nepřipravené lokace. Krom toho to dává (alespoň pro mne) uspokojující pocit, že se podílím namísto toho, že překonávám nástrahy a překážky.

Vím ,vím, všechno se to dá krásně zahrát. Postavy si mohou říkat, jak se prodiskutují přes zlobry, DM může hodit nějakou zdržovačku... ale to vše stojí čas, který nemusí být. Zvláště u vícečlenné roztrhané party se nedá čekat, že by DM stíhalo.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Něco podobného dělám zcela běžně; v případě interakce s DM píšu často tell, co přesně může od mé postavy očekávat, zdali je upřímná, lže, z jaké pohnutky jedná, jak se zachová v případě, že nastane určitá situace, jak se NPC vůči mě chovalo v minulosti.

Zkrátka informace důležité z pohledu režiséra událostí, který nemůže předpokládat, že mé postavě rupne v hlavě na základě 20 let staré události, která ovlivnila její charakter.

Samozřejmě vše v míře nutné, pokud nevíte, s jakým DM máte tu čest, lze využít partu či DM kanál, ale logicky střídměji, protože tím spamujete chat log zbytku party/DM.

Taková spolupráce by IMO měla existovat, DM by mělo dostat čas se připravit na nadcházející události a stejně tak by to mělo probíhat i opačně, dát hráči čas zjistit, zdali následující setkání proběhne v bojovém módu nebo bude čas na hvězdičky (tj. jestli si má dát ruce na klávsenici nebo na myš).
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Telly, upozorňující na motivaci postavy, používám zcela výjimečné - hlavně z důvodu, že si většinou netroufám odhadnout, zda to dotyčné DM nebude vnímat jako zbytečné obtěžování. A tak trochu věřím že pokud ho to z nějakého důvodu zajímá, zeptá se.
Jako příchozí mi tyto telly nevadí a vítám je.

Jsem docela zvědavá na názory z vyšších míst:)
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

To co píše Drake se dá využít v případě, když je jeden vůdce. Když je všaj skupna, která se chová živelně, je problém, jak po tellu něco zdělit.
Zde pak zbývá tvrdý zásah do normal kanálu s upozorněním.

Snažím se OOC informacím zabránit, leč po minulých zkušenostech, to asi nepujde. A ač to naboří atmosferu, začnu tuto praktiku používat.

Nejlepší je napsat do DM kanálu. Pokud je Dm přítomno a má nastarosti váš quest, ozve se vám zpět po tellu a pak stačí v tellu už jen pokračovat.
Pokud Vás osloví první DM, pak není problém, na tel odpovědět zase tellem.

DM se na telly souvesející s questem a informacema k němu nedívají špatně. Ale mějte na paměti, že DM nesmíte zahltit.
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Braenn píše:Telly, upozorňující na motivaci postavy, používám zcela výjimečné - hlavně z důvodu, že si většinou netroufám odhadnout, zda to dotyčné DM nebude vnímat jako zbytečné obtěžování. A tak trochu věřím že pokud ho to z nějakého důvodu zajímá, zeptá se.
Jako příchozí mi tyto telly nevadí a vítám je.
Dívám se na to podobně.
Raději uvítám dotaz ze strany DM (a na něj pak zareaguji) na konkrétní věc, než bych posílal info o tom jak si myslím, že bude postava reagovat na to, co si já myslím, že se děje. Snad je to srozumitelné. :biggrin:
A to nemluvím o okolnostech které mohou nastat v průběhu dění, které přístup postavy k situaci od kořenů změní.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Psanec píše:Ale mějte na paměti, že DM nesmíte zahltit.
A v případě, že vám dlouho neodpovídá a okolo dochází ke katastrofě, jednejte, jakoby jste měli svolení k dalším činům (bez limitu... kdo mlčí ten souhlasí :bleh: )

proběhl EDIT PRO SLEPÉ
Naposledy upravil(a) Nalk dne 8. 4. 2009 17.57, celkem upraveno 1 x.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Nalk píše:
Psanec píše:Ale mějte na paměti, že DM nesmíte zahltit.
A v případě, že vám dlouho neodpovídá a okolo dochází ke katastrofě, jednejte, jakoby jste měli svolení k dalším činům (bez limitu... kdo mlčí ten souhlasí :bleh: )
Mlceni neznamena vzdy souhlas. Muze to take znamenat napriklad , ze DM sedi na zachode s akutnim prujmem. A vy mu mezitim tim zabijete chudacka milovane NPCcko :smile:
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Ja osobne hojne vyuzivam tellu na OOC komunikaci a koordinaci pri questech, a to nejlepe vzdy s vudci postavou.

Vyhybam se zasilani tellu jedine kokosakovi, ktery me kdysi pozadal, abych tak necinil, jelikoz mu to kazi atmosferu. Kdo potrebuje neco vedet, tak at se zepta. Pokud se DM venuje hracum v ramci questu, tezko jim muze pak nejak zazlivat, ze jej zahlcuji komunikaci - proste to patri k tomu starani se.

Vitam drakuv pristup, kdy hrac usnadni celou situaci tim, ze v klicovem okmaziku zasle klicove info do party. Jenze, pro vystizeni toho klicoveho to chce jaksi mit cit pro hodnotu informace - coz drake ma.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Tak samozřejmě, vše má svoji míru, mluvil jsem především o důležitých věcech, u kterých se dá předpokládat, že s nimi DM nepočítá (nečekaný útok uprostřed rozhovoru), věc, která je v rozhovoru důležitá pro jeho správné vyhodnocení NPC (lhaní celestiálovi), vyrozumění, že dané NPC se mnou již včera mluvilo o tom a tom (známe svoje DM a jak čtou vlastní deníky) a podobné věci, opravdu netřeba psát věci samozřejmé a zbytné či situaci neměnící.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Uživatelský avatar
NiamCK
Příspěvky: 917
Registrován: 2. 3. 2008 21.27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NiamCK »

cybermisa píše:
Nalk píše:
Psanec píše:Ale mějte na paměti, že DM nesmíte zahltit.
A v případě, že vám dlouho neodpovídá a okolo dochází ke katastrofě, jednejte, jakoby jste měli svolení k dalším činům (bez limitu... kdo mlčí ten souhlasí :bleh: )
Mlceni neznamena vzdy souhlas. Muze to take znamenat napriklad , ze DM sedi na zachode s akutnim prujmem. A vy mu mezitim tim zabijete chudacka milovane NPCcko :smile:
No říkejmě si co chceme, tato situace může nastat i obráceně. Pořád jsme všichni jenom lidi :)
Smrt je jen začátek druhého dějství.
hrusi
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 7. 2008 18.18

Příspěvek od hrusi »

Kdybych se náhodou někde ocitnul jako vůdčí postava, tak se mě nebojte kontaktovat s nějakým tím info, nezavrhnu vás. :bigwink:
Pro vítězství zla stačí, aby dobří lidé seděli se založenýma rukama.
Odpovědět