Stránka 1 z 3

Co lze vynutit na "mrtvole"

Napsal: 27. 4. 2009 20.19
od Nalk
Sebrání jakéhokoli vybaveného předmětu mrtvole hráčské postavy je možné pouze za asistence DM, který tento předmět i při hře přenese mezi inventáři. DM se před tím vždy dohodne s hráčem mrtvé postavy zda a jaké předměty budou moci být takto sebrány. Např. plánujete-li CvC vraždu za účelem ukradení nějakého předmětu, nejprve kontaktujte DM. Obírání hráčských mrtvol "ve hvězdičkách" je možné pouze pokud dojde k OOC vzájemné dohodě obou stran. Vynutit toto není možné.
Pokud tedy hráč nesouhlasí, není možné postavu okrást. Co je možné, ale dělat s jejím tělem? Je možné vynutit spálení těla, bez sdělení jakékoliv informace (např. hozeno do vody, zapáleno, hozeno do medvědího brlohu)?
V případě, že vaše postava cíleně usmrtila alespoň jednu jinou postavu jejíž hráč tuto smrt zahrál jako permanentní je doporučeno aby i vaše postava v případě smrti v konfliktu s jinou postavou brala tuto smrt jako permanentní. V případě postav "znovuvracejících se nezničitelných vrahů" může DM permanentní smrt na postavě i vynutit.
Takže (pokud nepočítáme runy), nelze někdo vynucovat permanentní smrt na jiném hráči, krom výše zmíněných případů?

Dodatek pro správce fóra:
Čekám, že po pár rozumných názorech se to tu asi snad i zvrhne, leč mi to po nejenom dnešní hře příjde nutné, jakožto rozšíření pravidel, protože už jsem víckrát zažil, kdy starší hráči zcela nesmyslně vynucovali to a to a to.

Re: Co lze vynutit na "mrtvole"

Napsal: 27. 4. 2009 22.28
od kokosak
S tělem je možné dělat víceméně co kdo chce. Systémově lze ale pouze tělo zakopat za pomoci lopaty (diskriminace půlčíků, gnómů a Ezů ;). Nicméně bych očekával, že pokud postava například *hodí tělo přes okraj Desky*, bude druhá strana mít dost slušnosti, aby sama tělo přes volbu na Druhé straně spálila.
Pravidla píše:4.12. Permanentní smrt postavy je vždy na rozhodnutí hráče. Rozhodne o ní chováním postavy, která se při smrti dostane na Druhou stranu Desky. Ovšem zvažte, zda permanentní smrt je vhodná a spíše svět nepoškodí. Mocnosti poskytují milost Znovuzrození podle aury vaší postavy, a tato skutečnost se obecně ví. Návrat na povrch Desky je tak IC ošetřen. Smrt na Desce není tolik ultimátní jako na jiných světech a to i pro prostý lid.
Proto NELZE permanentní smrt vynutit a ta je na hráči, zda ji zahraje, či nikoli (pomineme-li runu a oficiální rozsudek). Nicméně, opět by mělo platit, že CvC konflikt končí první smrtí. Takže, pokud je třeba postava zabitá pro svou donebevolající drzost, bylo by vhodné aby útočník další inkarnaci zabité postavy nepronásledoval, oběť se nesnažila mstít, ale mělo by platit i to, že zabitá postava ubere na drzosti. Osobně se mi celkem osvědčilo posílat v případě pochybností PM - proč byla postava zabita a čeho se má pro příště zdržet.

Napsal: 27. 4. 2009 23.17
od Aefar
Ještě k tomu dodám - runa je taky forma rozhodnutí hráče a proto při zabití postavy s runou je vhodné postupovat stejně, jako kdyby postava zahrála permanentní smrt.

Napsal: 28. 4. 2009 0.31
od Pavel Urban
Řekl bych, že s mrtvolou lze dělat libovolně cokoliv, co lze s mrtvolou dělat obyčejně ve skutečnosti. Můžeš jí rozsekat, zahrabat, nakrmit krokodýly, spálit, hodit přes okraj Desky, co tě jen napadne.
Samotného hráče mrtvé postavy se tato činnost řekl bych ani tak moc netýká (duše na druhé straně netuší co se s jejím tělem nahoře děje), a když je hráč mrtvé postavy požádaný, aby mrtvolu spálil, protože byla zničena, je dobré udělat. Na tom kdo mrtvolu zničí je pak zase, aby do reportu DM (ohledně CvC - předpokládám, že mrtvolu bude zpravidla ničit někdo takový) uvedl co se s mrtvolou stalo.

Ano, jak píše kokosak, permamentní smrt nelze vynutit. Výjimky jsou jasně definované světem.

Napsal: 28. 4. 2009 0.44
od drake127
Tak tak, zdůrazním ještě drobný detail, že postava netuší, co se s jejím tělem děje, takže by bylo vhodné zvážit, zdali si nechá zničit tělo na základě dostupných informací, protože se IC obecně neví, že ta možnost existuje (nemůže s tím postava počítat předem), a duše na Druhé straně neví, jestli padla do rukou zachránce nebo nekromanta (i když může být hráč donucen k respawnu tím nekromantem).

Co se okrádání týče, tam je to vcelku snadno sehratelné tak, že manipuluje-li se s tělem postavy, duše přejde rychleji na Druhou stranu, což má za následek i přesun předmětů. Proto tedy nelze okrádání vynutit, leč se lze dohodnout, protože je to pro cíl často výhodnější … a někdy také ne. ;-)

Napsal: 28. 4. 2009 8.08
od kokosak
drake127 píše:… a duše na Druhé straně neví, jestli padla do rukou zachránce nebo nekromanta (i když může být hráč donucen k respawnu tím nekromantem).
No, pokud se nepletu, tak postava si nepamatuje jednu hodinu zpět. BTW tak mi napadá, že si nejsem jistý, zda hodinu reálnou, nebo IC hodinu (10 reálných minut). Každopádně, pokud postava je například týden ve vězení zlého nekromanta a pak umře, považuji využití volby spálení těla za přirozené.

Napsal: 28. 4. 2009 10.01
od drake127
kokosak píše:
drake127 píše:… a duše na Druhé straně neví, jestli padla do rukou zachránce nebo nekromanta (i když může být hráč donucen k respawnu tím nekromantem).
No, pokud se nepletu, tak postava si nepamatuje jednu hodinu zpět. BTW tak mi napadá, že si nejsem jistý, zda hodinu reálnou, nebo IC hodinu (10 reálných minut). Každopádně, pokud postava je například týden ve vězení zlého nekromanta a pak umře, považuji využití volby spálení těla za přirozené.
Dlouho jsem po tom pátral a někde jsem na stránkách objevil termín "herní hodinu", tj. IC. Já hraji ztrátu paměti zaokrouhlenou na cca 2-4 IC hodiny. S tím spálením těla máš samozřejmě pravdu, že i takové případy nastat mohou a nastávají.

Napsal: 28. 4. 2009 10.38
od Kapik
kokosak píše:
drake127 píše:… a duše na Druhé straně neví, jestli padla do rukou zachránce nebo nekromanta (i když může být hráč donucen k respawnu tím nekromantem).
No, pokud se nepletu, tak postava si nepamatuje jednu hodinu zpět. BTW tak mi napadá, že si nejsem jistý, zda hodinu reálnou, nebo IC hodinu (10 reálných minut). Každopádně, pokud postava je například týden ve vězení zlého nekromanta a pak umře, považuji využití volby spálení těla za přirozené.
nedávno sem se na to v souvislosti s CvC ptal DM a bylo mi odpovězeno že jednu IC hodinu

Napsal: 28. 4. 2009 10.39
od Aefar
drake127 píše:
kokosak píše:
drake127 píše:… a duše na Druhé straně neví, jestli padla do rukou zachránce nebo nekromanta (i když může být hráč donucen k respawnu tím nekromantem).
No, pokud se nepletu, tak postava si nepamatuje jednu hodinu zpět. BTW tak mi napadá, že si nejsem jistý, zda hodinu reálnou, nebo IC hodinu (10 reálných minut). Každopádně, pokud postava je například týden ve vězení zlého nekromanta a pak umře, považuji využití volby spálení těla za přirozené.
Dlouho jsem po tom pátral a někde jsem na stránkách objevil termín "herní hodinu", tj. IC. Já hraji ztrátu paměti zaokrouhlenou na cca 2-4 IC hodiny. S tím spálením těla máš samozřejmě pravdu, že i takové případy nastat mohou a nastávají.
K té době:

Zdroj: https://www.equilibrie.cz/equilibri … systemy_02




Pakliže je postava raněna a její životy poklesnou pod nulu padá v mdlobách na zem. Pakliže nebude dále zraňována a její životy nepoklesnou pod -10 životů tak je šance, že se její krvácení zastaví a postava se samovolně vzpamatuje. Pakliže její životy poklesnou pod -10 životů postava umírá.

Mrtvou postavu je možné oživit pomocí některého z oživovacích kouzel nebo pomocí svitku oživení, který s jistými potížemi může přečíst libovolná postava (ale nemusí se to podařit). Takovéto oživení je penalizováno nejmenší ztrátou zkušeností a i po něm je postava zmatená dezorientovaná a se ztrátou paměti zhruba hodinu zpět."



Na Druhé straně se nedá žít dlouho, duše postupně opouští tělo postavy a zanechává za sebou i své vzpomínky. Za čas se tak duše zemřelého může znovuzrodit v dítěti na povrchu Desky, ale zcela bez paměti. Paměť spolu s ne zcela skutečným tělem a předměty zůstává trvale na Druhé straně. Je zde tak možné potkat bloudící těla bez duše, jenž si sice pamatují svůj předchozí život, ale postrádají jakékoliv motivace, cíle, emoce či názory.




Z následujícího mi vyplývá - okamžité oživení cca hodina.

Čím déle pak setrvává postava na druhé straně, tím déle si nic nepamatuje. Takže po několika hodinách na druhé straně bude pravděpodobně mlhavě vědět, že ten např. večer, než zemřel, byl ráno tam a tam a pak už se mu to rozplývá.

Po měsíci (v CvC běžné) bude vědět asi poslední emočně silný zážitek před smrtí (měsíc staré dobrodružství atp.), pak už bude jen šedo a bude se divit, co se s ním ten měsíc až X dělo. No a po roce na druhé straně si bude pamatovat už jen hodně staré události. A tak dále. Po několika letech už to budou nejspíš jen vzpomínky z dětství.

Můj výklad. Mé postavy se ovšem moc netýká :-)

Napsal: 28. 4. 2009 12.33
od kokosak
Aefar píše:...Z následujícího mi vyplývá - okamžité oživení cca hodina...
To si dovolím s tebou nesouhlasit. Je uvedeno, co se stane s duší, jestliže není vrácena zpět a tělo zůstává se vzpomínkami na Druhé straně. Nicméně při oživení se vrací jak duše, tak tělo se vším všudy (včetně předmětů), mínus doba strávená na Druhé straně, mínus hodina před smrtí.

Jen bych se trochu OT pozastavil nad tím, že je možné z druhé strany brát věci (houby, lektvary, zbraně), ale informace nikoli. Spíš by mi pasovalo, že by se z Druhé strany nemohly vrátit ani věci, které by si postava původně nepřinesla. Že by prostě všechno z Druhé strany na sobě mělo identifikátor a všechny věci s tímhle identifikátorem by byly při přechodu pomocí zvednutí/avatary odstraněny z invu. Jedinou vyjímku by představoval onen legendární alternativní způsob odchodu z Druhé strany. Tak by se mohly na Druhé straně mimo jiné vyskytovat i věci, které by na povrchu vzbudily oprávněný rozruch... jen by si je nikdo nemohl odnést sebou.

Napsal: 28. 4. 2009 12.47
od drake127
Nó, aspoň máš postaráno o záhadu, kde se ti vzala v kapse ta lebka, ne? Pravidla Druhé strany definují mocnosti, takže je není třeba vysvětlovat magií ani zásahy božstva; prostě na cestě nahoru projdeš detekčním informačním rámem a blíže neurčená entita prošacuje tebe i tvoji hlavu a sebere ti, co považuje za nutné. :bigwink:

Vzpomínky byly řešeny … někde a snad jsme se k ničemu závaznému nedobrali, pravidla specifikují, co si pamatovat nesmíte (vraha, 1 (IC) hodinu před smrtí, pobyt na Druhé straně včetně případných písemností) a budete-li papežštější než papež, nic se nestane.

Napsal: 28. 4. 2009 13.06
od The_Balrog
Bejt vámi, tak spíš než na vytváření tabulky "jak dlouho si postava ještě pamatuje" a její případné využívání, které se může strnout ke zneužití, bych se zamyslel, proč vlastně tu ta ztráta paměti je a k čemu slouží.

1/ je to část traumatického zážitku smrti. (zážitek, nebo zázemřitek?)

2/ je to něco, co ponechává Druhou stranu tajemnou a opředenou záhadami.

3/ slouží k ukončení CvC sporu a nekonečnému mstění a pomstívání. Tohle ukončení je samozřejmě možné jen u "náhlých" sporů, kdy postavu někdo potká a za chvilku ji odkrouhne (podle vzoru bandita). Pokud se jedná o vraždu, která je vyvrcholením nějakého dlouhodobého nepřátelství (roky a roky kolem sebe ty postavy chodí), pak ten nevraživý pocit nejspíš zůstane, resp jeho náhle vymizení by bylo dost doivné - a při dlouhodobém kontaktu se stejně zase dostaní nazpět).

Pokud budete mít tyhle důvody na paměti, pak prostě poznáte, co by si vaše postava neměla pamatovat. je to věc citu pro hru, nikoli něco, s čím by se mělo dát "kombit".

A ano, pro obvyklé případy ta jedna IC hodina stačí.

Napsal: 21. 10. 2010 23.46
od PAO_CZ
Chtel bych se zeptat. Kdyz je postava "zabita", hozena do omraceni stinovymi zranenimi, je mozne pak tu postavu pomoci featu uzmi predmet okradat? postava se totiz nemuze nijak branit nemuze utect na druhou stranu, jenom tam lezi, a utocnik si mezitim vybere cely jeho inventar. Jde mi oto jestli potrebuje souhlas druhe strany nebo si tohle muze proste delat, me osobne tohle prijde jako jedna z nehnusnejsich veci a jako vymluvy ze tohle se v realem svete stava, to je jako pravda ze takovy hrozni lide na svete jsou, ale myslim ze do virtualniho sveta tohle vubec nepatri a nikdo o takovou hru nestoji. Narazim tady na anurina, ktery si tohle s chuti zacal propagovat na cele desce, nici si tu jednu postavu za druhou, tim ze ji okrada o vse co u sebe postava ma vcetne rp predmetu a veci ktere se hrac snazi ziskavat cele roky hranim. Chapu, kdyz postava jednou za cas nekomu neco ukradne, ale ze si obiha s epic postavou desku a lootuje jeden inventar za druhym...
navic jeho postava zpusobyla nekolik permek, byla uz sama mnohokrat zabita a i presto si postava dal pobiha na desce a v klidu se bavi tim ze nekomu kazi hru. Diky za odpoved

Napsal: 22. 10. 2010 0.19
od cybermisa
PAO_CZ píše:Chtel bych se zeptat. Kdyz je postava "zabita", hozena do omraceni stinovymi zranenimi, je mozne pak tu postavu pomoci featu uzmi predmet okradat? postava se totiz nemuze nijak branit nemuze utect na druhou stranu, jenom tam lezi, a utocnik si mezitim vybere cely jeho inventar.
Systemove to pravdepodobne lze. Z IC hlediska "obrat postavu o vsechno" je rovnez korektni. Zda je to korekni z hlediska pravidel a hracskeho hlediska, je vec druha, slozitejsi … (viz nize)
PAO_CZ píše: Jde mi oto jestli potrebuje souhlas druhe strany nebo si tohle muze proste delat, me osobne tohle prijde jako jedna z nehnusnejsich veci a jako vymluvy ze tohle se v realem svete stava, to je jako pravda ze takovy hrozni lide na svete jsou, ale myslim ze do virtualniho sveta tohle vubec nepatri a nikdo o takovou hru nestoji.
Pravidla tento pripad konkretne tusim neosetruji, protoze vznikala pred zavedenim stinoveho boje. Pri normalni "smrti" ma hrac vzdy moznost se "odmacknout" a spalit telo. Toto bude chtit urcite probrat na DM foru a pripadne osetrit.

Jednani, ktere popisujes, se mi z hracskeho hlediska dost nelibi a dokonce i DM se k "vybrani/smazani" inventare uchyluji jen vyjimecne - vetsinou jde o pripady, kdy ma byt zlocinec vyhosten bez prostredku na Ostrov.

Ke konkretnimu pripadu se zatim nechci vyjadrovat, nez si zjistim co nejvice informaci od obou zucastnenych stran, tj. posli mi prosim do PM vse konkretni, co vis. Rovnez bych timto chtel pozadat anurina, aby mi poslal do PM reporty ze zminovanych CvC, vcetne motivu postavy pro takove jednani. Vse hodim nasledne na DM forum, kde se to probere.
PAO_CZ píše: Narazim tady na anurina, ktery si tohle s chuti zacal propagovat na cele desce, nici si tu jednu postavu za druhou, tim ze ji okrada o vse co u sebe postava ma vcetne rp predmetu a veci ktere se hrac snazi ziskavat cele roky hranim.
Prosim info do PM ke vsem pripadum od vsech zucastnenych.
PAO_CZ píše: Chapu, kdyz postava jednou za cas nekomu neco ukradne, ale ze si obiha s epic postavou desku a lootuje jeden inventar za druhym...navic jeho postava zpusobyla nekolik permek, byla uz sama mnohokrat zabita a i presto si postava dal pobiha na desce a v klidu se bavi tim ze nekomu kazi hru. Diky za odpoved
Jen upresnim: na EQ plati zlate pravidlo, ze permku hrac NESMI a ani NEMUZE na jinem hraci jakkoli vynutit. Vzdy je volba na strane hrace, ktery hraje umirajici postavu (do teto volby samozrejme spada i prislusny extras pro CvC).

Napsal: 22. 10. 2010 0.21
od Nalk
Jen bych zmínil, že Asar nikoho k permce nenutila, ale protože kvůli ní odpadali postavy, tak jí pak byla udělena runa permky v CvC, aby tam došlo k jisté spravedlnosti. A no... pokud to vezmeme jako vzor *pokrčí rameny* to je někde jinde *podívá se kamsi nahoru nad sebe*

Napsal: 22. 10. 2010 0.33
od PAO_CZ
No jestli to neni zatim osetrene v pravidlech tak to co bylo asi nema cenu moc resit, spis aby se to do pravidel ted uz dalo, tedy pokud jsou ostatni stejneho nazoru.

Napsal: 22. 10. 2010 0.41
od cybermisa
Nalk píše:Jen bych zmínil, že Asar nikoho k permce nenutila, ale protože kvůli ní odpadali postavy, tak jí pak byla udělena runa permky v CvC, aby tam došlo k jisté spravedlnosti. A no... pokud to vezmeme jako vzor *pokrčí rameny* to je někde jinde *podívá se kamsi nahoru nad sebe*
To pozor, to nebylo udeleno jen Asar, ale plosne. Kazdy, kdo zabije urcity pocet PC s extras permanentni smrti v CvC, tak mu system toto extras zadarmo prideli. Asar byla jen inspiraci pro zavedeni tohoto systemu.

Napsal: 22. 10. 2010 0.43
od cybermisa
PAO_CZ píše:No jestli to neni zatim osetrene v pravidlech tak to co bylo asi nema cenu moc resit, spis aby se to do pravidel ted uz dalo, tedy pokud jsou ostatni stejneho nazoru.
Proto bych rad ty podklady do PM, abychom na DM foru mohli zacit diskusi na zaklade realnych podkladu. Jak rikam, nejsem si vedom toho, ze by takovy pripad nekdy predtim nastal.

Napsal: 22. 10. 2010 8.19
od Tomyn
PAO_CZ píše:Chtel bych se zeptat. Kdyz je postava "zabita", hozena do omraceni stinovymi zranenimi, je mozne pak tu postavu pomoci featu uzmi predmet okradat? postava se totiz nemuze nijak branit nemuze utect na druhou stranu, jenom tam lezi, a utocnik si mezitim vybere cely jeho inventar. Jde mi oto jestli potrebuje souhlas druhe strany nebo si tohle muze proste delat, me osobne tohle prijde jako jedna z nehnusnejsich veci a jako vymluvy ze tohle se v realem svete stava, to je jako pravda ze takovy hrozni lide na svete jsou, ale myslim ze do virtualniho sveta tohle vubec nepatri a nikdo o takovou hru nestoji. Narazim tady na anurina, ktery si tohle s chuti zacal propagovat na cele desce, nici si tu jednu postavu za druhou, tim ze ji okrada o vse co u sebe postava ma vcetne rp predmetu a veci ktere se hrac snazi ziskavat cele roky hranim. Chapu, kdyz postava jednou za cas nekomu neco ukradne, ale ze si obiha s epic postavou desku a lootuje jeden inventar za druhym...
navic jeho postava zpusobyla nekolik permek, byla uz sama mnohokrat zabita a i presto si postava dal pobiha na desce a v klidu se bavi tim ze nekomu kazi hru. Diky za odpoved

HCRP? každopádně tuto možnost nemá každý ale jen ten co si jede aspoŇ tak nějak okrádání, a myslím že anurin není jediný kdo tohle dělá, jinak si jednou za čas můžeš označit jeden předmět jako neukradnutelný

Napsal: 22. 10. 2010 8.39
od The_Balrog
Co znamená a co si kdo představuje pod zkratkou HCRP bych tu raději neřešil. Můj pohled na tuhle situaci je následující:

Systémově toto okrádáni možné je, dokonce by tam mělo jít okrádat i neznovuzrozenou mrtvolu, což je bez DM jediný možný způsob, jak z ní něco dostat (byť by to byl pouhý meč, co má váš mrtvý kamarád v pochvě a IC není nic jednouššího, než mu ho za dvě vteřiny z pochvy vytáhnout - bez "okrádání" to ale hra neumožní).

IC je úplně korektní, že vítězná postava chytne a obere tu v bezvědomí o všechno, co má u sebe. Problém je v tom, že ne vždycky "to, co má postava u sebe IC" se shoduje s tím, co má právě teď v inventáři.

Postava u sebe může nosit nějaké věci díky systémovým omezením na perzistenci, případně z jiných důvodů. Má věci, které má IC v sedlové brašně koně; má u sebe věci, které nejdou dát do trezorů (kontejnery), má u sebe knihy, které má "IC v knihovně-trezoru", ale systémově je tam dát nemůže, protože jsou moc dlouhé a trezor by je oříznul. Může mít u sebe třeba stan/kobereček, který má přitom postavený na druhém konci desky (ale předmět stanu ji v inventáři samostatně zústává).

Z mého pohledu je ideální řešení situace takové, že lupič řekne oběti, že ji obírá o všechno a ta mu přes obchod předá všechny svoje věci z inventáře, které právě má u sebe.
Otázkou je, zda systém umožňuje obchod u postavy v bezvědomí (pak by to snad šlo vyřešit chvilkovým oživením a následným zase zabitím – ačkoliv to vlastně nejspíš srazí znovu auru.. :/). Snad by šlo lidmi se zkušeností se stínovým bezvědomím vymyslet lepší způsob :)

Použití okrádání se mi jako ideální řešení této situace nezdá z výše uvedených důvodů.