Charaktery
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Charaktery
Našel jsem na jistém NWN fóru charakteristiky různých postav. Je to sice v angličtině. Posílám to sem abych se dozvěděl, zda by něco podobného bylo přínosem pro nováčky a nejen je, co se týká vytváření a nejen vytváření nových postav. Jde o charaktery a chápání postav. Našel jsem si tam pár věcí, které jsem si u určitých postav sám neuvědomoval.
http://www.escapefromunderdark.com/foru … y.php?f=39
http://www.escapefromunderdark.com/foru … y.php?f=39
Mně se hodně líbí například tohle:
To earn the Assassin prestige class, you must:
Perform a minimum of one and ideally more targeted assassinations on behalf of some other party (i.e. you are not killing for yourself, but rather being assigned targets).
In most cases this will be done specifically for gold, in some cases it will be because you've been ordered to do so by a superior. Generally these will be FD (full death) kills, however in some cases subdual beatdowns will be acceptable. It is not okay to FD when you would otherwise SD just as a way to earn this prestige class.
A i ostatní "prestižky" tam mají předpoklady, který musíš ve hře splnit, abys sis je mohl vzít. To je nádhernej systém :)
To earn the Assassin prestige class, you must:
Perform a minimum of one and ideally more targeted assassinations on behalf of some other party (i.e. you are not killing for yourself, but rather being assigned targets).
In most cases this will be done specifically for gold, in some cases it will be because you've been ordered to do so by a superior. Generally these will be FD (full death) kills, however in some cases subdual beatdowns will be acceptable. It is not okay to FD when you would otherwise SD just as a way to earn this prestige class.
A i ostatní "prestižky" tam mají předpoklady, který musíš ve hře splnit, abys sis je mohl vzít. To je nádhernej systém :)
Kraki Skengdrang
Joo, EfU, to je prapředek všeho RP.…
Ale jinak je to svět postavenej na jiný logice, nízkolevelovej s častym střídáním postav, který umíraj ve frakčních bojích. Zabití postavy jinym PC se rovná permce, proto ty zmínky o stínovym zranění.
Ve starý verzi u toho assasina psali přímo, že se musí jednat o nájemnou vraždu, za kterou někdo v rámci RP zaplatí.
Ale jinak je to svět postavenej na jiný logice, nízkolevelovej s častym střídáním postav, který umíraj ve frakčních bojích. Zabití postavy jinym PC se rovná permce, proto ty zmínky o stínovym zranění.
Ve starý verzi u toho assasina psali přímo, že se musí jednat o nájemnou vraždu, za kterou někdo v rámci RP zaplatí.
malinový harwester a arcilooter
Přitom si myslím, že Assassin se dá hrát i jako specializovaný vrah - třeba magekiller - a dokonce si myslím, že by ani nemusel být zlý jenom proto, že se specializuje na to, jak efektivně a nejlépe jednou ranou zavraždit postavu. Může klidně jako zákonně dobrý fanatik vraždit v zájmu nejvyššího dobra fanatiky zlé
A všechno to může mít pěkné IC důvody
Ale to už moc filosofuju... A podle pravidel holt musí být zlý
A všechno to může mít pěkné IC důvody
Ale to už moc filosofuju... A podle pravidel holt musí být zlý
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Jasně že jo, já se nehádám o tom, jak se dá assasin brát, tady si každej může vymyslet cokoliv. Nikomu to neberu :)
Říkal jsem jen to, že se mi líbí systém "Chceš něco hrát? Tak splň tohle a tohle a pak si prestižku vezmi" - svět, ze kterého to pochází je, co vím, hodně specifický a mají tam jasně definováno, kdo to assasin je: prostě nájemný vrah. Mně se to líbí, ty předpoklady které musí být splněny (moc pěkné jsou tam i předpoklady pro Dwarwen Defendera etc. - všechno se zakládá na reputaci postavy... nebo požadavky na jejich speciální class Gray Guard - takový drsnější paladin vymykající se obecné představě...).
Co se mi opravdu hodně líbí je dávání prestižek na základě reputace a IC znalostí. Takže například člověk se nestane božím hrdinou, když nikdy nic neudělal pro svého boha nebo svou víru; člověk se nestane jistým druhem mága, když IC nezná rituály a znalosti k tomu potřebné... člověk se nestane pánem zbraně, když nemá svého mistra, který ho se zbraní dokonale naučí... Trpaslík se nestane DD, pokud nemá reputaci v bitvě neústupného reka, kamenné zdi boující za trpasličí věci... etc etc.
PS.: Ohledně toho assasina stejně ale osobně zastávám tohle:
( Když chce někdo dělat zákonně dobrého fanatika co vraždí ty zlé ať si udělá třeba zákonně dobrého zloděje, ale netahá do toho bezohledného assasina, pro kterého je vraždění způsob obživy, a k tomu prostě asi zlé přesvědčení patří... stejně jako přesvědčení nějakého řádu smrti u monka/assasina... A jestli chceme už hooodně filosofovat, můžeme dojít k tomu, že přesvědčení je blbost... a jiné ohrané písničky :))
Říkal jsem jen to, že se mi líbí systém "Chceš něco hrát? Tak splň tohle a tohle a pak si prestižku vezmi" - svět, ze kterého to pochází je, co vím, hodně specifický a mají tam jasně definováno, kdo to assasin je: prostě nájemný vrah. Mně se to líbí, ty předpoklady které musí být splněny (moc pěkné jsou tam i předpoklady pro Dwarwen Defendera etc. - všechno se zakládá na reputaci postavy... nebo požadavky na jejich speciální class Gray Guard - takový drsnější paladin vymykající se obecné představě...).
Co se mi opravdu hodně líbí je dávání prestižek na základě reputace a IC znalostí. Takže například člověk se nestane božím hrdinou, když nikdy nic neudělal pro svého boha nebo svou víru; člověk se nestane jistým druhem mága, když IC nezná rituály a znalosti k tomu potřebné... člověk se nestane pánem zbraně, když nemá svého mistra, který ho se zbraní dokonale naučí... Trpaslík se nestane DD, pokud nemá reputaci v bitvě neústupného reka, kamenné zdi boující za trpasličí věci... etc etc.
PS.: Ohledně toho assasina stejně ale osobně zastávám tohle:
( Když chce někdo dělat zákonně dobrého fanatika co vraždí ty zlé ať si udělá třeba zákonně dobrého zloděje, ale netahá do toho bezohledného assasina, pro kterého je vraždění způsob obživy, a k tomu prostě asi zlé přesvědčení patří... stejně jako přesvědčení nějakého řádu smrti u monka/assasina... A jestli chceme už hooodně filosofovat, můžeme dojít k tomu, že přesvědčení je blbost... a jiné ohrané písničky :))
Kraki Skengdrang
Já se nehádám vůbec
Ale na mé "chaotické" přesvědčení je ten systém moc "zákonný". Moc předepsaný. Ale má jednu nespornou výhodu. Nevyžaduje po hráči takový cit pro hru. Prostě "musíš udělat to a to a dostaneš to" je přece jen jednoznačnější než "hrej pěkně, snaž se, něco pro to udělej a najdi si pěkný IC důvod".
Zase na druhé straně je tam třeba u Weapon Mastera doložka: "These are guidelines, not rules. As always, being creative about the best way your character could earn this PrC is the best way forward," která nakonec umožňuje cokoli.
Takže vlastně je to systém doporučení a směrů, který může pomoci začínajícím hráčům nebo hráčům s měnším citem pro hru, ale neomezuje ty, kteří chtějí jít vlastní cestou.
Ale na mé "chaotické" přesvědčení je ten systém moc "zákonný". Moc předepsaný. Ale má jednu nespornou výhodu. Nevyžaduje po hráči takový cit pro hru. Prostě "musíš udělat to a to a dostaneš to" je přece jen jednoznačnější než "hrej pěkně, snaž se, něco pro to udělej a najdi si pěkný IC důvod".
Zase na druhé straně je tam třeba u Weapon Mastera doložka: "These are guidelines, not rules. As always, being creative about the best way your character could earn this PrC is the best way forward," která nakonec umožňuje cokoli.
Takže vlastně je to systém doporučení a směrů, který může pomoci začínajícím hráčům nebo hráčům s měnším citem pro hru, ale neomezuje ty, kteří chtějí jít vlastní cestou.
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
To je důvod proč jsem to dával na fórum. Jsou tam pěkně popsané charakteristiky paladina. Samosebou, Equilibrie je stavěná jinak. Pakliže ji chápu dobře, je jedno jaké máš povolání, záleží především na tvé fantazii a charakteru postavy. Neměl by ses příliš ohlížet na to, co máš napsáno v charakter listu. (bojovník, zloděj, assasin …. ) Tzn., že je Equilibrie v tomto ohledu mnohem volnější. Hráči mají tendenci okecávat proč maj to a to. Sem tam se to vymiká logice a je to ,,přebůstěné´´, jen aby měl dotyčný systémově PG postavu.Aefar píše:Takže vlastně je to systém doporučení a směrů, který může pomoci začínajícím hráčům nebo hráčům s měnším citem pro hru, ale neomezuje ty, kteří chtějí jít vlastní cestou.
Jon: a jsme opět u classování....prostě se oprosti od pojmenování assassin....je to jen název balíčku schopností a záleží na tom jak to hraješ.
Altair taky není class beduín..a mohl bych říkat, že ho máš hrát jako hraničáře, ochránce pocestných a "lesníka", protože je tak prostě napsanej v systému :)
jestliže někdo hraje "něco" co má napsáno v kolonce class "druid" a hraje to jako šamana, tak je to prostě šaman, co "má systémové schopnosti druida"
stejně tak ho může hrát jako kněze nějaké přírodní bytosti, nebo dokonce třeba jako kněze Bhaala...
jistě, souhlasím s tebou, že by mělo prestižkám předcházet nějaké rp období (tak to třeba řeším v PnP, kdy se hráč s postavou připravuje spoustu sezení, než mu povolím prstižku), ale tohle je NWN
Altair taky není class beduín..a mohl bych říkat, že ho máš hrát jako hraničáře, ochránce pocestných a "lesníka", protože je tak prostě napsanej v systému :)
jestliže někdo hraje "něco" co má napsáno v kolonce class "druid" a hraje to jako šamana, tak je to prostě šaman, co "má systémové schopnosti druida"
stejně tak ho může hrát jako kněze nějaké přírodní bytosti, nebo dokonce třeba jako kněze Bhaala...
jistě, souhlasím s tebou, že by mělo prestižkám předcházet nějaké rp období (tak to třeba řeším v PnP, kdy se hráč s postavou připravuje spoustu sezení, než mu povolím prstižku), ale tohle je NWN
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Je potřeba si uvědomit, že nehrajeme NWN, ale DnD. Nehrajeme ho u stolu s kamarády, ani formou písemnou kdesi na fóru, ale vybrali jsem si k tomu počítačovou hru - a to NWN. NWN je jedna (nutno podotknout velmi povedená) aplikace DnD.
A DnD je pouze nástroj k zábavě, který poskytuje relativně dlouho vyvíjený a vyvážený herní systém - systém pravidel, postav atd. Původní základní povolání byla obohacena o prestižní povolání, protože se prostě ukázalo, že jich je málo a že by bylo fajn je rozšířit. Přitom ale už základní povolání umožňují hrát prakticky kohokoli.
Ale měli bychom si uvědomit jednu podstatnou věc. DnD je hra na hrdiny. Tedy všechna povolání jsou jakési archetypy hrdinů nějak zaměřených. Protože na EQ se nesnažíme hrát jen hrdiny, ale mnohdy běžný život a "obyčejé" lidi (myšleno i elfy, hobity atd.), tyto hrdinné archetypy ne vždy odpovídají a zde už prostě chtě nechtě musíme systém začít ohýbat.
Jak to děláme? Volíme si multiclassy, aby naše postava nebyla tak úzkoprsá, tak jednostranně zaměřená, volíme skilly, které nám zase rozšiřují možnosti, a v neposlední řadě se IC učíme mraky "civilních" povolání - obchodníky, tesaře, kameníky a já nevím co všechno. Protože Labir všechno to, o čem tady píšu, chápe, snaží se proto rozvést systém craftů - abychom z archetypů "hrdinů" co se umí jen mlátit či využívat své schopnosti především ve všemožných hrdinných dobrodružstvích a nikoli v běžném životě udlali zase o něco obyčejnější lidi.
Poznámka:
V DnD je mimochodem Craft jako skill, do kterého můžete cpát klidně body do pěti různých dovedností typů tesař, zlatník - prostě cokoli. Je to ovšem všechno na úkor těch hidů, otvírání zámků a výcviků...
Ovšem na EQ narážíme na několik typů hráčů:
1) Ti, co si chtějí zahrát ty "obyčejné" lidi
2) Ti, co chtějí zahrát ty hrdiny (nejvíce boostují, ale jaksi upřímně - obvykle přímočarý charakter podle pravidel - pro ty se hodí ty "guidelines" - směrnice)
3) Ti, co chtějí hrát obojí (boostují a pak se právě snaží obkecat, proč zvládnou i všechno ostatní, i když si tam ty body nedali)
a zpravidla taky platí:
Ti první mají vyvinutý cit pro hru, ty druhé baví se spíš mlátit a zažívat nebezpečná dobrodružství a ti třetí to hrají tak, jak se jim to hodí - trochu vyčůraně. Když jsem sám, půjdu něco vybít a natěžit, případně využije někoho ze druhé skupiny.
A co jsem tím chtěl říct?
Ideální stav by byl asi takový, kdyby každý byl jinak zaměřený, aby postavy pokryli co nejrozmanitěji celou škálu charakterů, zaměření, umění a dovedností. A ideálnímu stavu brání, že k této rozmanitosti můžeme využít pouze několik povolání, které jsou primárně určené pro jednostranně zaměřené hrdiny z druhé skupiny.
Uf, esej skončila
A DnD je pouze nástroj k zábavě, který poskytuje relativně dlouho vyvíjený a vyvážený herní systém - systém pravidel, postav atd. Původní základní povolání byla obohacena o prestižní povolání, protože se prostě ukázalo, že jich je málo a že by bylo fajn je rozšířit. Přitom ale už základní povolání umožňují hrát prakticky kohokoli.
Ale měli bychom si uvědomit jednu podstatnou věc. DnD je hra na hrdiny. Tedy všechna povolání jsou jakési archetypy hrdinů nějak zaměřených. Protože na EQ se nesnažíme hrát jen hrdiny, ale mnohdy běžný život a "obyčejé" lidi (myšleno i elfy, hobity atd.), tyto hrdinné archetypy ne vždy odpovídají a zde už prostě chtě nechtě musíme systém začít ohýbat.
Jak to děláme? Volíme si multiclassy, aby naše postava nebyla tak úzkoprsá, tak jednostranně zaměřená, volíme skilly, které nám zase rozšiřují možnosti, a v neposlední řadě se IC učíme mraky "civilních" povolání - obchodníky, tesaře, kameníky a já nevím co všechno. Protože Labir všechno to, o čem tady píšu, chápe, snaží se proto rozvést systém craftů - abychom z archetypů "hrdinů" co se umí jen mlátit či využívat své schopnosti především ve všemožných hrdinných dobrodružstvích a nikoli v běžném životě udlali zase o něco obyčejnější lidi.
Poznámka:
V DnD je mimochodem Craft jako skill, do kterého můžete cpát klidně body do pěti různých dovedností typů tesař, zlatník - prostě cokoli. Je to ovšem všechno na úkor těch hidů, otvírání zámků a výcviků...
Ovšem na EQ narážíme na několik typů hráčů:
1) Ti, co si chtějí zahrát ty "obyčejné" lidi
2) Ti, co chtějí zahrát ty hrdiny (nejvíce boostují, ale jaksi upřímně - obvykle přímočarý charakter podle pravidel - pro ty se hodí ty "guidelines" - směrnice)
3) Ti, co chtějí hrát obojí (boostují a pak se právě snaží obkecat, proč zvládnou i všechno ostatní, i když si tam ty body nedali)
a zpravidla taky platí:
Ti první mají vyvinutý cit pro hru, ty druhé baví se spíš mlátit a zažívat nebezpečná dobrodružství a ti třetí to hrají tak, jak se jim to hodí - trochu vyčůraně. Když jsem sám, půjdu něco vybít a natěžit, případně využije někoho ze druhé skupiny.
A co jsem tím chtěl říct?
Ideální stav by byl asi takový, kdyby každý byl jinak zaměřený, aby postavy pokryli co nejrozmanitěji celou škálu charakterů, zaměření, umění a dovedností. A ideálnímu stavu brání, že k této rozmanitosti můžeme využít pouze několik povolání, které jsou primárně určené pro jednostranně zaměřené hrdiny z druhé skupiny.
Uf, esej skončila
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
přesně tak. podstatou je, že pro získání prestige classu musí mít hráč tzv. aplikaci (schválení) od DM. Aby jí získal, musí splnit buď tyto podmínky, nebo je jinak přesvědčit že právě jeho postava ji má získat, pokud si vymyslí něco originálního, není to problém. Není to tedy omezení, ale spíš návodná ukázka.Aefar píše: Takže vlastně je to systém doporučení a směrů, který může pomoci začínajícím hráčům nebo hráčům s měnším citem pro hru, ale neomezuje ty, kteří chtějí jít vlastní cestou.
malinový harwester a arcilooter
AA tam samozřejmě je také, aspoň ve staré verzi bylo. Podmínkou bylo vůdcovství skupiny zaměřené na elfí bojové dovednosti (nebo nějaká alternativa, která přesvědčí DM, ať to pořád nebereme jako nutnost).
EDIT: nejvíc se mi líbila podmínka pro dračího učedníka: abys jím mohl být, musíš ve hře najít draka nebo půldraka, který tě bude učit.
EDIT: nejvíc se mi líbila podmínka pro dračího učedníka: abys jím mohl být, musíš ve hře najít draka nebo půldraka, který tě bude učit.
malinový harwester a arcilooter