Par otazek pred zacatkem

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Libra píše:
Sethiel píše:
NE, URČITĚ NEPIŠ DO POPISU POSTAVY ŽÁDNÉ OOC UPOZORNĚNÍ. Tenhle problém má většina začátečníků, já ho taky měl.
Tohle je naprostá hloupost co napsal Sethiel !NEBRAT NA VĚDOMÍ!

Pokud se jedná o věc jako je ta co jsi napsal, není v tom žádný problém.
Umísti to nakonec popisu a dej před to tyhle znaky "//" :bigwink:
Dobře, přeformuluju to, aby to z mojí strany nebyla výzva, ale stanovisko. Byl (a vlastně pořád jsem) začátečník, s rychlostí psaní jsem měl velký problémy, ale nikdy bych si nedovolil do popisku napsat, že na mě hráči mají brát ohled. Podle mě čím méně OOC informací, tím líp.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Libra
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 2. 2006 19.45
Bydliště: Rodná hrouda

Příspěvek od Libra »

Sethiel píše:
Dobře, přeformuluju to, aby to z mojí strany nebyla výzva, ale stanovisko. Byl (a vlastně pořád jsem) začátečník, s rychlostí psaní jsem měl velký problémy, ale nikdy bych si nedovolil do popisku napsat, že na mě hráči mají brát ohled. Podle mě čím méně OOC informací, tím líp.
Je to jen prosba k hráčům která nikomu neublíží. Ohledně OOC informací o tobě samém bych si nědělal zas takovou hlavu, pokud tam bude jen tahle věta a né napřiklad co snídáš a kam chodíš do práce ;)
"OOC informace" (pokud tenhle termín používám teď správně) který jsou na škodu v popisku, jsou napřiklad, životopis postavy, nebo to koho má ráda a koho zase nesnáší, od kud přichází .. atd adt.. To vše musí vyplynout ze hry
Kde čert nic nezmůže, tam nastčí krávu … nebo dvě kozy.
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

merlik píše:S češtinou je problém - já bych klidně česky psal, i na ntb se dá hvězdička dělat jednoduše (tam mám spíš problém například s protikouzlením, naklikat to tak rychle neumím jako naťukat těch pár čísel na numerické klávesnici), ale v linuxu to bohuže funguje tak no... sotva napůl, takže ode mě se češtiny asi nedočkáte :( Pokud by snad někdo věděl, jak to pořešit, bylo by to krásné... Zadal bych biowarákům bug report, ale na ten už je asi pozdě.
Já mám na NWN v Linuxu vlastní klávesovou mapu, kde posílám klientovi znaky podle CP1250 a píšu tedy česky. Nefungují mi pouze 3 znaky, které klient NWN odmítá: velké É, Ó a Ň, které ovšem považuji za minoritní problém. Také pro psaní Č a č používám ve skutečnosti znak Ç a ç, ale v českých fontech je na pozici toho znaku vykreslené Č a č, takže ve hře to nevadí (v logu už asi ano).

Nicméně ona mapa je jaksi přizpůsobena mému rozložení kláves, které používám (takový hybrid mezi českou, americkou, českou programátorskou a typografickou klávesnicí), takže nevím, jestli by to bylo někomu k užitku. Ale mohl bych časem napsat skriptík, který pouze zamění ve stávajícím rozložení kláves české znaky za ty ekvivalenty znaků podle CP1250 – ve skutečnosti se klientovi NWN nesmí posílat znaky (jako Scaron pro š), ale kódy (čísla podle CP1250). Ale na to jsem línej. :bigwink:

Nevýhodou mé mapy je to, že lze pak psát česky jen v NWN, mimo okno nwn to pak píše blbosti.
Další nevýhodou je nefunkčnost mrtvých kláves pro některé znaky (háčky), nicméně pomocí těch mrtvých kláves zase mohu psát česky mimo okno NWN.
Tento problém by šlo vyřešit preloadem nějaké knihovny, která by překládala eventy z klávesnice na kódy, jak je chce NWN. Já ale nejsem zběhlý v programování takových věcí, takže to neumím (dělal bych to asi neadekvátně dlouho). A navíc jsem na to taky línej. :bigwink:

EDIT: Možná by tento příspěvek měl být přesunut do nového tématu „Linuxová klávesnice“ v sekci „Rady a řešení problémů“.
Naposledy upravil(a) Anade dne 27. 5. 2009 15.59, celkem upraveno 2 x.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Libra píše:
Sethiel píše:
Dobře, přeformuluju to, aby to z mojí strany nebyla výzva, ale stanovisko. Byl (a vlastně pořád jsem) začátečník, s rychlostí psaní jsem měl velký problémy, ale nikdy bych si nedovolil do popisku napsat, že na mě hráči mají brát ohled. Podle mě čím méně OOC informací, tím líp.
Je to jen prosba k hráčům která nikomu neublíží. Ohledně OOC informací o tobě samém bych si nědělal zas takovou hlavu, pokud tam bude jen tahle věta a né napřiklad co snídáš a kam chodíš do práce ;)
"OOC informace" (pokud tenhle termín používám teď správně) který jsou na škodu v popisku, jsou napřiklad, životopis postavy, nebo to koho má ráda a koho zase nesnáší, od kud přichází .. atd adt.. To vše musí vyplynout ze hry
Možná je to tím, že jsem začátečník, ale jakákoli OOC informace mě více či méně vytrhne z toho sžití se s postavou, do určitý míry pokazí atmosféru a tak. Takže co nemám rád sám, nedělám druhým.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Libra
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 2. 2006 19.45
Bydliště: Rodná hrouda

Příspěvek od Libra »

Sethiel píše: Možná je to tím, že jsem začátečník, ale jakákoli OOC informace mě více či méně vytrhne z toho sžití se s postavou, do určitý míry pokazí atmosféru a tak. Takže co nemám rád sám, nedělám druhým.
Pokud tě dokáže vytrhnout s DI i tahle věta na konci POPISKU postavy pak teda jsi fakt hodně fest sžitej. :yes: Mě osobně by asi víc vytrhlo z atmosféry když bych na tu postvu vychrlil deset vět a on by mi odpověděl jen na tu prostřední.
Musel bych pak přemýšlet jako HRÁČ o tom jestli je to kvůli chování a chrakteru postavy nebo jestli jen prostě ten hráč na druhé straně nestíhá :shades:
Kde čert nic nezmůže, tam nastčí krávu … nebo dvě kozy.
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Libra píše:
Sethiel píše: Možná je to tím, že jsem začátečník, ale jakákoli OOC informace mě více či méně vytrhne z toho sžití se s postavou, do určitý míry pokazí atmosféru a tak. Takže co nemám rád sám, nedělám druhým.
Pokud tě dokáže vytrhnout s DI i tahle věta na konci POPISKU postavy pak teda jsi fakt hodně fest sžitej. :yes: Mě osobně by asi víc vytrhlo z atmosféry když bych na tu postvu vychrlil deset vět a on by mi odpověděl jen na tu prostřední.
Musel bych pak přemýšlet jako HRÁČ o tom jestli je to kvůli chování a chrakteru postavy nebo jestli jen prostě ten hráč na druhé straně nestíhá :shades:
Co je DI?

No a abych odpověděl, když si představím, že čtu "… štíhlá elfka s dlouhými vlasy … //Píšu pomalu, tak mějte trpělivost" tak jo, vytrhne mě to, asi ne úplně, ale jo. Je to jako hezká básnička, která končí sprostým slovem, prostě … hezký, hezký, a najednou cihla.

Ale asi máš pravdu, že záleží na tom, jak moc špatné to s tou rychlostí je - pokud je to hodně zlý, tak to vytrhává taky. V tom případě to tak jako tak chce hlavně hodně trpělivosti a shovívavosti od ostatních.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Libra
Příspěvky: 318
Registrován: 21. 2. 2006 19.45
Bydliště: Rodná hrouda

Příspěvek od Libra »

[quote="Sethiel"][/quote]

DI= Deep Imersion nebo česky Hluboké propojení mezi hráčem a postavou

víc o tom je napsáno zde :) : viewtopic.php?t=1256&highlight=deep+imersion
Kde čert nic nezmůže, tam nastčí krávu … nebo dvě kozy.
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

No, tak to napiš na začátek popisu postavy. Také tam mám na prvním místě *Přestože má kapuci, je mu normálně vidět do obličeje* Druhá pravda je, že stále spousta postav *nakukuje pod kápi*

Takže do začátku popisu si dej vysvětlení se dvěma lomítky a postupně jak se tvá postavika stane známější, tak na tro i hráči začnou brát ohled, do té doby zkracuj věty a dávej … , alespoň pro mne to znamená, že chceš pokračovat. "Pane..." netrvá zas tak dlouho :o)) možná se Serinek i zastaví :o))
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Libra píše:
Sethiel píše:
DI= Deep Imersion nebo česky Hluboké propojení mezi hráčem a postavou

víc o tom je napsáno zde :) : viewtopic.php?t=1256&highlight=deep+imersion
Dík, zajímavé čtení. Já jsem takový typický "pařan" … ve chvíli, kdy mě hra opravdu chytne, jsem jednak ve stavu DI, jednak pod vlivem Flow fenoménu. Užívám si to, miluju to, ale jsou věci, které mi to snadno rozbijí. Bohužel, docela dost věcí.

EDIT: Teď přemýšlím, že je to vlastně jako fet :bigwink: Úlet úplně někam jinam, bez pocitu hladu, ospalosti … Není ona Equilibrie vlastně zákonem zakázaná? :megalol:
Imagination is the only weapon in the war against reality.
peetrs
Příspěvky: 12
Registrován: 12. 5. 2009 21.39

Příspěvek od peetrs »

Sethiel píše: Hvězdička: Pravý Alt + Pomlčka (ta klávesa, kde je na anglické verzi otazník a lomítko)
Čárka a tečka nevím, co myslíš … ty jsou pokud vím na všech klávesnicích stejně (minimálně na české a anglické jo)
Apostrof: Já ho mám těsně napravo od Enteru, mezi písmenem L a Enterem mám tři klávesy … ale mám pocit, že některé klávesnice mají tam mají jen dvě. Každopádně, ať je ta klávesa kdekoli, je to ta s rourou (pipe - na řetězení filtrů hlavně v linuxu, říká se tomu taky svislítko, taky se tím dělá logické OR v Cčku a podobných jazycích), s českou klávesnicí a se shiftem píše apostrof.
Tu carku a tecku neres *parkrat bouchne hlavou o stul*, abych tak citoval Jacka O'Niela ze StarGate: "Bad example."

Nicmene, dik za *, ta se bude hodit, protoze prehmatavat na numerickou klavsnici, z toho bych se za chvili asi zblaznil :) Co se tyce apostrofu, tak prave ten co je na anglicke hned vedle Entru (') jsem na ceske nenasel a vsechno byly takove ty uz zahnute carky, ale i s tema preziju.
The_Balrog píše:Chatokno si můžeš zvětšit tažením za jeho horní okraj třeba až k vršku obrazovky.

A tak nějak nerozumím, k čemu ti bude zmizení ikonek postav v chatokně- ty rozhodně zmiznout nejdou. Jdou zmiznout ikonky postav nad postavami (pokud je máš zapnuté - defaultně jsou vypnuté).
O roztazeni nahoru vim, uzil bych jeste roztazeni do stran... na sirokouhlem monitoru mam strasne moc nevyuziteho mista.

Ikonky bych chtel odstranit, protoze kdyz nekdo rekne treba jen 2 slova, tak diky te ikonce to sebere vic radek chatu a stejne se spis orientuju podle jmen nez podle obrazku (ktere stejne ve hre nevidim a kdyz uz tak mam funkci Examine :)). Proste bud jen ikonky a hned za nima text (at je radek delsi o jmeno postavy) nebo jen jmeno postavy (protoze na obrazek se stejne kouknu kdyz si ctu popis a pak uz me v podstate nezajima). Veskrze timto bych chtel napomoci tomu aby text nemizel tak rychle z chat okna a nemusel jsem ho rucne (grrrrr, kde je podpora kolecka?) scrollovat nahoru...
dave píše: Pokud ale budeš hrát s rozumnými hráči, tak ti dají možnost se vyjádřit (viz. styl psaní co popisoval kokosak) nebo se setkáš s ukecanou třeba dvojicí postav a budeš rád když občas *přikývneš* :-)
Presne to se mi stalo vcera, kdy jsem jeste nutne potreboval na zachod a kdyz jsem se vratil, uz tam nebyly jen 2 ukecane postavy, ale hnedle 3 a uz jsem se naprosto nechytal (coz se se mnou vleklo od zacatku rozhovoru, kdy jsem dohraval predchozi pribeh s jinou postavou a i kdyz moje postava cely rozhovor slysela, tak ja jsem ho naprosto nestihl). Inu co, stejne je ma postava malomluvna :)
Sethiel píše: Ještě se to dá brát takhle: Co by Tvoje postava udělala, kdyby tam stála se dvěma ukecanejma, co by ji nepustili ke slovu?
V jejim psotaveni urcite to co se stalo … drzela hubu a krok :)
Akira píše://btw. některý extrémy jsou taky strašný...takový hovor s Ezem je nápor na nervy. většina slov je zkrácených na nejvyšší/nejkratší možnou míru a ve větě je maximálně jedno
Ano, presne tomu rikam spamovani chat okna (tedy pokud po kazde jednoslovne vete hrac odentruje a pise dalsi), pri kterem (diky vise zminenym obrazkum postav) zacnu velmi rychle ztracet prehled o tom kdo co rekl a nasledne nez napisu odpoved, tak uz je hovor nekde jinde.

Kazdopadne, dobra pripominka pred tim … asi to taky zacnu resit nejakym *emotem*, kdyz uz budu mit potrebu se k necemu vyjadrit.

Ad Libra a Jon o OOC na konci popisu postavy:
Uvidim jak mi to rychle si budu zvykat na psani v cestine (jeste tomu dam jednu sanci), kazdopadne nechtel jsem tam napsat "//mluvi pomalu, ma vadu reci", to mam napsane jinak v popisu postavy a je to evidentni z toho jak postava mluvi. Slo mi spis o to co rika Breann (a posleze i Libra) pod tim, jen jako prosbu o to, ze pisu pomalu a jestli by mi mohli rychle psajici dat trosku prostoru.
Pavel Urban píše:Postava nemusí mít vadu řeči. Hráč prostě pomaleji píše.….
Mozna se blbe ptam, ale oprava pomoci * jde pouzit? Dost casto bych ji uzil, protoze jak se snazim psat rychle, aby postava alespon neco rekla, tak mi prstiky obcas zmacknou klavesy ve spatnem poradi... Ackoliv jsem zvykly to psat spis jako opravny-text* nez *opravny-text.

Ad zbytek threadu ohledne DI / Flow:
Presne to se mi musi stat (a mam k tomu dobre nakroceno, pac uz jsem se v tom pristihl :)). Az se poradne dostanu postave pod kuzi, pak prestanu uvazovat v cestine a zacnu uvazovat v reci postavy a pak se rychlost psani zlepsi (coz se samozrejme stane i cvicenim, ale tohle hodne pomuze). A toto chce v mem pripade trosku casu (vetsinou si postavy nepripravuju extra detailne, spis jen ramcove a za pochodu detaily doladim a prave mi par dni trvalo, nez jsem prisel na to jak psat onu vadu reci).
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

pozn. Kolecko v chatokne funguje, ale musis mit kurzor postaveny nad dotyčným scroll barem.

libra píše:"OOC informace" (pokud tenhle termín používám teď správně) který jsou na škodu v popisku, jsou napřiklad, životopis postavy, nebo to koho má ráda a koho zase nesnáší, od kud přichází .. atd adt.. To vše musí vyplynout ze hry
Něco jako tohle, že? :D

Obrázek
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

The_Balrog píše:
A vysvetlils mu to aspon? :smile:
Akira
Příspěvky: 883
Registrován: 16. 10. 2007 11.31

Příspěvek od Akira »

Slava Kernarum!
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Uživatelský avatar
Toueer
Příspěvky: 128
Registrován: 6. 2. 2007 23.40

Příspěvek od Toueer »

The_Balrog píše:
Osobně bych to zařadil do sekce : ,,Co Vás ve hře dostalo,, - protože se tady válím smíchy. !!! HA HA HA

(...ne že bych nepatřil mezi ty, co měli cosi podobného v popisu postavy ^_^)
Naposledy upravil(a) Toueer dne 28. 5. 2009 1.03, celkem upraveno 1 x.
postava: Ilingen Signerr
Obrázek
Uživatelský avatar
NiamCK
Příspěvky: 917
Registrován: 2. 3. 2008 21.27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NiamCK »

Toueer píše:
The_Balrog píše:
Osobně bych to zařadil do sekce : ,,Co Vás ve hře dostalo,, - protože se tady válím smíchy. !!! HA HA HA

(...ne že bych nepatřil mezi ty, co měli cosi podoného v popisu postavy ^_^)
Jsem tu postavu potkala v takové vážné situaci a hraj to pak když se za kompem sbíráš smíchy ze země :) Jsem byla ráda že v ten moment ještě žiju..ano ano skoro mě už dostal on i jeho pán :)
Smrt je jen začátek druhého dějství.
Uživatelský avatar
Toueer
Příspěvky: 128
Registrován: 6. 2. 2007 23.40

Příspěvek od Toueer »

NiamCK píše:
Toueer píše:
The_Balrog píše:
Osobně bych to zařadil do sekce : ,,Co Vás ve hře dostalo,, - protože se tady válím smíchy. !!! HA HA HA

(...ne že bych nepatřil mezi ty, co měli cosi podoného v popisu postavy ^_^)
Jsem tu postavu potkala v takové vážné situaci a hraj to pak když se za kompem sbíráš smíchy ze země :) Jsem byla ráda že v ten moment ještě žiju..ano ano skoro mě už dostal on i jeho pán :)
(To Niam : Koukam, ty taky nechodíš vůbec spát)...že by se mu povedlo : ,,..nenápadně nazbírat sílu...,, :D

- jsem si jistý sám za sebe, že bych to neuhrál, asi bych poslal nevtíravý tell o popisku postavy (a dál se válel smíchy) :D
postava: Ilingen Signerr
Obrázek
peetrs
Příspěvky: 12
Registrován: 12. 5. 2009 21.39

Příspěvek od peetrs »

Jeste jednou diky za odpovedi.

Nakonec OOC upozorneni neni potreba, zvykl jsem si pomerne rychle. Vcetne psani one drobne vady reci (ktera se ve finale ukazala jeste radikalnejsi nez jsem cekal *potmesile se zachechta*) :)

Nicmene jsem narazil na jednu vec, ktera mi neda spat a proste ji nedokazu pochopit. Pry kouzlo True Seeing na Equilibrii zviditelni i schovane (hide) postavy. At tady listuju pravidly jak listuju pravdily, tak u True Seeingu se hovori pouze a jenom o magickych zalezitostech. Kuprikladu mi neni jasne jak je to kouzlo schopne zaridit, ze kdyz se (ciste teoreticky) schovam do koruny stromu (nemusi byt nijak moc oveseny listy, ale jiste mi to poskytne bonus na Hide), zustanu tam naprosto nehnute a prijde kolem toho stromu nekdo s TS na sobe, tak me uvidi pres vsechno co mam kolem sebe i pres to, ze jsem na tom strome z duvodu sveho pecliveho maskovani. Kdyby nic jineho, tak tady je citace z popisku kouzla (kde je to myslim dost jasne receno):

"True seeing, however, does not penetrate solid objects. It in no way confers X-ray vision or its equivalent. It does not negate concealment, including that caused by fog and the like. True seeing does not help the viewer see through mundane disguises, spot creatures who are simply hiding, or notice secret doors hidden by mundane means. In addition, the spell effects cannot be further enhanced with known magic, so one cannot use true seeing through a crystal ball or in conjunction with clairaudience/clairvoyance. "

Dokonce se az vtira otazka k cemu je pak Spot / Listen? Si budu piplat svoji rogunu, peclive maxovat Hide i Move Silently na kazdem levelu. Aby nasledne nekdo, kdo si klidne mohl par bodiku do zminenych odhalovacich dovednosti par bodiku dat (a tim zlepsit svoje vyhlidky na moje odhaleni), prisel jen tak nacarovanej kouzlem, ktere odhaluje magicke iluze a videl me... Navic zde mame blbe startovni kouzlo Light, ktere dle pravidel dokaze zaridit obdobnou vec (Hidujici se postava ma postih na Hide).

Dokaze mi tohle nekdo verohodne vysvetlit?

Pardon, ale toto ohnuti pravidel mi prijde asi nejvic pritazene za vlasy a v podstate kompletne odstavi od valu jednu dovednost. Tedy pokud je to vazne pravda. Ale mozna jsem delal DM moc dlouho...

P.S. Pripada mi to jako PANGALAKTICKY MEGA VELKE zvyhodneni kouzelnickych povolani, ktera uz jsou silna sama o sobe a s timhle ztraceji veskerou protivahu ve schovavacich povolanich (aspon tu mizernou co jim v pravidlech 3.0 a 3.5 delaji).
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

peetrs píše:Jeste jednou diky za odpovedi.

Nakonec OOC upozorneni neni potreba, zvykl jsem si pomerne rychle. Vcetne psani one drobne vady reci (ktera se ve finale ukazala jeste radikalnejsi nez jsem cekal *potmesile se zachechta*) :)

Nicmene jsem narazil na jednu vec, ktera mi neda spat a proste ji nedokazu pochopit. Pry kouzlo True Seeing na Equilibrii zviditelni i schovane (hide) postavy. At tady listuju pravidly jak listuju pravdily, tak u True Seeingu se hovori pouze a jenom o magickych zalezitostech. Kuprikladu mi neni jasne jak je to kouzlo schopne zaridit, ze kdyz se (ciste teoreticky) schovam do koruny stromu (nemusi byt nijak moc oveseny listy, ale jiste mi to poskytne bonus na Hide), zustanu tam naprosto nehnute a prijde kolem toho stromu nekdo s TS na sobe, tak me uvidi pres vsechno co mam kolem sebe i pres to, ze jsem na tom strome z duvodu sveho pecliveho maskovani. Kdyby nic jineho, tak tady je citace z popisku kouzla (kde je to myslim dost jasne receno):

"True seeing, however, does not penetrate solid objects. It in no way confers X-ray vision or its equivalent. It does not negate concealment, including that caused by fog and the like. True seeing does not help the viewer see through mundane disguises, spot creatures who are simply hiding, or notice secret doors hidden by mundane means. In addition, the spell effects cannot be further enhanced with known magic, so one cannot use true seeing through a crystal ball or in conjunction with clairaudience/clairvoyance. "

Dokonce se az vtira otazka k cemu je pak Spot / Listen? Si budu piplat svoji rogunu, peclive maxovat Hide i Move Silently na kazdem levelu. Aby nasledne nekdo, kdo si klidne mohl par bodiku do zminenych odhalovacich dovednosti par bodiku dat (a tim zlepsit svoje vyhlidky na moje odhaleni), prisel jen tak nacarovanej kouzlem, ktere odhaluje magicke iluze a videl me... Navic zde mame blbe startovni kouzlo Light, ktere dle pravidel dokaze zaridit obdobnou vec (Hidujici se postava ma postih na Hide).

Dokaze mi tohle nekdo verohodne vysvetlit?

Pardon, ale toto ohnuti pravidel mi prijde asi nejvic pritazene za vlasy a v podstate kompletne odstavi od valu jednu dovednost. Tedy pokud je to vazne pravda. Ale mozna jsem delal DM moc dlouho...

P.S. Pripada mi to jako PANGALAKTICKY MEGA VELKE zvyhodneni kouzelnickych povolani, ktera uz jsou silna sama o sobe a s timhle ztraceji veskerou protivahu ve schovavacich povolanich (aspon tu mizernou co jim v pravidlech 3.0 a 3.5 delaji).
Ohledně toho schování v koruně stromů dvě věci. Jednak, NWN je platforma nedokonalá, všichni si všímáme případů a omezení, které nejsou logické, a snažíme se je tolerovat. A to existují mnohem horší věci než nemožnost se schovat do koruny stromu. Jinak pokud se schováš za něco opravdu SOLIDNÍHO (např. roh chodby nebo dům), pak už tě opravdu TS neodhalí. Druhak, TS není zostření smyslů, ale věštění. Něco jako v pohádce Princ a Večernice … prostě odhalí Ti všechna tajemství, všechno skryté ve tvém dohledu. Nejde o to, že si líp všímáš.

S tím, že je True Seeing velký zvýhodnění z hlediska rovnováhy vůči stealth postavám, docela souhlasím - má ho k dispozici skoro každá kouzlící postava, v extrémních případech už od pátého levelu. Trvá hodně dlouho a prohlédne všechno nehledě na schopnosti postavy, která se skrývá. Myslím si, že třeba zkrácení doby trvání by ničemu neublížilo a hru spíš vyvážilo.

Na druhou stranu, kouzelníci to na sobě nemají nakouzlené neustále, na to pořád trvá příliš krátce. Pokud ti jde tedy o to se někudy proplížit nebo na něhoko zaútočit ze zálohy, není problém - že by měl okolo sebe hledat nějaké skryté postavy se dotyčný dozví příliš pozdě. Z tohohle pohledu to myslím funguje. Pravda, znemožní ti to utéct, skrýt se znova a znova zaútočit … ale to je spíš dobře. Kolem a kolem to nejvíc znevýhodňuje Shadowdancery, protože už tak drahá schopnost HIPS je tímhle ještě sražená (pokud se skryješ, už o tobě ví a TSku se neschováš).

Mnohem větší problém jsou NPC s permanentním TS.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Je tu prostě rozdíl oproti klasickému DnD. S True Seeing uvidíš postavu jak v hide, tak v neviditelnosti... ale neprohlédneš, iluze (krom neviditelnosti), ani proměny. Tedy, neplatí popis DnD, ale popis NWN.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
dave
Příspěvky: 141
Registrován: 2. 7. 2007 23.32

Příspěvek od dave »

Prostě (A)D&D není ideální systém a těžko hledat paralely s IR no a změny pro NWN tomu opravdu nepřidávaj (nemluvě o tom že NWN 1 používá nevyváženou 3.0 edici). Když člověk hraje s pár kamarády doma papírovou verzi, dá se na spoustě věcí domluvit a sem tam něco ohnout.
Věř že jakožto Rangera a Shadowdancera mě tyhle věci netěšej, ale na EQ se s tím smíříš snadno.
Odpovědět