cybermisa píše:Ja osobne bych doporucoval rozhodne pouzivat EQ system okradani, pac je lepsi v mnoha ohledech - ostatne proto si s nim dal Labir tu praci. Co se HIPSu tyce, tak takovy HIPSujici zlodej je podle me naprosto idealni kapsar. Pokud si vybere vhodny okamzik, je podle me polapitelny a identifikovatelny pouze postavou s TS.
Shrnu to, jak to vidím já:
Výhoda pro zloděje by měla být v tom, že si může stanovit preferenci kradených věcí, ale je to málo použitelný. Napíšu hned důvody:
• Nastavení se děje přes Pokročilé ovládání postavy a menu, což vyhazuje z hide.
• Nastavení neodpovídá úplně. Menu nabízí tyto možnosti zaměření:
1. mince,
2. velmi malé a lehké předměty,
3. malé a lehké předměty,
4. střední předměty,
5. velké a těžké předměty.
6. beru, co mi padne pod ruku.
ad 1. Mince – nefunguje – pravděpodobně je to na starou měnu zlaťáků NWN.
ad 2. Velmi malé a lehké předměty – nepodařilo se mi s tím nikdy sebrat nic jiného, než nové mince. Nikdy žádný drahý kámen, svitek, lektvar, ovoce, klíček nebo podobnou věc. (Pozn.: Přitom při kontrole stavu na klíčku se u něj píše, že je to ukradnutelný předmět.)
ad 3. až 5. malé až těžké předměty mají vysoký bonus pro okrádaného, tudíž jsem používal jen velmi málo a omezeně, nicméně při testování (mezi námi zloději při trénování) mi to i na tyto volby vybere často také mince.
Navrhoval bych tedy možnost jemějšího nastavení přes příkazy /i-uzmi-
typ, kde
typ bude širší výběr a nebude při přepínání vyhazovat z hide. Např.: mince, cennosti (prsteny, drahe kameny), jidlo, dobnosti, klicek, zbroje, saty, stity, zbrane, vybava (boty, chrániče apod.), ostatni, cokoli.
Alternativně navrhuji, aby se vypsaly zlodějovi nějaké věci, co nahmátnul, (řekněme do počtu 1k4) a on by zadal číslo věci, kterou chce sebrat do nějakého časového limitu příkazem (např. /i-beru2).
Druhou výhodou pro zloděje by mělo být to, že se vypíše při úspěchu hláška o ukradeném předmětu se zpožděním.
Tohle také není zrovna ideální. Ono zpoždění je od cca 7 do 30 sekund (odpozorováno), ale
po tuto dobu ani zloděj neví, co ukradl, a pokud není spokojen, musí na místě stejně počkat nebo se vrátit, aby ukradl něco jiného. Další věc je ta, že někteří hráči to neuhrají a reagují IC hned po hlášce, že jim něco zmizelo, místo aby si IC všimli až v okamžiku placení (při ztrátě mincí) nebo v okamžiku pohledu do batohu (při ztrátě věcí). (EDIT: Připomínám, že je to v případě, že si nevšimli!)
Doba 30 sekund kolikrát ani nestačí pro klidné opuštění lokace.
Ale velká nevýhoda pro zloděje v „Uzmi předmět“ jsou ony bonusy 10 pro okrádaného a navíc všímání si ostatními postavami s bonusem 5. Prostě kapsářství na EQ v davu nehrozí. Okolostojící postavy mají vysokou šanci vidět a vypíše se jim konkrétní postava, která se pokuší krást.
Ještě dodám, že jsem zatím používal jen „Uzmi předmět“, ač se mi klasický systém okrádání NWN zdá výhodnější.
EDIT: BTW: V klasickém okrádání NWN se obratnostní bonus přičítá ke skillu okrádání a tvoří tak TO, které musí okrádaný přehodit na všímavost, aby si všiml. Stačí tedy maxovat jen jediný skill místo dvou, jak je to u featu Uzmi předmět a navíc je tam ten obratnostní bonus, což je skutečně to, co zloděj potřebuje, aby byl úspěšný – obratnost. V Uzmi předmět je mi obratnost dobrá jen na ukradení ale na nevšimnutí si ji vůbec nepotřebuju. Zato na to potřebuju charisma.