Chyby odbornosti „Uzmi předmět“

Chyby v systémových věcech

Moderátoři: World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

NiamCK píše:…Viz třeba to spodní prádlo, které měla Tereza v inventáři..ale vyndat gaťky postavě zpod kalhot :D A to bez doteku co by tě vyhodil z hidu (neb teď funguje přeci náš systém- do čeho vrazím to mě vidí) tomu se říká mistrovství.
To jako Tereza nenosí náhradní prádlo? :biggrin: FUJ! :no:
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
anurin
Příspěvky: 1760
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

Anade píše:
NiamCK píše:…Viz třeba to spodní prádlo, které měla Tereza v inventáři..ale vyndat gaťky postavě zpod kalhot :D A to bez doteku co by tě vyhodil z hidu (neb teď funguje přeci náš systém- do čeho vrazím to mě vidí) tomu se říká mistrovství.
To jako Tereza nenosí náhradní prádlo? :biggrin: FUJ! :no:
:megalol:
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

The_Balrog píše:Anade: já bych řekl, že zloděj si také hází d20 s tím svým podváděním, ne že se to porovnává s hodnotou skillu.
Kéž by. Ale moje zkušenosti z pozorování IC, že si mě skoro pokaždé někdo všiml, odpovídají spíše mému náhledu. Nebo jsem zloděj neobratný.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Naylun
Příspěvky: 3275
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Anade píše:Navrhoval bych tedy možnost jemějšího nastavení přes příkazy /i-uzmi-typ, kde typ bude širší výběr a nebude při přepínání vyhazovat z hide. Např.: mince, cennosti (prsteny, drahe kameny), jidlo, dobnosti, klicek, zbroje, saty, stity, zbrane, vybava (boty, chrániče apod.), ostatni, cokoli.
Alternativně navrhuji, aby se vypsaly zlodějovi nějaké věci, co nahmátnul (řekněme do počtu 1k4) a on by zadal číslo věci, kterou chce sebrat do nějakého časového limitu příkazem (např. /i-beru2).
To mi přijde jako dobrý nápad. Nahmatání a výběr už je trochu sporné, ale minimálně ta první polovina by byla celkem přínos.

PS: Stále je také možnost okrádat jen ve hvězdičkách. Kdysi mě takhle okradl jeden hobit přímo ve městě a bylo to sehrané tak skvěle a vtipně, že jsem mu ty dvě zlatky dal rád :bigwink:

Je dobré mít na paměti, že okrádání je něco jako slabší CvC, je to konflikt a okradeného hráče může dost naštvat. Ideální je proto hrát to tak, aby se při tom bavily obě strany (v případě Tereziných spodek i veřejnost :)
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Street_cz
Příspěvky: 1167
Registrován: 10. 3. 2008 15.36
Bydliště: v koši (nejnižší patro)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Street_cz »

Onyx píše: Systém okrádání byl napsán proto aby šlo okrádat jiné postavy a zloděj byl relativně chráněn. Ale žádné kradení není nikdy bez rizika a zloději s tím musí počítat. Systém původně při kradení vyhazoval ze skrytu i neviditelnosti (Systémové důvody). To, že to najednou lze je bug (případně se zloděj znovu schová, ale to by mohl být na chvilku spatřen). S tímhle omezením jsme byli s Labirem spokojeni protože původní záměr byl, aby si zloděj musel najít záminku jak se k postavě nenápadně dostat co nejblíž. Už tu padlo ono náhodné vražení na ulici atd.
Tohle je přesně to, o čem jsem mluvil, jsem rád, že aspoň s někým tu nacházím stejnou řeč...
Ale ještě se vrátím k tomuto, protože jsem neměl čas ti na to hned odepsat:
Anade píše:
Street_cz píše:uff...tak jinak... představ si, že jdeš s postavou, přijde k tobě !!!V HIDU!!! zloděj a vypíše se ti "X se tě snaží okrást!" … ale ty ho nevidíš, ačkoli jsi ho prokoukl...o tohle mi jde - v tomhle případě by bylo adekvátní vyhození z hidu, aby psotava mohla patřičně reagovat..jak chceš zahrát něco, když nemáš systémově s kým?
tím pádem jsou zloději v tomhle neohrožení
Všiml sis, že se něco ztratilo. Postava ve stínové sféře prostě stihne zase zmizet.

Buď rád, že k tobě v hide taková postava nepřijde a nepodřízne ti ve hvězdičkách hrdlo. (Samozřejmě po zkontrolování, že na krku nemáš zbroj nebo kamenku na sobě a tak.) BTW: To ještě nemusí znamenat, že hned zemřeš. Ale okrade tě snáz, nebudeš mít čas si jí všímat (budeš si držet hrdlo, abys nevykrvácel), prostě budeš řešit svoje přežití.
1. Mluvil jsem úplně o něčem jiném, než tady tvrdíš...
2. Podříznutí ve hvězdičkách bych bez předchozí domluvy ignoroval..a vynucování toho, že to musíš uzahrát je prohřešek ->
3. -> v tomhle je lepší použít systémový útok, kdy se zjistí, zda na to postava vůbec má..
4. Abych upřesnil, mluvil jsem o tom, když se NEPOVEDE okrádání, tj. že by postava měla být vyhozena z hidu(samozřejmě ne, pokud se okrádání povede), aby se pak okradnutý mohl bránit (jinak je to bez riziková věc - nepočítám kritický neúspěch, a to když v něčem padne 1...) ty si neuvědomuješ, že když se povede, máš 30 s na zmizení (3 minuty IC!) a to je podle mě dost dostatečná doba (v reálu asi taky nebudeš 3 minuty potom okradeného obskakovat)
5. Navrhnu situaci... Jde zloděj v hidu (+HIPS).. uvidí bojovníka, co vypadá, že má drahou výbavu...použije "Uzmi předmět" ale ejhle, nepovedlo se (ano, to ej velká šance)...JENŽE(!) to pro zloděje neznamená žádné riziko (vyjma toho, že může padnout 1 v nějakém hodu, ale to se může stát komukoli, v čemkoli, kdekoli..Mnohdy je to i smrtící...), protože postavě se sice vypíše, že se ho někdo snaží okrást - marně, ale nic s tím neudělá, protože ji nevidí...A o tomhle jsem mluvil
Anade píše: Nabouchaný (rozuměj vysokolevelový) bojovník si troufne téměř bez rizika něco vybít (a tak získat nějaké bohatství). Nabouchaný zloděj (opět rozuměj vysokolevelový, zaměřený na krádeže) by měl být zase téměř bez rizika schopen to bojovníkovi sebrat.
.
6.(jen tak mimochodem) Vysokolevlovej bojovník si to bohatství vybojuje - náklady za lektvary, medicínu, musím i zmínit PGR... není to hned a už vůbec ne bez rizika... proč by měl o to, co si za to vydělá být během pár vteřin hned okraden s minimálním rizikem? Nechápu... navíc zloděj, pokud se s bojovníkem kamarádí, má nejméně 2x větší možnosti pro vybrání pokladů (bojovník vybije, zloděj odemkne)…

Myslím, že teď už ti musí být jasné, co mám na mysli...jinak tu vše ostatní už padlo, takže to z mého pohledu dál rozpitvávat nehodlám... jen bych doporučil, než se chyba opraví v "Uzmi předmět" aby se hráči vyvarovali používání ho v hidu, nebo při neúspěšné situaci sami objevili... ikdyž, upřímně na tohle nespoléhám
EDIT: vypadla mi tam jedna citace...
Naposledy upravil(a) Street_cz dne 20. 5. 2009 15.45, celkem upraveno 1 x.
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
anurin
Příspěvky: 1760
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

Panathian píše:Je dobré mít na paměti, že okrádání je něco jako slabší CvC, je to konflikt a okradeného hráče může dost naštvat. Ideální je proto hrát to tak, aby se při tom bavily obě strany (v případě Tereziných spodek i veřejnost :)
To jistě ano. Ale zároveň s tím jde ruku v ruce i reálnost světa, nebo ne? Mě trochu přijde, že celá EQ je z velké části o pozitivním metagamu. Svět je takto nastavený, ale možná by se to nemělo až tak přehánět. Jestli to dobře chápu, iluzí světa je dosáhnout realistického prostředí se skvělou hratelností. Jestli ale v takovýchto případech budeme brát přílišné ohledy na okradené hráče, svět se spíše promění na jakousi parodii. Nevím zda se vyjadřuji dost srozumitelně, ale asi by bylo škoda, kdyby po světě chodili hráči, kteří začnou mít pud sebezáchovi jen ve chvíli kdy je ve hře DM. Protože DM mi věc z inventáře ukradnout může, hráči jen s těží. Svět by nemělo být loutkové divadlo, kde se odehrávají jen samé dobré věci ( co se týká komunikace hráč s hráčem ). Samozřejmě, že jde o zábavu, ale Equilibrie je taktéž HCRP server.
Uživatelský avatar
NiamCK
Příspěvky: 923
Registrován: 2. 3. 2008 21.27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NiamCK »

Panathian píše:PS: Stále je také možnost okrádat jen ve hvězdičkách. Kdysi mě takhle okradl jeden hobit přímo ve městě a bylo to sehrané tak skvěle a vtipně, že jsem mu ty dvě zlatky dal rád :bigwink:

Je dobré mít na paměti, že okrádání je něco jako slabší CvC, je to konflikt a okradeného hráče může dost naštvat. Ideální je proto hrát to tak, aby se při tom bavily obě strany (v případě Tereziných spodek i veřejnost :)

Souhlas, tady je sporné do jaké míry to baví zloděje a do jaké míry to baví postavu. Systém jasně zaručí že s vysokým skillem získá zloděj předmět..ale má z toho adrenalin jen zloděj a okradená postava může přijít o něco co jí bude kolikrát hodně mrzet. Kupříkladu věc připravenou na quest nebo podobně..a neříkejte mi nic o trezorech a ukládání. Co mají dělat lidi co v daném místě nebydlí? Jasně že věci maj schované v hospodě v pronajatém pokoji...ale systémově je sebou v tom inventáři tahají. (Navíc trezory maj 50 míst..většinu věcí stejně jako postava musíte tahat sebou.)

No, tlacháním nic nezměním..
Jen si kradněte..my vás jednou stejně dostanem :megalol:
Smrt je jen začátek druhého dějství.
drake127
Příspěvky: 1787
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Existuje tu možnost nastavit si předmět jako neukradnutelný (s jistými omezeními).
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Naylun
Příspěvky: 3275
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Anurin, Niam: Souhlas, všeho s mírou, chce to najít ten správný poměr. Ale koukám, že jsem tím trochu odbočil od tématu, tak dál prosím zpět k němu.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Lonewar
Příspěvky: 216
Registrován: 2. 3. 2008 16.35
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lonewar »

Taky trochu odbočím od tématu,ale vezměte si i to riziko pro postavu zloděje který okrádá.
Riziko prozrazení tu vždycky je,po městě se rozhlásí že proběhlo plno krádeží a někdo se rozhodne s tím něco dělat a přijde se na to kdo krade. Pro postavu (hráče) zloděje chvíle vcelku fatální.
Už navždy se ví že je zloděj ,půjdou po něm všichni ti koho okradl i spousta dalších.Takže zbytek života s nálepkou zloděje a stálým rizikem smrti a pronásledování. A může to skončit i popravou a permkou.
Takže ano,zloděj si může hodně vydělat ale taky hodně riskuje.
Ale to jen opravdu bokem,Street,Anade a další tu od začátku probírají samozřejmě něco jiného.
Vede-li tě skuhrající havran, dojdeš k mršině.
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Lonewar píše:
Děkuji. Tohle jsem už také zmiňoval výše.
Naposledy upravil(a) Anade dne 20. 5. 2009 16.01, celkem upraveno 1 x.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
labir
Příspěvky: 6774
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Oficiální vyjádření:

Pokud použití featu Uzmi předmět nevyhazuje z hide tak je to chyba, vyhodit to má, systém s tím počítá (proto je tam hod i na klamání). Pravděpodobně to změnil patch 1.68. jedná se o chybu, která bude odstraněna. Tudíž - použití tohoto featu bude z hide vyhazovat. Používání HIPS není omezeno (přijdu, lohnu, zmizím je v pořádku).

Používání NWN hardcoded okrádání je obcházení systému, tenhle feat nepoužívejte.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Uživatelský avatar
NiamCK
Příspěvky: 923
Registrován: 2. 3. 2008 21.27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NiamCK »

Lonewar píše:Taky trochu odbočím od tématu,ale vezměte si i to riziko pro postavu zloděje který okrádá.
Riziko prozrazení tu vždycky je,po městě se rozhlásí že proběhlo plno krádeží a někdo se rozhodne s tím něco dělat a přijde se na to kdo krade. Pro postavu (hráče) zloděje chvíle vcelku fatální.
Už navždy se ví že je zloděj ,půjdou po něm všichni ti koho okradl i spousta dalších.Takže zbytek života s nálepkou zloděje a stálým rizikem smrti a pronásledování. A může to skončit i popravou a permkou.
Takže ano,zloděj si může hodně vydělat ale taky hodně riskuje.
Ale to jen opravdu bokem,Street,Anade a další tu od začátku probírají samozřejmě něco jiného.
Volba je na tobě, zdali se do okrádání pod rizikem pustíš. V dnešní době to není jinak... s tou nálepkou taky žiješ do konce života..jen tady je riziko, že někdo vezme spravedlnost do vlastních rukou poměrně větší
Smrt je jen začátek druhého dějství.
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

labir píše:
Díky za vyjádření. Respektuji a zařídím se podle toho. Moje připomínky stále platí.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Lonewar
Příspěvky: 216
Registrován: 2. 3. 2008 16.35
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lonewar »

NiamCK píše: Volba je na tobě, zdali se do okrádání pod rizikem pustíš.
Ano.S tím naprosto souhlasím. :yes:
Vede-li tě skuhrající havran, dojdeš k mršině.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Ale na EQ na tu nalepku lidi po tydnu real zapomenou a zase se s tebou bratrickujou jako predtim ;)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
anurin
Příspěvky: 1760
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

The_Balrog píše:Ale na EQ na tu nalepku lidi po tydnu real zapomenou a zase se s tebou bratrickujou jako predtim ;)
Jsou i takové postavy :ermm: .
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Re: Chyby okrádání

Příspěvek od Anade »

Po debatě s Olymarem, opravě většiny (všech?) chyb zmiňovaných v dřívějších příspěvcích a otestování ještě prosím o implementaci přepínání zaměření okrádání, které nevyhazuje z hide.
Anade píše: 20. 5. 2009 15.14(…)
Menu nastavení Uzmi předmět (okrádání) nabízí tyto možnosti zaměření:
  1. mince,
  2. velmi malé a lehké předměty,
  3. malé a lehké předměty,
  4. střední předměty,
  5. velké a těžké předměty.
  6. beru, co mi padne pod ruku.
Přepnutí je přes pokročilou kontrolu postavy, která vyvolává systémově rozhovor a ten vyhazuje z režimu utajení (hide). Navrhuji tedy
implementovat z hide nevyhazující přepínání pomocí rozšíření příkazů /i- např. /i-uzmi-číslo nebo /i-uzmičíslo, kde číslo bude 1–6.
Tj. třeba /i-uzmi2 nebo /i-uzmi-2 by nastavilo zaměření na velmi malé a lehké předměty.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Odpovědět