Podříznutí
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Podříznutí
Tak teď řeším takovou jednu, upozorňuji, teoretickou věc. Dejme tomu, že postava v hide přijde k někomu zezadu, zahvězdičkuje a pošle tellem *cítíš na krku dotyk čepele*. Pak je dejme tomu nějaké vyjednávání, debata, jejímž závěrem je *podřízne ho*. Co s tím v momentě, že jak vrah, tak oběť jsou hráčské postavy a vrah tak od oběti vlastně požaduje použití pokročilého ovládání postavy - sebevražda.
Postoj A: Není to validní technika, protože se obchází standardní systém útoku a dmg (dýka za 1d4).
Postoj B: Je to validní technika, ale útočníkem není vynutitelná. Vrah tak nemá žádné právo se rozčilovat, že si ten druhý sebevraždu nedal, ať je již IC zdůvodnění jakkoli logické.
Postoj C: Je to validní technika, útočník má právo sebevraždu oběti vyžadovat podobně, jako nehybnost *spoutaného*.
Zcela účelově nepíšu svůj názor, ale poprosil bych o oficiální vyjádření.
Postoj A: Není to validní technika, protože se obchází standardní systém útoku a dmg (dýka za 1d4).
Postoj B: Je to validní technika, ale útočníkem není vynutitelná. Vrah tak nemá žádné právo se rozčilovat, že si ten druhý sebevraždu nedal, ať je již IC zdůvodnění jakkoli logické.
Postoj C: Je to validní technika, útočník má právo sebevraždu oběti vyžadovat podobně, jako nehybnost *spoutaného*.
Zcela účelově nepíšu svůj názor, ale poprosil bych o oficiální vyjádření.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
-
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 10. 3. 2008 15.36
- Bydliště: v koši (nejnižší patro)
- Kontaktovat uživatele:
Pravidlo 4.16. - Systém a grafika je pro hru prioritní pokud není řečeno jinak, nebo se nejedná o bug. Trvání na dosažení výsledku jenž lze dosáhnout systémově je nežádoucí obcházení systému. Např. sražení či okrádání ve hvězdičkách. Hráč nesmí po jiném hráči vyžadovat řešení jakékoli situace kostkou nebo sám obtěžovat hru častým používáním OOC kostky, domluva mezi hráči možná je.
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Můj názor je následující:
Postava může jen špatně vynutit už dání dýky na krk, protože si nemůže být jistá obratností, reflexy, ani všímavostí druhé strany. Budeme-li předpokládat, že jedná nepozorována ze skrytu (neviditelnost nestačí), potom to připustit lze, ovšem do hry vstupuje okolnost, že protistrana je často rovněž zkušený dobrodruh s bojovým výcvikem, nikoliv rukojmí obecné.
Dojde-li na krev, hráči se samozřejmě mohou domluvit (resp. cíl může posoudit svoji situaci jako bezvýchodnou), nicméně ve hře existuje celkem funkční systémová realizace, kterou je: AoO + Inicitiativa + Sneak Attack proti iniciativě, akrobacii, AC (flatfooted) a samozřejmě počtu HP.
A situace, kdy má člověk dýku na krku či na něj někdo z deseti centimetrů míří střelnou zbraní mají pro cvičenou osobu svá řešení. Tedy varianta A až B dle situace.
P.S. Bez použití pout lze vynucovat i to spoutání jen na základě konsensu obou stran, protože opět existuje systémový způsob, jak se zbavit pout a stejná možnost by měla existovat i pro ostatní případy imobilizace. Podříznutí osoby, která se nemůže bránit je tak opět záležitostí systémové Coup de grâce a úmyslně nefunguje na postavy s HD >4.
Postava může jen špatně vynutit už dání dýky na krk, protože si nemůže být jistá obratností, reflexy, ani všímavostí druhé strany. Budeme-li předpokládat, že jedná nepozorována ze skrytu (neviditelnost nestačí), potom to připustit lze, ovšem do hry vstupuje okolnost, že protistrana je často rovněž zkušený dobrodruh s bojovým výcvikem, nikoliv rukojmí obecné.
Dojde-li na krev, hráči se samozřejmě mohou domluvit (resp. cíl může posoudit svoji situaci jako bezvýchodnou), nicméně ve hře existuje celkem funkční systémová realizace, kterou je: AoO + Inicitiativa + Sneak Attack proti iniciativě, akrobacii, AC (flatfooted) a samozřejmě počtu HP.
A situace, kdy má člověk dýku na krku či na něj někdo z deseti centimetrů míří střelnou zbraní mají pro cvičenou osobu svá řešení. Tedy varianta A až B dle situace.
P.S. Bez použití pout lze vynucovat i to spoutání jen na základě konsensu obou stran, protože opět existuje systémový způsob, jak se zbavit pout a stejná možnost by měla existovat i pro ostatní případy imobilizace. Podříznutí osoby, která se nemůže bránit je tak opět záležitostí systémové Coup de grâce a úmyslně nefunguje na postavy s HD >4.
Naposledy upravil(a) drake127 dne 20. 5. 2009 16.38, celkem upraveno 2 x.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Pokud hráč na danou hru přistoupí, nese si dál svoje rizika a to zdali postavu usmrtí. Nelze vyžadovat smrt postavy pro hvězdičky...pokud on sám nechce. Myslím, že to má svou logiku.
Systém je priorita, takže začnete-li hvězdičkovat něco co systémově lze udělat..je na oponentovi jak zareaguje. Viz to přetřásané kradení nebo i znásilňování atp.
Hoďme si všichni svým kýblem...snad nemusíme mít oficiální stanovisko i na četnost chození postavy na toaletu...selský rozum ať vítězí :/
Systém je priorita, takže začnete-li hvězdičkovat něco co systémově lze udělat..je na oponentovi jak zareaguje. Viz to přetřásané kradení nebo i znásilňování atp.
Hoďme si všichni svým kýblem...snad nemusíme mít oficiální stanovisko i na četnost chození postavy na toaletu...selský rozum ať vítězí :/
Smrt je jen začátek druhého dějství.
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Jsem nerozhodnutý mezi varintami A a B.
Důvod - viděl jsem tu různá "zvěrstva" hrána ve hvědičkách, ale je tu samozřejmě i dost dobrých hráčů, aby se s nimi dalo hvězdičkovat. Ovšem vyhvězdičkovat až samotnou smrt se se mi nezdá (nemluvě o tom, že někteří hvězdičkují tak, jako by oni byli bohy, ale ostatní jen sr... lamkami). A jak se píše na stránkách - grafika a systém má přednost (pokud je to možné) a také není možné vynutit okrádání mrtvol, ergo jak chcete tedy vynutit samotné usmrcení?
Důvod - viděl jsem tu různá "zvěrstva" hrána ve hvědičkách, ale je tu samozřejmě i dost dobrých hráčů, aby se s nimi dalo hvězdičkovat. Ovšem vyhvězdičkovat až samotnou smrt se se mi nezdá (nemluvě o tom, že někteří hvězdičkují tak, jako by oni byli bohy, ale ostatní jen sr... lamkami). A jak se píše na stránkách - grafika a systém má přednost (pokud je to možné) a také není možné vynutit okrádání mrtvol, ergo jak chcete tedy vynutit samotné usmrcení?
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Kokosák: Můžeš to tak zkusit zahrát, ale nesmíš to vynucovat. Rozpoznání situace vhodné pro hvězdičkové řešení závisí hlavně na citu pro hru. V tvém konkrétním případě je asi jasné, že jen málokdo ti to bude ochoten odehrát ve hvězdičkách tímto způsobem.
Naposledy upravil(a) Naylun dne 20. 5. 2009 16.53, celkem upraveno 1 x.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
-
- Příspěvky: 836
- Registrován: 25. 10. 2007 14.14
- Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
re
Varianta B, není co řešit, pokud by to bylo pěkně zahrané klidně bych postavu přez pokročilé obládaní killnul..
EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
Stejně tak A jako B. Jestli má hráč cit pro hru a je ochoten to takto odehrát, tak je to skvělé. Ale musíme také respektovat pravidla, pakliže se hráč rozhodne to přenechat na systému, je to jen zcela na něm a není to špatně.
Zabíjet ale přes hvězdičky je někdy spíše na škodu, protože postava může mít nějaké schopnosti ( systémopvé ) a každý hráč si je může vyložit jinak. Celé to pak může skončit hádkou a rozhořčením jedné, druhé nebo obou stran.
Když to shrnu, když se hráč rozhodne CvC odehrát systémově, není to proti pravidlům a není to ani špatné. Když se rozhodne pro druhou volbu v tzv. ,,hvězdičkách´´ tak s tím přináší určitá rizika, která mohou zkazit celou hru.
Zabíjet ale přes hvězdičky je někdy spíše na škodu, protože postava může mít nějaké schopnosti ( systémopvé ) a každý hráč si je může vyložit jinak. Celé to pak může skončit hádkou a rozhořčením jedné, druhé nebo obou stran.
Když to shrnu, když se hráč rozhodne CvC odehrát systémově, není to proti pravidlům a není to ani špatné. Když se rozhodne pro druhou volbu v tzv. ,,hvězdičkách´´ tak s tím přináší určitá rizika, která mohou zkazit celou hru.
-
- Příspěvky: 236
- Registrován: 28. 12. 2008 2.37
- Kontaktovat uživatele:
Tak takallekoo píše:Hrač pisajuci *podreže ho* by si mal uvedomit že protistrana može napisat *v poslednom okamihu sa vytrhne a zabodne mu kudlu do oka* a bude tam kde nechcel
Gallinacio - Hrebogův válečník, otec Arminie, šťastně ovdovělý
Vanessa Raumo - Emocionálně labilní mrcha
http://www.youtube.com/watch?v=rrtpOVTX5NA
Vanessa Raumo - Emocionálně labilní mrcha
http://www.youtube.com/watch?v=rrtpOVTX5NA
měla by mít, ale tady je to snad nějak upravený nebo ne moc použitelný co sem slyšelAefar píše:Nemá náhodou prestižka vrah schopnost zabít někoho jednou ranou? Ono podříznutí není zas tak jednoduché, aby se povedlo někomu, kdo to necvičil. Nemluvě o určité chladnokrevnosti, mimo vír boje, která je k tomu činu zapotřebí.
EDIT:ale co rozhodně funguje je u vraha schopnost paralýzy....což na nějakou tu minutu postavu z boje vyřadí, takže si s váma vrah může dělat defacto co chce:)
Střízlivý nás nedostanou.
A vožralí se nedáme!
Elen - Mladá elfí lučištnice, vítězka turnaje tirínského r.1119 p.v.d.
A vožralí se nedáme!
Elen - Mladá elfí lučištnice, vítězka turnaje tirínského r.1119 p.v.d.
-
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 10. 3. 2008 15.36
- Bydliště: v koši (nejnižší patro)
- Kontaktovat uživatele:
myslíš Coupe de grace, nebo jak to bylo? to se mi se Safirou párkrát stalo..ale nijak sem nevypozoroval, kdy a co na to má vliv :) ale existuje to na EQ...Aefar píše:Nemá náhodou prestižka vrah schopnost zabít někoho jednou ranou? Ono podříznutí není zas tak jednoduché, aby se povedlo někomu, kdo to necvičil. Nemluvě o určité chladnokrevnosti, mimo vír boje, která je k tomu činu zapotřebí.
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Mělo by to být jen do 5. lvlu a u NPC myslím.Street_cz píše:myslíš Coupe de grace, nebo jak to bylo? to se mi se Safirou párkrát stalo..ale nijak sem nevypozoroval, kdy a co na to má vliv :) ale existuje to na EQ...Aefar píše:Nemá náhodou prestižka vrah schopnost zabít někoho jednou ranou? Ono podříznutí není zas tak jednoduché, aby se povedlo někomu, kdo to necvičil. Nemluvě o určité chladnokrevnosti, mimo vír boje, která je k tomu činu zapotřebí.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Muj osobni nazor je rovnez neco mezi A a B, tedy:
Je to RP a je to jako pokus validni. Na druhou stranu je to nevynutitelne a utocnik nema pravo po proti strane sebevrazdu vyzadovat. Chce to rozhodne cit pro hru a rovnez i volit spravna slova, tedy misto *da mu nuz na krk* se napise *pokusi se jej prekvapit a dat mu nuz na krk* (obrance muze mit napr TS a u utocnikovi v hidu davno vedet a byt pripraven, muze mit neviditelny stoneskinplus magicke redukce, velmi vysoke reflexy, stesti atd …). Ja osobne zastavam nazor, ze pokud ma jit o vrazdu, tak idealni je precizni systemove provedeni, ktere neporusuje zadna pravidla CvC.
Je to RP a je to jako pokus validni. Na druhou stranu je to nevynutitelne a utocnik nema pravo po proti strane sebevrazdu vyzadovat. Chce to rozhodne cit pro hru a rovnez i volit spravna slova, tedy misto *da mu nuz na krk* se napise *pokusi se jej prekvapit a dat mu nuz na krk* (obrance muze mit napr TS a u utocnikovi v hidu davno vedet a byt pripraven, muze mit neviditelny stoneskinplus magicke redukce, velmi vysoke reflexy, stesti atd …). Ja osobne zastavam nazor, ze pokud ma jit o vrazdu, tak idealni je precizni systemove provedeni, ktere neporusuje zadna pravidla CvC.
-
- Příspěvky: 836
- Registrován: 25. 10. 2007 14.14
- Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
re
U vraha je ta paralíza good, ale myslím že funguje pouze když jsou postavy navzájem Like... tuším, že tenkrát jsem si dal v CvC dislike dle pravidel a hod na paralízu neproběhl... takže pokud za vraha někoho paralizovat tak jedině porušením pravidla s Dislike při CvC
EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Jsem pro B, viz. Streetem zmiňované pravidlo.
Ve hvězdičkách lze odehrát v podstatě cokoliv, ale je na to nutná spolupráce všech stran. V okamžiku, kdy někdo na takovou hru přistoupí, už by jí měl dohrát a všichni zúčastnění by měli respektovat hru ostatních a to, že se nemusí vše vyvíjet tak, jak si oni nalinkovali.
Je tu ale velký problém s tím, že tu není žádný systém, který by zaručoval jednotné vnímání situace všemi stranami a tak dost záleží na onom tolikrát zmiňovaném citu pro hru. Vzhledem k na foru probíraným případům jako přesvědčování (a podobným) nedoporučuji pouštět se do podobné hry s někým, komu nedůvěřujete, že to uhraje. A naopak, nepouštějte se do takové hry, pokud si nejste jistí, že to zvládnete uhrát vy.
//V případě hvězdičkované vraždy je dobré, aby útočník do oběti před odkliknutím sebevraždy systémově dloubnul (útok), protože pak se mu ta (sebe)vražda připíše na vrub (aura).
Ve hvězdičkách lze odehrát v podstatě cokoliv, ale je na to nutná spolupráce všech stran. V okamžiku, kdy někdo na takovou hru přistoupí, už by jí měl dohrát a všichni zúčastnění by měli respektovat hru ostatních a to, že se nemusí vše vyvíjet tak, jak si oni nalinkovali.
Je tu ale velký problém s tím, že tu není žádný systém, který by zaručoval jednotné vnímání situace všemi stranami a tak dost záleží na onom tolikrát zmiňovaném citu pro hru. Vzhledem k na foru probíraným případům jako přesvědčování (a podobným) nedoporučuji pouštět se do podobné hry s někým, komu nedůvěřujete, že to uhraje. A naopak, nepouštějte se do takové hry, pokud si nejste jistí, že to zvládnete uhrát vy.
//V případě hvězdičkované vraždy je dobré, aby útočník do oběti před odkliknutím sebevraždy systémově dloubnul (útok), protože pak se mu ta (sebe)vražda připíše na vrub (aura).
Ne. Funguje podobně jako sneak attack (zákeřný útok). Oběť musí být flatfooted (nepřipravený ???) nebo nesmí útočníka dobře vidět. Na rozdíl sneak attacku nefunguje paralýza v případě, že je oběť v boji s někým jiným (zranění se ale počítá i tak).Vugi píše:U vraha je ta paralíza good, ale myslím že funguje pouze když jsou postavy navzájem Like... tuším, že tenkrát jsem si dal v CvC dislike dle pravidel a hod na paralízu neproběhl... takže pokud za vraha někoho paralizovat tak jedině porušením pravidla s Dislike při CvC
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
Souhlas s Dinem. Jakmile někdo přistoupí na hvězdičkovanou hru, většinou začínanou *ucítíš nůž pod krkem*, svým způsobem musí počítat s tím, že může být zabit, a když nic, očekává se od něj v tu chvíli pud sebezáchovy, strach, nebo aspoň obavy o život. A ano, musí počítat s tím že to může skončit smrtí, takže varianta B.
Na stranu druhou stranu, od útočníka se zase očekává že ho nepodřízne jen tak, (pokud neprasí, jo pozitivní metagame), a pokud podřízne, dá mu šanci - když dám příklad, nemusí hned páchat sebevraždu, ale hodit si předtím životy na 10% a chvíli *krávácet*. Léčitelská magie je tu mocná, takže proč ne.
Jednou jsme tuto situaci sehráli ve hvězdičkách celou - postava se ve hvězdičkách po předchozí dohodě i podřezala (tzn, ležela na zemi živá, ale *umírající*), protože poblíž postávalo pár jejích lidí a sledovalo to s jistotou, že ji pak oživí. Spálili svitek, zvedli *umírajícího* a oboustraná spokojenost.
Případně pak dojít k nějakému nahrazení xp, alespoň částečnému - ano, nehraje se kvůli nim, ale za kvalitní hru hráč nemusí být ještě trestán jejich ztrátou, i když ho třeba nemrzí nebo s ní dopředu počítá..
Ale to jsou mé osobní názory, samozřejmě:)
Na stranu druhou stranu, od útočníka se zase očekává že ho nepodřízne jen tak, (pokud neprasí, jo pozitivní metagame), a pokud podřízne, dá mu šanci - když dám příklad, nemusí hned páchat sebevraždu, ale hodit si předtím životy na 10% a chvíli *krávácet*. Léčitelská magie je tu mocná, takže proč ne.
Jednou jsme tuto situaci sehráli ve hvězdičkách celou - postava se ve hvězdičkách po předchozí dohodě i podřezala (tzn, ležela na zemi živá, ale *umírající*), protože poblíž postávalo pár jejích lidí a sledovalo to s jistotou, že ji pak oživí. Spálili svitek, zvedli *umírajícího* a oboustraná spokojenost.
Případně pak dojít k nějakému nahrazení xp, alespoň částečnému - ano, nehraje se kvůli nim, ale za kvalitní hru hráč nemusí být ještě trestán jejich ztrátou, i když ho třeba nemrzí nebo s ní dopředu počítá..
Ale to jsou mé osobní názory, samozřejmě:)