Pokus o analýzu EQ
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
-
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
Pokus o analýzu EQ
Zdravím od pátku do dneška sem pracoval na jedné věci. Analýze pc hry pro předmět Herní Studia. Nejsem si jistý do jaké míry se mi povedlo trefit se do stylu ANALÝZY, nicméně snažil jsem se. Dost možná se jedná o prachobyčejnou recenzi s pár cizými slovy. Každopádně rozsah sme měli daný kolem 4 stran A4... Jak jistě víte EQ je velice komplexní svět na kterém je toho tolik co popisovat no a tak sem rozsah překročil více než čtyřikrát no... a na 17cti stránkách se tak můžete dočíst všchno co už víte o EQ Tvořil jsem to nejen se snahou o analýzu, ale také se snahou o ukázku fungování EQ pro nové potenciální hráče z řad spolužáků navštěvující přednášky předmětu Herní studia.
Práci naleznete zde: http://brnoblaster.blogspot.com/2009/05 … ibrie.html
Pokud to někdo z vás přečte, můžete se vyjádřit... zároven prosím příjměte mou gratulaci Díky za pozornost
Práci naleznete zde: http://brnoblaster.blogspot.com/2009/05 … ibrie.html
Pokud to někdo z vás přečte, můžete se vyjádřit... zároven prosím příjměte mou gratulaci Díky za pozornost
-
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
:D to je čistě vinou učitele, kterej sepsal nějaký věci, kterých si všímat a hodnotit a napsal "Jaké otázky hra vyvolává pro disciplínu herních studií?" :D a mě hold nic jinýho nenapadlo no ale souhlasím s tebou, asi tam neměla byt ta druhá věta :D
Edit: po zjištění, že se ten příspěvek dá editovat sem tu poslední větu smáznul díky za upozornění
Edit: po zjištění, že se ten příspěvek dá editovat sem tu poslední větu smáznul díky za upozornění
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Člověče, analýza to není vůbec : ) V analýze bych očekával spíš rozbor hráčů, věci, které Equilibrie přináší které u hráčů rozvíjí, co je pro hru na ní potřeba (a to nemyslím technicky), co na ní hráče baví - prostě vše okolo, jen ne "popis" :) Tedy trochu popisu ano, ale max na stránku, aby rp pochopili i lidé, co jím jsou spíše nepolíbeni :)
V anketě bych zvolil "je to moc dlouhá, ale celkem pěkná recenze", ale tahle možnost tam není :D
V anketě bych zvolil "je to moc dlouhá, ale celkem pěkná recenze", ale tahle možnost tam není :D
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Opravdu "patetická" věta...
A trochu k tomu, co je to Analýza. Ta Analýza v mediálních studiích to asi vystihuje nejvíc, i když NWN není úplně rádio ani televize. Ale je to asi nejbližší:
Analýza v mediálních studiích
Analýzou médií rozumíme kritické vyhodnocování role médií ve společnosti, jejich fungování, popřípadě jejich účinků na příjemce. Mezi metody analýzy médií bývá řazena např. sémiotická analýza, marxistická analýza nebo sociologická analýza. Metody výzkumu médií naopak představují soubory pracovních postupů, jejichž využitím se lze dobrat objektivizovatelných dat. Patří sem např. obsahová analýza, rétorická analýza, skupinové rozhovory a podobně. Ke zkoumání obrazu osobností, organizací (soukromých, státních či nestátních) či událostí, který vytvářejí média, slouží také tzv. mediální analýza.
Zdroj: Wikipedie http://cs.wikipedia.org/wiki/Anal%C3%BDza
Takže pěkná a dlouhá recenze, jako Balrog... Ale Analýza ani z jednoho z výče jmenovaných hledisek. Pro Analýzu to chce předmět zkoumání... a postupně to pak vést k nějakému cíli.
A trochu k tomu, co je to Analýza. Ta Analýza v mediálních studiích to asi vystihuje nejvíc, i když NWN není úplně rádio ani televize. Ale je to asi nejbližší:
Analýza v mediálních studiích
Analýzou médií rozumíme kritické vyhodnocování role médií ve společnosti, jejich fungování, popřípadě jejich účinků na příjemce. Mezi metody analýzy médií bývá řazena např. sémiotická analýza, marxistická analýza nebo sociologická analýza. Metody výzkumu médií naopak představují soubory pracovních postupů, jejichž využitím se lze dobrat objektivizovatelných dat. Patří sem např. obsahová analýza, rétorická analýza, skupinové rozhovory a podobně. Ke zkoumání obrazu osobností, organizací (soukromých, státních či nestátních) či událostí, který vytvářejí média, slouží také tzv. mediální analýza.
Zdroj: Wikipedie http://cs.wikipedia.org/wiki/Anal%C3%BDza
Takže pěkná a dlouhá recenze, jako Balrog... Ale Analýza ani z jednoho z výče jmenovaných hledisek. Pro Analýzu to chce předmět zkoumání... a postupně to pak vést k nějakému cíli.
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Mne se to libi
AD Analyza: Souhlasim s vyse napsanym. Kdybys psal diplomku na tema Equilibrie, tak by to byl solidni teoreticky uvod, ze ktereho je videt, ze jsi tomu venoval dost casu a problematice rozumis Nechci rypat, k analyze mi tam ale chybi nejake predpoklady, rozbor a zhodnoceni - zamysleni se nad HCRP, socialni stranky (vysledky nejakych pruzkumu - vek, odehrane hodiny), psychika hracu/postav (jak jiz zminil kokosak) atd …
AD Zaver: Mozna nejake porovnani s technicky vyspelejsi platformou? Kdyz uz sci-fi, tak hodit nejaky link na knizku (napr. Lukjanenko)
Kazdopadne, pro hrace RPG to muze byt celkem dost dobre lakadlo Podle me, dobra prace
AD Analyza: Souhlasim s vyse napsanym. Kdybys psal diplomku na tema Equilibrie, tak by to byl solidni teoreticky uvod, ze ktereho je videt, ze jsi tomu venoval dost casu a problematice rozumis Nechci rypat, k analyze mi tam ale chybi nejake predpoklady, rozbor a zhodnoceni - zamysleni se nad HCRP, socialni stranky (vysledky nejakych pruzkumu - vek, odehrane hodiny), psychika hracu/postav (jak jiz zminil kokosak) atd …
AD Zaver: Mozna nejake porovnani s technicky vyspelejsi platformou? Kdyz uz sci-fi, tak hodit nejaky link na knizku (napr. Lukjanenko)
Kazdopadne, pro hrace RPG to muze byt celkem dost dobre lakadlo Podle me, dobra prace
Přečetl jsem. Analýza to není. Recenze to podle mě taky není. Celá první půlka, jakkoli dlouhá, je úvod + průvodce vytvořením postavy. Druhá půlka je z většiny provařením toho, co se píše na stránkách Equilibrie. Nemám pocit, že by tenhle článek přinesl cokoli nového. O kvalitě napsání nemluvě.
Jako úspěch to můžeš brát, pokud bylo Tvým cílem přitáhnout další hráče … v tom případě to podle mě funguje. Jestli je ale hromadné přitahování nových hráčů kladný nebo záporný efekt, to si nejsem jistý. Pokud mezi těmi, co se přidají díky Tvému článku, bude aspoň pár kvalitních hráčů, pak to nejspíš stojí za to, i kdyby to znamenalo víc podvádějících a nehezky hrajících munchkinů.
Jako úspěch to můžeš brát, pokud bylo Tvým cílem přitáhnout další hráče … v tom případě to podle mě funguje. Jestli je ale hromadné přitahování nových hráčů kladný nebo záporný efekt, to si nejsem jistý. Pokud mezi těmi, co se přidají díky Tvému článku, bude aspoň pár kvalitních hráčů, pak to nejspíš stojí za to, i kdyby to znamenalo víc podvádějících a nehezky hrajících munchkinů.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Tak spíše zklamání. Je to příšerně dlouhý a není to analýza a ani recenze. Spíše popis systému, EQ a hry na ní. Nejsem náročnej čtenář, ale pár drobností by se vytknout dalo (nevhodné používání cizích nebo slangových výrazů, nedodržování tvaru slov jak jsou uvedena na začátku v Důležitých pojmech, kostrbatost některých vět atd).
Jo a moc pěkný je:
Za vznikem EQ stojí dvě přezdívky – Labir a Onyx.
Jo a moc pěkný je:
Za vznikem EQ stojí dvě přezdívky – Labir a Onyx.
-
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
Díky všem
abych se nějak vyjádřil... já si taky myslim, že to neni analýza recenze možná :)… každopádně co se týče stylu analýzy...učitel nám poslal tohle:
těch možností v anketě je škoda :D ale nevadí...
kokosák: měl to být komplexní rozbor hry, tak když sem si vybral EQ musel sem to pojmout komplexně :) aj interface atd :)
Taky mě zaujalo, že někteří to pokládáte za recenzi a někteří ani za ni ne :) tak jak si vy, co to nepovažujete za recenzi představujete recenzi? :)
Ano, taky sem chtěl "nalákat" pár nových hráčů :) páč věřim, že pokud si to někdo ze spolužáků přečte, tak ho to zaujme :) tím, že bude vědět jaký sou tu zvyklosti je menší pravděpodobnost, že bude prasit... a navíc to nejsou žádný malý děcka ale dospělý lidi, co maj kladnej vstah ke klasickým hrám 90. let :)
Sethiel: jo, to je fakt :) nic novýho to nepřináší... to sem psal hned na začátku :) že to všechno budete znát... mohl sem se snažit to trochu víc rozebrat účinky, to je asi fakt...
dave: hej snažil sem se to zkrátit, ale ještě sem to prodloužil :D fakt netušim jak by se to dalo napsat kratší tak, aby tomu rozuměl aj člověk co třeba nikdy NWN nehrál...nebo co nikdy nehrál RPG, ale věcné výtky co se stylu týče beru :)
za pochvalu dík
abych se nějak vyjádřil... já si taky myslim, že to neni analýza recenze možná :)… každopádně co se týče stylu analýzy...učitel nám poslal tohle:
Tak dále PŘEDEM: co se týče obav cybermisy, tak rozhodně nikdo z vás nerýpe, sem rád, že ste tomu vůbec obětovali čas :) takže sem za každej názor rád (krom toho mám fakt super dny, takže mě náladu nepokazí asi nic )Pokyny pro analýzu hry
Toto není osnova, ale spíš seznam věcí, které byste neměli opomenout – pořadí je na vás. Analýza je rekurzivní proces, ve kterém se budete pracovat na různých rovinách obecnosti. Především je důležité, aby vaše analýza byla koherentní a byla smysluplně vystavěná. Můžete se specificky zaměřit na některé z témat anebo poskytnout obecnější přehled.
1. Hrajte hru
Hru byste měli dohrát nebo dohrát alespoň její podstatnou část. Nespoléhejte se na to, že jste ji „kdysi“ hráli. Je třeba, abyste se na ni podívali znovu a poučeně. Nepoužívejte cheaty a návody (alespoň ne pořád), abyste si uvědomili překážky a náročnost jejich řešení. Během hraní si čiňte zápisky. Pokud odkazujete na nějakou událost ve hře, nestačí napsat „ve hře zabijete draka“, ale musíte nás seznámit s tím, kdy se to stane, jak se drak jmenuje, kdo a jak ho zabije a co to má za následky.
2. Kontext
Celou analýzu uveďte ludografickým údajem ve tvaru: Výrobce, rok, celý název, platforma. Zjistěte si o hře co nejvíc informací.
Kde a kdy byla vyrobena?
Je to část nějaké série nebo součást nějaké transmediální frančízy (Pán prstenů, Warhammer, Star Wars)?
Kdo ji vytvořil a je to relevantní?
Na jaké vyšla platformy a jak se jednotlivé verze lišily?
Jaký je technologický kontext a obchodní model – je to arkáda, hra prodávaná v krabici, indie hra, volně šiřitelná, je-li online, platí se za připojení k serveru?
Pro jaké publikum je hra určená?
Jak kontext hru ovlivňuje?
3. Žánr a konvence
K jakému žánru se hra hlásí, na které hry navazuje, odkud přebírá herní mechaniky?
V čem je inovativní a v čem je konzervativní?
Je nějak ovlivněna konvencemi dané kultury?
4. Základní popis
Pro kolik je hra hráčů?
Z jakých segmentů se skládá a jak se liší?
Co je cílem hry?
Co se ve hře „dělá“? Jak probíhá interakce, jak se hra ovládá?
Jaký je celkový dojem ze hry (estetika hry)?
Jaké je téma a jak vypadá herní svět?
Jaký je vizuální styl hry? Pokouší se o realismus?
5. Formální analýza
Jaké hra obsahuje mechaniky?
Jak spolu souvisejí a jak dohromady fungují v akci (dynamika)?
Jak mechanika zapadá do fikce herního světa, jaká je míra abstrakce?
Je fikce konzistentní s pravidly hry?
Jak hra pracuje s prostorem?
Jaká je míra mediace? Jak hráč ovládá avatar, jak vypadá interface?
Jakou má hráč míru svobody? Jaké jsou její limity?
Jak hra hráči předkládá překážky a problémy? Jak hra „plyne“ (flow)?
6. Interpretace a kritika
Co chtěli tvůrci hrou „říci“, chtěli-li?
Co nám hra říká o aktivitách, které v ní provádíme?
Jak hra reprezentuje svůj obsah? Používá stereotypní zobrazení genderů, povolání, národů apod.?
Jak grafika a zvuk přispívají k hernímu zážitku?
Co na hře nefunguje nebo to je inkozistentní – a jak to zlepšit?
7. Závěr
Jaká je pozice hry v kontextu média a v celkovém kulturním kontextu?
Co nám říká o médiu jako takovém? Ukazuje nám jeho omezení, posunuje je?
Jaké otázky hra vyvolává pro disciplínu herních studií?
8. Styl
Používejte terminologii herních studií. Buďte přesní – odlišujte hratelné a nehratelné postavy, interface od vlastního herního světa. Vyvarujte se žurnalistického pohledu: nepíšete průvodce pro spotřebitele, ale fundovanou analýzu. Nestačí napsat, že hra se hezky hraje a má hezkou grafiku, ale je třeba zjistit, proč se hraje, tak jak se hraje a z čeho (ne)příjemný zážitek plyne, co pro hráče „znamená“. Neberte nic jako garantovanou, samozřejmou pravdu.
těch možností v anketě je škoda :D ale nevadí...
kokosák: měl to být komplexní rozbor hry, tak když sem si vybral EQ musel sem to pojmout komplexně :) aj interface atd :)
Taky mě zaujalo, že někteří to pokládáte za recenzi a někteří ani za ni ne :) tak jak si vy, co to nepovažujete za recenzi představujete recenzi? :)
Ano, taky sem chtěl "nalákat" pár nových hráčů :) páč věřim, že pokud si to někdo ze spolužáků přečte, tak ho to zaujme :) tím, že bude vědět jaký sou tu zvyklosti je menší pravděpodobnost, že bude prasit... a navíc to nejsou žádný malý děcka ale dospělý lidi, co maj kladnej vstah ke klasickým hrám 90. let :)
Sethiel: jo, to je fakt :) nic novýho to nepřináší... to sem psal hned na začátku :) že to všechno budete znát... mohl sem se snažit to trochu víc rozebrat účinky, to je asi fakt...
dave: hej snažil sem se to zkrátit, ale ještě sem to prodloužil :D fakt netušim jak by se to dalo napsat kratší tak, aby tomu rozuměl aj člověk co třeba nikdy NWN nehrál...nebo co nikdy nehrál RPG, ale věcné výtky co se stylu týče beru :)
za pochvalu dík
Tak, není to analýza, je to hezký popis Equilibrie. Taky jsem čekal, jak se do nás pustíš jako do party psychopatů, co neunesou tíhu reálného světa a schovávají se v ulitách fantasy hrdinů. Snmad přístě :o)) Jo a bylo tam doporučení, že by jsi měl hru dohrát, to jsi tedy moc nesplnil, nebo budeš první
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
já hrdina jsem i v reálu akorát se schovávám za počítačem
ale jinak mě se to vcelku líbilo, i když pravda je to jen shrnutí věcí již několikrát vyřčených, snad by to ale novým potencionálním hráčům mohlo pomoci
přeji mnoho uspěchů
ale jinak mě se to vcelku líbilo, i když pravda je to jen shrnutí věcí již několikrát vyřčených, snad by to ale novým potencionálním hráčům mohlo pomoci
přeji mnoho uspěchů
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
-
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
tak a je to tu zase :) ale tentokrát bych jen rád oznámil, že pokud moje postavy (asi spíš Melisimu) uvidíte v následujících dnech (možná i dnes) online, tak se neděste, svět se nezbláznil :D jen píšu analýzu v rámci své bakalářské práce s tématem "Konstrukce prostoru v počítačových hrách prostřednictvím zvuku"...a nejspíš budu analyzovat zvuky na EQ... mohl bych analyzovat i singleplayer, ale přece jen sem s EQ víc zžitý a nejsem si jistý jaký jsou tam rozdíly ve zvukové stránce... každopádně, pokud mě někdo potkáte a nebudu reagovat, nebojte není to makro styl :) prostě si asi zrovna zapisuju nějaký poznámky :)
Pracovat na sve BP je jiste zasluzna cinnost, ale vyjimku z pravidel ti to neposkytuje. Snaz se svoji analyzu delat tak, abys pravidla neporusoval a narusoval hru ostatnich co nejmene. Dikymagnumik píše:tak a je to tu zase :) ale tentokrát bych jen rád oznámil, že pokud moje postavy (asi spíš Melisimu) uvidíte v následujících dnech (možná i dnes) online, tak se neděste, svět se nezbláznil :D jen píšu analýzu v rámci své bakalářské práce s tématem "Konstrukce prostoru v počítačových hrách prostřednictvím zvuku"...a nejspíš budu analyzovat zvuky na EQ... mohl bych analyzovat i singleplayer, ale přece jen sem s EQ víc zžitý a nejsem si jistý jaký jsou tam rozdíly ve zvukové stránce... každopádně, pokud mě někdo potkáte a nebudu reagovat, nebojte není to makro styl :) prostě si asi zrovna zapisuju nějaký poznámky :)