Pokus o analýzu EQ

Equilibrie jako karetní hra, divadlo, desková hra atd...

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět

Co říkáte na tuto práci?

Zbytečně dlouhá a ne moc povedená analýza
1
7%
Zbytečně dlouhá a ne moc povedená recenze
5
36%
Dobrá analýza
0
Žádná hlasování
Dobrá recenze
5
36%
Nevím, nečetl/a jsem
3
21%
 
Celkem hlasů: 14

magnumik
Příspěvky: 1700
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Pokus o analýzu EQ

Příspěvek od magnumik »

Zdravím :smile: od pátku do dneška sem pracoval na jedné věci. Analýze pc hry pro předmět Herní Studia. Nejsem si jistý do jaké míry se mi povedlo trefit se do stylu ANALÝZY, nicméně snažil jsem se. Dost možná se jedná o prachobyčejnou recenzi s pár cizými slovy. Každopádně rozsah sme měli daný kolem 4 stran A4... Jak jistě víte EQ je velice komplexní svět na kterém je toho tolik co popisovat :biggrin: no a tak sem rozsah překročil více než čtyřikrát no... a na 17cti stránkách se tak můžete dočíst všchno co už víte o EQ :biggrin: Tvořil jsem to nejen se snahou o analýzu, ale také se snahou o ukázku fungování EQ pro nové potenciální hráče z řad spolužáků navštěvující přednášky předmětu Herní studia.
Práci naleznete zde: http://brnoblaster.blogspot.com/2009/05 … ibrie.html

Pokud to někdo z vás přečte, můžete se vyjádřit... zároven prosím příjměte mou gratulaci :biggrin: Díky za pozornost :smile:
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2538
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Magnumiku, ten závěr je hrozně patetickej :)) (Ze všech prací čtu nejdřív závěr) - Zítra se vyjádřím lépe.
Kraki Skengdrang
magnumik
Příspěvky: 1700
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

:D to je čistě vinou učitele, kterej sepsal nějaký věci, kterých si všímat a hodnotit a napsal "Jaké otázky hra vyvolává pro disciplínu herních studií?" :D a mě hold nic jinýho nenapadlo no :biggrin: ale souhlasím s tebou, asi tam neměla byt ta druhá věta :D

Edit: po zjištění, že se ten příspěvek dá editovat sem tu poslední větu smáznul :biggrin: díky za upozornění :smile:
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Člověče, analýza to není vůbec : ) V analýze bych očekával spíš rozbor hráčů, věci, které Equilibrie přináší které u hráčů rozvíjí, co je pro hru na ní potřeba (a to nemyslím technicky), co na ní hráče baví - prostě vše okolo, jen ne "popis" :) Tedy trochu popisu ano, ale max na stránku, aby rp pochopili i lidé, co jím jsou spíše nepolíbeni :)

V anketě bych zvolil "je to moc dlouhá, ale celkem pěkná recenze", ale tahle možnost tam není :D
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
kokosak
Příspěvky: 2998
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Mírně zklamán jsem, čekal jsem spíš rozbor sociální stránky HCRP na EQ, vliv psychiky postavy na hráče atp. Je to spíš popis NWN a EQ, ani recenze to neni.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

:smile: Opravdu "patetická" věta...

A trochu k tomu, co je to Analýza. Ta Analýza v mediálních studiích to asi vystihuje nejvíc, i když NWN není úplně rádio ani televize. Ale je to asi nejbližší:

Analýza v mediálních studiích

Analýzou médií rozumíme kritické vyhodnocování role médií ve společnosti, jejich fungování, popřípadě jejich účinků na příjemce. Mezi metody analýzy médií bývá řazena např. sémiotická analýza, marxistická analýza nebo sociologická analýza. Metody výzkumu médií naopak představují soubory pracovních postupů, jejichž využitím se lze dobrat objektivizovatelných dat. Patří sem např. obsahová analýza, rétorická analýza, skupinové rozhovory a podobně. Ke zkoumání obrazu osobností, organizací (soukromých, státních či nestátních) či událostí, který vytvářejí média, slouží také tzv. mediální analýza.

Zdroj: Wikipedie http://cs.wikipedia.org/wiki/Anal%C3%BDza

Takže pěkná a dlouhá recenze, jako Balrog... Ale Analýza ani z jednoho z výče jmenovaných hledisek. Pro Analýzu to chce předmět zkoumání... a postupně to pak vést k nějakému cíli.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Mne se to libi :smile:

AD Analyza: Souhlasim s vyse napsanym. Kdybys psal diplomku na tema Equilibrie, tak by to byl solidni teoreticky uvod, ze ktereho je videt, ze jsi tomu venoval dost casu a problematice rozumis :yes: Nechci rypat, k analyze mi tam ale chybi nejake predpoklady, rozbor a zhodnoceni - zamysleni se nad HCRP, socialni stranky (vysledky nejakych pruzkumu - vek, odehrane hodiny), psychika hracu/postav (jak jiz zminil kokosak) atd … :clover:

AD Zaver: Mozna nejake porovnani s technicky vyspelejsi platformou? Kdyz uz sci-fi, tak hodit nejaky link na knizku (napr. Lukjanenko) :biggrin:

Kazdopadne, pro hrace RPG to muze byt celkem dost dobre lakadlo :yes: Podle me, dobra prace :good:
Sethiel
Příspěvky: 291
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Přečetl jsem. Analýza to není. Recenze to podle mě taky není. Celá první půlka, jakkoli dlouhá, je úvod + průvodce vytvořením postavy. Druhá půlka je z většiny provařením toho, co se píše na stránkách Equilibrie. Nemám pocit, že by tenhle článek přinesl cokoli nového. O kvalitě napsání nemluvě.
Jako úspěch to můžeš brát, pokud bylo Tvým cílem přitáhnout další hráče … v tom případě to podle mě funguje. Jestli je ale hromadné přitahování nových hráčů kladný nebo záporný efekt, to si nejsem jistý. Pokud mezi těmi, co se přidají díky Tvému článku, bude aspoň pár kvalitních hráčů, pak to nejspíš stojí za to, i kdyby to znamenalo víc podvádějících a nehezky hrajících munchkinů.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
dave
Příspěvky: 141
Registrován: 2. 7. 2007 23.32

Příspěvek od dave »

Tak spíše zklamání. Je to příšerně dlouhý a není to analýza a ani recenze. Spíše popis systému, EQ a hry na ní. Nejsem náročnej čtenář, ale pár drobností by se vytknout dalo (nevhodné používání cizích nebo slangových výrazů, nedodržování tvaru slov jak jsou uvedena na začátku v Důležitých pojmech, kostrbatost některých vět atd).
Jo a moc pěkný je:
Za vznikem EQ stojí dvě přezdívky – Labir a Onyx. :smile:
magnumik
Příspěvky: 1700
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

Díky všem :smile:

abych se nějak vyjádřil... já si taky myslim, že to neni analýza :biggrin: recenze možná :)… každopádně co se týče stylu analýzy...učitel nám poslal tohle:
Pokyny pro analýzu hry

Toto není osnova, ale spíš seznam věcí, které byste neměli opomenout – pořadí je na vás. Analýza je rekurzivní proces, ve kterém se budete pracovat na různých rovinách obecnosti. Především je důležité, aby vaše analýza byla koherentní a byla smysluplně vystavěná. Můžete se specificky zaměřit na některé z témat anebo poskytnout obecnější přehled.

1. Hrajte hru
Hru byste měli dohrát nebo dohrát alespoň její podstatnou část. Nespoléhejte se na to, že jste ji „kdysi“ hráli. Je třeba, abyste se na ni podívali znovu a poučeně. Nepoužívejte cheaty a návody (alespoň ne pořád), abyste si uvědomili překážky a náročnost jejich řešení. Během hraní si čiňte zápisky. Pokud odkazujete na nějakou událost ve hře, nestačí napsat „ve hře zabijete draka“, ale musíte nás seznámit s tím, kdy se to stane, jak se drak jmenuje, kdo a jak ho zabije a co to má za následky.

2. Kontext
Celou analýzu uveďte ludografickým údajem ve tvaru: Výrobce, rok, celý název, platforma. Zjistěte si o hře co nejvíc informací.
Kde a kdy byla vyrobena?
Je to část nějaké série nebo součást nějaké transmediální frančízy (Pán prstenů, Warhammer, Star Wars)?
Kdo ji vytvořil a je to relevantní?
Na jaké vyšla platformy a jak se jednotlivé verze lišily?
Jaký je technologický kontext a obchodní model – je to arkáda, hra prodávaná v krabici, indie hra, volně šiřitelná, je-li online, platí se za připojení k serveru?
Pro jaké publikum je hra určená?
Jak kontext hru ovlivňuje?

3. Žánr a konvence
K jakému žánru se hra hlásí, na které hry navazuje, odkud přebírá herní mechaniky?
V čem je inovativní a v čem je konzervativní?
Je nějak ovlivněna konvencemi dané kultury?

4. Základní popis
Pro kolik je hra hráčů?
Z jakých segmentů se skládá a jak se liší?
Co je cílem hry?
Co se ve hře „dělá“? Jak probíhá interakce, jak se hra ovládá?
Jaký je celkový dojem ze hry (estetika hry)?
Jaké je téma a jak vypadá herní svět?
Jaký je vizuální styl hry? Pokouší se o realismus?

5. Formální analýza
Jaké hra obsahuje mechaniky?
Jak spolu souvisejí a jak dohromady fungují v akci (dynamika)?
Jak mechanika zapadá do fikce herního světa, jaká je míra abstrakce?
Je fikce konzistentní s pravidly hry?
Jak hra pracuje s prostorem?
Jaká je míra mediace? Jak hráč ovládá avatar, jak vypadá interface?
Jakou má hráč míru svobody? Jaké jsou její limity?
Jak hra hráči předkládá překážky a problémy? Jak hra „plyne“ (flow)?

6. Interpretace a kritika
Co chtěli tvůrci hrou „říci“, chtěli-li?
Co nám hra říká o aktivitách, které v ní provádíme?
Jak hra reprezentuje svůj obsah? Používá stereotypní zobrazení genderů, povolání, národů apod.?
Jak grafika a zvuk přispívají k hernímu zážitku?
Co na hře nefunguje nebo to je inkozistentní – a jak to zlepšit?

7. Závěr
Jaká je pozice hry v kontextu média a v celkovém kulturním kontextu?
Co nám říká o médiu jako takovém? Ukazuje nám jeho omezení, posunuje je?
Jaké otázky hra vyvolává pro disciplínu herních studií?

8. Styl
Používejte terminologii herních studií. Buďte přesní – odlišujte hratelné a nehratelné postavy, interface od vlastního herního světa. Vyvarujte se žurnalistického pohledu: nepíšete průvodce pro spotřebitele, ale fundovanou analýzu. Nestačí napsat, že hra se hezky hraje a má hezkou grafiku, ale je třeba zjistit, proč se hraje, tak jak se hraje a z čeho (ne)příjemný zážitek plyne, co pro hráče „znamená“. Neberte nic jako garantovanou, samozřejmou pravdu.
Tak dále :smile: PŘEDEM: co se týče obav cybermisy, tak rozhodně nikdo z vás nerýpe, sem rád, že ste tomu vůbec obětovali čas :) takže sem za každej názor rád (krom toho mám fakt super dny, takže mě náladu nepokazí asi nic :megalol: )

těch možností v anketě je škoda :D ale nevadí...

kokosák: měl to být komplexní rozbor hry, tak když sem si vybral EQ musel sem to pojmout komplexně :) aj interface atd :)

Taky mě zaujalo, že někteří to pokládáte za recenzi a někteří ani za ni ne :) tak jak si vy, co to nepovažujete za recenzi představujete recenzi? :)

Ano, taky sem chtěl "nalákat" pár nových hráčů :) páč věřim, že pokud si to někdo ze spolužáků přečte, tak ho to zaujme :) tím, že bude vědět jaký sou tu zvyklosti je menší pravděpodobnost, že bude prasit... a navíc to nejsou žádný malý děcka ale dospělý lidi, co maj kladnej vstah ke klasickým hrám 90. let :)

Sethiel: jo, to je fakt :) nic novýho to nepřináší... to sem psal hned na začátku :) že to všechno budete znát... mohl sem se snažit to trochu víc rozebrat účinky, to je asi fakt...

dave: hej snažil sem se to zkrátit, ale ještě sem to prodloužil :D fakt netušim jak by se to dalo napsat kratší tak, aby tomu rozuměl aj člověk co třeba nikdy NWN nehrál...nebo co nikdy nehrál RPG, ale věcné výtky co se stylu týče beru :)

za pochvalu dík :biggrin:
Jája CZE
Příspěvky: 668
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Tak, není to analýza, je to hezký popis Equilibrie. Taky jsem čekal, jak se do nás pustíš jako do party psychopatů, co neunesou tíhu reálného světa a schovávají se v ulitách fantasy hrdinů. Snmad přístě :o)) Jo a bylo tam doporučení, že by jsi měl hru dohrát, to jsi tedy moc nesplnil, nebo budeš první :bleh:
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Uživatelský avatar
Tomyn
Příspěvky: 2668
Registrován: 12. 11. 2007 10.10
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomyn »

já hrdina jsem i v reálu akorát se schovávám za počítačem :megalol:

ale jinak mě se to vcelku líbilo, i když pravda je to jen shrnutí věcí již několikrát vyřčených, snad by to ale novým potencionálním hráčům mohlo pomoci

přeji mnoho uspěchů
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
magnumik
Příspěvky: 1700
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

jo a zapoměl sem říct, že učitel mě to uznal, takže to nemusim opravovat :)

jája: neměla to být analýza mentality hráčů :biggrin: mno jo, to je ta zvláštnost EQ, že se nedá vyhrát ;)

Tomyn: jojo :)
magnumik
Příspěvky: 1700
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

tak a je to tu zase :) ale tentokrát bych jen rád oznámil, že pokud moje postavy (asi spíš Melisimu) uvidíte v následujících dnech (možná i dnes) online, tak se neděste, svět se nezbláznil :D jen píšu analýzu v rámci své bakalářské práce s tématem "Konstrukce prostoru v počítačových hrách prostřednictvím zvuku"...a nejspíš budu analyzovat zvuky na EQ... mohl bych analyzovat i singleplayer, ale přece jen sem s EQ víc zžitý a nejsem si jistý jaký jsou tam rozdíly ve zvukové stránce... každopádně, pokud mě někdo potkáte a nebudu reagovat, nebojte není to makro styl :) prostě si asi zrovna zapisuju nějaký poznámky :)
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

magnumik píše:tak a je to tu zase :) ale tentokrát bych jen rád oznámil, že pokud moje postavy (asi spíš Melisimu) uvidíte v následujících dnech (možná i dnes) online, tak se neděste, svět se nezbláznil :D jen píšu analýzu v rámci své bakalářské práce s tématem "Konstrukce prostoru v počítačových hrách prostřednictvím zvuku"...a nejspíš budu analyzovat zvuky na EQ... mohl bych analyzovat i singleplayer, ale přece jen sem s EQ víc zžitý a nejsem si jistý jaký jsou tam rozdíly ve zvukové stránce... každopádně, pokud mě někdo potkáte a nebudu reagovat, nebojte není to makro styl :) prostě si asi zrovna zapisuju nějaký poznámky :)
Pracovat na sve BP je jiste zasluzna cinnost, ale vyjimku z pravidel ti to neposkytuje. Snaz se svoji analyzu delat tak, abys pravidla neporusoval a narusoval hru ostatnich co nejmene. Diky :clover:
magnumik
Příspěvky: 1700
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

To se samozřejmě pokusím, jen sem to chtěl oznámit, aby všichni věděli a nenadělalo to problémy větší než případné nezbytně nutné... budu se snažit držet od hráčů dál, když budu zrovna psát...
Odpovědět