Stránka 1 z 1
AI odhad ohrožení
Napsal: 7. 6. 2009 12.50
od merlik
Předem mého příspěvku bych jen rád zdůraznil, že celý jeho obsah je jen výplodem mé nwn systémy neovlivněné mysli a vůbec - prostě jen takový základ pro nápad. Možná že se ukáže úplně zcestný... Ale chci se o něj alespoň podělit.
Tak tedy - tuším, že na EQ se umělá inteligence NPC (dále jen AI) snaží útočit na postavu s nejvyšším levelem ve skupině. Neznám přesně, jak je to uděláno (nemám to prozkoumané - vesměs se konfrontacím vyhýbám) a ani nemám přístup k informacím, o tom jak to je uděláno. Ale představte si následující dva scénáře:
Postava pravidelně chodí místy a často si se skřety vyřizuje účty. Skřeti by si o ní asi pověděli a pokud by ji viděli ve skupině, určitě by ji brali jako velké ohrožení.
Naproti tomu přijde obyčejně oblečená postavička do Říše, zatímco léta žila v Království. Vyrazí na výpravu a byť je nejvyšší level ve skupince, ale oblečena značně obyčejně mezi skupinkou naleštěných bojovníků. Inteligentní nepřátelé si ji nejpíše jako hlavní terč nevyberou. (Já vím, dá se okecat cokoliv... Zvlášť nevím jak zohlednit to, že takový kouzelník může (a já se o to snažím) vypadat nenápadně, přitom ohrožením je. Jenže jak to přesně také poznat? Šamani vycítí?)
No a tak jsem si říkal, jestli by se nedalo do toho odhadu AI na koho útočit zohlednit, že postava se v daných místech často vyskytuje (někde na fóru jsem tuším četl, že se statistika o výskytu v lokacích sbírá) a také to, jak je oblečená a jak krásné zbraně má v rukou (ke každému itemu by se nedal přidat nějaký index určující, jak moc velké ohrožení představuje? - nevím, jestli to technicky jde, o nwn nevím nic).
A tak by mi zajímalo, jestli je to vůbec třebas možné a … jestli si vůbec někdo dokáže představit, jak to udělat a hlavně vyvážit. No a pokud je to úplně zcestné, tak … na to zapomeňte :)
.
Napsal: 7. 6. 2009 14.03
od Bruciacullo
K tomu utočení na nejvižší levl... Hm zažil jsem jak okolo mě běhala postavička s osmým levlem pronásledovaná salamandrem kterému jsem se předtím postavil do cesty a sekal do něj.. jednoduše mě obešel a šel po tom slabším a celou dobu co sem salamandra sekal tak pronásledoval ten osmej levl takže nevim nevim... Možná to byl jen vyjímečnej případ *pokrčí rameny*
Napsal: 7. 6. 2009 14.09
od kokosak
No, oni si "zlouni" taky nemusí vybírat ty nejnebezpečnější protivníky

Nicméně, jestli jsem to dobře pochopil, tak je to do určité míry i OOC záležitost, kvůli vyváženosti. Spawn se přece jen dělá mimo jiné i podle levelů postav a pokud potvora spawnutá pro lvl 20 mága narazí na lvl 10 bojovníka, bude to nejspíš dost rychlé.
K IC aspektu: vidím skupinu. Vepředu jdou čtyři maníci se štíty, za nima někdo v kutně a ještě kus dál někdo, kdo očividně nemá žádnou zbraň ani brnění. A hned vidím že kdo jsou bojovníci první linie, kněz (nebo support) druhé linie a kdo prskavka. A primárně se budu snažit sejmout prskavku, pak support a až nakonec bojovníky. Je fakt, že tenhle mechanismus by se IMHO měl uplatit pouze v závislosti na inteligenci potvory - aby takhle takticky uvažovala třeba želatinová krychle, nebo i jezevec se mi zdá moc.
K tomu jak kde kdo je... předpokládá se, že při setkání s červeným nepřítelem přežil buď nepřítel, nebo bojovník. Takže buď není koho si pamatovat, anebo naopak není kdo by to řekl ostatním skřetům.
Napsal: 7. 6. 2009 14.32
od Street_cz
s tím jezevcem.. tam bych viděl IC vysvětlení v tom, že se třeba rachotících bojovníků lekne a jelikož je i přesto dost agresivní, tak se vrhne na ty vzadu, o kterých si myslí, že má větší šanci uspět (ohryzat nohu v plátech jde těžko) :-)
Napsal: 7. 6. 2009 14.46
od merlik
Rozhodně má Kokosák pravdu s tím, že výběr by měl záviset na inteligenci potvory. To mi poté na procházce taky napadlo. Ale i to je kdyžtak pořád spočitatelné. A s těma prskavkama, s těma je to složitý no. Ale co do vzorečku prostě dosadit - prázdné ruce && slušné oblečení = mág. Ono ale tohle není problém jen AI, ale i PC - El má obrázek sice jasně určující, že je mág, ale chodí oblečen tak (a má to i v popisu), že z toho od pohledu vidět mága by mělo být těžké (myslím pro toho, kdo ho vidí poprvé) - a tak si říkám, asi těžko naučit AI hrát lépe než lidi.
Ale jak říkám, jenom mi to tak napadlo, když jsem si vzpomněl na příspěvky z "Co vás ve hře dostalo" a to co jsem taky párkrát zažil - elf v kutně s tím nejobyčejnějším lukem je napaden jako první, byť okolo jsou "zajímavější" cíle.
No, celé tohle udělat by bylo asi hodně složité...
Napsal: 7. 6. 2009 14.49
od Sethiel
Optimální rozdělení útoku je podle mě útočit na postavy v pořadí podle poměru "nebezpečnost/zranitelnost". Aneb když vidím bojovníka v těžký zbroji a čaroděje (a odhadnu, že jsou tak zhruba stejně nebezpeční), tak útočím prvně na čaroděje, protože ho dostanu dřív (obecně, neplatí vždy, zde je taky hodně místa pro odhad) a rychleji se tak zbavím "jednotkového ohrožení", řečeno matematicky.
Stejně tak, pokud vidím zkušeně vypadajícího čaroděje a nějaký vořezávátko vedle něj, tak jednou ranou sejmu ořezávátko (protože by přece jen otravovalo, a zabít ho nedá práci) a pak se věnuju čarodějovi.
Není to vlastně úplně optimální, zvlášť kdy beru v úvahu magii … ta s tím dost háže. Ale pro fyzicky bojující postavy si myslím, že se to optimálnímu řešení dost blíží.
Napsal: 7. 6. 2009 16.02
od merlik
No a teď tedy otázka - dá se to v nwn technicky udělat? :)
Rozhodně mi tu nešlo o to rozebrat jak útočit, to stejně neumím, ale o to, jestli by to AI dokázala a jestli by to bylo přínosem a vypadalo to pěkně nebo ne. Nebo jestli snad už to není, to moc nevím, jen odhaduji.
Napsal: 7. 6. 2009 16.08
od kokosak
No, v tuhle chvíli to AI trochu metagejmuje, protože se koukne na povolání, ačkoli se ten dotyčný nijak neprojeví. Ale vzhledem k poměru kouzelníků chodících v plátové zbroji se štítem proti práci na naprogramování opravdu IC inteligentní AI je to myslím v pořádku.
Napsal: 7. 6. 2009 16.22
od George
Dal bych to tak, aby NPC útočili na nejbližší.. ale i takhle mi to vyhovuje jakožto tankerovi, když na mě vše nabíhá protože mám lvly zaklínače

Napsal: 7. 6. 2009 17.17
od Nalk
Neznáte partyzánské taktiky? Zaútočím na to co se jeví jako slabé, zraním a zmizím. Tím zpomalím + oslabím soupeře. A pak útočím zas a zas.
K tématu: no to víte.. parta jistých super high lvl se super artefaktovým vybavením si stěžovala, jak je hra nudná, když všecko rozsekají, tak hold Labir zvýšil spawn pro ty epické týpky a naučil potvůrky směřovat se na čaroděje, střelce apod. prostě podle jakési "aury" která z nich sála.

Napsal: 7. 6. 2009 17.36
od Street_cz
Nalk píše:Neznáte partyzánské taktiky? Zaútočím na to co se jeví jako slabé, zraním a zmizím. Tím zpomalím + oslabím soupeře. A pak útočím zas a zas.
K tématu: no to víte.. parta jistých super high lvl se super artefaktovým vybavením si stěžovala, jak je hra nudná, když všecko rozsekají, tak hold Labir zvýšil spawn pro ty epické týpky a naučil potvůrky směřovat se na čaroděje, střelce apod. prostě podle jakési "aury" která z nich sála.

a řekni mi, jak takovej jezevec tu auru vycítí?
Napsal: 7. 6. 2009 18.50
od merlik
Tak já to myslel spíš jako vychytávku. Proti současné AI nic (moc) nemam, ale řekněte - nebyla by to frajeřina, když by AI poznala kouzelníka mezi dvěma stejně vypadajícíma postavama až poté, co by zakouzlil? :)
Napsal: 7. 6. 2009 18.59
od kokosak
Já rači kraft. A ještě radši nový krásný a vyleštěný systém.…. něčeho co řikat nebudu ale Labir o tom ví :D
Napsal: 8. 6. 2009 7.14
od merlik
Což o to, kraft je rozhodně lepčí než něco takovéhleho.
Napsal: 8. 6. 2009 9.22
od Tomyn
CRAFT joooooooooooooo a ne blbosti