Létání
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Létání
A už jsme zase u toho :)
Přes různé vymyšlenosti, které by byly stejně tak fajnové jako zneužitelné mě napadlo, jestli by šla udělat u létajících forem volba, která by postavičku hodila vizuálně nahoru. Tak, jak se to stává při chybě tilesetu (viz obrázek níže). Volba by fungovala pouze v oblastech typu "venku" a pouze v odpovídajících proměnách s dostatečnou manévrovatelností (dráček, drak, balor(?), pixie, elementál vzduchu). Případně by tu byl prostor pro custom spell "Fly", který by tohle též umožňoval.
Jestli to chápu správně, "díky" NWN enginu by to nebylo disbalancující či zneužitelné, protože vzdálenost od pastí/protivníků je počítaná čistě na 2D gridu. Nechal bych na uvážení, zda by tahle volba negovala zpomalení vodou.
Taková prkotinka to je, ale moc by potěšila. Nicméně pokud by představovala víc jak pár řádků kódu, tak bych se s tím nezatěžoval :)
Přes různé vymyšlenosti, které by byly stejně tak fajnové jako zneužitelné mě napadlo, jestli by šla udělat u létajících forem volba, která by postavičku hodila vizuálně nahoru. Tak, jak se to stává při chybě tilesetu (viz obrázek níže). Volba by fungovala pouze v oblastech typu "venku" a pouze v odpovídajících proměnách s dostatečnou manévrovatelností (dráček, drak, balor(?), pixie, elementál vzduchu). Případně by tu byl prostor pro custom spell "Fly", který by tohle též umožňoval.
Jestli to chápu správně, "díky" NWN enginu by to nebylo disbalancující či zneužitelné, protože vzdálenost od pastí/protivníků je počítaná čistě na 2D gridu. Nechal bych na uvážení, zda by tahle volba negovala zpomalení vodou.
Taková prkotinka to je, ale moc by potěšila. Nicméně pokud by představovala víc jak pár řádků kódu, tak bych se s tím nezatěžoval :)
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Re: Létání
Podle me je to zbytecna prace, obzvlaste, pokud by slo o nazrocnejsi zasah. Budes sice letat vysoko, ale systemove nepreletis zadny plot, reku, nic … potvory na tebe budou utocit tak jako tak a v CvC bys *uletim vysoko* stejne pouzit nesmel (bez dohody).kokosak píše: …
*rychle pokyvuje* ….. jenže nejsem si jistej, jestli je to vůbec systémově možný udělat.. napadá mě snad jen úprava fenotypu (přidání novýho, kde by létající postava letěla ještě výš), což by měla být úprava HAKu.kokosak píše:Jde čistě o efekt. Stejně jako "bonusová" křídla na postavě, iluzorní kouzla, custom šaty a tak dále a tak podobně. Systémově něco přelétat by sice bylo úžasné, ale nesmírně zneužitelné a disbalancující.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Pár nápadů a možná i shrnutí.
1. Úprava fenotypu.
Postava systémově běhá, ale graficky létá vysoko.
Ostatní postavy vidí, jak postava lezí vysoko nad obzorem (pokud letící postava přeletí kámen, změní se jí i výška letu ;) )
+ Malá možnost zneužití
+ Celkem pěkné grafické provedení
- Malá možnost využití (Postava nepřeletí plůtek, protože systémově stále běží po zemi)
- Pravděpodobně nutná úprava haků (je-li to vůbec možné)
2. Teleportace s animací letu.
Postava se systémově teleportuje s určitým zpožděním na určené místo, graficky vyletí do vzduchu, kde zmizí a přistane na určeném místě
Ostatní postavy vidí, jak postava vyletí a pak přistane na nějakém místě (i třeba na skálu)
+ Skutečný let s možností vyletět i třeba na skálu, přeletět plůtek, past atd.
+ Velmi pěkné grafické znázornění vzletu a přistání
- Je to mocná zbraň, která by se asi neměla dostat každému do ruky (I když by to ty postavy třeba umět měly, vyletět si, kam postava/hráč chce, to je velká výhoda)
- Zatím nevím, jak udělat tak, aby se postava dostala daleko, takže by to bylo asi skoro jen na překonávání překážet, zbytek by obstaral standardní létající fenotyp, nebo jiný způsob.
3. Zmizení s animací letu.
Postava dostane systémovou neviditelnost (Neodhalitelnou, nedispellnutelnou), graficky vzletí do vzduchu.. postava si v invisu dojde kam potřebuje a pak přistane
Ostatní postavy vidí, jak postava vyletí a pak přistane na nějakém místě (vždy tam, kam by se postava dostala pěšky, např. kdyby chtěla vyletět na skálu, tak to ve skutečnosti musí oběhnout a dostat se tam stejně pěšky, což může trvat hodně dlouho)
+ Možnost nepozorován létat kdekoliv bez potřeby mezipřistání
+ - Nemožnost překonat překážky, postava se dostane jen tam, kam by se dostala i po zemi (Ale plůtek přeletí (oběhne ho a vypadá to tak, jako by ho přeletěla), past nepřeletí (leda by šla oběhnout)
- Velká zneužitelnost (Bez větších úprav)
Poznámky: Samozřejmě by se nastavily okolnosti jako že to nepůjde použít v interiéru, ve více nebezpečných lokacích (aby to sloužilo čistě pro hru a ne pro boj apod.), u možnosti 2 doba trvání přesunu by se řídila podle rychlosti běhu postavy, u možnosti 3 při použití předmětu, rozhovoru apod. by postava automaticky přistála (tak, aby nebyl invis zneužitelný jako invis, ale skutečně jako létání).
Vůbec nejlepší by bylo zkombinovat nějak všechny způsoby, ale o to složitější a hlavně moje znalost možností NWN na tohle nestačí.
Nějaké připomínky/nápady?
1. Úprava fenotypu.
Postava systémově běhá, ale graficky létá vysoko.
Ostatní postavy vidí, jak postava lezí vysoko nad obzorem (pokud letící postava přeletí kámen, změní se jí i výška letu ;) )
+ Malá možnost zneužití
+ Celkem pěkné grafické provedení
- Malá možnost využití (Postava nepřeletí plůtek, protože systémově stále běží po zemi)
- Pravděpodobně nutná úprava haků (je-li to vůbec možné)
2. Teleportace s animací letu.
Postava se systémově teleportuje s určitým zpožděním na určené místo, graficky vyletí do vzduchu, kde zmizí a přistane na určeném místě
Ostatní postavy vidí, jak postava vyletí a pak přistane na nějakém místě (i třeba na skálu)
+ Skutečný let s možností vyletět i třeba na skálu, přeletět plůtek, past atd.
+ Velmi pěkné grafické znázornění vzletu a přistání
- Je to mocná zbraň, která by se asi neměla dostat každému do ruky (I když by to ty postavy třeba umět měly, vyletět si, kam postava/hráč chce, to je velká výhoda)
- Zatím nevím, jak udělat tak, aby se postava dostala daleko, takže by to bylo asi skoro jen na překonávání překážet, zbytek by obstaral standardní létající fenotyp, nebo jiný způsob.
3. Zmizení s animací letu.
Postava dostane systémovou neviditelnost (Neodhalitelnou, nedispellnutelnou), graficky vzletí do vzduchu.. postava si v invisu dojde kam potřebuje a pak přistane
Ostatní postavy vidí, jak postava vyletí a pak přistane na nějakém místě (vždy tam, kam by se postava dostala pěšky, např. kdyby chtěla vyletět na skálu, tak to ve skutečnosti musí oběhnout a dostat se tam stejně pěšky, což může trvat hodně dlouho)
+ Možnost nepozorován létat kdekoliv bez potřeby mezipřistání
+ - Nemožnost překonat překážky, postava se dostane jen tam, kam by se dostala i po zemi (Ale plůtek přeletí (oběhne ho a vypadá to tak, jako by ho přeletěla), past nepřeletí (leda by šla oběhnout)
- Velká zneužitelnost (Bez větších úprav)
Poznámky: Samozřejmě by se nastavily okolnosti jako že to nepůjde použít v interiéru, ve více nebezpečných lokacích (aby to sloužilo čistě pro hru a ne pro boj apod.), u možnosti 2 doba trvání přesunu by se řídila podle rychlosti běhu postavy, u možnosti 3 při použití předmětu, rozhovoru apod. by postava automaticky přistála (tak, aby nebyl invis zneužitelný jako invis, ale skutečně jako létání).
Vůbec nejlepší by bylo zkombinovat nějak všechny způsoby, ale o to složitější a hlavně moje znalost možností NWN na tohle nestačí.
Nějaké připomínky/nápady?
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Teleport emzi dvema pevne danymi body (danymi DM/WB) je neco uplne jineho, nez teleport jako kozlo, kde si PC samo voli sve cilo misto. To prvni na EQ uz funguje, druhe ne.anurin píše:To už se tu řešilo s teleportačními pastmi co? (sry za ot)cybermisa píše:Georgi, vis, proc na EQ neni a dle informaci, ktere mam, ani nebude kouzlo teleport, ktere by te hodilo, kam bys chtel? Ne ze by na to zdejsi magove nemeli …George píše:…
Ještě mě napadlo: nějaká možnost extra mechanismu jako má třeba létající loď. I když.… převážná většina forem nemá systémově na to, aby letěla v příliš vysoké výšce a příliš dlouho, ale i to by se dalo ošetřit. Čas ve vzduchu by se projevoval na únavě v závislosti na proměně, třeba takový drak (dospělý) by si mohl přelétnout z jedné strany Desky na druhou, aniž by na konci byť jen zíval.
Jenže.
Jakékoli systémové létání, ať již krátkodosahový "teleport", nebo dlouhodosahový "přelet" mají zásadní nevýhodu: disbalance. Obecně nastává problém, pokud se uvažuje o zavedení třetího rozměru do map, které byly dělané jako 2D. Mapa je dělaná zpravidla tak, aby hráči určitých schopností překonali určitý spawn a dostali určitou odměnu. V cestě jim brání překážky na zemi. No a pokud se někdo prostě vznese, přeletí překážky, přeletí spawn, vybere třeba pirátům kufr na lodi a zase odletí, není to úplně v pořádku. Tedy, IC to samozřejmně v pořádku JE (proto taky PnP druidi mají létavé proměny jako největší výhodu), ale OOC na to mapa musí být postavená - třeba více lučištníků, spawn blíž lootu atp. I proto třeba na WoWku není možné vzít létavého mounta do starých lokací, kde na létání při tvorbě mapy nikdo nemyslel.
Asi by nebyl takový problém udělat plný systém "teleportačního" létání a povolit ho jen na určitých lokacích, kde by to nebylo disbalancující. Jenže takových je jen hrstka. Krom toho by vyvstával IC problém "proč nemůžu přeletět TUHLE skálu, když s tou skálou o míli vedle mi to jde".
Jinak jeden z hlavních problémů s lítacími proměnamy vidím v tom, že létání je schopná dosáhnout postava už na 6. levelu. Je zde samozřejmně i obdoba problému s mágskými teleporty, i když v jiné míře - mág by se měl umět teleportovat i v dungu a přes dveře, létavec nikoli. Na jednu stranu je tak létání méně mocné, než teleport, na druhou stranu o to více náchylné na zneužití. Bohůmžel se stále dokola ukazuje, že není ani tak problém vymyslet a napsat systém, ale provést to tak, aby nebyl zneužitelný.
Jenže.
Jakékoli systémové létání, ať již krátkodosahový "teleport", nebo dlouhodosahový "přelet" mají zásadní nevýhodu: disbalance. Obecně nastává problém, pokud se uvažuje o zavedení třetího rozměru do map, které byly dělané jako 2D. Mapa je dělaná zpravidla tak, aby hráči určitých schopností překonali určitý spawn a dostali určitou odměnu. V cestě jim brání překážky na zemi. No a pokud se někdo prostě vznese, přeletí překážky, přeletí spawn, vybere třeba pirátům kufr na lodi a zase odletí, není to úplně v pořádku. Tedy, IC to samozřejmně v pořádku JE (proto taky PnP druidi mají létavé proměny jako největší výhodu), ale OOC na to mapa musí být postavená - třeba více lučištníků, spawn blíž lootu atp. I proto třeba na WoWku není možné vzít létavého mounta do starých lokací, kde na létání při tvorbě mapy nikdo nemyslel.
Asi by nebyl takový problém udělat plný systém "teleportačního" létání a povolit ho jen na určitých lokacích, kde by to nebylo disbalancující. Jenže takových je jen hrstka. Krom toho by vyvstával IC problém "proč nemůžu přeletět TUHLE skálu, když s tou skálou o míli vedle mi to jde".
Jinak jeden z hlavních problémů s lítacími proměnamy vidím v tom, že létání je schopná dosáhnout postava už na 6. levelu. Je zde samozřejmně i obdoba problému s mágskými teleporty, i když v jiné míře - mág by se měl umět teleportovat i v dungu a přes dveře, létavec nikoli. Na jednu stranu je tak létání méně mocné, než teleport, na druhou stranu o to více náchylné na zneužití. Bohůmžel se stále dokola ukazuje, že není ani tak problém vymyslet a napsat systém, ale provést to tak, aby nebyl zneužitelný.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
-
- Příspěvky: 86
- Registrován: 28. 12. 2008 11.21
Myslim ze by slo "vybalancovat" i to magusacke teleportovani, kdyz by se tam supla nejaka ta pravdepodobnost selhání (vetsi nez mala) ze to onoho magice soupne ne az tak kam by puvodne chtel, napriklad hodne nebezpecna lokace, oni by si to pak jooo hodne rozmysleli, jestli tohle riziko podstoupit.
_________________
GID: hoodedskull
Irma Střapatá - průzkumníčka a hudebníčka
Ramcen syn Erlordův - mistr řemesla kamenického
Thaldor Rakhum - poustevník z Fagadu
"Kdo s hrdostí nepřizná vlastní chyby, nemá hrdost!" Charles Dickens
GID: hoodedskull
Irma Střapatá - průzkumníčka a hudebníčka
Ramcen syn Erlordův - mistr řemesla kamenického
Thaldor Rakhum - poustevník z Fagadu
"Kdo s hrdostí nepřizná vlastní chyby, nemá hrdost!" Charles Dickens
Obavam se, ze by to vazne nic nevyresilo. Jak pise kokosak, mapy a dungy byly tvorene jako 2D a moznost volneho letani a teleportovani by naprosto pokazila celou koncepci, o zabave pro hrace nemluve.hoodedskull píše:Myslim ze by slo "vybalancovat" i to magusacke teleportovani, kdyz by se tam supla nejaka ta pravdepodobnost selhání (vetsi nez mala) ze to onoho magice soupne ne az tak kam by puvodne chtel, napriklad hodne nebezpecna lokace, oni by si to pak jooo hodne rozmysleli, jestli tohle riziko podstoupit.
Napriklad, zminovana letajici lod z tohoto duvodu neni rozhodne vsemocna, jeji rizeni je narocne, nakladne a rizikove a pristup k ni je velmi omezen na vybrana PC.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
něco jako...Panathian píše:Kdybych něco na létání vylepšoval, přidal bych detekci létajících bytostí na přechody vodních toků a různé úzké průlezy ve venkovních lokacích, které by se daly asi přelétnout.
Postave v letaci promene se do system chatu po vlezeni na urcenou oblast napise:
"Tady to lze preletet"
a ta pak muze pres /i-fly (nebo neo podobneho) provest to preletnuti? .. Zajimave :)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Noo, zajímavý, ale až takhle jsem to nemyslel, šlo mi jen o ty již systémově existující místa k přeplavání řek nebo protáhnutí se někde v těch skalách v Divočině apod. Tam je prostě do očí bijící nesmysl, když se jako pixie utopíš nebo "protáhneš" se stejným zraněním jako nějaký tlustý trpaslík.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
To je to.. co jsem myslel, např. ohnivej kaňon, ztísněnej prostor, ledový pláně, silnej vítr, Šerý skály, třeba větrný proudy... apod. … Krom toho vysvětlovat, proč postava nemůže přeletět tuhle skálu, když tu druhou může, je rozhodně lepší, než vysvětlovat, proč postava nemůže přeletět žádnou skálu.George píše:Samozřejmě by se nastavily okolnosti jako že to nepůjde použít v interiéru, ve více nebezpečných lokacích (aby to sloužilo čistě pro hru a ne pro boj apod.)
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.