otázky a odpovědi
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Jo, to je pěkné :-). Ale mně šlo spíše o NWN systém :-) , husity známe asi všichni.TT píše:Já bych řekl, že kušník má být chlápek v kožené zbroji a kroužkovým kyrysem. Typické kušníky měli třeba... husité
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Ale husiti neměli na plátovky :DTT píše:Já bych řekl, že kušník má být chlápek v kožené zbroji a kroužkovým kyrysem. Typické kušníky měli třeba... husité
Přesnost zásahu závisí na obratnosti, sílu u kuše vůbec nepotřebuješ.. takže dost obratnosti, zaměření na zbraň, bojovníkova specializace, rychlé nabíjení, vyl. kritikal (klerik by si mohl buffnout obratnost)
EDIT: Zbroj omezuje obratnost, takže vyber takovou zbroj, aby ti jí neomezovala.. pravděpodobně nějaká lehká
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Pravdu díšGhost píše:Možná se pletu, ale mám pocit, že to snížení obratnosti se netýká AB u střelných zbraní.
http://nwn.wikia.com/wiki/Maximum_dexterity_bonus
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Akruo: Nejdřív doporučuju vymyslet charakter tvého střelce, nějaký příběh, historii, cíle atd. Podle toho pak uděláš systémově. Základem bude asi v každém případě fighter s klasickými featy, co tu už vyjmenovali. Podle charakteru pak přidáš případně další classy.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Právě to "charakter tvého střelce, nějaký příběh, historii, cíle atd." není problém a existuje, taky neříkám, že za něj hodlám hrát. Jde o to, že jsem velice zvídavý a tak mne to zajímá.Panathian píše:Akruo: Nejdřív doporučuju vymyslet charakter tvého střelce, nějaký příběh, historii, cíle atd. Podle toho pak uděláš systémově. Základem bude asi v každém případě fighter s klasickými featy, co tu už vyjmenovali. Podle charakteru pak přidáš případně další classy.
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Jenom pro zajímavost, co to je kroužkový kyrys?TT píše:Já bych řekl, že kušník má být chlápek v kožené zbroji a kroužkovým kyrysem. Typické kušníky měli třeba... husité
Jinak osobně bych spíš než figtera volila nějaké povolání přes obratnost (což u bojovníka není to co maxuje, pokud nejede na finty se zbraní). Bard, zloděj, hraničář... a rasa je lhostejná Kdo vymyslel že elfové mají z kuší osypky?
Válečník navíc těžko pojede přes kuš, nakonec skončí u zbraně na blízko. A pokud se chce specializovat jako kušiník, je zase škoda klerika, který by měl být spíš přes.. jiné věci než jako boss s kuší.
Ovšem jestli už mách charakter a cíle a hlavně příběh, musíš mít představu i o povolání .. asopn hrubou ne? Takže jde čistě o featy a ty jsou pořád stejné, pořadí ovšem neporadím, to mi nikdy nešlo.
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Mistr kušišník, kušiník bo jak ho nazvat může být systémově povoláním klidně i mág/alchymista, protože to co se prodává za "lepší" šipky do kuše smrdí alchymií/magií až na půdu.
A že jsou mágové systémově INTelektuálové? Pff...každý má nějakého koníčka, ne? Nějaké to vyřezávání, malování, apod. Proč ne třeba starý bojový mág, co už magii provozuje jen vyjímečně a naopak se věnuje svému koníčku protože ho to prostě...baví?
Koneckonců by kuše mohl vyrábět i druid (nemyslím teď ty greenpeace milovníky motýlů, ale takového toho PPP "pravého přírodního pořeza" co se stará o les). Ale pravda, ten by asi kuše nevyráběl jak na běžícím páse.
Klidně by to mohl být zloděj, bard, bojovník(asi vysloužilý, bo těžko nějaký ranař bude MAKAT od nevidím do nevidím, když daleko lehčeji vydělá podřezáváním krků). Klidně i Arcane Archer...s tím rozdílem, že by místo luku používal kuši (i když systémově musí mít featy i na luk).
Rasa cokoli..i když u takového půlorca bych to zrovna na mistrovství neviděl..
Ale teď zpátky na zem.
Vidím to tak, že Crafter = řemeslník je v 90% případů člově/elf/trpoš/cokolik, který nevytáhne paty z dílny co je den dlouhý a maká na tom, aby si zasloužil střechu nad hlavou.
Co dělal do tý doby než se dal na výrobu kuší je čistě na tobě. Jak jsem psal, může to být mág v důchodu, zmrzačený bojovník, ne zrovna talentovaný bard atd. atd.
Btw - naučit se střílet z kuše zvládnete za jedno odpoledne a do týdne jste v tom celkem dobří do pár měsíců i mistr. Což například oproti luku, kdy naučit se aspoň trochu střílet zabere rok a víc a mistrem jste po X-letech..nemluvě o NUTNÉ fyzičce.
No a systémové featy jsou jasné. Míření, rychlonabíjení, zaměření na zbraň kuše, vylepšený kritický kuše.
Jen PB perlička..která je samozřejmně nezajímavá pro RP . Kuše jako taková má maximálně 1x útok za kolo, nezávisle na počtu útoků postavy. Feat rychlonabíjení přidá "pernamentně" další jeden útok na kolo. Tj. ve finále Zloděj lvl20, Mág lvl20 a Bojovník lvl20 s featem rychlonabíjení vystřelí všichni svorně 2x za kolo, nezávisle na tom, že zloděj má v základu útoky 3, mág 2, bojovník 4 a kdyby drželi v pracce luk a měli rychlostřelbu, mají 4, resp. 3, resp. 5 útoků .
EDIT Pavel: Feat rychlonabíjení umožní postavě střílet z luku tolikrát, kolik má postava počet útoků, tedy podobně jako by měla luk. Útok navrch oproti tomuto počtu nepřidává, takže bojovník se 4 útoky za kolo bude z kuše střílet 4x za kolo, klerik se 3 útoky 3x, kouzelník s 2 útoky jen 2x.
A že jsou mágové systémově INTelektuálové? Pff...každý má nějakého koníčka, ne? Nějaké to vyřezávání, malování, apod. Proč ne třeba starý bojový mág, co už magii provozuje jen vyjímečně a naopak se věnuje svému koníčku protože ho to prostě...baví?
Koneckonců by kuše mohl vyrábět i druid (nemyslím teď ty greenpeace milovníky motýlů, ale takového toho PPP "pravého přírodního pořeza" co se stará o les). Ale pravda, ten by asi kuše nevyráběl jak na běžícím páse.
Klidně by to mohl být zloděj, bard, bojovník(asi vysloužilý, bo těžko nějaký ranař bude MAKAT od nevidím do nevidím, když daleko lehčeji vydělá podřezáváním krků). Klidně i Arcane Archer...s tím rozdílem, že by místo luku používal kuši (i když systémově musí mít featy i na luk).
Rasa cokoli..i když u takového půlorca bych to zrovna na mistrovství neviděl..
Ale teď zpátky na zem.
Vidím to tak, že Crafter = řemeslník je v 90% případů člově/elf/trpoš/cokolik, který nevytáhne paty z dílny co je den dlouhý a maká na tom, aby si zasloužil střechu nad hlavou.
Co dělal do tý doby než se dal na výrobu kuší je čistě na tobě. Jak jsem psal, může to být mág v důchodu, zmrzačený bojovník, ne zrovna talentovaný bard atd. atd.
Btw - naučit se střílet z kuše zvládnete za jedno odpoledne a do týdne jste v tom celkem dobří do pár měsíců i mistr. Což například oproti luku, kdy naučit se aspoň trochu střílet zabere rok a víc a mistrem jste po X-letech..nemluvě o NUTNÉ fyzičce.
No a systémové featy jsou jasné. Míření, rychlonabíjení, zaměření na zbraň kuše, vylepšený kritický kuše.
Jen PB perlička..která je samozřejmně nezajímavá pro RP . Kuše jako taková má maximálně 1x útok za kolo, nezávisle na počtu útoků postavy. Feat rychlonabíjení přidá "pernamentně" další jeden útok na kolo. Tj. ve finále Zloděj lvl20, Mág lvl20 a Bojovník lvl20 s featem rychlonabíjení vystřelí všichni svorně 2x za kolo, nezávisle na tom, že zloděj má v základu útoky 3, mág 2, bojovník 4 a kdyby drželi v pracce luk a měli rychlostřelbu, mají 4, resp. 3, resp. 5 útoků .
EDIT Pavel: Feat rychlonabíjení umožní postavě střílet z luku tolikrát, kolik má postava počet útoků, tedy podobně jako by měla luk. Útok navrch oproti tomuto počtu nepřidává, takže bojovník se 4 útoky za kolo bude z kuše střílet 4x za kolo, klerik se 3 útoky 3x, kouzelník s 2 útoky jen 2x.
Naposledy upravil(a) KaTo dne 7. 1. 2010 17.03, celkem upraveno 1 x.
Ona kuše je (alespoň v pojetí DnD) spíše dpolňková zbraň pro ty, kdo bojují z blízka a občas chtějí něco zastřelit na dálku, nicméně povolání válečníka má tu výhodu, že se v něm dá specialozovat na jakoukoli zbraň a to tolik, jako v žádném jiném povolání.
Respektive na zbraně zblízka se dá rozvíjet WM, na luky s AA, ale na kuš žádná prestižka není. Takže ti nakonec stejně zbude jen ten válečník (jehož jediná výhoda oproti jiným povoláním je specializace - což je +2 do dmg, případně na 21. úrovni epická specializace - což je dalších +4 do dmg - ted dohromady +6) nebo jak psala Braenn jakékoli jiné povolání přes obratnost.
Klidně si udělej kušníka, ale nikdy se nevyrovná lučištníkům (na kuši neplatí ani rychlá střelba), protože o technice to moc není (v podmínkách NWN a DnD obecně) a těch featů nevyužiješ zase tolik, takže nakonec z tebe víc než kušník bude to, co si zvolíš jako ostatní. Tedy válečník ještě s jednou zbraní, zloděj, klerik, čaroděj... prostě cokoli co prostě jen umí velmi dobře střílet z kuše. A nebo kušník, který umí ještě spoustu jiných věcí - podle toho, ze které strany to tvůj charakter veme.
Jinými slovy - střelba z kuše není zrovna věc, která by naplnila všechny koníčky a stala se smyslem života.
EDIT: Tak nějak mě KaTo předběhl a řekl skoro to samé
Respektive na zbraně zblízka se dá rozvíjet WM, na luky s AA, ale na kuš žádná prestižka není. Takže ti nakonec stejně zbude jen ten válečník (jehož jediná výhoda oproti jiným povoláním je specializace - což je +2 do dmg, případně na 21. úrovni epická specializace - což je dalších +4 do dmg - ted dohromady +6) nebo jak psala Braenn jakékoli jiné povolání přes obratnost.
Klidně si udělej kušníka, ale nikdy se nevyrovná lučištníkům (na kuši neplatí ani rychlá střelba), protože o technice to moc není (v podmínkách NWN a DnD obecně) a těch featů nevyužiješ zase tolik, takže nakonec z tebe víc než kušník bude to, co si zvolíš jako ostatní. Tedy válečník ještě s jednou zbraní, zloděj, klerik, čaroděj... prostě cokoli co prostě jen umí velmi dobře střílet z kuše. A nebo kušník, který umí ještě spoustu jiných věcí - podle toho, ze které strany to tvůj charakter veme.
Jinými slovy - střelba z kuše není zrovna věc, která by naplnila všechny koníčky a stala se smyslem života.
EDIT: Tak nějak mě KaTo předběhl a řekl skoro to samé
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
I střelci z kuše měli většinou nějakou zbraň na blízko na obranu když by šlo do tuhého a nepřítel se jim dostal na tělo.(Což se v NWN určitě stane)
Co takhle kuše plus krátký meč. Bojovník nebo zloděj,přez obratnost. Střední nebo lehká zbroj.
V těžké zbroji by už asi střelec z kuše nevypadal tak "hezky a klasicky"
(A na krátký meč by navíc snižovala obratnost)
Hmm..jak by asi fungoval WM s kuší. Asi slabota ale je to unikát.
Co takhle kuše plus krátký meč. Bojovník nebo zloděj,přez obratnost. Střední nebo lehká zbroj.
V těžké zbroji by už asi střelec z kuše nevypadal tak "hezky a klasicky"
(A na krátký meč by navíc snižovala obratnost)
Hmm..jak by asi fungoval WM s kuší. Asi slabota ale je to unikát.
Vede-li tě skuhrající havran, dojdeš k mršině.
-
- Příspěvky: 86
- Registrován: 28. 12. 2008 11.21
však nejde o to vyrobit nejnadupanějšího kušaře, ale nějakej zajímavej charakter tak i ta omezeni za to stoji nebo ne?
_________________
GID: hoodedskull
Irma Střapatá - průzkumníčka a hudebníčka
Ramcen syn Erlordův - mistr řemesla kamenického
Thaldor Rakhum - poustevník z Fagadu
"Kdo s hrdostí nepřizná vlastní chyby, nemá hrdost!" Charles Dickens
GID: hoodedskull
Irma Střapatá - průzkumníčka a hudebníčka
Ramcen syn Erlordův - mistr řemesla kamenického
Thaldor Rakhum - poustevník z Fagadu
"Kdo s hrdostí nepřizná vlastní chyby, nemá hrdost!" Charles Dickens
WM zaměřený na kuši nejde, protože všechny výhody WM lze použít pouze na zbraň z blízka.Lonewar píše:I střelci z kuše měli většinou nějakou zbraň na blízko na obranu když by šlo do tuhého a nepřítel se jim dostal na tělo.(Což se v NWN určitě stane)
Co takhle kuše plus krátký meč. Bojovník nebo zloděj,přez obratnost. Střední nebo lehká zbroj.
V těžké zbroji by už asi střelec z kuše nevypadal tak "hezky a klasicky"
(A na krátký meč by navíc snižovala obratnost)
Hmm..jak by asi fungoval WM s kuší. Asi slabota ale je to unikát.
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Přesně tak. Souhlas.hoodedskull píše:však nejde o to vyrobit nejnadupanějšího kušaře, ale nějakej zajímavej charakter tak i ta omezeni za to stoji nebo ne?
A já ještě beru v potaz aby ta postava dobře vypadala co se vzhledu týče.
Podle charakteru i oblečení a výzbroj,výstroj.
Jinak by po desce běhaly jen plechovky v jedné a té samé zbroji se stejnými štíty a přilbami jen v jiných barvách.
A díky Aefarovi za vysvětlení ohledně WM,zase jsem pronikl více do tajů NWN.
Vede-li tě skuhrající havran, dojdeš k mršině.
Podle mě je tím myšlený "topík" - nátělník z kroužků. Často tak vídám "převrácené" pletení anebo "ruskou" šizenku - křížové pletení. Ale odborník nejsem.Braenn píše: Jenom pro zajímavost, co to je kroužkový kyrys?
A abych nebyl OT - já si kdysi s podobnou myšlenkou pohrával. A v mém případě to měl být torm/hraničář se psem, "hlídka mimo město". Ale nápad na BUILD to není.
hihih
Toho se teda sešlo, díky. Zajímalo mne to, ale nehodlám to v blízké době hrát - ale je škoda, že kúše není vůbec podporovaná... Díky
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Re: hihih
Není podporovaná NWN systémem. Kuše je cool. Udělal bych jí na EQ klidně silnější, s pořádným heverem...a minimální sílu na napnutí... hmm... :DAkruo píše:Toho se teda sešlo, díky. Zajímalo mne to, ale nehodlám to v blízké době hrát - ale je škoda, že kúše není vůbec podporovaná... Díky
Kraki Skengdrang