Stránka 2 z 3

Napsal: 9. 11. 2009 11.14
od cybermisa
Osobne se domnivam, ze moznosti, jak postavu ozivit je ve hre dostatek. Nemluve o faktu, ze vetsinou postava neni ihned mrtva, ale je tam ono tolerancni pasmo, kdy je pouze vyrazena, takze ma i sance se z toho sama vyklubat.

Ale abych uvedl fakta:

1. Ozivit MRTVOU postavu pomoci LECENI nelze, protoze pak nejde v principu o LECENI ale o OZIVOVANI MRTVEHO, coz je zalezitost jaksi "nadprirozena". (A defiblirator + injekce s adrenalinem vazne nepatri dostandardni lecitelske vybavy).

2 Pokud DM umoznuje ozivit "mrtvou" postav, pak to znamena, ze postava neni mrtva, ale pouze *vyrazena*, prestoze je systemove mrtva. Ve skutecnosti jde o "metagame", kdy se DM snazi zprijemnit hru hracum tim, ze jejich postavy neztrati smrti xp … Na druhou stranu, DM si to muze IC zduvodnit a bude mit vzdy pravdu, takze to bude vzdy korektni :smile:

Napsal: 9. 11. 2009 11.19
od Jon
KaTo píše:Ahaaa...tobě vlastně nevadí "šamanství" které vrací život do těla, tobě vadí Wendigo, případně její postava označující se jako šaman(ka). Tak to řeknu rovnou a neskovávám se za "obecné" napadání šamanismu.
Abych se vyhnul zbytečnému dusnu, nejprve ti dám symbolicky "za uši" pro tvou podivnou demagogii, a pak tě poučím, že mi vadí "šamanství které vrací život do těla bez toho, aby to bylo nějak uspokojitelně vysvětleno". Něco nejasného?

Napsal: 9. 11. 2009 11.57
od Darthirii
Yawn... smím-li uvést na pravou míru, oživení mrtvého není zázrak. A kupodivu se o to nepostarali hráčští kněží, ale nastavení světa, kdy svitky oživení sešle prakticky každý a stojí jako trochu lepší šaty. Kromě toho kněží v chrámech zadarmo oživují kohokoliv kdykoliv si zamane a očividně s tím jejich bůh nemá problém. Cestu přes avatary vynechávám úplně. Takže těžko můžeme ostatním kněžím vyčítat, že si s tím moc hlavy nedělají. Jistě, taky mám raději settingy, kde se božskou mocí víc šetří (ale kde také má skutečnou moc a stejně skutečné konsekvence), ale s tím lze sotva něco dělat kvůli hratelnosti.

Ale nechte mě trochu zaspekulovat si nad současným návrhem, kdy tam vidím dva nedostatky. Prvním je, že s DM jsou PC obvykle schopné udělat spousty věcí a požadovat k tomu systémy je poněkud nekoncepční (protože podobně požadovatelných systémů budou desítky). Druhým důvodem je nepřilšná jasnost je motivace návrhu. Je IC nebo OOC?

Pokud IC, tak by mělo být nadneseno konkrétní IC řešení. Nicméně i kdyby gnómové ten defibrilátor vymysleli, stále to neřeší problém s duší bytosti, kterou tím akorát vypudíte - pamatujte, že následná manipulace s tělem nutí duši odejít na Druhou stranu (Rewpawn). V reálu se s tím moc starat nemusíte, ale tady má duševní stránka věci docela významný rozměr.

Pokud se naopak jedná o OOC návrh, pak mi chybí nějaké zhodnocení, pro koho by takový systém byl přínosem. Svitky tu přečte docela velké procento postav, kromě bojových povolání snad všichni. Takže pokud to napíšu dobře, chcete mít kromě Ressurection[Usable by: Spellcraft] i Ressurection[Usable by: Heal], což je rozdíl pouze v tom, že Heal je class skill snad pro všechna povolání. Takže zůstává otázka, zdali chceme, aby oživovat uměl už opravdu každý a zůstane vůbec někdo, kdo bude dál nosit mrtvé do chrámu?

Napsal: 9. 11. 2009 12.21
od Aefar
Když se dívám znovu na původní příspěvek Allekoo, v podstatě se snažil jen nějak "zlegalizovat" a zavést do systému DM postup:
Systémově mrtvá postava => ostatní se jmou zachraňovat => DM hodí na léčení => při úspěchu následuje DM systémové oživení (osobně jsem s Catigernem naopak začal zanášet infekci).

Po odpovědi CM není co legalizovat, pokud nemá jiný DM jiný názor. CM tvrdí, že systémově mrtvá postava není DM prohlášena za mrtvou, ale považována v podstatě za mrtvou v rozsahu do -10, takže je to jen takový bonus z přítomnosti DM.

Takže i když je oživování léčením zajímavá představa, zřejmě nemáme nárok - a je pravdou - možností oživovaní je na EQ mraky, takže o tuhle to asi rozšířené nebude.

Napsal: 9. 11. 2009 12.30
od Wendigo
Jon píše:
KaTo píše:Ahaaa...tobě vlastně nevadí "šamanství" které vrací život do těla, tobě vadí Wendigo, případně její postava označující se jako šaman(ka). Tak to řeknu rovnou a neskovávám se za "obecné" napadání šamanismu.
Abych se vyhnul zbytečnému dusnu, nejprve ti dám symbolicky "za uši" pro tvou podivnou demagogii, a pak tě poučím, že mi vadí "šamanství které vrací život do těla bez toho, aby to bylo nějak uspokojitelně vysvětleno". Něco nejasného?
Ano Jone ale protoze s mou postavou nehrajes a nikdy jsi se na to nezeptal pak to nevis. Prislo za mnou nekolik postav kteri se na astralni magii ptali pokazde z toho byly nekolikahodinove debaty a myslim ze muj koncept je dostatecne propracovany a ze se libi, prave z logu z tech debat s Romou, Naylunem a dalsimi ted skladam tu knihu.

To je jako kdyby jsi tvrdil ze magie magu nema smysl protoze o ni nic nevis. Je dobre nejprve si sehnat informace a pak teprve neco napadat ne tu tvrdit nema to zadny smysl protoze o tom nic nevis.

Napsal: 9. 11. 2009 12.36
od Aefar
Jako nězaujatému pozorovateli diskuse mi něco uniká.

Toto...
Jon píše:
Wendigo píše:To jak nekteri mavaji svitky jako nic to by mne vedlo k uplne opacnemu reseni - svitky vzkriseni proste zrusit. Uz nejsme v dobach kdy na serveru hraje 1 klerik a naopak by to udelalo vyprvy zajimavejsi, nebezpecnejsi.
Stejně jako tebe štve to, že každý zvedá za pomoci svitků, mně zase štve zvedání za pomoci klerika, zvláště když se s ním plýtvá. Zvednout někoho, vskřísit, to je prostě zázrak. A zázraky by se plýtvat nemělo, jak se to bohužel děje. Většinou lidi zvedají jen tak, "protože můžou" - jen málokterému klerikovi by jeho bůh ve skutečnosti dodal tolik síly, aby mohl někoho vzkřísit nebo oživit. Tím méně by to měl zvládnout nějaký prapodivný šaman z vlastní moci nějakým nevysvětleným způsobem manipulující s dušemi a mrtvými těly.

Allekův nápad se mi docela zamlouvá; při dostatečně vysokém DC, kde by byl potřeba k velikému skillu i veliký hod a za předpokladu, že by to šlo udělat jen s nějakou velmi drahou lékárnou, proč ne, jako další možnost bych to uvítal.
...je narážka Jona na hru Wendigo? Mě to tak v žádném případě nevyznělo. Nicméně pokud ano, navrhuji, abyste si to vyříkali bokem. :bigwink:

Z podstatou příspěvku Jona obecně (bez jakýchkoli narážek na konkrétní hru kohokoli) zcela souhlasím. Schopnost oživovat by měla mít IC vysvětlení - a klidně ať si někdo hraje šamana, který chodí a beze slova či hvězdičkované činnosti zvedá mrtvoly. Ale přijde mi to podivné a samozřejmě na to tak budu IC reagovat. Ale to je IC záležitost, stejná, jako když přijde nováček a pořád ve hře běhá.

Napsal: 9. 11. 2009 12.50
od Wendigo
Aefare to se tu celou dobu snazim rici ze to ze to vysvetleni neznas neznamena ze to IC vysvetleni nema.
Aefar píše:a klidně ať si někdo hraje šamana, který chodí a beze slova či hvězdičkované činnosti zvedá mrtvoly.
A tohle uz bych povazovala za naprostou demagogii po tom co jsem tu 3x napsala ze prave takove chovani jako instantni zvedani bez hvezdickovani odsuzuji a ja to tak rozhodne nehraji. To jestli k tomu doslo zapomoci svitku, modlitby k bohu nebo nalezeni duse a jeji opetovne svazani s telem nehraje prece zadnou roli.

Ale ano jak tu nekteri poznali [to uz musi byt dost evidentni] jde predevsim o jakousi zahadnou a nevysvetlitelnou zast Jona ke me a proto je mi jasne ze jakekoli vysvtleni nebude dost dobre ale fakt ze uz se to obevuje v kazdem druhem topicu na vse co napisu zacina byt pomerne unavujici.

Napsal: 9. 11. 2009 12.55
od Aefar
Wendigo píše:Aefare to se tu celou dobu snazim rici ze to ze to vysvetleni neznas neznamena ze to IC vysvetleni nema.
Ale já s tím souhlasím, já si jen nemyslím, že by Jon řekl něco takového taky, nebo mi to tak alespoň rozhodně nevyznělo. Prostě se mi zdá, že se tady několik lidí chytlo a přitom je to jen nedorozumění... :clover:

Napsal: 9. 11. 2009 13.08
od Jon
Wendigo píše:Ale ano jak tu nekteri poznali [to uz musi byt dost evidentni] jde predevsim o jakousi zahadnou a nevysvetlitelnou zast Jona ke me a proto je mi jasne ze jakekoli vysvtleni nebude dost dobre ale fakt ze uz se to obevuje v kazdem druhem topicu na vse co napisu zacina byt pomerne unavujici.
Nezlob se, ale tohle vážně nemá cenu nějak komentovat. Zášť je tam, kde jí sama vidíš. To že si s tebou občas dovolím nesouhlasit nebo že se mým postavám sem tam nelíbí postupy tvých postav je docela přirozené. Dál třeba PM, spamujeme tady.

To, co jsem napsal, neměla být narážka, jenom obecný příklad, který mě napadl, pravda, na základě debaty o fungování takzvané astrální magie tehdá v knajpě :)

Napsal: 9. 11. 2009 13.12
od Wendigo
Ja bych to dal neresila Jone, pokud se pletu ani nevis jak budu rada.

edit: Ano OneHearte mas pravdu, trochu jsem se nechala unest. Omlouvam se.

Napsal: 9. 11. 2009 13.15
od OneHeart
klasika, jak jinak zaprasit zajímavou diskuzi, než že si začnete navzájem dokazovat, kdo je lepší ROULPLEJER! Od toho jsou tu PM, takže není třeba exhibovat na otevřeném fóru ;)

Napsal: 9. 11. 2009 13.27
od Luelle
OneHeart píše:klasika, jak jinak zaprasit zajímavou diskuzi, než že si začnete navzájem dokazovat, kdo je lepší ROULPLEJER! Od toho jsou tu PM, takže není třeba exhibovat na otevřeném fóru ;)
přesně a přitom to byl takovje hezkej nápad

Napsal: 9. 11. 2009 13.38
od cybermisa
Aefar píše: … takže je to jen takový bonus z přítomnosti DM.
A casto bonus zaslouzeny … Kdyz postavy hrajou pekne v dungu, ale pulka jich pomre na pravdepodobnostni spawn, respawn, prechody nebo jen smulu na NWN kostku, proc jim ten bonus nedoprat? Pro dobre hrajici hrace je takova "vylecena smrt" napr jen prostorem pro dalsi peknou hru …

Napsal: 9. 11. 2009 14.35
od Pavel Urban
Postava je standardně na prahu smrti, kdykoliv je její počet HP roven -9 až 0 (tedy má 10 HP rezervu na neumření). Bylo by pěkné, kdyby postavy měly tolik HP rezervu, kolik je hodnota jejich odolnosti (např. elfský kouzelník 6, trpasličí bojovník 20), ovšem nevím, jak moc dobře by to bylo nastavitelné (osobní tip je, že je to nastavené v NWN natvrdo).
Toto je onen stav, kdy je ještě možné postavu vrátit rychlou první pomocí zpět k životu. Je to ovázání ran, zastavení krvácení apod., ale nic moc složitějšího bych v tom neviděl (spíš než defibrilátor bych tam čekal sadu pijavic).

Uvědomme si, v jaké době asi tak léčíme (jaký byl ekvivalent realitě a kdy se tak asi začalo tělo otvírat pro léčení a kdy byl nástup resuscitace), v jakém rozvinutí asi léčebné metody jsou a jaké jsou reálie světa.
Jak moc je ve světě, kde se léčí (a oživuje) mávnutím ruky a několika slovy potřeba medicíny ? Jak moc je asi tak rozvinutá, když je potřeba si tak maximálně rychle ovázat rány a pak se dopravit k nejbližšímu knězi (do chrámu) ? Myslím, že podrobnější vzdělání v léčitelství bude dost řídké - deuteroskopie a kněží se zaměřením na léčení (ideálně s doménou Healing).

Přesto všechno nejsem proti resuscitaci bez pomoci magie. Myšlenka "oživení" pomocí skillu je zajímavá a sám jsem s ní chvíli koketoval. Ovšem nastavení, jaké navrhuje Alekoo je příliš odvážné a vedlo by k oživování kdekým. Rozhodně by to mělo mít spíš prvek náhodnosti a štěstí (vzhledem k tomu, co jsem psal výše), než nějakou jistotu, závislou na skillu. Na 14 levelu postavy není problém překonat s léčením DC 50 a to neberu v potaz předměty, kouzla a podpůrné schopnosti.

Rozumnější by bylo vydělit výsledné skóre deseti a to udat jako % šanci na úspěch. K tomu % případně přidat nějakou hodnotu (např. 10%) právě za deuteroskopii a/nebo za kněžskou doménu Healing. Celkově by to bylo do 30% úspěšnosti resuscitace v případě na léčení (a anatomii) silně se specializující postavy, při použití té nejlepší lékárny. Otázkou je, stálo by to za to (Labirovo úsilí) zavádět ?

Napsal: 9. 11. 2009 15.07
od Aefar
Co je myšleno deutroskopií?

Nepomohl mi příliš ani google.

Jinak sám mám léčitele se skillem léčení a doménou healing a myslím, že netřeba užívat skill léčení na oživování, když budu mít oživ mrtvého. Osobně si myslím, že pro léčitele takového formátu se ten skill využije v efektivním léčení pomocí lékárniček (když už dojdou sloty) a nebo v profesionálním užívání léčiv a léků.

Takže ačkoli se mi ten nápad líbí, myslím si totéž co Pavel... (když to řeknu konkrétně, raději bych první craft :smile: )

EDIT: A Gnorris :dribble:

Napsal: 9. 11. 2009 18.28
od Roma
Deuteroskopie je jedno z možných nesystémových povolání, které tady bylo popsáno.
Psal o něm někdo z WB - patrně sám Labir a tenhle (a další zajímavé) topic patrně nepřežil čištění fóra, protože ho nemůžu najít.
Volně (a snad dobře) si to pamatuju nějak takhle:
Deuteroskop je někdo, kdo ve skrytu své pracovny bádá nad mrtvými těly lidí a zvířat. Z jejich vnitřností je schopen vyčíst něco o jejich životě.

Díky tomu má docela přehled o anatomii a dokáže se jako někdo z mála na Desce uplatnit i v lékařství, protože každý jiný dá přednost kněžím, chrámu, lahvičkám, svitkům - Léčitelství není na Desce rozšířené.

Toto povolání se nedá hrát bez pomoci DM a bez předchozího schávlení... Podobně jako vědma.

*Pro špatnou paměť editnuto*

Napsal: 9. 11. 2009 18.47
od sciorp
ne o zákazu deuteroskopie nikde nic nebylo
a navíc bych řekl že jeden deuteroskop je i mezi NPC ale hledejte si ho sami, s věštěním toho má také pramálo společného co se zde myslí něco o životě je vztaženo k minulosti třeba zlomeniny kostí atd.
žádné předpovídání.

Napsal: 9. 11. 2009 18.52
od Kapik
Podle mě pleteš dvě nesystémové povolání. Deuteroskop byl někdo kdo se zabýval anatomií, léčením nemagickým způsobem atp., zatímco ten, kdo věštil z vnitřností se timhle nezabejval a i to povolání se jmenovalo jinak, jen si nevzpomenu jak

Napsal: 9. 11. 2009 18.53
od Jon
Nekroskop.

Napsal: 9. 11. 2009 19.24
od Roma
Máte pravdu, editnul jsem to. Měl jsem snahu to dohledat, ale asi je to vážně smáznuto :(