Stránka 1 z 3

Vzkriesenie bez zvitkov.

Napsal: 8. 11. 2009 11.52
od allekoo
Pri pár DM Q som bol svedkom ako si postava ktorá sa snaží vzkriesiť práve padlého spolubojovníka hádže skrz DM na svoje liečenie. Zaujímalo by ma, či by šlo implementovať niečo podobne a umožniť tak postavám vzkriesiť padlého aj bez zvitkov pri poklese životov pod -10.

Návrh :
V prípade že by sa liečenie skrz lekárničku použilo na postavu s životmi pod -10 a viac, podarilo by sa postavu vzkriesiť a vyliečiť ju na 25% hodnoty jej životov.

Vzkriesiť by šlo len postavu mŕtvu maximálne po dobu 1 kolo za 1 bod liečenia +/- 1k6 kôl.
Trvalo by približne po dobu 10 kôl vzkriesiť postavu, na konci ktorej by sa hodom určil úspech.
Základne TO vzkriesenia by bolo stanovene na 20 + Hodnota životov v mínuse + čas v kolách od úmrtia k pokusu o vzkriesenia. Výsledne TO by bolo v najlepšom prípade 31+. Ak sa zdá 31+ na vzkriesenie málo, tak čas je neúprosný a boj väčšinou neskonči za 1 kolo.

Vzkriesenie mimo boja :

Vziať 20 + lekárnička + liečenie Proti TO 20 + záporná hodnota životov + čas od úmrtia

V prípade nemožnosti časovej kontroly by som navrhoval zväčšiť celkove TO o +10 čo je zhruba čas čo máte šancu ešte niečo ovplyvniť.

Po úspešnom vzkriesení by nasledovali ďalšie trocha silnejšie postihy za smrť odpovedajúce oživeniu zvitkom poprípade oživeniu v chráme.

V jednoduchosti by sa aspoň čiastočne zabránilo vypisovaniu do DM kanála po smrti na každej druhej výprave, kde nemá kto zoslať zvitky, nakoľko aj keď DM zareaguje nasleduje hod na liečenie a prípadné oživenie. Celkovo by sa znížili nároky na DM pri výpravách a možnosť ktorú teraz DM zastupuje by bolo možné používať aj v dobe neprítomnosti DM

Napsal: 8. 11. 2009 14.10
od Wendigo
Nebo by bylo dobre si zvyknout ze na obtiznejsi vypravy je proste treba brat klerika nebo alespon nekoho kdo umi precist svitky. Tenhle navrh je IC nesmysl - kdyz nekoho obvazete po smrti a on vstane tak leda tak jako mumie. Kdyby sli takto krisit postavy to uz by si ze smrti nedelal uz vubec nikdo nic. Zabiji te nevadi obvazme a bude dobre.

To ze vetsina lidi vzkriseni odehrava jako -vezmemem svite puf hotovo jde se dal- jeste neznamena ze to je takova brnkacka. I kdyz se neodmacknete na druhou stranu IC duse po smrti opousti telo a proto ke vzkriseni je treba tuto dusi najit, dovest zpet k telu a s telem opet svazat. To ze se pri tom vyleci fatalni zraneni je jen takovy drobny detail aby vubec duse s telem svazat sla. To jak nekteri mavaji svitky jako nic to by mne vedlo k uplne opacnemu reseni - svitky vzkriseni proste zrusit. Uz nejsme v dobach kdy na serveru hraje 1 klerik a naopak by to udelalo vyprvy zajimavejsi, nebezpecnejsi.

Re: Vzkriesenie bez zvitkov.

Napsal: 8. 11. 2009 14.18
od OneHeart
allekoo píše:
no právě proto postava neumírá na 0hp ale je tam tolerance do -10hp. -10 je v pohodě, pokud ovšem není tak radikálně pozměněn setting (vyšší obtížnost kreatur= vyšší udílené dmg - velmi často oněch -10 prostě přestřelí a pošle postavu daleko víc pod bod mrazu). Imo jediné adekvátní řešeí by bylo zvýšit hranici úplné smrti z -10hjp na vyšší hodnotu.

Napsal: 8. 11. 2009 14.29
od kokosak
Wendigo píše:Nebo by bylo dobre si zvyknout ze na obtiznejsi vypravy je proste treba brat klerika nebo alespon nekoho kdo umi precist svitky. Tenhle navrh je IC nesmysl - kdyz nekoho obvazete po smrti a on vstane tak leda tak jako mumie. Kdyby sli takto krisit postavy to uz by si ze smrti nedelal uz vubec nikdo nic. Zabiji te nevadi obvazme a bude dobre.
Pokud by se jednalo o IC nesmysl, asi by na něj DM při výpravách nereagovali, hm? Jedná se prostě o to, že i v normální medicíně nepoužívající magii je možné vzkřísit již jednou mrtvého člověka. Těch -10 hp je sice pravda, ale bohumžel potvory většinou nereagují (na rozdíl od PnP) na to, že člověk už padnul a chrčí na zemi, ale pro jistotu ho ještě dodělají, takže pod těch -10 spadne velmi rychle.

Nejde ani tak o to, že by byl problém v nedostatku svitků, nebo jeich přečtení. Jen o uplatnění nemagického léčení systémově. Dát tomu dostatečně vysoké DC, není třeba obav o to, že by se zvedal "každý", zvlaště když xp postih by byl stejný.

Napsal: 8. 11. 2009 14.39
od Jon
Wendigo píše:To jak nekteri mavaji svitky jako nic to by mne vedlo k uplne opacnemu reseni - svitky vzkriseni proste zrusit. Uz nejsme v dobach kdy na serveru hraje 1 klerik a naopak by to udelalo vyprvy zajimavejsi, nebezpecnejsi.
Stejně jako tebe štve to, že každý zvedá za pomoci svitků, mně zase štve zvedání za pomoci klerika, zvláště když se s ním plýtvá. Zvednout někoho, vskřísit, to je prostě zázrak. A zázraky by se plýtvat nemělo, jak se to bohužel děje. Většinou lidi zvedají jen tak, "protože můžou" - jen málokterému klerikovi by jeho bůh ve skutečnosti dodal tolik síly, aby mohl někoho vzkřísit nebo oživit. Tím méně by to měl zvládnout nějaký prapodivný šaman z vlastní moci nějakým nevysvětleným způsobem manipulující s dušemi a mrtvými těly.

Allekův nápad se mi docela zamlouvá; při dostatečně vysokém DC, kde by byl potřeba k velikému skillu i veliký hod a za předpokladu, že by to šlo udělat jen s nějakou velmi drahou lékárnou, proč ne, jako další možnost bych to uvítal.

Napsal: 8. 11. 2009 14.49
od Nalk
Wendigo píše:Uz nejsme v dobach kdy na serveru hraje 1 klerik a naopak by to udelalo vyprvy zajimavejsi, nebezpecnejsi.
Chápu, že jakožto hráčka klerika to vidíš takhle, ale ono popravdě sehnat aspoň jednoho klerika z toho ohromného množství, co je na serveru nějak přesvědčit RPčkově, aby někam šel s nějakou družinkou není vůbec snadná práce. A to nemluvím o tom, že toho klerika musíš nejdřív indetifikovat jako klerika.
Jon píše:Stejně jako tebe štve to, že každý zvedá za pomoci svitků, mně zase štve zvedání za pomoci klerika, zvláště když se s ním plýtvá. Zvednout někoho, vskřísit, to je prostě zázrak. A zázraky by se plýtvat nemělo, jak se to bohužel děje.
Možná proto se pracovalo/pracuje na nějaké té úpravě kelriků, aby se více pokněžili a trochu odakčnili?
BTW: nezdá se ti, že se z tebe stává velký inkvizitor přes RP - tvůj názor je svatý a hotovo? V poslední době tak tvoje příspěvky vyznívají

edit: upraveny drobné větné nejasnosti

Napsal: 8. 11. 2009 14.53
od Wendigo
Jon píše:
Wendigo píše:To jak nekteri mavaji svitky jako nic to by mne vedlo k uplne opacnemu reseni - svitky vzkriseni proste zrusit. Uz nejsme v dobach kdy na serveru hraje 1 klerik a naopak by to udelalo vyprvy zajimavejsi, nebezpecnejsi.
Stejně jako tebe štve to, že každý zvedá za pomoci svitků, mně zase štve zvedání za pomoci klerika, zvláště když se s ním plýtvá. Zvednout někoho, vskřísit, to je prostě zázrak. A zázraky by se plýtvat nemělo, jak se to bohužel děje. Většinou lidi zvedají jen tak, "protože můžou" - jen málokterému klerikovi by jeho bůh ve skutečnosti dodal tolik síly, aby mohl někoho vzkřísit nebo oživit. Tím méně by to měl zvládnout nějaký prapodivný šaman z vlastní moci nějakým nevysvětleným způsobem manipulující s dušemi a mrtvými těly.
Brzy vyjde kniha pojednani o astralni magii a toho jak funguje takze doporucuji precist, jiste to bude velmi poucne. Nevysvetlitelnym opravdu jenom pro tebe. Ono je take rozdil jestli si to klerik poctive hvezdickuje a odehrava at uz ma realie takove ze se modli k bohu nebo pouziva nejake jine moci, pokud k ni ma IC vysvetleni ktere zapada do realii sveta pak prece neni zadny problem a duvod aby se vsichni drzeli ve vyjetych kolejich. S tim ze klerik prijde udela puf a hotovo take nesouhlasim, maximalne by mel byt schopny nejakeho podobneho zazraku v hodne vypjate situaci a ihned po tom co dotycny zemrel a to pouze ve velmi vyjmecnych pripadech. Jinak je potreba cas a klid. Scena kdy ostatni clenove druziny brani klerika jez se soustredi a hodinu privadi nekoho zpet k zivotu je krasna a zajimava.

Ah a Jone "Pokud je postava uveritelna muze byt cokoli" ne pockat to rekl asi nejaky jiny Jon...

Z hlediska realii je vzkriseni mrtveho obtizne ovsem ne nemozne nebo zazrak [pokud to dotycny nezvaldne za 5 minut] takze by bylo dobre se techto realii drzet a to v obou smerech. Nedelat to extremne jednoduche ani extremne slozite.

Ovsem to jsme dost OT takze zpet k veci:


Hranici kdy lze postavu vylecit pouzitim lekarny a kdy jak tu bylo receno chropti na zemi je prave onou -10 hp, ano na EQ je obtiznost trochu jinde proto se to muze zdat malo a OneHeartuv navrh mi prijde jediny rozumny.

Taktez je moznost zavest ze bez ohledu na dmg utoku jez postavu zabil ta je vzdy srazena na -1hp a krvaci napriklad rychloti -1hp za 5 vterin to by dalo clenum skupiny vzdy 45 vterin na to pokusit se postavu zachranit. Nicmene toto by vedlo ke snizeni obtiznosti zatimco dalsi skupiny hracu volaji jak jsem jiz rekla po zruseni svitku, jako opatreni "pro strach ze smrti" byla koneckoncu zavedena i nevolnost po zkriseni. Je tedy otazka jestli by neco takoveho nebylo krokem zpet.


Jeste k Nalkovi: Klerik je klerik, ne knez. To neznamena ze ho nemuzete hrat jako kneze ale neni duvod z neho systemove kneze delat. Klerik ve svete dnd proste je bojove povolani.

Napsal: 8. 11. 2009 15.17
od allekoo
Lekárnička je použitá len ako predmet ktorý ide zacieliť na postavu, nie aby bola použitá na ofačovanie rán keď stoji srdce. To ako si to kto odohrá je na ňom a spôsobe smrti. Wen kľudne si ju vymeň za gnómsky Turboobživovatorexxxtraspecial Mk II ak ti to pomôže.

Nebyť toho že som bol svedkom pri oživení postáv takýmto spôsobom u troch DMiek nevŕtalo by mi to hlavou.

Napsal: 8. 11. 2009 15.23
od Luelle
Mě to přijde jako skvělý nápad, především pro postavy, které opovrhují jak magií, tak pomocí bohů

Napsal: 8. 11. 2009 15.23
od kokosak
allekoo píše: Wen kľudne si ju vymeň za gnómsky Turboobživovatorexxxtraspecial Mk II ak ti to pomôže.
Něco jako záměna klerika šamanem :bigwink:

Napsal: 8. 11. 2009 15.35
od The_Balrog
Luelle píše:Mě to přijde jako skvělý nápad, především pro postavy, které opovrhují jak magií, tak pomocí bohů
Takový postavy ať si hebnou ;)

Re: Vzkriesenie bez zvitkov.

Napsal: 8. 11. 2009 15.53
od Dr.Lizard
allekoo píše: Návrh :
V prípade že by sa liečenie skrz lekárničku použilo na postavu s životmi pod -10 a viac, podarilo by sa postavu vzkriesiť a vyliečiť ju na 25% hodnoty jej životov.

Nápad to je dle mého dobý, ale měl bych doplňující úvahu.
Je pravda,že již tebou nastíněná obtížnost, je vysoká, přesto bych k tomu ještě navrhl něco přiložít a to právě s ohledem na magické léčení.
Když si vemu jak se lze dívat na smrt postavy tak v okamžiku kdy HP klesnou pod -10 nelze zcela jistě mluvit o smrti. Postava težce krvácí, mohlo dojít k zástavě srdeční činnosti atp. prakticky už je mrtvá protože jí z toho vyseká jen magie.
Pak přichází tvůj návrh na ressuscitaci nemagickou cestou, když už by se zdařilo raději bych se na to díval jako na úspěšnou stabilizaci. Postava je stále silně raněna, možná v bezvědomí, či schopna jen omezeně se hýbat. Nadále potřebuje péči a ke kompletnímu uzdravení se nevyhne péči magické v tomto případě silná léčivá kouzla.
Systémově bych to viděl řekněme na neschopnos mít více než x% HP, šance na zchromlé končetiny apod.

Ve zkratce tím chci říct, že bych se na tuhle možnost koukal spíše jako na snahu o snížení ztrát na životech, nikoliv jako jak bylo řečeno ressneme a de se dál. Takto oživená postava by měla být do klerického zásahu, či dlouhého odpočinku značně oslabena, ale živá.

Napsal: 8. 11. 2009 15.58
od Nalk
Postihy nasimuluje nový systém posmrtného "trauma". Čas by se ještě určil (osobně si myslím, že delší než svitek). Ale mohlo by to postavu nějak dočasně ochromit na zemi, aby se tam musela ještě nějakej čas ofačovávat, než by byla možné jí zvednout a *přenést*. :smile:

Napsal: 8. 11. 2009 16.11
od Luelle
vzhledem k tomu, že tento nemagický způsob by byl o dost méně šetrný, určitě bych v něm viděla dělší následky a potřebné léčení, pro postavu, na které byl použit.

Napsal: 9. 11. 2009 10.06
od KaTo
Když už to léčení tak hezky rozpitváváváme - co do toho "doléčování" zakomponovat i běžně "opomíjené" kouzlo "Regenerace"? Když už ho tu tak hezky máme systémově implementované... Vypíchlé oči dorůstají, useklé prstíčky přirůstají, vykošťená mrtvola :blink: :crazy: … (btw - líbí se mi jak má Regenraci v jeho fantazi knížkách pojatou např. Žamboch).
P.S.
Pro Jona - posláním šamanů je/bylo/bude mimojiné vracení "ztracené" duše do mrtvého/živého těla. Pokud se duše vrací do těla byť mrtvého, ale zahojeného = člověk "normálně" ožije. Pokud se duše vrací do těla "hnilobou prolezlého a odleželého" = zombie/ghůl.
P.S. Jinak někdo tu narážel na tvoje inkvizitorství - připiš si k těm lidem i můj hlas a zkus se občas odprostit od rigidního PnP a toleruj trochu té fantazie (pokud není přepísklá). Protože takhle tvoje obecné prohlášení vyznívá...fakt "inkvizitorsky".

Napsal: 9. 11. 2009 10.26
od Jon
KaTo píše:Pro Jona - posláním šamanů je/bylo/bude mimojiné vracení "ztracené" duše do mrtvého/živého těla. Pokud se duše vrací do těla byť mrtvého, ale zahojeného = člověk "normálně" ožije. Pokud se duše vrací do těla "hnilobou prolezlého a odleželého" = zombie/ghůl.
P.S. Jinak někdo tu narážel na tvoje inkvizitorství - připiš si k těm lidem i můj hlas a zkus se občas odprostit od rigidního PnP a toleruj trochu té fantazie (pokud není přepísklá). Protože takhle tvoje obecné prohlášení vyznívá...fakt "inkvizitorsky".
To je sice všechno moc hezké, ale jakmile není (jinak než obecně "posláním šamana je...") odůvodněné, jak to funguje, je to pro mě nějaká pseudověc bez hlubšího smyslu, nepromyšlená a na koleni spráskaná.
Ohledně toho inkvizitorství, dobrá, připíšu si k Nalkovi ("těm lidem") další hlas. Fantazii se meze nekladou, jak se říká, ale fantazie se nerovná nesmyslu. Magie mágů je krásně opodstatněná, jsou vypracované různé teorie jejího fungování, čili nemusí být striktně jeden dogmatický kánon, nicméně nějaké smysluplné vysvětlení by schopnosti psotavy mít měly. Stejně je vysvětlená i "magie" kleriků a různé jiné (třeba pouštní) nauky. Jsem zvědavý na tu Wendigo knihu, to chci říct.

Napsal: 9. 11. 2009 10.51
od Aefar
K tomu inkvizitorství - jinými slovy, i fantasy je "věda" a nelze si s tím dělat, co kdo chce. Chceme-li tedy zavést systémové léčení přes skill léčení, musí být "vědecky" podložené - ať už OOC (systémově ve vztahu k ostatním systémovým pravidlům) tak IC (ve vztahu ke světu a jeho zákonitostem). Obkecat se dá všechno, ale musí to mít hlavu a patu :clover:

Napsal: 9. 11. 2009 10.53
od Jon
Aefar píše:K tomu inkvizitorství - jinými slovy, i fantasy je "věda" a nelze si s tím dělat, co kdo chce. Chceme-li tedy zavést systémové léčení přes skill léčení, musí být "vědecky" podložené - ať už OOC (systémově ve vztahu k ostatním systémovým pravidlům) tak IC (ve vztahu ke světu a jeho zákonitostem). Obkecat se dá všechno, ale musí to mít hlavu a patu :clover:
Díky, přesně tohle jsem chtěl říct.

Napsal: 9. 11. 2009 10.57
od KaTo
Jon píše:...Stejně je vysvětlená i "magie" kleriků a různé jiné (třeba pouštní) nauky. Jsem zvědavý na tu Wendigo knihu, to chci říct.
Ahaaa...tobě vlastně nevadí "šamanství" které vrací život do těla, tobě vadí Wendigo, případně její postava označující se jako šaman(ka). Tak to řeknu rovnou a neskovávám se za "obecné" napadání šamanismu.

Napsal: 9. 11. 2009 10.58
od Aefar
KaTo píše:
Jon píše:...Stejně je vysvětlená i "magie" kleriků a různé jiné (třeba pouštní) nauky. Jsem zvědavý na tu Wendigo knihu, to chci říct.
Ahaaa...tobě vlastně nevadí "šamanství" které vrací život do těla, tobě vadí Wendigo, případně její postava označující se jako šaman(ka). Tak to řeknu rovnou a neskovávám se za "obecné" napadání šamanismu.
Tak tohle bych z Jonových slov nikdy nevydedukoval :no: