Runy se změnou XP
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Pravda... měl bych používat spíše "brzy zastavené"The_Balrog píše:Aefar: Jen trochu pozor na terminologii...
"Zpomalené" expení na eq znamená právě elfí, tedy že dostáváš expy na začátku "pomaleji". :)
(Ale jde poznat, co jsi myslel, docela dobře :))
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Mě jen tak napadá, že jde taky o to, že bojovnická postava, nepotřebuje tolik lvlů, aby dosáhla kvalitních výkonů. Kdežto čarující postavy potřebují spíše ty vyšší vzdálené lvly.
Proto se může zdát, že trpaslíci nejsou diskriminovaní, páč dobře seskládanej bojovník už kolem toho desátého (možná až dvanáctého) lvlu (na který trpaslík dojde myslím velice rychle) dokáže slušně bojovat (samozřejmě jde o to jak tu postavu tvoříte), obzvlášť trpaslík v partě s podporou dalších brachů. Navíc každý další lvl pak už "jen" přidá útok a pár HPček.
Oproti tomu čarodějové se třepou na každý nový kruh a to až do 17./18. lvlu, pokud jedou čistě kouzlící povolání. A pokud se má čaroděj hodně aktivně zapojit do nějaké výpravy (nejenom, že nabuffuje, ale že i kouzlí v boji), tak se mi zdá, že to zvládá tak nějak až od šestého kruhu (11./12. lvl), což je v době, kdy bojovník už rozseká bez problémů kde co.
No snad je to pochopitelné.
Proto se může zdát, že trpaslíci nejsou diskriminovaní, páč dobře seskládanej bojovník už kolem toho desátého (možná až dvanáctého) lvlu (na který trpaslík dojde myslím velice rychle) dokáže slušně bojovat (samozřejmě jde o to jak tu postavu tvoříte), obzvlášť trpaslík v partě s podporou dalších brachů. Navíc každý další lvl pak už "jen" přidá útok a pár HPček.
Oproti tomu čarodějové se třepou na každý nový kruh a to až do 17./18. lvlu, pokud jedou čistě kouzlící povolání. A pokud se má čaroděj hodně aktivně zapojit do nějaké výpravy (nejenom, že nabuffuje, ale že i kouzlí v boji), tak se mi zdá, že to zvládá tak nějak až od šestého kruhu (11./12. lvl), což je v době, kdy bojovník už rozseká bez problémů kde co.
No snad je to pochopitelné.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Trpaslíci nemaj kleriky?? A záchranný hody netřeba?? AB taky netřeba? Prima no.. když nepotřebujou, tak nepotřebujou. Já hraju epickýho elfa že, co do toho vůbec rýpu...
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
OT: Ta technická část by byla možná (jak jistě všichni kromě mě už ví :) ) - http://nwnx.org/phpBB2/viewtopic.php?t=1260, bohužel to ale odporuje pochopitelným (a i mě známým :) ) požadavkům WB.Pitikule píše:svatá pravamerlik píše:Kdyby tohle bylo možné (a lidi by to o svých postavách nezveřejňovali), tak to by bylo krásné...cybermisa píše:Ja osobne bych problem videl nekde uplne jinde … A reseni by bylo, kdyby zadny hrac si nemohl nikterak zjistit level kohokoli jineho …
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Kleriky maj, ale vesměs jsou to jen převlečení bojovníci nabuffujou (na což jim stačí támhle devět lvlů klerika) a jdou to taky mlátit hlava nehlava.Jája CZE píše:Trpaslíci nemaj kleriky?? A záchranný hody netřeba?? AB taky netřeba? Prima no.. když nepotřebujou, tak nepotřebujou. Já hraju epickýho elfa že, co do toho vůbec rýpu...
ABčko - od určitý chvíle trefí většinu potvor a né každý se dostane na epické výpravy proti epickým bestiím.. ale ostatně co jsem slyšel o jistých balorech na ostrově, tak trpaslíci očividně rozkopou prdel čemukoliv (pokud jim to nějakej magikus nepřemístí do háje ), takže cajk. Jasně že vyšší ABčko potěší a ty HPčka taky, ale od jistý chvíle si to prostě ten bojovník dává a to navíc má víceméně jako mnohdy nevyužitou rezervu.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
JO! a hlavne ty ktorych si pamatam na 1 levli a teraz su epicky zatial čo trpoši čo boli vtedy na 10 sa stale motaj na tom 15.Pitikule píše:obvláště ti, co je hrají léta … že?allekoo píše:a ono je pekne vidiet ako maju najmenši problem s trpasličima expami hrači epickych elfov
Because I'm Batman !!!
Jasně Nalku.. na skřety to stačí.. A pokud nemáš se svým trpaslíkem jiný ambice, prosím.. Ale věř, že jsou na EQ potvory, který prostě nedáš.. Možná to není špatně... Ale pokud víš, že ta postava má kde růst a "jednou...", je to motivace,.. pokud musíš konstatovat, že prostě nemáš šanci, je to deprimující... To je důvod, proč jsem přestal já hrát trpasličího klerika a proč začal lidskýho s elfíma expama a proč skončilo pár dalších trpaslíků.. A věř, že konkrétně jeden byl trpasličím expením zpočátku nadšenej, než přišel na to, že postava, která se dál bojově nevyvíjí jej nemotivuje.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
-
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 10. 3. 2008 15.36
- Bydliště: v koši (nejnižší patro)
- Kontaktovat uživatele:
Jen vypíchnu takovou technickou poznámku - akorát nechápu, proč zrovna trpaslík má základní expy jako ork, kdy se šplhá nahoru rychle jak kamzík, ale pak se zasekne o vrcholek hory a dál není kam šplhat... Přitom se trpaslíci dožívají až 500 let... Naproti tomu člověk nežije ani 100 let a má zlatou střední cestu? To mi trochu nesedí. Trpaslík nechcípá tak rychle jako ork, který se bezhlavě žene sám bez vybavení proti hordě skřetů. Elfy samozřejmě chápu.
EDIT:
EDIT:
To můžu jen potvrdit.. samozřejmě, nehrajem pro level, ale když už skoro rok trčím na 15 lvlu a sleduju, jak to dál prostě nejde... pak se mi lidi diví, že zkouším zakládat nové a nové postavy.. ačkoliv mám už jednu celkem slušnou - furt se vymlouvám, že není s kým hrát, ale z části to je i tím, že ten level neleze a já nemám sílu se trápit furt s nízkým lvlem, oproti ostatním, kterým to leze že mi za chvilku mizí v mzle.. a to nemluvím o situacích, kdy postava zemře a ztratí tak několik desítek tisíc expů, to se ta chu´t vytratí uplně.. několik týdnů, možná měsíců hraní v hájiJaja píše: A věř, že konkrétně jeden byl trpasličím expením zpočátku nadšenej, než přišel na to, že postava, která se dál bojově nevyvíjí jej nemotivuje.
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Jája: zas na druhou stranu se jistý trpaslík dostal tam, kam se dostala třeba skupinka jistých high lvlů.. on tam šel sám s buffama a dostal se tam.. ale nebudeme se v tom radši dál rejpat
Street: a není to braný tak, že trpaslík se rychle naučí a hurá do akce.. a pak už jen mlátí a mlátí a mlátí, takže se toho tolik neučí, i když žije dlouho? Kdežto člověk žije krátce, ale furt se něco učí, páč není úplně jednostranně zaměřenej?
BTW: Jinak já osobně bych to bral tak, aby na začátku byly zadarmo tři runy, každá dávala jeden z druhů expení a každá postava si to tak mohla libovolně vybrat. Pokud by si postava runu nevzala (např. lehce zmatený nováček), pak by dostala expy takové, jak to funguje teď. Taky mi to nepříjde moc fér, že se trpaslík sekne, i když tu zdá se prokazuju něco jiného... mno... ale zase na druhou stranu si vzpomínám na hovor s hráčem jistého epického elfa, který poberkával, že trpaslíci s polovičním lvlem dávaj skoro rány jako on a ještě toho mnohem víc vydrží.
Street: a není to braný tak, že trpaslík se rychle naučí a hurá do akce.. a pak už jen mlátí a mlátí a mlátí, takže se toho tolik neučí, i když žije dlouho? Kdežto člověk žije krátce, ale furt se něco učí, páč není úplně jednostranně zaměřenej?
BTW: Jinak já osobně bych to bral tak, aby na začátku byly zadarmo tři runy, každá dávala jeden z druhů expení a každá postava si to tak mohla libovolně vybrat. Pokud by si postava runu nevzala (např. lehce zmatený nováček), pak by dostala expy takové, jak to funguje teď. Taky mi to nepříjde moc fér, že se trpaslík sekne, i když tu zdá se prokazuju něco jiného... mno... ale zase na druhou stranu si vzpomínám na hovor s hráčem jistého epického elfa, který poberkával, že trpaslíci s polovičním lvlem dávaj skoro rány jako on a ještě toho mnohem víc vydrží.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Lenže pri sučasnom nastaveni Elfovia a ich xp utekaj daleko dopredu.. to že na začiatku maj trocha menej nieje relevantny argument. Keby im to na 15 level trvalo 3 roky nic nepoviem ale su tam za rok tak jak trpaslik ktory tam skončí.Nalk píše:
Kolko trpaslikov nad 20 levl poznate ? Elf tam vyleze bez problemov za 2 roky.
Because I'm Batman !!!
To Nalk: není to náhodou můj návrh v 2. příspěvku (od začátku)? Díky za podporu...
Až budeš mít svýho trpoše na turnaji a bude se soutěžit nevím v čem.. a bude tam postava o deset levelů výš... Pochopíš, protože i kdyby se tvůj hrdej trpaslík postavil na hlavu, ta druhá ho rozseká... POkud bude jen trošku slušně stavěná, tak ho rozemele na kaši. Trpaslík jako rasa nemá jedinou podstatnou výhodu proti ostatním rasám.. ale nehrál jsem ho pořádně, takže se můžu mýlit..
Serin(kdyby byl trpaslík) by se teď jako lučištník jen díval, jak mu soupeři přerůstají přes hlavu, jeho žáci budou střílet líp jak on... A on s tím nic neudělá.. Tohle by tě motivovalo?? Ale máš pravdu... nemá to cenu.. své návrhy už asi každý řekl..
Až budeš mít svýho trpoše na turnaji a bude se soutěžit nevím v čem.. a bude tam postava o deset levelů výš... Pochopíš, protože i kdyby se tvůj hrdej trpaslík postavil na hlavu, ta druhá ho rozseká... POkud bude jen trošku slušně stavěná, tak ho rozemele na kaši. Trpaslík jako rasa nemá jedinou podstatnou výhodu proti ostatním rasám.. ale nehrál jsem ho pořádně, takže se můžu mýlit..
Serin(kdyby byl trpaslík) by se teď jako lučištník jen díval, jak mu soupeři přerůstají přes hlavu, jeho žáci budou střílet líp jak on... A on s tím nic neudělá.. Tohle by tě motivovalo?? Ale máš pravdu... nemá to cenu.. své návrhy už asi každý řekl..
Naposledy upravil(a) Jája CZE dne 3. 1. 2010 13.47, celkem upraveno 1 x.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Já jsem s jednou postavou na skoro 19. za 10 měsíců, s druhou na skoro 12. levelu za 2 měsíce.
Kdyby se ty dvě postavy setkaly, ta druhá té první kdykoli bez problému nakope prdel, ta první jí kdykoli bez problému uteče.
Na 11. levelu má ta druhá stejné AB (i když o dva až tři útoky méně), stejnou damage, AC dvojnásobné, HP stejné, je imunní na leckterou magii, na zbytek je odolná, má TS a dokáže dosti mocně kouzlit. A přitom je to jen trpasličí kněz. Na jejím maximu (15. level) věří, že se dvěma, třemi kolegy si drak neškrtne.
Vím, že se dá argumentovat, že se stejně dá postavit i ten elf či člověk. Snížím charisma na minimum (které bude pořád větší než trpasličí minimum), elf/člověk bude krásně hltat, cpát se, krkat, prdět, mluvit sprostě... proč ne. Dám mu velkou odolnost (která bude značně nižší než ta velká od trpaslíků), velkou sílu... obratnost tak, ať se ve zbroji ještě pohne. No, moudrost zbyde tak akorát na to začít s klerikem, intelignece tak akorát na útok v obraně. Výborně. Navleču elfa/člověka do těžké zbroje, dám mu helmu, ocelové rukavice či chrániče síly, ocelové boty, velkou pavézu, prsteny na sílu či odolnost. Na opasku se stkví řady lektvarů, na zádech obří batoh.
(Konec prototypu trpaslíka převedeného do elfí/lidské podoby nezávislého na povolání).
Tak... a teď si může vybrat - buď pojede WM, nebo pojede DD (no, elf ani člověk DD nepojedou), nebo nějaké jiné bojové kombo, a nebo pojede klerika. Popřípadě různé kombinace. A takoví se sejdou čtyři. Jeden klerik s TS, který komukoli (i dvěma) přidá +15 k AC na 15. (maximální) úrovni a udělá někomu +5 zbraň. Do toho ho mu dá SR, ochranu před elementy a před negativní energií. WM dávají damage za víc než sto, DD dosáhnou nakonec AC 60.
A spolek elfů vyráží do boje.
Já nevím, prostě si takové elfy a takřka ani lidi (až na výjimky - jeden podobný žoldák po desce běhá) nedokážu představit. Ale streetův argument beru zcela. Ten efekt zastavení vývoje je značný hybatel a je to podle mě skutečně ten nejzávažnější argument, proč to vadí.
Kdyby se ty dvě postavy setkaly, ta druhá té první kdykoli bez problému nakope prdel, ta první jí kdykoli bez problému uteče.
Na 11. levelu má ta druhá stejné AB (i když o dva až tři útoky méně), stejnou damage, AC dvojnásobné, HP stejné, je imunní na leckterou magii, na zbytek je odolná, má TS a dokáže dosti mocně kouzlit. A přitom je to jen trpasličí kněz. Na jejím maximu (15. level) věří, že se dvěma, třemi kolegy si drak neškrtne.
Vím, že se dá argumentovat, že se stejně dá postavit i ten elf či člověk. Snížím charisma na minimum (které bude pořád větší než trpasličí minimum), elf/člověk bude krásně hltat, cpát se, krkat, prdět, mluvit sprostě... proč ne. Dám mu velkou odolnost (která bude značně nižší než ta velká od trpaslíků), velkou sílu... obratnost tak, ať se ve zbroji ještě pohne. No, moudrost zbyde tak akorát na to začít s klerikem, intelignece tak akorát na útok v obraně. Výborně. Navleču elfa/člověka do těžké zbroje, dám mu helmu, ocelové rukavice či chrániče síly, ocelové boty, velkou pavézu, prsteny na sílu či odolnost. Na opasku se stkví řady lektvarů, na zádech obří batoh.
(Konec prototypu trpaslíka převedeného do elfí/lidské podoby nezávislého na povolání).
Tak... a teď si může vybrat - buď pojede WM, nebo pojede DD (no, elf ani člověk DD nepojedou), nebo nějaké jiné bojové kombo, a nebo pojede klerika. Popřípadě různé kombinace. A takoví se sejdou čtyři. Jeden klerik s TS, který komukoli (i dvěma) přidá +15 k AC na 15. (maximální) úrovni a udělá někomu +5 zbraň. Do toho ho mu dá SR, ochranu před elementy a před negativní energií. WM dávají damage za víc než sto, DD dosáhnou nakonec AC 60.
A spolek elfů vyráží do boje.
Já nevím, prostě si takové elfy a takřka ani lidi (až na výjimky - jeden podobný žoldák po desce běhá) nedokážu představit. Ale streetův argument beru zcela. Ten efekt zastavení vývoje je značný hybatel a je to podle mě skutečně ten nejzávažnější argument, proč to vadí.
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
-
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
Ale co takovej trpasličí čaroděj? postav vedle sebe elfího čaroděje a trpasličího čaroděje... jakej je mezi nima rozdíl? Inteligenci maj téměř stejnou... jenom prostě trpaslík nemá šanci být tak dobrej jako elf... z jakýho důvodu?Nalk píše:...a není to braný tak, že trpaslík se rychle naučí a hurá do akce.. a pak už jen mlátí a mlátí a mlátí, takže se toho tolik neučí, i když žije dlouho?…
allekoo mě trochu předběhl :)
*povzdechnutí*
Tak jak koukám, tak jeden návrh, který byl myšlen v tom nejsvětlejším světle, byla jen má hloupá připomínka, která rozpoutala další bezvýznamnou diskuzi. Alespoň si z této zkušenosti beru to, že příště si to radši nechat pro sebe, nejlépe už nic nepsat a být spokojen s tím, co máme. Jsem rád, že je EQ taková jaká je, protože nás vede opravdu ke kvalitnímu HCRP (je to jen můj názor, prosím vaše kritiky si odpusťte). Jen a pouze jsem chtěl pomoci nováčkům, aby lépe pochopili průběh dostávání XP na EQ.