Stránka 1 z 3

Runy se změnou XP

Napsal: 2. 1. 2010 23.51
od Scrappy
Z vlastní zkušenosti, i zkušenosti několika hráčů, především nováčků bych jen pokud možno navrhl přidat do popisku run se změnou XP (zrychlení, zpomalení), jakého lvl dosáhne postava s rasou Trpaslík,člověk, elf ….. jde mi jen o jednu věc, že většina nováčků, nebo i hráčů, kteří hrají zřídka neznají situaci xp na EQ a tak si často s úmyslem si přilepšit vemou zrychlené xp (i já byl jeden z nich :biggrin: ) a později, jak se dozví, že se dostanou jen na 17 lvl (píši jen, protože například u zaklínače je to škoda se připravit o 9 okruh) a potom už další lvl nebudou. Podle mě je to návrh, kterým by se dalo předejít situaci, že potom nováček nebo i jiný neuvědomnělý hráč začne najednou řešit, jak si přehodtit věci na novou postavu apod. :bigwink:

PS: snad jsem to napsal aspoň trochu srozumitelně :ermm:

Napsal: 3. 1. 2010 2.18
od Jája CZE
Runy bych změnil kompletně, protože podle mého už systém XP nereflektuje vývoj na EQ. Nevím, proč jsou trpaslíci omezeni vývojem na level MAX 20, když na serveru jsou postavy na levelu 25.. A to ne ojediněle. Když se tohle probíralo, na serveru byla jediná epická postava a to Asar na 21 a pak šest levelů nikdo...
Přísun toku XP bych dal jako volbu.. Rychlé=epizdní postavy, pomalé=dlouhodobé postavy, střední=něco mezi.
Já osobně jsem kvůli tomu přestal hrát trpaslíka. Nechci postavu, která je systémově tak moc oslabená.
Navíc je EXPení daleko rychlejší. Za rok nahrát na Epickou postavu bylo v počátcích nemožné a to se ještě občas nějaký ten bodík od DM dal zažít.

Napsal: 3. 1. 2010 2.29
od Jon
Teď jsou častější bodíky od hostitelů.

Tahle dilemata by vyřešil level cap, třeba 15 (20, kolik chcete, na úvaze WB - osobně bych preferoval nižší levely). Postavy by tedy nebyly omezené v maximálním levelu, ale v rychlosti, jakým ho dosáhnou: tedy trpaslík - rychlý start, na level cap se plazí; člověk - střední rychlost, elf - velmi pomalý začátek, ale rychlejší později.

Napsal: 3. 1. 2010 2.36
od magnumik
Jája: no, zachvilku se bude řešit, co s postavama, který sou na 30. lvl

Jon: mám pocit, že labir to s tim přídělem xp měl promakanější a reálnější, nicméně největší problém je to znevýhodnění ras... kdyby měly všechny level cap 30, tak sou všichni spokojení ať dostávaj za minutu 1 xp … a labir aj cosi říkal, že pak když už xp nechodí, tak je to na domluvě s DM nebo co, ale když je to takhle systémově, tak to hold může odradit... mě to neodrazuje, páč se tam v životě nevyškrábu :)

Napsal: 3. 1. 2010 3.23
od Aefar
Já si nejsem tak úplně jist, zda jsou trpaslíci slabí tím nízkým levelem...

Přeci jen když vídávám ty damage za stovky, AC pohodlně 50, TS a jiné vymoženosti, 300 HP... nemůžu si pomoct, ale nepřijdou mi oslabení - obzvláště v kompaniích (nejméně jeden) kněz, nějaký ten WM a nějaký ten DD.

Podle mě mají mnohem lepší přístup k penězům a kvalitnímu vybavení.

Co nezvládnou levelem, doženou lektvary, artefakty, které během života získají a týmovým duchem.

Napsal: 3. 1. 2010 7.23
od Akruo
samozřejmě :-) trpaslíci jsou prostě trpaslíci... ale, možná to na co narážel Scrappy je to, že když si to trpaslík neuvědomí a nezmění si tok EXP, tak když se poté dostane na určitou hranici, tak už prostě nemá šanci a pochybuji, že Labir bude dělat nějakou další možnost změnění si run.

Prosím k tématu

Napsal: 3. 1. 2010 9.48
od Scrappy
*kývne Akruovi*

A ne jen trpaslík, i elf může udělat chybu, když si vezme zrychlené xp, ikdyž měl za to, že je to pro něj jen dobře, tak později by zjistil, že udělal chybu, nebo si jen špatně přečetl popisek runy - a to je to co jsem tady chtěl vytáhnout, že je lepší, aby to bylo pro informovanost hráčů zveřejněno v popisech run,co to znamená mít trpasličí XP apod. => dotyčná osoba, která se rozhodne pro změnu xp může nadávat na sebe, že neumí číst, než na to, že mu to nikdo neříkal apod.

Napsal: 3. 1. 2010 10.25
od The_Balrog
Popis systému zisku zkušeností je hned první položkou na webu v systémech Equilibrie. (https://www.equilibrie.cz/equilibri … systemy_01) Ani tam není popsáno, na jaký level se postava s tímhle vyšplhá, a podle mne to je dobře, čím víc přesných čísel o hře víš, tím víc to svádí ke kombení a propočítávání nejoptimálnějších variant. (A braní si jich a následného "Rp" okecání, na úkor přirozeného vývoje postavy.)

Holt se věci a popisky vyplatí číst pozorněji, obzvlášť pokud je člověk nováček. na druhou stranu máš pravdu, že v runě o zrychlení zmínka o úrovni chybí a možná by se tam mohla připsat, nicméně i tak to je docela polopatické:

Změna zisku zkušeností - zpomalení

Účinkuje pouze na trpaslíky, půlorky, lidi, půlelfy, gnómy a půlčíky. Neúčinkuje na elfy. Postava získává zkušenosti pomalejším tempem, ale po delší dobu a za delší čas tak může dosáhnout vyšší úrovně. Trpaslíci a půlorci tak poté získávají zkušenosti jakoby se jednalo o lidi. Lidé, půlelfové, gnomové a půlčíci získávají poté zkušenosti jakoby se jednalo o elfy.


Změna zisku zkušeností - zrychlení

Účinkuje pouze na elfy, lidi, půlelfy, gnómy a půlčíky. Neúčinkuje na trpaslíky a půlorky. Postava získává zkušenosti rychlejším tempem, ale po kratší dobu. Elfové poté získávají zkušenosti jakoby se jednalo o lidi. Lidé, půlčíci, gnómové a půlelfové pak získávají zkušenosti jakoby se jednalo o trpaslíky.


Co se týká tohohle systému jako celku, je to jeden ze základních systémů Equilibrie a jedno ze základních nastavení světa. Šance, že ho labir změní, je velice malá (obzvlášť teď, po třech letech hraní)(počkat. už čtyřech, vlastně, ne?).

Jája: jaký vývoj? Holt jasně, že situace byla jiná, když trpaslíci ještě nedosahovali svého capu a všichni si vesele (trpoši dvakrát rychleji, než elfové) expili. To, že je dneska situace jiná, je spíš než tímhle systémem přechodem na EQ2, kdy si spousta lidí vzala elfí expení a skáče si vesele dál. Ostatně proto se nedávno zvyšovala cena těchto runa na 5 bodů, aby jejich braní nebylo tak obvyklé a mezi PC se stále tak nějak zachovával ten poměr "trpaslíci rychle a pak nic, elfové pořád trochu".

Navíc, pokud si pamatuješ, před třemi lety o tom byla docela plamenná debata, podnícená trpaslíky a systém zůstal stejně takový, jaký zůstal.

Aefar: Takhle přeci argumentovat nemůžeš :) Jako trpaslíci může fungovat na stejném levlu i člověk. A pak - co orci, co expí s trpaslíky stejně, ale přístup k vybavení není?

To, že si trpaslíci vyrobili pěkné zázemí a "týmového ducha" je jejich plus navíc a nejde ho brát jako protiváhu k jejich "znevýhodnění" (je to v uvozovkách, protože to až tak znevýhodnění není).

Napsal: 3. 1. 2010 10.54
od allekoo
a ono je pekne vidiet ako maju najmenši problem s trpasličima expami hrači epickych elfov :megalol:

Napsal: 3. 1. 2010 11.00
od Akruo
allekoo píše:a ono je pekne vidiet ako maju najmenši problem s trpasličima expami hrači epickych elfov :megalol:
:biggrin:

Napsal: 3. 1. 2010 11.18
od cybermisa
Ja osobne bych problem videl nekde uplne jinde … A reseni by bylo, kdyby zadny hrac si nemohl nikterak zjistit level kohokoli jineho …

Napsal: 3. 1. 2010 11.21
od Pitikule
allekoo píše:a ono je pekne vidiet ako maju najmenši problem s trpasličima expami hrači epickych elfov :megalol:
obvláště ti, co je hrají léta … že?

Napsal: 3. 1. 2010 11.31
od Braenn
Pitikule píše:
allekoo píše:a ono je pekne vidiet ako maju najmenši problem s trpasličima expami hrači epickych elfov :megalol:
obvláště ti, co je hrají léta … že?
Tohle jsem asi nepochopila

Napsal: 3. 1. 2010 11.35
od Jája CZE
Jsou tu postavy "mladší" než trpaslíci a jsou výš jak oni... protože mají "správnou rasu" a "správnou runu". Navíc, trpoši mizí a zase se objevují. Proč piplat něco, co nejde piplat, Jednou postavenej model se hodí jen do vitríny a oprašovat prach... je potřeba si koupit novej model, aby zase bavila stavba.

Napsal: 3. 1. 2010 11.42
od Jája CZE
viewtopic.php?t=2787

Tady je důkaz, až se někdo bude otírat, jestli to mám podle sebe... 74% baví tamagočiování, bod číslo 4.

Napsal: 3. 1. 2010 11.48
od The_Balrog
A co teprve na nízkých levlech! Elfí postavy jsou starší než trpaslíci, a trpaslíci jsou o dva levly výš! O.o

Napsal: 3. 1. 2010 11.56
od merlik
cybermisa píše:Ja osobne bych problem videl nekde uplne jinde … A reseni by bylo, kdyby zadny hrac si nemohl nikterak zjistit level kohokoli jineho …
Kdyby tohle bylo možné (a lidi by to o svých postavách nezveřejňovali), tak to by bylo krásné...

Napsal: 3. 1. 2010 12.00
od Pitikule
merlik píše:
cybermisa píše:Ja osobne bych problem videl nekde uplne jinde … A reseni by bylo, kdyby zadny hrac si nemohl nikterak zjistit level kohokoli jineho …
Kdyby tohle bylo možné (a lidi by to o svých postavách nezveřejňovali), tak to by bylo krásné...
:yes: svatá prava

Napsal: 3. 1. 2010 12.02
od Aefar
Balrogovi:

Vím, že tak nemůžu argumentovat... na jedné straně. Na straně druhé pořád přemýšlím, co tím Labir zamýšlel, protože to, že mají trpaslíci pomalejší expení, pořád vidím jako záležitost rovnováhy v praxi. Jinými slovy - jsem přesvědčen, že deska je vyrovnaná tím, že trpaslíci zpomalené expy mají (a zjistil jsem to hraním trpaslíka). Jinými slovy, PG se dá udělat různými způsoby u všech ras, ale 90% RP trpaslíků bude přirozeně PG. A jestli se nepletu, na nejednom turnaji se s epickými postavami hravě vypořádal právě "zpomalený" trpaslík.

A já pořád přemýšlím, čím to je.

Takže když to shrnu: Ano, vidím rasovou diskriminaci, ale pořád mám nějaký "vnitřní pocit", že tu není zbůhdarma.

Napsal: 3. 1. 2010 12.03
od Jája CZE
Promiň Balrogu, ale tohle sem opět nepochopil... co má společný růst postavy s tím, kdo je kdy na jakém levelu?

Zaprvé, mám tam uvozovky, což znamená, že neřeším, jestli je elf starej 120 let, nebo 42 a zadruhé, řešíme tu levelcap, ne rychlost EXPů.. Ale jinak klidně spi dál.