I. Úprava systému předmětů – Zbraně
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Vztaženo k brutálním úpravám na EQ mi ta druhá věta přijde vyloženě směšná
…
Za použitelnost cvičných zbraní a nástrojů pro všechny se ale přidávam taky, protože občas mám z některých class tenhle dojem http://wowfile.herniweb.cz/pic/komix/32.jpg
…
Za použitelnost cvičných zbraní a nástrojů pro všechny se ale přidávam taky, protože občas mám z některých class tenhle dojem http://wowfile.herniweb.cz/pic/komix/32.jpg
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.
Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Tohle mě pobavilo...placidity píše:… protože občas mám z některých class tenhle dojem http://wowfile.herniweb.cz/pic/komix/32.jpg
Ale jinak tedy... DnD je takto postavené. Ty věci přirozeně můžete *vzít do ruky* stejně jako cokoli jiného *berete do ruky*, ale neumíte s nimi vůbec bojovat. U cvičných zbraní je vhodné začít krátkým mečem, holí atd... a pokud cvičíte tak, abyste se naučili bojovat, je třeba vzít příslušnou odbornost nebo class (který odbornost zahrnuje).
Chápu, že z určitého úhlu pohledu to není ideální, ale je to tak.
Co se týče nástrojů, je to úplně blbé, ale prostě už k například k trpaslíkovi patří, že i kouzelník si vezme weapon proficiency, aby mohl vzít sekeru a krumpáč do ruky... v tomto směru bych řekl, že weapon proficiency - martial = heavy tools proficiency.
(Osobně mě taky štve, že nejrozšířenější a nejoblíbenější hra na hrdiny je class based, a ne skill based... v minulosti jsem si zamiloval systémy Vampirů a spol., ale holt se s tím musíme smířit).
Naposledy upravil(a) Aefar dne 23. 2. 2011 12.47, celkem upraveno 1 x.
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Nejde mi o to aby uměli bojovat, ale o to aby tu věc v ruce vážně drželi a ne jen *drželi*. Už jen proto, že i bez featu se dá takhle zahrát poleno kterému zkrátka boj nesedne, a hlavně to vypadá po vizuální stránce lépe (a např. dřevo si člověk dokáže nasekat i bez toho aby uměl se sekerou bojovat) :)
DnD je plné spousty více či méně nelogických věcí. Ty se sice dají ošetřit při p&p hře, ale v nwn jde o omezení systémem. Takže pokud se cvičáky a nástroje dostanou jako úprava někam do to-do listu, zlobit se nebudu (postavit je jako haknuté hole/dýky by bylo imo ideální).
DnD je plné spousty více či méně nelogických věcí. Ty se sice dají ošetřit při p&p hře, ale v nwn jde o omezení systémem. Takže pokud se cvičáky a nástroje dostanou jako úprava někam do to-do listu, zlobit se nebudu (postavit je jako haknuté hole/dýky by bylo imo ideální).
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.
Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Potíž je v tom, že *držet* znamená opravdu jen *držet*, zatímco systémově držet = umět bojovat. Příjde mi jednoduší pro těch pár hodin expení sáhnout po krátkém meči nebo ** než vymýšlet proč je možné něčím mávat když je to ze dřeva ale už ne když je to ze železa.
U nástrojů předně nevím co všechno spadá pod Martial, třeba u těch krumpáčů a seker mi to až tak nelogické nepříjde. Tady bych těm utlačovaným "fighter" povoláním tu drobnou výhodu nechal, každý může obětovat 1 feat. Nakonec nešikovný člověk si místo dřeva naseká klidně nohu a co je feat jiného než "trocha" cviku?
Co si ale pamatuji, jeden malej zelenovlasej se kdysi kdesi čepýřil nad diskriminací malých při zakopávání těl. Nějaké miniverze velkých nástrojů pro hobity a spol. by se hodily. Feat si vzít může každý, povyrůst už ale ne.
EDIT: A, tak kecám, druidi a měňavci jsou se zbraňovými featy ze hry.
U nástrojů předně nevím co všechno spadá pod Martial, třeba u těch krumpáčů a seker mi to až tak nelogické nepříjde. Tady bych těm utlačovaným "fighter" povoláním tu drobnou výhodu nechal, každý může obětovat 1 feat. Nakonec nešikovný člověk si místo dřeva naseká klidně nohu a co je feat jiného než "trocha" cviku?
Co si ale pamatuji, jeden malej zelenovlasej se kdysi kdesi čepýřil nad diskriminací malých při zakopávání těl. Nějaké miniverze velkých nástrojů pro hobity a spol. by se hodily. Feat si vzít může každý, povyrůst už ale ne.
EDIT: A, tak kecám, druidi a měňavci jsou se zbraňovými featy ze hry.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Torwald Seveřan - cestu hledající
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
..ale v rámci tebou použité logiky můžeš druidům poradit, ať si vemou jeden lvl bojovníka a jako bonusový feat Exotické zbraně. Pak už vezmou do ruky i bič a můžou s ním utlouct, toho kdo má tyhle "nesmysly" na svědomí .zdech píše:Potíž je v tom, že *držet* znamená opravdu jen *držet*, zatímco systémově držet = umět bojovat. Příjde mi jednoduší pro těch pár hodin expení sáhnout po krátkém meči nebo ** než vymýšlet proč je možné něčím mávat když je to ze dřeva ale už ne když je to ze železa.
U nástrojů předně nevím co všechno spadá pod Martial, třeba u těch krumpáčů a seker mi to až tak nelogické nepříjde. Tady bych těm utlačovaným "fighter" povoláním tu drobnou výhodu nechal, každý může obětovat 1 feat. Nakonec nešikovný člověk si místo dřeva naseká klidně nohu a co je feat jiného než "trocha" cviku?
Co si ale pamatuji, jeden malej zelenovlasej se kdysi kdesi čepýřil nad diskriminací malých při zakopávání těl. Nějaké miniverze velkých nástrojů pro hobity a spol. by se hodily. Feat si vzít může každý, povyrůst už ale ne.
EDIT: A, tak kecám, druidi a měňavci jsou se zbraňovými featy ze hry.
P.S.
Místo bojovníka je možné vzít jakékoli povolání s "Martial profiency" (hraničář, barbar, atd.).
P.P.S.
Co se týká lopat - to je jako v tom přísloví - 2x měř a 1x řež. Tady se holt nejdřív řízlo a až pak zjistilo, že "malé" rasy jsou si toho moc nezakopou .
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
A co teprve obouruční psací brky
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Cyrus nemá psací brk obouruč...ale gnómové a půlčíci ano..a zkus pak dát do druhé ruky zápisník a zapisovat si něco.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Nesmyslný je jako na potvoru samotný základní systém, takže nezbývá než mlčet nebo vymýšlet nesmysly na vysvětlení nesmyslů. Být všechny nástroje maximálně střední velikosti vycházející v základu z Dagger nebo Club, bylo by po koumání.KaTo píše:..ale v rámci tebou použité logiky můžeš druidům poradit, ať si vemou jeden lvl bojovníka a jako bonusový feat Exotické zbraně. Pak už vezmou do ruky i bič a můžou s ním utlouct, toho kdo má tyhle "nesmysly" na svědomí .
P.S.
Místo bojovníka je možné vzít jakékoli povolání s "Martial profiency" (hraničář, barbar, atd.).
P.P.S.
Co se týká lopat - to je jako v tom přísloví - 2x měř a 1x řež. Tady se holt nejdřív řízlo a až pak zjistilo, že "malé" rasy jsou si toho moc nezakopou .
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Torwald Seveřan - cestu hledající
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
zdech: no třeba na THalii se s tím počítalo a mají to pořešené úplně v klidu. Takže systém je sice hloupý, ale dá se stále vyřešit. A ač nejsem žádný skripter, tak bych řekl, že asi snadno.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Určitě se to vyřešit dá (např. viz výše). A některé položky jako třeba ta lopata by si pozornost zasloužily. Ale u zmiňovaných seker, krumpáčů a hornických kladiv už by podobná změna vedla od paradoxu jednoho k paradoxu druhému (Proč když umím skvěle mávat touhle dvouruční sekerou, neumím to s touhle?).
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Torwald Seveřan - cestu hledající
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Drtivá většina postav, která nyní nevezme do ruky sekeru nebo krumpáč, by s nimi stejně nemohla efektivně bojovat. Ani s dalšími zbraněmi té samé třídy. Většinou ty postavy jsou schopné v naprosto jiných oblastech. A bufflý mág se zbraní se nikdy nevyrovná bojovníkovi s tou samou zbraní. Samozřejmě jen pokud omezíš ty schopnosti na zbraň.zdech píše:Určitě se to vyřešit dá (např. viz výše). A některé položky jako třeba ta lopata by si pozornost zasloužily. Ale u zmiňovaných seker, krumpáčů a hornických kladiv už by podobná změna vedla od paradoxu jednoho k paradoxu druhému (Proč když umím skvěle mávat touhle dvouruční sekerou, neumím to s touhle?).
EDIT: navíc když na ty "nefeatové" zbraně nasázíš dostatečný postihy s tím, že to není o kvalitě zbraně, ale bude to simulovat neschopnost postav užít to pro boj, protože je to skutečně jen pracovní nástroj, tak bys to měl vyřešit. Nemluvě o faktu, že je rozdíl sekat dříví a sekat někoho v nějakém boji. Je rozdíl mezi sekerou na dříví a sekerou k boji. Je rozdíl mezi tím zatlouct hřebík a urazit kladivem někomu hlavu
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Zase na druhou stranu, lepší je paradox, který zároveň zajišťuje funkční mechaniku, než paradox, který některé postavy omezuje :)zdech píše:Určitě se to vyřešit dá (např. viz výše). A některé položky jako třeba ta lopata by si pozornost zasloužily. Ale u zmiňovaných seker, krumpáčů a hornických kladiv už by podobná změna vedla od paradoxu jednoho k paradoxu druhému (Proč když umím skvěle mávat touhle dvouruční sekerou, neumím to s touhle?).
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“