I. Úprava systému předmětů – Zbraně

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1808
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Příspěvek od placidity »

Vztaženo k brutálním úpravám na EQ mi ta druhá věta přijde vyloženě směšná :bigwink:



Za použitelnost cvičných zbraní a nástrojů pro všechny se ale přidávam taky, protože občas mám z některých class tenhle dojem http://wowfile.herniweb.cz/pic/komix/32.jpg :smile:
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

placidity píše:… protože občas mám z některých class tenhle dojem http://wowfile.herniweb.cz/pic/komix/32.jpg :smile:
:smile: Tohle mě pobavilo...

Ale jinak tedy... DnD je takto postavené. Ty věci přirozeně můžete *vzít do ruky* stejně jako cokoli jiného *berete do ruky*, ale neumíte s nimi vůbec bojovat. U cvičných zbraní je vhodné začít krátkým mečem, holí atd... a pokud cvičíte tak, abyste se naučili bojovat, je třeba vzít příslušnou odbornost nebo class (který odbornost zahrnuje).

Chápu, že z určitého úhlu pohledu to není ideální, ale je to tak.

Co se týče nástrojů, je to úplně blbé, ale prostě už k například k trpaslíkovi patří, že i kouzelník si vezme weapon proficiency, aby mohl vzít sekeru a krumpáč do ruky... v tomto směru bych řekl, že weapon proficiency - martial = heavy tools proficiency.

(Osobně mě taky štve, že nejrozšířenější a nejoblíbenější hra na hrdiny je class based, a ne skill based... v minulosti jsem si zamiloval systémy Vampirů a spol., ale holt se s tím musíme smířit).
Naposledy upravil(a) Aefar dne 23. 2. 2011 12.47, celkem upraveno 1 x.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1808
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Příspěvek od placidity »

Nejde mi o to aby uměli bojovat, ale o to aby tu věc v ruce vážně drželi a ne jen *drželi*. Už jen proto, že i bez featu se dá takhle zahrát poleno kterému zkrátka boj nesedne, a hlavně to vypadá po vizuální stránce lépe (a např. dřevo si člověk dokáže nasekat i bez toho aby uměl se sekerou bojovat) :)

DnD je plné spousty více či méně nelogických věcí. Ty se sice dají ošetřit při p&p hře, ale v nwn jde o omezení systémem. Takže pokud se cvičáky a nástroje dostanou jako úprava někam do to-do listu, zlobit se nebudu (postavit je jako haknuté hole/dýky by bylo imo ideální).
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
zdech
Příspěvky: 1218
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Příspěvek od zdech »

Potíž je v tom, že *držet* znamená opravdu jen *držet*, zatímco systémově držet = umět bojovat. Příjde mi jednoduší pro těch pár hodin expení sáhnout po krátkém meči nebo ** než vymýšlet proč je možné něčím mávat když je to ze dřeva ale už ne když je to ze železa.

U nástrojů předně nevím co všechno spadá pod Martial, třeba u těch krumpáčů a seker mi to až tak nelogické nepříjde. Tady bych těm utlačovaným "fighter" povoláním tu drobnou výhodu nechal, každý může obětovat 1 feat. Nakonec nešikovný člověk si místo dřeva naseká klidně nohu a co je feat jiného než "trocha" cviku?

Co si ale pamatuji, jeden malej zelenovlasej se kdysi kdesi čepýřil nad diskriminací malých při zakopávání těl. Nějaké miniverze velkých nástrojů pro hobity a spol. by se hodily. Feat si vzít může každý, povyrůst už ale ne.

EDIT: A, tak kecám, druidi a měňavci jsou se zbraňovými featy ze hry.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

zdech píše:Potíž je v tom, že *držet* znamená opravdu jen *držet*, zatímco systémově držet = umět bojovat. Příjde mi jednoduší pro těch pár hodin expení sáhnout po krátkém meči nebo ** než vymýšlet proč je možné něčím mávat když je to ze dřeva ale už ne když je to ze železa.

U nástrojů předně nevím co všechno spadá pod Martial, třeba u těch krumpáčů a seker mi to až tak nelogické nepříjde. Tady bych těm utlačovaným "fighter" povoláním tu drobnou výhodu nechal, každý může obětovat 1 feat. Nakonec nešikovný člověk si místo dřeva naseká klidně nohu a co je feat jiného než "trocha" cviku?

Co si ale pamatuji, jeden malej zelenovlasej se kdysi kdesi čepýřil nad diskriminací malých při zakopávání těl. Nějaké miniverze velkých nástrojů pro hobity a spol. by se hodily. Feat si vzít může každý, povyrůst už ale ne.

EDIT: A, tak kecám, druidi a měňavci jsou se zbraňovými featy ze hry.
..ale v rámci tebou použité logiky můžeš druidům poradit, ať si vemou jeden lvl bojovníka a jako bonusový feat Exotické zbraně. Pak už vezmou do ruky i bič a můžou s ním utlouct, toho kdo má tyhle "nesmysly" na svědomí :megalol: :megalol: :megalol: .
P.S.
Místo bojovníka je možné vzít jakékoli povolání s "Martial profiency" (hraničář, barbar, atd.).
P.P.S.
Co se týká lopat - to je jako v tom přísloví - 2x měř a 1x řež. Tady se holt nejdřív řízlo a až pak zjistilo, že "malé" rasy jsou si toho moc nezakopou :megalol: .
Obrázek
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

A co teprve obouruční psací brky :smile:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Woxa
Příspěvky: 3698
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Woxa »

Nalk píše:A co teprve obouruční psací brky :smile:
Cyrova oblibena zbran, kdyz trenuje s Ulrikou (pac krom hole je to snad jedina "rozumna" zbran co muze vzit do pracek).
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Cyrus nemá psací brk obouruč...ale gnómové a půlčíci ano..a zkus pak dát do druhé ruky zápisník a zapisovat si něco. :biggrin:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Woxa
Příspěvky: 3698
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Woxa »

Jo ja vim, ale Cyrus je na tom podobne, nema druhou ruku :)
zdech
Příspěvky: 1218
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Příspěvek od zdech »

KaTo píše:..ale v rámci tebou použité logiky můžeš druidům poradit, ať si vemou jeden lvl bojovníka a jako bonusový feat Exotické zbraně. Pak už vezmou do ruky i bič a můžou s ním utlouct, toho kdo má tyhle "nesmysly" na svědomí :megalol: :megalol: :megalol: .
P.S.
Místo bojovníka je možné vzít jakékoli povolání s "Martial profiency" (hraničář, barbar, atd.).
P.P.S.
Co se týká lopat - to je jako v tom přísloví - 2x měř a 1x řež. Tady se holt nejdřív řízlo a až pak zjistilo, že "malé" rasy jsou si toho moc nezakopou :megalol: .
Nesmyslný je jako na potvoru samotný základní systém, takže nezbývá než mlčet nebo vymýšlet nesmysly na vysvětlení nesmyslů. Být všechny nástroje maximálně střední velikosti vycházející v základu z Dagger nebo Club, bylo by po koumání.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

zdech: no třeba na THalii se s tím počítalo a mají to pořešené úplně v klidu. Takže systém je sice hloupý, ale dá se stále vyřešit. A ač nejsem žádný skripter, tak bych řekl, že asi snadno.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
zdech
Příspěvky: 1218
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Příspěvek od zdech »

Určitě se to vyřešit dá (např. viz výše). A některé položky jako třeba ta lopata by si pozornost zasloužily. Ale u zmiňovaných seker, krumpáčů a hornických kladiv už by podobná změna vedla od paradoxu jednoho k paradoxu druhému (Proč když umím skvěle mávat touhle dvouruční sekerou, neumím to s touhle?).
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

zdech píše:Určitě se to vyřešit dá (např. viz výše). A některé položky jako třeba ta lopata by si pozornost zasloužily. Ale u zmiňovaných seker, krumpáčů a hornických kladiv už by podobná změna vedla od paradoxu jednoho k paradoxu druhému (Proč když umím skvěle mávat touhle dvouruční sekerou, neumím to s touhle?).
Drtivá většina postav, která nyní nevezme do ruky sekeru nebo krumpáč, by s nimi stejně nemohla efektivně bojovat. Ani s dalšími zbraněmi té samé třídy. Většinou ty postavy jsou schopné v naprosto jiných oblastech. A bufflý mág se zbraní se nikdy nevyrovná bojovníkovi s tou samou zbraní. Samozřejmě jen pokud omezíš ty schopnosti na zbraň.

EDIT: navíc když na ty "nefeatové" zbraně nasázíš dostatečný postihy s tím, že to není o kvalitě zbraně, ale bude to simulovat neschopnost postav užít to pro boj, protože je to skutečně jen pracovní nástroj, tak bys to měl vyřešit. Nemluvě o faktu, že je rozdíl sekat dříví a sekat někoho v nějakém boji. Je rozdíl mezi sekerou na dříví a sekerou k boji. Je rozdíl mezi tím zatlouct hřebík a urazit kladivem někomu hlavu :biggrin:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Ono predelat ty zbrane by asi nebyl velky problem a i to myslim bylo kdysi v planu, jenze … to by se dalo rict o spouste veci :smile:
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

zdech píše:Určitě se to vyřešit dá (např. viz výše). A některé položky jako třeba ta lopata by si pozornost zasloužily. Ale u zmiňovaných seker, krumpáčů a hornických kladiv už by podobná změna vedla od paradoxu jednoho k paradoxu druhému (Proč když umím skvěle mávat touhle dvouruční sekerou, neumím to s touhle?).
Zase na druhou stranu, lepší je paradox, který zároveň zajišťuje funkční mechaniku, než paradox, který některé postavy omezuje :)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Odpovědět