Jak hrajete Moudrost

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Milverin
Příspěvky: 25
Registrován: 16. 11. 2006 17.48

Jak hrajete Moudrost

Příspěvek od Milverin »

Velké, střední i nízké hodnoty fyzických vlastností jako Síly, Obratnosti, Odolnosti zahraje hezky leckdo, přičemž hráčům výrazně pomáhá systém. Psychické atributy jsou pro RP (obvykle i pro život) výrazně důležitější a také složitější na zahrání. Zejména pak Moudrost a její oddělení od inteligence a zkušeností postavy pro mě byla již v ADnD těžko uchopitelná. Jak ji tedy hrajete?

Přiznám se, že to ve hře často na jiných postavách příliš nepoznám.

Jak tedy rozlišujete inteligenci, moudrost a zkušenosti (životní) postavy?
Jak hrajete vysokou inteligenci a nízkou moudrost? A naopak?

Moudrost obvykle (ne vždy) roste s věkem/zkušenostmi, což NwN systém obvykle nereflektuje.
Je pochopitelné, že zahrát hodnoty psychických vlastností postavy výrazně vyšší, než má samotný hráč je velmi obtížné.

Popis ze stránek:

Vlastnost pod 7
* Moudrost - To je nejproblematičtější vlastnost. Myslím že v tomto případě se jedná o schopnost zužitkovat životem nabyté zkušenosti (ne xp). Zde nepoučitelný tvor, klidně zopakuje chybu desetkrát, absolutně nemá žádný náhled na svět, prostě jen žije z hodiny na hodinu.

Vlastnost 8-9
* Moudrost - Tvor s náhledem na svět "nějak bylo, nějak bude", naco by se staral s budoucností...ale není nepoučitelný.

Vlastnost 10-12
* Moudrost - Už má nějaký náhled na svět, dokáže zužitkovat zkušenosti co přinesl věk. Osobně to hraji tak že se postavě čas od času chce strašně blbnout, nebo něco provede o čem si myslí že je to dobrý nápad, ale ono se pak ukáže že ani tak nebyl..

Vlastnost 13-18
* Moudrost - Má svůj náhled na svět kolem sebe, s ním konzultuje své činy. Byl by dobrým učitelem. Působí klidně a vyrovnaně.


Vlastnost nad 18
* Moudrost - Zkušenostmi protchnutý tvor. Učitel, který dokáže naučit i dosti tupého žáka alespoň něco. Má propracovaný vnitřní pohled na svět, který neustále konzultuje se skutečností. Představte si takového Dalajlámu...
magnumik
Příspěvky: 1692
Registrován: 1. 12. 2006 1.10
Bydliště: Nejjižnější Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magnumik »

pro mě životní zkušenosti = (částečně) moudrost … do určitýho stupně... protože jak kdysi bylo řečeno "nejšťastnější je ten, co se dokáže poučit z chyb ostatních" … nevidim v tom moc problém... moudrý člověk je ten, který toho hodně zažil, a dokáže ty zážitky zužitkovat v dalším životě... popis na stránkách je taky dobrej... nevim co jinýho bys tak rád hrál :) narozdíl od inteligence, která je o bystrosti, teorii a schopnosti vyřešit těžké úkoly... je moudrost prostě praxe a schopnost hlubokého přemýtání o životě, popřípadě zmíněné učení.
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

OT: Mnoo...o na je RP moudrost a systémově NUTNÁ moudrost.
Druid/Klerik systémově potřebují mít vysokou moudrost v "epických" výškách (případně vyšší WIS potřebuje i Mnich kvůli některým systémovým "výhodám"). Což naráží na schopnosti Hráčů tuhle epickou moudrost odehrávat. Všechny ostatní postavy už tu Moudrost mohou mít RP.

Btw - stejný problém jako je vlastnost Inteligence. I mág "musí" mít INT v epických výškách, aby měl kruhy kouzel a jiné systémové věci od Inteligence se odvíjející. Např. osobně nejsem sto uhrát RP inteligenci vyšší než 14-16 :blush: . To bych se nikdy nedostal ve hře na vyšší jak 4tý - 6tý kruh kouzel :megalol: .

IT: Osobně se na moudrost u postavy dívám asi takto: "Čím vyšší moudrost, tím větší by měla mít Postava představu o důsledcích jejího jednání."
Na inteligenci se dívám jako na: "Čím vyšší inteligence, tím větší schopnost řešení problémů, ovšem bez ohledu na důsledky. Čím nižší IQ, tím vybírá "rychlejší" řešení."

Modelová situace: "V lese se vyskytují "neporazitelní" banditi, kteří přepadají pocestné."
1) řešení nízká int + nízká wis: Postava vleze do lesa a zaútočí na bandity. (a umře :bigwink: )
2) řešení nízká int + vysoká wis: Postava začne přesvědčovat ostatní Postavy, že je dobré vybít bandity. Sama postava se boje neúčastní neboť tak nějak tuššíí, že to skončí masakrem. (skupinka je zabita, vyjma Postavy, která maximálně vylootuje mrtvoly ostatních Postav, tzv. Evil charakter :biggrin: )
3) řešení vysoká int + nízká wis: Přesvědčí ostatní postavy, protože si spočítá, že sama nemá šanci, aby šli společně do lesa a vybili bandity (poté je celá skupinka zabita).
4) řešení vysoká int + vysoká wis: Ukecá Gora nebo Daemiana, aby problém vyřešili, protože Postava ví, že Goro i Daemian jsou Nesmrtelní a do čeho se pustí, v tom Zvítězí :megalol: :megalol: .
Obrázek
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

KaTo píše: 4) řešení vysoká int + vysoká wis: Ukecá Gora nebo Daemiana, aby problém vyřešili, protože Postava ví, že Goro i Daemian jsou Nesmrtelní a do čeho se pustí, v tom Zvítězí :megalol: :megalol: .
No u Daemiana zalezi i na charisme co si budeme povidat, krasna hloupoucka elfka nebo moudry fousaty trpaslik? :megalol:

AD Nesmrtelnost: No kdyz se naposledy nejaky trpos snazil Daemianovi useknout ocasek, tak brzy poznal, ze trefit ten ocasek neni tak lehke … bylo mu to dokonce vtluceno do hlavy, aby si to zapamatoval :biggrin:
Uživatelský avatar
Luelle
Příspěvky: 819
Registrován: 26. 8. 2007 12.24
Bydliště: Dějiště bitvy národů

Příspěvek od Luelle »

cybermisa píše:
AD Nesmrtelnost: No kdyz se naposledy nejaky trpos snazil Daemianovi useknout ocasek, tak brzy poznal, ze trefit ten ocasek neni tak lehke … bylo mu to dokonce vtluceno do hlavy, aby si to zapamatoval :biggrin:
doslova a dostatečně důrazně :megalol:

já se fakt musela smát, když včera přišel Daemian na tvrz a prej

*na krku má amulet univerzity*
to jsem fakt vyprskla smíchy :megalol:
16? Tak to je v pohodě
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Luelle píše:
cybermisa píše:
AD Nesmrtelnost: No kdyz se naposledy nejaky trpos snazil Daemianovi useknout ocasek, tak brzy poznal, ze trefit ten ocasek neni tak lehke … bylo mu to dokonce vtluceno do hlavy, aby si to zapamatoval :biggrin:
doslova a dostatečně důrazně :megalol: já se fakt musela smát, když včera přišel Daemian na tvrz a prej *na krku má amulet univerzity* to jsem fakt vyprskla smíchy :megalol:
OT: :diablo: :diablo: :diablo::bleh:
Uživatelský avatar
Luelle
Příspěvky: 819
Registrován: 26. 8. 2007 12.24
Bydliště: Dějiště bitvy národů

Příspěvek od Luelle »

cybermisa píše:
Luelle píše:
cybermisa píše:
AD Nesmrtelnost: No kdyz se naposledy nejaky trpos snazil Daemianovi useknout ocasek, tak brzy poznal, ze trefit ten ocasek neni tak lehke … bylo mu to dokonce vtluceno do hlavy, aby si to zapamatoval :biggrin:
doslova a dostatečně důrazně :megalol: já se fakt musela smát, když včera přišel Daemian na tvrz a prej *na krku má amulet univerzity* to jsem fakt vyprskla smíchy :megalol:
OT: :diablo: :diablo: :diablo::bleh:
*tváří se jako hloupoučká a velmi charismatická elfka*
16? Tak to je v pohodě
Milverin
Příspěvky: 25
Registrován: 16. 11. 2006 17.48

Příspěvek od Milverin »

KaTo píše:OT: Mnoo...o na je RP moudrost a systémově NUTNÁ moudrost.
Druid/Klerik systémově potřebují mít vysokou moudrost v "epických" výškách (případně vyšší WIS potřebuje i Mnich kvůli některým systémovým "výhodám"). Což naráží na schopnosti Hráčů tuhle epickou moudrost odehrávat. Všechny ostatní postavy už tu Moudrost mohou mít RP.
S tou systémově nutnou moudrostí je to pravda, zároveň je to ale dost smutné... a RP jde stranou
KaTo píše:IT: Osobně se na moudrost u postavy dívám asi takto: "Čím vyšší moudrost, tím větší by měla mít Postava představu o důsledcích jejího jednání."
Na inteligenci se dívám jako na: "Čím vyšší inteligence, tím větší schopnost řešení problémů, ovšem bez ohledu na důsledky. Čím nižší IQ, tím vybírá "rychlejší" řešení."
Důsledky jednání asi mohou být součástí moudrosti, ale řekl bych, že jen o tom to není.

Modelová situace: "V lese se vyskytují "neporazitelní" banditi, kteří přepadají pocestné."

Vysoká moudrost může vidět bandity v širších souvislostech. Třeba důvody, které je k tomu vedly, aby se dali na zločin... A nebo že násilí plodí jenom násilí. Ale také třeba naopak to, že "kdo rychle zasahuje, dvakrát zasahuje", a proto je rychlý zákrok nejlepší řešení. A nebo hodně rozmyslí, co z toho bude mít... A taky hodně rozmyslí, proč jsou neporazitelní a kde se tu berou...

Zároveň schopnost učit se je hodně o inteligenci, a poučení se z vlastní zkušenosti je také formou učení.

Jinak jedna klasická poučka říká, že hádanku je možné vyřešit na základě inteligence (vymyslím nové řešení) ale i moudrosti (už jsem něco podobného slyšel).

P.S. Hledám inspiraci :smile:
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Milverin píše:Modelová situace: "V lese se vyskytují "neporazitelní" banditi, kteří přepadají pocestné."

Vysoká moudrost může vidět bandity v širších souvislostech. Třeba důvody, které je k tomu vedly, aby se dali na zločin... A nebo že násilí plodí jenom násilí. Ale také třeba naopak to, že "kdo rychle zasahuje, dvakrát zasahuje", a proto je rychlý zákrok nejlepší řešení. A nebo hodně rozmyslí, co z toho bude mít... A taky hodně rozmyslí, proč jsou neporazitelní a kde se tu berou...

Zároveň schopnost učit se je hodně o inteligenci, a poučení se z vlastní zkušenosti je také formou učení.

Jinak jedna klasická poučka říká, že hádanku je možné vyřešit na základě inteligence (vymyslím nové řešení) ale i moudrosti (už jsem něco podobného slyšel).

P.S. Hledám inspiraci :smile:
"Už jsem něco podobného slyšel" = pokdu nevaříš s tou postavou z jeji historie, ale pokud to na Desce skutečně zažila, tak je to podle mě zkušenost postavy (a to nejen v XP, ale i v tvých zážitcích za postavu).

Inteligence podle mě spíš představuje abstraktnější formu učení (někdo mě vyučuje třeba boji, nebo řemeslu... z knih se učím magickým poučkám apod.), ale poučit s, co nejlépe ze zkušenosti vlastní i cizí bych spíše považoval za moudrost, protože to není ve stylu "Kniha, str., odst. popř. cvičení" :bigwink:

Co se zkušenosti na EQ týče, tak v době kdy jsem hrál s moudrými druidy (jako jeden z nich) byla snaha vše vyřešit poklidně, pátrat po příčinách problému a najít nejschůdnější řešení. Když jsem přešel na kariéru mágů dobrodruhů, tak třeba Zendaer se dost snažil každou výpravu zkoumat z pohledu efektivity kouzel apod. věcí, takže spíše rozebíral právě teoretickou zkušenost. Navíc byl horká hlava (a i přes to že neměl zanedbatelnou moudrost) často dělal věci bez rozmyslu. *pokrčí rameny*
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Trochu to převrátím.

Na EQ se nehrají vlastnosti. Neměl bys "hrát moudrost (charismu, inteligenci)", měl bys hrát charakter. Podle toho, jak vypracuješ charakter, měl bys přidělit vlastnosti.

Koneckonců, je to i v pravidlech:
Pravidla píše:3.4. Rasa, povolání a vlastnosti postavy musí vyplývat z jejího charakteru a historie. Povolání mohou být libovolně kombinována tak, aby odráželi dosavadní život postavy. Síla, obratnost, odolnost, inteligence, moudrost a charisma musí odpovídat skutečným kladným i záporným vlastnostem postavy bez ohledu na to, zda je to užitečné ve vztahu k zvolenému povolání.
Jinými slovy, vytvoříš koncept, promyslíš charakter postavy, její dosavadní zkušenosti a povahu a pak nastavíš vlastnosti - chce to trochu citu. Ale ty škály vlastností nejsou tak široké (v praxi od 8 do 18) a myslím si, že se to dá docela rozumně odhadnout. Prostě, jestli nechceš hlupáka, chce to moudrost alespoň 12, jestli chceš někoho s nadhledem a životními zkušenostmi, bude to chtít větší moudrost. Jestli chceš hrát zvídavou a chápavou postavu, která se rychle učí a dobře porozumí, jak věci fungují, asi to bude chtít rozumnou inteligenci. Samozřejmě věděc či učenec už bude potřebovat více. No, a jestli chceš postavu, která se umí chovat ve společnosti, nedělá ostudu a nemluví sprostě, asi to bude chtít nějakou rozumnou charismu - to se dá trochu kombinovat se vzhledem. Opět vyšší charismu to bude chtít, má-li být ta postava manipulativní a přesvědčivá či opravdu přívětivá, milá a přitažlivá, nebo zaměřená na nějaké umění.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Například Alky má nízkou Wis, slušnou Int a slušné životní zkušenosti. Takže pokud ji trochu blíž znáš, tak víš, jak to hraju já. :) (U ní se to ještě navíc trochu přebíjí s přesvědčením.)

Jinak to docela hezky popisuje magnumik a velice pěkně (i když trochu OT) radí Aefar :)

EDIT: I když ono to není vlastně OT, je to reakce na to "systémové wis". Opravdu, nic jako "systémově nutná wis" neexistuje. Je jen a pouze Wis postavy, která se má hrát taková, jaká je. Pokud ji člověk není schopen uhrát, měl by se zamyslet nad jinou postavou, například nad orčím válečníkem :)
Schopnosti povolání, které vyskou wis vyžadují, z vysoké moudrosti opravdu vychází a snažit se je "rp okecat", jak tu bývá někdy dobrým zvykem, je asi stejně tak zvláštní, jako odhvězdičkovat souboj bez ohledu na systémové statistiky postav. Lépe řečeno - s rozporem systémových statistik postav.

Hrát druida s wis 20+ a chovat se jako pošuk je prostě špatně.

(Ačkoliv tu je jedna výjimka – postava, co nízkou moudrost před jinými předstírá a každý level si svědomitě dává bodík(y) do Podvádění. Pak to je úplně OK a dokonce velice zajímavé a fandím ji. :))
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Vlatsnosti jsem kdysi pro lepší představu rozdělil tady, podle svého a podle rozdělení autorů DnD, z dřívější edice pravidel.

Moudrost je intuice (rozhodování se na základě nedostatečného množství informací) a síla vůle (např. schopnost přinutit se k něčemu, když se vám nechce nebo naopak odlolávat něčemu, když se vám chce a neměli byste).

Inteligence je jak znalost a vědění, tak schopnost pracovat s nimi, tedy myšlení.


Hádanky lze řešit jak za pomocí inteligence, tak za pomocí moudrosti, záleží na typu hádanky. Pokud jde o logický problém, pak je potřeba spíš inteligence, pokud jde o metafory apod., je to moudrost.

Vysoká vlastnost znamená to, že je postava operativně schopná řešit problémy pomocí jejího využití, čím vyšší vlastnost je, tím rychleji a správněji postava takové problémy řeší. Postavám s nižší vlastností to jde pomaleji nebo vůbec ne. Životní zkušenosti má každá postava.

Nepřijde mi, že by hráči nesvedli hrát postavy s vysokými statistikami (často je aspoň snaha), spíš naopak, ty nízké jim dělají potíže. A taky jsem neviděl moc kleriků s nízkou moudrostí, kouzelníků s nízkou inteligencí, zaklínačů s nízkou charismou, zlodějů s nízkou obratností atd. :bigwink:
Aefar píše:….
To je pravda, ale Milverin se ptal na to, jak hrát takovou vlastnost, bez té představy nebude schopný ke svému konceptu adekvátní vlastnost schopný přiřadit. A pokud jde o ty příklady, není to jen o vlastnostech. Vlivná a přesvědčivá může být i ohyzda, stačí, když má v potřebných skillech nainvestováno dost bodů (např. právě přesvědčování, podvádění apod., jak zmínil Balrog).
Naposledy upravil(a) Pavel Urban dne 2. 2. 2010 10.44, celkem upraveno 1 x.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Co je špatného na druidovi s moudrostí 20+, který je zároven pošuk?

Mě se to právě nelíbí, všichni druidi jsou děsně moudří, všichni zaklínači děsně hezcí a když hezcí nebo moudří být nechtějí, tak holt nezakouzlí ani prd. Ne, systémová moudrost a systémová int a systémová charisma JE reálný pojem. Protože ukažte mi jediného člověka, který uhraje charismu, inteligenci a moudrost nad 22, a pokud to opravdu nikdo neumí, tak proč si tam ty body dává? Když vezmu tvrzení balroga a aefara, pak každý kdo má int a moudrost nad 20 je podle mě metagamer, protože takhle vysoká inteligence se jaksi dá odehrát pouze když ji opravdu máte, a kdo si to o o sobě troufne říct, co? A nakonec Alkaran je krásným příkladem, ta jestli má int nad 10 a k tomu životní zkušenosti, tak se jí to daří úspěšně maskovat. Jenže tu int potřebuje systémově, hádám na útok v obraně, tak budíž jí přáno, copak všichni bojovníci musí být chytří, když se chtějí dobře bránit? To je prostě omezení NWN, někdy stejně logické, jako to že nějaké šaty obleče jen zlá postava nebo klerik.

Krom toho stav aefarem poukazovaný charismy nemá nic společného s tím jak je postava manipulativní, přesvědčivá nebo podvádivá, od toho se dávají body do podvádění , přesvědčování, umění a u inteligence pak do čarozpytu. Může mít k charmismu mínus šet, protože někdo bere char jako krásu a někdo jako osobní kouzlo ala Hitler. A to jestli postava s charismou 10 mluví jako Henry Higgins je otázka právě charakteru, nikoli bodů v charismě, stejně tak naopak můžu mít charismu 18 a mluvit jako kotelník.

A proč že by moudrý druid přitom nemohl být pošuk? Jasně že nezahlás "pojdme vybít bandity aby byla sranda", to už je spíš problém hráče než statistik moudrosti, ale pošuk? Coby ne! Proč by moudrá postava nemohla být zároven bláznivý stařec, proč by mág s inteligencí nad dvacet nemohl být zapomětlivý a extravagantní? To je taky trochu stereotyp, ne? A s charismou, ta je ještě vtipnější.

Když srovnám charismu lidí v popisu a co se tak běžně hraje, tak 8 bývá "není vyloženě krásná, ale má nádherné tělo", 10 je "pohledný mladík" a pak už následuje jen jedna krasavice za druhou - A když pak postava najednou žere místo jí, člověk se nestačí divit.

Navíc pokud berete v potaz možnost zvednout si statistiky o cca 8 a víc bodů, to se vysvětlí jak? Postava vypije flašku, a najednou bžum! Z hlupáka je to Yoda? A další a docela důležitá věc je rozvrstvení bodů v ostatních statistikách, moudrost 10 se bude chovat jinak, než moudrost 10 a int 15 a naopak.

Zkrátka, na jednu stranu rozhlašujete rozdílnost charakterů a na stanu druhou ji právě tímhle zabíjíte. Ano, samozřejmě že se musí postavy držet svých statistik, jakkoli se tak něděje hlavně u přesvědčování a podobně (protože to se prostě nedá uhlídat, nedá), jenže jen do určité míry a nevím proč bychom si nemohli přiznat termín "charakterové statistiky" když je hra nastavená tak jako je.

Stránky to popisují pěkně a je dobré se jich držet, ale jsou pouze kostrou, nikoli dogmatem. Je potřeba přihlížet k tisíci a jedné věci, od bodů v dovednostech po přesvědčení, cílům, vlivu lahviček a prstenů a nakonec i k nwn systému.


Edit Pavel - zloděj s nízkou obratností je třeba každá postava, která si dala body do Otevírání zámků ale nemá level zloděje a nejede obratnost jako hlavní vlastnost. Není zloděj jen "rogue" v kolonce, stejně jako u ostatních povolání :bigwink:
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Braenn píše:
Souhlas. :yes:

Zloděj je ten, který aktivně krade, bez ohledu na povolání v deníku postavy. :bigwink: Povolání jsem zmínil jen pro ilustraci a pro nutnost vysvětlovat různé možnosti postav a jejich povolání v nestandardních rolích.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Braenn píše:Co je špatného na druidovi s moudrostí 20+, který je zároven pošuk?
Holt jsem slovo "pošuk" použil jako (myslel jsem) výstižné pojmenování osoby s moudrostí nízkou. A dufal, že z kontextu to bude jasné, a nikdo za slovíčka tahat nebude
Braenn píše: A nakonec Alkaran je krásným příkladem, ta jestli má int nad 10 a k tomu životní zkušenosti, tak se jí to daří úspěšně maskovat.
Říkal jsem "blíž" zná ;) A navíc...
Braenn píše: A další a docela důležitá věc je rozvrstvení bodů v ostatních statistikách, moudrost 10 se bude chovat jinak, než moudrost 10 a int 15 a naopak.
--------------------------------
Když vezmu tvrzení balroga a aefara, pak každý kdo má int a moudrost nad 20 je podle mě metagamer, protože takhle vysoká inteligence se jaksi dá odehrát pouze když ji opravdu máte, a kdo si to o o sobě troufne říct, co?
Jako sorry, ale ani já, ani on nic takového netvrdíme. Klídek.

Není důležité vždy statistiky dokonale napodobit, ale aspoň se o to pečlivě snažit. (Ono totiž slovíčko uhrát neznamená "chovat se přesně tak, dokonale napodobit", protože to je při vysokých číslech nemožné. Ale pokud hráč projevuje dostatek snahy, nedělá hlouposti, které napovídají spíš hodnotě dané vlastnosti někde kolem desítky, pak je podle mne i hodně vysoká statistika v pořádku.)


Pokud se bere to, proč jsou všichni druidi "děsně moudří" – druid "musí" mít vysokou moudrost, protože z jeho mysli a prozumění světu vychází jeho schopnosti. Samozřejmě, že můžeš mít druida, co nemá vysokou moudrost, a o nějaké druidí věci se zase až tolik nezajímá. Pak ale nemůže mít stejně mocná a početná kouzla a stejné porozumění (rozuměj stejnou systémovou moudrost), jako ten, kdo přehled a schopnosti má. To prostě nedává logiku o nic víc, než ty tebou zmiňovaný omezení na povolání či přesvědčení. Tedy pokud si chceš udělat pošuklého (rozměj "nemoudrého") druida, nikdo ti nebrání. Ale dej mu tedy nízkou moudrost. Nebudeš mít pak tak nadupaná kouzla, jako mají moudří druidé, ale tak to už prostě je. Stejně jako válečník, co nemá sílu 18+ dává jen zanedbatelnou damage.

Fakt nechápu, co je těžké na tom pochopit, že statistiky by se měly hrát (a brát) takové, jaké je postava má.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

The_Balrog píše:
Fakt nechápu, co je těžké na tom pochopit, že statistiky by se měly hrát (a brát) takové, jaké je postava má.
To, co jsem řekla. K téhle pravdivé větě totiž patří dost dalších dodatku které je "nutno brát v potaz". A pořád si myslím, že druid který je naprostý blázen a hlupák, může mít takový cit pro přírodu, že dokáže - byť třeba chaoticky a nepříliš kontrolovaně - sesílat mocná kouzla. Že nemoudrý hlupák neznamená nutně neschopný (rozuměj systémově neschopný sesílat kouzla vyšších kruhů). Stejně tak jako můžu hrát druida, který je duševně zaostalý, ale příroda ho dokáže v jistých situacích "ovládnout" a jednat jeho prostřednictvím. A proto má moudrost 20 a ne 10. Možností je prostě spousta. Takže ano, statistiky by se měly hrát, ale je tam i to systémové ale.

A to s těmi metagamery netvrdíte vy, to tvrdím já na základě vašeho podání věty "statistiky by se měly hrát". Ukaž mi někoho kdo uhraje int nebo moudrost 24 a já smeknu klobouk a zalezu. Pokud někoho takového neznáš, pak mi řekni proč tam ty body má když ne kvůli systému - a je to špatně? :smile:
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

… malá rádobyhumorná odbočka …
Pavel Urban píše: Zloděj je ten, který aktivně krade, bez ohledu na povolání v deníku postavy. :bigwink:
Když se nad tím zamyslím, tak jako zloděj by se pak dalo popsat 99% postav na serveru :biggrin: Kdo někdy nevykradl truhlu nějakým nebohým stvořením nebo lidem, a kdo je předtím ještě nezmasakroval? :megalol:
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Braenn píše:Když se nad tím zamyslím, tak jako zloděj by se pak dalo popsat 99% postav na serveru :biggrin: Kdo někdy nevykradl truhlu nějakým nebohým stvořením nebo lidem, a kdo je předtím ještě nezmasakroval? :megalol:
Já, já!
Kraki Skengdrang
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

Braenn píše:
Už jsem na to přišel!! Protože někaterá povolání si systémově žádají vysokou WIS/INT/CHAR (minimálně 19), protože klerik/druid/mág/zaklínač tak nějak...touží mít vyšší kruhy kouzel, nedejbože vyšší počet slotů, případně DC kouzel, apod. Takže pokud Hráč chce mít Systémově schopné Povolání, tak se prostě daná vlastnost Povoláním vyžadovaná zvyšuje = vyhoví se Požadavkům Systému NWN. *pauza pro nádech a tajemnou chvilku napětí* Ale zároveň to chce dávat body do Blafová nebo Přesvědčování, aby se Balrogovi a spol. nechalo vysvětlit, proč se postava chová jako by měla Wis/Int/Char mnohem nižší = vyhoví se RP číslíčkářům.
Protože prostě Hráč nějak nechce hrát Dalaljámu v okamžiku kdy jeho WIS překročí hranici 19+, případně Einsteina (INT 19+) nebo mermomocí Miss Univerze (CHAR 19+) a místo toho chce dál hrát původní založený charakter postavy, která v dané vlastnosti reálně se pohybuje kolem 16ti (vyšší nadprůměr).
Ruku na srdce - nalevelit se na 17tý level se zvládne OOC za plusminus rok = IC 4-6 let. By mě zajímalo, jak za 4roky se z někoho s počáteční wis/int/char 15-16(17) stane mystic/génius se staty 19+.

to Balrog: Alkaran jsem IC neznal s žádnou z mých postav "do hloubky", ale z povrchního setkávání jsem nabyl dojmu, že alkaran je "afektovaná blbka" s int/wis = 8-10 :yes: , s charismou kolem 14+. Pokud je to jinak, musím smeknout, že to Blafování hraješ fakt dobře :bigwink: .
Obrázek
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Jon píše:
Braenn píše:Když se nad tím zamyslím, tak jako zloděj by se pak dalo popsat 99% postav na serveru :biggrin: Kdo někdy nevykradl truhlu nějakým nebohým stvořením nebo lidem, a kdo je předtím ještě nezmasakroval? :megalol:
Já, já!
Paladini se nepočítaj :bleh: Teda - ti co je opravdu hrají:)
Odpovědět