DMs

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
Paklic
Příspěvky: 672
Registrován: 4. 1. 2008 16.40

Příspěvek od Paklic »

allekoo píše:a túto poznate ? :biggrin:

http://www.youtube.com/watch?v=XHHk0GXuF7Y
Album Peter Nagy a deti.

Super! I jeho ostatní písničky jsou super.
sircervic
Příspěvky: 213
Registrován: 5. 3. 2007 22.45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sircervic »

Ano přesně todle je spam,
Když sem napíše každej kdo ví kulový, ale hlavně že má do prd*l* díru.

\\Omluvte sprostý slova.
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

sircervic píše:Ano přesně todle je spam,
Když sem napíše každej kdo ví kulový, ale hlavně že má do prd*l* díru.

\\Omluvte sprostý slova.
Ono se tady jaksi čeká až sem napíšeš ty a když se k tomu nemáš, tak se nemůžeš divit lidové tvořivosti. :shades:
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
OneIceOne
Příspěvky: 318
Registrován: 15. 3. 2006 10.24

Příspěvek od OneIceOne »

Nazdar, fakta ke světu...

Pokud budeš jen někam chodit, bojovat, vydělávat a neodsedíš se své rp u svačinky = jdeš :censoree:
Pokud se rozhádáš se vedením, dostaneš punc = jdeš :censoree:
Pokud vyžaduješ, aby ti dali DM pokoj = jdeš :censoree: (občas se stanou nehody, někdo tomu říká pravděpodobnostní spawn)

každopádně je to dobře.

Nikdo tu na podobný lidi není zvědavej. Ve výsledku to odnesou slušný lidi. Jednou jsem s Borninem chcípnul, protože koupil interferenci kouzla, pak jsem se sám sebe ptal, co jsem komu udělal.

Takže pokud patříš do skupiny hráčů, co se sem přistěhovali jen za vidinou lotu, creepu a podobně, sbal kufry a vypadni. Pokud je to jinak, přeji ti pevné nervy.

P.S. Nepatřím mezi bratrstvo Svačinkářů, Eq ale má svá pravidla, která se musí dodržovat, ale kvůli kterým také hodně dobrých hráčů odešlo. (Sebechvála smrdí, ale já nesmrdím, protože se pravidelně meju)
Uživatelský avatar
Tomyn
Příspěvky: 2642
Registrován: 12. 11. 2007 10.10
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomyn »

no zajímavě se to rozjelo, já zrovna bych teda asi neměl moralizovat, protože mám také jisté hříchy ale:

jen bych řekl že červík by nemusel bejt tak agresivní ať má jakékoliv důvody, plynoucí ze hry

a vůbec si myslím, že nestojím od DM podporu je kravina, prostě když chce tak si s tebou DM může a udělá co chce, tedy pokud dodrží pravidla co platí i pro DM, jako třeba že Ti ten DM kill jen tak dát nemůže, ale vždy pro Tebe musí existovat cesta jak ze situace, to Ti systém nezaručí, prostě bum a jsi třebas i tuhej

nevím zbytečně se tu čílíte, jinak oneiceone má dá se říci pravdu, ale pokud hraješ postavu tak jakoby se chovala v reálu, nebo co nejblíže k tomu, tak takové problémy nenastanou a nebo jen velkmi zřídka
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Já jsem nečetl tento topic, ale řeknu jednu věc: Osobně moc neuznávám a nerespektuju žádosti typu "nechci DM podporu". Každý, kdo se se svou postavou logne na EQ musí počítat s tím, že DM jsou ti, kdo hrají svět a jeho reakce, které nejsou a nemohou být zajištěny systémově. Tyto reakce se vztahují na každého, ať chce nebo nechce. I v reálu si přece nemůžete vybrat, jestli chcete, aby okolní svět na vás reagoval nebo ne. Zkuste si na vaše Ferrari nalepit cedulku "nechci podporu Policie ČR" a jezdit ve městě stovkou - nebo aby to bylo více podobné problému trpaslíků denodenně těžících na území skupiny nepřátelských NPC - zkuste vlézt do výběhu goril a sebrat jim jejich oběd...
Naposledy upravil(a) Naylun dne 15. 3. 2010 16.10, celkem upraveno 2 x.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Jen podotknu, že pokud si svět nepřeje hromady dobrodruhů těžící nerostné bohatství, tak by jste nemuseli u vzácnějších zdrojů veřejně na fórum plácat jeho umístění. Nedali jste to sice s GPS souřadnicema, ale trošku schopnej člověk, si to dokáže už najít. :bigwink: :nuke:

EDIT: ta Panathianova editace zní drsně :) :biggrin:
Naposledy upravil(a) Nalk dne 15. 3. 2010 18.23, celkem upraveno 1 x.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

To je pravda upravil jsem to ve svém příspěvku.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
Dron
Příspěvky: 322
Registrován: 18. 2. 2009 15.41
Bydliště: Orlová

Příspěvek od Dron »

Vydím problém v tom, že v klasickém RPG je DM člověk, který vytváří svět a spolu s hráči vytváří příběh. Hráči s DM spolupracují na tom příběhu a nikdy nesmí jít proti DM ať OOC nebo přeneseně IC, to je pak konec hry.

Na EQ je svět daný systémem NWN a teoreticky přítomnost DM není nutná. Ovšem pak tu je další funkce DM a to je hlídání hráčů. To se spoluprácí nemá nic společného, protože DM ani nezná hráče a jeho cíle, jako hráč DM...
Uživatelský avatar
hemendo
Příspěvky: 522
Registrován: 5. 5. 2009 15.18

Příspěvek od hemendo »

Dron píše:Vydím problém v tom, že v klasickém RPG je DM člověk, který vytváří svět a spolu s hráči vytváří příběh. Hráči s DM spolupracují na tom příběhu a nikdy nesmí jít proti DM ať OOC nebo přeneseně IC, to je pak konec hry.

Na EQ je svět daný systémem NWN a teoreticky přítomnost DM není nutná. Ovšem pak tu je další funkce DM a to je hlídání hráčů. To se spoluprácí nemá nic společného, protože DM ani nezná hráče a jeho cíle, jako hráč DM...
:no: U tohodle příspěvku mi chybí jedno tlačítko jako na facebooku, "nelíbí se mi / dislike this"
Kdyby na EQ nebyli DM, byl by ten příběh o kterém mluvíš dohraný hodně rychle.
Uživatelský avatar
Dron
Příspěvky: 322
Registrován: 18. 2. 2009 15.41
Bydliště: Orlová

Příspěvek od Dron »

hemendo píše:Kdyby na EQ nebyli DM, byl by ten příběh o kterém mluvíš dohraný hodně rychle.
Tak o tom snad nikdo nepochybuje.
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Hemendo: DM tu nebyli pomalu i půl roku a svět šel dál.

DM jen spoluvytvářejí a dnešní doslova přetlak aktivity Dx je z mého pohledu skoro malý zázrak.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Jája CZE píše:Hemendo: DM tu nebyli pomalu i půl roku a svět šel dál.

DM jen spoluvytvářejí a dnešní doslova přetlak aktivity Dx je z mého pohledu skoro malý zázrak.
Neboj, Naylun se vyřádí a bude situace jako dřív... užívejme si dokud můžeme
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Dron píše:
hemendo píše:Kdyby na EQ nebyli DM, byl by ten příběh o kterém mluvíš dohraný hodně rychle.
Tak o tom snad nikdo nepochybuje.
Ha, konečně něco s čím můžu zase nesouhlasit.

Princip EQ byl, je... a snad i bude "hráči hráčům". Tedy, hráči připravují jiným zábavu a je samé to baví. DM v té idealizované podobě na EQ není vůbec potřeba, hráči se dokáží zabavit i bez něj a nepotřebují ho (že to v reálu nejde, protože někdo ty NPC hrát musí je věc jiná). Což v situaci, kdy postavy v plné kooperaci jdou proti přiblblému spawnu, aby je ten přinejhorším rozsekal svým počtem (případně nepěkným rovnítkem) a zbytek dne prosedí u Svačinky požírajíc obložené chlebíčky jaksi dlouho nevydrží. Pak nastupují "hybatelé", kteří dokáží ostatní zabavit ostatní - mají nějaký cíl, k něčemu směřují, o něco se snaží. Do děje dokáží zapojit ostatní postavy... a svět jede. Úmyslně se vyhýbám slovu "hostitel", tam jsou požadavky poněkud jiné.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Dron
Příspěvky: 322
Registrován: 18. 2. 2009 15.41
Bydliště: Orlová

Příspěvek od Dron »

kokosak píše:
Dron píše:
hemendo píše:Kdyby na EQ nebyli DM, byl by ten příběh o kterém mluvíš dohraný hodně rychle.
Tak o tom snad nikdo nepochybuje.
Ha, konečně něco s čím můžu zase nesouhlasit.

Princip EQ byl, je... a snad i bude "hráči hráčům". Tedy, hráči připravují jiným zábavu a je samé to baví. DM v té idealizované podobě na EQ není vůbec potřeba, hráči se dokáží zabavit i bez něj a nepotřebují ho (že to v reálu nejde, protože někdo ty NPC hrát musí je věc jiná). Což v situaci, kdy postavy v plné kooperaci jdou proti přiblblému spawnu, aby je ten přinejhorším rozsekal svým počtem (případně nepěkným rovnítkem) a zbytek dne prosedí u Svačinky požírajíc obložené chlebíčky jaksi dlouho nevydrží. Pak nastupují "hybatelé", kteří dokáží ostatní zabavit ostatní - mají nějaký cíl, k něčemu směřují, o něco se snaží. Do děje dokáží zapojit ostatní postavy... a svět jede. Úmyslně se vyhýbám slovu "hostitel", tam jsou požadavky poněkud jiné.
DM mohou svět:
1) tvořit a upravovat v návaznosti na aktivity hráčů
2) oživovat hraním za NPC apod.
3) vést v podobě nějakých zásadních questů
4) hlídat a jít po hráčích, co porušují pravidla

EQ je dle mého názoru svět hráči hráčům pod dozorem DM.

Hybatelé nedokážou mnoho bez podpory DM a bodu 1) který zároveň musí akceptovat všichni. Bod 2) asi potěší každého, ale na to je málo DM. Bodu 3) by se asi mělo jít vzdát, bodu 4) ne.
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Nalk píše:
Jája CZE píše:Hemendo: DM tu nebyli pomalu i půl roku a svět šel dál.

DM jen spoluvytvářejí a dnešní doslova přetlak aktivity Dx je z mého pohledu skoro malý zázrak.
Neboj, Naylun se vyřádí a bude situace jako dřív... užívejme si dokud můžeme
K tomu musím dodat, že zdaleka Naylun je sice nová krev, ale ostatní výrazně dostali chuť a je to paráda...

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

1) Je pravda jen z části.
2) Je věc milá, ale funkčně zbytná.
3) Je věc vzácná a i tak většinou končí jako status quo
4) Funguje skoro sama (tím neshazuji nutnou a jistě ubíjející režii s tím zbytkem).

Jak píše kokosak - kdyby měla zábava plynout jen od DM, už by tu dávno nikdo nehrál; DM jsou střednědobě (měsíce) nahraditelní, šikovní hráči ne.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Dron píše: Hybatelé nedokážou mnoho bez podpory DM a bodu 1) který zároveň musí akceptovat všichni.
Myslím si, že se pleteš. Hm... nebo si prostě jen nerozumíme v tom co chápeme pod pojmem "mnoho". Bez DM není možné provést zásah do světa NPC... zato do světa PC zcela jistě. Jeden nemusí být Starším hráčem, nebo dokonce Hostitelem se všemi možnostmi a udělátky s tímto statutem spojenými aby připravil pěknou zábavu sobě i ostatním. Mezi oblíbené (a už zprofanované, takže nedoporučuji opakovat) se řadí:

- Nemoc/otrava postavy. Postava se nakazila/otrávila známým či neznámým jedem a musí nyní najít protijed/lék. Systémově postavě nic ovšem není, vše se odehrává ve hvědičkách. Pod touto záminkou se pak dá jít do hrobek nemrtvého kněze pro recept (a hledat v knihovná, kde systémově absolutně nic není), udělat výpravu pro ingredience do hor (a sebrat kytku, která opět systémově na místě není) a nakonec strávit veselých pár dní reálu debatou kdeže sehnat krev panny, kolik jí vlastně má být, odkudže má ta krev kapat a kde u všech rohatých sehnat pannu.

- Posednutí postavy démonem/schizofrenie. Postava se začne chovat "divně", odlišně od svých obvykklých vzorců chování. Začne být odtažitá, agresivní... nebo začne mluvit podivným hlasem, dostávat křeče. Na jejím okolí pak je hlavně uvědomit si co se vlastně děje, potvrdit si to a zjistit možnosti nápravy, která může být tak "jednoduchá" jako dostat postavu ke knězi do chrámu (zkoušeli jste to, když se dotyčný brání a vy mu nechcete ublížit?), nebo tak složitá jako minulý příklad s jedem.

Tohle a stovky dalších jsou věci, které může dělat KAŽDÝ, nezávisle na svém levelu. Chce to jen špetku fantazie.. a většinou to znamená i přestat nahlížet na svou postavu jako na neporazitelného supermana. Oproti "Hybatelům" jsou "Konzumenti", kteří podobnou zábavu sice nevytváří, ale dokáží se zůčastnit připraveného tak, že to potěší všechny ostatní zůčastněné i Hybatele, který to všechno vede a řídí. Jak Konzumenti, tak Hybatelé jsou důležití... ale asi každý chápeme, že dělat Hybatele je o dost těžší (a někdy nevděčnější) záležitost a že mnohem jednodušeji se Konzumuje. Nicméně činnost Hybatelů nezůstává povětšinou dlouho bez DM pozornosti a i když to nemusí znamenat zapojení DM do questu, nezřídkakdy to vede k postupu Hybatele na "vyšší" příčky Starších hráčů a Hostitelů (nicméně neznamená to, že postava Staršího hráče či Hostitele musí být Hybatel).
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Takze, proc jsou na EQ DM? Muj nazor: :smile:

DM jsou na EQ od toho, aby v prvni rade zajistovali adekvatni, konzistentni a uveritelnou IC reakci sveta, ktere nelze dosahnout systemove, a to jak v pozitivnim, tak i v negativnim smyslu.

Pokud maji DM chut a naladu, tvori questy a pribehy.

Na hlidani hracu je PLACOS, ale obcas bohuzel DM taky musi zasahnout.
Uživatelský avatar
Dron
Příspěvky: 322
Registrován: 18. 2. 2009 15.41
Bydliště: Orlová

Příspěvek od Dron »

cybermisa píše:Takze, proc jsou na EQ DM? Muj nazor: :smile:

DM jsou na EQ od toho, aby v prvni rade zajistovali adekvatni, konzistentni a uveritelnou IC reakci sveta, ktere nelze dosahnout systemove, a to jak v pozitivnim, tak i v negativnim smyslu.

Pokud maji DM chut a naladu, tvori questy a pribehy.

Na hlidani hracu je PLACOS, ale obcas bohuzel DM taky musi zasahnout.
Což odpovídá zhruba mým 4 bodům. Otázka pak zní, jestli se někdo může na požádání vzdát bodu 3,4 o čemž je tohle téma.
Odpovědět