Nováčci

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Olymar píše:
Dron píše:Nová postava je naprostý začátečník a sotva se může považovat za prostého obyvatele. Ostatní se tak k ní budou chovat a pokud se nová postava k ostatním chová, jako rovný k rovnému, brzy narazí.
Tomuto nerozumím, proč by se má postava nemohla považovat za prostého obyvatele a k ostatním se chovat tak, jak se sami prezentují (a oni ke mně)?
já jsem to pochopila tak, že jako se staré postavy chovají opatrně k nováčkům, měli by se nováčci opatrně chovat k nim a ke světu. Asi jako když přijdeš do nové školy nebo práce. Nadřízení ti dávají jistou dobu úlevy, ale čekají se že budeš ptát, chovat opatrně, rozhlížet se a snažit se pochopit fungování, než se naplno projevíš.

Zato když tam první den přijdeš, pošleš kolegu do háje, chceš nejlepší židli a šéfovi pomluvíš kravatu a manželku, tak.. no...tě nezachrání ani to, že jsi tam nový. :biggrin:

Jak se říká - jak Kuba bohům, tak bohové Kubovi.

A nejjednoduší rada jak být bezkonfliktní? Znáte ty figurky tří opiček z japonska a legendu k nim?
Cituji: "První má zakryté uši (neslyší zlo), druhá ústa (nemluví zlo) a třetí oči (nevidí zlo)." A přitom nejsou slepé, němé ani hluché.
Řekla bych že tohle to vystihuje dokonale.
Uživatelský avatar
Dron
Příspěvky: 322
Registrován: 18. 2. 2009 15.41
Bydliště: Orlová

Příspěvek od Dron »

Braenn píše:já jsem to pochopila tak, že jako se staré postavy chovají opatrně k nováčkům, měli by se nováčci opatrně chovat k nim a ke světu. Asi jako když přijdeš do nové školy nebo práce. Nadřízení ti dávají jistou dobu úlevy, ale čekají se že budeš ptát, chovat opatrně, rozhlížet se a snažit se pochopit fungování, než se naplno projevíš.

Zato když tam první den přijdeš, pošleš kolegu do háje, chceš nejlepší židli a šéfovi pomluvíš kravatu a manželku, tak.. no...tě nezachrání ani to, že jsi tam nový. :biggrin:

Jak se říká - jak Kuba bohům, tak bohové Kubovi.
Jo, to je přesně ono. Tohle by se mělo při tvorbě postavy nebo jinde určitě objevit. Některé servery jsou možná stavěny hrdinštěji, tedy postava od prvního lvl může plundrovat dungeony a nebo se přifařit na výpravy ke starším postavám, který neřeší žádné zákulisní boje apod, ale chodí jen do těžších dungeonů a vezmou sebou kohokoliv, třeba jen na nošení pokladů. Prostě EQ není pro každého.
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Dron píše:Jo, to je přesně ono. Tohle by se mělo při tvorbě postavy nebo jinde určitě objevit. Některé servery jsou možná stavěny hrdinštěji, tedy postava od prvního lvl může plundrovat dungeony a nebo se přifařit na výpravy ke starším postavám, který neřeší žádné zákulisní boje apod, ale chodí jen do těžších dungeonů a vezmou sebou kohokoliv, třeba jen na nošení pokladů. Prostě EQ není pro každého.
Ale i taková "družina co vezme každého" tu byla a ne jedna. Ostatně trpaslíci fungují dosud na podobném principu - vem trpaslíka, snaž se alespoň minimálně zapadnout do trpaslictva... a najendou zjistíš, že ač low level chodíš na epic výpravy. Braši jsou vůbec asi dlouhodobě nejlepší a nejfunkčnější společenství na Desce, protože fungují stále, ačkoli tam bylo už nespočetně koleček výměn postav a charakterů.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Drone, ale prostý obyvatel má přece do hrdiny daleko. Možná si jen nerozumíme v termínech, vyskakovat si lze jen těžko nebo s následky, ale zase není třeba se chovat servilně.
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
Dron
Příspěvky: 322
Registrován: 18. 2. 2009 15.41
Bydliště: Orlová

Příspěvek od Dron »

kokosak píše:Ale i taková "družina co vezme každého" tu byla a ne jedna. Ostatně trpaslíci fungují dosud na podobném principu - vem trpaslíka, snaž se alespoň minimálně zapadnout do trpaslictva... a najendou zjistíš, že ač low level chodíš na epic výpravy. Braši jsou vůbec asi dlouhodobě nejlepší a nejfunkčnější společenství na Desce, protože fungují stále, ačkoli tam bylo už nespočetně koleček výměn postav a charakterů.
Jistě, pokud ten nováček bude tušit, jak se na Desce chovají trpaslíci, kde žijí a co dělají není problém. To ale platí i pro jakoukoliv jinou postavu. Já ale uvažoval o opravdovém nováčkovi, co je na Desce poprvé a zná jen to málo, co si přečetl (jestli vůbec) na webu.
Uživatelský avatar
Dron
Příspěvky: 322
Registrován: 18. 2. 2009 15.41
Bydliště: Orlová

Příspěvek od Dron »

Olymar píše:Drone, ale prostý obyvatel má přece do hrdiny daleko. Možná si jen nerozumíme v termínech, vyskakovat si lze jen těžko nebo s následky, ale zase není třeba se chovat servilně.
Měl jsem na mysli to, že mnoho nováčků přichází s tím, co je ve většině RPG systémech běžné, a to je to, že jejich postava je hrdina. Nemusí spát, jíst, zabije každou příšeru a dá se do družiny s prvním, koho potká.
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Dron píše:Měl jsem na mysli to, že mnoho nováčků přichází s tím, co je ve většině RPG systémech běžné, a to je to, že jejich postava je hrdina. Nemusí spát, jíst, zabije každou příšeru a dá se do družiny s prvním, koho potká.
Aha, já si představoval hrdinu spíš z papíráku a ta všechny tyhle věci dělat musíš (i když proviant jsme taky neřešili v oblastech na něj bohatý). :clover:
Mithirwen Celeavaeil
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Dron píše:Jistě, pokud ten nováček bude tušit, jak se na Desce chovají trpaslíci, kde žijí a co dělají není problém. To ale platí i pro jakoukoliv jinou postavu. Já ale uvažoval o opravdovém nováčkovi, co je na Desce poprvé a zná jen to málo, co si přečetl (jestli vůbec) na webu.
Pokud strávil alespoň chvilku na Prvotním kameni četbou textu, jistě se dověděl alespoň to, kde trpaslíci žijí ;) Vše ostatní mu braši většinou vtlučou do hlavy. Moc se nedozví, že trpaslíci takhle dobře fungují dokud s nimy IC nepřijde do styku, ale to je věc jiná a nikoli špatná.

Nicméně nepíšu to tu jako návod "jestli chcete chodit do drsnejch dunžnů s low levelem, běžte k trpaslíkům". Píšu to, abych dal příklad, že EQ není svět primárně stavěný proti konceptu "du do danžnu s družinou". EQ je svět stavěný na RP... a tudíž i low level doprovod do dunžnu musí mít nějaký RP důvod. Proč by s sebou parta vysokolevelových postav měla tahat jednolevela? Respektive, proč by skupina schopných bojovníků/mágů/čehokoli měla nabrat nějakého otrhaného nuznatce co se netrefí šípem do stodoly? K čemu jí bude? A přece - může se jednat o výuku nového člena skupenství, může se jednat o jakousi "zkoušku odvahy"..a koneckonců i o odnos těžké horniny, se kterou se "mocní" nechtějí tahat, anžto je to pod jejich úroveň.

Jenže musí se taky chtít. Slabá postava se musí snažit. Nestačí jen říct "no, já umím první kruh" a čekat, že bude na výpravu přibraná z lítosti ostatních hráčů. Musí vymyslet IC odpověď na otázku "proč bychom tě měli s sebou brát"?
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Mno a eště si dovolím takovou malou radu pro nováčky, ať už na EQ nebo na jiných serverech (nebo vůbec):

Připravte se na skutečnost, že to, jak je svět nastaven, se kvůli vám měnit nebude. Takže, pokud máte nějaké představy a svět jim neodpovídá, tak si buďto změňte představy, nebo odejděte.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

A další radu, pro nováčky, ale i starší hráče. Konflikt dvou postav smrtí jedné z nich v CvC končí. Kdo tohle nedovede pochopit, ať se laskavě připraví na důsledky.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Pipi_CZ
Příspěvky: 2052
Registrován: 7. 2. 2009 14.33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pipi_CZ »

kokosak píše:A další radu, pro nováčky, ale i starší hráče. Konflikt dvou postav smrtí jedné z nich v CvC končí. Kdo tohle nedovede pochopit, ať se laskavě připraví na důsledky.
Můžeš to prosím rozvést?
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

kokosak píše:A další radu, pro nováčky, ale i starší hráče. Konflikt dvou postav smrtí jedné z nich v CvC končí. Kdo tohle nedovede pochopit, ať se laskavě připraví na důsledky.
Zrovna nedávno jsem toto řešil s Pavlem... a zdá se, že to taky každý chápe jinak. Takže to by chtělo taky vyjasnit.

Když tak prosím kokosáku, založ na to nový thread rovnou, protože to bude asi zase na delší vyjasňování :bigwink:

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
Pipi_CZ
Příspěvky: 2052
Registrován: 7. 2. 2009 14.33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pipi_CZ »

Aefar píše:
kokosak píše:A další radu, pro nováčky, ale i starší hráče. Konflikt dvou postav smrtí jedné z nich v CvC končí. Kdo tohle nedovede pochopit, ať se laskavě připraví na důsledky.
Zrovna nedávno jsem toto řešil s Pavlem... a zdá se, že to taky každý chápe jinak. Takže to by chtělo taky vyjasnit.

Když tak prosím kokosáku, založ na to nový thread rovnou, protože to bude asi zase na delší vyjasňování :bigwink:
Souhlasím …
Uživatelský avatar
Tomyn
Příspěvky: 2642
Registrován: 12. 11. 2007 10.10
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomyn »

hele a teĎ mě napadlo konflikt dvou postav CvC na život a na smrt končí, ale co když je to konflikt 10vs10 jak se to pak stane se CvC 3vs3 jedna strana umře a pak za týden ožijou a jejich spojenci jim sdělí co se stalo proč nemají druhou stranu rádi a je to tu na novo ne konflikt 7vs7 ale stále 10vs10, kor když jedna mrtvá strana neví jak umřeli, jestli je vůbec Ti 3 z konfliktu zabily?
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Další věc ohledně toho, že "konflikt smrtí jedné z postav končí". To, proč se konflikt udál, zapomene zřejmě jen jedna ze stran. Zločinec odpraví strážce zákona, který mu šel po krku. Strážce zákona po Znovuzrození zapomene na konflikt. Jenže u zločince (který strážce v CvC zabil) nějaké "zapomenutí" přetrvává jen do doby, než začne strážce zase dělat "problémy" (prostě proto, že je to jeho práce, jít po zločincích). Je tu super kolotoč. A dál?
Kraki Skengdrang
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Tu nejasnost tam vidim a brzy snad bude tohle vyjasněno. Účel toho rpavidla je ale jasný - chránit vrahy a zároveň umožnit, aby nemusela být permka pro oběť.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Pro ty, kterým to jasné není zkusím podat nějaké vysvětlení. Představte si, že by neplatilo "konflikt končí smrtí". Tedy, například (předem říkám, že smyšlený, aby tam zase někdo nehledal IC skutečnosti) je mág co vyšetřuje magickou anomálii a člověk, co magickou anomálii založil. Ten si nepřeje aby se mu v ní někdo šťoural. Šťoura šťourá. Mág se ho snaží nejprve přesvědčit ať toho nechá. Pak to důrazně naznačí. Následují výhrůžky, vydírání... nepomůže nic, šťoura je perzistentní a vydrží i restart serveru. Takže si na něj mág jednoho krásného rána počíhá, vpálí mu IGMS do oka a s pocitem dobře vykonané práce odejde.
Jenže co se nestane? Za nějaký čas (závisející na auře dotyčného) se šťoura objeví znovu... a naváže na své předchozí šťourání! Pročby ne, systémově může a pravidla hovoří explicitně pouze o zapomenutí okolností své smrti (opět dost lidí zapomíná, že tam není stanoven časový limit jedna hodina, Pravidlo 4.3 nám hovoří o "Postava si nepamatuje, co se stalo, a co vedlo k její smrti."). Tedy, šťoura neporušuje žádné ze psaných pravidel a dokáže najít IC důvod jak pro své další šťourání ("Fakt mě to zajímá"), tak dokonce pro vlastní útok na svého vraha ("Mi vyhrožoval a pak sem umřel, udělal to"). Kde je problém? Problémů je víc, vyjmenuji ty nejpalčivější.

- Cyklus smrti. U sporu nekončící smrtí je velmi snadné dostat se do nikdy nekončícího kruhu vzájemného zabíjení. Jeden zabije druhého, ten si to sice nepamatuje, ale ví kdo je jeho nepřítel (případně si nechal napsaný vzkaz) a po návratu z Druhé strany mu to pořádně osladí. Situace se opakuje zrcadlově obráceně. Cyklus končí ve chvíli, kdy postavy spadnou s levelem tak nízko, že už nejsou schopny se potkat, aniž by je zabil spawn (nebo jednomu ze stran povolí nervy).
- Konflikt bez konce. Ačkoli osobně považuju konflikt za jednu z nejzábavnějších věcí v RP, měl by mít nějaký řád. Svůj začátek, kdy Pepa řekne něco nepříjemného o Lojzově ženě, gradaci, kdy se strany navzájem pomlouvají.… a konec, kdy Pepa rozbije Lojzovi držku a s jeho ženou uteče na Havaj. Nekončící konflikt je věc únavná, nezábavná a, jak skutečnost dokládá, někdy vedoucí i k negativnímu vlivu na hráče samotného. O tom že to rozbije "drama" nemluvě. Obě strany jednou jako nezastavitelné buldozery a NIKDY NIKDO NEVYHRAJE.
- Vynucená permanentní smrt. Pokud se vrátíme k příkladu mága a šťourala, pak mág, pokud vidí, že se šťoura začíná opět šťourat, mu prostě to oko vypálí znovu. A znovu. A znovu. A znovu. A tak dlouho, dokud to šťourovi nedojde. Pokud se tak nestane, potom milý mág přistoupí k vynucené aplikaci permanentní smrti postavy jedním ze známých způsobů. Způsoby tu máme, nejsou sice známé všem, ani nejsou všem dostupné, nicméně jsou.

Troufnu si říct, že ani jeden důsledek není žádoucí. Řešení je přitom jednoduché - při své smrti spolknout svůj Single-player komplex a uznat porážku. Nehledat důvody proč v konfliktu pokračovat, druhé straně to nandat a zahojit si vlastní pošramocené ego, ale hledat spíš důvod proč nepokračovat.

Aby to zas nevypadalo že vyžaduju od svých obětí poslušnost, uvedu příklad z "reálu". Jednoho krásného dne konali Ez s Nat jednu ze svých zábavných společenských akcí, včetně fingovaného přepadení "pirátem", který, maje tři a půl stopy, mával dřevěným mečíkem a dožadoval se svého lupu (spokojil se i s písničkou). Pirátu sekundoval nabušený Minotaur pouštící hrůzu. Jedna z postav (nebo snad hráč?) nicméně situaci nepochopila a milé piráty usmažila. Ti byli obratem ruky oživeni okolostojícím zděšeným publikem. Tedy, postavy měly informace o tom kdo je zabil, neb publikum je bryskně informovalo. Co následovalo? Nic. OOC jsem hráče držel v nejistotě cožese stane až se postavy opět setkají. Ale žádná trestná výprava, žádná úkladná vražda, žádné škození. Nic. IC se z postavy "vraha" jen stala "persona non grata", které se nenechá vydělat a nikdy se nikam nepozve. Ez by při dalším setkání postavu prostě ignoroval, protože je pro něj "blb, co mu nestojí za tu námahu".

Pokud nastane konflikt dvou skupin, je situace o něco složitější, nicméně řešitelná a to více způsoby. Mrtvá postava může z konfliktu odstoupit, skupina tak přijde o jednoho člena a vyhrává skupina s posledním "přeživším". Alternativně je možné použít šachový model, kdy konflikt končí smrtí "krále", tedy vůdce skupiny (může být i přímým soubojem vůdců, jak se v minulosti osvědčilo).

Na závěr mého trochu delšího příspěvku si jen povzdechnu, kde jsou ty časy, kdy takovéhle základní věci chápal každý a nebyli vyjímkou hráči, co se dokázali po CvC dohodnout další režim vztahů svých postav a nezřídkakdy se stávalo, že si dotyčný dobrovolně dal pro vytvoření silnějšího dopadu permanentní smrt své postavy. To se to pak staví pomníky, to se to pak vzpomíná.
Naposledy upravil(a) kokosak dne 1. 4. 2010 7.24, celkem upraveno 1 x.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Jon píše:Další věc ohledně toho, že "konflikt smrtí jedné z postav končí". To, proč se konflikt udál, zapomene zřejmě jen jedna ze stran. Zločinec odpraví strážce zákona, který mu šel po krku. Strážce zákona po Znovuzrození zapomene na konflikt. Jenže u zločince (který strážce v CvC zabil) nějaké "zapomenutí" přetrvává jen do doby, než začne strážce zase dělat "problémy" (prostě proto, že je to jeho práce, jít po zločincích). Je tu super kolotoč. A dál?
Jednoduché. Jeden konkrétní konflikt skončil, stážce nebude pokračovat v daném vyšetřování (IC odůvodnitelné podle povahy postavy od nenadálného bolení zubů, přes náhlou fyzickou indispozici až po přesvědčení, že bůh/bohyně si to nepřeje). To neznamená, že postavy nemohou mít konflikt nový (lupič opět někoho oloupí a strážce to půjde opět vyšetřovat). Je pravda, že pokud by byl takto strážce vícenásobně zabit, asi by si i sám IC rozmyslel, zda je kariéra stráže pro něj vhodná.

P.S. Proti rozdělení témata "Jak si počínat při konfliktu" do vlastního vlákna nic nemám, pokud se odpovědné osobě zachce, nechť tak učiní.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Jo, to mě zajímalo. V tom případě to vidíme podobně... šťoura prohrál ve stávajícím konfliktu a přestane šťourat, protože mu prostě něco v tom konfliktu "smrdí a nahání husí kůži".

Ale jakmile anomálie skončí, mohou vesele pokračovat, když se zjeví další konflikt... tak?

A v lásce se mít taky nezačnou...

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Není nutné,a by tě druzí milovali... stačí aby tolerovali tvou existenci ne? :biggrin:

Takže sice si mág myslí něco o "de... méně nadaném", le šťoural mu už dál nepřekáží a tak ho zdárně přehlíží, pokud se šťoural zase nevetře, kam nemá.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Odpovědět