Konfliktnost postav

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

hooded: Odpovídáš na něco úplně jiného nebo jsi to napsal špatně (neříkám, že má formulace otázky je nějak geniální). Já jen nechápu, jak takovou situaci můžeš nezvat v kontextu této diskuze metagamem, protože KAŽDÁ svéprávná osoba má nepopiratelné právo v tomto vidět jednoznačnou a reálnou hrozbu na životě (a to včetně zdejších epických postav zahrnujíc mágy i shiftery). Samozřejmě záleží na ní, když se rozhodne, že ocas nestáhne, je to její věc, ale nemá žádné právo chtít ještě další a další varování. Řekl bych, že v 99 % případů nedostane ani ten názorný příklad už existující mrtvolky.

Aefar: Nemlž prosím s "vyhlídne si", nikdo si tě *jen tak* nevyhlídnul, stačilo se neangažovat. Když po tvém reálném kamarádovi půjdou Úkáčka, taky se nebudeš stavět mezi něj a je. A pokud jo, hodně dobře si zvážíš, jestli máš rodinu, můžeš mu pomoct, vůbec ti za to stojí a pak jdeš do toho s tím, že si to taky vyžereš. Už vidím ty postavy, co tak neuvěřitelně přeceňují hrdost svých postav, protože to domněle nebolí, jak hrdě stojí proti hlavni samopalu. A nakonec je vidět, že to vlastně bolí i OOC, viďte?

PS: Já proti hlavni samopalu nikdy nestál, ale jednu mě známou servírku jednou navštívila podobná menšina, vyvedli na ulici, hospodu rozstříleli 12 zásobníky z Sa vz. 58 a zase odjeli. TOMU se říká varování.
Naposledy upravil(a) drake127 dne 17. 3. 2010 19.20, celkem upraveno 1 x.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Uživatelský avatar
Arto
Příspěvky: 4101
Registrován: 19. 2. 2006 14.35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arto »

Spor se dá vyřešit mnoha IC způsoby a ne OOC způsoby OOC domluvy by tu neměly vůbec být! Uvědomte si, že je to metagame a tím pádem porušení pravidel a přesněji řečeno je to "znásilňování RP". To by jsme pak mohli všichni při hře kecat přes SKYPE a ve hře se vůbec nebavit.


Pomalu, ale jistě se z EQ stává něco co v začátcích nebyla a už nikdy ani nebude. Osobně mě to dost mrzí, protože už to není ten server, na kterej jsem byl přitáhnut Ixtremistem někdy v polovině února 2006, ale jen server zkažený hráči... :dry:

A bohužel musím říct, že zkaženej je i Labir, jelikož dřív CvC neřešil OOC ale jen IC a dneska když si čtu ty vaše dohady tady, tak se jen směju! A věřte mi, že vím o čem mluvím...


CvC bude VŽDY součástí NWN a EQ a to znamená, že když se plete někdo do něčeho, co je dost nebezpečné, tak prostě může zemřít. A pokud někdo psychicky neustojí to, že když se do někoho naváže/pomluví ho/práskne a kdoví co ještě, že může umřít, tak je to špatně a tento hráč by se měl nad svoji hrou zamyslet.

Dosti důležité je rozeznat CvC, PvP a CvP, kde ta třetí možnost mi příjde, že se na EQ momentálně objevuje (červená evil, modrá good). Můj názor je takový, že je třeba si uvědomit, že je to jen hra a emocionální spjatí s postavou je dosti mimo mísu u takovéto hry. Hráč by měl postavu hrát a ne jí být!!! Na to tady máte SIMS a různý simulátory farmaření/okopávání brambor/sbírání mandelinek nebo rozvážení zmrzliny pro graficky špatně udělané děti s ubohými animacemi a jiný kraviny, které bych doporučoval. Přece mi nebudete tvrdit, že někdo si třeba nainstaluje Dragon Age a v polovině hry, když už má vymazlenou postavu a baví ho to, tak při její smrtí se zhroutí?


Pamatuju si, že dřív se tu i za CvC děkovalo. Jmenovitě staří trpaslíci vs prvotní ostrovani. Možná nepadlo díky veřejně, ale do PMek minimálně a hra všechny bavila i když trpaslíci/orci přišli o mnohem víc při smrti než kdokoliv z ostatních tady...

Ale co bylo to bylo a co bude? To se uvidí


Je to čistě můj názor a je to mírně OT, ale když vidím co se tu děje, nedalo mi to a už sem se musel ozvat.
Wanting something does not give you the right to have it.
hoodedskull
Příspěvky: 86
Registrován: 28. 12. 2008 11.21

Příspěvek od hoodedskull »

Drakovi:

Tak dobre, ukazme si na prikladu (zamerne velmi podobnem)

postava prumerneho bojovnika de lesem
v dalce vidi nakej chumel
prijde bliz a na zemi lezi v krvi postrileny 2 postavy a nad nima elfka s lukem
bojovnikovi bleskne hlavou: znam tu postavu? znam ty mrtvoly?
a) ano - znam, odhaduji silu a volim dle charakteru reakci
b) ne - snazim se vycist z postavy a mrtvol, vzezreni, vybaveni a take dle gest co tak asi muzu cekat a volim reakce

u A je pomerne jasne dle situace jak se zachovat, bojovnik si bud veri a jde do toho, nebo se posnazi prezit
u B je to mnohem tezsi a i narocnejsi na hru protistrany konfliktu , jestli da cas nebo to zahraje jak NPC okamzitym utokem

Ale dle charakteru by bylo treba velky ohnuti zacit prchat, zvlast kdyz mozna mrtvoly nejsou tak docela mrtve, po zasahu sipem nemaj oddelenou hlavu od tela a mozna jdou zachranit.

Jinej char si muze rict tak bud zautocim a zkusim to a vyjde to, nebo zhebnu s sipem v zadech
_________________
GID: hoodedskull
Irma Střapatá - průzkumníčka a hudebníčka
Ramcen syn Erlordův - mistr řemesla kamenického
Thaldor Rakhum - poustevník z Fagadu

"Kdo s hrdostí nepřizná vlastní chyby, nemá hrdost!" Charles Dickens
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Přesně o čem mluvím - to je prostě nesmysl. Ukaž mi někoho takového, kdo by tak jednal pro někoho jiného než svoje nejbližší, a můžeš bejt zákonně dobrej až do stropu (no, možná u paladina a podobných exotů by se dalo uvažovat).

Nikdy neuznám, že by to bylo velký ohnutí charakteru. Pro úplně debilního trpaslíka by to mohlo být lehké ohnutí charakteru.

Ale jestli tu teda všichni máte postavy hrdiny, fajn, ale pak se nedivte, že neuděláte ani dva kroky, protože mě jasnější příklad, jak naznačit, že končí všechny sranda, už prostě nenapadá.

Edit: Ale jo, tohle je jen taková vsuvka, že hráči mají velmi posunutý práh, co je to sebevědomí; pro hlavní téma je to zcela nepodstatné.
Naposledy upravil(a) drake127 dne 17. 3. 2010 19.47, celkem upraveno 1 x.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

hoodedskull píše:Drakovi:

Tak dobre, ukazme si na prikladu (zamerne velmi podobnem)

postava prumerneho bojovnika de lesem
v dalce vidi nakej chumel
prijde bliz a na zemi lezi v krvi postrileny 2 postavy a nad nima elfka s lukem
bojovnikovi bleskne hlavou: znam tu postavu? znam ty mrtvoly?

a) ano - znam, odhaduji silu a volim dle charakteru reakci
b) ne - snazim se vycist z postavy a mrtvol, vzezreni, vybaveni a take dle gest co tak asi muzu cekat a volim reakce
u A je pomerne jasne dle situace jak se zachovat, bojovnik si bud veri a jde do toho, nebo se posnazi prezit
u B je to mnohem tezsi a i narocnejsi na hru protistrany konfliktu , jestli da cas nebo to zahraje jak NPC okamzitym utokem

Ale dle charakteru by bylo treba velky ohnuti zacit prchat, zvlast kdyz mozna mrtvoly nejsou tak docela mrtve, po zasahu sipem nemaj oddelenou hlavu od tela a mozna jdou zachranit.

Jinej char si muze rict tak bud zautocim a zkusim to a vyjde to, nebo zhebnu s sipem v zadech
No, a co tím chtěl básník říct? Když si char řekne že "zaútočí a vyjde to, nebo ne", pak je co???? Konfliktní. Logika věci, že? Ať si každej útočí a dělá co chce!

Nikdo tě nenutí začít prchat, my tu řešíme to, jestli máš právo si po útoku na tu elfku a po její následné reakci (!) říct, že jsi nekonfliktní, že tě to nebaví a že to chceš ukončit.
Fryn
Příspěvky: 635
Registrován: 31. 7. 2006 21.39

Příspěvek od Fryn »

Aefar: Hm, přijde mi že ten výrok o nekonfliktnosti dovádíš trochu do absurdna. Když bych to přeháněl, tak je to jako afk runa na jednom světě (možná už to tak není), kde ji zapnu a najednou "přestanu" pro svět existovat.

Rád bych připomněl pár starších výroků, na které jsem při hraní NWN narazil. "RP baví i bolí" a "S postavou bys měl být schopný přijmout to dobré i zlé". Platili i na servrech, které nenosili v názvu HCRP. Neříkám, že to musí být vždy příjemné, ale kolikrát to může být i velmi zajímavé a zábavné když postava čelí nějakému tomu "příkoří" (ať už domnělému/ oprávněnému nebo je v nějakém sporu).
S definicí se přikláním k Braenn, bral jsem to tak ještě než jsem se objevil na Eq. Nekonfliktní je skutečně většinou postava, která si hledí svého, umí ustupovat, vůči nikomu se nějak moc nevyhraňuje a otevřeně nevystupuje.

Samozřejmě je vždycky možná domluva, kdyby něco zašlo až příliš daleko, není problém druhou stranu zkontaktovat a dohodnout se (tady se mi hodně líbila Kokosákova věta, že ústupky které dojdou k vyřešní problému by měla dělat strana, která o to žádá).
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher
hoodedskull
Příspěvky: 86
Registrován: 28. 12. 2008 11.21

Příspěvek od hoodedskull »

Ja tim chci rict ze nelze definovat konfliktni / nekonfliktni, ze to dycky musi vyjit ze hry a situace, proste nejde hrat a hajit se ja mam NEKONFLIKTNI, takhle proste NE, to jestli je nebo není, zdá se nekonfliktní si urcije kazdej charakter protistrany v domelem konfliktu, tedy ta druha strana, pripadnej Evilak, si teda zamane tak jo, tenhle se snazi byt veklidu, necham ho, ale nikdy si to nemuze urcovat, ba dokonce vynucovat ten druhej, utiskovanej.

Ohledne pudu sebezachovy, asi je dycky tato hra trochu metagejm, ponevadz z PC si muzu zahrat otukovani schopnosti, a proti NPC je to bud a nebo, muzu si rict ze ji znam, ale presto narazit na preboostenou "dorovnanou bestii" a lehnout, tam si to ale odRPit nemuzu. Nelze ale generalizovat ze z kazdej elfky s lukem se kdokoliv podela, leda sedlak s vidlema, ten by utéct měl. Je to hodne individualni podle charakteru.
_________________
GID: hoodedskull
Irma Střapatá - průzkumníčka a hudebníčka
Ramcen syn Erlordův - mistr řemesla kamenického
Thaldor Rakhum - poustevník z Fagadu

"Kdo s hrdostí nepřizná vlastní chyby, nemá hrdost!" Charles Dickens
Uživatelský avatar
Tomyn
Příspěvky: 2642
Registrován: 12. 11. 2007 10.10
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomyn »

kokosak píše:
Tomyn píše:rozhodně pan deštníček má opět pravdu, teda aspon tu se kterou se ztotožnuji a pokud ten konflikt trvá moc dlouho, a psychycky deptá, tak je samozřejmě na místě poprosit druhou stranu, o nějaké zakončení, ta však má plnou moc toto odmítnout a pokračovat dále v trýznění dané postavy
Mno, to bych si dovolil nesouhlasit. Pokud děláš něco o čem VÍŠ že psychicky týrá dalšího člověka, byl bys slušná svině kdybys to dělal dál a ani se nepokusil to vyřešit jinou cestou. Já jsem si zavedl takový dobrý zvyk, že když se s Ezem dostala nějaká postava do konfliktu a ten projela, tak jsem jí napsal po PM proč došlo k tomu k čemu došlo a čemu se má daná postava vyhýbat aby se situace neopakovala. Ano, je to metagame, ale myslím že v některých případech bohužel nezbytný.
napsal sem že má plnou moc že to může oudělat, ale to záleží na každém z nás, já nikdy nikoho se svýma postavičkama netrápil ani nemučil ani nikomu neubližoval, i když možná ano nevědomky a nikdo si mi nestěžoval, ale na druhou stranu mé jedné postavě se něco podobného kdysi stalo, ale stejně jsem zastánce tohoto, že každý má právo své volby jestli chce konflikt ukončit či nikoliv

a připojuju se k tomu dlouhosáhlému článku co napsala Braen, uvědomte si toto opravdu není plyšový svět

možná je jen velká škoda že to tu není jako za starých časů, nebo jako na jednom anglickém serveru kde zabíjení je plně normální(a postava se tam chová hodně obezřetně aby přežila) i když pro CvC je vhodné aby tam bylo případně DM

a jen podotknutí na EQ mají postavy velkou šanci na velkou životnost(což také činí to že vám postava moc přiroste k srdci a pak se jí jen tak nehodláte vzdát a snažíte se pak někteří řešit dohry konfliktů takto), na tom anglickém serveru ste rádi když jste 8lvl a to už jste high level, dostat se na 11lvl je skorem nemožné, protože pokud se tam někam chcete dostat dál potřebujete partu a v té partě nevíte kdo je kdo jaké má motivy nic a hraje se tam převážně permka
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Souhlasim s Artem. CvC se na EQ resi z drtive vetsiny OOC a to je spatne. Jedna vec je muceni/znasilnovani a podobna zverstva, ale obycejne CvC proste JE soucasti hry na EQ, vcetne intrik, podrazu atd. Denne chcipaji mraky NPC, malokdo se nad jejich smrti vubec pozastavi, proste se klikne a bum. A najednou, kdyz nejde o NPC ale o PC, tak se maji delat nejaky vyjimky? Maji se "davat sance"? Ma se brat ohled na to, "kolik expu to stoji"? Ma se delat rozdil mezi mrtvym NPC a PC? Proc?? Chceme preci uveritelny svet …

VAROVANI, NIZE JE IC INFO:
Krasny priklad se stal u tvrze. Daemian resil s Dinem dulezitou zalezitost. Prisel trpaslik, mel blbe reci o demonech a ohnal se po Daemianove ocasku sekyrou. Bez vahani dostal prackou a umrel. Tecka.
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Aefar píše: A že tedy pokud si chce někdo u hry odpočinout a zahrát si jen pěkné RP, vyhlídne si ho zlá postava a začne ho trvale aktivně terorizovat (například), že se může hráč ozvat a zkusit se dohodnout - a rozhodně jenom proto, že situaci není schopen ustát, neznamená to, že na EQ nemá co dělat...?

(Celkově mi nešlo o případ horal ale o to, že to od Braenn vyznělo opravdu příkře a jako zástupce taky z řad hráčů jsem se proti tomu prostě ozvat musel, protože mi to vyznělo opravdu jako - připravte se na to, že si zahrajete jen úplné nicky, ničeho nedosáhnete, pokud se o to budete pokoušet, neubráníte se konfliktu, a pokud konflikt neunesete, vypadněte).
Aefare pořád nechápu tok tvých myšlenek.

Někdo si chce zahrát hezké RP je co? hezké je vybít hrobku, zajít na kytičky, vykydlit wyvernu nebo co?
A ošklivé RP je kydlit s elfem trpaslíky, protože to jsou smradlaví záprdci z díry zvané Hag??
Já myslím, že je to RP. Buď někdo hraje dobře, čili všecko, nebo nehraje, taky všecko.

A promiň, postava na prvních levelech je nicka, nula, nýmand a ničeho nedosáhne, pokud nebudou milostivé nabouchané postavičky chtít.
Nedovedeš si představit, jak se Serin snažil k těm nabouchaným postavičkám přidružit. A představ si, nikdy neřekl Asar a Eovin, že se chovají a vypadají jako elfí štětky, i když se mu jejich chování dvakrát nelíbilo. Ale tak nějak věděl, že z něho nadělají cedník, než to dořekne. Neřekl by jí to ani dneska. Je nebo byl slizký? Ne jen probublává moudrost a nemá důvod se do konfliktů pouštět.. Jako na vojně, seš mladej, tak makej, až budeš mazák, budeš král.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
LD
Příspěvky: 86
Registrován: 12. 5. 2009 10.02

Příspěvek od LD »

Jája CZE píše:A promiň, postava na prvních levelech je nicka, nula, nýmand a ničeho nedosáhne, pokud nebudou milostivé nabouchané postavičky chtít.
Nezlob se, tohle je nesmysl a proti duchu rp světa, ve kterém se neměří dosahování čehokoli na systémovou sílu. :clover:
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Jistě, šlo to formulovat lépe, například "Pokud bude Serin chtít, vyřídí tvou málolevelovou postavičku kdykoliv se mu zamane v jednom kole". Zní to tak lépe?

To je tvrdá realita a obrana je jediná, nedat mu důvod to udělat.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

LD píše:Nezlob se, tohle je nesmysl a proti duchu rp světa, ve kterém se neměří dosahování čehokoli na systémovou sílu. :clover:
Systémovou sílu potřebuješ, nebo ti nezbyde nic jinýho než plakat na foru kam všude se tvoje postava ani nekoukne, protože na prvních pár levlech nemůže jít ani sama po cestě aby ji nesežral jezevec. Jistě, to čeho postava dosáhne se většinou neměří levelem, ale systémové schopnosti jsou pro dosažení prakticky čehokoli NUTNÉ (pokud tedy člověk nespoléhá na DM, že).
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

LD píše:
Jája CZE píše:A promiň, postava na prvních levelech je nicka, nula, nýmand a ničeho nedosáhne, pokud nebudou milostivé nabouchané postavičky chtít.
Nezlob se, tohle je nesmysl a zcela proti duchu rp světa, ve kterém se neměří dosahování čehokoli na systémovou sílu. :clover:
Řekla bych že sis to vyložil trochu jinak, než to Jája myslel. A mimochodem, je nějaká bojovná a fyzická nesystémová síla postavy? Běž říct na prvním levelu vlkovi, jak jsi *vymakanej šermíř s obřím mečem* a uvidíme kdo z koho :biggrin:

Můžeš být rp dobrý kovář nebo rp dobrý spisovatel, ale skvělý lučištník, skvělý šermíř, skvělý zloděj, světaznámý vrah a bojový mág na prvním levelu a ve hvězdičkách nebudeš, ani kdyby ses na hlavu stavěl. Systém tu odráží prostě skutečnou sílu postavu. Tečka.
Aefar píše: (Celkově mi nešlo o případ horal ale o to, že to od Braenn vyznělo opravdu příkře a jako zástupce taky z řad hráčů jsem se proti tomu prostě ozvat musel, protože mi to vyznělo opravdu jako - připravte se na to, že si zahrajete jen úplné nicky, ničeho nedosáhnete, pokud se o to budete pokoušet, neubráníte se konfliktu, a pokud konflikt neunesete, vypadněte).
To sis tam přidal ty. Neřekla jsem nic o tom, kdo bude nebo nebude nicka, neřekla jsem ani SLOVO o tom, že nějaká snaha něčeho dosáhnout znamená konflikt.. to sis tam ani nepřekroutil, to sis tam prostě domyslel. Ovšem ano, pokud "něčeho dosáhnout" znamená pro tebe např. "zničit skupinu nájemných vrahů a dostat je za mříže" pak se ti šance konfliktu výrazně zvyšuje.

Zkrátka a prostě, jednou je to RP server, na kterém je CVC povoleno, na kterém je povoleno násilí, takže pokud to někdo IR psychicky nezvládá, ať nehraje. Není to myšleno zle, spíše pro dobro dotyčného, protože fakt netoužím nikomu přivodit psychickou újmu nebo kohokoli rozbrečet, ale to ten, kdo chce výjimku, by se měl uzpůsobit, nikoli zbytek. A skutečná, byť pro někoho ponížená a třebas ooc podmínkami dohodnutá nekonfliktnost je někdy jediné další řešení.
A bráno do důsledků, není to moje povinnost, je to pouze moje benevolence, se kterou jsme nikdy neměli problém, pokud dotyčný doržoval pravidla, na kterých se dohodlo. Takže pak se nemůžeš divit, že špatně snáším, když se z benevolence a dohody stane naštvané "já nechci aby mi někdo kazil hru, takže od ted mě ignorujte a basta."
LD
Příspěvky: 86
Registrován: 12. 5. 2009 10.02

Příspěvek od LD »

Jája CZE píše:"Pokud bude Serin chtít, vyřídí tvou málolevelovou postavičku kdykoliv se mu zamane v jednom kole". Zní to tak lépe?
Ani ne, pokud přihlédnu k tomu, že postava může mít přátele. Dál má postava volbu nechodit sama do temného lesa, když ví, že tam může být ten ohromně silný Serin. A v neposlední řadě proti němu nemusí jít jinak než slovem (on se najde někdo, kdo ho nemá rád, chce to jen trochu invence).
kokosak píše:
Pak se Tě zeptám, jestli jsi ani Ty „nedosáhl ničeho“ bez využití systémové síly svojí postavy a DM supportu. Jestli ne, překvapíš mě. Dál viz pro Braenn.
Braenn píše:Řekla bych že sis to vyložil trochu jinak, než to Jája myslel. A mimochodem, je nějaká bojovná a fyzická nesystémová síla postavy? Běž říct na prvním levelu vlkovi, jak jsi *vymakanej šermíř s obřím mečem* a uvidíme kdo z koho :biggrin:
Nebyla řeč o síle, ale o dosahování něčeho. Pokud nemyslíš sílu jen jako hrubou brutální, ale také jako moc o něčem rozhodnout anebo něco změnit… Tak ano, je. :shades:

Ke „Tvému“ vlkovi:
Jisté povolání mu uteče na 1. úrovni, druhé povolání na 3. Jiné povolání se mu skryje na úrovni 3., další ho na úrovni 1. uprosí, aby ho nežral. A poslední, které mě napadá, ho taky na 1. úrovni zkrotí.

Podle mě to nejsou čísla nijak závratná a dá se k nim dostat za jeden jediný den. Jestli i těmto říkáš „SÍLA“, pak jsi asi zvolila jiné měřítko než Jája, na kterého jsem reagoval (viz výše).

OT omlouvám. :clover:
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Ale no tak, neideializujte si ten svět zase z opačné strany. Jistěže existuje způsob, jak něčeho dosáhnout na nízkém levelu (a v žádném případě ne na prvním, protože to se ani pořádně nevymotáte z úvodních lokací), ale stává se to jednou za rok. Pokud se opravdu jedná o novou postavu (a není tedy domluvená s DM na nějaké úchylárně, popř. nezdědí majetek a znalosti jiné epické postavy), tak zvládne velký kulový, protože přátele prostě nemá, kde a hlavně kdy by si je asi tak udělala? Nemá ani majetek, nemá peníze a nemá důležité informace ani známosti, i kdyby je hráč nakrásně měl.

Může se postava na 1. levelu alespoň přihlásit na Univerzitu? No, může to zkusit, ale nepamatuji, že by se to kdy někomu povedlo dřív než na nějakém pátém, šestém, a to i v době, kdy tu aktivně hrál Jacho. A to se ani nebavím o nějakém dosahování něčeho a prosazováním svých zájmů.

Na nějakém 10. levelu má cenu začít brát postavu vážně, protože už aspoň tuší, kdo je kdo, která bije a co vlastně chce. Ale že by skutečný low level byl schopen jakkoliv ohrozit zavedené postavy a uskupení? Nenechte se vysmát.

"Nejdřív tě ignorují, pak tě zesměšňují, pak s tebou bojují a na konec zvítězíš." A tohle prostě nejde nijak jednoduše přeskočit.

A jestli tu Jája mluvil o levelu - co je to na Eq jiného, než čas, který věnujete právě získáváním známostí, informací, přátel a vůbec se snažíte vydobýt své místo ve světě? Takže ta přímá úměra platí, protože potenciál významu postavy roste s levelem prakticky totožně.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

LD píše:Pak se Tě zeptám, jestli jsi ani Ty „nedosáhl ničeho“ bez využití systémové síly svojí postavy a DM supportu. Jestli ne, překvapíš mě. Dál viz pro Braenn.
Přijde mi, že se prostě nechápem. Systémová síla postavy je její součást a ovlivňuje to, jak se bude vypořádávat se situací. Ano, v některých případech není potřeba, ale určuje do značné míry možnosti co postava má a hlavně určuje její chování. Příkladem budiž Ezova díra, na jejíž samotné kopání Ez opravdu nepotřeboval level, neb pouze stál a koukal. Ale kopáči se museli platit, výpravy se musely vodit, překážky se musely překonávat. Jak by se v tom daly topit platinky, kdyby je postava nebyla schopná vydělat? Jak by se vodily výpravy, pokud by se nepřežívaly? Jak by se daly překonávat překážky, když by to systémově nebylo možné?

A stejně se tě já zeptám, jestli tvoje postava k dosáhnutí svých cílů nikdy systémovou moc nevyužila. Jestli ano, překvapíš mě.

P.S. například výzvy k soubojům jsou zrovna taková zajímavá věc, kde je systémová síla postavy k dosažení cíle nutná celkem nezbytně, není liž pravda? :bigwink:
Naposledy upravil(a) kokosak dne 18. 3. 2010 7.13, celkem upraveno 1 x.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Braenn píše:A bráno do důsledků, není to moje povinnost, je to pouze moje benevolence, se kterou jsme nikdy neměli problém, pokud dotyčný doržoval pravidla, na kterých se dohodlo. Takže pak se nemůžeš divit, že špatně snáším, když se z benevolence a dohody stane naštvané "já nechci aby mi někdo kazil hru, takže od ted mě ignorujte a basta."
Dovolil bych si to přirovnat, s lehkou nadsázkou, k žádosti o "neposkytování DM podpory". Jistě, evilák se vám může "nevěnovat", ale "reakce světa na vaše chování" dělat bude.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Jája CZE píše:A promiň, postava na prvních levelech je nicka, nula, nýmand a ničeho nedosáhne, pokud nebudou milostivé nabouchané postavičky chtít.
Nedovedeš si představit, jak se Serin snažil k těm nabouchaným postavičkám přidružit. A představ si, nikdy neřekl Asar a Eovin, že se chovají a vypadají jako elfí štětky, i když se mu jejich chování dvakrát nelíbilo. Ale tak nějak věděl, že z něho nadělají cedník, než to dořekne. Neřekl by jí to ani dneska. Je nebo byl slizký? Ne jen probublává moudrost a nemá důvod se do konfliktů pouštět.. Jako na vojně, seš mladej, tak makej, až budeš mazák, budeš král.
No, tohle je třeba věc, kterou jsem pochopil především u trpaslíků. Kde mnohdy statečný důlnobrnáce, kterému je ovšem jen 150, si nedovolí být neuctivý k trpaslíkovi na první úrovni, který ovšem hraje moudrého třísetletého trpaslíka. Jde o to, že to, jestli jsi mazák, nesouvisí s levelem... nebo by nemělo.

Ale já nakonec souhlasím s názorem Arta. Ono na tom hodně je a ještě se nad tím budu muset zamyslet.

Jen přemýšlím, proč se to změnilo. Kde se vzal můj pohled? (Já přišel už do nového světa... staré časy nepamatuju.) Protože kdybych od začátku chápal EQ tak, jak se tady (většinově) píše, nikdy by mě nenapadlo něco takového řešit...
Naposledy upravil(a) Aefar dne 18. 3. 2010 9.24, celkem upraveno 1 x.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Braenn píše:
Aefar píše: (Celkově mi nešlo o případ horal ale o to, že to od Braenn vyznělo opravdu příkře a jako zástupce taky z řad hráčů jsem se proti tomu prostě ozvat musel, protože mi to vyznělo opravdu jako - připravte se na to, že si zahrajete jen úplné nicky, ničeho nedosáhnete, pokud se o to budete pokoušet, neubráníte se konfliktu, a pokud konflikt neunesete, vypadněte).
To sis tam přidal ty. Neřekla jsem nic o tom, kdo bude nebo nebude nicka, neřekla jsem ani SLOVO o tom, že nějaká snaha něčeho dosáhnout znamená konflikt.. to sis tam ani nepřekroutil, to sis tam prostě domyslel. Ovšem ano, pokud "něčeho dosáhnout" znamená pro tebe např. "zničit skupinu nájemných vrahů a dostat je za mříže" pak se ti šance konfliktu výrazně zvyšuje.
Já tě neobviňuju ani netvrdím, žes to řekla, jen, jak MI to vyznělo - a proto se mi to nelíbilo. Přišlo mi to strašně zvrchu, opravdu hodně útočné... Tys řekla cit. "Uvědomte si, že jste vedlejší postavy, nikoli hlavní. Ty postavy, které v knížce a filmu umírají, nedosahují svých cílů, nejsou oblíbení, které někdo zradí. Ne Harry Potter, ale jeden z těch bezejmených žáků v pozadí. Dobrý konec je plus, nikoli nutnost. Buďte připravení na to, že do vaší hry vám někdo IC zasáhne a nebude to vždy příjemné."

PPK, proč bych si tohle měl uvědomovat? Jestli budu cílevědomý a budu se chtít stát králem nebo budu chtít hrát bezejmenného žebráka je moje věc. Jen tomu, kdo má vysoké cíle, se prostě může stát (a je to pravděpodobné), že jich nedosáhne.

Kdybych si tohle měl přečíst jako nováček, tak se leknu a uteču - přitom vím, že to tak "zlé" není.

Takže jen tvrdím, že mi to přišlo příkré. Že ty body byly odstrašující a přehánějící. A že taková rada zabije i to nejzdravější sebevědomí nováčka a zbytečně ho vyděsí.

Možná je to tím, že jsem i v reálu nenapravitelný optimista...

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Odpovědět