Panathian píše:.. a "o něco" méně flamů, závisti, zlé krve a odchodů hráčů.…
A tím se vracíme k počátku a k onomu mínusu v uvažování o tom zda být nebo nebýt DS.
Panathian píše:Rozdíl je v tom, že bazének záměny nemá IC ani OOC přátele a nepřátele mezi postavami/hráči, že bazének není rasy elf, že nikomu nebude vadit, že bazének jakožto objekt ve hře získává svou unikátní funkcí na důležitosti. Ať to Piti myslela sebelépe, používáním schopnosti měnit vzhled šatů se svou postavou ji podle mě zvýhodnila, což je jednak proti pravidlům EQ, ale hlavně to hráče rozpáluje do běla.
Předpokládám, že Safira by nejspíš neušila šaty někomu, kdo jí zabil dítě (to je snad pochopitelné). NPC by rovněž nejspíš neobsloužilo někoho, kdo se podobným způsobem vůči němu projevil (pokud by byla tvorba předmětu automatická a NPC by to udělalo (hráč PC by si to tak odehrál), bylo by to přinejmenším zneužití nepřítomnosti DM ve hře). Jinak ale musejí jít antipatie postavy stranou, protože je to špatné pro obchod (a Piti se v tomto duchu i vyjádřila).
Panathian píše:Jinak co se týká zvýhodňování postav, tak tady nejde o to, že by třeba Safira měla ze svého krejčování materiální zisk. Tady jde hlavně o to, že svými unikátními schopnostmi její postava získává nevyhnutelně větší pozornost ostatních postav a fakticky i značnou důležitost díky tomu, že ona ty šaty skutečně dodávala, zatímco ostatní NPC švadleny skoro ne.
Chápu, jak to myslíš, ale ona IC dodávala jiné šaty než konkurence, šila za babku a na objednávku... a s velkou časovou prodlevou. Salony zatím měly velký výběr šatů podle nějakého střihu a k dostání ve všech velikostech a stále (velké zásoby). Nebudu se ohánět HCRP, ale odkážu na předchozí reakci (nastavení mne štve).
Panathian píše:Stejně tak třeba cybermisa se pohyboval na hranici zvýhodnění své postavy, když jako DS udělal Q s válkou krve, ve kterém měl Daemian jednu z důležitých rolí. Ač tím nic materiáního nezískal, nutitlo to ostatní řešitele Q chodit za Daemianem a ptát se ho a Daemian znal odpovědi... Stejně tak Arto zvýhodnil svého Gora, když udělal Q na tvrzi a místo NPC velitele tam dělal velitele se svou PC postavou.
Nevím co přesně se dělo, ale.…
Daemian je expert v oboru, ale předpokládám, že kdejaký trochu znalý kouzelník by mohl o Válce krve povídat a dělat nějaké závěry. Tak, jako tak z důvodu expertýzy Daemiana bylo podle mne v pořádku, že ve věci radil.
U Gora na tvrzi to samé. V tak vážné věci se velení tvrze muselo svěřit někomu odpovědnému, loajálnímu a uznanému. Opět mi to přijde jako logická a IC korektní volba.
Panathian píše:A jak by se hráčům líbilo, kdyby Naylun hrál hlavní roli v Q se soškami? Kdyby celý závěr Q vyřešil Naylun a vedl tu výpravu on, namísto NPC Afistera? Když se to takhle sepíše, může to znít až absurdně, ale moje dlouhodobá zkušenost na EQ i z pozice hráče prostě říká, že je to tak.
Ano, je to tak a tím se opět vracíme k začátku (viz má první reakce v tomto příspěvku).
Pokud by to bylo IC korektní, mohl by tam bez problémů být. To, že věc byla příliš vážná a i v kolem stojících okolnostech, je dobrým důvodem pro účast mistra z Univerzity (nemluvě na sehrávání celé věci, kdy můžeš jen těžko být ve hře kloudně jako PC i jako DS).
MorganaLeFay píše:Navíc je tu situace, kdy si dám upravit item. Například meč... /podotýkám, že se nejednalo o vylepšení, jen o změnu vzhledu - barva, nějaké rytí, změn záštity/
A upravený item dostanu. Jásám, protože jsem se setkala konečně s vstřícným přístupem a meč dostanu vcelku brzy. Tleskám a šťastně si říkám, že to funguje!!!
….A pak kouknu na popisek meče a zjistím, že mu ubrali bonus k sekání a snížili jeho bonus.
Vysvětlení? Zřejmě jsme natrefili na někoho, kdo to s meči moc neuměl.
Takže mám speciální item, který si můžu akorát tak pověsit na zeď. A že to byl nejdražší meč dostupný na Desce? Aha!!
Jednalo so o rozrytí čepele množstvím textu. Jen změna vzhledu je rovněž změna ve vyvážení zbraně. Postava byla upozorněná na to, že se toto může stát, jelikož s tak kvalitní zbraní nebyly v kovárně zkušenosti. Postava přesto trvala na provedení a tak se tedy i stalo. Meč ztratil něco ze své kvality a tento "meč tak akorát na zeď" je systémově stále roven nejlepším zbraním, dostupným v tom kovářství.
Takže... mohlo to být buď to, že to mělo IC důvody... a nebo někoho z vás (nebo oba) Arto vážně nemá rád.
Jája CZE píše:Systém má přednost, moje luky by neměli jiný tvar, ani popis a vyřezanou Serinovu hlavu. Takže v okamžiku koupě by majitel žádnou přidanou hodnotu nedostal. A byl by to ten sám stejnej hnusnej +2 dalekonosný elfí. Navíc, Serin díky systémové neschopnosti je učedník, musel bych tyto luky nakoupit a pokud bych je neprodal, zbyly by mi v trezoru, nebo bych je ze ztrátou prodal zpět Leskvovi. Můžeš mi vysvětlit, proč by Serin takovou věc dělal? TAky jsme mohl prodávat *hvězdičkované luky*, šli by na dračku, hlavně v dungách.
Jedovatost není třeba.
Proč nakoupit ? Přijmout objednávku, pracovat na tom, případně kontaktovat DM (i já musel ve výše zmíněném případě do DM dloubat, protože prostě nevidí vše a o čem neví, to neřeší), objednávku dodělat a luk prodat (čili případně koupit a pak prodat, pokud by ses nedovolal DM). Změna konstrukce luku by byla na mistru lukaři a ne an Serinovi (nejspíš bude nějaký důvod, proč ten luky vypadá tak jak vypadá). A přidanou hodnotou by bylo to, co by tomu dal Serin (co by odehrál). Obojí je rozumné řešení.
Jája CZE píše:Já chápu, že to, že vaše postava někde zakope 20 zlatých a pak k tomu navede skupinu nováčků, považujete za pozitivní metagame. Serin nikde zakopávat zlatky do země nebude. ale to je jen rozcházení se v názorech na hru.
Pozitivní metagame neuznávám, jak jsem kdysi a kdesi už napsal (a ne jednou) a zlatky (ani jiné mince) nikde nezakopávám.
Jája CZE píše:Serin skutečně hrál výrobu luků a nikdy žádná reakce. Neměl jsem jediný důvod ji předpokládat v případě jarmarku. Ani mu mistr žádný speciální na prodej nedal
To je to, speciální luk není jen odlišnost v modelu nebo ve statistikách.
kokosak píše:Mno a já myslel, že jsem to tam napsal jasně. Můj příspěvek nebyl o "zneužívání", ani o "šití" a už vůbec ne o Safíře. Byl (nebo měl být) o budování a ztrácení důvěry. Snažil jsem se vyjádřit jednoduchou formou příklad, jak může důvěryhodnost utrpět. Ano, je milion možných jiných vysvětlení - ale jak má hráč zjistit, které je "to pravé"? Nezjistíš, musíš věřit. Potřebuješ pevnou a neotřesitelnou víru, že DM činí dobře tak, jak činí a že pokud rozhodně z tvého pohledu špatně, má k tomu jistě své důvody, které ty nevidíš. Pěkně se ukazuje, že hráči v absolutní většině začínají jako věřící a jejich víra je vystavována různým zkouškám. Těch, kteří přestojí všechny, je naprosté minimum. Proto je IMHO nezbytné stavět i na něčem jiném, než je víra - nebo aspoň tu víru stále živit, pokud je už nutná. Víra, že jsou věci, na které se lze spolehnout, že když někdo něco řekne, slíbí, tak to není jen tak do vzduchu. Člověk je ochotný dát šanci, jednu, dvě, .. ale pokud je po desáté jeho víra zkoušena, jen lidé jako Job, blahé paměti, si svou víru zachovají čistou a nezačnou pochybovat.
Když to čtu, vybavuje se mi jeden citát:
"Co poctivost a věrnost ? Naprostá důvěra ? Víra nepotřebuje hmatatelný důkaz. Pramení ze srdce a z duše. Ten kdo potřebuje důkaz boží existence, omezuje spiritualitu na senzualitu a svátost na logiku." Ale to jsem trochu OT (vážně jsem ?).
Problém vidím v nedůvěřivosti a v podezřívavosti (a těch ostatních rysech u hráčů, na které jsem už tolikrát odkázal). V PnP se hráči sejdou a jeden z nich, koho si společně zvolí jim bude dělat DM. Tady je DX stanoveno a hráči si ho nevolí a přesto má stále ohromnou moc nad jejich postavami.
Často, když je nějaká potíž, tak hráč nemá všechny informace o tom proč se stalo to co se stalo nebo je ignoruje/nebere v úvahu (viz případ s mečem u Morgie). Ty výše zmíněné rysy pak nadělají spoustu paseku. Protože se však nechci vracet k případu s prstenem nebudu to dál rozebírat.
Přihlásit se k tomu, abych něco pro někoho jiného dělal, zdarma a ve svém volném čase... a vidět u toho to, že budu muset omezit sebe a všechny ve svém okolí; že si budu muset dávat pozor, aby něco jen nevypadalo jako, že je tím někomu nadržuji nebo někomu ubližuji; že budu muset ty pro které chci něco dělat přesvědčovat... o čemkoliv... tak se asi nemůže nikdo divit, že motivace do toho jít je mizivá. A to je jen část. (a opět se vracím ke svému původnímu příspěvku
)
kokosak píše:Opět pěkným příkladem může být událost z relativně nedávné minulosti. Narazil jsem na názor (lhostejno jaký), ten jsem si u tebe, jako rádce ověřil. Tys mi řekl (možná jinými slovy): "Není tomu tak, vše je OK. Nemůžu ti říct proč, ale věř mi". Já ti věřím, protože tě znám a vím, že ti věřit můžu. Pokusil jsem se použít tuhle informaci od tebe dál... a nezbylo mi, než říct: "Pavel říká, že to tak není a já mu věřím". Efekt rovný nule, protože ty už u toho dalšího člověka tu důvěru nemáš. Nebo dokonce možná efekt záporný ("nojo, rádci, ty ten tým krejou").
Je škoda, že nefunguje zprostředkovaná důvěra - já věřím tobě a když ty ho/jí znáš a říkáš že mu/jí věříš, budu mu/jí věřit taky. *povzdechne si*
Luelle píše:Pavle už tím,že je Safira elfka má neuvěřitelně vyhraněnou klientelu - každej trpaslík jí pošle někam, než aby za ní šel, Hyrdan jí pošle někam, natož aby od ní chtěl šaty, Cathy by neměla proč chodit za nějakou elfkou, co nezná, když má v Mithu madam Elizabeth, která se na ní usmívá, když si tam něco kupuje, přesně tosamé Ez a Nat - proč by chodili za nějakou Safirou, když mají to NPC, které má fungovat naprosto stejně?
Ne, to jsou preference postav. Safira by jistě neodmítla ušítněco na trpaslíka, půl-orka nebo třeba na Hyrdana (seřazením autor nic nemyslí
).
No, já bych řekl, že jsem pověděl, co jsem chtěl (že nedostatek DX je částěčně (a podle mne ne z malé části) vinou atmosféry na serveru, a že ani já se svými růžovými brýlemi nemám motivaci o DSkování kladně uvažovat) a snad pověděl proč. Doufám, že to k něčemu povede, protože ať už po změně voláme jakkoliv silně, ta nepřijde, dokud se všichni nerozhodnou zamést si před svým prahem. Nelze jen čekat na to, až věci napraví ten druhý.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.