Taková otázka k zamyšlení

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
Akruo
Příspěvky: 1049
Registrován: 29. 9. 2007 9.02
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od Akruo »

Braenn píše:Vzhledem k neaktivitě WB jak v nových systémech (díky bohu), tak ve vývoji světa (bohužel) je veškerá debata o PLACOS poněkud zbytečná.

Není ani 1% šance že by se něco změnilo, takže musíš přežít hloupé nastavení a omezení PGR, PLACOSU a když jsme u toho taky postihů za smrt.

Naproti tomu přístup DM se změnil, a to radikálně obměnou týmu. Ne že by se nestalo že člověk chcípne na posílení potvor, ale už na otázku "co to jako..?" dostane odpověď, kterou může akceptovat, včetně "promiň, to jsem neodhad". Spokojenost.
Souhlasím s Braenn... Naylun s Jonem to zase zvedli! :shades: (ne není to anální alpinismus)
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

Akruo píše: Souhlasím s Braenn... Naylun s Jonem to zase zvedli! :shades: (ne není to anální alpinismus)
dobrý slyšet, to si možná někdy znovu nainstaluju :shades:

trochu k PLACOSU:

Nejlepší je vykašlat se na něj, a když tě to zabanuje, tak pak jdi třeba na Thalii. Tady moc chybět nebudeš :-)

Ovšem na mě osobně měl tenhle systém po počátečním obdivu silně negativní psychologický efekt a dá se i říct, že omezoval mojí svobodu v jednání postavy. Nejsem z hráčů, které nějak vzrušuje psát *sedí* nebo *otevře dveře*, a tak jen samotný pohyb lokací s malinkým spawnem byl dosti demotivující, když člověk věděl, že za něj bude placosem potrestán.

Ale co mě vyloženě SRALO! byl únik informací o hodnotách PLACOS na postavách, jinak si neumím představit, jak se regulérní hráč mohl dozvědt (nejen) moje hodnoty (a ne jednou a s oslnivou přesností.)
To totiž bohůmžel jen nahrávalo do karet jisté skupině mentálně vyšinutých RP inkvizitorů, každý si může domyslet jak...

ad. poslední odstavec: proto jen vítám obměnu DM!
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

OneHeart píše: Ale co mě vyloženě SRALO! byl únik informací o hodnotách PLACOS na postavách, jinak si neumím představit, jak se regulérní hráč mohl dozvědt (nejen) moje hodnoty (a ne jednou a s oslnivou přesností.)
To totiž bohůmžel jen nahrávalo do karet jisté skupině mentálně vyšinutých RP inkvizitorů, každý si může domyslet jak...
Pokud někdo posuzuje kvalitu hry prostřednictvím hodnoty PLACOS (hlavně té kladné), pak ho používá k něčemu jinému, než k čemu byl vytvořen - a koná tak špatně. PLACOS není primárně určen k tomu, aby hodnotil kvalitu hry hráčů, ale aby odhalil, co hráči dělají špatně. Proto sleduje dobře podchytitelné akce, jako je přemíra sběru surovin, zneužívání systémů (přendavání, protláčení (?)), lootování v hidu, přehnané zabíjení (EQ rozhodně není stavěná na to, aby samotný trpaslík chodil vybíjet skřetí sídliště) a tak dále. Samozřejmě že také existují věci, které se dají podchytit a které jsou pro hru "přínosné", ať to je třeba hra ve skupině a další jevy, za které PGR stoupá.

Nicméně to číslo není ani v nejmenším vypovídající natolik, aby se podle něj mohl někdo odvážit soudit hru ostatních. Je to poradní hodnota (proto také si hráči mohou zjistit, proč mají placos nízký a co by měli na své hře upravit, aby se jim nezhošoval) a ne známka ve škole.

To, co jsi napsal s hvězdičkováním, je celkem vtipný příklad toho, jak si nabíhají lidé, co placos řeší. Já si za svoji hru nevšiml, že by placos kdy bonifikoval přemíru hvězdičkování, a to jsem si to jednu chvíli schválně testoval. Mně placos nejmarkantněji stoupnul při trzích v tirianu, kde Alky hlavně postávala a ani nebyla přehnaně aktivní.

Rozebírat, co a jak placos hodnotí kladně a snažit se podle toho hrát, je zbytečné a pro vašio hru kontraproduktivní. Jestli chcete placos nějak řešit, tak se spíš zaměřte na regulaci činností, které vám ho tak moc srážejí a jinak hrajte jako vždycky.

Nemá cenu se mu přizpůsobovat, větší hodnotu má vaše hra, ze které jde zábava ostatním.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Re: Taková otázka k zamyšlení

Příspěvek od cybermisa »

Bas píše:ať nevnucujeme svou představu hry ostatním....ale to myslím Placos dělá
Basi, neplet si prosim vzajemnou toleranci mezi hraci s nastavenim sveta a presne danymi pravidly.
Bas
Příspěvky: 271
Registrován: 10. 9. 2007 20.59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bas »

Aha, no já PLACOS chápal jako, že nám dává přesnou cestu jak máme hrát, kde máme hrát. Pokud jen upozorní, co děláme špatně a napíše to, abychom si chybu uvědomili a nehodnotí podle toho výpisu moji (vaši) hru, pak je všechno Ok. :bigwink:
Govan syn Thora ("Oh fun and games!")

Adept Magnus - Jeho posledním kouskem je přístroj, který by měl údajně z jablek udělat mošt - a naopak.
Prý by to jednou mohlo fungovat i na chmel.

Kobold Kruul - Vyčistí i ten největší magický blivajz.
OneHeart
Příspěvky: 1309
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

The_Balrog píše:08.07.2010 11:26
:good:

tohle si uvědomuju. Už jsi to kdysi, buď ty nebo někdo jiný, podobně sepsal v jedné z těch ohnivějších diskuzí o systému. Určitě není na škodu to zopakovat, protože já osobně s tím měl zezačátku trochu problém, když jsem vnímal hodnotu pl. jako hodnocení kvality hráče.

Placos je skvělej, jen mě do hry zrovna neláká a ve hře nemotivuje :smile:
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Myslím, že o tom psal Labir, ale topic nakonec spadl do Flamů a ty byly nedávno promazány, takže ho už nenajdu, abych to sem přelípnul.

Nicméně i ten sáhodlouhý popis placosu na stránkách eq se to snaží naznačit, i když se to v přemíře informací docela ztrácí.

"PLACOS jako takový nezakazuje prakticky žádnou činnost jenž není v rozporu s pravidly. Pouze dbá na dodržování "všeho s mírou". Vaše postava může dělat prakticky cokoliv, důležitá je míra oné čínnosti. Některé činnosti jsou chápány jako negativní, jiné jako pozitivní."

a

"Každá postava je charakterizována číselnou hodnotou - výstupem z PLACOSu - jenž rámcově určuje (bez)problémovost hry postavy a nazývá se PGR - Player Game Rating. Tuto hodnotu vidí DM, ale nikdy ji číselně neuvidí hráč. Nejedná se o modlu, pouze o ukazatel jenž může nanejvýš říkat "něco je špatně s hrou XY"."


Nechci říci, že byste se měli na svoje hodnoty placosu úplně vykašlat. Občas se vyplatí se na něj podívat a zjistit, jestli nezabíjíte nebo nerýžujete až moc. Když člověku spadne placos za přemíru rýžování/kutání, člověk by si mohl říci, že ten systém je na prd a že ti neumožní získat peníze a líp se bavit. To je jedna možnost přístupu. Taky si totiž můžeš říci, že by možná bylo lepší zkusit si sehnat peníze nějak jinak - a hledat si nějakou práci u (N)PC, což nakonec může vyústit ve spoustu zábavy (ať při hledání nebo pak při pracování) a navíc to pomůže rozvinout charakteristiku postavy.

Placos totiž obvykle nejvíc padá za opakování činností, které jsou do jisté míry "nudné". (Solo vybíjení a harvesting.)

Konec mentorování. :)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Jen k té regeneraci (a dalo by se tak hovořit i o postihu za smrt):
většina z nás si tu můžu dovolit hrát celé odpoledne, bo večer, no zkrátka docela dlouhý čas, každý den. Ale co hráči, kteří ten čas nemají, začnou, mají dejme tomu tak dvě hodinky denně (vím o případech) a aby si vydělali na určité základní věci (měchy na vodu, zásoby, spánek a nějakej mizernej equip), tak musí harvestit. Jenže ouha regenerace osm hodin a co teď? To jsou další čtyři dny hraní.

A co se týče těch čísílek... no je to fajn, že to nemusíme řešit, ale zas je rozdíl, když do truhly šáhne někdo s +4 a někdo s 0 :bigwink: Aneb rozdíl i platinky v lootu.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Nalk píše:….
Výdaje na život postavy se odvíjejí podle času stráveného ve hře a na to nemá vliv, jestli hraje jednou za týden, nebo každý den. Kdo hraje málo, potřebuje málo utrácet.

Základní věci se dají vzít na prvotním kameni (spacák, čutora, hudební nástroj, rozumné šaty).

V tomhle ohledu rychlost regenerace atp. nehraje roli.

Postihy za smrt jsou jiná kapitola a tady by se řešit nemusely. Radši v nějakém jiném topicu, když bude ta nutnost.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

K těm bonusům za hvězdičkování a jiné činnosti:

Ono to je tak - když jste s někým, dáváte si záležet pro něj, aby měl co nejlepší představu o tom, jaká vaše postava je, o činnosti, kterou provádí, o tom, jak se chová. Její *akce* prozrazují, jak je zručná, jaký má charakter, zda je zvědavá atd.

Jenže pak jsou chvíle, kdy chcete prozkoumat bažiny, hory atd. - sami - abyste tam pak třeba mohli někoho mnohem slabšího vzít a věděli, jak se tam chovat, aby všichni přežili. A tady PLACOS klesá, protože není komu ty *akce* tolik popisovat. Čistě kvůli PLACOSu jsem se rozhodl dodržovat popisný standard, i když jsem sám. Beru to tak, že se procvičuji na "ostrou hru" s hráči - a že případně bude mít DM jasno, co dělám, kdyby se díval. A třeba se pobaví. Ale pro sebe ty hvězdičky psát nepotřebuji. Já vím, co má postava dělá.

Popisnost činností je součástí RP a to s ostatními hráči i bez nich. Tak nějak to PLACOS vnímá.

A proč se bojím PLACOSu a skutečně si ho hlídám? Věřte nevěřte, mám tak plný inventář, že knížka "jak zlepšit svou hru" by mě opravdu bolela. A osamělému bojovníkovi, když jde na několik dní sám do pustin, prostě PLACOS klesá. A do kladných čísel (značně) jsem se dostal opravdu jen stavbou pevnosti. Od té doby mám trvalou bojovnickou nulu. Co na tom, že když se vrátím z hor a setkám s lidmi, PLACOS se prakticky okamžitě vrátí do kladných čísel. Knížky se jen tak nezbavím a to by mě skutečně trápilo. Takže se toho bojím jako čert kříže. Jinak by mě nějaké mínusy za jednu akci za půl IC roku vůbec nebolely. Já prostě tu knížku nechci :crazy: GRRR :bigwink:

PS: K tomu skřetímu sídlišti - ať si klidně ten trpaslík to sídliště podá. Jednou mu to PLACOS vezme. Jde o to, aby to nedělal každý týden. Kromě toho, že je to nelogické (z hlediska RP), řekl bych, že funkce PLACOSu je v tomto směru zabránit kolečkování a neustálému vybíjení potvor od rána do večera. PLACOS říká: Pozor, jen vraždíš a na ostatní život postavy kašleš. Pokud někoho odreagovává neustále něco zabíjet a pouze zdokonalovat postavu, stále je tu legendární diablo (a že jsem se ho svého času nahrál :smile: )

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
hoodedskull
Příspěvky: 86
Registrován: 28. 12. 2008 11.21

Příspěvek od hoodedskull »

Takze uz zde bylo hodne vyřčeno, doplním tedy jen další můj postřeh, Uvedu priklad dvoch mojich postav, hraju je obe stejnym zpusobem, akoratze kazda je jinak zamerena, jinej charakter a jedna ma 0 a druha +3 coz jsou prakticky trvale nemenne hodnoty po dlouhou dobu hry, takze jista dosproporce tady je.
_________________
GID: hoodedskull
Irma Střapatá - průzkumníčka a hudebníčka
Ramcen syn Erlordův - mistr řemesla kamenického
Thaldor Rakhum - poustevník z Fagadu

"Kdo s hrdostí nepřizná vlastní chyby, nemá hrdost!" Charles Dickens
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Bas píše:Aha, no já PLACOS chápal jako, že nám dává přesnou cestu jak máme hrát, kde máme hrát. Pokud jen upozorní, co děláme špatně a napíše to, abychom si chybu uvědomili a nehodnotí podle toho výpisu moji (vaši) hru, pak je všechno Ok. :bigwink:
PLACOS rozhodne nikomu nerika JAK a KDE mas hrat. Jedine, co PLACOS dela, ze hlida limity u creepovani, lootovani a dalsich prohresku proti pravidlum - jednoduse nastavuje u danych cinnosti meze a dava varovani (u tezsich prohresky a nepoucitelenych creeperu a looteru banany) … Ostatne, Balrog to vystihl velmi presne.

PLACOS neni dokonaly, ma sve mouchy a nedokonalosti, ale v principu funguje a ulehcuje praci a casove vytizeni clenu tymu, kteri se pak venuji hracum, co si to zaslouzi, misto toho, aby neustale debatovali s creepery/lootery na tema "creepovani/lootovani na EQ ne-e".
KaTo
Příspěvky: 850
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

Nalk píše:….
The_Balrog píše:
1) základní equip je čutora, hrací karty a zrcátko pro ony "slavné" svačinkáře
2) základní equip pro postavy, které chtějí "přežít" průchod jezevčinami je štít, brnění, meč, lektvary, luk, šípy atd.
3) jak píše Nalk - pro někoho, kdo nevisí na EQ 4-8 (12-24 :bigwink: ) hodin denně je pokus o vydělání si peněz na "základní" equip z bodu 2) a následná regenerace "demotivující", včetně např. rádoby-uber-RP-systému postihů za smrt (které s regenerací "lootu" souvisí!!!!!).
4) pro někoho kdo hraje 1-3 hodiny večer znamenají tyhle postihy klidně i rozmezí 1-2 OOC herních týdnů(!), protože díky nastavení systémů se najednou IGNORUJE perzistence postavy ve světě, ale je zřejmě OOC hráč "trestán/znechucován/baven???" a je tak OOC nucen být IC nalogovaný, aby...ukojil PLACOSe. aby mu nevyhrožoval :shades: . Asi tak.
Obrázek
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

KaTo píše:
Zcela nesouhlasím. Eqip postavy, která chce projít jezevčiny, může být nanejvýš různý... stačí třeba 5 level kouzelníka a být úplně bez equipu. U válečníka stačí AC kolem 20... na což může být zbroj a štít, ale klidně také obratnost a akrobacie, nebo třeba jen něco (opasek), co odolá zranění... možností je nepřeberně.

S tím souvisí nesmyslnost equipu v bodech 3 a 4.

Co jsem si všiml, většina hráčů chce mít své postavy neustále připravené na všechno, neustále všechno namaxované, obstát ve všech situacích. Přitom hra vyžaduje přizpůsobování požadavkům "života" na desce. To, s čím se potkává postava, ji nutí zdokonalovat se, aby příště na tyto problémy nenarazila (naučit se vyhnout) nebo obstála. Pokud má někdo build, který je na 12., 16., 20., 24. úrovni všezvládající, je kapku pozdě. "Život" začíná na prvním levelu a bez vybavení. Ne na 15. v plné polní.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Bas
Příspěvky: 271
Registrován: 10. 9. 2007 20.59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bas »

Aefar píše: "Život" začíná na prvním levelu a bez vybavení. Ne na 15. v plné polní.
Já se nenarodil v 18. bez výbavy, jako většina postav na EQ :bigwink: :biggrin:
Govan syn Thora ("Oh fun and games!")

Adept Magnus - Jeho posledním kouskem je přístroj, který by měl údajně z jablek udělat mošt - a naopak.
Prý by to jednou mohlo fungovat i na chmel.

Kobold Kruul - Vyčistí i ten největší magický blivajz.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Bas píše:
Aefar píše: "Život" začíná na prvním levelu a bez vybavení. Ne na 15. v plné polní.
Já se nenarodil v 18. bez výbavy, jako většina postav na EQ :bigwink: :biggrin:
Tech postav, co se narodily na desce je velmi malo a vetsinou prave zazemi maji. Prakticky vsechny postavy prisly pres prvotni kamen z jine sfery … Takze tva analogie s "narozenim v 18 bez vybavy" je spatna.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

KaTo píše: 2) základní equip pro postavy, které chtějí "přežít" průchod jezevčinami je štít, brnění, meč, lektvary, luk, šípy atd.
Nebo hide, nebo invis, nebo doprovod nekoho zkusenejsiho, nebo … polozit si otazku, proc bych sakra mel prochazet skrze jezevciny, kdyz je to pro me nebezpecny? :bigwink:
Bas
Příspěvky: 271
Registrován: 10. 9. 2007 20.59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bas »

cybermisa píše:
Bas píše:
Aefar píše: "Život" začíná na prvním levelu a bez vybavení. Ne na 15. v plné polní.
Já se nenarodil v 18. bez výbavy, jako většina postav na EQ :bigwink: :biggrin:
Tech postav, co se narodily na desce je velmi malo a vetsinou prave zazemi maji. Prakticky vsechny postavy prisly pres prvotni kamen z jine sfery … Takze tva analogie s "narozenim v 18 bez vybavy" je spatna.
To bylo míněný jako vtip :smile:
Govan syn Thora ("Oh fun and games!")

Adept Magnus - Jeho posledním kouskem je přístroj, který by měl údajně z jablek udělat mošt - a naopak.
Prý by to jednou mohlo fungovat i na chmel.

Kobold Kruul - Vyčistí i ten největší magický blivajz.
Uživatelský avatar
Pipi_CZ
Příspěvky: 2052
Registrován: 7. 2. 2009 14.33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pipi_CZ »

Aris. Narodila se na desce. Od 1 do 10 levelu to byla hrůza, protloukala se světem a bylo to těžké. Neměla otce, už ani matky a byla sama. Žila v poušti, kde to bylo tvrdé a tak jí to přinutilo se živit a starat se o sebe sama. Lučištnice na "malém" levelu. OČ na nic, AB ucházející, HP... chm malinko. I přesto všechno pak hlídala Tvrz a šlo to i když to bylo těžké. Učila se a učila, až z ní vyrostl celkem pěkný a dovolím si říct, silný charakter. Je mnohem zkušenější, své si prošla, dost věcí zná. Podle mě, tohle je krásný příklad vývoje postavy.
Ohledně věcí. Do svého 16. levelu dosud neměla plnou výbavu toho, co opravdu potřebovala pro život a chtěla to. Teď, pár kroků dál, už konečně dosáhla úrovně kde má valnou většinu výbavy a je naprosto samostatná a schopná. Přibyly HP, dokonce i OČ a AB.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Werhaim, low level, útraty v řádu platinek, dobrej equip a nikdy sám nevydělal ani měďák těžením/dolováním :) (Díky, sire Alfrayi, za Vaše přeštědré půjčky, které nebyly nikdy vráceny :))
Kraki Skengdrang
Odpovědět