Pár otázek k zodpovězení

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár otázek k zodpovězení

Příspěvek od kokosak »

Naylun píše:
Skurkaa píše:•Kdy u postavy můžeme zjistit pohledem zranění? Je to jen na hráči co hraje postavu? Protože mi přijde trochu divné, když postava jde v "Téměř mrtev" kolem svačinky a nic ji není, nekrvácí. (chápu že na nízkých úrovních tento status může být po dvouch klovnutí od slepice.)
Systém zde má přednost. Je jen na tobě zda akceptuješ hvězdičkování dané postavy nad rámec systému.
Počkat počkat. Tohle je OFICIÁLNÍ stanovisko? Jinej hráč s nulovou představou o tom, proč tam vidí "Zraněn" si může říkat, že pozná třeba třikrát ovázanou ránu pod pláštěm, vysátí ducha, nebo cokoli? A není to metagejm, i když o tom ví JEN na základě informací z grafickýho rozhraní?

Pokud tomu tak je, tak tímto žádám po týmu jasně sepsanej seznam toho, co všechno se dá z grafickýho NWN rozhraní brát, protože "systém má přednost" a co všechno je "metagejm". A snažte se být konzistentní, protože tohle je bordel.

Edit: Abych trochu pomohl, zkusil sem sepsat věci, o kterých vím a věci, o kterých teda teď už vážně netušim co lze použít a co už je metagame. Neříkám, že to je kompletní, asi by chtělo doplnit:

Jméno postavy - nelze
Stav zranění - lze
Nastavení postavy (že je červenej) - nelze
Grafický efekt sesílání kouzla - lze
Grafický efekt použití zvláštní schopnosti (třeba proměna) - ???
Grafický efekt vypití lektvaru - ???
Někdo se snaží být skrytý (průhlednost) - lze
Hodiny na kompasu - ???
Kompas - ???
Mapa - ???
Jméno lokace - nelze(?)
Nápis v kanálu Mluva (klidně přes půlku lokace a v davu) - ???
Naposledy upravil(a) kokosak dne 20. 9. 2010 9.23, celkem upraveno 2 x.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Kokosak: To je moje stanovisko, je možné, že ostatní členové týmu mají jiné. Chápu ty problémy, na které poukazuješ, ale pokud se ten "téměř mrtev" neuvolí odhvězdičkovat, cože mu to je, má prostě smůlu a je pro mě prostě téměř mrtev. Pokud to odhvězdičkuje, tak si to zkonfrontuju se svým citem pro hru a buď uznám, nebo ne (většinou uznávám).

Jinak efekt pití lektvaru beru jako IC a stejně tak efekt většiny proměn. Mapa, hodiny, kompas atd beru jako OOC info, ale u některých psotav bych chápal jejich přibližné využívání (např. námořník pozná směr IC podle hvězd, ale OOC podle kompasu atd.)
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Naylun píše:Kokosak: To je moje stanovisko, je možné, že ostatní členové týmu mají jiné.
A to je problém, protože stanovisko DM má být nadřazené stanovisku hráče. Takže stanoviska DM nemůžou být různá, hráči pak nevědí co mají dělat, DM nemají autoritu a je bordel.
Naylun píše: Chápu ty problémy, na které poukazuješ, ale pokud se ten "téměř mrtev" neuvolí odhvězdičkovat, cože mu to je, má prostě smůlu a je pro mě prostě téměř mrtev. Pokud to odhvězdičkuje, tak si to zkonfrontuju se svým citem pro hru a buď uznám, nebo ne (většinou uznávám).
Možná situace: Sedí maník a "téměř mrtev" dlabe v klidu guláš. Co ty můžeš v klidu udělat je, napsat dotyčnému tell *kouká na něj, všimne si jeho zranění?* Když on pak odpoví něco ve smyslu "ano", není co řešit. Pokud napíše "ne", třeba *ničeho sis nevšimnul*, nemáš podle mě právo z pozice hráče říct "tak to teda všimne". Stejně jako s hraním vlastností ti nezbývá, než se spoléhat na to, že ten hráč ví co a proč dělá. Ignorací jeho "ne" dáváš najevo, že TY víš líp co se děje, anebo že ten druhý je trotl, co nedokáže hrát. Je to úplně stejná situace, jako bys přišel k někomu s kápí na hlavě, prohlásil, že si ho poznal podle postavy a způsobu držení těla a oslovil ho jménem. Je to prosazování tvého názoru na zjištění IC informace na základě OOC znalosti. Jako hráč na to právo nemáš. Za DM konzolí na to právo máš, alespoň podle pravidel, ale i tam bych byl opatrný, protože ani to právo ti nedává patent na rozum ;)
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1652
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od George »

Jestli si dobře pamatuju, možná kecám, ale podle DnD pravidel je postava označena jako blooded, když je těžce raněná, takže pak je možné vidět zranění (což mě přivádí na myšlenku, že magické zranění by nemuselo jít vidět, ale přijde mi fajn, kdyby postava třeba kašlala krev nebo tak něco...)
Zkrátka doporučoval bych hrát při těžce raněn vždy něco (omrzliny, popáleniny, tekoucí krev, vykašlávání)
Samozřejmě pokud by mi někdo napsal, že nic neuvidím, budu podle toho hrát, ale je to jen můj názor.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Jop, souhlas s Georgem. Můžu nechat postavu "zraněnou", i když má třeba své zranění ovázané ale nevyléčené, nebo když má bolesti, je otrávená, je jí zle... nemusí to být vidět na pohled, nebo můžou být vidět obvazy, ale něco by vidět být mělo. I kdyby jen to, že je postava bledá a pohybuje se pomaleji.
čím více je zraněná, tím více by to měla hrát. Téměř mrtev, ať už je z jakéhokoli důvodu a jakkoli neviditelné zranění, prostě nepřehlédne nikdo, nebo lépe, nepřehlédne vedlejší efekt. Téměř mrtev z omrlzin nejspíš znamená, že se dotyčný klepe na zemi, usíná a vypadá jak.. no, vypadá.

Na druhou stranu - doufám že už vymizel ten zvyk kleriků přijít k cizí postavě, co sedí u svačinky nebo si jde po cestě, a seslat na ni "vyleč zranění" bez jediného slova a s očekáváním díků :crazy:
Naposledy upravil(a) Braenn dne 20. 9. 2010 12.09, celkem upraveno 1 x.
Bruciacullo
Příspěvky: 236
Registrován: 28. 12. 2008 2.37
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bruciacullo »

Braenn píše:Na druhou stranu - doufám že už vymyzel ten zvyk kleriků přijít k cizí postavě, co sedí u svačinky nebo si jde po cestě, a seslat na ni "vyleč zranění" bez jediného slova a s očekáváním díků :crazy:

Nevymizel nebuď naivka :biggrin:
Gallinacio - Hrebogův válečník, otec Arminie, šťastně ovdovělý
Vanessa Raumo - Emocionálně labilní mrcha

http://www.youtube.com/watch?v=rrtpOVTX5NA
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Braenn píše:Na druhou stranu - doufám že už vymizel ten zvyk kleriků přijít k cizí postavě, co sedí u svačinky nebo si jde po cestě, a seslat na ni "vyleč zranění" bez jediného slova a s očekáváním díků :crazy:
Doporučuji jako odezvu IGMS, pro ty kdo nemají IGMS budiž odezvou meč do ksichtu. A je pokoj.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

kokosak píše:
Braenn píše:Na druhou stranu - doufám že už vymizel ten zvyk kleriků přijít k cizí postavě, co sedí u svačinky nebo si jde po cestě, a seslat na ni "vyleč zranění" bez jediného slova a s očekáváním díků :crazy:
Doporučuji jako odezvu IGMS, pro ty kdo nemají IGMS budiž odezvou meč do ksichtu. A je pokoj.
To lze (bohůmžel) jen za přítomnosti DM. Jinak by to bylo porušení pravidel a dokonce katalogizovaný prohřešek (zvlášť před Svačinkou, kde hlídá strážný mág).
A to, že se to dotyčnému (díky tomuto pravidlu) téměř nikdy nic nestane, ho vede k opakování takového chování.

EDIT: Vzpomínám si, jak mi bez jediné otázky na Anade kdysi zakouzlila jedna taková kolemjdoucí postava „Světlo“ (kousek za městem, když tam něco dělala). Asi by hráč nechápal, kdyby Anade jeho postavu za to napadla…
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Anade píše:To lze (bohůmžel) jen za přítomnosti DM. Jinak by to bylo porušení pravidel a dokonce katalogizovaný prohřešek (zvlášť před Svačinkou, kde hlídá strážný mág).
A to, že se to dotyčnému (díky tomuto pravidlu) téměř nikdy nic nestane, ho vede k opakování takového chování.
Je to reakce na přohřešek ze strany léčitele, neb dotyčný porušuje zákon před NPC. Sesílání kouzla na chráněnou rasu bez dovolení je hrdelní zločin jak v říši, tak v království.

Tedy, pokud se budeme bavit konkrétně o pravidlech, podle povahy/znalostí postavy se může jednat o "Napadnutí postavy nebo NPC před NPC", spolu s "Pokud ale do takovéto situace je vaše postava zatažena proti vaší vůli, pak jednejte jak nezbytně uznáte za vhodné (i třeba proti tomuto pravidlu)."
Anade píše:EDIT: Vzpomínám si, jak mi na Anade kdysi zakouzlila jedna taková kolemjdoucí postava „Světlo“ (kousek za městem, když tam něco dělala). Asi by hráč nechápal, kdyby Anade jeho postavu za to napadla…
To už je ovšem jeho problém.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 947
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

kokosak píše:
Anade píše:To lze (bohůmžel) jen za přítomnosti DM. Jinak by to bylo porušení pravidel a dokonce katalogizovaný prohřešek (zvlášť před Svačinkou, kde hlídá strážný mág).
A to, že se to dotyčnému (díky tomuto pravidlu) téměř nikdy nic nestane, ho vede k opakování takového chování.
Je to reakce na přohřešek ze strany léčitele, neb dotyčný porušuje zákon před NPC. Sesílání kouzla na chráněnou rasu bez dovolení je hrdelní zločin jak v říši, tak v království.

Tedy, pokud se budeme bavit konkrétně o pravidlech, podle povahy/znalostí postavy se může jednat o "Napadnutí postavy nebo NPC před NPC", spolu s "Pokud ale do takovéto situace je vaše postava zatažena proti vaší vůli, pak jednejte jak nezbytně uznáte za vhodné (i třeba proti tomuto pravidlu)."
Tohle je, bohůmžel, jen tvůj výklad. A zajímal by mě názor týmu.

Jak se mám jako hráč chovat, pokud mou postavu někdo napadne před NPC (a poruší tím pravidla)? Poruším je také, budu-li se bránit a hrát reakci dle charakteru své postavy? Dle katalogu prohřešků nejsem ten, kdo napadl, takže asi ne – můj názor –, jelikož se v katalogizovaných prohřešcích píše o „Napadnutí“, ale nic o reakci na napadení.

Nicméně se tam píše o tomhle, že je také prohřešek: „Jakékoliv jiné chování a jednání, jež by pravděpodobně kolem jsoucí NPC donutilo nějak reagovat.“ A reakce mé postavy pak může být také považována za porušení pravidel. Nicméně otázka zní tak, jak jsem ji vyznačil tučně.

Navíc bych rád ještě vyjádření týmu k tomuto prohřešku (Napadnutí postavy nebo NPC před NPC) na speciálních místech jako je například Ostrov vyvrženců, kde je kolikrát pirátům fuk, jestli se dva servou a zabijí nebo ne.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Anade píše:
No, Labir se k tomuhle nějak vyjadřoval, ale teď to zabohy nedokážu dohledat. Jestli to bylo v už promazanejch flejmech.. *pokrčí rameny*

Každopádně situace: jedna postava vyvolala před strážemi nemrtvého. Ez po něm okamžitě vystartoval (bohužel mi utekl). Labir to hodnotil jako OK zásah ve smyslu "reakce prostředí, zastoupeného hráčem". Zkusim to ještě pohledat, ale to pravidlo se mi v tomhle zdá celkem jasný - kdo poruší první "status quo", za tím jde celej průšvih s tím, že ostatní se mají snažit minimalizovat "škody".
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Postava IMO vykazuje nějaké znaky zranění. Když je zranění vážné, jsou tyto znaky patrnější a hůře utajitelné. Viz co psala Braenn. Na postavě je prostě poznat, že mele z posledního.

Na druhou stranu jsem proti tomu, aby postavy reagovaly na stav zraněných postav bez toho, aby hráč zranené postavy před tím dal najevo co jeho postavě vlastně je. Nezasvěcená postava netuší co mu mlže být a hráč nevidí s čím by měl pomáhat.

IC je podle mého korektní pro postavu v přítomnosti NPC jednat tak, jak by jednala v dané situaci, pokud to pasuje do zákonů místa kde se to děje (a to jak akce, která její reakci vyprovokovala, tak i její reakce). Ideální je v takových případech posílat report o CvC, i když nejde o zabití.

P.S.: Nebudu pořád všude psát "toto je můj osobní názor, nikoliv stanovisko týmu." Když půjde o stanovisko týmu, bude to tam napsané. Něco ala "tým se shodl na tom, že.…" :bigwink:
Naposledy upravil(a) Pavel Urban dne 20. 9. 2010 15.36, celkem upraveno 1 x.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

kokosak píše:
Naylun píše:Kokosak: To je moje stanovisko, je možné, že ostatní členové týmu mají jiné.
A to je problém, protože stanovisko DM má být nadřazené stanovisku hráče. Takže stanoviska DM nemůžou být různá, hráči pak nevědí co mají dělat, DM nemají autoritu a je bordel.
Nečetl jsem celý topic, ale přišlo mi, že tu z týmu nenapsal skoro nikdo, tak jsem chtěl aspoň já. Kdybychom to ale nějak interně standardizovali, dáme určitě vědět, nebo případně ať napíšou rovnou sem.
kokosak píše:
Naylun píše:Chápu ty problémy, na které poukazuješ, ale pokud se ten "téměř mrtev" neuvolí odhvězdičkovat, cože mu to je, má prostě smůlu a je pro mě prostě téměř mrtev. Pokud to odhvězdičkuje, tak si to zkonfrontuju se svým citem pro hru a buď uznám, nebo ne (většinou uznávám).
Možná situace: Sedí maník a "téměř mrtev" dlabe v klidu guláš. Co ty můžeš v klidu udělat je, napsat dotyčnému tell *kouká na něj, všimne si jeho zranění?* Když on pak odpoví něco ve smyslu "ano", není co řešit. Pokud napíše "ne", třeba *ničeho sis nevšimnul*, nemáš podle mě právo z pozice hráče říct "tak to teda všimne". Stejně jako s hraním vlastností ti nezbývá, než se spoléhat na to, že ten hráč ví co a proč dělá. Ignorací jeho "ne" dáváš najevo, že TY víš líp co se děje, anebo že ten druhý je trotl, co nedokáže hrát. Je to úplně stejná situace, jako bys přišel k někomu s kápí na hlavě, prohlásil, že si ho poznal podle postavy a způsobu držení těla a oslovil ho jménem. Je to prosazování tvého názoru na zjištění IC informace na základě OOC znalosti. Jako hráč na to právo nemáš. Za DM konzolí na to právo máš, alespoň podle pravidel, ale i tam bych byl opatrný, protože ani to právo ti nedává patent na rozum ;)
To že mám svůj názor neznamená, že si nárokuju patent na rozum, tak nekousej.

Anade: Řekl bych, že obrana nebo reakce dle charakteru je v takovém případě asi na místě. Ale pokud nejde o něco skutečně vážného asi je lepší jen hráče upozornit tellem. Jinak pravidlo o zneužití nepřítomnosti DM platí i pro Ostrov vyvrženců apod. - ono tam by sice ta reakce skutečně třeba v 95% nepřišla, ale prostě těch 5% nějakých hráčům neznámých okolností tam zůstává.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Fryn
Příspěvky: 635
Registrován: 31. 7. 2006 21.39

Příspěvek od Fryn »

Pavel Urban píše:Postava IMO vykazuje nějaké znaky zranění. Když je zranění vážné, jsou tyto znaky patrnější a hůře utajitelné. Viz co psala Braenn. Na postavě je prostě poznat, že mele z posledního …:
To bezpochyby ano, jen je někdy úsměvné jak systém tyto hlášky o zranění zobrazuje. Třeba taková postava s rozpětím 200-300 hp je "těžce zraněná" nebo "téměř mrtvá" už při hodnotě (hádám) 60-80 hp, tedy takovém počtu životů se kterým běžně operují jiné postavy v plném zdraví :smile: .
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Fryn píše:
Pavel Urban píše:Postava IMO vykazuje nějaké znaky zranění. Když je zranění vážné, jsou tyto znaky patrnější a hůře utajitelné. Viz co psala Braenn. Na postavě je prostě poznat, že mele z posledního …:
To bezpochyby ano, jen je někdy úsměvné jak systém tyto hlášky o zranění zobrazuje. Třeba taková postava s rozpětím 200-300 hp je "těžce zraněná" nebo "téměř mrtvá" už při hodnotě (hádám) 60-80 hp, tedy takovém počtu životů se kterým běžně operují jiné postavy v plném zdraví :smile: .
Ano, protože je pod 1/4 své vitality a bude omdlívat. V podstatě to, že má 60 HP, znamená, že je dosti vitální na to, aby těch vážných zásahů ustála ještě o pár víc než postava, která má při 80 HP plné zdraví. Holt prostě těch zásahů ustojí ještě pět, než vypustí duši... než ten slabší, který ji vypustí už při jedné.

Já bych ta zranění vnímal poměrně a procentuálně (a tak je i systém vypisuje) a rozhodně ne podle HP.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Fryn píše:
Pavel Urban píše:Postava IMO vykazuje nějaké znaky zranění. Když je zranění vážné, jsou tyto znaky patrnější a hůře utajitelné. Viz co psala Braenn. Na postavě je prostě poznat, že mele z posledního …:
To bezpochyby ano, jen je někdy úsměvné jak systém tyto hlášky o zranění zobrazuje. Třeba taková postava s rozpětím 200-300 hp je "těžce zraněná" nebo "téměř mrtvá" už při hodnotě (hádám) 60-80 hp, tedy takovém počtu životů se kterým běžně operují jiné postavy v plném zdraví :smile: .
Ta cisla HP nutno brat relativne - stav postavy adekvatneji popisuje popisek nez absolutni hodnota HP. Svym zpusobem, absolutni hodnota HP je metagamova informace …
Fryn
Příspěvky: 635
Registrován: 31. 7. 2006 21.39

Příspěvek od Fryn »

Aefar a CM: Tak jasně, nad tím nijak nediskutuju, jen mi občas přijde "úsměvný" ten rozpor mezi velikosti životů a tím co se objevuje ve stavu postavy.
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher
Vugi
Příspěvky: 836
Registrován: 25. 10. 2007 14.14
Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

dotaz k lékárně

Příspěvek od Vugi »

Může mi pls někdo vysvětlit fungování a rozdíl lékáren? Jaký je rozdíl, mezi lékárnou, malou, velkou kompletní … to kolik HP lékárna vyléčí je skill heal+hod?
EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Re: dotaz k lékárně

Příspěvek od Aefar »

Vugi píše:Může mi pls někdo vysvětlit fungování a rozdíl lékáren? Jaký je rozdíl, mezi lékárnou, malou, velkou kompletní … to kolik HP lékárna vyléčí je skill heal+hod?
Skill léčení + hod, mimo boj je to take 20.

Takže kompletní lékárna přidává 10 ke skillu, vyléčí tedy mimo boj 30 HP + body v léčení.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Májm pocit, že hodnota bonusu zmizela z popisu. Bylo to tuším +10, +5, +2(?), a +0
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Odpovědět