Zamyšlení nad hrou na NPC
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Zamyšlení nad hrou na NPC
Dlouho sem nad ničím nebrblal, takže už bylo na čase. Dneska bych se rád zastavil nad jevem, který nepovažuju za moc dobrý a to je "hra na NPC". Upřímně řečeno, když mi to Braenn vyprávěla, nechtělo se mi věřit, ale na vlastní kůži jsem se přesvědčil, že to tak je. V čem je tedy problém?
Hráči si příšerně zvykli na přítomnost DM a s každým s prominutím prdnutím běží za NPC, místo aby se pokusili situaci sami řešit. Neminul snad ani den co jsem se teď objevil ve hře, abych se s takovým případem nesetkal. Ano, chápu, jít za NPC stráží je jednodušší, bezpečnější... ale vážně chcete, aby vaše postavy byly proslulé tím, že v rozhodný moment.… zavolaly stráž? Nemůžu říct ani slovo o IC nekorektnosti, tam je to většinou v pořádku. Ale co OOC? Heslo EQ je přece "hráči hráčům" a ne "hráči DM".
Příklad. Hráč nakreslí kus od cesty pentgram, rozhází pár fujtajblíků a čeká na kolemjdoucí. Jde kolem počestný pocestný, řekne "šmankote" a upaluje na nejbližší strážnici, kde všechno za tepla vyklopí. Stráž se sebere, dojde na místo, okoukne, pokýve hlavou a začne to řešit. Takže namísto, aby jeden hráč zabavil druhého při cojávimčem si vymyslel, tak PC quest dostane DM ovládané NPC. Hráč, který to přichystal to dělal s vizí, že někoho zabaví a místo toho vygeneroval 5 minut hry pro hráče a quest pro řešení DM. Tak daleko jsme dospěli, dámy a pánové. Hráči generují questy pro DMka.
Osobně tohle chování pokládám jak za chybu hráčů, tak za chybu DM. NPC by neměla řešit věci za hráče. Ano, IC za to sklidí oprávněnou kritiku, proč třeba něco neudělají s... cojávím, přepadáváním na cestách. Ale bude to mít smysl. Nebo vážně chcete hrát jen s DM? Vážně vás baví hrát tak másloidní postavy, že se samy nezmůžou ani na to si uprdnout? Pardon, tedy pokud OOC nezjistí, že se jedná o DM quest, to jsou pak lidi schopní přijet přes celou Desku, jen aby se zůčastnili akce, která s charakterem jejich postavy nemá zhola nic společného. Ale to je téma zas na jiné brblání.
Hráči si příšerně zvykli na přítomnost DM a s každým s prominutím prdnutím běží za NPC, místo aby se pokusili situaci sami řešit. Neminul snad ani den co jsem se teď objevil ve hře, abych se s takovým případem nesetkal. Ano, chápu, jít za NPC stráží je jednodušší, bezpečnější... ale vážně chcete, aby vaše postavy byly proslulé tím, že v rozhodný moment.… zavolaly stráž? Nemůžu říct ani slovo o IC nekorektnosti, tam je to většinou v pořádku. Ale co OOC? Heslo EQ je přece "hráči hráčům" a ne "hráči DM".
Příklad. Hráč nakreslí kus od cesty pentgram, rozhází pár fujtajblíků a čeká na kolemjdoucí. Jde kolem počestný pocestný, řekne "šmankote" a upaluje na nejbližší strážnici, kde všechno za tepla vyklopí. Stráž se sebere, dojde na místo, okoukne, pokýve hlavou a začne to řešit. Takže namísto, aby jeden hráč zabavil druhého při cojávimčem si vymyslel, tak PC quest dostane DM ovládané NPC. Hráč, který to přichystal to dělal s vizí, že někoho zabaví a místo toho vygeneroval 5 minut hry pro hráče a quest pro řešení DM. Tak daleko jsme dospěli, dámy a pánové. Hráči generují questy pro DMka.
Osobně tohle chování pokládám jak za chybu hráčů, tak za chybu DM. NPC by neměla řešit věci za hráče. Ano, IC za to sklidí oprávněnou kritiku, proč třeba něco neudělají s... cojávím, přepadáváním na cestách. Ale bude to mít smysl. Nebo vážně chcete hrát jen s DM? Vážně vás baví hrát tak másloidní postavy, že se samy nezmůžou ani na to si uprdnout? Pardon, tedy pokud OOC nezjistí, že se jedná o DM quest, to jsou pak lidi schopní přijet přes celou Desku, jen aby se zůčastnili akce, která s charakterem jejich postavy nemá zhola nic společného. Ale to je téma zas na jiné brblání.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Za prvé, narážíš jistě na mě, tak dovol abych se bránil.
Promiň ale jestli bereš postavu jako máslo tím že ví že neskolí mantikoru, a utíká za stráží protože logický ví, že prohraje, ví to protože se s ní už utkala někdy apod. . Je to hráči hráčům, jak říkáš, ale stejně neřekneš DM u banditů, chceme je vybít nehraj za ně, nedělej je těžší atd.
Pro moji postavu bylo IC správné běžet za stráží, jelikož ví že by měla být schopnější a postarat se o problém. Navíc je to Metagem vidět nad postavou jméno stejně jako frakci, takže když vidím mantikoru, nepudu k ní zjišťovat co se děje? Chápu že tvá postava je jistě tak dobrá že se změní v bůh ví co, já vím v co, ale nechci vynášet a sejme ji. Nevím moje pohnutky mi přišli naprosto správně jak hráči tak postavě. A ano moje postava je máslo. Stačí fear nebo pracka a je na kolenou skoro jako každá. A pokud se ti na tom nelíbí něco jiného, třeba že de za stráží co podvědomě ví, jo je to 40 lvl ta by Eze sejmula nebo tak něco tak klidně řekni.
A nedávno se tady řešila i pud sebezáchovy. A ten s tím taky úzce souvisí
A když to vezmu i ze současnosti, vidíš skupinu naší menšině jak v postranní uličce bijí někoho, přispěcháš mu na pomoc a riskuješ že dopadneš stejně nebo hůř a nebo zajdeš za policistou, dva bloky vzdáleného?
Promiň ale jestli bereš postavu jako máslo tím že ví že neskolí mantikoru, a utíká za stráží protože logický ví, že prohraje, ví to protože se s ní už utkala někdy apod. . Je to hráči hráčům, jak říkáš, ale stejně neřekneš DM u banditů, chceme je vybít nehraj za ně, nedělej je těžší atd.
Pro moji postavu bylo IC správné běžet za stráží, jelikož ví že by měla být schopnější a postarat se o problém. Navíc je to Metagem vidět nad postavou jméno stejně jako frakci, takže když vidím mantikoru, nepudu k ní zjišťovat co se děje? Chápu že tvá postava je jistě tak dobrá že se změní v bůh ví co, já vím v co, ale nechci vynášet a sejme ji. Nevím moje pohnutky mi přišli naprosto správně jak hráči tak postavě. A ano moje postava je máslo. Stačí fear nebo pracka a je na kolenou skoro jako každá. A pokud se ti na tom nelíbí něco jiného, třeba že de za stráží co podvědomě ví, jo je to 40 lvl ta by Eze sejmula nebo tak něco tak klidně řekni.
A nedávno se tady řešila i pud sebezáchovy. A ten s tím taky úzce souvisí
A když to vezmu i ze současnosti, vidíš skupinu naší menšině jak v postranní uličce bijí někoho, přispěcháš mu na pomoc a riskuješ že dopadneš stejně nebo hůř a nebo zajdeš za policistou, dva bloky vzdáleného?
Myslím si, že tím Kokosák na nikoho neútočil, ale psal to jako svou subjektivní kritiku určitého způsobu hraní a zamyšlení se nad tím jak hrajeme.Skurkaa píše:…
(Samozřejmě nevím co se mezi vámi událo, ale to co napsal Kokosák je skutečnost, která je v poslední době opravdu celkem rozšířená - IMHO ! )
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Ne, není to na tebe. Nebo přesněji, není to specificky na tebe. Účelově jsem nechtěl být konkrétní, protože si nemyslím, že by to bylo osamocené jednání. Pokud bych myslel, že to je čistě tvůj problém, vyjasním si to s tebou po PM. Já tohle ale vidím jako nemoc, co se na EQ rozrostla do nebývalé míry.
Ale tvůj argument jasně ukazuje na ten problém, který vidím. Absolutní většina NPC na EQ je řádově silnější, než PC. Mají větší možnosti, schopnosti, všechno. Umí vás dokonce teleportovat proti vaší vůli, zamrznout vás na místě, cokoli. Vždycky se člověk jen IC divil, proč že to zachraňování světa dopadne vždycky na ty lůzrovská PCčka, když třeba Univerzita má kopu NPC mágů s 9+ kruhem a mistry s megaepickými kouzly. Tak na co tam vlastně ta PC jsou? Aby žrala koblihy u Svačinky?
Pamatuju se, jak za mých EQ mladých let se Mithallirské stráže neměly ani ke hlídání nemrtvými posedlého hřbitova, protože jich bylo málo a musely hlídat město. A tak to mohli dělat hráči. Mohli chodit na hlídky, strážit, koukat, jestli se zas něco neděje. Teď? Teď je srážemi posetá cesta a jak se zdá, nikomu nikde nechybí. Démon v poušti? Proč to neohlásit strážím, nebo ještě lépe, Tirianské Univerzitě, která se ještě veřejně zavázala takovéhle věci řešit.
A ještě trochu odbočím. Vybavuju si, jak skončila jedna DnD kampaň, co jsem kdysi hrál. DM v ní mělo PCčka jen jako přicmrndávače mocným NPC, která mohla všechno a hráči nemohli nic, jen sledovat, co zas které NPC udělalo. Hráče to už opravdu nebavilo. Vždyť když se něco děje, mají to být právě oni, co ponesou děj kupředu, oni mají překonávat nebezpečenství a ne jen sledovat, jak je řeší NPC.
Vás to baví? Edit: tenhle dotaz je jak na hráče, tak na DM. Zajímaly by mě názory z obou stran. Co já vím, třeba sem úplně mimo.
Opět zdůrazňuju, že se teď nechci bavit o IC korektnosti, nebo nekorektnosti takového jednání. Jen se ptám, jestli vás opravdu baví nechávat řešení problémů na NPC. Pokud ano, je to vaše volba. Pokud ne, pojďmě s tím něco dělat.
Ale tvůj argument jasně ukazuje na ten problém, který vidím. Absolutní většina NPC na EQ je řádově silnější, než PC. Mají větší možnosti, schopnosti, všechno. Umí vás dokonce teleportovat proti vaší vůli, zamrznout vás na místě, cokoli. Vždycky se člověk jen IC divil, proč že to zachraňování světa dopadne vždycky na ty lůzrovská PCčka, když třeba Univerzita má kopu NPC mágů s 9+ kruhem a mistry s megaepickými kouzly. Tak na co tam vlastně ta PC jsou? Aby žrala koblihy u Svačinky?
Pamatuju se, jak za mých EQ mladých let se Mithallirské stráže neměly ani ke hlídání nemrtvými posedlého hřbitova, protože jich bylo málo a musely hlídat město. A tak to mohli dělat hráči. Mohli chodit na hlídky, strážit, koukat, jestli se zas něco neděje. Teď? Teď je srážemi posetá cesta a jak se zdá, nikomu nikde nechybí. Démon v poušti? Proč to neohlásit strážím, nebo ještě lépe, Tirianské Univerzitě, která se ještě veřejně zavázala takovéhle věci řešit.
A ještě trochu odbočím. Vybavuju si, jak skončila jedna DnD kampaň, co jsem kdysi hrál. DM v ní mělo PCčka jen jako přicmrndávače mocným NPC, která mohla všechno a hráči nemohli nic, jen sledovat, co zas které NPC udělalo. Hráče to už opravdu nebavilo. Vždyť když se něco děje, mají to být právě oni, co ponesou děj kupředu, oni mají překonávat nebezpečenství a ne jen sledovat, jak je řeší NPC.
Vás to baví? Edit: tenhle dotaz je jak na hráče, tak na DM. Zajímaly by mě názory z obou stran. Co já vím, třeba sem úplně mimo.
Opět zdůrazňuju, že se teď nechci bavit o IC korektnosti, nebo nekorektnosti takového jednání. Jen se ptám, jestli vás opravdu baví nechávat řešení problémů na NPC. Pokud ano, je to vaše volba. Pokud ne, pojďmě s tím něco dělat.
Naposledy upravil(a) kokosak dne 20. 9. 2010 22.11, celkem upraveno 1 x.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Já si teda myslim že to co výše napsal Ez má dost co k zamyšlení a ve Q asi nejde o to zabít nebo být zabit ale o zábavu hráč vs. hráč a podle mne si se možná spíš nebyl metagejm, když jsi viděl napsáno ezechiel a běžel si pro stráž, protože si bál že tvoje postava umře, jelikož právě Ez má velkej level. Dá se tvé chování vysvětlit i více způsoby, ale jde o to, kde je pravda. I tak si ale myslím, že Ez nenarážel přímo na tebe, ale chtěl nad něčím brblat. Jak sám napsal, to že si se v tom našel je už ….Skurkaa píše:Za prvé, narážíš jistě na mě, tak dovol abych se bránil.
Promiň ale jestli bereš postavu jako máslo tím že ví že neskolí mantikoru, a utíká za stráží protože logický ví, že prohraje, ví to protože se s ní už utkala někdy apod. . Je to hráči hráčům, jak říkáš, ale stejně neřekneš DM u banditů, chceme je vybít nehraj za ně, nedělej je těžší atd.
Pro moji postavu bylo IC správné běžet za stráží, jelikož ví že by měla být schopnější a postarat se o problém. Navíc je to Metagem vidět nad postavou jméno stejně jako frakci, takže když vidím mantikoru, nepudu k ní zjišťovat co se děje? Chápu že tvá postava je jistě tak dobrá že se změní v bůh ví co, já vím v co, ale nechci vynášet a sejme ji. Nevím moje pohnutky mi přišli naprosto správně jak hráči tak postavě. A ano moje postava je máslo. Stačí fear nebo pracka a je na kolenou skoro jako každá. A pokud se ti na tom nelíbí něco jiného, třeba že de za stráží co podvědomě ví, jo je to 40 lvl ta by Eze sejmula nebo tak něco tak klidně řekni.
A nedávno se tady řešila i pud sebezáchovy. A ten s tím taky úzce souvisí
eeh Ez ani v nejmenším, imho! nenarážel na to že by skurkaa jakkoli pochybil, nebo že by jeho postava hrála jinak než by měla kvůli jakémukoli vlivu.
Naopak, Daedrok se zachoval IC i OOC zcela správně, ovšem způsobem, který se na Desce rozmohl jako mor, a který bere zábavu hráčům a nutí ji DM. Nevím jak moc to baví DM tím že za hráče 100% řeší jejich konflikty a problémy, to už musí oni.
Je pravda, že byly doby, kdy před Tirianem kempovali skřeti nebo banditi - a to opravdu PŘED, hned u toho mostu - a stráž se opírala o bránu se slovy "Jo, chlapče, nechceš skřety? tak nechoď z města!" Nevím nakolik to bylo IC korektní a kolovaly o tom po Desce vtipy, ale je fakt, že bylo co hrát a o čem si povídat. To samé se dělo i v Mithalliru a nakonec, to samé se děje i ted, kdy srtáže cíleně ignorují každonoční přepady banditů a skřetů u Amfi.
Ale bylo by zábavné dočkat se chvíle, kdy si za PC půjdu NPC strážím stěžovat, že mě přepadl NPC bandita v soutězce a .. stráž tam půjde a soutězku za mě vybije.. A možná ji ještě uzavře a zabaví loďku.
Edit: na druhou stranu si moc neumím představit jak tento problém řešit. a zda to vůbec jde. A je chtěno.
Naopak, Daedrok se zachoval IC i OOC zcela správně, ovšem způsobem, který se na Desce rozmohl jako mor, a který bere zábavu hráčům a nutí ji DM. Nevím jak moc to baví DM tím že za hráče 100% řeší jejich konflikty a problémy, to už musí oni.
Je pravda, že byly doby, kdy před Tirianem kempovali skřeti nebo banditi - a to opravdu PŘED, hned u toho mostu - a stráž se opírala o bránu se slovy "Jo, chlapče, nechceš skřety? tak nechoď z města!" Nevím nakolik to bylo IC korektní a kolovaly o tom po Desce vtipy, ale je fakt, že bylo co hrát a o čem si povídat. To samé se dělo i v Mithalliru a nakonec, to samé se děje i ted, kdy srtáže cíleně ignorují každonoční přepady banditů a skřetů u Amfi.
Ale bylo by zábavné dočkat se chvíle, kdy si za PC půjdu NPC strážím stěžovat, že mě přepadl NPC bandita v soutězce a .. stráž tam půjde a soutězku za mě vybije.. A možná ji ještě uzavře a zabaví loďku.
Edit: na druhou stranu si moc neumím představit jak tento problém řešit. a zda to vůbec jde. A je chtěno.
Omlouvám se Kokosáku, myslel jsem že když to bylo založeno chvíli po incidentu, bylo to směřováno, i podle napsané nové situace na mě. JO a ještě s tím máslem, kdo mě zná, tak může potvrdit že dead o co nejmíň stojí je zapsat se na nástěnku na druhé straně
Jinak, já nevím, osobně bych řekl že někdy že DM pomůže, veme postavu co má TS a jde s vámi někam kuli tomu, že na vás opakovaně furt něco kouzlí jnějaká postava mi přijde jako takový, no jak bych to řekl, dostání za uši, že vždycky nebude ta kdo ví že nekouzlí tak nebude mít prohlédni neviditelnost.
I když popravdě když nad tím přemýšlím, stačila by postava co to kouzlo ovládá a nakouzlí ho na vás.
NO asík už to moc žvatlám tak to zakončím.
Jinak, já nevím, osobně bych řekl že někdy že DM pomůže, veme postavu co má TS a jde s vámi někam kuli tomu, že na vás opakovaně furt něco kouzlí jnějaká postava mi přijde jako takový, no jak bych to řekl, dostání za uši, že vždycky nebude ta kdo ví že nekouzlí tak nebude mít prohlédni neviditelnost.
I když popravdě když nad tím přemýšlím, stačila by postava co to kouzlo ovládá a nakouzlí ho na vás.
NO asík už to moc žvatlám tak to zakončím.
PohoSkurkaa píše:Omlouvám se Kokosáku, myslel jsem že když to bylo založeno chvíli po incidentu, bylo to směřováno, i podle napsané nové situace na mě. JO a ještě s tím máslem, kdo mě zná, tak může potvrdit že dead o co nejmíň stojí je zapsat se na nástěnku na druhé straně
Jo tak tímhle si mi vyvolal celkem povedenou asociaci. A to když se hádaj děcka (hráči) a snaží se do toho zapojit rodiče (DM). Když rodič bude za děti všechno řešit, z dětí vyrostou másla, co se neumí samy o sebe postarat. Moudrý rodič nechá děti své problémy řešit samy (samo dokud na to mají).Skurkaa píše:Jinak, já nevím, osobně bych řekl že někdy že DM pomůže, veme postavu co má TS a jde s vámi někam kuli tomu, že na vás opakovaně furt něco kouzlí jnějaká postava mi přijde jako takový, no jak bych to řekl, dostání za uši, že vždycky nebude ta kdo ví že nekouzlí tak nebude mít prohlédni neviditelnost.
Přesně. Vidíš, tak by se do zábavy zapojil další hráč.Skurkaa píše:I když popravdě když nad tím přemýšlím, stačila by postava co to kouzlo ovládá a nakouzlí ho na vás.
Naposledy upravil(a) kokosak dne 20. 9. 2010 22.31, celkem upraveno 1 x.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Stráže v obou herních zemičkách nebyly dosud profilovány, a tak byly jejich zákroky dost nekonzistentní a mnohdy rozporuplné.
Brzy se to změní a věřím, že bude IC znát, zda něco nahlásíte tirínské, nebo mithallirské stráži. Stejně tak věřím, že to bude mít za následek spoustu zábavy.
Brzy se to změní a věřím, že bude IC znát, zda něco nahlásíte tirínské, nebo mithallirské stráži. Stejně tak věřím, že to bude mít za následek spoustu zábavy.
Kraki Skengdrang
Souhlasim s Jonem a potvrzuji jeho slova. Na poslednim srazu tymu jsme se shodli na nove koncepci EQ ohledne realii a dost veci se pohnulo dobrym smerem - a zaroven jsme nabrali dalsi posilu tymu . Ac nemame WB, verim, ze dost veci a problemu touto novou koncepci vyresime …Jon píše:Stráže v obou herních zemičkách nebyly dosud profilovány, a tak byly jejich zákroky dost nekonzistentní a mnohdy rozporuplné.
Brzy se to změní a věřím, že bude IC znát, zda něco nahlásíte tirínské, nebo mithallirské stráži. Stejně tak věřím, že to bude mít za následek spoustu zábavy.
Ale abych nebyl OT: Kokosak ma pravdu v tom, ze vyse zminen jednani hracu/PC se na EQ v posledni dobe opravdu rozmohlo. Na tomto jednani neni z IC hlediska nic spatneho, z OOC hlediska jde predevsim o to, ze hraci obiraji sami sebe o zabavu a moznosti hrani. Je to takovy opak AQ (autoquest), tedy DQ (de-quest), kdy PC nemuze/nechce neco resit, tak prenese proste zodpovednost jinam. Troufam si rict, ze v tomto pripade neni zadna chyba na strane DM. DM jen logicky a uveritelne reaguje za svet, a to je spravne. Tezko rovnez mluvit o chybe na strane hrace. Prirovnal bych to spis k tomu, kdyz jdete do kina na horor a pak pri filmu zavirate oci - mate na to pochopitelne pravo, ale co z toho filmu budete mit? …
Hráči hráčům to bude čistě až tehdy, kdy hráči budou mít nějaké postavení i konkrétně v tomto případě…
Více PC stráží sníží nutnost kontaktovat NPC stráž, jak už jsem kdysi reagoval je to pouze o tom umožnit pravomoce a ustanovit zodpovědnost.
Myslím, že každý radši vyhledá PC stráž bude li online, než se drápat na NPC.
A tento problém nevidím jen ve strážích…
Více PC stráží sníží nutnost kontaktovat NPC stráž, jak už jsem kdysi reagoval je to pouze o tom umožnit pravomoce a ustanovit zodpovědnost.
Myslím, že každý radši vyhledá PC stráž bude li online, než se drápat na NPC.
A tento problém nevidím jen ve strážích…
Seržant Tiriánské Stráže Tonny Signerr
Zákon a Pořádek -Pomáhat a Chránit
Sláva Tirianu
Zákon a Pořádek -Pomáhat a Chránit
Sláva Tirianu
To je taky v plánu, ale ze strany PC není o pro svět důležitá místa (a nejen ve stráži) valný zájem. Nemluvím přímo o nějakých důležitých a mocných postech (přecijen trvá, než se někdo vypracuje, i když tenhle proces bych nejraději taky poněkud zrychlil), ale například o placených pracích a podobně. Druhá věc je, že PC, které se mnohdy na nějký post dostane, najednou jakoby usnulo na vavřínech - snaha nulová, skoro už se "ve svém oboru" nezlepšuje, v pracovních lokacích je jen když potřebuje zaplatit nájem...kohen píše:Hráči hráčům to bude čistě až tehdy, kdy hráči budou mít nějaké postavení i konkrétně v tomto případě…
Více PC stráží sníží nutnost kontaktovat NPC stráž, jak už jsem kdysi reagoval je to pouze o tom umožnit pravomoce a ustanovit zodpovědnost.
Myslím, že každý radši vyhledá PC stráž bude li online, než se drápat na NPC.
A tento problém nevidím jen ve strážích…
Kraki Skengdrang
Motivace je silná zbraň pro toto…ale je jasné, že ne každý by byl pro toto vhodný.Jon píše: To je taky v plánu, ale ze strany PC není o pro svět důležitá místa (a nejen ve stráži) valný zájem. Nemluvím přímo o nějakých důležitých a mocných postech (přecijen trvá, než se někdo vypracuje, i když tenhle proces bych nejraději taky poněkud zrychlil), ale například o placených pracích a podobně. Druhá věc je, že PC, které se mnohdy na nějký post dostane, najednou jakoby usnulo na vavřínech - snaha nulová, skoro už se "ve svém oboru" nezlepšuje, v pracovních lokacích je jen když potřebuje zaplatit nájem...
Chápu ten proces naplnění postavy tím, že něco dokázala.. a už se nemusí moc snažit.
Otázka je kam kdo míří…a co lidem za svůj post nabízí a čím se snaží.
Asi není dobré posty nechávat jen tak ležet, ale kontrolovat je zevrubně a případně přijít s pokáráním či odebráním… přeci jenom alespoň malá snaha a aktivita by na postech měla stále být.
Seržant Tiriánské Stráže Tonny Signerr
Zákon a Pořádek -Pomáhat a Chránit
Sláva Tirianu
Zákon a Pořádek -Pomáhat a Chránit
Sláva Tirianu
K tomu aby se něco odehrálo je třeba aby se sešla příležitost a dostatek motivace. Když chybí motivace, vyvstává otázka "Jak moc je ještě možné ohnout charakter postavy, aby to nebyla chyba?"...pokud ohnutí nestačí, samozřejmě je mnohem lepší "předat štafetu" jiné hráčské postavě než hodit kolík po DM (ty nejsilnější zážitky nemusí o Dx ani zavadit).
Nakonec v osobní iniciativě postavy hraje roli i ona "máslovitost" a OOC opatrnost hráče. Dovolím si tvrdit že nejméně 2/3 potíží, kterých jsem měl tu čest se s postavičkou aktivně účastnit vyústily ve svém průběhu ve smrt (někdy opakovanou). Ve špatný okamžik na špatném místě, špatné kliknutí, nedostatečné vybavení, máslovitá postava a nejsmrtonosnější zabiják...zrádná kostka. Někdo nechce vidět postavičku trpět, někdo řeší pud sebezáchovy...obávám se, že se dá najít mnohem víc důvodů proč z oblasti s pentagramem a fujtajblíky co nejrychleji vzít roha než proč strkat nos do činnosti nějakého pošahaného vyvolavače démonů s neviditelností místo pláště a jedním smrtícím zaklínadlem na každém z deseti prstů. Ale vyklidit pokaždé pole je přece nuda.
Co s tím? Když to charakter postavy alespoň trochu dovoluje, chopit se nabízené příležitosti, nenechat se přespříliš omezovat strachem ze smrti. Pokud je to alespoň trochu možné, dát protistraně možnost úniku, ve všech možných odstínech toho výrazu (od "nechat na živu" až po "poslat smysluplně na druhou stranu").
Dívat se na protistranu jako na spoluhráče (spoluscénáristu) nikoliv protivníka.
Ne vždy se to povede, ne každý to svede...ale proč se o to alespoň nesnažit.
Nakonec v osobní iniciativě postavy hraje roli i ona "máslovitost" a OOC opatrnost hráče. Dovolím si tvrdit že nejméně 2/3 potíží, kterých jsem měl tu čest se s postavičkou aktivně účastnit vyústily ve svém průběhu ve smrt (někdy opakovanou). Ve špatný okamžik na špatném místě, špatné kliknutí, nedostatečné vybavení, máslovitá postava a nejsmrtonosnější zabiják...zrádná kostka. Někdo nechce vidět postavičku trpět, někdo řeší pud sebezáchovy...obávám se, že se dá najít mnohem víc důvodů proč z oblasti s pentagramem a fujtajblíky co nejrychleji vzít roha než proč strkat nos do činnosti nějakého pošahaného vyvolavače démonů s neviditelností místo pláště a jedním smrtícím zaklínadlem na každém z deseti prstů. Ale vyklidit pokaždé pole je přece nuda.
Co s tím? Když to charakter postavy alespoň trochu dovoluje, chopit se nabízené příležitosti, nenechat se přespříliš omezovat strachem ze smrti. Pokud je to alespoň trochu možné, dát protistraně možnost úniku, ve všech možných odstínech toho výrazu (od "nechat na živu" až po "poslat smysluplně na druhou stranu").
Dívat se na protistranu jako na spoluhráče (spoluscénáristu) nikoliv protivníka.
Ne vždy se to povede, ne každý to svede...ale proč se o to alespoň nesnažit.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Torwald Seveřan - cestu hledající
Co se tohoto týče, tady je reakce světa nejvhodnější. Protože toto neznamená, že by usli na vavřínech, ale že se celou dobu honili za něčím co je nakonec nebaví (nebo pouze za postavením). Pak nemá smysl, aby to dělali (a postavení měli).Jon píše: Druhá věc je, že PC, které se mnohdy na nějký post dostane, najednou jakoby usnulo na vavřínech - snaha nulová, skoro už se "ve svém oboru" nezlepšuje, v pracovních lokacích je jen když potřebuje zaplatit nájem...
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
To co popisuje kokosak, se tu objevilo a myslim, ze uz ani nezmizi. Z meho pohledu jsou z velke casti na vine hraci nizkeho veku, lenost a nebo strach. Osobne uz mam zhruba prehled kdo je ochoten se do Q/situace poradne vlozit. Tudiz je pak lehci rozhodovani, jestli hrace poslat sbirat angrest na kompot za 100 xp, nebo udelat nebezpecnej Q za 1000 - ???? Xp. Osobne preferuji vypravne Q, tudiz se ode me dockate malo kdy dojeni mlika na farmach, apod. Jsou to dve skupiny. Do te druhe patri vetsinou starsi hraci, kde jejich postavy maji zkusenosti a radi resi ruzne situace jinak, nez poskladani druziny a hrrrr na ne...
Wanting something does not give you the right to have it.
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Já bych k tomu přidal ještě rozdíl mezi tím, když situaci/protivnka sehrává DM a tím, když to sehrává hráč další hráč. Mám zkušenost s tím, že hráči mají tendence jednat v obou případech dost odlišně. U hráče nevědí pořádně co čekat. U DM se často očekává, že postavu nezabije, že přidělí XP, a že při zabití postavy postavu vzkřísí. To je ale omyl. DM klidně může postavu/y zabít, nepřidělit žádné XP a nikoho nekřísit. Doporučuji na to nespoléhat.Arto píše:To co popisuje kokosak, se tu objevilo a myslim, ze uz ani nezmizi. Z meho pohledu jsou z velke casti na vine hraci nizkeho veku, lenost a nebo strach.
Postavy by měly jednat podle své přirozenosti. Pokud mají povhu na utíkání s každou maličkostí za stráží, je to v pořádku. Pokud mají povahu na zkoumání věcí, tak jen dobře.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
Ono taky záleží na expech co ztratí postava za umírání na těch výpravách.Lehká matematika. Bude quest za 100exp, nikdo nechcípne a všichni na tom něco vydělaj. Situace 2. Je velká výprava do pavoučí propasti, dvě tři postavy budopu potřebovat aspoň jednou oživit což znamená ztrátuu exp, řekněme, že to bude jen pouhých no 3500.Na konci za výkon postava dostnane 1500 exp. takže jsme na čísle -2000 a konec, jistě zážitek a tak. Jako tím si nechci na tebe stěžovat, to ne, vím že třeba za stroskotání, bylo nejen bohaté zkušenosti od DM ale posléze i hra, co se mi dost líbila, ale jen jsem si do toho musel tak trochu rejpnout a dát tomu více stranný náhled.Arto píše:To co popisuje kokosak, se tu objevilo a myslim, ze uz ani nezmizi. Z meho pohledu jsou z velke casti na vine hraci nizkeho veku, lenost a nebo strach. Osobne uz mam zhruba prehled kdo je ochoten se do Q/situace poradne vlozit. Tudiz je pak lehci rozhodovani, jestli hrace poslat sbirat angrest na kompot za 100 xp, nebo udelat nebezpecnej Q za 1000 - ???? Xp. Osobne preferuji vypravne Q, tudiz se ode me dockate malo kdy dojeni mlika na farmach, apod. Jsou to dve skupiny. Do te druhe patri vetsinou starsi hraci, kde jejich postavy maji zkusenosti a radi resi ruzne situace jinak, nez poskladani druziny a hrrrr na ne...
Pavlovi: Na takové jednání, já z dřívějším týmem nebyl vůbec zvyklí, já jsem měl reflex toho, že když se objevilo DM v nějaký postavě, tak sem už počítal jakej je to hrozivej lvl a jak strašně chcípneme pokud budeme pokračovat. S obněněným týmem, se můj názor změnil.
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Mě osobně příjde, že kolikrát svět nereaguje úměrně tomu, jak jsou nastíněné aktuální reálie. Příkladem může být Oáza a nenávist k cizincům (ale furt jim tam stejně někdo leze, protože prostě není možné, aby tam DM hlídkovalo 24 hodin denně a mračilo se a vyhánělo je - a PC beduín hraje jak kdy, ale aspoň něco). Stejně tak třeba Mith a spálené stáje - na nástěnce se někdo upsal na jisté téma (nebudu vynášet IC věci z nástěnky a tak) a já osobně být stráží, tak ono pana Upsala najdu, zeptám se ho, když se bude kroutit nedůvěryhodně, tak bych ho zavřel na pár dní a počkal co z toho bude (nevím jaký přesně mají stráže v tomhle směru pravomoce, ale prostě … něco bych udělal)…. takže jak říkal kohen - více PC stráží (a podobných věcí) a situace by IMHO vypadala hned o něco líp (resp. IC je už teď vše OK, ale OOC by se to zlepšilo, že?).
Arto: moc jsem se tvých questů neúčastnil, nejvýše vždy nějaké větve příběhu, ale nikdy jsem nebyl až do konce. Questy, které děláš, jsou zajímavé, mají příběh, je tam napětí, prostě všecko! Je tam jeden malinkej problém - obvykle tam vyvstane situace, kdy postavy stojí před něčím, na co prostě nemají.… a pak se náhodou dopracují k nějakému řešení a díky tomu, se změní situace a dokáží zvítězit (nebo aspoň přežít). Takže ono zase z hlediska postav se účastnit něčeho takového, smrdí jasnou smrtí, která k ničemu nebude.
Arto: moc jsem se tvých questů neúčastnil, nejvýše vždy nějaké větve příběhu, ale nikdy jsem nebyl až do konce. Questy, které děláš, jsou zajímavé, mají příběh, je tam napětí, prostě všecko! Je tam jeden malinkej problém - obvykle tam vyvstane situace, kdy postavy stojí před něčím, na co prostě nemají.… a pak se náhodou dopracují k nějakému řešení a díky tomu, se změní situace a dokáží zvítězit (nebo aspoň přežít). Takže ono zase z hlediska postav se účastnit něčeho takového, smrdí jasnou smrtí, která k ničemu nebude.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar