TRESTNÍK
Napsal: 9. 11. 2010 10.09
Trestník v08 - EQ 4
Prohlášení
Tým EQ se rozhodl zavést nový standardizovaný systém trestání prohřešků hráčů zvaný Trestník. Důvody jsou následující:
1) V týmu je více aktivních členů s někdy se lišícími názory na řešení prohřešků, potřebujeme proto společný unifikovaný mechanismus namísto nekonečných debat nad každým jednotlivým případem zvlášť. Dáme proto trestům pevnější řád - obětujeme tím sice částečně lidský přístup a citlivost, ale zajistíme jednotnost, průhlednost a spravedlnost.
2) Chceme větší transparentnost trestů, aby to pro hráče nebyly "podpásovky" od DM dohodnuté za jejich zády za nejasných okolností. Proto bude Trestník veřejný a bude mít jasně stanovené tresty. Jsme si vědomi tvrdosti a "necitlivosti", kterou pevně stanovené tresty přinášejí, ale věříme, že tato nevýhoda bude vyvážena pozitivy tohoto přístupu.
3) Tým se shodl, že s tresty je třeba obecně přitvrdit a netolerovat hráčům tolik, co dříve, protože se ukázalo, že to vede k opakovanému porušování pravidel a braní jich na lehkou váhu jen jako jakýsi "doplněk". Nechceme zavádět policejní stát, ale pravidla prostě platit budou, a kdo se s tím nedokáže srovnat, má smůlu, ať je to sebelepší RP hráč.
4) Na všechny prohřešky spáchané před Trestníkem se vyhlašuje amnestie, aby nedocházelo ke zpětnému vytahování starých prohřešků (ke kterým se např. někdo přizná až teď nebo někdo někoho zpětně obviní apod). Za prohřešky, co už mají hráči v záznamech, se body zpětně nenačtou. Jediné co, tak se bude aplikovat pravidlo o recidivě, pokud je teď po zavedení Trestníku zopakují.
Obecná pravidla
Trestat za prokázaná fakta, nikoli za podezření a domněnky.
Trestat včas, co nejdříve po prohřešku, neodkládat to.
Jasné omyly není nutné trestat, pokud díky nim někde nebo někomu nevznikne nějaká podstatná nevratná škoda a druhá strana je ochotna akceptovat fakt, že šlo o omyl. (Např. útok na NPC díky úkliku není trestáno jako zneužití nepřítomnosti DM. Nebo když vás někdo osloví jménem, přestože ho nemá znát, vy mu to vysvětlíte, on se omluví a už to neopakuje, není nutné trestat).
Odpovědnost konkrétního DM za řešení případu: ten, kdo prohřešek odhalil, ho vysvětlí hráči, potrestá, zaeviduje atd. Odstraní se tím komunikační šumy a zdlouhavá komunikace mezi mnoha členy DM týmu. Hráč komunikuje jen s jedním DM a nevzniká chaos. Výjimkou jsou případy, kdy někdo z týmu nemůže a udělá se záskok.
Pevně stanovené tresty ztráty XP sice budou bolet postavy na vyšším levelu více než na levelech nízkých, ale důvodem je jednoduchost systému a fakt, že zkušení hráči by měli být schopni pravidla lépe zvládat a znát. Je předpoklad, že pokud takový hráč něco provede, není to žádná náhoda.
O vypršení doby BANu se potrestaný hříšník musí zajímat sám a aktivně požádat o odbanování, neděje se tak automaticky (technické omezení DM nástrojů).
V případech nepopsaných v sazebníku nebo jiných speciálních případech lze přikročit k udělení výjimečného trestu, který bude stanoven diskuzí a hlasováním týmu. Výjimečný trest může zmírňovat, zvyšovat nebo zcela měnit trest standardní. Ke zvýšení se může přikročit např. v případě absolutně rebelantských, prolhaných, sprostě slovně útočících, flamujících a nespolupracujících hráčů, takoví mohou být trvale zabanováni už po prvním prohřešku.
Za hackerský útok na hru, hráčské účty, web, forum nebo server je vždy rovnou udělen trvalý BAN do hry, BAN na fórum a pranýř - bez ohledu na to, zda jde o nováčka.
Bodový systém
Načítání prohřešků:
10b --> BAN 12 měsíců + pranýř
15b --> BAN navždy hra i fórum + znovupranýř
Za každý rok bez prohřešku se hráči umažou 3 body.
Pravidla pro tresty:
Za každý prohřešek hráč ztratí počet XP rovný <body_prohřešku> * 50 000.
Recidiva (opakování stejného prohřešku) nebo zapírání a lhaní znamená dvojnásobné bodové ohodnocení prohřešku.
Nováčci (stáří accountu na EQ do 60 dnů) jsou za své prohřešky trestáni dle Trestníku, ale body se jim nenačítají, zůstávají na 0. Status nováčka automaticky ztrácí známí hříšníci z jiných světů, nováčci, kteří i po vysvětlení opakují stejný prohřešek nebo obecně hráči, kteří nespolupracují nebo neslušně komunikují s DM.
Sazebník trestů:
5b
Bugusing - zneužívání systému
Přendavání věcí mezi postavami
Zneužití XP systému - makrostyl hry
Zneužití XP systému - odměny
Zneužití XP systému - hraní více vlastních postav dohromady
4b
Metagame
Bugusing - zneužití proměn k boostu HP
Relog pro dobití kouzel
Zneužití nepřítomnosti DX - útok na/před NPC
Zneužití OOC kanálu pro volání o pomoc
3b
Nerespektování verdiktu DX
Obtěžování postavu hrajícího DX tellem
OOC hlášky v IC kanálech - sprosté, útočné..
Zneužití enginu - protláčení se přes překážky
2b
Odlogování se při potížích
Zneužití enginu – zrychlení pohybu ve zpomalení pomocí úkroků
Zneužití enginu - zasekávání potvor o překážky
Zneužití nepřítomnosti DX - ostatní
Zneužití OOC kanálu pro přenos IC informací
Zneužití přechodu mezi lokacemi
1b
CvC bez odporu
Neohlášení vraždy v CvC
Obtěžování hráče telly
OOC hlášky v IC kanálech - ne-nezbytné
Prohlášení
Tým EQ se rozhodl zavést nový standardizovaný systém trestání prohřešků hráčů zvaný Trestník. Důvody jsou následující:
1) V týmu je více aktivních členů s někdy se lišícími názory na řešení prohřešků, potřebujeme proto společný unifikovaný mechanismus namísto nekonečných debat nad každým jednotlivým případem zvlášť. Dáme proto trestům pevnější řád - obětujeme tím sice částečně lidský přístup a citlivost, ale zajistíme jednotnost, průhlednost a spravedlnost.
2) Chceme větší transparentnost trestů, aby to pro hráče nebyly "podpásovky" od DM dohodnuté za jejich zády za nejasných okolností. Proto bude Trestník veřejný a bude mít jasně stanovené tresty. Jsme si vědomi tvrdosti a "necitlivosti", kterou pevně stanovené tresty přinášejí, ale věříme, že tato nevýhoda bude vyvážena pozitivy tohoto přístupu.
3) Tým se shodl, že s tresty je třeba obecně přitvrdit a netolerovat hráčům tolik, co dříve, protože se ukázalo, že to vede k opakovanému porušování pravidel a braní jich na lehkou váhu jen jako jakýsi "doplněk". Nechceme zavádět policejní stát, ale pravidla prostě platit budou, a kdo se s tím nedokáže srovnat, má smůlu, ať je to sebelepší RP hráč.
4) Na všechny prohřešky spáchané před Trestníkem se vyhlašuje amnestie, aby nedocházelo ke zpětnému vytahování starých prohřešků (ke kterým se např. někdo přizná až teď nebo někdo někoho zpětně obviní apod). Za prohřešky, co už mají hráči v záznamech, se body zpětně nenačtou. Jediné co, tak se bude aplikovat pravidlo o recidivě, pokud je teď po zavedení Trestníku zopakují.
Obecná pravidla
Trestat za prokázaná fakta, nikoli za podezření a domněnky.
Trestat včas, co nejdříve po prohřešku, neodkládat to.
Jasné omyly není nutné trestat, pokud díky nim někde nebo někomu nevznikne nějaká podstatná nevratná škoda a druhá strana je ochotna akceptovat fakt, že šlo o omyl. (Např. útok na NPC díky úkliku není trestáno jako zneužití nepřítomnosti DM. Nebo když vás někdo osloví jménem, přestože ho nemá znát, vy mu to vysvětlíte, on se omluví a už to neopakuje, není nutné trestat).
Odpovědnost konkrétního DM za řešení případu: ten, kdo prohřešek odhalil, ho vysvětlí hráči, potrestá, zaeviduje atd. Odstraní se tím komunikační šumy a zdlouhavá komunikace mezi mnoha členy DM týmu. Hráč komunikuje jen s jedním DM a nevzniká chaos. Výjimkou jsou případy, kdy někdo z týmu nemůže a udělá se záskok.
Pevně stanovené tresty ztráty XP sice budou bolet postavy na vyšším levelu více než na levelech nízkých, ale důvodem je jednoduchost systému a fakt, že zkušení hráči by měli být schopni pravidla lépe zvládat a znát. Je předpoklad, že pokud takový hráč něco provede, není to žádná náhoda.
O vypršení doby BANu se potrestaný hříšník musí zajímat sám a aktivně požádat o odbanování, neděje se tak automaticky (technické omezení DM nástrojů).
V případech nepopsaných v sazebníku nebo jiných speciálních případech lze přikročit k udělení výjimečného trestu, který bude stanoven diskuzí a hlasováním týmu. Výjimečný trest může zmírňovat, zvyšovat nebo zcela měnit trest standardní. Ke zvýšení se může přikročit např. v případě absolutně rebelantských, prolhaných, sprostě slovně útočících, flamujících a nespolupracujících hráčů, takoví mohou být trvale zabanováni už po prvním prohřešku.
Za hackerský útok na hru, hráčské účty, web, forum nebo server je vždy rovnou udělen trvalý BAN do hry, BAN na fórum a pranýř - bez ohledu na to, zda jde o nováčka.
Bodový systém
Načítání prohřešků:
10b --> BAN 12 měsíců + pranýř
15b --> BAN navždy hra i fórum + znovupranýř
Za každý rok bez prohřešku se hráči umažou 3 body.
Pravidla pro tresty:
Za každý prohřešek hráč ztratí počet XP rovný <body_prohřešku> * 50 000.
Recidiva (opakování stejného prohřešku) nebo zapírání a lhaní znamená dvojnásobné bodové ohodnocení prohřešku.
Nováčci (stáří accountu na EQ do 60 dnů) jsou za své prohřešky trestáni dle Trestníku, ale body se jim nenačítají, zůstávají na 0. Status nováčka automaticky ztrácí známí hříšníci z jiných světů, nováčci, kteří i po vysvětlení opakují stejný prohřešek nebo obecně hráči, kteří nespolupracují nebo neslušně komunikují s DM.
Sazebník trestů:
5b
Bugusing - zneužívání systému
Přendavání věcí mezi postavami
Zneužití XP systému - makrostyl hry
Zneužití XP systému - odměny
Zneužití XP systému - hraní více vlastních postav dohromady
4b
Metagame
Bugusing - zneužití proměn k boostu HP
Relog pro dobití kouzel
Zneužití nepřítomnosti DX - útok na/před NPC
Zneužití OOC kanálu pro volání o pomoc
3b
Nerespektování verdiktu DX
Obtěžování postavu hrajícího DX tellem
OOC hlášky v IC kanálech - sprosté, útočné..
Zneužití enginu - protláčení se přes překážky
2b
Odlogování se při potížích
Zneužití enginu – zrychlení pohybu ve zpomalení pomocí úkroků
Zneužití enginu - zasekávání potvor o překážky
Zneužití nepřítomnosti DX - ostatní
Zneužití OOC kanálu pro přenos IC informací
Zneužití přechodu mezi lokacemi
1b
CvC bez odporu
Neohlášení vraždy v CvC
Obtěžování hráče telly
OOC hlášky v IC kanálech - ne-nezbytné