Zmam osobu
Moderátoři: World Builder, Dungeon Master
Zmam osobu
Kouzlo Zmam osobu (Charm person) z prvního kruhu nevyhazuje z invis. Sice si někteří Aefarové myslí, že nejde o útočné kouzlo a proto by vyhazovat ani nemuselo, ale jeden nikdy neví
Hyperaktivní hlavně MUNI.
ICQ: 345081919
ICQ: 345081919
- Nalk
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
No když by se povedlo, tak by mělo postavu "zmámit", což je celkem zákeřná věc, takže by to asi útočné být mělo. Ale zas základní funkcí je zlepšit si reputaci u někoho, což se otevřeným řvaním zaklínadel... no je to pochybné.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- The_Balrog
- Příspěvky: 5038
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
S tím bych úplně nesouhlasil, protože kouzlo vlastně pronikne do mysli cíle (graficky na nebohý cíl dokonce letí) a provede v ní drobné úpravy v rámci hodnocení sesilatele (ovlivněnému přijde známý, byť si třeba nevzpomíná odkud, rozhodně v něm nevidí nebezpečí, pociťuje k němu sympatie a podobně), ale sesilatel kvůli tomu nemusí na cíl kouzla vůbec promluvit, nebo se mu ukázat, když už po něm kouzlo prostě mrsknul - sám sesilatel ví jak vypadá a co má cíli vnutit.Jon píše:Podle mě musí ten, kdo je obětí zmámení, toho, kdo ho mámí, vidět už z podstaty věci, tudíž by kouzlo z invisu vyhazovat mělo.
Oproti třeba dominate a presence z Vampajrů, kde pro použití disciplíny se s cílem musel navázat oční kontakt, respektive jím být viděn.
No ale co při seslání na červené NPC (kupříkladu skřet nebo bandita). Na daze to nevypadalo, v neviditelnosti jsem zůstal a kolem skřeta jsem mohl klidně projít, aniž by měl choutky mě napadnout (dokud nevypršel efekt kouzla pak mě prohnal - sem si říkal jak dlouho je rozumné postávat hned u něj).cybermisa píše:Mam pocit, ze se tyhle low level charmy chovaji jinak na NPC (neni to utocna akce - lze seslat na obchodnika, aniz by se na vas sesypala pulka mesta) a jinak na PC. U PC to zpusobuje daze, kdezto u NPC to snizuje appraise.
EDIT po Balrogovi: No při úspěšném očarování hlavně není cíl schopný objektivně vyhodnotit chování sesilatele, takže i kdyby věděl, že byl očarován, prostě si to tak nebere Vždyť sesilatel je mu zrovna sympatický, dokonce má k němu možná i velmi vřelý vztah, tam se na nějaké to jedno očarování nebo předchozí vražedné úmysly hnedka zapomene.
Naposledy upravil(a) zuzuPD dne 19. 1. 2011 12.43, celkem upraveno 2 x.
Hyperaktivní hlavně MUNI.
ICQ: 345081919
ICQ: 345081919
- The_Balrog
- Příspěvky: 5038
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Jinak tedy abych napsal něco k věci – já to kouzlo chápu jako pomoc kouzelníkovi nabýt při jednání s dotyčnou osobou důstojnosti a podmanivosti. Protějšku se zdá, že se v jeho očích rozhoří zvláštní svit a hlas nabude okouzlující barvy, díky čemuž kouzelník působí důvěryhodněji/přátelštěji/vznešeněji/výhružněji.
S tímhle přístupem mi pak toto kouzlo nepřijde jako útočná akce, ale ani se mi nezdá moc fér sesílat to z invisu, protože kouzlo působí při osobním jednání.
Podle mne by se mělo sesílat viditelně, v kontaktu s osobou. Při úspěchu kouzla protějšek nepozná, že byl očarován, při jeho odolání to poznat může (záleží asi na znalostech a zkušenostech). Nepředstavoval bych si gestikulaci a verbální složku jako mohutné řvaní s divadelními gesty, spíš ve formě onoho mnou zmíněného Jedi mind tricku :)
S tímhle přístupem mi pak toto kouzlo nepřijde jako útočná akce, ale ani se mi nezdá moc fér sesílat to z invisu, protože kouzlo působí při osobním jednání.
Podle mne by se mělo sesílat viditelně, v kontaktu s osobou. Při úspěchu kouzla protějšek nepozná, že byl očarován, při jeho odolání to poznat může (záleží asi na znalostech a zkušenostech). Nepředstavoval bych si gestikulaci a verbální složku jako mohutné řvaní s divadelními gesty, spíš ve formě onoho mnou zmíněného Jedi mind tricku :)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Já to tedy vidím takto.
Pletete si rozdíl mezi charismatem přesvedčivého podvodníka (hádejte, jaké vlastnosti a schopnosti využívá) a mágem, který skutečně očaruje osobu.
Když budu hvězdičkovat hypnotizéra, pak musí být oční kontakt. Podmanivým hlasem, líbivými slovy nebo jen působivým pohledem mohu okouzlit (charm) toho druhého a dosáhnout tak efektu bez použití kouzla. Je třeba se vidět, případně slyšet. Působení na mysl je formou jeho smyslových vjemů, musí být prostor na jejich projevení. Úspěch závisí na vlastnostech typu přesvědčování/podvádění... a na hodnotě vlastnosti charisma (kouzlo osobnosti). A hlavně, musí být čas na interakci, skřet vůbec musí po hypnotizérovi koukat.
Mág ovlivní např. skřetovu mysl kouzlem. A když se mu pak odhalí z neviditelnosti, skřet např. místo mága vidí skřeta, který se podobá jeho nejlepšímu příteli (zatímco všichni ostatní vidí stále mága). Když si nebudou rozumět, bude se strašně divit, proč jeho přítel mluví tak divně, co se mu asi mohlo stát... atd. To je podstata očarování. U dominate uvidí třeba svého velitele, kterému bude poslušný.
Pak je ještě třetí možnost - a to nepřímá. Třeba tak, že se do skřeta proměním... fyzicky nebo iluzivně, nebo se za něj pokusí hobit přestrojit. Třeba.
Vzpomeňte si i na haldu filmů, kde se takové očarování využilo... kde byl vidět v mágovi někdo úplně jiný, než kým skutečně byl (a nebyla to zrovna iluze).
Pletete si rozdíl mezi charismatem přesvedčivého podvodníka (hádejte, jaké vlastnosti a schopnosti využívá) a mágem, který skutečně očaruje osobu.
Když budu hvězdičkovat hypnotizéra, pak musí být oční kontakt. Podmanivým hlasem, líbivými slovy nebo jen působivým pohledem mohu okouzlit (charm) toho druhého a dosáhnout tak efektu bez použití kouzla. Je třeba se vidět, případně slyšet. Působení na mysl je formou jeho smyslových vjemů, musí být prostor na jejich projevení. Úspěch závisí na vlastnostech typu přesvědčování/podvádění... a na hodnotě vlastnosti charisma (kouzlo osobnosti). A hlavně, musí být čas na interakci, skřet vůbec musí po hypnotizérovi koukat.
Mág ovlivní např. skřetovu mysl kouzlem. A když se mu pak odhalí z neviditelnosti, skřet např. místo mága vidí skřeta, který se podobá jeho nejlepšímu příteli (zatímco všichni ostatní vidí stále mága). Když si nebudou rozumět, bude se strašně divit, proč jeho přítel mluví tak divně, co se mu asi mohlo stát... atd. To je podstata očarování. U dominate uvidí třeba svého velitele, kterému bude poslušný.
Pak je ještě třetí možnost - a to nepřímá. Třeba tak, že se do skřeta proměním... fyzicky nebo iluzivně, nebo se za něj pokusí hobit přestrojit. Třeba.
Vzpomeňte si i na haldu filmů, kde se takové očarování využilo... kde byl vidět v mágovi někdo úplně jiný, než kým skutečně byl (a nebyla to zrovna iluze).
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Ale vůbec, to by byla iluze. Charm person prostě způsobí zblbnutí mysli; očarovaný objekt si podle DnD pravidel pak ani nepamatuje, co dělal. Není ale zblbnutý natolik, aby vykonal nějaké sebevražedné příkazy a podobně (to přichází až s mocnější verzí kouzla). Stejně jako Balrog to vidím jako takový Jedi mind trick, a myslím, že je třeba jistý osobní kontakt, tudíž by nemělo jít toto kouzlo sesílat z neviditelnosti nebo dokonce z hidu. Za zmínku stojí, že aby objekt vykonal tvoje příkazy, měl bys mluvit jeho jazykem, což podle mě samo o sobě svědčí o tom, že je třeba, aby tě očarovaný viděl.Aefar píše:skřet např. místo mága vidí skřeta, který se podobá jeho nejlepšímu příteli
This charm makes a humanoid creature regard you as its trusted friend and ally (treat the target’s attitude as friendly). If the creature is currently being threatened or attacked by you or your allies, however, it receives a +5 bonus on its saving throw.
The spell does not enable you to control the charmed person as if it were an automaton, but it perceives your words and actions in the most favorable way. You can try to give the subject orders, but you must win an opposed Charisma check to convince it to do anything it wouldn’t ordinarily do. (Retries are not allowed.) An affected creature never obeys suicidal or obviously harmful orders, but it might be convinced that something very dangerous is worth doing. Any act by you or your apparent allies that threatens the charmed person breaks the spell. You must speak the person’s language to communicate your commands, or else be good at pantomiming.
Naposledy upravil(a) Jon dne 19. 1. 2011 13.08, celkem upraveno 1 x.
Kraki Skengdrang
Nebyla by to iluze. Právě že vůbec. To je právě základní rozdíl mezi školou očarování a školou iluzí (a mám z toho zkoušku )…Jon píše:Ale vůbec, to by byla iluze. Charm person prostě způsobí zblbnutí mysli; očarovaný objekt si podle DnD pravidel pak ani nepamatuje, co dělal. Není ale zblbnutý natolik, aby vykonal nějaké sebevražedné příkazy a podobně (to přichází až s mocnější verzí kouzla). Stejně jako Balrog to vidím jako takový Jedi mind trick, a myslím, že je třeba jistý osobní kontakt, tudíž by nemělo jít toto kouzlo sesílat z neviditelnosti nebo dokonce z hidu.Aefar píše:skřet např. místo mága vidí skřeta, který se podobá jeho nejlepšímu příteli
Ty působíš na mysl a měníš vnímání cíle. To s iluzemi nemá nic společného. Iluzi tvoříš mimo mysl okolí, a všichni ji vnímají stejně, prostě imituješ skutečnost. Samo, vnímání můžeš hrát různě. Od proměny ve skřeta po pouhou změnu emocí. Ale měl bys vždy jako sesilatel vědět jak (v tom je kouzlo té hry), jak oblbneš vědomí i podvědomí cíle, aby skutečně věřilo tomu, co vnímá.
To, co cituješ, naopak podtrhuje to, co říkám. Je fajn, že cíl vnímá slova a činy čaroděje tak nejlépe, jak může (třeba jako by to byl jeho nejlepší přítel a že ani nejlepším přítelem se nenechá donutit k sebevraždě), ale proč je tak vnímá tam popsáno není.
Naposledy upravil(a) Aefar dne 19. 1. 2011 13.14, celkem upraveno 2 x.
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
No, abychom se ale vrátili k podstatě věci, z invisu by to kouzlo vyhazovat mělo, bez ohledu na to, jak vlastně funguje (slovíčkaření) :))
Naposledy upravil(a) Jon dne 19. 1. 2011 13.10, celkem upraveno 1 x.
Kraki Skengdrang
- Nalk
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Osobně si myslím, že když to kouzlo má dosah na dálku a působí přímo na mysl, tak ho prostě čaroděj sešle, v kouzlu je informace o čaroději a co má cíl spíše vidět... a k tomu kontakt očí apod. snad netřeba.
Pak je otázka, že u NPC to není přímo útočná akce, u hráče ano (ale TO je teoreticky zanedbatelné).
Pak je otázka, že u NPC to není přímo útočná akce, u hráče ano (ale TO je teoreticky zanedbatelné).
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Toť otázka... vyhazují všechna kouzla na nepřátele z invizu? Pokud ano a má to tak být, pak je to chyba. Pokud to není nutné pravidlo, pak je to vlastnost (vcelku logická a rozumná).Jon píše:No, abychom se ale vrátili k podstatě věci, z invisu by to kouzlo vyhazovat mělo, bez ohledu na to, jak vlastně funguje (slovíčkaření) :))
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
- The_Balrog
- Příspěvky: 5038
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Mno já ve svých opředstavách tak nějak vycházím ze zcela vágního popisku kouzla:
Takže těžko říct asi vyhazovat z invisu nemusí. Na druhou stranu by bylo dobrý, kdyby u nepovedeného pokusu byla nějaká šance mága na prozrazení, což by se při sesílání přes invis vůbec nekonalo a čuchám možnost zneužívání.
A trochu podrobnějšího popisku v d20 systému:nwn wiki píše:In the eyes of the target humanoid, the personal reputation of the caster is improved by 50%.
Jink chápu Aefara, že to kouzlo působí přímo na mysl oběti a nepřetváří fyzicky sesilatele. Pro sesílání asi tedy není nutný přímý kontakt, pro následné jednání pak ale ano.http://www.d20srd.org/srd/spells/charmperson.htm píše:This charm makes a humanoid creature regard you as its trusted friend and ally (treat the target’s attitude as friendly). If the creature is currently being threatened or attacked by you or your allies, however, it receives a +5 bonus on its saving throw.
The spell does not enable you to control the charmed person as if it were an automaton, but it perceives your words and actions in the most favorable way. You can try to give the subject orders, but you must win an opposed Charisma check to convince it to do anything it wouldn’t ordinarily do. (Retries are not allowed.) An affected creature never obeys suicidal or obviously harmful orders, but it might be convinced that something very dangerous is worth doing. Any act by you or your apparent allies that threatens the charmed person breaks the spell. You must speak the person’s language to communicate your commands, or else be good at pantomiming.
Takže těžko říct asi vyhazovat z invisu nemusí. Na druhou stranu by bylo dobrý, kdyby u nepovedeného pokusu byla nějaká šance mága na prozrazení, což by se při sesílání přes invis vůbec nekonalo a čuchám možnost zneužívání.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
To je, jako bys řekl, že když chceš zranit ocejchovaného na druhé straně desky, musíš ho vidět.Jon píše:Já bych prostě řekl, že k tomu, abys působil na mysl cíle, s ním musíš komunikovat / být v nějakém kontaktu a být vidět, lhostejno zda třeba IGMS z invisu vyhazuje nebo ne. Prostě taková zrychlená sugesce, nebo hypnóza.
* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
- Nalk
- Příspěvky: 2616
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Matoucí kouzlo nebo kletba Imperius z Harry PotteraJon píše:Já bych prostě řekl, že k tomu, abys působil na mysl cíle, s ním musíš komunikovat / být v nějakém kontaktu a být vidět, lhostejno zda třeba IGMS z invisu vyhazuje nebo ne. Prostě taková zrychlená sugesce, nebo hypnóza.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Řešte IC, na MUNI to víme (a nejen já a DM, aby mě někdo nechytal za slovo).
Vyhazovat to samozřejmě má, jako každá "útočná" akce a nedobrovolné přehrabování se v hlavě útočná akce je. Ale systém se v případě Charm/Dominate chová u PC strašně pitomě, takže nejlepší je asi stejně nesesílat, resp. hrát jen po domluvě.
Vyhazovat to samozřejmě má, jako každá "útočná" akce a nedobrovolné přehrabování se v hlavě útočná akce je. Ale systém se v případě Charm/Dominate chová u PC strašně pitomě, takže nejlepší je asi stejně nesesílat, resp. hrát jen po domluvě.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.