Skilly

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Sonnyx
Příspěvky: 217
Registrován: 15. 1. 2011 6.06
Kontaktovat uživatele:

Skilly

Příspěvek od Sonnyx »

Zdravím, jsem vlastně v celém NWN nový a tak se bohužel stalo, že jsem si dal skillpointy (a to celkem dost) do něčeho, co mě má ochránit před něčím, co se v multiplayeru nepoužívá..

Teď by mě zajímalo, jestli je nějaká možnost to vrátit zpět. Nějakým eventem, kde bych hledal třeba nějaký magický předmět, který by mi pomohl zapomenout nějaké moje skilly, nebo čímkoliv..

A ještě bych požádal o upřesnění skillu léčení, protože jsem slyšel, že je jedno jestli má někdo lvl 1 či 20, protože to má TO 0 a jde pak už jen o RP hledisko. Takže to má systémový účinek stejný a na výšce záleží jen v RP hledisku.

Jestli to tak je, tak už jsem narval asi 28 skillpointů do něčeho, co je mi k ničemu..
Řekněme, že to léčení bych ještě ustál nakonec v RP hledisku se to hodí, a tak čert to vem, ale mít fightera se soustředěním, jak už teď vím, je k ničemu.. :D

Je mi jasné, že nejspíš nepochodím, ale tak kdyby mi pak aspoň někdo řekl, k čemu by mohl bojovník využít soustředění.. Já jsem četl, že je to dobré na výsměch a pro mágy, a tak jsem si myslel, jak velice budu mít psychicky odolného bojovníka a teď jsem se dozvěděl, že takové věci se tady vůbec nepoužívají.

Samozdřejmě jde o RP, takže se dá hrát různě nezávisle na buildech. Jen taky věřím, že lze dosáhnout takového buildu, který by mi hru hodně kazil a nerad bych, aby se mi to povedlo.. :D

Přivítám tedy jakékoliv rady, jak se k tomu postavit a jak s tím pokračovat. Má teda podle vás soustředění pro bojovníka smysl?
Tvou šlechetnost poznají tví nepřátelé dříve, než se s nimi utkáš.
Gwynn Mediviere - Navrácen ze ztracena.
Nový portrét - http://www.ulozto.cz/10301739/gwyn-rar
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4056
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Já tedy taky nejsem NWN znalec ale tuším, že každá lékarnička to má různé. Když si vezmu obyč - Lékarnička, tak tam si házíš 1k20 + skill léčení = vyslédné vyléčené Hp. Alespoň taková je má zkušenost s obyč lékraničkou. Takže když máš Skill 20 a tvá postava je v klidu, vyléčíš s obyč lékraničkou 40hp. Jinak Skill léčení se hodí vždycky, když máš například před zraky DM křísit padlé =)
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Sonnyx
Příspěvky: 217
Registrován: 15. 1. 2011 6.06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sonnyx »

No moje postava chce sem tam i léčit a tak, tak řekněme, že to léčení byla dobrá volba. Také ještě dávám do znalostí, což taky beru jako celkem dobrou volbu, i co se RP týče, když moje postava chce být trochu chytřejší..

Ale teď je otázkou, co s tím soustředěním? Myslel jsem, že výsměch se tu používá. Teda spíše mi to někdo řekl, ale je to pár týdnů zpět a nevzpomenu si kdo. Teď jsem se ale dozvěděl, že výsměch tu nepoužívá snad nikdo. Takže nevím co s ním dál? Mám ho zvyšovat, vyplatí se v nějaké RP situaci? Nebo nemá smysl ho zvyšovat, protože je mi jako bojovníkovi k ničemu a ani není situace v RP, kde by to mělo nějaký smysl?

Je tu třeba to léčení při oživování, je tady smlouvání při různých situacích...

Mohl by to být třeba předpoklad pro odolávání vůči lhaní, přemlouvání a vysmívání? Řekněme, že by mi někdo lhal a měl skillovaný bluff a já mu nevěřil a měl skillované to soustředění, mohl bych ten jeho bluff prozřít?
Tvou šlechetnost poznají tví nepřátelé dříve, než se s nimi utkáš.
Gwynn Mediviere - Navrácen ze ztracena.
Nový portrét - http://www.ulozto.cz/10301739/gwyn-rar
Woxa
Příspěvky: 3698
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Woxa »

dle meho proti bluffu bluffem, soustredeni s tim nema asi moc co delat...
soustredeni je zkratka na situace, kdy te nekdo zkousi rozptylit (treba zenska co se k tobe tuli a v druhe ruce uz si chysta dyku, nebo chlapik co pokrvava nadavky, aby te vyprovokoval k neuvazenemu utoku...)
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Viděl jsem hodněkrát použít u DM hod na soustředění... jinak systémově samo, pro bojové castery je ten skill povinnost. Pro bojovníky takřkla zbytečnost.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Sonnyx
Příspěvky: 217
Registrován: 15. 1. 2011 6.06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sonnyx »

Tak teď se prosím ještě přesuňme k příkladům..

Řekněme teda že jsem bojovník s opravdu chladnou hlavou. Někdo na mne pokřikuje nadávky a já to vydržím, protože mám soustředění. Kdybych ho neměl a byl tam DM a viděl mě, tak může říct, že takhle to uhrát nemůžu?

A můžu tě Aefare prosím poprosit teda o nějaký příklad? Je mi jedno, jestli mi to soustředění pomůže systémově nebo ne, stejně není moc do čeho házet u bojovníka, jen chci vědět, jestli je k něčemu aspoň v RP a podle vašich příkladů z praxe se ujistit, že mi pomůže.. :)
Tvou šlechetnost poznají tví nepřátelé dříve, než se s nimi utkáš.
Gwynn Mediviere - Navrácen ze ztracena.
Nový portrét - http://www.ulozto.cz/10301739/gwyn-rar
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

RP kdekoli se soustředíš... můžeš se snažit vytáhnout něco, co je někde na spadnutí na okraji hluboké propasti... můžeš se pokoušet o složitou věc v rušivém prostředí... cokoli, u čeho bys nejspíše vyplázl jazyk a soustředil se.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Sonnyx
Příspěvky: 217
Registrován: 15. 1. 2011 6.06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sonnyx »

Paráda, děkuju. Takže vidím, že z RP hlediska by pro mě jako ne jen bojovníka, ale pro člověka, který se snaží i vzdělávat mohlo být soustředění přínosné. No na těch 15 ho aspoň dám a pak uvidím..

Řekněme třeba kvůli hádankám a tak..
Tvou šlechetnost poznají tví nepřátelé dříve, než se s nimi utkáš.
Gwynn Mediviere - Navrácen ze ztracena.
Nový portrét - http://www.ulozto.cz/10301739/gwyn-rar
zdech
Příspěvky: 1218
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Příspěvek od zdech »

Pro boj zblízka je v NwN bezpodmínečně nutná jen dovednost Discipline/Výcvik (proklet budiž ten co to vymyslel). Někdo může nesouhlasit, ale pokud cheš udržet zbraň v ruce nebo postavičku na nohách, je to povinnost. Jak rozdělit zbylé bodíky už je potom "relativně" jedno, prostě máš systémově podložené některé rysy postavy.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

zdech píše:Pro boj zblízka je v NwN bezpodmínečně nutná jen dovednost Discipline/Výcvik (proklet budiž ten co to vymyslel). Někdo může nesouhlasit, ale pokud cheš udržet zbraň v ruce nebo postavičku na nohách, je to povinnost. Jak rozdělit zbylé bodíky už je potom "relativně" jedno, prostě máš systémově podložené některé rysy postavy.
Nebo tak vysoké AC, aby tě případný útočník netrefil.. to je druhá cesta.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
zdech
Příspěvky: 1218
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Příspěvek od zdech »

Aefar píše: Nebo tak vysoké AC, aby tě případný útočník netrefil.. to je druhá cesta.
Termín "vysoké AC" je bez extra kvalitní výbavy + kapesního kněze/hektolitrů letvarů/kilogramů svitků těžko splnitelný. Z kosmetického hlediska navíc snaha o jeho dosažení vede k vysoké uniformitě bojujícího hráčského obyvatelstva Desky.
Osobně si myslím, že válečník by měl být schopný udržet zbraň v ruce bez ohledu na to, jestli je v plné polní magií praskající nebo právě vstal z postele. Obětování 1 skill pointíku/úroveň považuji v tomhle směru za neschůdnější a nejpřirozenější.
Nakonec je tu i fakt, že jak AC, tak skill mají bez ohledu na svou výšku maximálně 95% ochrannou účinnost. Nejlépe mít v rozumných mezích obojí. Ale to už drobet odbočujeme od původního tématu.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Já to chtěl jen doplnit pro úplnost, je mnoho způsobů, jak dosáhnout vyššího AC, jde o to, zda si bojovník zvolí obranný boj nebo útočný boj. V případě jedna je důležité vysoké AC, v případě dva vysoký skill výcvik a velké zranění. Ale jsme opravdu :poster_offtopic:

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Ještě bych zmínil, že léčení zlepšuje efekt i některých léčiv … a až válečník chytne tasemnici, tak se bude divit, jak je těžké bez bodů v léčení sníst pilulku :biggrin:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Sonnyx
Příspěvky: 217
Registrován: 15. 1. 2011 6.06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sonnyx »

Dobrá, děkuji moc za ty příspěvky ohledně léčení, ale ještě bych se chtěl na chvíli zabývat tím soustředěním.

Řekněme teda, že ho zvýším na level 15 a nechám to už tak. To je celkem dobrá úroveň a znamená to, že se budu umět na něco soustředit, že dokážu udržet chladnou hlavu a nebudu hned vše řešit vytaženým mečem. Ale pořád nemám úplnou jistotu, kdy to využiju.

Říkáte třeba při nějakém řešení něčeho složitého? No, nedávno jsem vyřešil jednu dost složitou hádanku a nikdo mi na soustředění neházel. A to bych řekl, že zrovna tuto hádanku by každý vesnický hejsek nevyřešil. Je mi jasné, že pokaždé se teda na něco neháže a záleží to jen a jen čistě na DM, ale jaký je teda rozdíl v RP mezi někým, kdo má 15 soustředění a soustředění 1? Kdy se mu to může opravdu vymstít a zjistí, že nedostatek soustředění ho omezuje?

Takže při nějakém RP, kde bude zrovna přítomno i Dm, se může stát, že když dotyčnému bude někdo nadávat nebo ho k něčemu vyzývat, tak se mu bude házat na soustředění? Je pak třeba těch 15 dostatek na to, aby to postava ustála? Určitě by třeba bylo lepší mít 30, ale kdo by byl ochotný hodit 30 bodů do něčeho, co se mu ve hře skoro nevyplácí? Nechápu totiž přesně systém toho házení. Jako jak v tom figurují ty jednotlivé body a kolik musím hodit a tak.. Mohl by mi to prosím někdo vysvětlit?

Tím myslím vysvětlení typu: "No, hážeš xstěnnou kostkou a musíš přehodit číslo x a díky těm bodům ve skillu máš o tolik větší pravděpodobnost, že to přehodíš." Bohužel je NWN 1. DnD, které hraju, takže mi tyto základy trochu dělají problém. Dost už jsem toho za tu chvilku, co hraju, pochopil, ale pořád mi ještě nějaké základy unikají. Možná by bylo jednodušší si něco přečíst, ale zas mi příjde zbytečné číst bůhví kolik stránek návodů, když všude to funguje trochu jinde a některé informace by mohly být zavádějící.

Předem děkuju za odpovědi a omlouvám se za sloh.. :D
Tvou šlechetnost poznají tví nepřátelé dříve, než se s nimi utkáš.
Gwynn Mediviere - Navrácen ze ztracena.
Nový portrét - http://www.ulozto.cz/10301739/gwyn-rar
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Ty body, které musíš hodit, neboli TO, je dáno podle náročnosti toho, o co se snažíš. Hod k20 (nebo jiný) se přičítá k tvým bodům = musíš splnit TO, které si DM v duchu přiřadilo.

Ale mezi námi děvčaty, nedávej si body do soustředění, jsou ti naprosto na nic i z RP hlediska, jakožto válečníkovi. Budeš li řešit něco složitého, rozhodně si nebudeš házet na soustředění, jako spíš na inteligenci - leda by ses u toho řešení třeba topil, nebo já nevím musel skákat po jedné noze a recitovat básničky. PAK má smysl soustředění.
Když ti bude někdo nadávat tak ti bude nadávat, moc si neumím představit o co by ses musel snažit, aby ti k tomu byly potřeba hody. A mezi námi, 15 bodů je na nic, neboť zkušenost říká, že buď tam máš těch 30, nebo tam nemáš nic, nic mezitím se příliš nevyplatí vzhledem k velikosti TO nastavovaných DM. Což si nestěžuji, konstatuji.

Soustředění v RP situacích jsem za ty tři roky tady zažila jen jednou dvakrát a byla to situace čistě mágská, kdy se snažíš udržet aktivní nějaké kouzlo i přes únavu a podobně. Ale to se tobě jako nemagikovi nemůže stát. I tak to byly spíš hody na čarozpyt, který je ti mimochodem také platnější, jako snad cokoli co si můžeš vybrat, od léčení po pokládání pastí.

Jestli chceš vhodně umístěné body, navrhuji ti hlavně všímavost a hledání, a případně některý z přesvědčovacích.
Třeba na všímavost si snad házíš při každém Dmq.

P.S. Soustředěním neodhalíš žádné přesvědčování ani podvádění.
Naposledy upravil(a) Braenn dne 2. 2. 2011 10.18, celkem upraveno 1 x.
Sonnyx
Příspěvky: 217
Registrován: 15. 1. 2011 6.06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sonnyx »

Ach jo, takže se potvrdilo to, čeho jsem se bál.. Body v kelu.. =( Díky no..
Tvou šlechetnost poznají tví nepřátelé dříve, než se s nimi utkáš.
Gwynn Mediviere - Navrácen ze ztracena.
Nový portrét - http://www.ulozto.cz/10301739/gwyn-rar
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

No soustředění jsem využil nesystémově jen jednou kdysi dávno při jednom questu, když jsem se snažil o něco, co nebylo úplně ve schopnostech postavy systémově, ale z RP hlediska to mohla zvládnout. Jinak jsem nic podobného nezažil a vždy ho využíval jen systémově jako caster.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Sonnyx píše:Ach jo, takže se potvrdilo to, čeho jsem se bál.. Body v kelu.. =( Díky no..
To se s první postavou stalo snad každému.
Sonnyx
Příspěvky: 217
Registrován: 15. 1. 2011 6.06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sonnyx »

No, ale já bych si dost přál, aby toto byla první a poslední postava. Nechci si každých pár levelů zakládat další a další. Na tuto jsem si zvykl, poznal i nějaké přátele, něco si vydělal a tak. K čertu s tím NWN systémem..

Hlavně by to chtělo konečně nějaký finální verdikt, protože se některé příspěvky dost liší a právě to, že někdo měl očividně dost jinou představu o soustředění, mě přivedlo k tomu, že jsem házel pointy do něčeho, co je k ničemu..

Pokud je tedy finální verdikt to, že je soustředění k ničemu, pak se musím rozhodnout, co dělat dál. Sic všímavost, naslouchání atd.. jsou pěkné věci, ale na to se na výpravy vodí jiné classy a dmq jsou většinou o větších počtech hráčů. Hlavně když se řekne, že to musím dát aspoň na těch 30, tak to nemůže být nějaká bokovka, do které sem tam přihodím nějaký ten bod..

Na WM potřebuji zastrašování, takže bych v něm nejradši pokračoval i potom, ale co si o tom myslíte? Bude u něj už nejaká možnost využití nebo je na tom ten skill tady stejně jako soustředění?

A ještě je teda škoda, že tím soustředěním se nedá nic odhalit, kdyby to šlo, tak by to ten skill postavilo aspoň trochu do pozice těch využitelných..
Naposledy upravil(a) Sonnyx dne 2. 2. 2011 10.48, celkem upraveno 2 x.
Tvou šlechetnost poznají tví nepřátelé dříve, než se s nimi utkáš.
Gwynn Mediviere - Navrácen ze ztracena.
Nový portrét - http://www.ulozto.cz/10301739/gwyn-rar
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Smím-li dodat, tak neplatí obecně, že střední hodnoty skillů nemají cenu. U primárních skillů postavy to do jisté míry platí, protože chcete, aby vaše postava uměla "nejvíc" a doskočila nejdál (z ostatních přítomných).
U ostatních skillů se ale může určitě hodit i jen pět bodů a DC třeba se štěstím přehodíte. Samozřejmě nemůžete pomýšlet vyrovnat se specializované postavě, ale na takové to domácí žvýkání …

Soustředění je pro bojovníka opravdu o tom "stát na jedné noze, nechat do sebe píchat špendlíkem a soustředit se na hod sekyrou". Pravděpodobně to nevyužiješ často, dost možná nikdy, ale na rozdíl od jiných máš něco zvláštního a třeba přijde chvíle, která za to bude stát.
Mithirwen Celeavaeil
Odpovědět