Stránka 1 z 2

Ingame čas

Napsal: 9. 2. 2011 14.08
od Woxa
Máte nějaký trik na přepočet realného času na ten herní? Máte na to nějaké triky?

Zkoušel jsem si před dvěma dny spočítat kolik hodin dnes večer ve hře a když jsem to přepočítal nyní, tak se výsledek podstatně liší. Vzhledem k tomu, že s jistou partičkou plánujeme akce, které budou závislé na ingame času, docela by se nám hodilo plánovat si to tak abysme v onu dobu ve hře mohli být.

Re: Ingame čas

Napsal: 9. 2. 2011 14.10
od cybermisa
Woxa píše:Máte nějaký trik na přepočet realného času na ten herní? Máte na to nějaké triky?

Zkoušel jsem si před dvěma dny spočítat kolik hodin dnes večer ve hře a když jsem to přepočítal nyní, tak se výsledek podstatně liší. Vzhledem k tomu, že s jistou partičkou plánujeme akce, které budou závislé na ingame času, docela by se nám hodilo plánovat si to tak abysme v onu dobu ve hře mohli být.
Viz tu:
https://www.equilibrie.cz/caste_dotazy.php

Napsal: 9. 2. 2011 14.15
od Woxa
S tim ze jedna realna hodina by mela byt 6 hernich hodin pocitam, presto me to nevychazi pokud svuj vysledek porovnavam s hernim casem ;)

Napsal: 9. 2. 2011 14.17
od Olymar
Teoreticky ta tabulka platí, ale z praxe získané podobnými výpočty jsem zjistil, že čas plyne pomaleji!

Prvním z důvodů je pravidelný restart, který zastaví plynutí času na cca 1 IC hodinu denně, což postupně posunuje střídání dne a noci.
Druhým jsou pak tzv. lagy, které jsou někdy dobře pozorovatelné za úsvitu a stmívání a které mi za jeden reálný den zkazily výpočet času o téměř 12 hodin.

Můj závěr zní, že IC se alespoň přibližně dopočítáš jen časů na max. několik málo dní dopředu. Vždy by ale mělo platit, že čas poběží pomaleji, než ti vyjde z výpočtu.

Napsal: 9. 2. 2011 14.24
od placidity
To můžu jen potvrdit, člověk si v klidu dělá svoje a říká si kolik nemá času - najednou to lupne - a z 5 rano je 10 dopoledne (v tom lepším případě) :)

Napsal: 9. 2. 2011 14.48
od Aefar
placidity píše:To můžu jen potvrdit, člověk si v klidu dělá svoje a říká si kolik nemá času - najednou to lupne - a z 5 rano je 10 dopoledne (v tom lepším případě) :)
Přeháníš, maximální lupnutí je vždy o 2 hodiny (tedy podle mého pozorování). BTW, IC časy (astrální hodiny, kouzla) jdou vždy přesně. To, co je na kompase, je stejně OOC informace, která by se ve vaší hře měla projevit spíše přirozeným vnímáním denní doby.

(Bude poledne, stmívá se, brzy se setmí, blíží se úsvit atd.)

Napsal: 9. 2. 2011 14.59
od cybermisa
NWN kompas je vesmes nepouzitelny, proto byla zavedena casova kouzla, hulky a astralni hodiny.

Lagy a restart holt v case zpusobuji nahodny drift, s tim se bohuzel neda nic delat :ermm:

Napsal: 9. 2. 2011 15.09
od Woxa
Ahaaaaa... takze jestli to chapu spravne, kompas si zjisti cas pri pripojeni na server a pak dal uz si cas pocita sam (s obcasnou - ne zrovna castou - aktualizaci ze serveru), naopak astralni hodiny a kouzla mi poskytnou presny cas ze serveru?

Napsal: 9. 2. 2011 15.35
od The_Balrog
Woxa píše:Ahaaaaa... takze jestli to chapu spravne, kompas si zjisti cas pri pripojeni na server a pak dal uz si cas pocita sam (s obcasnou - ne zrovna castou - aktualizaci ze serveru), naopak astralni hodiny a kouzla mi poskytnou presny cas ze serveru?
Ne až tak úplně. Ty skoky podle mne probíhají na serveru, protože například obchody se odemykají v závislosti na "skokovém" čase. A nemyslím si, že by si právě tohle řídil klient. Na druhou stranu nerozumím tomu, proč se v některé lokaci rozednívá správně a v jiné ne.

Důležitou věcí jsou také odjezdy lodí. Tady, popravdě, si nejsem jistý, zda se řídí podle správného času (což je čas např. na Astrálních hodinách, kouzlem zjisti čas, které asi používá odobný skript, nebo čas, který kapitán zapíše na lístek, když vám ho prodává), nebo podle toho skokového. Ví to někdo jistě? To je asi tak to jediné, s čím může dělat skokový čas pěknou neplechu.

Napsal: 9. 2. 2011 15.45
od cybermisa
The_Balrog píše: Důležitou věcí jsou také odjezdy lodí. Tady, popravdě, si nejsem jistý, zda se řídí podle správného času (což je čas např. na Astrálních hodinách, kouzlem zjisti čas, které asi používá odobný skript, nebo čas, který kapitán zapíše na lístek, když vám ho prodává), nebo podle toho skokového. Ví to někdo jistě? To je asi tak to jediné, s čím může dělat skokový čas pěknou neplechu.
U lodi je tusim naprogramovany nejaky random ochranny interval ze systemovych duvodu.

Napsal: 9. 2. 2011 15.53
od The_Balrog
To jo, ale mne jde o ta zpoždění o dvě hodiny ;)

Myslím, že lodě jezdí "správně". Tedy ač má loď odjíždět v osm akompas se zasekl někde na šesti hodinách, tak loď popluje.

Napsal: 9. 2. 2011 15.59
od The_Balrog
A abych měl ještě jeden příspěvek :))…

Myslím, že čas jede docela dobře, zasekne se pouze při opravdickém pádu serveru (čili při pádu jako byl včera, nikoliv když server hází timeout z důvodu konektivity). A pak teda při restartu na chvilku.

Doporučuju prolétnout tenhle topic: viewtopic.php?t=1373 a když budete hodný a někdo mi to večer, až se vrátím z práce, připomene, tak někam ty Alcatrazovy hodiny uploadnu.

Pokud je teda někdo nemá při ruce ihned.

Napsal: 9. 2. 2011 15.59
od Nalk
No rozhodně to nejde spočítat jen tak v poznámkovém bloku a počítat, že každý den v 16:00 bude ve hře přesně …. tolik a tolik …. a hlavně nevím jak vám, ale vždy když bych potřeboval připojit se za dne, tak je noc, ideálně 19 :biggrin:

Napsal: 9. 2. 2011 16.04
od Ghost
Nalk píše:No rozhodně to nejde spočítat jen tak v poznámkovém bloku a počítat, že každý den v 16:00 bude ve hře přesně …. tolik a tolik …. a hlavně nevím jak vám, ale vždy když bych potřeboval připojit se za dne, tak je noc, ideálně 19 :biggrin:
Jo. Když jsem hrál upíra, pravidelně jsem logoval na za úsvitu. Když hraju za normálího typa, pravidelně loguju v noci. Už jsem rezignoval na jekékoli snahy toto zregulovat :D

Napsal: 9. 2. 2011 16.12
od cybermisa
Ghost píše: Jo. Když jsem hrál upíra, pravidelně jsem logoval na za úsvitu. Když hraju za normálího typa, pravidelně loguju v noci. Už jsem rezignoval na jekékoli snahy toto zregulovat :D
Potvrzuji! :yes:

Napsal: 9. 2. 2011 16.22
od placidity
Aefar píše:
placidity píše:To můžu jen potvrdit, člověk si v klidu dělá svoje a říká si kolik nemá času - najednou to lupne - a z 5 rano je 10 dopoledne (v tom lepším případě) :)
Přeháníš, maximální lupnutí je vždy o 2 hodiny (tedy podle mého pozorování). BTW, IC časy (astrální hodiny, kouzla) jdou vždy přesně. To, co je na kompase, je stejně OOC informace, která by se ve vaší hře měla projevit spíše přirozeným vnímáním denní doby.

(Bude poledne, stmívá se, brzy se setmí, blíží se úsvit atd.)
Samozřejmě že přeháním, ale pro povzdechnutí-příklad je to zcela legitimní :)

Napsal: 9. 2. 2011 16.31
od Aefar
cybermisa píše:
Ghost píše: Jo. Když jsem hrál upíra, pravidelně jsem logoval na za úsvitu. Když hraju za normálího typa, pravidelně loguju v noci. Už jsem rezignoval na jekékoli snahy toto zregulovat :D
Potvrzuji! :yes:
:yes:

Napsal: 9. 2. 2011 16.32
od Olymar
The_Balrog píše:Myslím, že čas jede docela dobře, zasekne se pouze při opravdickém pádu serveru (čili při pádu jako byl včera, nikoliv když server hází timeout z důvodu konektivity). A pak teda při restartu na chvilku.
Aha, máš pravdu, proto mi to nesedělo o tolik. Běžně bude asi rozdíl mnohem menší.

Lodě věřím plují podle astrálních hodin a kouzla.

Napsal: 9. 2. 2011 19.44
od The_Balrog

Napsal: 9. 2. 2011 20.10
od Akruo
The_Balrog píše:
Hustýýý :biggrin: .. není k tomu manuál? :megalol:
EDIT: Však Akruo to jednou pochopí... :clover: :yes: :biggrin: