Dragon Age 2

Vše co přímo nesouvisí s hrou na Equilibrii

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Lassair
Příspěvky: 492
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Příspěvek od Lassair »

No já četla taky pozitivní reakce víceméně na netu. Začala jsem a zatím si moc nestěžuju (i když jsem jedna z mála co to hraje s polskými titulky, pač takto tomu rozumím, většině teda):)) Docela mě zajímá co bude dál a jak to bude dál a o tohle mi u těchto her jde.. (jo vím.. nebijte mě, to už jsem tu psala:))
Uživatelský avatar
Arto
Příspěvky: 4101
Registrován: 19. 2. 2006 14.35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arto »

Wanting something does not give you the right to have it.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Po dohrání:

Boje
Nezlepšilo se to. Naopak.
Jak už tu bylo řečeno, jsou jednotvárné a v podstatě stále podle obdobné šabolny - nepřítel na začátku, přídavný nepřítel v průběhu (seskakující, padající nebo se prostě objevující), konec boje. Občas je těch vln několik.
Souboje jsou ala diablo - masy a masy nepřátel, které parta rozseká na kousky. Podivné na oko "poutavé a efektní" schopnosti a zmiňované rozpadávání soupěřů při zabití, jako by explodovali jsou aspoň pro mne dost rušivé. U některých případů je to dovedené ad absurdum, když například jeden druh úderu NPC nabodne postavu na čepel velikosti motorové pily (a tím myslím robodnutí hrudi skrz na skrz), mává s ní ve vzduchu a pak jí složí na zem... a postava ztratí pár HP a bohuje dál. To je dobré pro nějaký finishing move ale toto vypadá dost divně.
Bossové jsou zvláštní - stále se uplatňuje představa nezničitelného jedince s hyper-možnostmi před nějakou realističností a hrozbou jiného druhu. Osobně jsem měl občas spíš problém s bandou drobných NPC než s finálovými boji.
Plusem je to, že jsem se nesetkal s takovou rušivostí teleportů díky prokládaným filmečkům jako u prvního dílu. Dobrá je celkem velká variabilita jednotlivých zaměření (více možností/stupňů než v DAO) a možnost nastrkat si body ve všech možných směrech.

Voice-acting a dialogy
Tady je trochu zlepšení od toho co bylo v demu. Je to hlavně díky tomu, že je tu víc herců, kteří mají různé kvality namluvení postavy a jsou mezi nimi i vereráni z předchozího dílu. Nicméně pořád se tu zmiňované potíže s nezvládnutím hlasu vzhledem k situaci (apod.) docela objevují.
Dialogy jsou místy dost kostrbaté a jednotlivé reakce na sebe občas moc nesedí. Někdy se stane, že hlavní postava řekne jednou něco, a v další větě něco opačného (např. "můj domov je Ferelden" a "teď jsem doma v Kirkwallu").

Výbava
Tento způsob řešení výbavy (omezení na jednu postavu) je otřesný. Pořádně nerozumím proč to tak je a byl to rozhodně špatný krok. Chápu, že některé věci mohou být pouze pro někoho konkrétního (snubní prsten si nebudou postavy půjčovat), ale toto je nesmysl.
Vadí mi tu i rozpětí síly výbavy jako takové - jedna zbraň má zranění 5 a druhá zbraň stejného druhu zranění 40. Nějaké variace jsou pochopitelné, ale tohle mi moc nesedí a oddaluje mi to hru od realističnosti. Raději bych viděl postupné zlepšování se postavy s než jejich boostování síly všemi směry.
Sekundární schopnosti jsou docela fajn a postava si s nimi může docela vyhrát.

Příběh
Příběh je docela zajímavý, když se na něj člověk podívá z ptačí perspektivy, ale v detailech to skřípe. Líbí se mi pojetí pohledu na období života hlavního hrdiny a obecné dění ve městě, kde se hra odehrává. Vadí mi, že jsou tu některé věci (a není jich málo) zařízené docela krkolimně a skokově (postavy změní názor/postoj jako mávnutím kouzelného proutku... některé věci jsou hráči vnucené, aniž by s nimi mohl něco dělat, i když by mohl atd.).
Celý příběh mi přijde hrozně lineární a nalajnovaný - zásadní věci se udějí, ať hráč udělá co chce. Je to ale zatím jen dojem a zkusím si zahrát hru z opačného gardu, než jsem jí hrál nyní.
Příběh končí seriálovým "to be continued.…" Sice je tu jakési uzavření, ale je to jen nějaká kapitola nebo část s tím, že rozřešení bude nejspíš v DLC (doufejme, že ne až v DA3 :biggrin:). Nejsem si jistý, jestli je to dobře nebo špatně, na jednu stranu se mi to docela zamlouvá, na druhou stranu se tak trochu bojím toho, s tím přijdou autoři hry dále.



Celkově bych zatím řekl, že se mi hra docela zamlouvá (solidní průměr - což je od DAO znatelné pohoršení), i když to není taková pecka, jakou jsem očekával. Má spoustu much, ale přístupem k příběhu si to autoři u mne docela žehlí (není to taková katastrofa, jak jsem očekával). Uvidím jak to bude vypadat až to uvidím i z jiného úhlu.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Ghost
Příspěvky: 767
Registrován: 22. 2. 2006 14.20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ghost »

Mimochodem importovali jste si vlastní save? Pokud ano, jaký?

Importoval někdo save, dke se Strážce obětoval, aby zabil Arcidémona (je to správný překlad? hraji v originále)? Zajímá mě, jak to je potom s událostmi z Procitnutí, jestli jsou nějaká "defaultní" rozhodnutí, nebo jestli je pak Procitnutí ignorováno.
Bratrstvo zabanovaných!
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Ghost píše:Mimochodem importovali jste si vlastní save? Pokud ano, jaký?

Importoval někdo save, dke se Strážce obětoval, aby zabil Arcidémona (je to správný překlad? hraji v originále)? Zajímá mě, jak to je potom s událostmi z Procitnutí, jestli jsou nějaká "defaultní" rozhodnutí, nebo jestli je pak Procitnutí ignorováno.
Zatím jsem save neimportoval.

Hrál jsem přednastavený příběh sebeobětovaného wardena a ve hře odkazy na datadisk byly. Příběh byl zmíněný jen velice symbolicky, ale vypadá to, že v pokračování (DLC, DA3) se k tomu možná budou vracet víc.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Ghost
Příspěvky: 767
Registrován: 22. 2. 2006 14.20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ghost »

Stejně nepochopím, proč neudělali možnost importování mrtvého Strážce s možností hrát za toho Orlaiského.
Že na rozhodnutí jsou jen drobné odkazy je mi jasné, u většiny věcí to tak je, jen čekám, že ve výsledku to bude mít větší dopady, alespoň v to tedy doufám.
Bratrstvo zabanovaných!
Street_cz
Příspěvky: 1136
Registrován: 10. 3. 2008 15.36
Bydliště: v koši (nejnižší patro)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Street_cz »

jak řekl jeden zde vážený trpaslík
"dvě slova - EA"
ale já jim tenhle krok nemám za zlý... oni ten titul potřebují prodat a tohle je každopádně cesta ke splnění vysokého počtu prodaných kusů. Dobrý pocit z kvalitní hry, kterou si koupí pouze nadšenci, rodinu neuživíš.
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Lassair
Příspěvky: 492
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Příspěvek od Lassair »

NO zatím to mám rozjetý a nestěžuju si, upřímně se mi třeba líbí ten nápad s mapou (den a noc) a hodně.. zbytek.. hm.. asi jsem moc tolerantní nebo jsem si rychle zvykla. Nutno uznat že mě to zaujalo a jo.. baví mě to:)

(I když je to mimo mísu tak pokud je tu někdo kdo má rád detektivky, prima příběh a trochu horor tak doporučuju hodně českého Posla smrti:))
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Nápad s mapou je fajn a dost se mi líbí prostředí, s kterým si vyhráli (to město vypadá fakt úžasně, lokace mimo něj taky)… bohužel je to dost omezené co do četnosti dost věcí se odehrává ve stejné mapě, i když jsou to jiná místa.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Tak jsem začal.… (s ďábelským úmyslem o té hře říci, že je to … no víme co)

lokací je opravdu pár, hrál jsem chvíli a už postřehl, že se pár lokací opakovalo...
inventář družiny.. osobně, když si vzpomenu na tu otravu s počtem itemů a přeequipováváním společníků, tak se mi ulevilo...
bojové animace jsou místy vtipné... asi nepříliš reálné.. ale celkově boje jsou svižnější a má to říz... nutno dodat, že spawny jen tak z čista jasna mi příjdou hloupé...
příběh zatím takový... nijak hrdinský... ale skáče to dopředu...
mágové jsou hodně silní, roguny mi přijdou trapné, bojovníky neřeším :biggrin:

celkově... zatím mi to příjde podobné jak jednička.. v něčem se mi to nelíbí, něco se mi tam líbí.. a aspoň to není tak zdlouhavé místy (v jedničce jsem měl třeba dojem, že se Alistair netrefoval, můj rogun taky ne, Sten nic, Morrigan docházela mana :biggrin: )… nutno dodat, že v jedničce mi počáteční fáze hry, hlavně v boji, přišla dost zdlouhavá..ale líbilo se mi pojetí světa... tady pojetí světa pokračuje, je to jen trapné prosekávání se skrz davy nepřátel, ale aspoň se nenudím u jednoho boje...
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

No.. aspoň ten hlavní nepřítel měl trošku charakter... i když nic moc :biggrin: Asi tak stejné jak jednička to bylo - lepší herní mechanika, takže to nebyla taková nuda ty boje, propracovanost světa do jisté míry atd., relativně zajímavý příběh (ale neobjasněný a to mě štve), naproti tomu stojí pak pochybné spawnování nových vln nepřátel, omezenost "dungoidního" prostředí atd.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Ghost
Příspěvky: 767
Registrován: 22. 2. 2006 14.20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ghost »

Ten boss (ten souboj s ním) byl naprsoto hrozný, připadal jsem si jak v anime (což by nebylo nutně špatně, kdyby tak byla koncipovaná celá hra, ale nebyla). Příběh podle mě vcelku objasněný byl, jen... mi to celé přišlo jako prolog :D Kdyby se raději věnovali nepřátelům z druhého aktu i v třetím aktu ve větším měřítku, byl bych mnohem šťastnější.
Bratrstvo zabanovaných!
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

No, já jsem si říkal, že ta věc, co najdeš v prvním aktu... že by mohla mít souvislost s archdemony bo tak... být něčím takovým... závěrečný souboj - evil používal podobné útoky jako nepřtel z druhého aktu, jen teda v určité části se udělal supermanem a použil energii svojí k tomu, k čemu ji použil. A tady bych právě čekal dovysvětlení ohledně toho, co bylo zdrojem té moci.

(Aneb diskuze se snahou o žádný spoiler).
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Ghost
Příspěvky: 767
Registrován: 22. 2. 2006 14.20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ghost »

Jo tohle. Jo, to mě taky zajímá, jen jsem na to uplně zapomněl. A myslím, že se to už ani nedovíme. Nešlo mi ani tak o útoky toho bosse, ani o ty "pauzy" (boje s hm... strážčci, řekněme), ale způsob, jakým začínaly a končily.
Bratrstvo zabanovaných!
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Tak to mi přišlo ještě jako košér věc ve stylu "posednutí démonem". Ale možná jsem ovlivněn tím, že jsem podobně v jedné své povídce cosik popsal :biggrin: i když samozřejmě hustějc :megalol:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Like:
+ Relativizace dobra a zla - rozhodnutí ani postavy nejsou černobílé, musíte se sami za sebe rozhodnout, sami zvolit úhel pohledu, jakým budete na příběh i postavy pohlížet.
+ Namluvení hlavního hrdiny, a potom i několik povedeně namluvených companionů (Merill vítězí).
+ Velmi, ale opravdu velmi povedené charaktery a příběhy (questy) companionů. U některých jsem se zasmál (Aveline+Donick vítězí), jiné donutily k zamyšlení (Anders, Merill, Fenris).
+ Princip friendship vs. rivalry a projevy těchto veličin u postav.
+ Skvělé provedení quanari s jejich charismatickým bitevním vůdcem Arishokem.
+ Kirkwall a Deep Roads lokace nádherně udělané (lyriové žíly vítězí).
+ Mágové a jejich cesty k blood magii, velmi dobře vytěžené silné táma mágové vs. templáři, nevyhnutelnost jejich směrování a osudů... (Orsinovo závěrečné "Maker help us all" to korunuje)
+ Zjednodušení craftu.
+ Variabilnější skill trees.
+ Některé bojové efekty mě bavily svou svižností, brutálností a byly prostě cool.
+ Zjednodušení item managementu companionů.
+ Hru jsem rozběhl i na starším PC.
+ Tělesné proporce Bethany v úvodním "tak to ale nebylo" úseku a její změna v "tak to bylo doopravdy" úseku :-)


Dislike:
- Malá variabilita itemů.
- Malá variabilita lokací.
- Příliš mnoho nepřátel v bojích a jejich nesmyslný spawn z čistého vzduchu v otravných vlnách.
- Místy boj až příliš zjednodušen, nízká potřeba taktiky a inteligence.
- Některé bojové efekty přehnané, příliš nerealistické a až směšné.
- Přílišná lineárnost příběhu, mnoho rozhodnutí je pouze fake a nemají téměř žádný vliv.
- Některé elfí tváře vypadaly vyloženě směšně.
- Málo finishing moves.
- Zjednodušené odpovědi v dialozích často málo výstižné a zavádějící, hráč nedokáže zvolit to, co chce.
- Neukončenost příběhu.


Celkově je DA2 přirozeným posunem k rychlosti, násilí, sexu a "cool" vzhledu, a odpovídá tak vývoji světa v dnešní době. Neříkám, že je to špatně, hra je stravitelnější pro větší počet hráčů, marketingové eso. V mnohém je i jaksi praktičtější a poutavější, ale oproti DAO jí pro mě osobně chybí jakýsi celkový duch (něco jako případy Terminátora nebo Matrixu). Jednička ho měla, ten svět, postavy, darkspawn, archdemon, bylo to jaksi silnější a velkolepější a pro hráče tehdy nové. DA2 už jen těží ze skvělých (a přitom nikterak složitých) reálií a pouští se do větší hloubky v jedné konkrétní oblasti (mágové vs templáři), která je však imho velmi silná a dobře vybraná.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Ghost
Příspěvky: 767
Registrován: 22. 2. 2006 14.20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ghost »

Hezky jsi tovystihl, Naylune. K té obtížnosti - na kterou jsi hrál? Já hrál na normal, a přiznám se, že až budu hrát příště, nebudu se těch vyšších obtížností vůbec bát :)
Sami tvůrci říkali něco ve stylu "Hard v DA2 je jako normal v DAO".

EDIT: K rychlost, "cool" factoru a sexu. To zrychlení je imo jedině dobře, DAO bylo v soubojích k uzoufání pomalé, co se "cool" factoru týče, tak hádám narážíš na nový vzhled qunari a elfů? V DAo vypadali všichni víceméně jako lidé, nový vzhled je měl odlišit, což se myslím podařilo vcelku dobře. A sex mi nepřišel o nic explicitnější, než v DAO, ve skutečnosti bylo ukázáno výrazně méně.
Naposledy upravil(a) Ghost dne 19. 4. 2011 21.41, celkem upraveno 1 x.
Bratrstvo zabanovaných!
Lassair
Příspěvky: 492
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Příspěvek od Lassair »

Fakt je že DAO mě chytilo a nepustilo prostě dokud jsem nevěděla jak to dopadlo.. u dvojky se mi to zatím nedaří, přitom mi to přijde docela fajn.
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

1. Hard, completionist stylem 38 hodin, s dual weapon DPS rogunou + duelist + assassin, level 22. Parta: Aveline, Bethany, Anders. Personality: vtipálek. Strana: mágové. Romance: Isabela, Anders (omylem). Nemálo smrtí, boss 1. aktu napotřetí, Arishok na napočtvrté, Meridith napoprvé.

2. Normal (bez pausování je to rpostě rychlejší) rychlým stylem 29? hodin, s two handed wariorem + templar + reaver, level 20. Personality: plyšák. Parta: Varrick, Fenris, Merill. Strana: templáři. Romance: Merill. 2 smrti hlavní postavy za celou hru (high dragon).

3. Normal testovacím stylem (+-4 hod) s female mage + blood mage + healer. Uhrál jsem jen jádro prvního aktu, abych otestoval hru za ženu, za evil personality a sílu blood magic buildu (100% využití many sustained skilly, maximalizace životů..)

EDIT pro Ghosta: "Cool" jsem myslel především boje - nerealistické pohyby, nerealisticky velké a vyvážené zbraně, nerealistická rychlost, nerealistické stříkání krve a exploze těl.… Co se týká elfů, tak někteří sej im docela povedli,ale já osobně mám s DA celkově problém, protože těžko příjimám svou oblíbenou nadřazenou rasu jako bandu hipíků v lese nebo v městském ghettu. (Navíc někteří elfové vypadali, jako by dostali kritikal lopatou přes obličej).

EDIT2: A ve všech hrách jsem se snažil sbalit Aveline, ale ani jednou se to nepovedlo, ta ženská je fakt z oceli :-)
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Vugi
Příspěvky: 836
Registrován: 25. 10. 2007 14.14
Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

DA

Příspěvek od Vugi »

Já jsem teda hrál pouze DAO na nejtěžšé úroveň jsem hru za roguna dohrál za 18h … co tak čtu, tak možná přeci jen dvojku nainstaluji …

DAO jsem dohrál 20x :bigwink:
EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
Odpovědět