Stránka 2 z 3

Napsal: 21. 3. 2013 22.12
od Wolf
Já se tu jen snažil říct, ať právě lidi na ten BUG ohledně odhalení hidu při příchodu do lokace nereagujou.
(Jinak mužeš slyšet postavu jak píše v hidu a nevidět ji, záleží na naslouchání dotyčného)

Napsal: 22. 3. 2013 11.15
od kokosak
Calcathea píše:Pravda. Beru definici invisu z DnD. Improved invis v DnD funguje tak že postava neviditelná i bojuje. Ono 50 procent ukrytí je tam definice boje s neviditelným. V NwN funguje jen jako to zprůhlednění a dobrá ochrana proti AA :-)
Na EQ je invis upravený, skutečně IC i OOC je postava vidět, když je kousek od tebe. Oproti tomu 50% cover z improved funguje i proti TS ;)

Napsal: 28. 3. 2013 10.47
od Terdsa
Ahoj, jsem tu nový a byl jsem asi zrovna včera sledován, jedním dotyčným se kterým jsem se pohádal a jako nováček jsem dosti plaval. Tohle je bych řek dosti sporadická otázka, třeba postava s velkou moudrostí a tedy vnímáním by si měla všimnout pohybující se trávy atd. stejně tak i přece jenom funguje jakýsi šestý smysl a je přece jenom cítit cizí pohled v zádech. Ono je to dost složitý, jako hráč vědět že poblíž někdo je a postava má tušení, ale jak to zahrát? Radši jsem v tu chvíly dělal jakože nic, ale postava sama o sobě by měla mít tušení že po hádce ho podivná postava bude sledovat. Ale co když narazím na "RP fanatika" kterýmu když objevim postavu skrytou ve stínech tak mě nařkne z metagamingu?
Neberte mě prosim jako rejpala, jen bych rád předešel nějakým hádkám přímo ve hře :)

Napsal: 28. 3. 2013 11.01
od dráp
Terdsa píše:Ahoj, jsem tu nový a byl jsem asi zrovna včera sledován, jedním dotyčným se kterým jsem se pohádal a jako nováček jsem dosti plaval. Tohle je bych řek dosti sporadická otázka, třeba postava s velkou moudrostí a tedy vnímáním by si měla všimnout pohybující se trávy atd. stejně tak i přece jenom funguje jakýsi šestý smysl a je přece jenom cítit cizí pohled v zádech. Ono je to dost složitý, jako hráč vědět že poblíž někdo je a postava má tušení, ale jak to zahrát? Radši jsem v tu chvíly dělal jakože nic, ale postava sama o sobě by měla mít tušení že po hádce ho podivná postava bude sledovat. Ale co když narazím na "RP fanatika" kterýmu když objevim postavu skrytou ve stínech tak mě nařkne z metagamingu?
Neberte mě prosim jako rejpala, jen bych rád předešel nějakým hádkám přímo ve hře :)
Takže, abych ti to osvětlil, tady se spíše řešil bug, který je následovný.

Když vlezeš do nové lokace a před tebou na vteřinu dvě uvidíš postavu a hned ti zmizí, dělej že tam není, je to bug NWN při nahrávání lokace.

Pokud však jdeš v lokaci a najednou uvidíš průhlednou postavu (skrze naslouchání), nebo se ti zjeví postava (skrze všímavost), či snad se k tobě přiblíží blízko (EQ je nastavena tak, že pokud přijde blízko, tak si ji všimneš), tak to hraj tak, že o postavě víš, že tě sleduje, nebo že tam někdo špicluje, či jde skrytý ve stínech. A hraj to dle charakteru, pouze při bugu to ignoruj.


Pokud máš ale IC pocit, že tě sleduje, mnohdy ho mít můžeš, tak to tak hraj, třeba tě ani nikdo nesleduje a po hádce jsi-li paranoidní je to v pořádku.

Co se týká trávy atp... skrývač se umí plížit tak dobře, jaký je jeho skill a tak se umí i ladně pohybovat, takže pokud tvůj skill není tak vysoký jako jeho, nejsi mistr všímač, jako on skrývač a proto si logicky nevšimneš trávy.

Kapiš to? :shades:

Napsal: 28. 3. 2013 11.05
od Wolf
Pokud jsi ho objevil tímto bugem, je to metagame.
Samozřejmě může tvá postava předpokládat, že po hádce ho dotyčný může sledovat.
Vem si ale, kdyby k bugu nedošlo a ty bys danou postavou neodhalil, tak ať máš šestý smysl jakýkoliv, vubec nevíš, že tě někdo sleduje.

Takže jak se tu psalo 100x, na tenhle bug za přechodem nereagovat.

EDIT: (a drap mě předběhl :))

Napsal: 28. 3. 2013 11.07
od Terdsa
Jasný, tak to že se na vteřinku objeví po nahrávání lokace je logický že ho budu ignorovat :) Jasný chápu, ale mám takový tušení že podobný situace pro mě budou boj, ale vynasnažim se je nezkazit :)

Napsal: 29. 3. 2013 11.15
od Terdsa
Čus, ještě jeden takový problémek, omlouvám se ale nesouvisí uplně s tématem. Mám docela hm …. řekněme náročnější rodinu, a musim občas na relativně krátkou dobu odběhnout od pc (pokud hraju přes den tak krmení atd) Mám řešit 5 minutové časté odcházení a odlogovat se, nebo mužu nechat postavu ve hře? V podstatě mě osobně to je jedno, o expy mě vubec nejde, jen je pro mě pohodlnější nechat hru zapnutou, i když uznávám, že nechat "viset" bezduchou postavu ve hře je nefér. Jak na to? Problém je, že hra je trochu porblémová a po každém vypnutí demonstrativně "spadne" takže opětovné zapínání docela podráždí, ale není to až takovej problém.

Napsal: 29. 3. 2013 11.18
od Pipi_CZ
Když je to na moment, tak si postavu ukliď někam do kouta, třeba zapni Hide, jeslti to k něčemu je (za koutem bývá) a neřeš to. Když na delší chvíli, tak je lepší opustit hru.

Napsal: 29. 3. 2013 12.30
od Morgie
Terdsa píše:Čus, ještě jeden takový problémek, omlouvám se ale nesouvisí uplně s tématem. Mám docela hm …. řekněme náročnější rodinu, a musim občas na relativně krátkou dobu odběhnout od pc (pokud hraju přes den tak krmení atd) Mám řešit 5 minutové časté odcházení a odlogovat se, nebo mužu nechat postavu ve hře? V podstatě mě osobně to je jedno, o expy mě vubec nejde, jen je pro mě pohodlnější nechat hru zapnutou, i když uznávám, že nechat "viset" bezduchou postavu ve hře je nefér. Jak na to? Problém je, že hra je trochu porblémová a po každém vypnutí demonstrativně "spadne" takže opětovné zapínání docela podráždí, ale není to až takovej problém.
To znám :yes:

Řešení

Napsal: 29. 3. 2013 12.33
od DarckDewy
Terdsa píše:Čus, ještě jeden takový problémek, omlouvám se ale nesouvisí uplně s tématem. Mám docela hm …. řekněme náročnější rodinu, a musim občas na relativně krátkou dobu odběhnout od pc (pokud hraju přes den tak krmení atd) Mám řešit 5 minutové časté odcházení a odlogovat se, nebo mužu nechat postavu ve hře? V podstatě mě osobně to je jedno, o expy mě vubec nejde, jen je pro mě pohodlnější nechat hru zapnutou, i když uznávám, že nechat "viset" bezduchou postavu ve hře je nefér. Jak na to? Problém je, že hra je trochu porblémová a po každém vypnutí demonstrativně "spadne" takže opětovné zapínání docela podráždí, ale není to až takovej problém.
Já to řeším asi tak že odejdu s postavou někam kde je 80% jisté že tam nikdo nepujde..A nebo teď na sebe nakouzlím neviditelnost.. :) A můžu stát třeba u prostřed Tirianu :biggrin:

Napsal: 29. 3. 2013 12.49
od Wolf
To bych nedělal. Zrovna uprostřed Tirianu je docela veliká šance, že do tebe někdo narazí ať máš nebo nemáš neviditelnost.
(respektive neviditelnost je v blízkosti viditelná)

Napsal: 29. 3. 2013 13.03
od DarckDewy
Wolf píše:To bych nedělal. Zrovna uprostřed Tirianu je docela veliká šance, že do tebe někdo narazí ať máš nebo nemáš neviditelnost.
(respektive neviditelnost je v blízkosti viditelná)
Toto bylo spíše takové.. Jak to říci.. No prostě jsem to jen tak plácl.. Většinou stojím někde za rohem.. :)
Prostředek Tirianu to bych musel vážně narychlo odejít.. :)

Napsal: 29. 3. 2013 13.52
od Terdsa
Jo, nebo sebou říznout doprostřed centra Tirianu a dělat že sem se otrávil jídlem od Svačinky a jít afk :) Ok, s tim hozením se do stínu a zašitím se někam do kouta to není špatnej nápad. Každej snad pochopí že nefungující postava ve stínu a koukající do zdi není scenérie z Blair witch ale afk člověk a bude ho ignorovat. Díky za info a budu se podle toho řídit, ještě jednou podotýkám že o expy mi fakt nejde, hraju to pro zábavu jak sebe, tak i ostatních a tudíž mě nabušená postava až tak neláká ….. i když, kdo by byl nerad za arcimága s vlastním harémem plným trpaslic :) a i ten levlik náramně potěší. Nicméně když tu tak hraju, tak mám lepší pocit z dobře zahrané "scénky" než z levlu 2 :).

Re: Odhaleni skryte postavy

Napsal: 22. 1. 2016 17.29
od zdech
Nedávno jsem se střetl s větou spojující reakci na zaznamenání potenciálně nepřátelské postavy s metagamem. Takové události jsou značně situační, ale obecně považuji za dosti náročné aby podobné setknání proběhlo zcela bez metagamu. Dovolím si unést toto téma, rozšířit jeho význam na "Odhalení postavy" a vyložit vám proč, jak a nač si něco takového myslím. Souhlaste či nesouhlaste dle uvážení, rád se seznámím s vaším pohledem na věc.

Odhalení (zaznamenání, všimnutí si) postavy je událost na EQ dosti běžná a v "klidové" situaci jen málokdy dojde k významenějším přešlapům, které by vyžadovaly zamyšlení. I tyto běžné scény se však potýkají se stejnými překážkami jako vyhrocené střety s nepřáteli či jiná nečekaná setkání hrozící postavě újmou na zdraví, majetku případně pověsti.
Je relativně snadné uvědomit si, že postava IC vidí jen to co má před sebou a slyší jen věci ve větší či menší vzdálenosti (podle hlasitosti) okolo. Převést tuto skutečnost od postavy k hráči a znovu zpět do hry bezchybně je oříšek.

Prvotní překážkou je potřeba vyrovnat se s NwN zobrazením světa, které umožňuje postavě automaticky "vidět" a slyšet vše neskryté v okruhu 360°, přičemž očima vnímá do stejné vzdálenosti jako zátylkem a jediným rozdílem mezi "vidím" a "slyším" je průsvitnost toho či onoho tvora. S tímto se lze v klidovém stavu s trochou soustředění popasovat vyignorováním "vidění za sebe". Při ostré akci je záchranou sítí sluch...ve většině případů se lze odkázat na to, že postava něco zaslechla a reflexivně reagovala. Už je ale vhodné zamyšlení nad onou reakcí. "Ohlédne se", "Začne utíkat", "Hodí z otočky ohnivou kouli" jsou sice všechno reakce přípustné, ovšem jen dle situace a charakteru postavy v posloupnosti od nejobecněji užitelné po tu nejspecifičtější. Případný přešlap bude navíc mnohem přísněji posuzován...zpopelněná postava se přechází obtížněji než pokažená hra na schovku.

Druhou vrstvou obtíží je rozpoznatelnost. Postava IC vidí, koho má před sebou, obličej rozezná docela spolehlivě během pár okamžiků, elfové, trpaslíci a jim podobní i za sníženého osvětlení. To se ale nedá říci o hráči, který se nemůže orientovat dle obličejů a musí spoléhat buď na ošacení (které se může značně měnit), či na vševědoucí funkci TAB, která se dá nepovažovat za nežádoucí metagame v méně než polovině případů (nedáváte-li si značný pozor). K rozpoznání se dá ještě užít popisku postavy, ty jsou však různého stupně použitelnosti a postrádají potřebnou pohotovost - rozpoznávat svou osobní Nemesis před sebou desítky vteřit je metagame stejně jako si vyvěštit její tiché zjevení za zády pomocí TABu. Přidejte do směsi vizuální efekty kouzel a skončíte u úvah jako "Pozná seržant Mithalirské stráže dvorní čarodějku Mithalirského dvora dřív než jej tato přímo osloví, protože je momentálně pod kouzly sotva rozeznatelným stínem prodlévajícím uprostřed oblaku koncentrované magie? Ne, moment...pozná ji vůbec i když bude osloven?" s časem na jejich vyřešení v řádech vteřin.

Neznám univerzálně použitelný postup jednání, který by zároveň nestavěl mé vlastní svěřence do nevýhodné pozice nevšímavých hlemýžďů. Nejspíš právě proto vidím jako nejefektivnější řešení (a zcela nevynutitelné) potenciálně vyhrocených situací oboustraně zvýšenou toleranci vůči protistraně. Ideálně začít pálit, loupit, vraždit a prchat až poté, co obě strany vyplodí nějaký ten řádek hvězdiček? Jaký je váš pohled, zkušenosti...řešení?

EDIT: True Sight (Pravdivé vidění)...mágové/DX, máme nějaké oficiální stanovisko popisující rozsah tohoto věštícího udělátka?

Re: Odhaleni skryte postavy

Napsal: 22. 1. 2016 19.34
od Braenn
K té magické stránce věci:
Pravdivé vidění není věštící udělátko. "Cíl prohlédne účinky kouzel útočiště (nějaká vyšší magická kapacita - a co lepší útočiště?) a neviditelnost a bez další pomoci objeví skryté protivníky."
To "objeví skryté" protivníky ovšem neznamená, že když stojí někdo za smrkem nebo kopečkem, tak ho můj rentgenový zrak spatří. Nebo že mi propůjčí ostříží zrak na dvě míle. Znamená to, že uvidím každého, kdo se snaží skrýt nějakým, řekněme, magickým způsobem mně před očima. A hide je brán jako magický způsob, je to prostě přirozeně-magicky podpořená schopnost, spojená se stíny a tak dále - proto nejste vidět v pravém poledni na cestě přede mnou, nebo když mi blokujete židli, na kterou sedám. (Ne zrovna štastné využítí hidu, to druhé).
Pravdivé vidění by mi (teoreticky) nemělo odhalit ani nepřítele, který se maskuje přirozeně - například leží ve tmě v křoví, zabalený v maskovací síti. Teoreticky. Prakticky mi tuhle situaci nwn nedokáže předestřít dřív, než zareaguju, a dovedu si to představit snad jen s domluvou předem, nebo skrze DM. (Protože to jednak vidí mé hodnoty dovedností, a jednak umí danou postavu skutečně zneviditelnit pro hráče).
Takže True see mi spíš umožní, když stojím na té rovné cestě, a rozhlížím se dokola, ujistit se že ne, nikdo nestojí tři kroky ode mne a nikdo, ani sebelepší přirozeně plížící se NPC se ke mě nepřiplíží.
Samozřejmě, nakombinování TS s dalšími podpůrnými kouzly (Ultravidění, Zesílení) můžu dosáhnout mnohem lepšího efektu.

Ještě bych zmínila runu nočního vidění, která může také dost výrazně vylepšit noční vidění postavy.

- Ohledně rozhledu, tam záleží na víc faktorech. Velikost naslouchání. Všímavosti. Hledání, když už se snažím. Tom, co mám na hlavě: jakákoli kapuce razantně sníží periferní vidění a možnost si všimnout, že jde někdo za mnou. Helmice je ještě horší. Obzvláště s hledím, to je málo vidět a nic moc slyšet. Na tom, zda někoho čekám, nebo ne. Zda se s někým bavím, zda se hýbu. Když půjdu do extrému, záleží na počasí. Terénu. Kouzlech - ani smrček neschová blikající záři kolem mne.
Tenhle problém nemá řešení, protože NWN to nedokáže pobrat, a nemáš a nemůžeš mít žádnou tabulku, se kterou si řekneš "vidím, nevidím". Takže jediné, na co ti odpovím, na co mohu odpovědět - dvorní čarodějku poznáš (nesnaží-li se maskovat) po hlase, i kdyby byla nakouzlená jak vánoční stromeček. :)

P.S. - mne zase zajímá, jak je řešené Lepší útočiště v případě, že nejsem v odporu. Pak mne automaticky všichni modří vidí, nebo mne mají ignorovat? Mám raději dávat preventivně všem odpor?

Re: Odhaleni skryte postavy

Napsal: 22. 1. 2016 20.20
od Ogar
Vylepšené útočiště má fungovat správně (na EQ, po testování) pouze v jednom okamžiku, a to když dáš ve stejné lokaci postavě odpor a pak na sebe sešleš Vylepšené útočiště, pak máš zmizet protivníkovi, i kdyby měl TSko. Za jiných okolností jsi prostě vidět.
To kouzlo je zabugované a team mi na to jasně řekl, že ho nemám používat.. respektive... neberou žádnou zodpovědnost za jeho selhání k jakémukoli odvolání například v CvC.

Re: Odhaleni skryte postavy

Napsal: 22. 1. 2016 21.11
od Woxa
Vše podstatné asi bylo řečeno, ale mám jednu otázku. Z jakého zdroje je informace, že postava v GS by správně neměla být viděna ani TSkem?
Protože co já vím, tak bytost v S/GS se jen stává "etherální" a takové bytosti TS/See invis má normálně odhalit.

Re: Odhaleni skryte postavy

Napsal: 22. 1. 2016 23.20
od Braenn
Woxa píše:Vše podstatné asi bylo řečeno, ale mám jednu otázku. Z jakého zdroje je informace, že postava v GS by správně neměla být viděna ani TSkem?
Protože co já vím, tak bytost v S/GS se jen stává "etherální" a takové bytosti TS/See invis má normálně odhalit.
See invis nevidí do etherealu ani náhodou (proč by také měla, je JEN na neviditelnost, není ani proti hidu), a u TS je to omezeno právě JEN na to nízký Útočiště (viz popis kouzla), kde se postava mnohem víc prolíná mimo zmíněný ethereal. Že je GS zabugované, o tom snad netřeba diskutovat, že je dáno od DM, že si na to tímpádem nemůže hráč stěžovat v cvc, je jasný taky. U NPC to ale funguje dobře a TS jim nestačí. Prostě tě nevidí. Ale stejně tak se mohu zeptat, z jakého zdroje je, že by postava v GS být viděna měla? To by poněkud degradovalo tak vysoké kouzlo.

P.S. Výjimkou je takové to opravdu "pravé vidění", co mají draci a wywerny. Dračí TSko, jak mi napověděl Ogar.

Re: Odhaleni skryte postavy

Napsal: 22. 1. 2016 23.48
od Woxa
1. See invis, proč by mělo? Protože by mělo, pokud to na EQ není také upravené :)
2. To omezení TS je teda EQ úprava? To jsem asi přehlíd. Dík.
3. Mým zdrojem jsou DnD pravidla (od kterých se NwN "opichuje") + nwn wiki, která tohle potvrzuje (http://nwn.wikia.com/wiki/Ethereal)

Jinak ona síla S/GS není v tom, že nejsi vidět, ale že se na tebe dost blbě útočí

Re: Odhaleni skryte postavy

Napsal: 23. 1. 2016 0.11
od Braenn
Hele zkus/me se na to zeptat Drakea, do EQ TS podle mne nikdo nehrabal, ale to už se dostávám na hodně tenký led.