Total War
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
BTW: byla tu řeč o paradoxech typu "Gondor + Mordor spojenci"… dá se to nějak pošéfovat?
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Fryne mohl bys mi PMknout ty torrenty správné, o víkendu se na to vrhnu
Dron: nebyl by nějaký popis frakcí, Tolkienův svět sice celkem znám, ale pojetí hry může být dost odlišné, navíc se to musí nějak systémově rozlišit, takže by mě aspoň zajímalo, jaké jednotky u jaké frakce jsou ty hlavní, co jim naopak chybí třeba atd.
Dron: nebyl by nějaký popis frakcí, Tolkienův svět sice celkem znám, ale pojetí hry může být dost odlišné, navíc se to musí nějak systémově rozlišit, takže by mě aspoň zajímalo, jaké jednotky u jaké frakce jsou ty hlavní, co jim naopak chybí třeba atd.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Samozřejmě bude, ale až jestli projeví někdo další zájem. Zatím jsme 3-4 což si myslím nemá moc cenu.Nalk píše:Dron: nebyl by nějaký popis frakcí, Tolkienův svět sice celkem znám, ale pojetí hry může být dost odlišné, navíc se to musí nějak systémově rozlišit, takže by mě aspoň zajímalo, jaké jednotky u jaké frakce jsou ty hlavní, co jim naopak chybí třeba atd.
Preview jednotlivých frakcí alespoň pro nějakou hrubou představu je ZDE.
Ideální a max. počet hráčů si myslím by byl 8, kde by hrál Mordor+Isengard+Rhun+Harad proti Gondor+Rohan+Silvan Elves+Dwarves
Případně by se to pojalo jako válka lidí, tedy Mordor+Isengard+Rhun+Harad proti Gondor+Rohan+Eriador+Dale a všichni elfové, skřeti a trpaslíci, by hrálo AI
Third Age má prý jednu nevýhodu a to špatný autoresult bitev (neumí počítat bitvy velkých a slabých skřetích armád) a doporučují se raději standardní bitvy i proti hráčům. Zvýšení obtížnosti trochu znesnadní bitvy, každopádně útočník bude mít vždy výhodu. Na druhou stranu by měla existovat možnost jak zapnout realtime bitvy i když jste obránce proti AI, což by nemuselo být špatné.
-
- Příspěvky: 836
- Registrován: 25. 10. 2007 14.14
- Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
re
Dneska jsem to dal stahovat, uvidim jak mě to bude bavit, kdyžtak se přidám
EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Zítra začnu, nejpozději v sobotu bych mohl mít vše stažené, ale musím se procvičit. Mě vždy strašně štvala práce s formacemi apod. Nemluvě o tom, že jestli to bude na tu super vysokou jako mají Britové *koukne vedle do topicu* tak se budu muset procvičit řádně
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Takže se bude hrát verze 2.1 ? Pokud je to možné, tak bych si předběžně zamluvil Dale. Byla to moje oblíbená frakce už v prvních verzích, teď je prý celá přepracovaná (nejen co se týče grafiky) a mě by velmi zajímalo kolik velkých změn se na ni projevilo.
U Third Age je skutečně s autoresultem problém. Týká se to skřetích armád (tedy sil Mordoru, Isengardu, skřetů z Mlžných hor a Gundabadu), které mají znatelnou výhodu díky většímu počtu válečníků na jednu jednotku (obvykle číslo 251 oproti "standartnímu" 151 - a to už se chtě nechtě musí u autoresultu projevit, pokud nemáte o dost kvalitativně lepší/zkušenější armádu). Proto je v multiplayer kampani často, oproti jinak běžnému autoresultu, doporučováno odehrávat vše v realtime bitvách.
Nastavení na nejvyšší obtížnost vylepší o něco AI (chová se agresivněji a vyhledává více slabší místa) a taky pořádně pozvedne morálku vašich protivníků, i když nejsou vedeni žádným generálem, který by ji mohl výrazněji ovlivňovat. Nezřídka se stává, že musíte své nepřátele zmasakrovat do posledního, na nějaké časté úprky cizích vojsk kvůli vyvolané panice příliš nespoléhejte.
Celá kampaň je udělaná tak, že velmi důsledně vychází z toho co znáte z knížek, filmů …, vlastně je to takový velmi šikovně namíchaný mix, kde reálie vychází hlavně z knižní podoby a vizuální dojem je nemalým dílem převzat z filmového zpracování (plus tak něco co se už dávno objevilo v kreslené formě).
Na mapě potkáte všechna významná místa o které jste zavadili i v knize, města a usedlosti, spolu se svým umístěním odpovídají také, stejně tak jako typické znaky pro jednotlivé frakce.
Zkusím tady z toho co vím nahodit aspoň nějaký nástřel jednotlivých frakcí (může se lišit od toho co znám z dřívější verze, ale myslím, že se to týká hlavně Dale).
Gondor - v podobě tak jak znáte z filmu, trochu zesláblá, ale stále patrná krev Númeronu, všestranní, spousta dobré pěchoty a kopiníků, jako první taky na sobě cítí tlak Mordoru a Haradu.
Rohan - nejlepší jízda v celé Středozemi (vynikající výběr z lehké, těžší jízdy a stejně tak lučištníků na koních), překvapivě i slušná pěchota, potýká se na začátku hlavně s hrozbou táhnoucí ze Železného pasu.
Silvan Elves (Temný hvozd) - podle všeho by to měli být trochu slabší bratříčci High Elves, s pár upravenými jednotkami, jinak jak je u elfů tradiční, pořád se smrtící silou lukostřelců (a ano, myslím, že jedním z generálů je snad dokonce Legolas …).
High Elves - o něco vznešenější odnož elfů, mají víc obrněné pěchoty, ale hlavní síla jsou stále lučištníci, ze začátku nejsou obklopeni příliš velkým počtem nepřátel.
Dwarves - nejlepší těžká pěchota (obvzláště jejich speciální jednotky jako Sekerníci z Ereboru a Drakobijcu z Ered Luin), proti trollům a podobné havěti, není kromě těžší obléhací techniky asi lepší volba, jejich největší nevýhodou je však naprostá absence jakékoliv jízdy (naštěstí si mohou najímat jízdní žoldáky z Bardova království, se kterým jsou ze začátku spojenci) a také roztříštěnost jejich území (dvě větší oblasti vzdálené od sebe skoro celou velikostí mapy), za to se však mohou pochlubit držením jedné velmi dobré pevnosti. Ze začátku mají co do činění hlavně se skřety z Mlžných hor.
Dale (Bardovo království) - rozkládá se kousek pod Ereborem, kde proběhla bitva pěti armád, zajímavý mix pěších, střeleckých a jezdeckých jednotek, Dale produkuje opravdu dobré šermíře a na lidi až nezvykle dobré lučištníky (asi podle Bardovy tradice). Jedná se v podstatě o takové tvrdší seveřany, kteří těží z blízkosti trpasličích kováren a elfských lesů. Jejich úhlavní protivník je hned ze začátku Rhun.
Eriador (lidé Kraje) - na první pohled nepříliš lákavá nabídka jednotek, taková typická směs středověkých ozbrojenců a domoobrany, okořeněná o hobity, (velmi schopné) hraničáře a další jednotky lokálnějšího charakteru (můžete si najímat i bandity). Zdá se, že hlavní výhodou bude spojená s nízkými náklady na provoz armády. Rozhodně však sílu jejich armád nepodceňovat. Jako jedna z mála frakcí začíná s neutrálními vztahy a taky je trochu víc stranou, takže má něco času na to, aby se pořádně nadechla.
Arnor - o těch moc nevím, je to nová frakce, viděl jsem jen obrázky, ale vypadají zajímave, asi něco mezi Gondorem a Dale.
Isengard - skřeti, jezdci na vrrcích, pár lidských spojenců, ale hlavně Skuruti, což je páteř celé vojenské moci Železného pasu, moci která si jako svůj první cíl celého tažení za pokkořením Středozemě vybrala Rohan.
Orcs of Misty Moutains - skřeti, skřeti a zase skřeti, jejich největší výhodou je, že jich je opravdu mnoho a své nepřátele dokáží zadusit počtem, jinak kromě pár těžších jednotek nic moc, to se už ovšem netýká trollů, které chovají a kteří zase relativní slabost ostatních jejich jednotek víc než slušně kompenzují.
Orcs of Gundabad - další nová frakce, nemám ponětí jak moc se liší od původní frakce skřetů, ale počítám, že kromě startovní pozice a pár drobností to bude v podstatě to samé, ale nezkoušel jsem, jen hádám.
Mordor - asi není třeba moc co dodávat, hlavní původce veškerého konfliktu ve třetím věku, armády plné skřetů (myslím, že o něco lepších než těch z Mlžných hor), něco Nazgulů a taky Olog-Hai, což je nechutnější (ale taky úměrně dražší) verze obyčejného trolla. Za zmínku stojí ještě uvést fakt, že celý Mordor je se svým malým počtem přístupových cest, velmi dobře chráněnou přírodní pevností.
Harad - národ jižanů, přežívající v poměrně nehostinných podmínkách, s výběrem jednotek nápadně se podobající arabskému středověkému světu a také frakce s nejsilnější jednotkou ve hře, Olifantem, jakmile se toto monstrum splaší, udělá nepředstavitelnou paseku v řadách kohokoliv (klidně i ve vašich), jejich zabití je opravdu velmi obtížné, ale náklady nejsou také z nejmenších. Mají i pár zajímavých jednotek spolehájících spíš na skrývání a moment překvapení.
Rhun - obyvatelé severozápadních oblastí kolem jezera Rhun, na první pohled tak trochu podobní Haradským, ale ve spoustě věcí se najdou výrazné odlišnosti, hlavně u jejich jednotkek Loki-Rim, tvořených převážně z těžké, velmi dobře vycvičené pěchoty a jízdy.
U Third Age je skutečně s autoresultem problém. Týká se to skřetích armád (tedy sil Mordoru, Isengardu, skřetů z Mlžných hor a Gundabadu), které mají znatelnou výhodu díky většímu počtu válečníků na jednu jednotku (obvykle číslo 251 oproti "standartnímu" 151 - a to už se chtě nechtě musí u autoresultu projevit, pokud nemáte o dost kvalitativně lepší/zkušenější armádu). Proto je v multiplayer kampani často, oproti jinak běžnému autoresultu, doporučováno odehrávat vše v realtime bitvách.
Nastavení na nejvyšší obtížnost vylepší o něco AI (chová se agresivněji a vyhledává více slabší místa) a taky pořádně pozvedne morálku vašich protivníků, i když nejsou vedeni žádným generálem, který by ji mohl výrazněji ovlivňovat. Nezřídka se stává, že musíte své nepřátele zmasakrovat do posledního, na nějaké časté úprky cizích vojsk kvůli vyvolané panice příliš nespoléhejte.
Celá kampaň je udělaná tak, že velmi důsledně vychází z toho co znáte z knížek, filmů …, vlastně je to takový velmi šikovně namíchaný mix, kde reálie vychází hlavně z knižní podoby a vizuální dojem je nemalým dílem převzat z filmového zpracování (plus tak něco co se už dávno objevilo v kreslené formě).
Na mapě potkáte všechna významná místa o které jste zavadili i v knize, města a usedlosti, spolu se svým umístěním odpovídají také, stejně tak jako typické znaky pro jednotlivé frakce.
Zkusím tady z toho co vím nahodit aspoň nějaký nástřel jednotlivých frakcí (může se lišit od toho co znám z dřívější verze, ale myslím, že se to týká hlavně Dale).
Gondor - v podobě tak jak znáte z filmu, trochu zesláblá, ale stále patrná krev Númeronu, všestranní, spousta dobré pěchoty a kopiníků, jako první taky na sobě cítí tlak Mordoru a Haradu.
Rohan - nejlepší jízda v celé Středozemi (vynikající výběr z lehké, těžší jízdy a stejně tak lučištníků na koních), překvapivě i slušná pěchota, potýká se na začátku hlavně s hrozbou táhnoucí ze Železného pasu.
Silvan Elves (Temný hvozd) - podle všeho by to měli být trochu slabší bratříčci High Elves, s pár upravenými jednotkami, jinak jak je u elfů tradiční, pořád se smrtící silou lukostřelců (a ano, myslím, že jedním z generálů je snad dokonce Legolas …).
High Elves - o něco vznešenější odnož elfů, mají víc obrněné pěchoty, ale hlavní síla jsou stále lučištníci, ze začátku nejsou obklopeni příliš velkým počtem nepřátel.
Dwarves - nejlepší těžká pěchota (obvzláště jejich speciální jednotky jako Sekerníci z Ereboru a Drakobijcu z Ered Luin), proti trollům a podobné havěti, není kromě těžší obléhací techniky asi lepší volba, jejich největší nevýhodou je však naprostá absence jakékoliv jízdy (naštěstí si mohou najímat jízdní žoldáky z Bardova království, se kterým jsou ze začátku spojenci) a také roztříštěnost jejich území (dvě větší oblasti vzdálené od sebe skoro celou velikostí mapy), za to se však mohou pochlubit držením jedné velmi dobré pevnosti. Ze začátku mají co do činění hlavně se skřety z Mlžných hor.
Dale (Bardovo království) - rozkládá se kousek pod Ereborem, kde proběhla bitva pěti armád, zajímavý mix pěších, střeleckých a jezdeckých jednotek, Dale produkuje opravdu dobré šermíře a na lidi až nezvykle dobré lučištníky (asi podle Bardovy tradice). Jedná se v podstatě o takové tvrdší seveřany, kteří těží z blízkosti trpasličích kováren a elfských lesů. Jejich úhlavní protivník je hned ze začátku Rhun.
Eriador (lidé Kraje) - na první pohled nepříliš lákavá nabídka jednotek, taková typická směs středověkých ozbrojenců a domoobrany, okořeněná o hobity, (velmi schopné) hraničáře a další jednotky lokálnějšího charakteru (můžete si najímat i bandity). Zdá se, že hlavní výhodou bude spojená s nízkými náklady na provoz armády. Rozhodně však sílu jejich armád nepodceňovat. Jako jedna z mála frakcí začíná s neutrálními vztahy a taky je trochu víc stranou, takže má něco času na to, aby se pořádně nadechla.
Arnor - o těch moc nevím, je to nová frakce, viděl jsem jen obrázky, ale vypadají zajímave, asi něco mezi Gondorem a Dale.
Isengard - skřeti, jezdci na vrrcích, pár lidských spojenců, ale hlavně Skuruti, což je páteř celé vojenské moci Železného pasu, moci která si jako svůj první cíl celého tažení za pokkořením Středozemě vybrala Rohan.
Orcs of Misty Moutains - skřeti, skřeti a zase skřeti, jejich největší výhodou je, že jich je opravdu mnoho a své nepřátele dokáží zadusit počtem, jinak kromě pár těžších jednotek nic moc, to se už ovšem netýká trollů, které chovají a kteří zase relativní slabost ostatních jejich jednotek víc než slušně kompenzují.
Orcs of Gundabad - další nová frakce, nemám ponětí jak moc se liší od původní frakce skřetů, ale počítám, že kromě startovní pozice a pár drobností to bude v podstatě to samé, ale nezkoušel jsem, jen hádám.
Mordor - asi není třeba moc co dodávat, hlavní původce veškerého konfliktu ve třetím věku, armády plné skřetů (myslím, že o něco lepších než těch z Mlžných hor), něco Nazgulů a taky Olog-Hai, což je nechutnější (ale taky úměrně dražší) verze obyčejného trolla. Za zmínku stojí ještě uvést fakt, že celý Mordor je se svým malým počtem přístupových cest, velmi dobře chráněnou přírodní pevností.
Harad - národ jižanů, přežívající v poměrně nehostinných podmínkách, s výběrem jednotek nápadně se podobající arabskému středověkému světu a také frakce s nejsilnější jednotkou ve hře, Olifantem, jakmile se toto monstrum splaší, udělá nepředstavitelnou paseku v řadách kohokoliv (klidně i ve vašich), jejich zabití je opravdu velmi obtížné, ale náklady nejsou také z nejmenších. Mají i pár zajímavých jednotek spolehájících spíš na skrývání a moment překvapení.
Rhun - obyvatelé severozápadních oblastí kolem jezera Rhun, na první pohled tak trochu podobní Haradským, ale ve spoustě věcí se najdou výrazné odlišnosti, hlavně u jejich jednotkek Loki-Rim, tvořených převážně z těžké, velmi dobře vycvičené pěchoty a jízdy.
Naposledy upravil(a) Fryn dne 26. 5. 2011 21.53, celkem upraveno 2 x.
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Osobně bych bral High Elves - předpokládám, že jsou to elfové typu Elrond, aneb jak bylo na počátku filmového Pána Prstenů - ty vyrovnané elfí linie, historicky Gil-Galad apod.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Dodám pár nezaručených poznámek:
Orcs of Gundabad mají jakésy ledové troly, což bude asi pěkná bestie a navíc také lidi.
Orcs of Misty Moutains mají dokonce Balroga, ale jak ten vypadá na bojišti, to tedy nevím :-)
Arnor je království (frakce), která se údajně stane z Eriadoru (Svobodní lidé z Eriadoru - nejen Kraj, ale i Dúnadani s Aragornem a Gandalfem a lidé ze svobodných měst Eriadoru) po splnění nějakých podmínek.
Arnor se pak blíží Gondoru v elitních rytířích apod. - vypadají moc pěkně :-)
Silvan Elves mají navíc Enty
Harad má obří olifanty.
Mordor má pak přímo jednotku Sauron (útok 60, Balrog 45, Trolové 35, běžné jednotky 15 a méně :-) )
Orcs of Gundabad mají jakésy ledové troly, což bude asi pěkná bestie a navíc také lidi.
Orcs of Misty Moutains mají dokonce Balroga, ale jak ten vypadá na bojišti, to tedy nevím :-)
Arnor je království (frakce), která se údajně stane z Eriadoru (Svobodní lidé z Eriadoru - nejen Kraj, ale i Dúnadani s Aragornem a Gandalfem a lidé ze svobodných měst Eriadoru) po splnění nějakých podmínek.
Arnor se pak blíží Gondoru v elitních rytířích apod. - vypadají moc pěkně :-)
Silvan Elves mají navíc Enty
Harad má obří olifanty.
Mordor má pak přímo jednotku Sauron (útok 60, Balrog 45, Trolové 35, běžné jednotky 15 a méně :-) )
-
- Příspěvky: 836
- Registrován: 25. 10. 2007 14.14
- Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
re
Ta instalace nebere konce … :-D Mám instalovat poslední patch 1.5? Na Third Age maj psáno, že ten mod na tom jede …
EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
Zdravím,
Jestli potřebujete ještě další hráče, tak bych se rád přidal. Zahrál bych si klidně v kterékoliv kampani Total Warů, Third Age nebo i Stainless Steel.
K Third Age ještě dodám, že je to hodně těžký mód (IMHO těžší než Stainless Steel):
- Mapa je obrovská, ale měst je relativně málo, takže se vám klidně může stát, že budete s armádou bloudit a hledat nějaké město, takže doporučuju průzkum se špehem.
- Většina měst jsou spíše vesničky. Na daních se toho moc trhnout nedá a kvůli nízké populaci měst se může dost dobře stát, že ani nebudete moct rekrutovat dostatek jednotek, jelikož prostě nebudete mít z koho.
- AI frakce jsou velmi zvýhodněny při obraně vlastního území - jakmile hráč napadne jejich pevnost, tak ta okamžitě získá elitní armádu ke své obraně.
Hráč například rozdrtí jednu nepřátelskou armádu a pak táhne na pevnost, kterou teď brání třeba jenom jedna jedinná jednotka. Jakmile ale zahájí obléhání, už je hrad obsazený celou armádou (nevím přesně za jakých podmínek se tyto armády generují, ale není to určitě u každého města a pevnosti. Co si tak pamatuji, tak když jsem hrál za trpaslíky, tak u skřetů z Mlžných hor se mi to stalo minimálně třikrát).
Problém spočívá v tom, že takováto armáda není vázána k pevnosti (tj. pouze k obraně), ale je frakci plně k dispozici. Například k protiofenzivě...
Upřímně si myslím, že v tomhle případě to vývojáři zrovna dvakrát dobře nevymysleli. Těžko se proti tomu dá co dělat - odpadá možnost klasické strategie "vezmu flotilu a vylodím se jim v zádech".
Dobrá zpráva je, že se tento skript dá vypnout (nezkoušel jsem, ale vyzkouším).
Jestli potřebujete ještě další hráče, tak bych se rád přidal. Zahrál bych si klidně v kterékoliv kampani Total Warů, Third Age nebo i Stainless Steel.
K Third Age ještě dodám, že je to hodně těžký mód (IMHO těžší než Stainless Steel):
- Mapa je obrovská, ale měst je relativně málo, takže se vám klidně může stát, že budete s armádou bloudit a hledat nějaké město, takže doporučuju průzkum se špehem.
- Většina měst jsou spíše vesničky. Na daních se toho moc trhnout nedá a kvůli nízké populaci měst se může dost dobře stát, že ani nebudete moct rekrutovat dostatek jednotek, jelikož prostě nebudete mít z koho.
- AI frakce jsou velmi zvýhodněny při obraně vlastního území - jakmile hráč napadne jejich pevnost, tak ta okamžitě získá elitní armádu ke své obraně.
Hráč například rozdrtí jednu nepřátelskou armádu a pak táhne na pevnost, kterou teď brání třeba jenom jedna jedinná jednotka. Jakmile ale zahájí obléhání, už je hrad obsazený celou armádou (nevím přesně za jakých podmínek se tyto armády generují, ale není to určitě u každého města a pevnosti. Co si tak pamatuji, tak když jsem hrál za trpaslíky, tak u skřetů z Mlžných hor se mi to stalo minimálně třikrát).
Problém spočívá v tom, že takováto armáda není vázána k pevnosti (tj. pouze k obraně), ale je frakci plně k dispozici. Například k protiofenzivě...
Upřímně si myslím, že v tomhle případě to vývojáři zrovna dvakrát dobře nevymysleli. Těžko se proti tomu dá co dělat - odpadá možnost klasické strategie "vezmu flotilu a vylodím se jim v zádech".
Dobrá zpráva je, že se tento skript dá vypnout (nezkoušel jsem, ale vyzkouším).
Naposledy upravil(a) darmian dne 29. 5. 2011 17.58, celkem upraveno 4 x.
Další info k Third Age:
Gondor:
Leader:
Steward Denethor II.
Výhody:
- Velice silná pěchota i kavalérie. Už ze začátku lze stavět poměrně dost silné armády složené pouze z milicí, které mají ale obstojný útok i obranu a navíc mají dobrou morálku. V pozdějších fázích jejich jednotky jenom získávají na síle. Gondor se může pyšnit jednou z nejelitnějších armád vůbec.
- Hromada měst hned na začátku - rychle lze rekrutovat nové jednotky a zároveň máte i slušné zisky z daní a případně z obchodu.
- Mají Denethora, Faramira i Boromira.
Nevýhody:
- Hlavní nevýhodou, je pozice. Podle mého názoru se jedná o druhou nejtěžší pozici vůbec. Vojenský potenciál tohoto národu vyrovnávají dva silní soupeři - Harad na jihu a Mordor na východě. Harad navíc nemá ve svém okolí ŽÁDNÉHO JINÉHO NEPŘÍTELE, což znamená, že dřív nebo později na vás zaútočí a bude na vás moci soustředit všechno co má. I Mordor má dobrou pozici a může si také dovolit soustředit se pouze na vás, protože jeho severní hranice chrání Rhun.
- Drahé jednotky, které se dlouho rekrutují (nejedná se o milice, ale o elitnější jednotky v pozdějších fázích).
Rohan:
Leader:
King Thengel
Výhody:
- Poměrně kvalitní pěchota s dobrou morálkou. Excelentní jezdecké jednotky (nejlepší ve hře). Podotýkám, že jezdectvo v Medieval II je velice, velice silná věc. Hodně se vyplatí taktika objet, zezadu do nich najet a zase se stáhnout. Především díky jezdectvu mají velikou výhodu oproti skřetům, kteří obecně postrádají jezdectvo (krom Železného pasu, který ale má pouze vrrky, kteří jsou oproti rohanským slabí).
- Hodně měst na začátku - vysoké zisky z daní a rychlé rekrutování.
- Několik rebelských měst v okolí - možnost rozšiřování území bez nutnosti války s jinou frakcí.
- Dobrá startovní pozice. Mohou se soustředit jenom na válku se Železným pasem severo-západně od nich, jelikož na jihu jsou chránění Gondorem, ze západu jim nic nehrozí, protože se tam rozkládají území elfů. Jenom daleko na východě má Mordor jednu malou državu v lesích (kterou pravděpodobně moc dlouho neudrží proti Silvan Elves) a ještě dál je pak Rhun zaměstnaný Dale.
- Mají Eomera, Theodena, Grimbolda i Theodreda.
Nevýhody:
- Nic moc mě nenapadá.
Dale:
Leader:
King Bard the Bowman
Výhody:
- Velmi dobrý mix jednotek. Nemají sice tak silnou milici, jako má Gondor, ale mají levnější a rychleji se rekrutující jednotky a nepochybně lepší postavení.
- Hned od začátku spojenectví s trpaslíky na severu a z toho plynoucí obchod.
- Několik rebelských měst v okolí - možnost rozšiřování území bez nutnosti války s jinou frakcí. Díky tomu je tu také prostor pro přípravu na válku s Rhunem.
Nevýhody:
- Málo počátečních měst.
- Poměrně silný Rhun na východě.
Dwarves:
Leader:
King Dain
Výhody:
- Nejsilnější pěchota na světě. Už od začátku tak lze stavět silné jednotky.
- Dvě bohatší a rozvinutější města na východě v horách.
- Mají Gimliho.
Nevýhody:
- Podle mého názoru nejtěžší počáteční pozice.
- Roztříštění říše na dvě části (po dvou pevnostech). Jedna část je úplně na západě a ta druhá je úplně na východě. Mezi ně jsou pak jako klín vražený Mlžné hory a k tomu se pojící dvě skřetí frakce - Orcs of the Misty Mountain a Orcs of the Gundabad. Orcs of the Gundabad jsou na tom v podstatě podobně jako Mordor - jsou dost dobře chráněni a mohou se tak soustředit jenom na válku s oslabenými a nepočetnými trpaslíky.
- Žádná jízda (lze rekrutovat žoldnéřskou jízdu Dale, ale jenom, když trpasličí vojsko vstoupí na území Dale).
- Drahé jednotky.
- Málo měst a tak nelze vydržovat moc velké armády a navíc se tím zpomaluje i rekrutování.
Free Peoples of Eriador:
Leader:
King Aragorn Elessar
Výhody:
- Dobrá startovní pozice. Nemají na sobě nalepeného žádného nepřítele hned od začátku a tak se mohou v klidu soustředit na rebely v okolí, diplomacii a přípravu armád (potřebují jich hodně a početné, aby vyvážili jejich slabost).
- Několik rebelských měst v okolí.
- Dobrý mix levných jednotek s dobrou morálkou. Jedná se především o lehkou pěchotu a jezdectvo.
- Mají Gandalfa a Aragorna.
Nevýhody:
- Postrádají těžkou pěchotu a jezdectvo.
High Elves:
Leader:
High-King Elrond
Výhody:
- Opět dobrá startovní pozice. Nemají na sobě nalepeného žádného nepřítele (kromě Orcs of the Misty Mountains, kteří se možná budou snažit dobýt Roklinku, ale není to pravděpodobné, protože na ně budou tlačit trpaslíci a Silvan Elves).
- Hromada rebelských měst v okolí.
- Velice silní lukostřelci a těžká pěchota.
- Mají Elronda.
Nevýhody:
- Drahé jednotky, které se dlouho trénují.
- Nemají jezdectvo.
- Roztříštěná startovní pozice (není to ale takový problém jako u trpaslíků).
Silvan Elves:
Leader:
King Thranduil
Výhody:
- Dobrý startovní pozice. Dokonce bych řekl, že jedna z těch nejlepších - jsou v centru dění a přesto dobře chráněni ostatními národy kolem - Trpaslíky ze severu, Dale z východu a Rohanem z jihu.
- obrovský počet rebelských měst v okolí - umožňuje jim hodně se rozšířit během krátkého času.
- Silné jednotky (i když se jedná o slabší verze High Elves).
- Mají Legolase a Celeborna.
Nevýhody:
- Drahé jednotky, které se dlouho trénují.
- Nemají jezdectvo.
- Roztříštěná startovní pozice (není to ale takový problém jako u trpaslíků).
Mordor:
Leader:
The Witch King of Angmar
Výhody:
- Početné a levné jednotky. Velikost jejich říše jim umožňuje platit poměrně dost vojáků a díky tomu převálcovat sice lepší, ale méně početné nepřátele.
- Velice dobrá startovní pozice - mají v podstatě jenom jednoho nepřítele a tím je Gondor. Ze severu je chrání Rhun a z jihu Harad, který je navíc bude ve válce proti Gondoru podporovat tj. dva na jednoho.
- Elitní Olog-Hai (trollové zakutí v oceli). Jedna z nejsilnějších jednotek ve hře.
- Mají Devítku (ze začátku jsou ve hře tuším jenom 3, ale jakmile jeden z nich zemře, tak se tam objeví další) což jsou generálové s perfektíma statistikama.
Nevýhody:
- Slabé jednotky a mizivá morálka.
Isengard:
Leader:
Saruman
Výhody:
- Málo startovních měst.
- Nejsilnější skřetí jednotky ve hře. Mohou také rekrutovat zlé lidi.
- Mají alespoň náhražku jezdectva v podobě vrrků.
-Mají Sarumana.
Nevýhody:
- Slabší startovní pozice. Hned od začátku jsou ohrožování Rohanem na jihu a navíc se velice brzy mohou dočkat útoků od High Elves a Eriadoru.
Orcs of the Misty Mountains:
Leader:
High Chieftain Uglag
Výhody:
- Průměrná startovní pozice. Postupem času se jejich situace zhorší, protože na ně začnou dorážet elfové (a to možná z obou stran).
- Levné a početné armády.
- Mohou rekrutovat trolly, což je velice silná těžká pěchota.
- Hodně rebelských měst kolem.
- Skřetí spojenec na severu, který je bude podporovat ve válce proti trpaslíkům.
- Hodně startovních měst.
Nevýhody:
- Slabé jednotky s mizivou morálkou.
Orcs of Gundabad:
Leader:
Chieftain Gorduf
Výhody:
- Jedna z nejlepších startovních pozic ve hře. Na východě i na západě mají přístup k oslabeným trpaslíkům a na jihu je kryjí Orcs of the Misty Mountains.
- Hodně rebelských měst kolem.
- Mohou rekrutovat trolly.
- Mají alespoň náhražku jezdectva v podobě vrrků.
Nevýhody:
- Slabé jednotky s mizivou morálkou.
Harad:
Leader:
Chieftain Khuzaymah
Výhody:
- Nejlepší startovní pozice ve hře. Kromě Gondoru na severu nemají kolem sebe nikoho, kdo by pro ně byl hrozbou a tak se mohou plně soustředit pouze na tuto válku.
- Několik rebelských měst v okolí.
- Hodně měst zezačátku - vysoké zisky z daní a možnost vydržovat a stavět velké armády.
- Poměrně dobrý mix jednotek.
- Mají Mumakily - nejsilnější jednotku ve hře.
Nevýhody:
- Postrádají těžkou pěchotu, což může být problém.
Rhun:
Leader:
Chieftain Borthand
Výhody:
- Dobrá startovní pozice. Reálné nebezpečí jim hrozí vlastně jenom od Dale na západě, protože trpaslíci jsou moc slabí na to, aby vedli válku na třech frontách - ti se budou soustředit na spojení svého rozděleného území.
- Mají dobrý výběr jednotek a v pozdější fázi velice elitní vojáky Loke-Rim. Díky svému postavení a armádě mají velice silnou pozici ve vedení války proti Dale.
- Hodně měst na začátku, což jim umožňuje stavět a vydržovat početnější armády.
- Několik rebelských měst v okolí.
- Chránění z jihu Mordorem.
Nevýhody:
- Nic moc mě nenapadá.
Gondor:
Leader:
Steward Denethor II.
Výhody:
- Velice silná pěchota i kavalérie. Už ze začátku lze stavět poměrně dost silné armády složené pouze z milicí, které mají ale obstojný útok i obranu a navíc mají dobrou morálku. V pozdějších fázích jejich jednotky jenom získávají na síle. Gondor se může pyšnit jednou z nejelitnějších armád vůbec.
- Hromada měst hned na začátku - rychle lze rekrutovat nové jednotky a zároveň máte i slušné zisky z daní a případně z obchodu.
- Mají Denethora, Faramira i Boromira.
Nevýhody:
- Hlavní nevýhodou, je pozice. Podle mého názoru se jedná o druhou nejtěžší pozici vůbec. Vojenský potenciál tohoto národu vyrovnávají dva silní soupeři - Harad na jihu a Mordor na východě. Harad navíc nemá ve svém okolí ŽÁDNÉHO JINÉHO NEPŘÍTELE, což znamená, že dřív nebo později na vás zaútočí a bude na vás moci soustředit všechno co má. I Mordor má dobrou pozici a může si také dovolit soustředit se pouze na vás, protože jeho severní hranice chrání Rhun.
- Drahé jednotky, které se dlouho rekrutují (nejedná se o milice, ale o elitnější jednotky v pozdějších fázích).
Rohan:
Leader:
King Thengel
Výhody:
- Poměrně kvalitní pěchota s dobrou morálkou. Excelentní jezdecké jednotky (nejlepší ve hře). Podotýkám, že jezdectvo v Medieval II je velice, velice silná věc. Hodně se vyplatí taktika objet, zezadu do nich najet a zase se stáhnout. Především díky jezdectvu mají velikou výhodu oproti skřetům, kteří obecně postrádají jezdectvo (krom Železného pasu, který ale má pouze vrrky, kteří jsou oproti rohanským slabí).
- Hodně měst na začátku - vysoké zisky z daní a rychlé rekrutování.
- Několik rebelských měst v okolí - možnost rozšiřování území bez nutnosti války s jinou frakcí.
- Dobrá startovní pozice. Mohou se soustředit jenom na válku se Železným pasem severo-západně od nich, jelikož na jihu jsou chránění Gondorem, ze západu jim nic nehrozí, protože se tam rozkládají území elfů. Jenom daleko na východě má Mordor jednu malou državu v lesích (kterou pravděpodobně moc dlouho neudrží proti Silvan Elves) a ještě dál je pak Rhun zaměstnaný Dale.
- Mají Eomera, Theodena, Grimbolda i Theodreda.
Nevýhody:
- Nic moc mě nenapadá.
Dale:
Leader:
King Bard the Bowman
Výhody:
- Velmi dobrý mix jednotek. Nemají sice tak silnou milici, jako má Gondor, ale mají levnější a rychleji se rekrutující jednotky a nepochybně lepší postavení.
- Hned od začátku spojenectví s trpaslíky na severu a z toho plynoucí obchod.
- Několik rebelských měst v okolí - možnost rozšiřování území bez nutnosti války s jinou frakcí. Díky tomu je tu také prostor pro přípravu na válku s Rhunem.
Nevýhody:
- Málo počátečních měst.
- Poměrně silný Rhun na východě.
Dwarves:
Leader:
King Dain
Výhody:
- Nejsilnější pěchota na světě. Už od začátku tak lze stavět silné jednotky.
- Dvě bohatší a rozvinutější města na východě v horách.
- Mají Gimliho.
Nevýhody:
- Podle mého názoru nejtěžší počáteční pozice.
- Roztříštění říše na dvě části (po dvou pevnostech). Jedna část je úplně na západě a ta druhá je úplně na východě. Mezi ně jsou pak jako klín vražený Mlžné hory a k tomu se pojící dvě skřetí frakce - Orcs of the Misty Mountain a Orcs of the Gundabad. Orcs of the Gundabad jsou na tom v podstatě podobně jako Mordor - jsou dost dobře chráněni a mohou se tak soustředit jenom na válku s oslabenými a nepočetnými trpaslíky.
- Žádná jízda (lze rekrutovat žoldnéřskou jízdu Dale, ale jenom, když trpasličí vojsko vstoupí na území Dale).
- Drahé jednotky.
- Málo měst a tak nelze vydržovat moc velké armády a navíc se tím zpomaluje i rekrutování.
Free Peoples of Eriador:
Leader:
King Aragorn Elessar
Výhody:
- Dobrá startovní pozice. Nemají na sobě nalepeného žádného nepřítele hned od začátku a tak se mohou v klidu soustředit na rebely v okolí, diplomacii a přípravu armád (potřebují jich hodně a početné, aby vyvážili jejich slabost).
- Několik rebelských měst v okolí.
- Dobrý mix levných jednotek s dobrou morálkou. Jedná se především o lehkou pěchotu a jezdectvo.
- Mají Gandalfa a Aragorna.
Nevýhody:
- Postrádají těžkou pěchotu a jezdectvo.
High Elves:
Leader:
High-King Elrond
Výhody:
- Opět dobrá startovní pozice. Nemají na sobě nalepeného žádného nepřítele (kromě Orcs of the Misty Mountains, kteří se možná budou snažit dobýt Roklinku, ale není to pravděpodobné, protože na ně budou tlačit trpaslíci a Silvan Elves).
- Hromada rebelských měst v okolí.
- Velice silní lukostřelci a těžká pěchota.
- Mají Elronda.
Nevýhody:
- Drahé jednotky, které se dlouho trénují.
- Nemají jezdectvo.
- Roztříštěná startovní pozice (není to ale takový problém jako u trpaslíků).
Silvan Elves:
Leader:
King Thranduil
Výhody:
- Dobrý startovní pozice. Dokonce bych řekl, že jedna z těch nejlepších - jsou v centru dění a přesto dobře chráněni ostatními národy kolem - Trpaslíky ze severu, Dale z východu a Rohanem z jihu.
- obrovský počet rebelských měst v okolí - umožňuje jim hodně se rozšířit během krátkého času.
- Silné jednotky (i když se jedná o slabší verze High Elves).
- Mají Legolase a Celeborna.
Nevýhody:
- Drahé jednotky, které se dlouho trénují.
- Nemají jezdectvo.
- Roztříštěná startovní pozice (není to ale takový problém jako u trpaslíků).
Mordor:
Leader:
The Witch King of Angmar
Výhody:
- Početné a levné jednotky. Velikost jejich říše jim umožňuje platit poměrně dost vojáků a díky tomu převálcovat sice lepší, ale méně početné nepřátele.
- Velice dobrá startovní pozice - mají v podstatě jenom jednoho nepřítele a tím je Gondor. Ze severu je chrání Rhun a z jihu Harad, který je navíc bude ve válce proti Gondoru podporovat tj. dva na jednoho.
- Elitní Olog-Hai (trollové zakutí v oceli). Jedna z nejsilnějších jednotek ve hře.
- Mají Devítku (ze začátku jsou ve hře tuším jenom 3, ale jakmile jeden z nich zemře, tak se tam objeví další) což jsou generálové s perfektíma statistikama.
Nevýhody:
- Slabé jednotky a mizivá morálka.
Isengard:
Leader:
Saruman
Výhody:
- Málo startovních měst.
- Nejsilnější skřetí jednotky ve hře. Mohou také rekrutovat zlé lidi.
- Mají alespoň náhražku jezdectva v podobě vrrků.
-Mají Sarumana.
Nevýhody:
- Slabší startovní pozice. Hned od začátku jsou ohrožování Rohanem na jihu a navíc se velice brzy mohou dočkat útoků od High Elves a Eriadoru.
Orcs of the Misty Mountains:
Leader:
High Chieftain Uglag
Výhody:
- Průměrná startovní pozice. Postupem času se jejich situace zhorší, protože na ně začnou dorážet elfové (a to možná z obou stran).
- Levné a početné armády.
- Mohou rekrutovat trolly, což je velice silná těžká pěchota.
- Hodně rebelských měst kolem.
- Skřetí spojenec na severu, který je bude podporovat ve válce proti trpaslíkům.
- Hodně startovních měst.
Nevýhody:
- Slabé jednotky s mizivou morálkou.
Orcs of Gundabad:
Leader:
Chieftain Gorduf
Výhody:
- Jedna z nejlepších startovních pozic ve hře. Na východě i na západě mají přístup k oslabeným trpaslíkům a na jihu je kryjí Orcs of the Misty Mountains.
- Hodně rebelských měst kolem.
- Mohou rekrutovat trolly.
- Mají alespoň náhražku jezdectva v podobě vrrků.
Nevýhody:
- Slabé jednotky s mizivou morálkou.
Harad:
Leader:
Chieftain Khuzaymah
Výhody:
- Nejlepší startovní pozice ve hře. Kromě Gondoru na severu nemají kolem sebe nikoho, kdo by pro ně byl hrozbou a tak se mohou plně soustředit pouze na tuto válku.
- Několik rebelských měst v okolí.
- Hodně měst zezačátku - vysoké zisky z daní a možnost vydržovat a stavět velké armády.
- Poměrně dobrý mix jednotek.
- Mají Mumakily - nejsilnější jednotku ve hře.
Nevýhody:
- Postrádají těžkou pěchotu, což může být problém.
Rhun:
Leader:
Chieftain Borthand
Výhody:
- Dobrá startovní pozice. Reálné nebezpečí jim hrozí vlastně jenom od Dale na západě, protože trpaslíci jsou moc slabí na to, aby vedli válku na třech frontách - ti se budou soustředit na spojení svého rozděleného území.
- Mají dobrý výběr jednotek a v pozdější fázi velice elitní vojáky Loke-Rim. Díky svému postavení a armádě mají velice silnou pozici ve vedení války proti Dale.
- Hodně měst na začátku, což jim umožňuje stavět a vydržovat početnější armády.
- Několik rebelských měst v okolí.
- Chránění z jihu Mordorem.
Nevýhody:
- Nic moc mě nenapadá.
Naposledy upravil(a) darmian dne 29. 5. 2011 16.59, celkem upraveno 2 x.
Intra jednotlivých frakcí. Některá sice nejsou aktuální, ale pro ilustraci stačí...
Rhun:
http://www.youtube.com/watch?v=EqgxIUuSz14
Orcs of Gundabad:
http://www.youtube.com/watch?v=2lF4gJW5 … re=related
Dwarves:
http://www.youtube.com/watch?v=MqgjaU-O … re=related
Dale:
http://www.youtube.com/watch?v=ZwvzmTdM … re=related
Rohan:
http://www.youtube.com/watch?v=bE0R69kX … re=related
Gondor:
http://www.youtube.com/watch?v=9ZSpbAdF … re=related
Isengard:
http://www.youtube.com/watch?v=Vpqww_XT … re=related
Mordor:
http://www.youtube.com/watch?v=9rjpbRRiTlY
Rhun:
http://www.youtube.com/watch?v=EqgxIUuSz14
Orcs of Gundabad:
http://www.youtube.com/watch?v=2lF4gJW5 … re=related
Dwarves:
http://www.youtube.com/watch?v=MqgjaU-O … re=related
Dale:
http://www.youtube.com/watch?v=ZwvzmTdM … re=related
Rohan:
http://www.youtube.com/watch?v=bE0R69kX … re=related
Gondor:
http://www.youtube.com/watch?v=9ZSpbAdF … re=related
Isengard:
http://www.youtube.com/watch?v=Vpqww_XT … re=related
Mordor:
http://www.youtube.com/watch?v=9rjpbRRiTlY
Napadlo mě, jak řešit některé bitvy mezi hráčskýma frakcema. Jestli tuhle možnost už někdo navrhoval, tak se omlouvám.
Když se naskytne možnost boje mezi dvěma vyrovnanými armádami, tak se založí klasická multiplayer bitva, kde si každý hráč nakliká svojí armádu tak, aby odpovídala té na mapě. Podle výsledku pak oba hráči upraví svoje armády podle toho, jak bitva dopadla. Například Rohan nasadil 2000 vojáků a přišel o 300 a tak jednoduše na mapě rozpustí své armádě 2 celé jednotky toho typu, který v bitvě nejvíc utrpěl atp.
Když se naskytne možnost boje mezi dvěma vyrovnanými armádami, tak se založí klasická multiplayer bitva, kde si každý hráč nakliká svojí armádu tak, aby odpovídala té na mapě. Podle výsledku pak oba hráči upraví svoje armády podle toho, jak bitva dopadla. Například Rohan nasadil 2000 vojáků a přišel o 300 a tak jednoduše na mapě rozpustí své armádě 2 celé jednotky toho typu, který v bitvě nejvíc utrpěl atp.
Nápad to není špatný, ale má to tu nevýhodu, že jednotky nezískají žádnou zkušenost.darmian píše:Napadlo mě, jak řešit některé bitvy mezi hráčskýma frakcema. Jestli tuhle možnost už někdo navrhoval, tak se omlouvám.
Když se naskytne možnost boje mezi dvěma vyrovnanými armádami, tak se založí klasická multiplayer bitva, kde si každý hráč nakliká svojí armádu tak, aby odpovídala té na mapě. Podle výsledku pak oba hráči upraví svoje armády podle toho, jak bitva dopadla. Například Rohan nasadil 2000 vojáků a přišel o 300 a tak jednoduše na mapě rozpustí své armádě 2 celé jednotky toho typu, který v bitvě nejvíc utrpěl atp.