Co mě ale mnohem víc zaujalo je toto:
Systém komponent jsem zažil jinde, fungovalo to skvěle a velmi rád bych to viděl i tady. Hra je pak o poznání odlišná, když některými opravdu smrtelnými kouzly nedisponuje naprosto každý kdo dosáhnul potřebné úrovně. Vnáší to do hry spoustu nových prvků. Přinejmenším podporuje obchod a sháňku mezi hráči po takových věcech a pak rozděluje kouzlící postavy na ty co tímhle disponují (a mají díky tomu patřičnou váhu, ať už se k tomu dostali svou pílí nebo z jiných zdrojů) a na ty, co se prostě musí obejít jen s "obvyklým" arzenálem kouzel.cybermisa píše: ...Pokud by se mel balancovat system kouzel, prvni, co by urcite melo jit pryc nebo doznat zasadnich uprav, tak je Vysati magie - ja bych ho posunul na 9 kruh a udelal z nej komponentove kouzlo (+ dalsi drobna omezeni).
Já už od začátku razím takový názor, že mág/zaklínač má ze své podstaty být mocný, ale to jak se k té moci dostává by nemělo být tak jednoduché jak je prezentováno systémem NWN (a podle mě tomu tak oproti jiným povoláním skutečně je). Mám za to, že těm neuvěřitelným kouskům co svedou, by měl předcházet trochu uměrnější čas rozvíjení schopností a třeba nutnost komponent toto aspoň trochu vynahrazuje. Mimo jiné může odčerpávat i dost finančních prostředků jinak, než jen svitky nebo magiony (on mág v podstatě jinak moc výbavy oproti ostatním nepotřebuje … i když uznávám, že takový magion není zrovna levná sranda).