Komponentová kouzla a mágové na EQ

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Fryn
Příspěvky: 635
Registrován: 31. 7. 2006 21.39

Komponentová kouzla a mágové na EQ

Příspěvek od Fryn »

EDIT Naylun: Rozděleno z diskuze v topicu Dispel hůlky

Co mě ale mnohem víc zaujalo je toto:
cybermisa píše: ...Pokud by se mel balancovat system kouzel, prvni, co by urcite melo jit pryc nebo doznat zasadnich uprav, tak je Vysati magie - ja bych ho posunul na 9 kruh a udelal z nej komponentove kouzlo (+ dalsi drobna omezeni).
Systém komponent jsem zažil jinde, fungovalo to skvěle a velmi rád bych to viděl i tady. Hra je pak o poznání odlišná, když některými opravdu smrtelnými kouzly nedisponuje naprosto každý kdo dosáhnul potřebné úrovně. Vnáší to do hry spoustu nových prvků. Přinejmenším podporuje obchod a sháňku mezi hráči po takových věcech a pak rozděluje kouzlící postavy na ty co tímhle disponují (a mají díky tomu patřičnou váhu, ať už se k tomu dostali svou pílí nebo z jiných zdrojů) a na ty, co se prostě musí obejít jen s "obvyklým" arzenálem kouzel.
Já už od začátku razím takový názor, že mág/zaklínač má ze své podstaty být mocný, ale to jak se k té moci dostává by nemělo být tak jednoduché jak je prezentováno systémem NWN (a podle mě tomu tak oproti jiným povoláním skutečně je). Mám za to, že těm neuvěřitelným kouskům co svedou, by měl předcházet trochu uměrnější čas rozvíjení schopností a třeba nutnost komponent toto aspoň trochu vynahrazuje. Mimo jiné může odčerpávat i dost finančních prostředků jinak, než jen svitky nebo magiony (on mág v podstatě jinak moc výbavy oproti ostatním nepotřebuje … i když uznávám, že takový magion není zrovna levná sranda).
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Fryn píše: Co mě ale mnohem víc zaujalo je toto:
cybermisa píše: ...Pokud by se mel balancovat system kouzel, prvni, co by urcite melo jit pryc nebo doznat zasadnich uprav, tak je Vysati magie - ja bych ho posunul na 9 kruh a udelal z nej komponentove kouzlo (+ dalsi drobna omezeni).
Systém komponent jsem zažil jinde, fungovalo to skvěle a velmi rád bych to viděl i tady. Hra je pak o poznání odlišná, když některými opravdu smrtelnými kouzly nedisponuje naprosto každý kdo dosáhnul potřebné úrovně. Vnáší to do hry spoustu nových prvků. Přinejmenším podporuje obchod a sháňku mezi hráči po takových věcech a pak rozděluje kouzlící postavy na ty co tímhle disponují (a mají díky tomu patřičnou váhu, ať už se k tomu dostali svou pílí nebo z jiných zdrojů) a na ty, co se prostě musí obejít jen s "obvyklým" arzenálem kouzel.
Já už od začátku razím takový názor, že mág/zaklínač má ze své podstaty být mocný, ale to jak se k té moci dostává by nemělo být tak jednoduché jak je prezentováno systémem NWN (a podle mě tomu tak oproti jiným povoláním skutečně je). Mám za to, že těm neuvěřitelným kouskům co svedou, by měl předcházet trochu uměrnější čas rozvíjení schopností a třeba nutnost komponent toto aspoň trochu vynahrazuje. Mimo jiné může odčerpávat i dost finančních prostředků jinak, než jen svitky nebo magiony (on mág v podstatě jinak moc výbavy oproti ostatním nepotřebuje … i když uznávám, že takový magion není zrovna levná sranda).
Tak v tom se naprosto shodneme (myslis tusim Ark2, ze? tam bylo i IGMS komponentove). Na EQ nektere ta nejsilnejsi kouzla jsou komponentova (byt v podobe napr itemu knihy), ale je toho malo.
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Fryn píše:Mimo jiné může odčerpávat i dost finančních prostředků jinak, než jen svitky nebo magiony (on mág v podstatě jinak moc výbavy oproti ostatním nepotřebuje … i když uznávám, že takový magion není zrovna levná sranda).
Myslíš, že těch přibližně 15 platinek, co nás mágy stojí svitky, je nějak málo? :biggrin: Mágové jsou naopak s velkým odstupem tím nejdražším povoláním.

Tím vůbec nechci napadat myšlenku materiálních komponent, naopak, ale tohle mě hodně pobavilo.
Mithirwen Celeavaeil
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Olymar píše:
Fryn píše:Mimo jiné může odčerpávat i dost finančních prostředků jinak, než jen svitky nebo magiony (on mág v podstatě jinak moc výbavy oproti ostatním nepotřebuje … i když uznávám, že takový magion není zrovna levná sranda).
Myslíš, že těch přibližně 15 platinek, co nás mágy stojí svitky, je nějak málo? :biggrin: Mágové jsou naopak s velkým odstupem tím nejdražším povoláním.

Tím vůbec nechci napadat myšlenku materiálních komponent, naopak, ale tohle mě hodně pobavilo.
Ono nejde ani tak o cenu jako o dostupnost komponent.
Navíc v běžném prostředí DnD ti meč stojí 15gp, zatímco na seslání "Oživ mrtvého" potřebuješ diamantový prach v hodnotě 5000gp (tedy jak cena, tak diamantový prach). Svitek samotný stojí 6125gp. Navíc je tu ta dostupnost samotných svitků, které jsou opravdu velmi dobře dostupné. Porovnej to s cenami na EQ a s možnostmi a dostupností. Nemluvě o daleko snazším vydělávání peněz na EQ než v běžném prostředí DnD.

Jinými slovy i kdyby kouzelník měl spoustu peněz, nemusel by znát ono kouzlo (ne jako ny ní,že kouzelník v podstatě může znát všechna kouzla na která má peníze), i kdyby to kouzlo znal, nemusel by mít dost financí na jeho běžné sesílání, a i dkyby měl dost financí i na to, komponenty k jeho seslání by mohly být natolik exotické, že by si opravdu rozmýšlel, kdy to kouzlo seslat.

Příklad výše je sice klerické kouzlo, ale dobře demonstruje co chci povědět (a znám ta čísla). :biggrin:
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Roma
Příspěvky: 426
Registrován: 21. 5. 2008 17.39

Příspěvek od Roma »

Ještě štěstí, že EQ nemá settings DnD
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM

Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Roma píše:Ještě štěstí, že EQ nemá settings DnD
:yes:
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Roma píše:Ještě štěstí, že EQ nemá settings DnD
Což znamená? Jsem člověk odrostlý na Dračáku, který dále hrál hodně dalších věcí, ale DnD papírově nikdy.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Roma píše:Ještě štěstí, že EQ nemá settings DnD
Naopak, je to škoda. :bigwink:
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Ghost
Příspěvky: 767
Registrován: 22. 2. 2006 14.20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ghost »

V tomhle souhlasím s Pavlem. A nejen kvůli kouzlům.
Bratrstvo zabanovaných!
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Takhle...
Settings DnD ano, settings NWN ne.

Mě přijde, že nevýhoda EQ na platformě NWN je právě přenos neduhů původní platformy NWN.
Některé pokusy o kompenzaci (např. dispel hůlky či ty kouzelné knihy, vlastně veškeré labirovy systémy atd.) pak byly zdařilejší, nekteré méně.. a smůla je, že se nyní vývoj zastavil :ermm:

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Roma
Příspěvky: 426
Registrován: 21. 5. 2008 17.39

Příspěvek od Roma »

Pavel Urban píše:
Roma píše:Ještě štěstí, že EQ nemá settings DnD
Naopak, je to škoda. :bigwink:
Nehodlám se přetahovat...
Nalk píše:Což znamená?
To bylo původně myšleno na Pavla, jak reagoval na Olymara.
Postavit si wiznu s full výbavou (většina kouzel) je skutečně pořádně drahá záležitost. Větší odlišnost mágů/sorcek (a tím myslím víc než jen specialozované mágy s jejich malusy do SR protiškol) by se mi taky líbila a komponentové kouzla jsou jednou z možností. Ale argumentovat settingem DnD mi na EQ příjde mimo, zvláště když si podovnáš ceny a dostupnost na EQ/DnD
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM

Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Úplně mě matete, Equilibrie je přece založená na NWN a to je licencované DnD 3.0.

Samozřejmě, že některé věci zde fungují jinak z řady technologických, hratelnostních, "online" nebo prostě soukromých důvodů, ale v čem jsou DnD edice a její dodatky jiné? Mnohá z oficiálních DnD pravidel stojí za prd - často proto, že se snaží vše zbytečně kvantifikovat. Popisy kouzel jsou v DnD stejně mizerné jako v NWN a craft je řešen jen jako suma komponent, času a zkušeností.

Samotnému se mi komponentová kouzla líbí, ale je hloupost je zdůvodňovat možností odlivu peněz a cenou výbavy, když jeden kompletní čaroděj stojí podobně jako 10 kompletních bojovníků. Ostatní argumenty o dostupnosti (kouzel samotných a následně jejich komponent) se mi ale líbí s jednou výhradou platnou právě pro online svět, kde možnost silné specializace není úplně výhodná pro plynulý chod světa.
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Díky Vanově zatčení vím, že vybavit bojovnickou postavu výjde asi tak na platinku a půl, možná dvě. :smile: Ale jsou to v tom i nějaké RP věcičky, které se asi nepočítají (koberce, barvičky, vícero oblečení atd.)
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Já bych peníze neřešil... to není nedostatkové zboží na EQ. Respektive cena za cokoli není omezujícím faktorem pro získání jakýchkoli schopností, na což narážel i CM, a proto by mocná kouza omezil jinak, například těmi komponentami, což plně chápu.

Zamezilo by to pak extrémním situacím, kdy například patnáctiletý kluk čaruje kouzla IX. kruhu, které se naučil vysedáváním u svačinky a pobíjením banditů a nemrtvých v hrobkách.

Jestli stojí výbava čaroděje 15 platinek nebo 40 je vcelku jedno, obzvláště, je-li to rozloženo do dlouhou dobu.

Ještě k Jonovi a jeho poznámce k Forgotten realms. Já neznám ten svět. Znám jen EQ a mluvil jsem o EQ klerikovi a EQ drakovi. EQ klerik se EQ draka bát nemusí (to nesouvisí s tím, že ho neporazí).

P.S.: Koukal jsem, jak bych to rozdělil, ale debata s hůlkama se s debatou o dostupnosti kouzel prolíná (takže ani technicky nevím, jak to rozdělit) a vcelku to souvisí, takže za sebe bych to nechal tak. Jde totiž o to, že hůlky právě mají balancovat snadnou dostupnost kouzlel a taktiku "boost, click and kill".
Naposledy upravil(a) Aefar dne 28. 4. 2011 13.21, celkem upraveno 1 x.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Olymar píše:Úplně mě matete, Equilibrie je přece založená na NWN a to je licencované DnD 3.0.
No, ona pravidla jsou podklad pro PnP. Takže například - většina kouzel v DnD má nějaké komponenty. V PnP jsem nikdy nebyl zastáncem "univerzálního balíčku plného nezničitelných komponent pro mágy/kleriky/druidy", ale ty komponenty jsme vymýšleli, odehrávali, musely se získat, mnohdy se kouzlením spotřebovávaly... atd.

A teď si vemte, že by pro každé seslání IGMS byl potřeba třeba diamant (cena je vcelku banální - něco přes dvě zlatky), který ovšem není snadné sehnat a už vůbec ne ve velkém. A ještě by se třeba sesláním spotřeboval.

Navíc výsledkem by krom jiného byla práce pro válečníky (aby sehnali diamant) a oživení PC obchodu s diamanty (nyní prakticky nulový). A o důvod méně k existenci dispel hůlek (abych se držel tématu).

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

POkud by komponenty byly sehnání i jinde než jen na Univerzitě, jak to nyní s knihami, tak proč ne :smile: Osobně bych ale s tímto nakládal opatrně (např. u oživování).
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Ghost
Příspěvky: 767
Registrován: 22. 2. 2006 14.20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ghost »

U oživení bych právě komponenty dal. Ale já bych celkově na EQ změnil systém smrti, takže...

Komponenty bych viděl jako obtížně sehnatelné nějaké přírodní věci - dráp wyverny, pero z gryfa, šupina baziliška a podobné věci.
Bratrstvo zabanovaných!
LindacpAG
Příspěvky: 155
Registrován: 15. 2. 2010 17.06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LindacpAG »

Mě byse komponenty dost zamlouvaly a při užití silnějších kouzel klidně i na jednorázové užití (IGMS, Oživ mrtvého, atd..). A co se týče druhů komponent, tak bych se nebál zahrnout velké množství surovin.

Za prvé by to snížilo užití některých silnějších kouzel, za druhé by to dalo příležitost mnohým PC obchodovat s danými komponenty.
Thildon Mellvin
<i>"That's not a test! That's asbestos." </i>
Ghost
Příspěvky: 767
Registrován: 22. 2. 2006 14.20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ghost »

To, že jsou komponenty na jedno použití jsem bral jako zřejmou věc - jinak by to prostě přihodilo pár zlaťáků/platinek k tomu, co je potřeba sehnat.
Bratrstvo zabanovaných!
LindacpAG
Příspěvky: 155
Registrován: 15. 2. 2010 17.06
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LindacpAG »

Ghost píše:To, že jsou komponenty na jedno použití jsem bral jako zřejmou věc - jinak by to prostě přihodilo pár zlaťáků/platinek k tomu, co je potřeba sehnat.
No tak já bych podmínil značnou část nějákou nespotřebovatelnou komponentou (nebo spotřebovatelnou po delším užití) a jen malou část, velmi mocných kouzel bych podmínil jednorázovým užitím.
Thildon Mellvin
<i>"That's not a test! That's asbestos." </i>
Odpovědět