Komponentová kouzla a mágové na EQ

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

To nevím, ale mě osobně to zajímá i jen teoreticky z hlediska principu, který se pak dá už uplatnit i všude jinde.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Aefar píše:Pořád cítím jakési zkreslené představy že "bez zabíjení to nejde".
O tom to vůbec není, třeba někteří nepovažujeme hide nebo neviditelnost jako adekvátní prostředek ochrany, i když to systémově jakž takž funguje, ale hlavně na tom přece nezáleží; když už mám mluvit konkrétně (a schválně nebudu o sobě), hradní dáma se nebude v neviditelnosti plížit nasbírat 4 kytky a vyrýžovat dva diamanty, aby si přilepšila k platu. Stejně to lze aplikovat na mágy, kněze, obchodníky dle charakteru. Jestli něco vytknout, Equilibrii chybí systémová práce "na úrovni", jenže to bude vlastně craft.
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Naylun píše:Každopádně se pokuste zapojit důvtip při vymýšlení toho, čím by bylo získání takových komponent omezeno (tak, aby je stejně zas neměli hlavně creepeři).
Podle mě:
1) Pokud vymyslíš cokoliv, co bude dosažitelné všem, tak prostě lidi, kteří se snaží objevovat svět, přitom bojují s kde čím a lootují, prostě to co tu odsuzuješ, tímto výrokem, tak tito lidi prostě ke všem zdrojům dojdou dřív a zajistí si je lépe, než postavy jejichž náplní jsou teoretická pojednání o magii a sem tam nějaký projekt mimo brány měst.

2) Pokud to uzavřeš někam do nějaké organizace jen a pouze a zároveň dáš komponenty na značnou část kouzel, tak buď lidi odradíš od hraní casterů, nebo bude daná organizace zaspamovaná žádostma o přijetí atd., s tím že třeba u nynější muni by to vedlo k "zahlcení" DM. A mě osobně by to třeba přišlo jako vrcholná hloupost, vzhledem k heslu EQ, které říká, že můžeš hrát co chceš a jak chceš, pokud dodržíš pravidla.

Dodatek: Kdo riskuje, může mít hodně, ale někdy to dost bolí. Kdo neriskuje, má přirozeně míň, ale nic ho až tak nebolí. :smile:

Skoro bych se i vsadil, že za čas, který potřeboval charakter Romy pro svůj lvl, bych já dosáhl o dost nižšího lvlu výměnou za větší majetek = XPové ztráty při prozkoumávání Desky, výpravách za financemi, účast na větším spektru questů s častým umíráním atd.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Olymar píše:
Aefar píše:Pořád cítím jakési zkreslené představy že "bez zabíjení to nejde".
O tom to vůbec není, třeba někteří nepovažujeme hide nebo neviditelnost jako adekvátní prostředek ochrany, i když to systémově jakž takž funguje, ale hlavně na tom přece nezáleží; když už mám mluvit konkrétně (a schválně nebudu o sobě), hradní dáma se nebude v neviditelnosti plížit nasbírat 4 kytky a vyrýžovat dva diamanty, aby si přilepšila k platu. Stejně to lze aplikovat na mágy, kněze, obchodníky dle charakteru. Jestli něco vytknout, Equilibrii chybí systémová práce "na úrovni", jenže to bude vlastně craft.
Ale samozřejmě... všichni jmenovaní by si asi k přesunu vzali doprovod a ten přesun nebude obvykle tak častý. Chápu pak ten začarovaný kruh "hradní paní je chudá jak myš a každý žoldák je desetkrát bohatší než ona, protože plat je malý a nemůže si dovolit někde rýžovat či běhat jako pasačka po lukách a trhat kytky".

Tohle je bohužel systémová chyba (že všichni začínají na dně, z ničeho a bez zázemí), je-li to vůbec chyba, a dá se napravit snad jedině tím, že se hradní paní opravdu prosadí jako hradní paní a plat se ji radikálně zvedne (nyní totiž třeba není hradní paní ale jen nafrflená študá chudentka, co se tváří jako by byla bohové vědí co - třeba, to je příklad, jak to mohou vnímat ostatní obyvatelé - nebo ti žoldáci, na jejichž zaplacení ta hradní paní nemá). A nebo se jí podaří získat peníze za služby, které dokáže poskytnout a na kterých dokáže postavit živnost. Nebo začně výhodně obchodovat. A nebo si najde chlapa... který ji bude živit :smile:

Nakonec... mě ty problémy přijdou vlastně standardní a ze života a myslím si, že za ně EQ nemůže, ale že je to vždy primárně věc postavy (nejen charakteru, ale také umění, schopností a dovedností), zda peníze má, nebo nemá.

Totiž, charakterově mohu mít toho nejsveřepnějšího, nejodvážnějšího a nejodhodlanějšího válečníka už na první úrovni. Ale zabije ho málem vlk.

Totéž platí pro hradní paní. Dokud si nevybuduje zázemí, nikdy to hradní paní nebude.

EDIT: Ještě jsem si všiml, že píšeš, že EQ chybí systémová práce na úrovni. Nechybí, jen je potřeba ji získat, prosadit se. Nástroj na to, aby třeba tvá Celeaviel byla bohatá šlechtična a měla zlatky měsíčně, je.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Nalk: Jasně, to chápu, ale teda pro upřesnění jsem nikoho neodsoudil a mezi creepery nepočítám postavy, které v rozumné míře v souladu se svým charakterem objevují, bojují atd. Jde mi o extrémní případy - creepery, kteří by mohli svým postupem zcela narušit silovou rovnováhu danou novým systémem komponent přístupných čistě systémově. Ale popravdě mě nic nenapadá. Stejně jako chování psotavy creepera je v podstatě OOC, tak účinek by proti němu měly asi jen opět OOC mechanismy, ale to už je pak PLACOS a to nechci.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Naylun píše:Nalk: Jasně, to chápu, ale teda pro upřesnění jsem nikoho neodsoudil a mezi creepery nepočítám postavy, které v rozumné míře v souladu se svým charakterem objevují, bojují atd. Jde mi o extrémní případy - creepery, kteří by mohli svým postupem zcela narušit silovou rovnováhu danou novým systémem komponent přístupných čistě systémově. Ale popravdě mě nic nenapadá. Stejně jako chování psotavy creepera je v podstatě OOC, tak účinek by proti němu měly asi jen opět OOC mechanismy, ale to už je pak PLACOS a to nechci.
Přímo asi nejde zamezit tomu, aby si někdo nedokázal nasyslit komponenty. Můžeš sice udělat velkou šíři komponentů a tím zhoršit jejich získávání jednotlivcům (např. kutání vs rýžování a potřebné vlastnosti + cvik), ale nezabráníš tomu, aby mezi sebou nekšeftili hráči, resp. postavy, kteří mají jednoho hodně a druhého málo. Vždy ti, co se za nimi poženou kvůli síle, je asi budou mít. Jediné co, tak kdyby sis vymyslil nejdříve dobře ty komponenty, tak pak se dá uvažovat nad tím, jak jednotlivé komponenty "pohlídat" (sice myslím na konci nic pořádného nevymyslíš, ale je to snazší než uvažovat v nejobecnější rovině).
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Aefare, my jsme asi naladění na jiné vlně, protože se skutečně vzájemně nechápeme a to spolu ani nemusíme nesouhlasit. Odpovídáš totiž na něco docela jiného než se snažím říct - uznávám, že třeba ne vždy jednoznačně, ale v bezelstné snaze zachovat přiměřenou stručnost.

Termín "hradní paní" jsem zvolil úmyslně s myšlenkou, že si, tak jako já, představíš Elenis a nikoliv moji postavu, o níž se na OOC fóru bavit odmítám a zatím jsem tak ani nečinil (bez ohledu na možnou podobnost či inspiraci). Přesto mi připadá, že se spíše snažíš předkládat řešení tebou předpokládaných problémů mé postavy a nikoliv obecného nastavení systémů a světa jako takového.

Ze zkušenosti a z kusých informací o systému platu si totiž dokážu představit, kolik činí plat Elenis, a jsem si jistý, že je relativně nízký, o to více v poměru s četností její hry. Psal jsi, že postavy nechtějící vydělávat "hrubě" mohou dosáhnout platů, ale nyní píšeš, že hradní paní je chudá a platem nepřekoná žoldáka. Snad se to tak dalo z mého příspěvku chápat, ale nechápu to jako chybu či začarovaný kruh - žoldák (na vlastní noze) riskující svůj život si musí vydělat dobré peníze, jinak by tak přece nečinil.

Nikde mě neuslyšíš tvrdit, že by platy v NPC uskupení měly vždy být nad ziskem ze surovin. To by nedávalo smysl a bylo zbytečně omezující.
Tebou zmíněná (chudá) adeptka magie by pravděpodobně neměla být bohatá, avšak měla by být brána v úvahu "cena" studia. Jestli je současné nastavení v pořádku - nevím; otázkou ale není, zdali si adept magie na svitky z platu vydělá (protože spočitatelným faktem je, že nevydělá), ale jak moc je vhodné, že si musí vydělávat jinde a jinak. Je to úmysl? Je to zkouška? Je to špatný odhad nastavení platů? Těžko o tom smysluplně debatovat, dokud si představuješ jen tu "mou Celeavaeil" a spekuluješ nad tématem, o němž odmítám zvěřejňovat IC informace.

Systémová práce na úrovni mi chybí, protože neexistuje. Těžko se živit očarováváním předmětů a tvořit konkurenci NPC, když to bez DM není možné. Ano, s velkou pravděpodobností bych dokázal DM přesvědčit a to by mi ve výsledku vyšlo vstříc, jenže v tu chvíli bych pohřbil argument obecné systémové práce a to by byl horší příklad než žádný.
Mithirwen Celeavaeil
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Ne, nerozumíme si :smile:

A zdá se, že informace toho druhého zkreslujeme oba.

Uf, zkusím to dát na pravou míru:
Olymar píše:Aefare, my jsme asi naladění na jiné vlně, protože se skutečně vzájemně nechápeme a to spolu ani nemusíme nesouhlasit. Odpovídáš totiž na něco docela jiného než se snažím říct - uznávám, že třeba ne vždy jednoznačně, ale v bezelstné snaze zachovat přiměřenou stručnost.

Termín "hradní paní" jsem zvolil úmyslně s myšlenkou, že si, tak jako já, představíš Elenis a nikoliv moji postavu, o níž se na OOC fóru bavit odmítám a zatím jsem tak ani nečinil (bez ohledu na možnou podobnost či inspiraci). Přesto mi připadá, že se spíše snažíš předkládat řešení tebou předpokládaných problémů mé postavy a nikoliv obecného nastavení systémů a světa jako takového.


Nesnažím se předkládat řešení žádných předpokládaných problémů (Roma snad odpustí, ale přesně takhle vnímám zase to, co sděluje mě on). Snažil jsem se to dát do kontextu, který měl být obecně snadno pochopitelný a v souvislosti s tvou postavou mě zrovna napadla studentka magie, která má jako charakter (a třeba z historie mimo desku) dáno, že je významnou hradní paní. Koukám, že právě zvolení této podobnosti bylo matoucí. Ber to prosím obecně.
Olymar píše: Ze zkušenosti a z kusých informací o systému platu si totiž dokážu představit, kolik činí plat Elenis, a jsem si jistý, že je relativně nízký, o to více v poměru s četností její hry. Psal jsi, že postavy nechtějící vydělávat "hrubě" mohou dosáhnout platů, ale nyní píšeš, že hradní paní je chudá a platem nepřekoná žoldáka. Snad se to tak dalo z mého příspěvku chápat, ale nechápu to jako chybu či začarovaný kruh - žoldák (na vlastní noze) riskující svůj život si musí vydělat dobré peníze, jinak by tak přece nečinil.


Nemyslím si, že by byl plat Elenis nízký, ale vycházím z podrobných znalostí o systému platu. Jak jej má přesně nastavený nevím, ale vím, že může být i dosti vysoký.

O chudé hradní paní jsem psal opět o "charakterové" hradní pan. Tedy opět jsem mluvil v rovině: "Hráč si vytvoří postavu na úrovni, ale nemá zázemí ani peníze, co teď".
Olymar píše: Nikde mě neuslyšíš tvrdit, že by platy v NPC uskupení měly vždy být nad ziskem ze surovin. To by nedávalo smysl a bylo zbytečně omezující.
Tebou zmíněná (chudá) adeptka magie by pravděpodobně neměla být bohatá, avšak měla by být brána v úvahu "cena" studia. Jestli je současné nastavení v pořádku - nevím; otázkou ale není, zdali si adept magie na svitky z platu vydělá (protože spočitatelným faktem je, že nevydělá), ale jak moc je vhodné, že si musí vydělávat jinde a jinak. Je to úmysl? Je to zkouška? Je to špatný odhad nastavení platů? Těžko o tom smysluplně debatovat, dokud si představuješ jen tu "mou Celeavaeil" a spekuluješ nad tématem, o němž odmítám zvěřejňovat IC informace.
Moment, já to počítal... a do 20. úrovně to lze koupit. A to se nemusí stát lektorem.

Ať tak nebo tak, vhodnost toho přivydělávat si podle mě spočívá spíše v otázce "čím!, než "zda vůbec".
I dnes se najdou studenti třeba práv pracující po nocích na benzince.
Olymar píše: Systémová práce na úrovni mi chybí, protože neexistuje. Těžko se živit očarováváním předmětů a tvořit konkurenci NPC, když to bez DM není možné. Ano, s velkou pravděpodobností bych dokázal DM přesvědčit a to by mi ve výsledku vyšlo vstříc, jenže v tu chvíli bych pohřbil argument obecné systémové práce a to by byl horší příklad než žádný.


Aha, tak v tomto duchu ano, no... to je pořád ten dokola omílaný chybějící kraft. Měl jsem na mysli systémově nastavený pracovní poměr pro práci na úrovni.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Aefare, nejdříve tedy ta čísla - v předchozích příspěvcích jsi mluvil o 17. úrovni, nyní mluvíš o 20. úrovni. Protože se totiž tvůj výsledek silně rozchází s mojí zkušeností i výpočtem, napsal jsem drakovi127, aby mi s tím pomohl, a společně jsme došli k závěru, že cituji: "Postava běžného hráče adepta elfí rasy se standardním platem hrající 2,5 hodiny denně a trávící 75 % času v pracovních lokacích, která má nulové provozní náklady, si platem vydělá 15 platinek za 259660 minut, což odpovídá 26. úrovni." Proto se spokojím s tím, že z tabulkového adeptského platu na výbavu v takové výši vydělat reálně nelze.

Vraťme se ale zpět, protože sporem, který spustil tuto dlouho debatu nebyla chudoba postav, ale naopak tvé tvrzení, že chudé postavy neexistují, protože každý má možnost počítat zlatky. Vrátím se k našemu obecnému charakteru "nafrflená študá chudentka", který mi teď velmi dobře poslouží - tato chudentka má totiž charakter takový, že raději zůstane chudá (s tím zmíněným tabulkovým platem) než aby se snížila k pro ní podřadné práci. Tato nafrflená chudentka nebude rýt nehty v zemi a trhat cibuli, obchodovat s upocenými dobrodruhy nebo kličkovat v neviditelnosti mezi skřety. Ona si dobrovolně zvolí, že než to, tak raději bude chudá.

Je to věc jejího charakteru a je to věc 100% nezávislá na znalostech nebo lenosti hráče. Hráč může být ochoten strávit ve hře 8 hodin denně, jako dobrá hospodyně pro pírka skákat a může znát všchny IC i OOC informace o světě kolem dokola, ale pokud sama postava nechce, tak se hráč může třeba stavět na hlavu.

Systém nepokrývá všechny možnosti charakterů a platy jsou navíc závislé na individuálním posouzení DM. A nesouhlasím s tím, že takové postavy můžeš automaticky přecházet jako lenochy a ignorovat je v nastavení systémů. Nemyslím protežovat, pouze nepřehlížet.
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Možná budu trošku mimo, ale:

Tohle mi připomíná debatu s jistým nejmenovaným kamarádem, který dle vlastních slov má rád příběhy a rád je odehrává. Ale není to zase nějaký velehráč, který by do příběhu postavy zatáhl půl serveru, spíše si to odehrává komorněji s omezeným množstvím hráčů, se kterými dokáže komunikovat a kteří mají zájem atd. Problém je, že kvůli času a kvůli častému střídání postav (dohraje příběh, postava zmizí, začíná od nuly), je vždy poněkud deprimovaný, že ostatní okolo jsou high lvly, mají peníze atd. a on by se, aby mohl odehrát vůbec svůj příběh, musel zase znova s postavou plácat v blátě a trávit ve hře velké množství času, aby mohl vytvořit další příběh. Takže pro něj je ideální představa hry možnost, kdy by měl domluvu s DMs a dostal do začátku nějaký vyšší lvl a určité množství peněz, s tím že by pak postavu zakončil atd. Problém je, že toto nikdo nedovolí, jednak kvůli zneužitelnosti, jednak proto, že by to pak takto chtěl hrát každý a tím by byla zase mimo jiné i vyšší ta šance na zneužití (+ vzniklá nespokojenost v hráčské komunitě).

Jakou vidím spojitost s platy? Jde o to, že systémově ty platy jsou nízké, neboť některé postavy si krom platu ještě přidají to plácání v blátě a pak mají velmi snadno velké množství financí (Aefarův adept se asi plácal v blátě a podle toho měl asi vše na 17. lvlu, bo tedy dle druhého příspěvku na 20.). Zde pak je otázka, proč tomu tak je. Buď chtěli tvůrci platových pravidel, aby postavy nemohli jen lenivě "nic nedělat" (silná nadsázka!!!) a mít peníze, nebo si naopak tvůrci asi neuvědomili, že když dobře budou finančně motivovat určitý druh postav, tak tyto postavy se pak nebudou muset uchýlit k další výdělečné činnosti. Hádám, že jde opět o otázku zneužitelnosti apod. Pak by bylo zajímavé, kdyby Univerzita měla ve svých pravidlech nějakou poznámku o vydělávání neakademickou činností a hlídala si toto, výměnou za zvednutí platů. Problém je, že by to asi zvýšilo vytíženost DMs.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Neřekl jsem, že chudé postavy neexistují. Celou dobu se snažím sdělit, že chudoba je volba postavy, nikoli omezení světa. Nikdy jsem nemluvil o znalostech či lenosti hráče, ale vždy o znalostech a lenosti postavy.

Systém podle mne pokrývá všechny možnosti charakterů, jediné, co chybí, jsou řemesla - tedy craft. Posouzení DM je sice individuální, ale to neznamená, že by systémový pracovní poměr přeci nebyl regulérním výdělkem.

Výpočet překontroluji. Zahrnuje těch 15 platinek i 4 kouzla/2 lvl naučerná při přestupech? Ještě, já počítal s kouzly dostupnými pouze ve vnějším krámku (tedy běžně). Mě se těch 15 platinek jako náklady mága zdá totiž příliš.

EDIT1: U patnácti platinek jsem došel k číslu 248618 minut, což +- sedí, lvl s elfími XP taky (za předpokladu, že se moc neumírá).

EDIT2: Uznávám tedy, že i deset platinek vychází asi na 21-22 lvl. Přečetl jsem si ten Naylunův příspěvek znovu a 15 platinek byl odhad s velkou rezervou a včetně magionů a dalšího harampádí. Já tvrdil, že si adept vydělá do 17. úrovně z platu na komplet svitkovou výbavu.

Tedy s komplet svitkovou výbavou jsem přestřelil. Pořád si ale myslím, že ten plat je dostatečný na to, aby si mág do 17. úrovně pořídil dost svitků na to, aby mohl být spokojen (i když spokojenost je subjektivní - bude to ale značná většina svitků). Také jsem to bral pouze na svitky volně přístupné, tam se možná opravdu dostaneme do komplet výbavy, jak jsem ji myslel, ale to by někdo musel spočítat (možná to jednou udělám).

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Víte že to začíná připomínat debatu s Pavlem v nedávném topicu?:)
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Výpočet raději necháme být, jestli jde o deset, patnáct nebo dvacet platinek nepovažuji za jakkoliv podstatné a musel bys do něj přidat ještě řadu dalších parametrů, abys nakonec stejně dostal jen s ničím neporovnatelné číslo. Například provozní náklady postavy, které nejsou v případě studé chudentky výrazné, ale v poměru k jejímu platu dělají desítky procent a ani se nemůže zdržovat pořád na MUNI (spíše naopak); zkrátka jestli do své 17. úrovně dosáhnu na více než 50 % kouzel vyšších kruhů, sním své papuče, domluveni? :bleh:

Nalku, ony platy nemusí být nastavené špatně - není důvod, aby si chudý, neschopný a neaktivní adept žil jako prase v žitě. Proč by se adepti neměli (alespoň imaginárně) živit pořádáním ohňostrojů, výpomocí na výpravách, překladech či se realizovali jinak - i třeba interně na MUNI nad rámec studia? Podobně jako si strážní vždy a v každé době přivydělávali úplatky a kněží si nechávali platit za své služby (v tomto má Equiibrie velmi zvláštní nastavení).
Naylun píše:Každopádně se pokuste zapojit důvtip při vymýšlení toho, čím by bylo získání takových komponent omezeno (tak, aby je stejně zas neměli hlavně creepeři).
Creeper jako takový bude vždy ve výhodě - i kdyby neměl přístup k samotným komponentám, vycreepí si peníze a za ty komponenty smění.

Jedinou cestou by bylo postavit komponenty zcela mimo ekonomiku, ale to si nějak nedokážu představit a ani se mi to moc nelíbí - vždyť komponenty kouzel nemusí být jen cenné diamanty, ale okvětní lístek tulipánu, trocha písku, chomáč pavučiny (zdravím Vana) nebo dráp tygra.

Vzhledem k omezenému inventáři (ale bohužel i skladovacímu prostoru) postav by tak mohlo být praktičtější omezení objemové a hmotnostní spíš než finanční.

Další možnou cestou jsou znalosti - bohužel nemohu asi pominout herní i mimoherní masivně kooperativní realitu, kde se nejde spolehnout na to, že postava/hráč si nechá složitě získaný recept pro sebe (na druhou stranu, musela by si i komponenty shánět sama, nikde o nich nemluvit - dá se pochopit, že člověk si lépe zahraje, když není tajemný jako hrad v Karpatech).

Sám jsem se přistihl, že přemýšlím spíše o craftu, kdy by ve světě existoval nespočet obyčejných věcí, jenž by se nevyplatilo kolečkovat do zásoby nebo prodávat NPC, ale které by měly svůj význam u jednotlivých receptů - a craft by bylo možné omezit intervaly (např. výroba max. 10 luků měsíčně, které by se započítaly do zlepšení craftové dovednosti a hráči by tak netrávili 100 % doby craftěním, protože by to nemělo význam).
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Olymar: Jenže takový adept Univerzity i dle slov samotného Isvariliona je víc než to, když dnes navštěvujem školu. Adept slouží Univerzitě tělem i duší. Je to víc než prostý studentík ve středověku, který se cosi učil a přitom ještě dělal třeba písaře (cokoliv jiného, prostě příklad, co mě napadl). Univerzita je mocenská organizace, kdy adept představuje nejmenší bojovou jednotku. A pokud tedy Univerzita disponuje velkými financemi (jakože by asi měla, když má monopol na určité výrobky a poskytuje větší sortu dalších už nemonopolních výrobků), tak by bylo logické, aby si zajistila věrnost adeptů a zároveň je důkladně vyzbrojila. Když zvážíme, že pár zlobřích šamanů dobylo říši, tak je jasné, jakou sílu představuje Univerzita... :smile:
*pokrčí rameny* prostě když se nad tím zamyslím, tak IC není přesně důvod pro to, aby byl plat nízký, krom strachu z toho, že se adept snad vycvičí a uteče... OOC ale pořád vidím důvod v té zneužitelnosti, kdy by adepti byli nejbohatší skoro nicnedělající vrstva na Desce, díky kombinaci platu + jiných zdrojů Aefaroidního typu
nemluvě o faktu, že mág vybavený všemi možnými prostředky, které EQ nabízí - tedy hlavně pak to vybavení z MUNI, je dle mého builderského názoru největší PB na Desce


*ještě se chápavě usměje při zmínce o pavučině*
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Mě napadlo ty komponenty schovat za dynamické úlohy různých druhů (převážně matematické a logické). Musely by splňovat tyto podmínky:
1) Nelze je řešit jen znalostmi, zadání je pokaždé jiné (je možné jen znát princip, což usnadní ale nezaručí řešení - opatření proti OOC hráčské spolupráci).
2) Omezený časový limit na řešení (časem vyřeší skoro každý skoro všechno).
3) Omezený počet pokusů, např. časem (zastaví creepery).
4) Omezený přístup k hádance (např. spawn nebo vyžadovaný level postavy), aby nešla testovat účelově zakládanými lowlevel postavami (které by obešly omezení pokusů za čas).

IC implementace mohou být nějaké ruiny magicky vyspělé rasy, které by obsahovaly něco jako testovací komory pro výcvik mágů (už bych ten Portal neměl hrát...) s těmito různými testy. Konkrétní úlohou by mohla být např. random dynamická verze Einsteinovy hádanky apod.

Kdyby se za takovouto překážku schovalo pár těch nejvzácnějších komponent k skutečně mocným kouzlům (která způsobují extrémní nerovnováhu sil a světa - Vysátí magie …), bylo by zajištěno, že jich nikdo nemůže tupě nacreepovat plný inventář a pak co se týká síly "vládnout" na serveru. A možná by to naučilo creepery i myslet
:megalol:

Bohužel na EQ si lze takovéhle řešení asi stěží představit, to by se spíš hodilo do nově vytvářeného světa, kde by se to dalo nějak promyšleně zakomponovat do reálií.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Stačí ti dát hledáčky na intelekt, moudrost, charisma... a hned uvidíš tu srandu :biggrin:

Vysátí ne... to je jediná šance jak se může téměř nemagická skupina bránit magičům ve větším počtu
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
Rodrigo
Příspěvky: 378
Registrován: 29. 10. 2006 9.48
Bydliště: Zleazná řise sever,Tvrz

Příspěvek od Rodrigo »

A co rozdělit plat na dva typy První relativně nízký co ti proplatí někde na hotovost a to by bylo něco jako na jídlo a údržbu oblečení.
Druhý by byl formou poukázek na nákup svitků ze kterých by se dalo jen učit a ne je používat jako normální. Asi bych to vyřešil velmi nízkou sílou kozla nejlépe 1 nebo 0. A tady by to mohlo trochu zabránit zneužívaní. prodjné a výkupné pouze v univerzitě.
90% elfů jsou rasisté.
Zbraň není předmět ale stav mysli válečníka.
Term jediný elfí čaroděj v plné plátové zbroji.
Istar blia vesela bardka
Adria rudokabatnice
Odpovědět