Stránka 1 z 4
Komponentová kouzla a mágové na EQ
Napsal: 28. 4. 2011 0.00
od Fryn
EDIT Naylun: Rozděleno z diskuze v topicu Dispel hůlky
Co mě ale mnohem víc zaujalo je toto:
cybermisa píše: ...Pokud by se mel balancovat system kouzel, prvni, co by urcite melo jit pryc nebo doznat zasadnich uprav, tak je Vysati magie - ja bych ho posunul na 9 kruh a udelal z nej komponentove kouzlo (+ dalsi drobna omezeni).
Systém komponent jsem zažil jinde, fungovalo to skvěle a velmi rád bych to viděl i tady. Hra je pak o poznání odlišná, když některými opravdu smrtelnými kouzly nedisponuje naprosto každý kdo dosáhnul potřebné úrovně. Vnáší to do hry spoustu nových prvků. Přinejmenším podporuje obchod a sháňku mezi hráči po takových věcech a pak rozděluje kouzlící postavy na ty co tímhle disponují (a mají díky tomu patřičnou váhu, ať už se k tomu dostali svou pílí nebo z jiných zdrojů) a na ty, co se prostě musí obejít jen s "obvyklým" arzenálem kouzel.
Já už od začátku razím takový názor, že mág/zaklínač má ze své podstaty být mocný, ale to jak se k té moci dostává by nemělo být tak jednoduché jak je prezentováno systémem NWN (a podle mě tomu tak oproti jiným povoláním skutečně je). Mám za to, že těm neuvěřitelným kouskům co svedou, by měl předcházet trochu uměrnější čas rozvíjení schopností a třeba nutnost komponent toto aspoň trochu vynahrazuje. Mimo jiné může odčerpávat i dost finančních prostředků jinak, než jen svitky nebo magiony (on mág v podstatě jinak moc výbavy oproti ostatním nepotřebuje … i když uznávám, že takový magion není zrovna levná sranda).
Napsal: 28. 4. 2011 0.12
od cybermisa
Fryn píše:
Co mě ale mnohem víc zaujalo je toto:
cybermisa píše: ...Pokud by se mel balancovat system kouzel, prvni, co by urcite melo jit pryc nebo doznat zasadnich uprav, tak je Vysati magie - ja bych ho posunul na 9 kruh a udelal z nej komponentove kouzlo (+ dalsi drobna omezeni).
Systém komponent jsem zažil jinde, fungovalo to skvěle a velmi rád bych to viděl i tady. Hra je pak o poznání odlišná, když některými opravdu smrtelnými kouzly nedisponuje naprosto každý kdo dosáhnul potřebné úrovně. Vnáší to do hry spoustu nových prvků. Přinejmenším podporuje obchod a sháňku mezi hráči po takových věcech a pak rozděluje kouzlící postavy na ty co tímhle disponují (a mají díky tomu patřičnou váhu, ať už se k tomu dostali svou pílí nebo z jiných zdrojů) a na ty, co se prostě musí obejít jen s "obvyklým" arzenálem kouzel.
Já už od začátku razím takový názor, že mág/zaklínač má ze své podstaty být mocný, ale to jak se k té moci dostává by nemělo být tak jednoduché jak je prezentováno systémem NWN (a podle mě tomu tak oproti jiným povoláním skutečně je). Mám za to, že těm neuvěřitelným kouskům co svedou, by měl předcházet trochu uměrnější čas rozvíjení schopností a třeba nutnost komponent toto aspoň trochu vynahrazuje. Mimo jiné může odčerpávat i dost finančních prostředků jinak, než jen svitky nebo magiony (on mág v podstatě jinak moc výbavy oproti ostatním nepotřebuje … i když uznávám, že takový magion není zrovna levná sranda).
Tak v tom se naprosto shodneme (myslis tusim Ark2, ze? tam bylo i IGMS komponentove). Na EQ nektere ta nejsilnejsi kouzla jsou komponentova (byt v podobe napr itemu knihy), ale je toho malo.
Napsal: 28. 4. 2011 0.20
od Olymar
Fryn píše:Mimo jiné může odčerpávat i dost finančních prostředků jinak, než jen svitky nebo magiony (on mág v podstatě jinak moc výbavy oproti ostatním nepotřebuje … i když uznávám, že takový magion není zrovna levná sranda).
Myslíš, že těch přibližně 15 platinek, co nás mágy stojí svitky, je nějak málo?

Mágové jsou naopak s velkým odstupem tím nejdražším povoláním.
Tím vůbec nechci napadat myšlenku materiálních komponent, naopak, ale tohle mě hodně pobavilo.
Napsal: 28. 4. 2011 9.28
od Pavel Urban
Olymar píše:Fryn píše:Mimo jiné může odčerpávat i dost finančních prostředků jinak, než jen svitky nebo magiony (on mág v podstatě jinak moc výbavy oproti ostatním nepotřebuje … i když uznávám, že takový magion není zrovna levná sranda).
Myslíš, že těch přibližně 15 platinek, co nás mágy stojí svitky, je nějak málo?

Mágové jsou naopak s velkým odstupem tím nejdražším povoláním.
Tím vůbec nechci napadat myšlenku materiálních komponent, naopak, ale tohle mě hodně pobavilo.
Ono nejde ani tak o cenu jako o dostupnost komponent.
Navíc v běžném prostředí DnD ti meč stojí 15gp, zatímco na seslání "Oživ mrtvého" potřebuješ diamantový prach v hodnotě 5000gp (tedy jak cena, tak diamantový prach). Svitek samotný stojí 6125gp. Navíc je tu ta dostupnost samotných svitků, které jsou opravdu velmi dobře dostupné. Porovnej to s cenami na EQ a s možnostmi a dostupností. Nemluvě o daleko snazším vydělávání peněz na EQ než v běžném prostředí DnD.
Jinými slovy i kdyby kouzelník měl spoustu peněz, nemusel by znát ono kouzlo (ne jako ny ní,že kouzelník v podstatě může znát všechna kouzla na která má peníze), i kdyby to kouzlo znal, nemusel by mít dost financí na jeho běžné sesílání, a i dkyby měl dost financí i na to, komponenty k jeho seslání by mohly být natolik exotické, že by si opravdu rozmýšlel, kdy to kouzlo seslat.
Příklad výše je sice klerické kouzlo, ale dobře demonstruje co chci povědět (a znám ta čísla).

Napsal: 28. 4. 2011 10.37
od Roma
Ještě štěstí, že EQ nemá settings DnD
Napsal: 28. 4. 2011 10.52
od cybermisa
Roma píše:Ještě štěstí, že EQ nemá settings DnD

Napsal: 28. 4. 2011 10.54
od Nalk
Roma píše:Ještě štěstí, že EQ nemá settings DnD
Což znamená?
Jsem člověk odrostlý na Dračáku, který dále hrál hodně dalších věcí, ale DnD papírově nikdy.
Napsal: 28. 4. 2011 10.56
od Pavel Urban
Roma píše:Ještě štěstí, že EQ nemá settings DnD
Naopak, je to škoda.

Napsal: 28. 4. 2011 11.10
od Ghost
V tomhle souhlasím s Pavlem. A nejen kvůli kouzlům.
Napsal: 28. 4. 2011 11.48
od Aefar
Takhle...
Settings DnD ano, settings NWN ne.
Mě přijde, že nevýhoda EQ na platformě NWN je právě přenos neduhů původní platformy NWN.
Některé pokusy o kompenzaci (např. dispel hůlky či ty kouzelné knihy, vlastně veškeré labirovy systémy atd.) pak byly zdařilejší, nekteré méně.. a smůla je, že se nyní vývoj zastavil

Napsal: 28. 4. 2011 12.07
od Roma
Pavel Urban píše:Roma píše:Ještě štěstí, že EQ nemá settings DnD
Naopak, je to škoda. :bigwink:
Nehodlám se přetahovat...
Nalk píše:Což znamená?
To bylo původně myšleno na Pavla, jak reagoval na Olymara.
Postavit si wiznu s full výbavou (většina kouzel) je skutečně pořádně drahá záležitost. Větší odlišnost mágů/sorcek (a tím myslím víc než jen specialozované mágy s jejich malusy do SR protiškol) by se mi taky líbila a komponentové kouzla jsou jednou z možností. Ale argumentovat settingem DnD mi na EQ příjde mimo, zvláště když si podovnáš ceny a dostupnost na EQ/DnD
Napsal: 28. 4. 2011 12.17
od Olymar
Úplně mě matete, Equilibrie je přece založená na NWN a to je licencované DnD 3.0.
Samozřejmě, že některé věci zde fungují jinak z řady technologických, hratelnostních, "online" nebo prostě soukromých důvodů, ale v čem jsou DnD edice a její dodatky jiné? Mnohá z oficiálních DnD pravidel stojí za prd - často proto, že se snaží vše zbytečně kvantifikovat. Popisy kouzel jsou v DnD stejně mizerné jako v NWN a craft je řešen jen jako suma komponent, času a zkušeností.
Samotnému se mi komponentová kouzla líbí, ale je hloupost je zdůvodňovat možností odlivu peněz a cenou výbavy, když jeden kompletní čaroděj stojí podobně jako 10 kompletních bojovníků. Ostatní argumenty o dostupnosti (kouzel samotných a následně jejich komponent) se mi ale líbí s jednou výhradou platnou právě pro online svět, kde možnost silné specializace není úplně výhodná pro plynulý chod světa.
Napsal: 28. 4. 2011 12.31
od Nalk
Díky Vanově zatčení vím, že vybavit bojovnickou postavu výjde asi tak na platinku a půl, možná dvě.

Ale jsou to v tom i nějaké RP věcičky, které se asi nepočítají (koberce, barvičky, vícero oblečení atd.)
Napsal: 28. 4. 2011 12.58
od Aefar
Já bych peníze neřešil... to není nedostatkové zboží na EQ. Respektive cena za cokoli není omezujícím faktorem pro získání jakýchkoli schopností, na což narážel i CM, a proto by mocná kouza omezil jinak, například těmi komponentami, což plně chápu.
Zamezilo by to pak extrémním situacím, kdy například patnáctiletý kluk čaruje kouzla IX. kruhu, které se naučil vysedáváním u svačinky a pobíjením banditů a nemrtvých v hrobkách.
Jestli stojí výbava čaroděje 15 platinek nebo 40 je vcelku jedno, obzvláště, je-li to rozloženo do dlouhou dobu.
Ještě k Jonovi a jeho poznámce k Forgotten realms. Já neznám ten svět. Znám jen EQ a mluvil jsem o EQ klerikovi a EQ drakovi. EQ klerik se EQ draka bát nemusí (to nesouvisí s tím, že ho neporazí).
P.S.: Koukal jsem, jak bych to rozdělil, ale debata s hůlkama se s debatou o dostupnosti kouzel prolíná (takže ani technicky nevím, jak to rozdělit) a vcelku to souvisí, takže za sebe bych to nechal tak. Jde totiž o to, že hůlky právě mají balancovat snadnou dostupnost kouzlel a taktiku "boost, click and kill".
Napsal: 28. 4. 2011 13.15
od Aefar
Olymar píše:Úplně mě matete, Equilibrie je přece založená na NWN a to je licencované DnD 3.0.
No, ona pravidla jsou podklad pro PnP. Takže například - většina kouzel v DnD má nějaké komponenty. V PnP jsem nikdy nebyl zastáncem "univerzálního balíčku plného nezničitelných komponent pro mágy/kleriky/druidy", ale ty komponenty jsme vymýšleli, odehrávali, musely se získat, mnohdy se kouzlením spotřebovávaly... atd.
A teď si vemte, že by pro každé seslání IGMS byl potřeba třeba diamant (cena je vcelku banální - něco přes dvě zlatky), který ovšem není snadné sehnat a už vůbec ne ve velkém. A ještě by se třeba sesláním spotřeboval.
Navíc výsledkem by krom jiného byla práce pro válečníky (aby sehnali diamant) a oživení PC obchodu s diamanty (nyní prakticky nulový). A o důvod méně k existenci dispel hůlek (abych se držel tématu).
Napsal: 28. 4. 2011 13.24
od Nalk
POkud by komponenty byly sehnání i jinde než jen na Univerzitě, jak to nyní s knihami, tak proč ne

Osobně bych ale s tímto nakládal opatrně (např. u oživování).
Napsal: 28. 4. 2011 13.57
od Ghost
U oživení bych právě komponenty dal. Ale já bych celkově na EQ změnil systém smrti, takže...
Komponenty bych viděl jako obtížně sehnatelné nějaké přírodní věci - dráp wyverny, pero z gryfa, šupina baziliška a podobné věci.
Napsal: 28. 4. 2011 14.24
od LindacpAG
Mě byse komponenty dost zamlouvaly a při užití silnějších kouzel klidně i na jednorázové užití (IGMS, Oživ mrtvého, atd..). A co se týče druhů komponent, tak bych se nebál zahrnout velké množství surovin.
Za prvé by to snížilo užití některých silnějších kouzel, za druhé by to dalo příležitost mnohým PC obchodovat s danými komponenty.
Napsal: 28. 4. 2011 14.27
od Ghost
To, že jsou komponenty na jedno použití jsem bral jako zřejmou věc - jinak by to prostě přihodilo pár zlaťáků/platinek k tomu, co je potřeba sehnat.
Napsal: 28. 4. 2011 14.30
od LindacpAG
Ghost píše:To, že jsou komponenty na jedno použití jsem bral jako zřejmou věc - jinak by to prostě přihodilo pár zlaťáků/platinek k tomu, co je potřeba sehnat.
No tak já bych podmínil značnou část nějákou nespotřebovatelnou komponentou (nebo spotřebovatelnou po delším užití) a jen malou část, velmi mocných kouzel bych podmínil jednorázovým užitím.