Rýžování/kutání v neviditelnosti

Prohřešky hráčů a jiných subjektů.

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Rýžování/kutání v neviditelnosti

Příspěvek od Aefar »

V jiné diskusi se narazilo na to, že rýžování/kutání v neviditelnosti je snad zneužití enginu hry a je tedy trestné. Protože jsem takovou informaci dosud neznal a protože vím, že okolí na kutání/šplouchání reaguje, i když jste neviditelní/skrytí, hledal jsem, ale nikde jsem to mezi prohřešky nenašel. Nakonec jsem kontaktoval Labira a zeptal se jej na to.

Kutání či rýžování v neviditelnosti tedy prohřešek není, pokud se to nevyužívá masově. Což znamená, že samo o sobě není prohřešek kutat/rýžovat v neviditelnosti, ale ždímat svět.

Samotné ždímání světa bývalo v katalogizovaných prohřešcích a z trestníku nám nyní vypadlo. Za sebe navrhuji, aby se tam zpátky vrátilo.

Ždímáni světa bylo Labirem definováno takto:
Ždímání světa

Jeden z nejrozšířenějších hráčských nešvarů. Hráč nehraje ani tak postavu jako spíš vraždící/rýžovací/sbírací/cokoliv stroj. Není špatné využívat zdroje světa ať už se jedná o místečka k rýžování, stromy na kácení, plody k sesbírání, lov zvěře nebo výpravy pro poklady v truhlách nebo chladnoucích tělech bestií. Od toho to tu přeci je.

Co je ale nežádoucí je zneužívání těchto zdrojů "co to dá". Například. rýžování "co to systém dá", chození bez přestání na jedno místo protože "z těhlech potvůrek padají trochu lepší věci a dám je v pohodě", chození pro pasti či jiné věci na jedno místo a jejich prodej ve velkém takže je zavalena ekonomika, nebo nešvar "ráno se naloguju a oběhnu pár dungeonů" a spousta dalších a dalších příkladů.

Důležitá je míra. Pokud postava uspořádá jednou za čas výpravu do nebezpečných končin (ideálně s vícero postavami a výbavou třeba stanem), tak jakmile ji vidí DM snaží se ji pomáhat a zpestřovat cestu a je mu úplně jedno, že si u toho postava něco "nahrabe". Většinou naopak balancuje sílu bestií aby to bylo těžké ale udělatelné a potom úměrně tomu i zvětší odměnu. Nezřídkakdy i při chybě hráče na takové výpravě postavy nějakým vhodným způsobem oživí či jim jinak pomůže.

Opačný případ je, když se DM naloguje a v 50% případů najde jednu a tu samou postavu, maximálně s jiným "ocáskovým doprovodem", ve výnosnější lokaci. V takovém případě je dáno varování a když se to přesto opakuje a hráč ždíme svět co se dá, tak je přistoupeno k represím - známé to vyhánění creeperů kdy potvory jsou najednou jinak vyzbrojené, těžší, je jich víc, padají závaly a jiné negativní jevy. V takovém případě je většinou DM jedno kdo přežije a nepřežije.

Obdobné je to s nejoblíbenějším rýžováním. DM vidí jak je která postava sběhlá v čem a má poměrně dobrý přehled jakou dobu tráví i nánosů. Existují dokonce postavy, které jsou schopny za 3 levely vyhnat svou statistiku rýžování tak vysoko jako jiné postavy za 15 levelů. V takovém případě přichází na pomoc další "vyhánění", choroby, nájezdy, nebo nově jistá RP zkouška - hráč projde, vyvázne a dokonce dostane nějaké ty xp - neprojde-li je postava fakticky odsouzena k permanentní smrti (s určitou šancí na sebezáchranu).

Na závěr několik označení jenž se vžily pro označování takto hrajících hráčů:

looter - hráč postavy jenž neustále chodí a zabíjí bestie pro věci jenž z nich padají. Většinou na jedno a to samé nejvýnosnější místo jenž má pro něj dobrý poměr loot/riziko.

creeper - hráč postavy jenž neustále chodí a zabíjí bestie pro zkušenosti z nich získané. Díky XPC jsou creepeři na Equilibrii vzácní a většinou se omezují na postavy na nižších levelech než to dotyčnému hráči dojde že takhle to nepůjde.

harvester - hráč postavy jenž bez ustání plundruje přírodní zdroje, nejčastěji nánosy drahokamů.

kolečkář - hráč postavy, jenž má vžité nějaké své "kolečko" po pokladech v jeskyních a dungeonech, které si opakovaně do omrzení obíhá odpozorujíc přesně střední dobu intervalu respawnu pokladů a bestií. Díky systému omezení pokladů za čas přijdou kolečkáři rychle na to že se to nevyplácí a nalézají truhly prázdné.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

a) Kvůli tomuhle vznikl PLACOS.
b) Všimni si také na Labirem navrhovaných "trestů" uvedených opět v tom příspěvku. Porovnej je s trestníkem.
c) Poukazuji na neskutečnou neprůhlednost, volnost pro DM zvůli v rozhodování co už by bylo ždímání. Obzvláště když teď z DM teamu byla odsunuta opozice Pavla. (Všimli jste si toho, mimochodem?)

Pokud opravdu, opravdu hodně toužíš přidávat další prohřešky, konkrétně tento, prosím tě o vypracování přehledné souhrnné tabulky, která by přesně v hodinách, či spíše minutách uváděla, jak často může hráč těžit tu kterou surovinu, jak musí střídat ložiska a případně jak často smí navštívit stejný dung. Předejte to veškerým nejasnostem, veškerým diskuzím a hádkám na foru a také to jasně určí hranice toho ždímání,

1) aniž by to hráčům hodilo na krk další závaží "nedělám něco nedefinovaného špatně?"
2) dalo jim to možnost prokázat případnou nevinnu. :smile:
3) nováčky to skvěle navedlo a neodradilo

Za takových, pouze a jedině za takových podmínek, se k zařazení tohoto prohřešku do trestníku přikláním a jsem si jistá, že nejen já takovou informační tabulku více než ocením. Není nad - jak se to říká, transparentnost?


P.S. Informace, že těžba zdrojů v neviditelnosti není - navzdory dřívějšímu opačnému tvrzení více jak jednoho DM - trestná, je jediný fakt, který je opravdu třeba zdůraznit a někam přidat.
Naposledy upravil(a) Braenn dne 13. 5. 2011 17.14, celkem upraveno 7 x.
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1846
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Příspěvek od placidity »

Je tu placos? Je. A imho hlídá dobře.

Existují "nemoci z přepracování" a systém výstrahy že by Postava měla ubrat? Ano. (viděl jsem tuhle bububu hlášku na své postavě minimálně jednou zatímco tahala šutry z vody a u toho tlachala)

Jsou "obyčejné" EQ nemoci na facku? Jsou. Bojovat blechatý s chumlem potvor nebo nějakou mňamku chytit od mrtvoly v dungu je zážitek, zvlášť když sebou člověk netahá pocket clerica :)

EQ je co do výdělku vysoce restriktivní, a pokud člověk nemá level nebo partu aby si zašel do -píp- pro -píp- a odnesl si odtamtud platinu na člověka, kolečkováním si přijde denně jen na pár zlatek s placosem na několikahodinový mínus.

Kulturní vložka:

Shodou okolností jsem si před pár dny četl pojednání o Přesvědčení, a tohle mi připomíná Lawful Neutral státní zřízení - regulujme cokoliv a jak to jen jde, pro dobro byrokracie a kontrolu všehomíra :)

Konec kulturní vložky


Co je IMHO důležitější než pár neurčitých bububu pravidel, je adekvátní reakce světa na opakované a časté plundrování. Inteligentní nepřítel si nenechá den co den rubat ložiska svých surovin (a své lidi) jen tak, ale třeba sebere armádu a půjde narušiteli rozbít papulu ve velkém a se vším všudy (tuším že něco takového jste tu už měli?). Zvířata budou na čas "vylovena". Banditi zabarikádují vstup do soutěsky aby měli klid a mohli doplnit stavy, atd. atp... Vtip je v tom, že výsledek neodnese (jen) Postava která za to může, ale nevinní okolo. Pak už je jen na nich jak si to s dotyčným vyřídí. A upřímně, DM kill je o ničem. Vztek živých lidí je mnohem lepší...
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2538
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Skutečně, PLACOS tohle hlídá velice dobře a nevidím smysluplnou potřebu dalšího omezujícího pravidla. Pokud ti, Aefare, vadí, že hráči chodí někam příliš často, zkus je nějak zabavit (tak to zkouším dělat já), aby svůj čas věnovali jiným činnostem.

Nicméně, když vidím jednu postavu v jistém výdělečném (XP, peníze) dungeonu potřetí během dvou dnů (a z toho jednou v půl šesté ráno), je něco špatně. To je podle mě ždímání světa, a tak jsem se rozhodl zakročit tak, že protentokrát družinka cestující s touhle postavou nenalezla bosse ani velikou část jeho pokladů (utekl). Kdo ví... příště třeba budou nepřátelé lépe připraveni?
Placidity napsal(a):
Co je IMHO důležitější než pár neurčitých bububu pravidel, je adekvátní reakce světa na opakované a časté plundrování. Inteligentní nepřítel si nenechá den co den rubat ložiska svých surovin (a své lidi) jen tak, ale třeba sebere armádu a půjde narušiteli rozbít papulu ve velkém a se vším všudy (tuším že něco takového jste tu už měli?). Zvířata budou na čas "vylovena". Banditi zabarikádují vstup do soutěsky aby měli klid a mohli doplnit stavy, atd. atp... Vtip je v tom, že výsledek neodnese (jen) Postava která za to může, ale nevinní okolo. Pak už je jen na nich jak si to s dotyčným vyřídí. A upřímně, DM kill je o ničem. Vztek živých lidí je mnohem lepší...
Ano, já souhlasím, tohle řešení preferuji (například před přímým zásahem v dungeonu, například posílením spawnu) a praktikuji.
Kraki Skengdrang
Lassair
Příspěvky: 493
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Příspěvek od Lassair »

Nevím co je tak špatného na rýžování v neviditelnosti. Já jít pro konkrétní šutr na nebezpečné území tak místo probíjení se, se taky raději schovám když to jde. PLACOS stejně chytí těžení a vůbec.. tak proč ještě to dávat do nějakých prohřešků a vůbec? Navíc to by se pak muselo opravdu všechno zapsat jak říkala Braenn (a to by bylo pak docela podle mě na palici). Ten nápad s reakcí světa (s zvířaty, bandity a pod) se mi osobně hodně líbí.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2538
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Lassair píše:Nevím co je tak špatného na rýžování v neviditelnosti. Já jít pro konkrétní šutr na nebezpečné území tak místo probíjení se, se taky raději schovám když to jde. PLACOS stejně chytí těžení a vůbec.. tak proč ještě to dávat do nějakých prohřešků a vůbec? Navíc to by se pak muselo opravdu všechno zapsat jak říkala Braenn (a to by bylo pak docela podle mě na palici). Ten nápad s reakcí světa (s zvířaty, bandity a pod) se mi osobně hodně líbí.
Co se neviditelnosti týká, já to nikdy za prohřešek nepovažoval; ostatně, řečeno trochu "od boku", k čemu by pak byla? :))

Ono řešení, které se tak líbí, má jednu zásadní vadu, a tou je čas, který tomu musí DM věnovat. A není to jen pár kliknutí, že. Při questech, které už jsou rozjeté a při dalších hráčských záležitostech na něco takového zbude bohužel čas jen velice zřídka. Kupříkladu k tomu, aby "zvěř byla vylovená" by bylo zapotřebí, aby každý den, co takový stav bude trvat, nějaké DM vstalo a povypínalo spawnery. Jenže spawn jde třeba vypnout jen plošně, na celou lokaci - nejde vyselektovat jen zvěř. Takže by se někdo ve výsledku procházel úplně prázdnou oblastí. Zabarikádování banditů se zpočátku jeví skutečně jako dva kliky, ale je třeba si uvědomit, že aby to k něčemu bylo, je třeba vymyslet nějaké pozadí a udělat z neřešitlné situace řešitelnou nebo vyřešenou (což je zase další "vynucený" DM quest). Stejně tak sebrání armády a akce s tím spojená (někdo si vzpomene třeba na bitvu o Drehan svedenou s gnolly)… většinou jde o dlouhodobější, souvislý quest, vyžadující spolupráci několika DM (které nemáme). A tak dále, a tak dále.

Nejlepší by bylo, aby všichni hráli tak, aby takovéhle vynucené reakce nebyly potřeba, jenže... (vůbec, ono je to stále samé "DM by mělo..." - co takhle zauvažovat taky trochu směrem "hráči by měli...?")
Kraki Skengdrang
Lassair
Příspěvky: 493
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Příspěvek od Lassair »

Nevím jak to je složité, ale je mi jasné, že toho máte kupu, takže souhlasím Jone se vším
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

PLACOS hlídá... pokud to týmu stačí, nejsem proti...

Návrh vychází z toho, že původně v prohřešcích byl a pak z nich vypadl - upozorňuji tedy na něco, co se při přechodu na nový trestník zapomnělo a nijak se to neřešilo - a Labir mě na to opětovně upozornil. Je mi osobně šumák, jestli tam jako prohřešek bude nebo ne, jde mi o korektní řešení, možná nemoc z povolání... :smile:

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Naylun
Příspěvky: 3275
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Do trestníku jsem ten odstavec nezařadil záměrně, protože:
1) imho pocházel ještě z doby před PLACOSem, který to skutečně celkem dobře pokrývá
2) není vhodné to řešit OOC tresty, ale IC reakcemi světa (viz placidity, Jon..)

Nalk, kato: smazal jsem vaše příspěvky pro porušení pravidel fora (provokace)
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Odpovědět