Účastníci konfliktu
darmian
Gondor:
Leader:
Steward Denethor II.
Výhody:
- Velice silná pěchota i kavalérie. Už ze začátku lze stavět poměrně dost silné armády složené pouze z milicí, které mají ale obstojný útok i obranu a navíc mají dobrou morálku. V pozdějších fázích jejich jednotky jenom získávají na síle. Gondor se může pyšnit jednou z nejelitnějších armád vůbec.
- Hromada měst hned na začátku - rychle lze rekrutovat nové jednotky a zároveň máte i slušné zisky z daní a případně z obchodu.
- Mají Denethora, Faramira i Boromira.
Nevýhody:
- Hlavní nevýhodou, je pozice. Podle mého názoru se jedná o
druhou nejtěžší pozici vůbec. Vojenský potenciál tohoto národu vyrovnávají dva silní soupeři -
Harad na jihu a
Mordor na východě. Harad navíc nemá ve svém okolí
ŽÁDNÉHO JINÉHO NEPŘÍTELE, což znamená, že dřív nebo později na vás zaútočí a bude na vás moci soustředit všechno co má. I Mordor má dobrou pozici a může si také dovolit soustředit se pouze na vás, protože jeho severní hranice chrání Rhun.
- Drahé jednotky, které se dlouho rekrutují (nejedná se o milice, ale o elitnější jednotky v pozdějších fázích).
Rohan:
Leader:
King Thengel
Výhody:
- Poměrně kvalitní pěchota s dobrou morálkou. Excelentní jezdecké jednotky (nejlepší ve hře). Podotýkám, že jezdectvo v Medieval II je velice, velice silná věc. Hodně se vyplatí taktika objet, zezadu do nich najet a zase se stáhnout. Především díky jezdectvu mají velikou výhodu oproti skřetům, kteří obecně postrádají jezdectvo (krom Železného pasu, který ale má pouze vrrky, kteří jsou oproti rohanským slabí).
- Hodně měst na začátku - vysoké zisky z daní a rychlé rekrutování.
- Několik rebelských měst v okolí - možnost rozšiřování území bez nutnosti války s jinou frakcí.
-
Dobrá startovní pozice. Mohou se soustředit jenom na válku se Železným pasem severo-západně od nich, jelikož na jihu jsou chránění Gondorem, ze západu jim nic nehrozí, protože se tam rozkládají území elfů. Jenom daleko na východě má Mordor jednu malou državu v lesích (kterou pravděpodobně moc dlouho neudrží proti Silvan Elves) a ještě dál je pak Rhun zaměstnaný Dale.
- Mají Eomera, Theodena, Grimbolda i Theodreda.
Nevýhody:
- Nic moc mě nenapadá.
Dale:
Leader:
King Bard the Bowman
Výhody:
- Velmi dobrý mix jednotek. Nemají sice tak silnou milici, jako má Gondor, ale mají levnější a rychleji se rekrutující jednotky a nepochybně lepší postavení.
- Hned od začátku spojenectví s trpaslíky na severu a z toho plynoucí obchod.
- Několik rebelských měst v okolí - možnost rozšiřování území bez nutnosti války s jinou frakcí. Díky tomu je tu také prostor pro přípravu na válku s Rhunem.
Nevýhody:
- Málo počátečních měst.
- Poměrně silný Rhun na východě.
Dwarves:
Leader:
King Dain
Výhody:
- Nejsilnější pěchota na světě. Už od začátku tak lze stavět silné jednotky.
- Dvě bohatší a rozvinutější města na východě v horách.
- Mají Gimliho.
Nevýhody:
- Podle mého názoru
nejtěžší počáteční pozice.
- Roztříštění říše na dvě části (po dvou pevnostech). Jedna část je úplně na západě a ta druhá je úplně na východě. Mezi ně jsou pak jako klín vražený Mlžné hory a k tomu se pojící dvě skřetí frakce - Orcs of the Misty Mountain a Orcs of the Gundabad. Orcs of the Gundabad jsou na tom v podstatě podobně jako Mordor - jsou dost dobře chráněni a mohou se tak soustředit jenom na válku s oslabenými a nepočetnými trpaslíky.
- Žádná jízda (lze rekrutovat žoldnéřskou jízdu Dale, ale jenom, když trpasličí vojsko vstoupí na území Dale).
- Drahé jednotky.
- Málo měst a tak nelze vydržovat moc velké armády a navíc se tím zpomaluje i rekrutování.
Free Peoples of Eriador:
Leader:
King Aragorn Elessar
Výhody:
-
Dobrá startovní pozice. Nemají na sobě nalepeného žádného nepřítele hned od začátku a tak se mohou v klidu soustředit na rebely v okolí, diplomacii a přípravu armád (potřebují jich hodně a početné, aby vyvážili jejich slabost).
- Několik rebelských měst v okolí.
- Dobrý mix levných jednotek s dobrou morálkou. Jedná se především o lehkou pěchotu a jezdectvo.
- Mají Gandalfa a Aragorna.
Nevýhody:
- Postrádají těžkou pěchotu a jezdectvo.
High Elves:
Leader:
High-King Elrond
Výhody:
- Opět dobrá startovní pozice. Nemají na sobě nalepeného žádného nepřítele (kromě Orcs of the Misty Mountains, kteří se možná budou snažit dobýt Roklinku, ale není to pravděpodobné, protože na ně budou tlačit trpaslíci a Silvan Elves).
- Hromada rebelských měst v okolí.
- Velice silní lukostřelci a těžká pěchota.
- Mají Elronda.
Nevýhody:
- Drahé jednotky, které se dlouho trénují.
- Nemají jezdectvo.
- Roztříštěná startovní pozice (není to ale takový problém jako u trpaslíků).
Silvan Elves:
Leader:
King Thranduil
Výhody:
- Dobrý startovní pozice. Dokonce bych řekl, že jedna z těch nejlepších - jsou v centru dění a přesto dobře chráněni ostatními národy kolem - Trpaslíky ze severu, Dale z východu a Rohanem z jihu.
- obrovský počet rebelských měst v okolí - umožňuje jim hodně se rozšířit během krátkého času.
- Silné jednotky (i když se jedná o slabší verze High Elves).
- Mají Legolase a Celeborna.
Nevýhody:
- Drahé jednotky, které se dlouho trénují.
- Nemají jezdectvo.
- Roztříštěná startovní pozice (není to ale takový problém jako u trpaslíků).
Mordor:
Leader:
The Witch King of Angmar
Výhody:
- Početné a levné jednotky. Velikost jejich říše jim umožňuje platit poměrně dost vojáků a díky tomu převálcovat sice lepší, ale méně početné nepřátele.
- Velice dobrá startovní pozice - mají v podstatě jenom jednoho nepřítele a tím je Gondor. Ze severu je chrání Rhun a z jihu Harad, který je navíc bude ve válce proti Gondoru podporovat tj. dva na jednoho.
- Elitní Olog-Hai (trollové zakutí v oceli). Jedna z nejsilnějších jednotek ve hře.
- Mají Devítku (ze začátku jsou ve hře tuším jenom 3, ale jakmile jeden z nich zemře, tak se tam objeví další) což jsou generálové s perfektíma statistikama.
Nevýhody:
- Slabé jednotky a mizivá morálka.
Isengard:
Leader:
Saruman
Výhody:
- Málo startovních měst.
- Nejsilnější skřetí jednotky ve hře. Mohou také rekrutovat zlé lidi.
- Mají alespoň náhražku jezdectva v podobě vrrků.
-Mají Sarumana.
Nevýhody:
- Slabší startovní pozice. Hned od začátku jsou ohrožování Rohanem na jihu a navíc se velice brzy mohou dočkat útoků od High Elves a Eriadoru.
Orcs of the Misty Mountains:
Leader:
High Chieftain Uglag
Výhody:
-
Průměrná startovní pozice. Postupem času se jejich situace zhorší, protože na ně začnou dorážet elfové (a to možná z obou stran).
- Levné a početné armády.
- Mohou rekrutovat trolly, což je velice silná těžká pěchota.
- Hodně rebelských měst kolem.
- Skřetí spojenec na severu, který je bude podporovat ve válce proti trpaslíkům.
- Hodně startovních měst.
Nevýhody:
- Slabé jednotky s mizivou morálkou.
Orcs of Gundabad:
Leader:
Chieftain Gorduf
Výhody:
- Jedna z nejlepších startovních pozic ve hře. Na východě i na západě mají přístup k oslabeným trpaslíkům a na jihu je kryjí Orcs of the Misty Mountains.
- Hodně rebelských měst kolem.
- Mohou rekrutovat trolly.
- Mají alespoň náhražku jezdectva v podobě vrrků.
Nevýhody:
- Slabé jednotky s mizivou morálkou.
Harad:
Leader:
Chieftain Khuzaymah
Výhody:
-
Nejlepší startovní pozice ve hře. Kromě Gondoru na severu nemají kolem sebe nikoho, kdo by pro ně byl hrozbou a tak se mohou plně soustředit pouze na tuto válku.
- Několik rebelských měst v okolí.
- Hodně měst zezačátku - vysoké zisky z daní a možnost vydržovat a stavět velké armády.
- Poměrně dobrý mix jednotek.
- Mají Mumakily - nejsilnější jednotku ve hře.
Nevýhody:
- Postrádají těžkou pěchotu, což může být problém.
Rhun:
Leader:
Chieftain Borthand
Výhody:
-
Dobrá startovní pozice. Reálné nebezpečí jim hrozí vlastně jenom od Dale na západě, protože trpaslíci jsou moc slabí na to, aby vedli válku na třech frontách - ti se budou soustředit na spojení svého rozděleného území.
- Mají dobrý výběr jednotek a v pozdější fázi velice elitní vojáky Loke-Rim. Díky svému postavení a armádě mají velice silnou pozici ve vedení války proti Dale.
- Hodně měst na začátku, což jim umožňuje stavět a vydržovat početnější armády.
- Několik rebelských měst v okolí.
- Chránění z jihu Mordorem.
Nevýhody:
- Nic moc mě nenapadá.