Stránka 1 z 1

Kostky na dovednosti

Napsal: 20. 12. 2011 10.52
od Silky
Zdravím,
nevšiml jsem si ve hře žádné možnosti házení kostkou na dovednost. Nešla by taková kostka přidat? Samozřejmě jde to si hodit 1k20 + dovednostní bonus, ale to je jaksi na nic, protože si ten svůj bonus dovednosti může každý vycucat z prstu.

Napsal: 20. 12. 2011 11.05
od Woxa
Souhlasím, také mi to tu občas chybí. Možnost hodů na vlastnosti/dovednosti/savy by občas neuškodila.

Ono je docela blbé házet si d20 a pak se dohadovat o číslech, k některým hráčům nemám uplnou důvěru, a bez pochyb jim sděloval své staty nebo naopak věřil číslům, která uvedou oni.

Nicméně nedělám si iluze, že by přidání bylo reálné, ačkoliv to zřejmě nic moc složitého nebude a pro DM to je i implementované.

Napsal: 20. 12. 2011 11.11
od Olymar

Napsal: 20. 12. 2011 11.12
od Nalk
Kde není důvěra, není nutno házet... je to prosté

Viz. Podříznutí

Viz. Pravidlo 4.16 (citované hned i v Podříznutí)

Celkově - pokud nevěřím někomu v těhle hodech, tak to raděj odehraju jen v mezích systému. Někdy to může být nevýhodné pro mě, někdy pro druhou stranu, ale jiné bezpečné řešení není.

BTW: někde se i řešilo, že i když si budete házet na sociální skilly, tak by vám to mělo být k prdu, pokud postavu nezvládnete sami nějak uargumentovat jen tak naprázdno házíte čísly. (A někteří by si měli uvědomit, že přesvědčování 8 je velmi chabé a na stráž nepostačující :bigwink: )
EDIT: třeba tady tedy

Napsal: 20. 12. 2011 11.26
od Silky
Nemám na mysli vnucování chování pomocí sociálních skillů. To bych ani nechtěl, už jsem se s tím setkal: "Tell: Mám přesvědčování 20, o co, že tě přesvědčim ;)" apod.
Spíš jsem myslel třeba hody na všímavost, kdy postava nese nějaký nový kus doplňku, který nejde graficky zobrazit (prsten, amulet). Hraničářské stopování postavy - dvě postavy v horách, jedna se oddtrhne a druhá se jí pokouší stopovat (porozumění zvířatům). Jde o drobnosti, ale dost hráčů by to určitě ocenilo.
Bavím se tu o kostce na dovednosti ne na vlastnost.

Napsal: 20. 12. 2011 11.27
od Woxa
Já bych to formuloval spíše opačně: "Kde není důvěra, bylo by vhodné si hodit", případně: "kde je důvěra, není třeba si házet

Příkladem může být situace, kdy mi nějaká postava zkouší něco nalhat, působí to přesvědčivě, ale já moc dobře (OOC) vím, že to je blbost a navíc mám pochybnosti o tom, že by to tato postava skutečně takto podat dokázala.

Případně postava s dovedností/vlastností u bodu mrazu, bystře reagující na nějaký podnět, nehorázně chytrá atd... občas bych některým s chutí řekl, ať si nejprve hodí inteligenci, lore, spellcraft atd... a pak teprve pokračují.

Napsal: 20. 12. 2011 11.30
od Nalk
No.. pokud jde o ty drobnosti typu prsten, tak tam bych prostě jen reagoval na situaci a na to, co hvězdičkuje protistrana. Pokud si tvojí postavu prohlíží, tak uvážit vzdálenost atd. (hostinec, hlídka v noci, důvěrný hovor) a dle toho zahvězdičkovat nebo ne :bigwink: Anebo test pozornosti a hodit to do popisku a počkat, kdo si to přečte a kdo ne :biggrin:

Sociální skilly řešit nechceš, tak je radši neřešme, to jsou vždy nekonečné debaty

Napsal: 20. 12. 2011 11.40
od Silky
Mluvil jsem o vnucování chování, na které se vážou sociální skilly. Ne, že bych je řešit. Nakonec TO si volí hráči, kostka by byla jen doplněk.
Nemluvím tu o tom, jak se dá informace bez kostky sdělit, ale o tom, že by to usnadnilo rozhodování některých hráčů. Popsat prsten nebo ne? Našla mě postava nebo ne? Má šanci pochopit to co jí vysvětluju? I třeba pro kontrolu sebe sama. Vylezu na ten strom nebo ne? Přeskočim ten potok nebo ukloznu do bahna?

Napsal: 20. 12. 2011 11.44
od Nalk
Jasně.…

Ale já zastávám názor, že většina věcí jsou buď věci, které se musím umět odehrát, anebo jde o malé RP detaily, které jsou víc o hráčském citu, než o házení kostkami a nechávám to tedy tak nějak volně vyplynout, než abych házel kostkama (což já osobně považuji za rušivý efekt při hraní). :shades: Takže se asik neshodneme a dál tu nebudu kafrat.

Napsal: 20. 12. 2011 15.06
od Selvagion
Musím říct, že souhlasím s Nalkem.

Hra je pro mne víc o schopnostech hráče než o statistikách postavy. To, že kostkou přehodím TO na přesvědčování, ještě podle mne neznamené, že já jako hráč dokážu někoho opravdu přesvědčit. Řekněme, že spoluhráč bude ten hod respektovat. Ale co když se prostě navzdory tomu nedokážu uspokojivě vyjádřit?

Třeba já sice mám u Selviho celkem vysoké charisma prostě proto, že je to elf a ten má být pohledný, navíc je slušně vychovaný, zdvořilý, ale vím, že žádná kostka by mi nepomohla uhrát charismatického vůdce.