Stránka 1 z 4

Hnutí přesvědčení po zabijení "zlých" ale ….

Napsal: 2. 1. 2012 21.43
od Skurkaa
Hnutí přesvědčení po zabijení "zlých" ale přesto zákonem chráněných bytostí.
Zdravím hráči, právě po debatě s DM, jsem se dostali do sporu a proto chci vědět co je podle vás správné. Hnutí s přesvědčením pokud zabíjíte zlé bytosti? Mám na mysli právě NPC bytosti jako jsou Banditi, zlotřilci a všechno co můžete potkat. Chtěl bych vidět tady vaše názory, žádný FLAME, kdyžtak přispěte hlasem v hlasování.

Napsal: 2. 1. 2012 21.47
od hemendo
No zabil jsi člověka, ale co když jsi se pouze bránil a nebylo jiné možnosti?
Podle mě je jedno, když je jdeš vyvraždit do jejich tábora a druhé, když je zabiješ při přepadení na cestě.

Napsal: 2. 1. 2012 21.47
od Zlofas
Já si myslím že kdyby to tak bylo, tak jsou ti největší hrdinové v historii Eq zákonné zlo.

Napsal: 2. 1. 2012 21.50
od Lomylith
Blbost...

Napsal: 2. 1. 2012 21.51
od Ogar
Blbost.. kdo tohle .. vymyslel *kroutí hlavou*

Napsal: 2. 1. 2012 22.01
od Jesper
Vem si, že určité procento postav dělá podobné věci v sebeobraně. I těm bys dal postih na přesvědčení?

Napsal: 2. 1. 2012 22.02
od Aefar
Obyvatelé šerých skal jsou zákonem chránění obyvatele Tirínského království. Je to totéž, jako by nedaleko osady cikánů ve středověku, kde se občas někdo stratí nebo někoho oberou či zamordujou, někdo přišel, a tu osadu vyvraždil.

Moc lidem by to asi nevadilo, zákon by nad tím asi přivřel oči, ale ten, kdo to udělal, šel, a chladnokrevně pozabíjel živé lidi, z nichž zdaleka ne všichni jsou zlí (ve smyslu přesvědčení), což je podle mě rozhodně zlý skutek.

Bacha, nepleťte si to se sebeobranou, jít k banditům znamená je napadnout.

Ještě bych rád dodal, že Skurkaa v souvislosti s tím prohlásil "Banditi jsou podle mě mobové nezajímají mě nad nimi morální hodnoty, morální hodnoty mohu mít mezi živímy a inteligentními postavami nebo spíše řečeno hráči". Toto je podle mě s EQ zcela neslučitelný názor... a nebo jsem úplně mimo já od prvního dne, co tady hraji.

Napsal: 2. 1. 2012 22.06
od Lomylith
Myslim ze bandity sel vyvrazdit snad kazdy.

Napsal: 2. 1. 2012 22.08
od Zlofas
Nu a když se na ně vztahuje zákon království a ty tam pudeš bezezbraně se projit po šerých skalách a oni tě napadnou tak je to taky sebeobrana

Napsal: 2. 1. 2012 22.09
od Jesper
Aefar píše:Obyvatelé šerých skal jsou zákonem chránění obyvatele Tirínského království. Je to totéž, jako by nedaleko osady cikánů ve středověku, kde se občas někdo stratí nebo někoho oberou či zamordujou, někdo přišel, a tu osadu vyvraždil.

Moc lidem by to asi nevadilo, zákon by nad tím asi přivřel oči, ale ten, kdo to udělal, šel, a chladnokrevně pozabíjel živé lidi, což je podle mě rozhodně zlý skutek.

Bacha, nepleťte si to se sebeobranou, jít k banditům znamená je napadnout.
Nu, pokud vím, objevují se tito bandité v noci cestou na Amfiberai, to byl onen příklad sebeobrany.

Ale srovnávat středověké cikány a osadu banditů v šerých skalách je podle mě úplně zcestné. Proč to raději nesrovnat s bandity ve středověku? Na ty se vypisovaly odměny, protože to byly, stejně jako tirinští bandité (a obyvatelé mezizemí) lupiči a rabiáti (Vzpomeňme například na ony útoky na sochu Ajris, které se děly v létě). Ti Equilibriiští se navíc hlásí k uctívání Harguda.

Napsal: 2. 1. 2012 22.11
od Lassair
V tomto až je to docela pro mě překvapivé docela souhlasím s Aefarem. Je to velkej rozdíl a protože je jasně řečeno že NPC jsou bráni jako živí obyvatelé, takže by se k nim mělo chovat jako k hráčům tak je snad výsledek jasnej.

To že to udělal "každej" jak říkáš (mimochodem vím o několika co prokazatelně ne) neznamená že je to správně ne?

EDIT: k příspěvku výše, na tom něco taky je.

Napsal: 2. 1. 2012 22.12
od Wolf
Banditi v šerých skalách jsou chráněni zákonem??
To slyším prvně toto.

Napsal: 2. 1. 2012 22.12
od Aefar
Zlofas píše:Nu a když se na ně vztahuje zákon království a ty tam pudeš bezezbraně se projit po šerých skalách a oni tě napadnou tak je to taky sebeobrana
Ano, tuhle výmluvu už jsem slyšel. Když se půjdeš beze zbraně a dovolení projít do královských komnat a stráže tě napadnou, tak je to jen sebeobrana?

Na tohle jsem slyšel další výmluvu: Mají šeré skály předány do vlastnictví?

Ovšem král si také vše jen vzal.

Podívej se, že si někdo střeží území, kde žije, proti nezvaným hostům, je normální. Ty víš, že tam žijí a víš, že jim lezeš na území. Pokud tam půjdeš a vyvraždíš je, nemůžeš se před svědomím vymlouvat na to, že oni si začli, protože brání místo, kde žijí. Zlý skutek zůstane zlým skutkem.

Napsal: 2. 1. 2012 22.14
od hemendo
TT píše:
Aefar píše:Obyvatelé šerých skal jsou zákonem chránění obyvatele Tirínského království. Je to totéž, jako by nedaleko osady cikánů ve středověku, kde se občas někdo stratí nebo někoho oberou či zamordujou, někdo přišel, a tu osadu vyvraždil.

Moc lidem by to asi nevadilo, zákon by nad tím asi přivřel oči, ale ten, kdo to udělal, šel, a chladnokrevně pozabíjel živé lidi, což je podle mě rozhodně zlý skutek.

Bacha, nepleťte si to se sebeobranou, jít k banditům znamená je napadnout.
Nu, pokud vím, objevují se tito bandité v noci cestou na Amfiberai, to byl onen příklad sebeobrany.

Ale srovnávat středověké cikány a osadu banditů v šerých skalách je podle mě úplně zcestné. Proč to raději nesrovnat s bandity ve středověku? Na ty se vypisovaly odměny, protože to byly, stejně jako tirinští bandité (a obyvatelé mezizemí) lupiči a rabiáti (Vzpomeňme například na ony útoky na sochu Ajris, které se děly v létě). Ti Equilibriiští se navíc hlásí k uctívání Harguda.
To že se to ve středověku dělo ještě neznamená, že ti co to dělali byli svatoušci.
Pořád ale jdeš a zabiješ člověka, kdyby tě dnes v ČR přepadla skupina 3 extremistů, zbila do krve a okradla. Taky nejdeš a nepostřílíš je všechny. Máš nějaký morální kodex ne? A řekl bych, že to přirovnání docela sedí.

Napsal: 2. 1. 2012 22.14
od Nalk
Sebeobrana = bez ztráty přesvědčení
A jak vypadá? Jdete si tak po cestě do Amfi, v noci, i přes všechna varování a přepadne vás bandita, kterého po té, co zaútočí jako první, pošlete na Druhou stranu. Líp to asi bez DM nejde.

Je otázka, pokud někdo chodí opakovaně po cestě, co vlastně dělá? Chce vraždit? Chce vyhledat všechny bandity a chránit před nimi jiné poutníky? Toť otázka.


Vybíjení = ztráta placosu a při opakování další DM postihy, např. ztráta přesvědčení za chladnokrevné vraždění?
Přeplout na druhý břeh, bez toho aby DM předtím IC projevilo nějaké větší útoky ze strany banditů, je chladnokrevná loupežná výprava za ziskem. A co je na tom správného, pokud nejdete pak do Tiru a neodehrajete odevzdání lupu mezi přeživší oběti? Hm?

Aefare ale co bys chtěl po hráči, který je SH, ale kterému byla zároveň zastavena DM podpora?

Napsal: 2. 1. 2012 22.17
od Aefar
1) Banditi v šerých skalách jsou lidé a hobiti. Všichni lidé a hobiti na území království jsou zákonem chráněné osoby.
2) Kde jste přišli na to, že banditi v šerých skalách se hlásí k Hargudovi? Mají tam snad chrám? Kněze? Hargud na EQ nahrazuje čerta a hláška Hargud aby to spral je obdoba našeho Čert aby to spral. Někteří možná věří, možná ne, ale jak jste to vy jako postavy zjistili?

Poznámka: Mám za povinnosti vás jako DS upozornit, že výklad zákonně chráněných osob a zaklení "Hargud aby to spral" je můj osobní názor a není to stanovisko týmu, dokud tento názor nepotvrdí DM.

Napsal: 2. 1. 2012 22.20
od Jesper
hemendo píše: To že se to ve středověku dělo ještě neznamená, že ti co to dělali byli svatoušci.
Pořád ale jdeš a zabiješ člověka, kdyby tě dnes v ČR přepadla skupina 3 extremistů, zbila do krve a okradla. Taky nejdeš a nepostřílíš je všechny. Máš nějaký morální kodex ne? A řekl bych, že to přirovnání docela sedí.
To je něco úplně jiného. Když tě přepadne skupina extrémistů, ohlásíš to na policii a policie se s tím pokusí něco udělat. Popřípadě vezmeš skupinu kamarádů a extrémistům to oplatíš stejnou mincí. Zákon "oko za oko, zub za zub" je zakořeněný snad v každém člověku. Hlavní rozdíl je ten, že extrémisté narozdíl od banditů obvykle nezabijejí. Navíc, my máme víceméně fungující soudy, které podobné věci řeší. V Tirianu se pokud vím napadení banditů nikdy příliš neřešily. Navíc, nezapomeň, že na desce se na smrt pohlíží jinak než v realném světě.

Napsal: 2. 1. 2012 22.20
od Wolf
Tak ono hodně záleží na situaci asi že.
Proč je jdete vybít atp.

Pokud se má brát v potaz zabití člověka, jako snížení přesvědčení, pak by se měli snižovat i u stráže a u krále, jelikož ti už několikrát nechali popravit kdekoho.
Tady je to tedy jiné, pokud jsou skutečně badniti chráněni zákonem.
(To mi přijde s prominutím jako veliký nesmysl. Pokud banditi zabíjejí a přepadají na cestách a Tirian je ještě bude chránit zákonem)
Ale to jsou i ti popravený. Koneckonců jsou popraveni za to, že udělali nějakou špatnou věc - to banditi dělají pořád. Vzhledem k tomu, že ještě uctívají harguda a dost lidí ví, jaké rituály a obětiny to obnáší.

Pokud to snížení přesvědčení ale mělo padnout za vyvraždění celého tábora bez jediného živáčka, pak možná ano. Ale chce to znát skutečný příběh a skutečná fakta, která se odehrála před a během.
Příčinu toho vyvraždění atp. Zrkátka zvažoval bych. Nebral bych to jako jasný fakt - vyvraždils tábor? - přesvědčení máš dole.

EDIT: Dobře, to s tím Hargudem tedy neberu jako duvod.

Napsal: 2. 1. 2012 22.22
od NiamCK
Ehm...
on se na ně vztahuje zákon? Tak počkat počkat...já jen abych to chápala dobře.

Jedná se o zavedení postihu do přesvědčení v případě, že zabiješ banditu/zlotřilce etc. neb se jedná dle papírů dejme tomu o obyvatele šerých skal ok?

V tom případě mám asi tuto hlavní otázku : Jak poznáte, kdy to byla sebeobrana a kdy napadení?
Podle logu - kdo dal prní ránu? To může být zavádějící. Popřípadě tedy bude nutno aby hráč posílal report, protože se jedná o zabití člověka?
Nějak to nepobírám... zlotřilce, bandity a tak jsem vždy brala jako osoby, které jsou vyvrhnuty ze společnosti a nevztahuje se na ně tedy ochrana zákona. A tím myslím osoby nebezpečné, osoby zapletené do zákonem neschválených praktik a prostě kohokoliv kdo nemůže zůstat ve městě pod ochranou zákona či to odmítá a připojil se k této "tlupě" dobrovolně za účelem obohacování se tím, že přepadají lidi, vraždí, škodí nebo tak.

Pokud by daný hráč vyvraždil nějakou osadu modrých postav, pak to beru tak, že se ano jednalo o NPC jež spadají pod ochranu zákona či nejsou primárně agresivní a jedná se o lidi/elfy/trpaslíky/bla bla a tudíž je to trestné.

Pokud vím hlavní omezení je- nebrat zákon do vlastních rukou (nebudu rozvádět neb Q to často nutí to dělat), tedy neměl bys primárně chodit vybíjet bandity jako sport. Pokud však kolem procházíš, je nad slunce jasné, že tě asi napadnou takže nastane obrana. A jsme zase u toho - neměla jsem tudy prostě chodit a je to můj problém a aura jde dolu nebo to byla sebeobrana a aura dolu nejde.
Další bod - pokud se to nesmí zábíjet (je to trestné), nevadí že oni mohou zabíjet nás? Resp, že s tím stráže nic neudělají a nezjedná se tam pořádek, vzhledem k tomu, že se jedná o opakující se činnost?

No...pokud něco nechápu nebo jsem pochopila zle, omlouvám se...a prosím o osvětlení situace a představy.


EDIT: Uhm koukám že než sjem to dopsala, tak jste to už začali řešit..no tak enbudu to měnit a jdu pročíst co jste psali

Napsal: 2. 1. 2012 22.24
od Lassair
Osobně vidím rozdíl mezi např: Unesli mi dceru do tábora a pak ji chtějí odvézt na ostrov a Jéé banditi prachy.. jde se tam. Problém tady je ten, že tohle vše (a plno jiných věcí) bude na rozumu hráče a jeho RP takže nakonec se stejně vyřeší víte co..obávám se