Zasekávání hry

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Zasekávání hry

Příspěvek od Olymar »

Posledních několik dní (týdnů) se trápím s problémem zamrzání hry při nutnosti nahrát nové objekty do hry, například při vstupu do nové lokace, zviditelnění placeablů, (N)PC ap. V takových případech hra mi zatuhne třeba na reálnou minutu a pak pokračuje normálně jakoby se nechumelilo. V sociální komunikaci pak vypadám AFK, v bojové docela mrtvě. Setkali jste se s takovým chováním někdo?

Já tuším, že by to mohlo být pomalým přístupem k disku, i když ten mám celkem normální a paměti dostatek (4 GB). NWN si při běhu ales stejně nebere víc než 200 MB. Nevíte, jak NWN přesvědčit, aby si nahrávala textury a modely do paměti? Při hře mám k dispozici minimálně 1.5 GB volné paměti.
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1652
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od George »

Budu vařit z vody, ale nemáš plnej disk? případně nepomohla by defragmentace?
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Co jsem zatím vypozoroval, ovlivňuje to:

1/ rychlost připojení. Pokud mi net laguje, cítím škubnutí (v řádu max sekundy či trochu víc) při každém objevení nečeho co po TABu svítí.

2/ rychlost disku. Má vliv, ale že by se hra kvůli tomu musela na vteřiny zasekávat, to si nemyslím.

3/ černá magie.

Pozoruješ sekání i při jiných situacích? Například při pohybu tvé postavy, či při pohybu jiných postev v zorném poli? Nwn ne vždycky umí správně využívat grafický procesor a přehazuje toho hodně na CPU počítače (mně vždycky vytíží jedno jádro na maximum). Nakonec to může být i problém s grafickým ovladačem, což je to nejhorší, co může člověk s NWN řešit.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1808
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Příspěvek od placidity »

4/ nwshader-nwncq a nějaké vzájemné prasení na systémové úrovni (viz Balrog)
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Shaderů jsem se prozatím zbavil, dokud to nevyřeším.

Přesunul jsem si celé NWN na vlastní oddíl na konci disku (NTFS 64 KB bloky) a defragmentoval. Současně jsem dal všechny soubory kromě těch největších složek do ramdisku a zkouším hrát z něj, tak mi držte palce.

To zaseknutí se projevuje pouze při změně zorného pole, například včera, když jsem došel k pentagramu v hájku, uviděl jej a dobrou minutu jsem koukal na zaseklý obraz nebo mi to dělá pravidelně při sejítí schodů v domě odpočinku.

Drobné zadrhnutí se mi děje častěji, ale to tolik nevadí, jen ruší.$

Co se mi ale taky děje, tak je úplné víceméně náhodné zaseknutí, což ale budou ovladače a zatím jsem nepřišel na řešení, ale není to takový problém, protože se to děje náhodně. To výše je horší v tom, že se děje právě v situacích, kdy by postava měla začít reagovat a já se jen dohaduji, na co nového asi můj avatar zrovna nepřítomně kouká.
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1808
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Příspěvek od placidity »

Změnou je myšleno točení kamery a zoom, předpokládám?
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Woxa
Příspěvky: 3698
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Woxa »

Tohle me na mojem nemalo silnem notasu hra dela take, dost vyrazne mi pomohlo "sprazeni procesu" (spravce uloh -> pravym kliknout na nwnmain.exe -> zaskrtnout vsechny CPU).

Hra se sice stale trha, ale je to sviznejsi nez drive a zamrzeni odpadlo.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Točení kamery na toto vliv nemá (samozřejmě, občas se mi to trhne, ale to je věcí slabé karty). Nicméně ten ramdisk možná pomohl, alespoň nahrávání lokací se mi zrychlilo násobně, tak snad to vydrží.

Kdyby to chtěl někdo taky vyzkoušet, tak tady je seznam souborů, co jsem si dal do ramdisku. Možná to ještě půjde poladit, ale máte-li cca 1 GB RAM volné, stojí to za zkoušku:

Kód: Vybrat vše

ambient\* (zvuky na pozadí, nejspíš není třeba)
data\* (všechny soubory < 20 MB + některé textury a modely, které neměly stovky MB)
hak\cep2_add_phenos1.hak (nejspíš není třeba, budou tam převážně koně a jiné řídké jevy)
hak\cep2_add_phenos2.hak (nejspíš není třeba, budou tam převážně koně a jiné řídké jevy)
hak\eq_beasts_a_20.hak
hak\eq_items_a_20.hak
hak\eq_misc_a_20.hak
hak\eq_config_a_21.hak (velmi užitečné!)
hak\cep2_top_v1.hak (velmi užitečné!)
miles\* (knihovny zvuků, relativně malé)
override\* (velmi užitečné, máte-li mnoho souborů)
portraits\* (nejspíš není třeba, nahrávají se při startu)
texturepacks\* (velmi užitečné, hlavně *_tpb.erf a GUI textury, *_tpa.erf možno smazat (alespoň u mě))
tlk\equilibrie_21.tlk (velmi užitečné!)
*.key (velmi užitečné!)
dialog.tlk (velmi užitečné!)
* (zbytek souborů z kořenové složky, aby to vůbec fungovalo)
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2091
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Niko »

Dobrý nápad, zkusil jsem tam nakopírovat nějaké věci, ale netuším kde změnit cesty k těm souborům na ramdisku.
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

lukasaspire píše:Dobrý nápad, zkusil jsem tam nakopírovat nějaké věci, ale netuším kde změnit cesty k těm souborům na ramdisku.
Já to otočil a NWN spouštím přímo z ramdisku. nwn.ini jsem si upravil takto (uprav dle sebe, u mě je D:\ normální disk, kde mám NWN):

Kód: Vybrat vše

[Alias]
HD0=.\
CD0=D:\
OVERRIDE=.\override
TEMP=.\temp
MODULES=D:\Neverwinter Nights\modules
LOGS=.\logs
LOCALVAULT=D:\Neverwinter Nights\localvault
DMVAULT=D:\Neverwinter Nights\dmvault
SERVERVAULT=D:\Neverwinter Nights\servervault
TEMPCLIENT=.\tempclient
SAVES=D:\Neverwinter Nights\saves
CURRENTGAME=.\currentgame
HAK=.\hak
PATCH=D:\Neverwinter Nights\patch
NWMFiles=D:\Neverwinter Nights\nwm
AMBIENT=.\ambient
MOVIES=D:\Neverwinter Nights\movies
MUSIC=D:\Neverwinter Nights\music
Část dat a haků mám normálně zkopírované, ze zbytku jsem udělal symbolické odkazy - příkaz mklink soubor "D:\Neverwinter Nights\data\soubor"
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2091
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Niko »

Už to šlape. Díky :clover:
Odpovědět