Stránka 1 z 1

Zasekávání hry

Napsal: 17. 1. 2012 16.22
od Olymar
Posledních několik dní (týdnů) se trápím s problémem zamrzání hry při nutnosti nahrát nové objekty do hry, například při vstupu do nové lokace, zviditelnění placeablů, (N)PC ap. V takových případech hra mi zatuhne třeba na reálnou minutu a pak pokračuje normálně jakoby se nechumelilo. V sociální komunikaci pak vypadám AFK, v bojové docela mrtvě. Setkali jste se s takovým chováním někdo?

Já tuším, že by to mohlo být pomalým přístupem k disku, i když ten mám celkem normální a paměti dostatek (4 GB). NWN si při běhu ales stejně nebere víc než 200 MB. Nevíte, jak NWN přesvědčit, aby si nahrávala textury a modely do paměti? Při hře mám k dispozici minimálně 1.5 GB volné paměti.

Napsal: 17. 1. 2012 16.29
od George
Budu vařit z vody, ale nemáš plnej disk? případně nepomohla by defragmentace?

Napsal: 17. 1. 2012 16.47
od The_Balrog
Co jsem zatím vypozoroval, ovlivňuje to:

1/ rychlost připojení. Pokud mi net laguje, cítím škubnutí (v řádu max sekundy či trochu víc) při každém objevení nečeho co po TABu svítí.

2/ rychlost disku. Má vliv, ale že by se hra kvůli tomu musela na vteřiny zasekávat, to si nemyslím.

3/ černá magie.

Pozoruješ sekání i při jiných situacích? Například při pohybu tvé postavy, či při pohybu jiných postev v zorném poli? Nwn ne vždycky umí správně využívat grafický procesor a přehazuje toho hodně na CPU počítače (mně vždycky vytíží jedno jádro na maximum). Nakonec to může být i problém s grafickým ovladačem, což je to nejhorší, co může člověk s NWN řešit.

Napsal: 17. 1. 2012 17.06
od placidity
4/ nwshader-nwncq a nějaké vzájemné prasení na systémové úrovni (viz Balrog)

Napsal: 17. 1. 2012 17.09
od Olymar
Shaderů jsem se prozatím zbavil, dokud to nevyřeším.

Přesunul jsem si celé NWN na vlastní oddíl na konci disku (NTFS 64 KB bloky) a defragmentoval. Současně jsem dal všechny soubory kromě těch největších složek do ramdisku a zkouším hrát z něj, tak mi držte palce.

To zaseknutí se projevuje pouze při změně zorného pole, například včera, když jsem došel k pentagramu v hájku, uviděl jej a dobrou minutu jsem koukal na zaseklý obraz nebo mi to dělá pravidelně při sejítí schodů v domě odpočinku.

Drobné zadrhnutí se mi děje častěji, ale to tolik nevadí, jen ruší.$

Co se mi ale taky děje, tak je úplné víceméně náhodné zaseknutí, což ale budou ovladače a zatím jsem nepřišel na řešení, ale není to takový problém, protože se to děje náhodně. To výše je horší v tom, že se děje právě v situacích, kdy by postava měla začít reagovat a já se jen dohaduji, na co nového asi můj avatar zrovna nepřítomně kouká.

Napsal: 17. 1. 2012 17.17
od placidity
Změnou je myšleno točení kamery a zoom, předpokládám?

Napsal: 17. 1. 2012 17.44
od Woxa
Tohle me na mojem nemalo silnem notasu hra dela take, dost vyrazne mi pomohlo "sprazeni procesu" (spravce uloh -> pravym kliknout na nwnmain.exe -> zaskrtnout vsechny CPU).

Hra se sice stale trha, ale je to sviznejsi nez drive a zamrzeni odpadlo.

Napsal: 17. 1. 2012 18.14
od Olymar
Točení kamery na toto vliv nemá (samozřejmě, občas se mi to trhne, ale to je věcí slabé karty). Nicméně ten ramdisk možná pomohl, alespoň nahrávání lokací se mi zrychlilo násobně, tak snad to vydrží.

Kdyby to chtěl někdo taky vyzkoušet, tak tady je seznam souborů, co jsem si dal do ramdisku. Možná to ještě půjde poladit, ale máte-li cca 1 GB RAM volné, stojí to za zkoušku:

Kód: Vybrat vše

ambient\* (zvuky na pozadí, nejspíš není třeba)
data\* (všechny soubory < 20 MB + některé textury a modely, které neměly stovky MB)
hak\cep2_add_phenos1.hak (nejspíš není třeba, budou tam převážně koně a jiné řídké jevy)
hak\cep2_add_phenos2.hak (nejspíš není třeba, budou tam převážně koně a jiné řídké jevy)
hak\eq_beasts_a_20.hak
hak\eq_items_a_20.hak
hak\eq_misc_a_20.hak
hak\eq_config_a_21.hak (velmi užitečné!)
hak\cep2_top_v1.hak (velmi užitečné!)
miles\* (knihovny zvuků, relativně malé)
override\* (velmi užitečné, máte-li mnoho souborů)
portraits\* (nejspíš není třeba, nahrávají se při startu)
texturepacks\* (velmi užitečné, hlavně *_tpb.erf a GUI textury, *_tpa.erf možno smazat (alespoň u mě))
tlk\equilibrie_21.tlk (velmi užitečné!)
*.key (velmi užitečné!)
dialog.tlk (velmi užitečné!)
* (zbytek souborů z kořenové složky, aby to vůbec fungovalo)

Napsal: 18. 1. 2012 17.55
od Niko
Dobrý nápad, zkusil jsem tam nakopírovat nějaké věci, ale netuším kde změnit cesty k těm souborům na ramdisku.

Napsal: 18. 1. 2012 18.04
od Olymar
lukasaspire píše:Dobrý nápad, zkusil jsem tam nakopírovat nějaké věci, ale netuším kde změnit cesty k těm souborům na ramdisku.
Já to otočil a NWN spouštím přímo z ramdisku. nwn.ini jsem si upravil takto (uprav dle sebe, u mě je D:\ normální disk, kde mám NWN):

Kód: Vybrat vše

[Alias]
HD0=.\
CD0=D:\
OVERRIDE=.\override
TEMP=.\temp
MODULES=D:\Neverwinter Nights\modules
LOGS=.\logs
LOCALVAULT=D:\Neverwinter Nights\localvault
DMVAULT=D:\Neverwinter Nights\dmvault
SERVERVAULT=D:\Neverwinter Nights\servervault
TEMPCLIENT=.\tempclient
SAVES=D:\Neverwinter Nights\saves
CURRENTGAME=.\currentgame
HAK=.\hak
PATCH=D:\Neverwinter Nights\patch
NWMFiles=D:\Neverwinter Nights\nwm
AMBIENT=.\ambient
MOVIES=D:\Neverwinter Nights\movies
MUSIC=D:\Neverwinter Nights\music
Část dat a haků mám normálně zkopírované, ze zbytku jsem udělal symbolické odkazy - příkaz mklink soubor "D:\Neverwinter Nights\data\soubor"

Napsal: 18. 1. 2012 19.48
od Niko
Už to šlape. Díky :clover: