Hra Pavla Urbana

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Zamčeno

Jste spokojeni s hrou Pavla Urbana?

Jsem spokojen, jeho hra mi vyhovuje
16
35%
Nejsem spokojen, neuzavrene questy, presilene potvory, obrovské naroky na hru ostatnich hracu
7
15%
Souhlasim s bodem 2 a nechi aby byl DM
23
50%
 
Celkem hlasů: 46

Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2700
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ungo »

Vážně, jaký je seriozní důvod k nenávisti ka Pavlovi? To že nedělá eventy, ktere se řeší silou a pro jejich vyřešení je třeba přemýšlet a rpit více než „Ve jménu [náhodný bůh] jdem zrubat bandity“?

Proč je Pavel špatné DM natolik, že si hráči přejí jeho odchod? Napíše sem někdo prosím alespoň jeden konstruktivní a rozumný příspěvek, který by mi to objasnil?

//edit: A ankety se odmítám ůčastnit, je příliš zaujatá a rozhodně tam chybí volba Nejsem uplně spokojen, ale nepřeji si jeho odchod
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Příspěvek od Selvagion »

Děkuju, Hawkeyemu, že vyjádřil to, co mi běží hlavou, když tohle čtu a nestačím se divit. Taky by mne zajímal aspoň jeden rozumný důvod, proč se někteří z vás do Pavla tak hrozně naváží. Protože mám pocit, že si to nezaslouží.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Odkaz, který jsem dával na začátku vám nestačí? Nebo jste líní to přečíst a vytáhnout si obsah a hlavní důvody?
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2700
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ungo »

Nalku, ten topic má devět stran, pokdu jsi si tolik jistý správností požadavku na Pavlův odchod, svedel by jsi prosím do jednoho odstavce ty důvody shrnout? Říkej tomu lenost, já tomu budu říkat nechuť k přehrabování se ve špíně
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Lomylith
Příspěvky: 1340
Registrován: 13. 8. 2008 12.28
Bydliště: Druhá strana

Příspěvek od Lomylith »

Vzdy kdyz jsem vlezl do dungu jsem chcipl. Jen jednou jsem neumrel a to kdyz jsem sel s Pitikule.
Moji postavu nahanel NPC strazny v tezke zbroji a s halapartnou od Mithalliru az k Arnudenu.
Staci si precist to co sem vlozil Nalk. Je pravda zase ze Pavel vytvari oblecky a ruzne veci pro postavy. To je asi jedine za co ja mu muzu na EQ podekovat.
Za´cho Detyr - Oběšen a upálen(21.Vodomrzen 1133 7:16)Zotročit a ničit!
Evana Ver Letha - Uvařena(25.Brzomráz 1146)
Drathir'Cryso Olath - Uzavřen v železné panně(26. Brzomráz 1152)
Aw´rixel Jednooký- Rozřezán (17. Obrozen 1154)
Victor Shawer - Odsouzen k utrpení (3. Vinobran 1161)
https://www.youtube.com/watch?v=jPU63WAnrSE



Je tažké byť debilom, pretože konkurencia je veliká.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Mohl bych to shrnout. Ale proč to dělat pro někoho, kdo se schovává za novým nickem a dělá tajného? :bigwink:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2700
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ungo »

Výtečně, je tady někdo, kdo nosí těžkou zboj a jeho postava vní nestráví s přehledem IC den při vybíjení dungu? Někdo kdo ve zbroji vůbec neběhá? Nebo snad někdo kdo by vůbec výrazněji rpil, že je pro něj zbroj zátěží? Napadá mě jen....nikdo

Umírá se v dungeonech, no to je vážně překvapení, že svět je nečekaný, že v místech, která hráč důvěrně zná a chodí je vybíjet, protože si je jist svou schopností, se rázem zjeví cosi silnějšího? Co strach? Má něčí postava strach před cestou do důvěrně známých míst? Stokrát jste vybili bandity, po stoprvní to vyjít nemusí.

A než něco hodíte na DM, zamyslete se, že stačí jeden high level v invisu, který do lokace vejde s vámi a spawn je hned o něčem jiném. Rozhodně je lepší, když výpravy končí smrtí, než aby se šířili chvástalové, co bezestrachu chodí sami pobíjet gnolly.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Příspěvek od Selvagion »

To jsem četl už někdy dávno. Než jsem začal hrát, četl jsem diskusi hodně. A jediný dojem, který to ve mě všechno zanechalo, je, že Pavel má zřejmě vysoké nároky, a že umět prohrávat je stejně důležité jako umět hrát.

Zatím jsem nikde v diskusi nečetl jedinou věc, za kterou by si Pavel tohle, co tu někteří předvádíte, zasloužil.
Lomylith píše:Vzdy kdyz jsem vlezl do dungu jsem chcipl.
Kdybych já vlezl do dungu, chpínu vždycky taky a nepotřebuju k tomu ani DM.

EDIT: Hm, tak mám pocit, že Hawkeye trefil hřebík na hlavičku :smile:
Naposledy upravil(a) Selvagion dne 13. 2. 2012 22.55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pipi_CZ
Příspěvky: 2052
Registrován: 7. 2. 2009 14.33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pipi_CZ »

Hawkeye píše:Rozhodně je lepší, když výpravy končí smrtí, než aby se šířili chvástalové, co bezestrachu chodí sami pobíjet gnolly.
Na tom něco je, předsedo.

Poznámka: Tím nijak nepodporuju Pavla
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Příspěvek od Selvagion »

Já bych se přimlouval za změnu názvu topicu na třeba 'Příliš těžké questy' a změnu ankety na 'vadí vám těžké questy' - rozhodně ne, spíše ne, spíše ano, rozhodně ano

Potom tohle téma bude mít smysl a můžeme tu rozvinout nějakou užitečnou diskusi.

Pokud má tohle téma být jen další variace na 'ošklivý zlý Pavel utiskuje chudinky nevinné hráče', pak by bylo lepší ho zamknout. Protože mám silné pochybnosti o tom ošklivý a zlý i chudinky a nevinní :smile:

A pokud možno další podobný topic nezakládat, dokud tu nezavládne bordel zvaný demokracie, což z osobní zkušenosti z vlastního webu nedoporučuju. Na lidi musí být přísnost :smile:
Evee
Příspěvky: 7
Registrován: 16. 1. 2012 16.19

Příspěvek od Evee »

Je fascinující, kolik textu se dá napsat, aniž by obsahoval nějakou informaci nebo smysl :smile:
Osobně si myslím, že tématu smysl nedáš, ani když ho přejmenuješ. Když se tu neobjevil dotěď nějaký argument, kosmetickou úpravou ho nevykřešeš.
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Příspěvek od Selvagion »

Tak jo, nechme pavlačových klepů, a zkusme tomu dát nějaký smysl. :biggrin:


Hodně se tu zmiňuje, že se poušť táhne už hrozně dlouho. Vadí vám dlouhé, těžko řešitelné questy? Měl by mít quest nějaký časový rámec, po jehož dosažení by DM mělo raději výrazně postrčit věci k rychlému vyřešení?

Já si myslím, že hodně záleží na logice questu. Třeba démony mít za humny tak dlouho jako poušť by mi asi přišlo přece jen divné, i pokud by byla na vině liknavost hráčů.

Naopak u pouště mi vleklost nepřijde vůbec na škodu. Docela se mi líbí, jak to velmi pozvolna graduje, a nemyslím si, že by nečinnost Říše byla až tak podivná. Ostatně historie zná několik případů, kdy se oficiálním představitelům do protiakce ani trochu nechtělo dokud je okolnosti nedonutily.
bart 23
Příspěvky: 52
Registrován: 20. 12. 2011 21.18

Příspěvek od bart 23 »

K Nalkovy … jsem to myslel trochu jinak … ale dobre ty si to chápal jako staty a boosty.
Toruk syn Arkarůf
Wiliem Daivis
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

No, vidím, že se za tu dobu, co jsem pryč, mnoho nezměnilo. Ne, že bych to čekal. Edit: zvláště zvyk odchodu ze hry s příchodem Pavla :D

Pavel coby DM má podle mě několik celkem zásadních nevýhod, které jsem se pokusil sepsat níže. Čerpám ze svých dlouhodobých zkušeností s ním, nejdřív v PnP DnD, poté na EQ. Nemám sice zkušenosti z poslední doby, ale moc bych se divil, kdyby se něco změnilo.

DM styl - Pavel podle mě nedělá questy. Pavel pouze připraví skutečnosti světa a čeká, co s tím hráči podniknou. Má tam jeden, dva způsoby, co se s tím dá dělat a čeká, jestli na ně hráči přijdou, nebo ne. To, jestli je reálná šance, že se tak stane, jestli není mnohem větší šance, že totálně pochcípají ho nezajímá. Jestli ten quest světu něco přinese také ne. Pokud se někdo ozve, reaguje ve stylu "byl tam způsob, hraju reakce světa, měli ste na to přijít", z čehož hráč vyčte nevyřčené "jste debilové a můžete si za to sami". Tenhle styl může mimo jiné i za pouštní fiasko. "Quest", jehož přidanou hodnotou pro EQ jsou otrávení hráči a zablokované lokace NENÍ PRO SVĚT PŘÍNOSEM a měl být dávno ukončen. Ta tuna neporazitelných, nesmrtelných NPC s teleporty, co je schopná se zaktivovat, pokud je potřeba potřít hráče, najednou dělá mrtvé brouky a tváří se, že poušť není jejich problém.

Prosazování vlastních názorů způsobem parní válec - S Pavlem se nedá diskutovat. O ničem. Bude pořád dokola opakovat to svoje. Ostatní si sice vyslechne, ale nepohne to s ním ani o píď. Dokud tedy má hráč (nebo DM, kdokoli) stejné názory (na cokoli) jako Pavel, bude zcela spokojen. Pokud ne, může přinést kupu podložených argumentů, Pavel bude donekonečna opakovat svoje. Sám uvádí, že "lidé kolem něj" tuto vlastnost oceňují, což je ale pouze přirozené - když mi někdo nevyhovuje, tak s ním nebudu trávit svůj čas, není-liž pravda? Stejně tak Pavel uvádí, že pokud někdo přinese validní argumenty, tak se nechá přesvědčit. Osobně o takovém případu nevím a Pavel na přímou výzvu nebyl schopen žádný uvést. Jediný případ, kdy Pavel ustoupí ze svého je, pokud přijde někdo s větší mocí a prohlásí, že to tak BUDE. Pavel pak toto rozhodnutí respektuje, ale nesouhlasí s ním a pokud se dostane do odpovídající mocenské pozice sám, pak vše upraví dle obrazu svého. Tím se dostávám k poslednímu bodu:

Nerespektování reálií - Před přesunem Pavla do role DM existovaly nějak nastavené reálie - umírání, univerzita, Nyrtis. S nimi Pavel nesouhlasil, ale neměl možnost s tím něco dělat. Po příchodu do DM role je změnil tak, aby odpovídaly jeho představě. Pro mě osobně byl vrcholem jeho přístup k Nyrtis, jakožto HRÁČSKÉ bohyni, kdy se nerozpakoval bohyni překopat podle svého, bez ohledu na cokoli a kohokoli. Asi jako když je do galerie dosazen nový kustod a začne přemalovávat obrazy tak, aby se mu líbily.

Edit: do hlasování jsem se nezapojil. Je zbytečné a nevypovídající. Svůj postoj jsem vyjádřil odchodem na Thalii. Snahu věci změnit na EQ jsem (po několikaleté snaze) vyhodnotil jako zbytečnou ztrátu času. Pavel se nezmění a je tu DM. Pokud s ním máte nepřekonatelné problémy, nikdo vás tu nedrží. Pokud s ním máte překonatelné problémy, tak je překonejte.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Lassair
Příspěvky: 492
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Příspěvek od Lassair »

Hezky jasně sepsáno.
Ankar
Příspěvky: 44
Registrován: 6. 2. 2012 20.31

Příspěvek od Ankar »

Woxa píše:Ty "popisky" obvykle neřeší ani hráči, tak proč by je měl řešit DM? Navíc tyhle stavy jsou dost prapodivné, přecijen asi jinak ponese "těžká zranění" někdo, kdo má 100/500hp a někdo kdo má 10/50hp.

Já být v kůži DM, tak svá těžká zranění rozhodně nezačnu nějak erpit dříve než hráči. A čistě z mého pozorování mi připadá, že jen málokdo nějak řeší svá zranění, či zranění spolubojovníků.
Tak s tím 1000x nesouhlasím. Dle mého by měl DM jít hráčům příkladem v každé blbosti. Naopak je pak směrovat, radit jim a jít s hráčem ruku v ruce, to pak hráče potěší, nadchne a hodně povzbudí do dalšího hraní. Naopak to typicky DMkovské "já jsem tu král a můžu si s minionama dělat co chci" je zbytečné a hráče odrazuje od dalšího hraní.
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Ankare, já s Tebou naprosto souhlasím, že DM by měl jít příkladem. Ale jak už bylo řečeno, stav zranění nad postavou/NPC je OOC informace a nemá vůbec žádnou souvislost se skutečným zraněním postavy a hráči na ni nemají nijak reagovat, podobně jako na odpor či jméno nad hlavou. Je to prostě jen popis životní síly, než postava vypustí duši.

Už jen překlad "hit pointů" jako "životy" je nešťastný a ještě nešťastnější jsou ty popisky od nezraněn po téměř mrtev, které jsou pouze informací pro hráče postavy. Nehledě na to, že v takovém barbarském berserk stavu se může hravě stát, že barbar všechny ještě stihne pozabíjet a pak teprve umře, protože mu vlivem snížení odolnosti po berserkr efektu klesnou životy pod nulu. Prostě počet HP je OOC záležitost a se zraněním nesouvisí.

Mantikora není ve stavu téměř mrtev o nic slabší. Drak není o nic slabší. Mé postavy nikdy neprchají tak rychle jako v tomto stavu. Některým bojovým kněžím dokonce lítají HP od téměř mrtev k nezraněn každých pár kol boje. Pokud vás někdo proklál mečem, tento stav je obvykle "mrtev" a nijak jinak. Prostě HP znamenájí, jak moc jste vyčerpaní, poranění, jak dlouho ještě vyrdžíte vzdorovat silným ranám protivníka, kolik toho ještě ustojíte, jak na vás zapůsobila kouzla atd. Je to jen stupnice, systémová berlička ukazující celkovou vitalitu postavy a její aktuální stav.

Povinná poznámka: Jako DS musím upozornit na to, že výše zmíněné není oficiální stanovisko týmu, ale pouze můj názor.
Naposledy upravil(a) Aefar dne 14. 2. 2012 10.16, celkem upraveno 1 x.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Woxa
Příspěvky: 3698
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Woxa »

kokosak píše:...Tenhle styl může mimo jiné i za pouštní fiasko. "Quest", jehož přidanou hodnotou pro EQ jsou otrávení hráči a zablokované lokace NENÍ PRO SVĚT PŘÍNOSEM a měl být dávno ukončen...
Na poušť se vás většina kouká hrozně omezeně, z té strany dobra. Nezapomeňte, že tu máme i nějaké eviláky, kteří na poušti nejspíš budou mít také nějaký podíl. Sice to nemohu říci s jistotou, stejně tak nemohu říci jak velký, ale lze s jistotou říci, že pokud někdo takový je, tak poušť může brát jako svůj velký úspěch.

A jak by se líbilo vám, kdybyste něco někam dotáhli a pak někdo přišel, celé vám to smáznul a řekl "už toho bylo dost, končíme". Nelíbilo by se vám to, tuplem by se vám to nelíbilo, kdyby k tomu došlo jen na základě nějakého "breku".

A ano, pro dobráky asi poušť přínosem není (byť někteří se ozývají, že se jim jako kulisa líbi atd...), ale pro eviláky nějaký přínos má. Nic není jednobarevné.


Ankar: ano, DM má jít příkladem, ale tady dle mého není jak chodit příkladem. Uprostřed boje prostě nikdy, nikdo nebude erpit nějaká zranění a už vidím, jak byste všichni prskali, kdyby Labir aplikoval něco jako: postavám těžce raněným klesne rychlost o 25%, postavám téměř mrtvým o 50%.

Systém sám je takový, že při dlouhodobějším stavu "těžce raněn" může postava omdlít a to dle mého stačí. Pravda, nevím zda je to aplikováno i na NPC, které ovládá DM a tak podobně.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Woxa píše: Na poušť se vás většina kouká hrozně omezeně, z té strany dobra. Nezapomeňte, že tu máme i nějaké eviláky, kteří na poušti nejspíš budou mít také nějaký podíl. Sice to nemohu říci s jistotou, stejně tak nemohu říci jak velký, ale lze s jistotou říci, že pokud někdo takový je, tak poušť může brát jako svůj velký úspěch.
Krásné k zamyšlení, ale pouze jako teorie. JÁ to s jistotou říct mohu. Nikdo z NÁS v tom prsty neměl. Jestli se do toho od doby co jsem odešel nenavezl někdo jiný stylem Tarmion nevím.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

kokosak píše:No, vidím, že se za tu dobu, co jsem pryč, mnoho nezměnilo. Ne, že bych to čekal. Edit: zvláště zvyk odchodu ze hry s příchodem Pavla :D

Pavel coby DM má podle mě několik celkem zásadních nevýhod, které jsem se pokusil sepsat níže. Čerpám ze svých dlouhodobých zkušeností s ním, nejdřív v PnP DnD, poté na EQ. Nemám sice zkušenosti z poslední doby, ale moc bych se divil, kdyby se něco změnilo.

DM styl - Pavel podle mě nedělá questy. Pavel pouze připraví skutečnosti světa a čeká, co s tím hráči podniknou. Má tam jeden, dva způsoby, co se s tím dá dělat a čeká, jestli na ně hráči přijdou, nebo ne. To, jestli je reálná šance, že se tak stane, jestli není mnohem větší šance, že totálně pochcípají ho nezajímá. Jestli ten quest světu něco přinese také ne. Pokud se někdo ozve, reaguje ve stylu "byl tam způsob, hraju reakce světa, měli ste na to přijít", z čehož hráč vyčte nevyřčené "jste debilové a můžete si za to sami". Tenhle styl může mimo jiné i za pouštní fiasko. "Quest", jehož přidanou hodnotou pro EQ jsou otrávení hráči a zablokované lokace NENÍ PRO SVĚT PŘÍNOSEM a měl být dávno ukončen. Ta tuna neporazitelných, nesmrtelných NPC s teleporty, co je schopná se zaktivovat, pokud je potřeba potřít hráče, najednou dělá mrtvé brouky a tváří se, že poušť není jejich problém.

Prosazování vlastních názorů způsobem parní válec - S Pavlem se nedá diskutovat. O ničem. Bude pořád dokola opakovat to svoje. Ostatní si sice vyslechne, ale nepohne to s ním ani o píď. Dokud tedy má hráč (nebo DM, kdokoli) stejné názory (na cokoli) jako Pavel, bude zcela spokojen. Pokud ne, může přinést kupu podložených argumentů, Pavel bude donekonečna opakovat svoje. Sám uvádí, že "lidé kolem něj" tuto vlastnost oceňují, což je ale pouze přirozené - když mi někdo nevyhovuje, tak s ním nebudu trávit svůj čas, není-liž pravda? Stejně tak Pavel uvádí, že pokud někdo přinese validní argumenty, tak se nechá přesvědčit. Osobně o takovém případu nevím a Pavel na přímou výzvu nebyl schopen žádný uvést. Jediný případ, kdy Pavel ustoupí ze svého je, pokud přijde někdo s větší mocí a prohlásí, že to tak BUDE. Pavel pak toto rozhodnutí respektuje, ale nesouhlasí s ním a pokud se dostane do odpovídající mocenské pozice sám, pak vše upraví dle obrazu svého. Tím se dostávám k poslednímu bodu:

Nerespektování reálií - Před přesunem Pavla do role DM existovaly nějak nastavené reálie - umírání, univerzita, Nyrtis. S nimi Pavel nesouhlasil, ale neměl možnost s tím něco dělat. Po příchodu do DM role je změnil tak, aby odpovídaly jeho představě. Pro mě osobně byl vrcholem jeho přístup k Nyrtis, jakožto HRÁČSKÉ bohyni, kdy se nerozpakoval bohyni překopat podle svého, bez ohledu na cokoli a kohokoli. Asi jako když je do galerie dosazen nový kustod a začne přemalovávat obrazy tak, aby se mu líbily.

Edit: do hlasování jsem se nezapojil. Je zbytečné a nevypovídající. Svůj postoj jsem vyjádřil odchodem na Thalii. Snahu věci změnit na EQ jsem (po několikaleté snaze) vyhodnotil jako zbytečnou ztrátu času. Pavel se nezmění a je tu DM. Pokud s ním máte nepřekonatelné problémy, nikdo vás tu nedrží. Pokud s ním máte překonatelné problémy, tak je překonejte.
A tímto kokosák shrnul ten topic, na který jsem dával odkaz. Ještě bych zmínil:

"Reakce světa" - pokud Pavla potkáte v dungu, tak se i ten nejpohodovější dung může stát naprosto smrtící pastí, kdy NPCčka i bez Pavlovy pomoci nějak záhadně jdou skrz dvoje dveře až do míst, kam neviděla, kde zdispelují nebijeckou část družiny, pobijou je spelly a pak se soustředí na ty vepředu a zkrátka takticky vykosí celou grupu. V tomto ohledu mi dřív přišel nejhorší cybermíša, ale ten standartně jen blokoval postup vpřed, rozházel pasti a nachystal si mága, kterým útočil, nicméně ústup byl možný. Vzorem pak jsou Labir a Naylun, kteří dokázali dát férovou šanci (Naylun byl krapet férovější) - Labir si na nás kupříkladu v dungu nachystal hromadu mágů a bral je jednoho po druhém a spellil a spellil, člověk pochopil, že není vítán, ale mágové to byli o síle onoho dungu, takže se to dalo ustát a zmizet a ještě si užít souboj mág vs mág. Naylun dokázal vytvořit nějaký krátký scénář typu "skřeti vám zablokovali východ z jeskyně, co uděláte?"


Jediné pozitivum Pavla je výroba spešl předmětů na zakázku, ale já to vidím do jisté míry i jako negativum. Přecijen na EQ není zaveden TH krejčí/barvíř z toho důvodu, že šaty mají nějakou cenu a když někoho potkáte, tak je díky EQ "omezenosti" výběru šatů jasné, s kým jednáte - je bohatý? Je to někdo pohybující se v přírodě? Jde o mága? Jde o člena nějakého spolku? Dříve nebylo ve hře tolik unikátních šatů a tohle mělo tedy určitý smysl. Teď má nějaký unikát snad každý druhý, obvykle jich má více, mnohdy navíc za směšnou cenu (osobně, pokud už dovolit hromadně tolik úprav, tak bych dal základní cenu 10 zlatek pro obyčejnější oblečení a pak už šel jen výš a výš, základní IC vysvětlení je, že jde o šaty na míru, další vysvětlení se dají dodat dle oblečení), některé navíc porušující Labirem daná pravidla ohledně itemů.

Navíc chvílema nemá moc času, odchází mu DM/DSka a odchod hráčů způsobil, že se ztratila "horní třetina" hráčů (jak pravil zdech).
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Zamčeno