Tady nejde o vítězství a boj, přece... aspoň já tady nejsem ani kvůli boji, ani kvůli vítězství, ale pro zábavu.
A osobně bych byl moc rád, kdyby měl Pavel více citu pro hráče, nebyl tak nemilosrdně puntičkářský v pravidlech a snažil se věci řešit tak, ať nezabíjí, pokud to hráč opravdu definitivně nezeslonil, neklade tak smrtící spawny (a když už nechce, aby mu hráči někam lozili, aby raději zatarasil průchod) a dělá questy dynamečtější a více pro hráče, s tím, že když se kousnou, trochu je nakopne (i kdyby to bylo směrem k neúspěchu, ale k závěru questu).
Pavel v rozhovorech se mnou několikrát řekl, že "nemůžu uplácet hráče", ale já si myslím, že zábava je na prvním místě, že o uplácení nemůže být řeč, nanejvýše o stylu, a že jediné, co bych měl dodržovat, je to, abych ji rozděloval mezi všechny hráče stejně.
Jak se na tyto sporné body dívám já jsem Pavlovi ať už přímo nebo nepřímo ve všech případech dal nějak najevo.
Pavel prostě nesouhlasí a já jsem na druhé straně rád, když vidím, že se to nelíbí většině hráčů včetně hostitelů, a tak taky doufám, že snad Pavel zmírní, nebude tak přísný a tak striktní a nebude trestat postavy tak krutě smrtí a že se jeho questy stanou dynamičtější. Kecat mu do toho nemohu, přidat k hráčské iniciativě, které se to nelíbí, mohu (a přidávám se).
V opačném případě se totiž budou dále rozevírat nůžky mezi puntičkářským Pavlem a hráčema postav, které Pavlovi do těch léček neustále skáčou. Vznikají třenice, kde mají pravdu obě strany, ti , co tvrdí, že Pavel je přísný a že potkat Pavla ve hře znamená smrt, ale i ti, kdo tvrdí, hráli jste blbě a neměli jste tam co lozit. Jenže ti, co tam lozí, tady budou vždycky, a myslím si, že je lepší cesta, než je neustále zabíjet či zavírat, že lze najít inovativnější řešení (vařím z vody, ale třeba že ďábel mohl dávno unést Elnora do pekel, stáhnout své potvory a tam hříšníka nějakou dobu týrat a pak ho vrátit zpátky, třeba jen z pouhého rozmaru, že i samotného pekelníka z něj rozbolela hlava.)
A důsledkem je, že tady hráči přestávají být rádi, což škodí jak DM, tak hráčům. Bez ohledu na to, kde leží pravda.
A taky doufám, že když ten první krok udělá Pavel, udělají hráči krok naproti a budou se více snažit, nebudou creepit, lootit, harwestit, kolečkovat Bossy pro expy a budou se více snažit zapojit hlavu a ne vždy nutně zkoušet silové řešení questů (to poslední s výjimkou trpaslíků
)