Problémy s komunikací mezi hráči a DM
Napsal: 24. 4. 2012 16.00
Problémy s komunikací mezi hráči a DM
V poslední době stále přibývá hráčů, kteří neumí komunikovat s DM. Tento problém považuji za hodně aktuální a většinou se jedná o to, že daní hráči nečtou pravidla a neví, jak se mají chovat.
Upozorňuji, že zásady správní komunikace jsou uvedeny zde a hráči by se jimi měli řídit!
Zvláště mi (a nejen mně) v poslední době vadí neurčité volání typu "//Je tu DM?", které se opakuje i vícekrát za sebou. Na podobná volání proto již nebudu více reagovat.
V případě, že jde o IC volání (objednávání zboží, audience, nutnost si promluvit s NPC), je nutné takové volání provádět IC pomocí kanálu družiny. Pokud na vás DM nezareaguje, tak jistě nemá čas ani odpovídat (ano i takové věci se stanou a divili by jste se jak často) a proto své volání vícekrát neopakujte!
V případě, že voláte z OOC důvodu (zaseklá postava, nějaký BUG), tak musíte do volání napsat i důvod, proč chcete kontaktovat DM. Například, pokud mne to z přechodu hodí na druhou stranu lokace (častý BUG NWN), tak nenapíšu jen "//Je tu DM?", ale rovnou: "//Prosím o pomoc, hodilo mne to na druhou stranu lokace a nemohu se odsud dostat". Opakuji, že na neurčitá volání nemusí být brán zřetel!
Posledním bodem jsou předměty u PM. Jak jsem zjistil, tak spousta lidí neví proč se k e-mailům a PM píší předměty. Je to krátký výstižný a konkrétní popis zprávy, aby si adresát mohl představit čeho se zpráva týká. Navíc předměty slouží ke snadnějšímu vyhledávání mezi staršími PM. Předmět typu Ahoj, Nazdar, Dotaz nebo Prosba jsou k ničemu a můžete si je rovnou odpustit. Správně by předmět měl vypadat asi: Dotaz k XXX a YYY, Prosba ohledně XXX, Domluva na termínu hry s XXX atd.. prostě se snažte být co nejvíc konkrétní. Ušetříte mi tím spoustu času a práce.
Díky za přečtení a přeji hezkou hru.
Onyx
V poslední době stále přibývá hráčů, kteří neumí komunikovat s DM. Tento problém považuji za hodně aktuální a většinou se jedná o to, že daní hráči nečtou pravidla a neví, jak se mají chovat.
Upozorňuji, že zásady správní komunikace jsou uvedeny zde a hráči by se jimi měli řídit!
Zvláště mi (a nejen mně) v poslední době vadí neurčité volání typu "//Je tu DM?", které se opakuje i vícekrát za sebou. Na podobná volání proto již nebudu více reagovat.
V případě, že jde o IC volání (objednávání zboží, audience, nutnost si promluvit s NPC), je nutné takové volání provádět IC pomocí kanálu družiny. Pokud na vás DM nezareaguje, tak jistě nemá čas ani odpovídat (ano i takové věci se stanou a divili by jste se jak často) a proto své volání vícekrát neopakujte!
V případě, že voláte z OOC důvodu (zaseklá postava, nějaký BUG), tak musíte do volání napsat i důvod, proč chcete kontaktovat DM. Například, pokud mne to z přechodu hodí na druhou stranu lokace (častý BUG NWN), tak nenapíšu jen "//Je tu DM?", ale rovnou: "//Prosím o pomoc, hodilo mne to na druhou stranu lokace a nemohu se odsud dostat". Opakuji, že na neurčitá volání nemusí být brán zřetel!
Posledním bodem jsou předměty u PM. Jak jsem zjistil, tak spousta lidí neví proč se k e-mailům a PM píší předměty. Je to krátký výstižný a konkrétní popis zprávy, aby si adresát mohl představit čeho se zpráva týká. Navíc předměty slouží ke snadnějšímu vyhledávání mezi staršími PM. Předmět typu Ahoj, Nazdar, Dotaz nebo Prosba jsou k ničemu a můžete si je rovnou odpustit. Správně by předmět měl vypadat asi: Dotaz k XXX a YYY, Prosba ohledně XXX, Domluva na termínu hry s XXX atd.. prostě se snažte být co nejvíc konkrétní. Ušetříte mi tím spoustu času a práce.
Díky za přečtení a přeji hezkou hru.
Onyx